skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
-> saskyn2 24.03.20 21:13:13: Za ta léta nepamatuju snad jedinou reklamaci. Jako jasný, nevydrží jako ta fabrická. Ale funguje dobře.
Jinak když už tady je takový pěkný téma, jak je to s životností AGM baterie v normálním autě bez SS? Mám tady origo AGM za dobrý peníze a chtěl bych ji dát do OII.
-> Milan 136: Já nevím, mě zase někdo říkal že ty economy stojí za hovno že to je v podstatě klasická exide, ale osobní zkušenost teda nemám.
-> Eidy: zrovna tady jsem ji moc nedoporučoval-> saskyn2 12.01.19 19:36:16:
-> Eidy: zrovna tady jsem ji moc nedoporučoval-> saskyn2 12.01.19 19:36:16:
Economy baterky Škoda jsou Exide a drží. V MB mám už taky x let 44Ah a pohoda.
-> saskyn2: Tak zrovna ten Exide tu byl doporučovanej. No nic, ten už si nekoupím.
Vytáhnul jsem z velký garáže Starline, kterou jsem nabíjel někdy na podzim a napětí stále 12,8. Po připojení na nabíječku to po třech minutách vyplo, že hotovo.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Vytáhnul jsem z velký garáže Starline, kterou jsem nabíjel někdy na podzim a napětí stále 12,8. Po připojení na nabíječku to po třech minutách vyplo, že hotovo.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Eidy: Protože to jsou všechno sračky dělaný aby to vydrželo záruku. Mám v embéčku origo fabrickou baterii škoda z roku 2008 a startuje na drc, pak se všichni strašně diví proč všem doporučuju kupovat originální díly a ne druhovýrobu.
Asi padnul článek, me takto chciply 4 baterky od Gigawattu, koupil sem je vsechny ve stejnem obdobi, do ruznych aut a ve vsech po roce a kousek pochcipaly u me dokonce v Golfu po pul roce.
Dneska je mozne vsecko, vsecky mi nastesti uznali na zaruku. Ale nasratej sem byl jak kybel howen, a tri tydny z5 kamos taky mel reklamaci na Gigawattku ze stejneho obdobi..
Proste blba nahoda..
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dneska je mozne vsecko, vsecky mi nastesti uznali na zaruku. Ale nasratej sem byl jak kybel howen, a tri tydny z5 kamos taky mel reklamaci na Gigawattku ze stejneho obdobi..
Proste blba nahoda..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mám nevysvětlitelný problém s autobaterií Exide 44Ah. První mi odešla asi po 3 letech, přestože jsem ji párkrát za zimu nabil, když Kóča nejezdila. No dobře, asi špatnej kus. Koupil jsem si druhou a jezdil s ní rok a půl, než jsem Kóču rozebral. Baterka mi tu leží 1,5 roku pod ponkem, párkrát do roka si vzpomenu a nabiju ji. Teď ji mám na zkoušení elektriky a dneska začala blbnout. Při puštění blinkrů relátko jen zběsile vrčí a tak po 10 vteřínách to začne normálně blikat. Podezíral jsem relé, ale pro jistotu jsem se jal baterii opět nabít. No a nabíječka se nechtěla chytnout. Připojený voltmetr ukazoval 12,38V. Po připojení 21W žárovky tato jen slabě svítí a napětí padá pod 9V. Ale asi po 10s najednou napětí vyskočí a žárovka se rozsvítí (při odpojené nabíječce!). Zkoušel jsem škrnout kabelem mezi terminály a nestane se vůbec nic.
Chvíli jsem si hrál se žárovnou a v okamžiku rozsvícení jsem nabíječku zapnul a jede to.
Jak je to kurva možný? Jako kdyby tam byla nějaká srandovní elektronika uvnitř. Nemám pro to žádné vysvětlení.
Chvíli jsem si hrál se žárovnou a v okamžiku rozsvícení jsem nabíječku zapnul a jede to.
