-> Hurdis: Děkuji. Tohle je servis. :-O prodej auta i s hotovou kartou. :-O Zatím pouze změněn název... Další případná editace (spíše navázání na Tvůj text, kterej nechci měnit) bude až bude chvilka času...
->U-Geen: Děkuji. Úžasně šikovnej. ;-)
->ALL: Tohle auto jsem koupil, jelikož padla nabídka odprodeje a Honza chtěl zakládat inzerát. Věděl jsem to asi jako první a dá se říct, že jsem nechtěl ho nechat někomu "zrakvit". Důvody odprodeje zde členy nadnesené jsou všechny dost mimo. Bylo by to na delší povídání (ne ode mě) a nepředpokládám, že by to Honza chtěl tady veřejně ventilovat. Zasvěcení vědí, nezasvecené prosím dále neřešit.
Každopádně plány do budoucna jsou přihlášení, testace na veterána a až bude čas, tak uvedení do stavu 1A (výměna P blatníků a čela, oprava PP dveří, dolakování a rozleštění), dořešit parkování (přístřešek) a občas se projet...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
20:40:49
17.08.2012
17.08.2012
Bobesh
-> Hurdis: V poho,do toho ti Honzo nikdo nemůže kecat. Já jsem rád,že jsem si ty svoje pixly uhájil,jak kdybych věděl,jak to nakonec skončí. Neměl bych ani čím jezdit. Číslo na tě mám přepsaný.
20:35:09
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Bobesh: Moc složité, vysvětlím osobně. Soukromé tipy venkovanů jsou pasé.
20:33:15
17.08.2012
17.08.2012
oppik
-> Hurdis: ach jo.tak že nový majitel s užovkou :-)
20:29:36
17.08.2012
17.08.2012
Tomaso435
-> Bobesh: soukromej typ varianta bé.
20:28:29
17.08.2012
17.08.2012
Bobesh
-> Hurdis: No to mi pokálej záda. Finance? Manželka? Vyhoření?
20:21:27
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
Pokud by snad měl někdo pocit, že jsem s tímto autem naložil jako traktorista s fůrou řepy, tak se velmi těžce plete.
Na svou čest mohu prohlásit, že jsem si poslední dva roky, původně určené jako záloha při stavbě Rapida, velice užil, do auta jsem vložil spoustu času a investic, aby nevypadalo jako chudý příbuzný.
Nebýt bleskového přesunu životních priorit a možnosti ihned změnit majitele do vlastnictví z těch nejpovolanějších, odstupu bych se velmi bránil.
Nicméně takto mi zbývá jen popřát šťastné km, co nejdříve předčasnou STK a snad někdy symbolické shledání za volantem.
Na svou čest mohu prohlásit, že jsem si poslední dva roky, původně určené jako záloha při stavbě Rapida, velice užil, do auta jsem vložil spoustu času a investic, aby nevypadalo jako chudý příbuzný.
Nebýt bleskového přesunu životních priorit a možnosti ihned změnit majitele do vlastnictví z těch nejpovolanějších, odstupu bych se velmi bránil.
Nicméně takto mi zbývá jen popřát šťastné km, co nejdříve předčasnou STK a snad někdy symbolické shledání za volantem.
20:16:07
17.08.2012
17.08.2012
castrol
-> Stepan FUN: gratulujem k peknemu autu
20:09:04
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Tak Evžen je šikula, tudíž přejmenuj, edituj a tvoř, vše dle libosti.
19:04:34
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Nostalgie není třeba, to bych tu měl víc karet. Archiv na disku stačí. Požádal jsem Evžena, pokud je to technicky možné, karta bude Tvoje.
18:56:54
17.08.2012
17.08.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Tak jestli si ji z nostalgie nechceš nechat... Ale netuším, jestli to vůbec lze...
18:45:12
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Zkusíme převést celou kartu.
18:42:18
17.08.2012
17.08.2012
StepaNoFUN
Tak dnes najety první kilometry s tímto vozem, takýe už stojí doma na dvoře... Žádnej závoďák to sice není, ale na bežný svezení dobrý. Uvidíme co zítra na STK. :-)
EDIT: Budu muset založit novou kartu... :-D
EDIT: Budu muset založit novou kartu... :-D
21:12:27
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
-> Mantrabeach: Tak bylo potřeba větší udržbu, kterou zanedbali předchozí majitelé :-), ale jinak jak vidíš, má se k světu a nezadýchá se ani nad 5000 otáček.
Čím dál lepší auto, budu se ho snažit zaměstnat jízdami, aby teď netrpělo na úkor Rapida. Pokud mne v dohledné době nevyhodí najednou z obou podružných skladovacích a parkovacích míst (což je docela dost možné), tak na další rok bych mohl postupně začít pracovat. V opačném případě začnu znovu s celkově novým zázemím. Tentokrát na vlastním. Dnes jsem měřil, vejdu se.
Vzhledově by to chtělo strojově rozleštit, celý předek od nárazníku po A sloupky včetně veškeré bižuterie je v novotě připraven v garáži.
Stejně tak jako kompletní ustrojené nové brzdy na obě nápravy čekají v regále pro případ, že bych se po podzimní STK zbláznil a osadil třeba jeden ze 742.136 čekajících kompletně připravených plug'n play na paletě.
Čím dál lepší auto, budu se ho snažit zaměstnat jízdami, aby teď netrpělo na úkor Rapida. Pokud mne v dohledné době nevyhodí najednou z obou podružných skladovacích a parkovacích míst (což je docela dost možné), tak na další rok bych mohl postupně začít pracovat. V opačném případě začnu znovu s celkově novým zázemím. Tentokrát na vlastním. Dnes jsem měřil, vejdu se.
Vzhledově by to chtělo strojově rozleštit, celý předek od nárazníku po A sloupky včetně veškeré bižuterie je v novotě připraven v garáži.
Stejně tak jako kompletní ustrojené nové brzdy na obě nápravy čekají v regále pro případ, že bych se po podzimní STK zbláznil a osadil třeba jeden ze 742.136 čekajících kompletně připravených plug'n play na paletě.
20:58:11
08.07.2012
08.07.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: doufám že pořád věrně slouží
17:48:10
08.07.2012
08.07.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: taktak)
16:03:21
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: No dle časů pro pár kolegů alespoň důvod k zamyšlení, zda jejich investice do úprav 1200stovky nebyla marná, když se s "litrem" přes 35 let netknutým přetahují o desetinky :-)).
Jako gardečka vloni v Poděbradech.
Jako gardečka vloni v Poděbradech.
15:18:47
08.07.2012
08.07.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis:
14:37:02
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
17:09:06
06.05.2012
06.05.2012
Hurdis
Po více než roce pouhého točení volantem pro zábavu se ouža dostala také do dílny. Bylo na čase, sáknoucí těsnění pod ACčkem udělalo v motorovém prostoru pěkný bordel, navíc se kumulovala liška.
Vypuštěn krásně čistý (jen klasicky zakarbonovaný) olej, kromě přetěsňované pumpy mi udělalo vše ostatní radost. Krásně suchá převodovka i poloosy, prsa, víka, vana.
Doufám, že auto zůstane takhle uživatelsky přívětivé další sezonu či dvě.
Vypuštěn krásně čistý (jen klasicky zakarbonovaný) olej, kromě přetěsňované pumpy mi udělalo vše ostatní radost. Krásně suchá převodovka i poloosy, prsa, víka, vana.
Doufám, že auto zůstane takhle uživatelsky přívětivé další sezonu či dvě.