skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobijeni?
-> srdcar 120L: tak dobíjení se zdá v pořádku.Naměřil jsem přes 14 V jak na altíku tak na baterce.Pak sem zapnul většinu spotřebičů a bylo tam nějakých 12,5 V na volnoběh,po zvýšení otáček opět kolem 14ti V
-> Evž@: Zkus to nejdřív tak, protože přímo zjistíš, kolik jde vlastně z altíku ( digitální měřák ti může i ukázat to kolísání napětí ) a pak i přímo na baterce, neměl by to být velký rozdíl.
-> srdcar 120L: škůdka je bývalý závoďák přestaven nedávno do série kdy se vlastně vyměnil motor ale alternátor co pracoval v závodním režimu asi 3 sezóny se tam nechal tak je klidně možné že je závada přímo v něm.Můžu mrknout na ty spoje i když sem to kdysi už přitahoval a kontroloval ale je to otázka chvilky.
Jinak kdybych to chtěl přeměřit tak kontakty měřáku přiložit na kostru a na + alternátoru?
Jinak kdybych to chtěl přeměřit tak kontakty měřáku přiložit na kostru a na + alternátoru?
-> Evž@: Jak je škůdka stará, dělal na ní někdo aspoň nějakou údržbu ? Mrkání světel dělají většinou zmíněné přechodové odpory okolo altíku i na něm samotném. Prohlídni utažení altíku v držáku, i utažení držáku na motoru, dál kostřící pletený pás pod altíkem na příčku motoru. Pak dotažení 3 šroubků na 8 mm klíček přímo na altíku, jsou na straně připojení silového + kabelu a bývají volné. Je to ukostření diodového můstku. Že by to měly uhlíky vevnitř za sebou, je taky možné, i když vydrží dost dlouho. Dál napnutí klínového řemenu.
Po dotažení všeho uvedeného to chce změřit, kolik dobíjí, všechny spotřebiče vypnout a na motoru zvednout otáčky tak na 1000 až 1200, pokud by bylo dobíjení v pořádku, mělo by to ukazovat asi 13,7 až 14,2 V, záleží na tom, jak je nastaven regulátor. ( samozřejmě s připojeným akumulátorem a pokud ten už to nemá za sebou ) Zkontroluj i ukostření regulátoru na kastli. Regulátor vydrží toho dost a pokud jej vyloženě nehodíš na výstupu do zkratu, tak bývá v pořádku.
Když by to i dál nepřestalo mrkat, tak je vada v altíku, dělá to některá špatná dioda v usměrňovacím můstku.
Po dotažení všeho uvedeného to chce změřit, kolik dobíjí, všechny spotřebiče vypnout a na motoru zvednout otáčky tak na 1000 až 1200, pokud by bylo dobíjení v pořádku, mělo by to ukazovat asi 13,7 až 14,2 V, záleží na tom, jak je nastaven regulátor. ( samozřejmě s připojeným akumulátorem a pokud ten už to nemá za sebou ) Zkontroluj i ukostření regulátoru na kastli. Regulátor vydrží toho dost a pokud jej vyloženě nehodíš na výstupu do zkratu, tak bývá v pořádku.
Když by to i dál nepřestalo mrkat, tak je vada v altíku, dělá to některá špatná dioda v usměrňovacím můstku.
-> Evž@: může to nedobíjet nebo být špatná kostra od motoru do kastle třeba. Změřit napětí na alternátoru a pak mezi alternátorem a kastlou. Pokud bude hodnota podobná, a zároveň jen kolem 12V, nedobíjí.
-> Bobesh: představ si že Š 120 :D
Typ povozu? Tank, ponorka, vzducholoď?
Dotaz.Kratší dobu sleduju že na volnoběh mi ,,mží'' nebo jinak řečeno blikají světla(nejvíc to jde poznat při pohledu na stropní světlo a nasvícení budíků).To zmízí při zvýšení otáček.Ted sem nechal asi po 20 km jízdě zapnutá světla asi 15 min a už sem nenastartoval.Nebo při jízdě v koloně mi to chcíplo a hotovo.Kontrolka dobíjení nesvítí jen lehce mží pokud zapnu motorek topení(to je chyba motorku který má velký odběr ale před výše popsaným problémem sem ho nepoužíval).Mám tušení že to bude regulátor(který je tam snad ještě z fabriky).Nebo máte někdo jiný typ?díky
-> drsnak: Možná bys měl nejjednodušší udělat to výměnou kus za kus tam,kde opravují nebo prodávají opravované díly.
-> drsnak: jestli tomu moc nerozumis taky radsi nic a nech si ho odborne zrepasovat
a myslim to vazne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
kluci co mam teda koupit v mototechne nez to rozeberu??? dikes
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mohl se ti posrat regulátor, ale to se neprojevuje svícením kontrolky. Spíše bych to viděl na vadnou, nebo špatně připájenou (uklepanou) pomocnou diodu. Máš dotažený ty tři matičky na zadním deklu altíku?
U starých škodovek občas svítí kontrolka nabíjení při přetížené elektroinstalaci za pojistkou č. 2, pokud běží např. ventilátor topení.
U starých škodovek občas svítí kontrolka nabíjení při přetížené elektroinstalaci za pojistkou č. 2, pokud běží např. ventilátor topení.
Zrepasuj si ten altik rovnou komplet a bude to ok.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
z fava je tam samozrejme.....
-> drsnak: No a máš tam teda altik z fáva nebo ze škodovky?
zmeril mi to v servisu a ze to prej prebiji,co s tim? dik
-> drsnak: Změř si napětí na akumulátoru, musí být přes 14V. Zkontroluj silové kabely a kostřicí pásek.
Altík je fávo?
Altík je fávo?
-> drsnak: Třeba průraz diody,nepřebíjí to náhodou? Změřit rozmezí regulace a uvidíš.Taky Dan![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ahoj,sviti mi kontrolka dobijeni,pri volnobehu nekdy i zhasne,jinak sviti castecne az uplne jasne.... Vse jinak funguje,sviti,startuje apod. Myslim ze to delaji uhliky na altiku,mam S 130,motor favo..... Rady a tipy? Dekuji. Dan