Zajímavý je postoj evropského zastoupení.
zpravy.aktualne.cz/ekonom
ika/.../r~3b82d894b73b11ef
95ee0cc47ab5f122?consent=C
Q...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - zkusenosti
-> charon: Bohuzel koule neni :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Ma tazne? Mozna bych uvazoval, byt si trochu z daleka.
Potrebuju nejaky pracovni auto s taznym kolem baraku a po vsi misto peugeota, kterej tazne nema a moje pozadavky jsou neshnile na prach, benzin a tazne. Byt teda potrebuju jezdit aj do lesa a lepsi je pro me nejaky kratky a vysoky auto nez kombajn
Ma tazne? Mozna bych uvazoval, byt si trochu z daleka.
Potrebuju nejaky pracovni auto s taznym kolem baraku a po vsi misto peugeota, kterej tazne nema a moje pozadavky jsou neshnile na prach, benzin a tazne. Byt teda potrebuju jezdit aj do lesa a lepsi je pro me nejaky kratky a vysoky auto nez kombajn
Nemel by nekdo orientacne zajem o focuse po dedovi, treba za 5000? 1,6 74 kW benal, 2001, conby, trochu ohnilej, zanovni celorocni gumy a nova baterka.
Nechce se mi to resit pres bazos, to zas bude dohadovani s kokotama... Zatim to neberu jako oficialni inserat.
Nechce se mi to resit pres bazos, to zas bude dohadovani s kokotama... Zatim to neberu jako oficialni inserat.
-> Bukaj: Diky, ale potrebuju to na dvoulitr ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyžtak tu mám nějakej univerzál Bosal (podle specfikace asi na nějakou 1,6), kdybys chtěl laborovat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 16.05.24 10:47:54: tak zrovna DPF trpí na "mechanický saze" to se vyčistit dá ale u benzínu se vypálí ty kovy se kterýma mají spaliny reagovat a to chemií neobnovíš
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> růža:
Když prý funguje i Kominíček do kamen...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když prý funguje i Kominíček do kamen...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na ten Starline radši zapomeň. Zažil jsem, že to nakonec bylo horší, než s původním
Ale není to podmínka, myslím, že uni Bosal zrovna fungoval.
S aditivy na kat zkušenosti nemám, ale všeobecně tý chemii začínám dost věřit, mechanici si to vcelku chválí, třeba čištění DPF se bere často. Takže proč to prvotně nezkusit, nestojí to tolik, co katík.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S aditivy na kat zkušenosti nemám, ale všeobecně tý chemii začínám dost věřit, mechanici si to vcelku chválí, třeba čištění DPF se bere často. Takže proč to prvotně nezkusit, nestojí to tolik, co katík.
Tak mi furt u focuse svítí kuře i když jsem měnil sondy... Asi bude kat v piči, jak to žralo oil přes kroužky...
Novej Starline plug and play stojí 6000
Co když koupil v kelly nějakej univerzální kat a navařim ho místo origo? Vydrží to něco? Motor je jinak už v cajku, jak jsem měnil kroužky, jen mě sere to kuře. Ono to teda jezdí normálně no, tak se na to dá i vysrat...
EDIT: Ještě můžu koupit aditivum na čištění katu, ale to bude asi k prdu, co?
Novej Starline plug and play stojí 6000
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
EDIT: Ještě můžu koupit aditivum na čištění katu, ale to bude asi k prdu, co?
Nemely by cudliky na volantu svitit? Focus MKII
-> ajok 27.12.23 22:04:48: Zcela upřímně pochybuju, že k tomu najdeš relevantnější informaci než "slyšel jsem", "mohlo by", "myslím si"... čímž neříkám, že použít co výrobce předepsal je blbost, ale řešil bych to jen v případě kompletní výměny. A pokud už tam něco 4 roky máš a funguje to, tak bych se tím fakt netrápil.
Přijde mi to jak z kategorie "do Alfy nesmí přijít jiný olej než Selenia", kde se pak v inzerci u naftových 159 lidi ohánějí tvrzením "výměny oleje vždy jen Selenia" a ty sedíš v autě, ve kterým má úplně stejnej motor namotáno 300 tisíc na Mobil 1, protože přece "do Saabu nesmí přijít jiný olej než Mobil 1"...