Jak je to kurva možný? Jako kdyby tam byla nějaká srandovní elektronika uvnitř. Nemám pro to žádné vysvětlení.
-> dragon_cb_cz: www.aliexpress.com/item/.
../32854132711.html?spm=a2
g0s.... tenhle typ.
jednou za tejden dám baterku na dobití a tohle tam zůstává připojený nonstop
jednou za tejden dám baterku na dobití a tohle tam zůstává připojený nonstop
-> Tomaso435: Link? Já už to nějakou dobu neřešil, protože doba většího množství "baterek mimo provoz" už u mě pominula, ale letos budu muset alespoň jednu novou do škodovek pořídit, tak abych jí udržoval v kondici ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz: něco koupenýho z číny kolem 10 eur.. a zda se že to fakt funguje.. ted sem tam píchnul další baterku co je už slabší a moc nevydží od dobití po dobití, tak uvidime
-> Tomaso435: A jakej že máš ten desulfator? Nějaký vlastní zapojení, nebo koupenej?
Takže baterka conores dvema lety totalne zdechla uz tqk cca 12 let stará.. Rok byla venku na kupe na vyhození.. ted sem ji dal na desulfator na cca měsíc a něco. Dobil nechal tejden odlezet dal do auta co pul roku stalo natahnul starterem benzín a normálně odjel :D ... A jezdí
-> Jirik_Tuňák1983 04.02.19 23:30:33: dokonce na desítce!
-> palinator 04.02.19 22:45:19: prostě to nastartovalo tako vždycky. Zkoušel jsem to ještě teď ráno , -15. To bylo první zhoupnutí vlažnější, ale budíky nezhasínaly. Takže chuť to má, jen tý malý baterce chybí zkratovej proud do takovýho mrazu,.
-> palinator 04.02.19 22:45:19: prostě to nastartovalo tako vždycky. Zkoušel jsem to ještě teď ráno , -15. To bylo první zhoupnutí vlažnější, ale budíky nezhasínaly. Takže chuť to má, jen tý malý baterce chybí zkratovej proud do takovýho mrazu,.
-> palinator 04.02.19 22:45:19: Jak to? Ručička je na jedničce. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml:
Jak můžeš říct běžnejma otáčkama a zároveň na první převalení? Však to neudělalo ani jednu otáčku.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak můžeš říct běžnejma otáčkama a zároveň na první převalení? Však to neudělalo ani jednu otáčku.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Timto považuji tema 40ah Starline baterky v dvoulitru za uzavřený. Bez váhání beznejma otackama na prvni prevaleni.
-> Tomaso435: Asi tak
Myslím, že Merak SS nebo Fiat 500 eSSeSSe nebo jak to píšou, nebyl moc dobrej nápad![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> amksmb: jo táák :-D nojo, to mě překvapilo už kdypak ani nevim v čem starým a vono to zdechlo.. a já už s vědomím že sme dojeli mačkal varovky a po chtění tam hodit kvalit a jit ven to zas chytlo :-D
Start / Stop
-> bouchy: SS je co ? znám to jenom z od hitlera...
-> dragon_cb_cz:
V tom případě OK, svůj dotaz jsem směřoval na časovej rámec třeba rok, dva v pravidelným (denním) provozu. Tam by možná ztráta životnosti oproti doporučený aplikaci již byla měřitelná.
V tom případě OK, svůj dotaz jsem směřoval na časovej rámec třeba rok, dva v pravidelným (denním) provozu. Tam by možná ztráta životnosti oproti doporučený aplikaci již byla měřitelná.
-> Tomaso435: Super přechytralej systém tam v tomto režimu tlačí maximum, tím jsem si celkem jistej. Vypíná SS apod.
-> palinator: Asi dva týdny? V docela krutých mrazech celkem krátké trasy (do 20km, většinou méně)... pak se stěhovala zpátky kam patřila a od Oktaviána jsem koupil novou... která po roce začal zlobit a musel na reklamaci. Vyměněná v pohodě a už jsem to pak s ní i prodal...
