skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
15:22:52
10.01.2011
10.01.2011
VeTeV
-> Hurdis: šuop tam s tím sice to stejně nikdy nezapneš, ale pro ten pocit
15:17:38
10.01.2011
10.01.2011
Pavel P..
-> Hurdis: montovat.
15:07:36
10.01.2011
10.01.2011
Čokin
-> Hurdis: Stou interní anténou sis moc nepomohl, taky jsem ji koupil a po montáži a první zkoušce letěla do koše, je to hnus velebnosti......
15:01:21
10.01.2011
10.01.2011
Hurdis
Tak flašinetářský set je pokupě.
Montovat? Nemontovat? To je oč tu běží.
Montovat? Nemontovat? To je oč tu běží.
20:18:55
07.01.2011
07.01.2011
Hurdis
-> andyrs: Máš pravdu, tam je to radost něco dělat.
Ale bohužel je to u švagra, takže si tam musím dojet.
Vůbec takhle pořád kočuji. Mezi otcovou dílnou, dílnou v práci, autoparkem na středisku, švagrovou garáží, stodolou panímámy a svými garážemi.
Nemůžu se dočkat, až se začne vlastní zázemí dostávat z hlavy a prvních plánů na matičku Zemi.
Takhle se nedá nic normálně dělat.
Ale bohužel je to u švagra, takže si tam musím dojet.
Vůbec takhle pořád kočuji. Mezi otcovou dílnou, dílnou v práci, autoparkem na středisku, švagrovou garáží, stodolou panímámy a svými garážemi.
Nemůžu se dočkat, až se začne vlastní zázemí dostávat z hlavy a prvních plánů na matičku Zemi.
Takhle se nedá nic normálně dělat.
20:02:43
07.01.2011
07.01.2011
andyrs
Je super že máš aj takú veľkú garáž s jamou... tam je radosť kutiť...
14:44:56
07.01.2011
07.01.2011
luky110r
krasna je len co je pravda a tu hmlovku zhanam aj ja aj jupitery
16:38:13
29.12.2010
29.12.2010
Hurdis
Od 21. listopadu poprvé na denním světle.
Chytla na drc, tak jsem jí seznámil s bílým svinstvem a vyndal na ulici trochu pootočit kola a mechanické části.
Samozřejmě nikde v okolí se nesolí.
Jen nájezd zpět do brány v uličce zapadané sněhem ve 12° stoupání byl trošičku s potížemi.
Chytla na drc, tak jsem jí seznámil s bílým svinstvem a vyndal na ulici trochu pootočit kola a mechanické části.
Samozřejmě nikde v okolí se nesolí.
Jen nájezd zpět do brány v uličce zapadané sněhem ve 12° stoupání byl trošičku s potížemi.
20:03:08
21.11.2010
21.11.2010
waca
Asi nikoho moc nepotěšim, skoro tatáž úžovka vyčkává na její poslední den Z (zkázi). Kdyby někdo chtěl vědět více ať napíše SZ, jinak jí spapá huť za á 1500kč/kastle
19:47:44
08.11.2010
08.11.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: tak to sem rád
19:02:09
08.11.2010
08.11.2010
Hurdis
-> Mantrabeach: Líbila se. Povídal že to vypadá jako když dědek vyjel na dušičky. Kdybych měl citovat tak zaznělo, že je to nechutně zdravý a že lepší než ta jeho. Na sedačkách jsme se taky shodli.
20:15:27
07.11.2010
07.11.2010
Mantrabeach
-> Hurdis: tak co na to Pavel?
16:24:16
07.11.2010
07.11.2010
Hurdis
Olejová záhada vyřešena, při opravě brzdy praskla manžeta. Obě byly tak neskutečně zpuchřelé, že jsem je dnes rozcupoval a strhal z nohavic dvěma prsty.
Už jsou nové, ovládání sytiče také vyměněno a zprovozněno.
Otestována nejvyšší dosažitelná rychlost, tachometrových 138-140 to jede. Pěkně, čistou stopou bez pazvuků, se zdravým řevem za zády.
Už jsou nové, ovládání sytiče také vyměněno a zprovozněno.
Otestována nejvyšší dosažitelná rychlost, tachometrových 138-140 to jede. Pěkně, čistou stopou bez pazvuků, se zdravým řevem za zády.
11:03:14
07.11.2010
07.11.2010
Max
krásnou ouža :-)
17:52:19
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> MOLSO: -> afro100: OK, díky za potvrzení teorie. Když zbude čas, kouknu na to. Jinak si to nechám jako překvapení do složky "X-files" na budoucí výměnu válečku, chci dávat nový, zásoba je veliká, ale vždy se mi vymstí heslo: Když to není rozbité, a funguje to, tak na to nešahej!
17:49:38
06.11.2010
06.11.2010
afro100
-> MOLSO: ale ja som podal v jednom prispevku kompletne informacie
17:48:50
06.11.2010
06.11.2010
MOLSO
-> Hurdis: presne tak
-> afro100: bol som rychlejší
-> afro100: bol som rychlejší
17:47:50
06.11.2010
06.11.2010
Hurdis
-> MOLSO: Označit zub, pootáčet motorem a počítat zda jich bude 38 nebo 40?
17:47:31
06.11.2010
06.11.2010
afro100
-> Hurdis: Pocitaniu zubov sa nevyhnes, ale da sa to zistit dierou po odmontovanom spojkovom valecku. Netreba rozoberat prevodovku ani ju tahat z auta. Oznacis si, trebars centrofixou, zub a potom pocitas a otacas ... na hruske je aj u 4,44 aj u 4,22 9 zubov, z coho logicky vyplyva, ze je rozdielny pocet zubov len na kole staleho prevodu, 4,44 ma 40 zubov a 4,22 ma 38 zubov