Kdysi když jsem u 9-5 zjistil, že baští olej a mám poněkud suchou měrku, tak mi můj servisák na dotaz, jestli tam můžu nalejt nějakej Castrol co jsem našel v kufru po předchozím majiteli odpověděl "hlavně že tam něco bude a bude toho dost". V případě toho serva to bude hodně podobné + bych dodal, že libovolná čerstvá náplň nejspíš nebude horší, než ta 20 let stará originální...
Přijde mi to jak z kategorie "do Alfy nesmí přijít jiný olej než Selenia", kde se pak v inzerci u naftových 159 lidi ohánějí tvrzením "výměny oleje vždy jen Selenia" a ty sedíš v autě, ve kterým má úplně stejnej motor namotáno 300 tisíc na Mobil 1, protože přece "do Saabu nesmí přijít jiný olej než Mobil 1"...
Kdysi když jsem u 9-5 zjistil, že baští olej a mám poněkud suchou měrku, tak mi můj servisák na dotaz, jestli tam můžu nalejt nějakej Castrol co jsem našel v kufru po předchozím majiteli odpověděl "hlavně že tam něco bude a bude toho dost". V případě toho serva to bude hodně podobné + bych dodal, že libovolná čerstvá náplň nejspíš nebude horší, než ta 20 let stará originální...
-> dragon_cb_cz 27.12.23 21:47:17: jj, ale Karel. me vystrasil s tema guferama, ta ja jen za jak dlouho bx se to projevilo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.12.23 21:34:24: gold eagle USA? ten jsem zkousel do te naftove, kdyz trochu ubylo, no nepomohlo, pak uz ubyvalo cimdal vic
Jinak ja uz si v octe vozim kratkej reminek - klika - altik pro pripad poruchy a u nivy tam staci shodit reminek, protoze tam jsou dva - klika - altik - pumpa a klika - servo, alespon neco domysleli :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.12.23 21:34:24: gold eagle USA? ten jsem zkousel do te naftove, kdyz trochu ubylo, no nepomohlo, pak uz ubyvalo cimdal vic
Jinak ja uz si v octe vozim kratkej reminek - klika - altik pro pripad poruchy a u nivy tam staci shodit reminek, protoze tam jsou dva - klika - altik - pumpa a klika - servo, alespon neco domysleli :)
-> ajok 27.12.23 21:23:36: Když za ty roky vůbec netuším co tam kdy kdo nalil, tak bych to vůbec neřešil. Pokud to funguje...
Uvidime. Do tohohle auta idealne jen dolejt a srat na to... U Volva jsem mel prasklou manzetu, tak jsem to tam vycistil, dal novou manzetu, nalil utesnovac z Kelly, naplnil OTHP3 a jezdilo to krasne tise asi 2 roky
Nez sem to prodal...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Karel. 27.12.23 10:39:07: co myslis tim hned nebo za jak dlouho cekat problem? par mojich zkusenosti s nasimi servy...
1. pritelkyne - octa 1.9TDi PD 4x4, zacalo ji tyct rizeni v Praze a prodali ji cervenej, nalila to tam, pak vymena rizeni za nejake zachovale z golfa a kamos, ze tam je cervenej, tak tam zas nalil cervenej, funguje to pres 4 roky
2. moje octa 1.8T 4x4 loni, se mi seklo rizeni, po koupi jsem menil olej - origo zeleny, dal jsem rizeni origo borsehung s 4 roky zarukou, ze stareho vytekala total rezata srajda, jak kdyby to nikdo nikdy nemenil, trochu jsem cerpadlo proplachl novym zelenym, az tekl cistej
3. fabie 1.4 mpi, zacalo tect servo cerpadlo, tak jsem ho pretesnil, no a spletl jsem si lahev a nalil tam ten cerveny, co kdysi vnutii pritelkyni do te octy, pres 3 roky zatim bez problemu
4. felicia 1.6 bluesky, vymenil jsem olej, dal jsem origo zeleny a od te doby obcas nechce posilovat, hlavne kdyz je chladneji, nic z toho netece, tak uz jsem na to u funa radeji nechmatal :) nevim jestli v dalsich autech mam olej vubec menit, treba niva, jsem koukal, ze je norma VW, takze zelenej a jestli menit po necelych 90tis.km a 10 letech? ta niva je asi jediny auto, kde ma servo smysl, snil jsem o nem, kdyz jsem uz mel ruce do krve od prace s volantem po nejakych 500km po sutrech
Jinak to je jedine nehrebenove posilovane rizeni, co znam a musim rict, ze chodi fakt pekne, kdybych nevedel, ze to neni hreben, tak bych to ani nepoznal.