-> vhml: tak ono když věčina s tim jezdí 9km ráno 9km odpoledne a do toho ten super dobíjecí přechytralej system....
-> Tomaso435 29.01.19 18:54:30: chyba na cely serii je podstatně pravděpodobnější nez nahodna chyba na jednom kusu.
-> Milan 136: prostě sou tak vydojený že nejezděj. poslední co jezdí je s roomsterem :-D to novější už ne :-D a že by byla vadná serie baterek na všech autech ? mazec to hlídání kvality teda...
-> Tomaso435 29.01.19 18:35:10: pokud nestartuji, tak je neco spatne. Mohou tam mit vadnou serii baterek. Ale kdyz je to bavi dobijet, tak proc ne![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ve vedlejší firmě všechny nové octavie nestartují a tak jajich opatrovníci nafasovali dobíječky tehlech speciálních baterií a doma to maj denně napojený :-D Joooo to je přesně to po čem všichni toužíme :)
-> dragon_cb_cz:
A jak dlouho to snášela?
Na druhou stranu, dost možná je větší pravděpodobnost, že se koupí baterka vadná tak nějak sama od sebe vinou kolísající kvality výroby, než že se ta baterka nevhodným použitím předčasně zničí.
Jinak jak zde byl článek o baterkách pro start-stop, tak na ten provoz mají být určeny a stejně to prej nedávaj, co se týče životnosti.
A jak dlouho to snášela?
Na druhou stranu, dost možná je větší pravděpodobnost, že se koupí baterka vadná tak nějak sama od sebe vinou kolísající kvality výroby, než že se ta baterka nevhodným použitím předčasně zničí.
Jinak jak zde byl článek o baterkách pro start-stop, tak na ten provoz mají být určeny a stejně to prej nedávaj, co se týče životnosti.
-> vhml 28.01.19 07:24:35: Klid, jednu dobu jsem jezdil 44Ah baterku v 1.9TDI - právě v relativně mrazivém počasí. 10 let stará Varta to vzdala, ta 44Ah byla stará snad 6 let a úplně v pohodě....
-> vhml: Řešim aktuálně podobnou věc a nejlepší řešení zatím vypadá tak, že sem si u práce i doma našel flek, kde parkuju čumákem z kopce. Energii na startování využívám ve městě. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 28.01.19 08:25:18: no protože jsem tu baterku měl ze stovky. Ta je už 5 let nová a jela asi 3x revival, jinak slouží jako náhradní do čehokoliv ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 28.01.19 07:24:35: Ti píšu že to bude fungovat. Ale je podmínkou startér v dobrým stavu a že to chytne na první převalení. Ta aku bude využita na 100% ,nějakou dobu to bude snášet.. Vzal jsi to tou druhou levnější cestou a hned 40Ah ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml 28.01.19 07:24:35: Tak ja jsem na 45 Ah baterku startoval JD 4,5 l :-D ale v lete...
-> vhml 25.01.19 19:50:55: Rozhodně může.
Tak nakonec jsem u dvoulitru v plný výbavě skončil u Starlinu se 40Ah. Baterka ve Fabii stála za hovno, stará ze Sharana zrovna tak, ale na baterku ze stovky to běhá celkem ochotně
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Chali: Žena má v octě Silver dynamic čtvrtej rok a zatím naprosto bez problému ... Teda po přepojení rádia, který bylo blbě zapojené a sosalo baterku
-> vhml 25.01.19 18:20:51: baterku daj najväčšiu ktorá vojde. či rozmerovo, alebo finančne. na bludy typu: musí byť "ampérami" prispôsobená alternátoru, a pod. , sa vyser.
Včera jsem pořídil Vartu Silver Dynamic, tak sem zvědavej jak dlouho v tom traktoru vydrží.
-> Milan 136 25.01.19 19:44:32: všechno origo. Ale mereno nějakým multimetrem za stovku, tak on taky asi leccos prohada. A jsou v hajzlu dva zámky, tak jestli to muze delat nejakej bordel.