Ikdyz ted s moji P rukou mam co delat, abych utocil feldu 1.3 mpi bez serva a to to jde na vranikach celkem lehce.
A tento jsem koupil a zdesil jsem se, nema normu VW, ale BMW www.amd-autodily.cz/provo zni-kapaliny/olej-hydrauli cky-do-servorizeni-1l.html prodavac mi rekl, ze barva sedi, tak ze to nema resit, ze ho prodavaji a jeste nebyla zadna reklamace, ale reklamoval by to nekdo, kdyz si bude myslet, ze to tece uz starim.
1. pritelkyne - octa 1.9TDi PD 4x4, zacalo ji tyct rizeni v Praze a prodali ji cervenej, nalila to tam, pak vymena rizeni za nejake zachovale z golfa a kamos, ze tam je cervenej, tak tam zas nalil cervenej, funguje to pres 4 roky
2. moje octa 1.8T 4x4 loni, se mi seklo rizeni, po koupi jsem menil olej - origo zeleny, dal jsem rizeni origo borsehung s 4 roky zarukou, ze stareho vytekala total rezata srajda, jak kdyby to nikdo nikdy nemenil, trochu jsem cerpadlo proplachl novym zelenym, az tekl cistej
3. fabie 1.4 mpi, zacalo tect servo cerpadlo, tak jsem ho pretesnil, no a spletl jsem si lahev a nalil tam ten cerveny, co kdysi vnutii pritelkyni do te octy, pres 3 roky zatim bez problemu
4. felicia 1.6 bluesky, vymenil jsem olej, dal jsem origo zeleny a od te doby obcas nechce posilovat, hlavne kdyz je chladneji, nic z toho netece, tak uz jsem na to u funa radeji nechmatal :) nevim jestli v dalsich autech mam olej vubec menit, treba niva, jsem koukal, ze je norma VW, takze zelenej a jestli menit po necelych 90tis.km a 10 letech? ta niva je asi jediny auto, kde ma servo smysl, snil jsem o nem, kdyz jsem uz mel ruce do krve od prace s volantem po nejakych 500km po sutrech
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ikdyz ted s moji P rukou mam co delat, abych utocil feldu 1.3 mpi bez serva a to to jde na vranikach celkem lehce.
A tento jsem koupil a zdesil jsem se, nema normu VW, ale BMW www.amd-autodily.cz/provo zni-kapaliny/olej-hydrauli cky-do-servorizeni-1l.html prodavac mi rekl, ze barva sedi, tak ze to nema resit, ze ho prodavaji a jeste nebyla zadna reklamace, ale reklamoval by to nekdo, kdyz si bude myslet, ze to tece uz starim.
-> Karel.: Jelikož tam už má něco špatně a evidentně to bude muset řešit (nevim kde se mu to ztrácí). Tak úplně jedno jestli tam dolije obyčejný dexron III . Prostě ted tam dokit cokoliv a řeší se problem s tim že se po výměně předpokládám pouzije komplet nová náplň toho co tam patří...
Vždycky jsem to tak delal a nikdy se nic nestalo.
Ale ať si to dělá každý jak sam uzná..
Vždycky jsem to tak delal a nikdy se nic nestalo.
Ale ať si to dělá každý jak sam uzná..
-> MVM: dojít čímkoliv co je ATF je blbost,ne pro srandu jsou různé barvy a chemické složení,které dokáže poškodit gufera v řízení.neni to samo o krátkodobém procesu,ale určitě nelit jen tak něco.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja to včera nedokončil.. Prostě bude tam nějaký ATF. Což je OTH taky a přesně jak tady zaznělo.. deci něčeho je jakási rezerva hladiny aby to nenabralo vzduch. Totiž z principu..se ten olej správně nemá kam ztratit. Tzn. Dolit čimkoli co je ATF, a pátrat po příčině uniku..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Vojťas: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja kdyz mel v mondeu malo kapaliny v rizeni tak sem se stavil u servisaka a bez nejakyho velkyho premejsleni vzal flasku z police a par decek mi tam dolil, myslim ze to cerveny bylo. Tot moje zkusenost, nikoliv rada ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Tak když jsou specifikace 2 různý... Díky za nabídku, ale stavi se zejtra v Kelly a něco asi teda červenýho vezmu :-) To bude jednodušší.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ideálně podle specifikace, ale jelikož tak nějak nemáš šanci tušit, co tam vlastně je teď, tak bych se s tím moc nepáral a nalil tam to ATF co nabízí Bukaj... se specifikací bych si lámal hlavu spíš při té komplet výměně jak píšeš.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ideálně dle specifikace pro daný model od výrobce, ne?