-> vhml 25.01.19 18:20:51: nic moc. Do 20 by bylo lepší. Je tam domontované něco neoriginálního, nebo neměl jsi při měření nějakou nabíječku v zapalovači?
[p#3851317 Já to měřením podložený nemám, ale kolega určitě v Oct1 jezdil s nějakou malou aku .. A ne že by se to nějak negativně projevovalo. Jinak přece velikost toho proudu kterej si sama baterka určí kolik při nabíjení je schopna pojmou je dána jejím vnitřním odporem ne? Ale rád si nechám oživit paměť .. Přeci jen poslední dobou zjištuju že už člověk s letama blbne.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM:
Je to s tou optimální baterií nějak doložitelný měřením? Při vysoký úrovni nabití bude podle mě víceméně jedno, jestli tam je velká nebo malá baterka. Obě se budou nabíjet poměrně malým proudem a dorovnávat ztracené Ah. S rostoucí úrovní vybití (např. 50% nabití bude u 44Ah baterky 22Ah, u 70Ah pak 35Ah) se bude zvětšovat rozdíl v nabíjecích proudech. Jenže vybít velkou baterku na nějakou úroveň bude oproti malý trvat déle (třeba právě o těch 13Ah). Takže ve finále na tom budou v porovnání obě stejně, velká bude mít o maličko větší hodnotu samovybíjení, ale ten rozdíl bude v praxi zanedbatelnej. Zkrátka pokud nastane situace, že altík bude trpět tim, že musí těžce dobíjet velkou baterku, tak s malou by to auto už dávno nenastartovalo a bylo by na nabíječce.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to s tou optimální baterií nějak doložitelný měřením? Při vysoký úrovni nabití bude podle mě víceméně jedno, jestli tam je velká nebo malá baterka. Obě se budou nabíjet poměrně malým proudem a dorovnávat ztracené Ah. S rostoucí úrovní vybití (např. 50% nabití bude u 44Ah baterky 22Ah, u 70Ah pak 35Ah) se bude zvětšovat rozdíl v nabíjecích proudech. Jenže vybít velkou baterku na nějakou úroveň bude oproti malý trvat déle (třeba právě o těch 13Ah). Takže ve finále na tom budou v porovnání obě stejně, velká bude mít o maličko větší hodnotu samovybíjení, ale ten rozdíl bude v praxi zanedbatelnej. Zkrátka pokud nastane situace, že altík bude trpět tim, že musí těžce dobíjet velkou baterku, tak s malou by to auto už dávno nenastartovalo a bylo by na nabíječce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 25.01.19 18:28:01: radsi po 45 minutach... nektery jednotky neusinaj tak brzo.
-> Syny 25.01.19 18:28:01: pri připojení to ma 500mA a neco v aute zarachoti. Hned to padne na 100mA a po cca 5 sekundach je tam 40mA
-> vhml: Odber v klidu kdy? Udajne "vse usne" az chvili po zamceni auta, tak to chce merit az treba po 3-5 minutach od zamceni.
-> vhml 25.01.19 18:20:51: Hodně záleží jakej (A)má altík. A taky jak proudově "řádíš" těch 10km.
Obecně je vhod volit optimální kapacitu, ale s co největším startovacím proudem v daný velikosti obalu. Jestli chápeš co tím myslím. Protože i velká baterka rozměrově může mít hodnoty Ah, ale bude oproti jiný mít malej proud - tj málo má hmoty,bude lehčí a kupuješ elektrolyt v plastový bedýnce..
Takže prostě klidně 45-55Ah ale vybírej co největší startovací proud (blbý ale bude to,že v tý kategorii malých aku to bude cenově ta vyšší třida) - za kterou bys měl lidovku obyč třeba 74Ah
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže prostě klidně 45-55Ah ale vybírej co největší startovací proud (blbý ale bude to,že v tý kategorii malých aku to bude cenově ta vyšší třida) - za kterou bys měl lidovku obyč třeba 74Ah