Já do Volva kupoval Dexron ATFIII (červenej) - do serva i do převodovky - kdybys chtěl odlít, abys nemusel kupovat celou litrovku, tak tu ještě pár litrů mám...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já do Volva kupoval Dexron ATFIII (červenej) - do serva i do převodovky - kdybys chtěl odlít, abys nemusel kupovat celou litrovku, tak tu ještě pár litrů mám...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: No zatim to posiluje, to je ok. Specifikace naprd - v Kelly v datech maj psany dve specifikace prave, cervenou a zelenou... Nevim, jak tipnout, co to je. Teda v tom Kelly jsou normalne uvedeny specifikace, tu barvu beru jen jako voditko.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.12.23 17:55:30: Znáš to.. Na měrce nadobky od mechanickyho serva byvaji dve rysky. HOT a COLD. A vesměs to je schopný jezdit dokud je aspoň spička měrky v oleji..
Ideální je podle specifikace. Nouzově i to oteháčko. Ale někdy bývá problém že olej vic pěni/zbavuje se hůře bublinek a servo potom řve.
Ideální je podle specifikace. Nouzově i to oteháčko. Ale někdy bývá problém že olej vic pěni/zbavuje se hůře bublinek a servo potom řve.
Mama mi poslala obrazek, ze ji u dedovyho focuse ubylo pod mininum neco... No je to hydraulickej volej do rizeni. V Kelly nabizej bud zelenej nebo cervenej. Rikal jsem mame, at tam namoci spejli a otre ji na bilej papir... No a vypada to takhle hovnove
Ted nevim, co ji tam koupit... Vysrat se na to a dolejt Mogul OTHP3?
To jsem pouzil do Volva, ale daval jsem to tam jako novou napln a ne doliti...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: Kazdy auto ma neco. Dvojkovy focusy trpi na stresni listy a zadni svetla (alespon u conby) - drevaci tam pri vymene zarovky vzdycky skripnou kabel mezi tesnici penu a karoserii.
Mě třeba do auáta zatýkalo dveřma - někdo se v tom vrtal a nevratil správně kryt repráku a plachtu. Ale nebyl to ford a byl to starej klump ...
-> Jackie 28.08.23 21:27:02: Přesně tak.
-> Jackie: Vravel, že voda sa tam objavuje po daždi. A čo som tak skúšal, tak celkom dosť. Celý spolujazdcov koberec silno premočený.
-> minno: A nebude to kondenzát z klimy? Že by byla ucpaná hadička odtoku z výparníku a stékalo by to na podlahu.
-> Nwkt 28.08.23 21:11:33: to je jen lepená panorama přes celou střechu ale neni to stahovací. Takže bych řekl že to ani žádný odtoky mít nebude.
-> Nwkt: To je bráchove auto. Poviem mu.
-> minno: zas nějaký fordí výmysl
pokud to má odtoky, tak budou ucpaný
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: má to střešní okno?
Galaxy, 2011. Zateká na spolujazdcovu podlahu. Je niečo typické pre túto poruchu?
-> palinator: Aj ja si hovorím. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno:
Jezdí to, jezdí... Co byste ještě nechtěli..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jezdí to, jezdí... Co byste ještě nechtěli..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ženy
Kolegyňa. 3x plecháč, 1x ALU, úplne iná guma
Nie dočasne, má to tak odkedy to auto poznám, minimálne rok.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dotaz k Tranzitu, snad bude někdo vědět.
Má to dvě baterky, paralerně - jedna má asi 6V, druhá normálně 12,3V.
1) Prohodil jsem je, auto normálně startuje
2) Nabíječka je připojena pouze na jednu, ale:
Když je měřím připojené, měří to každou zvlášť - takže i nabíječka nabíjí pouze jednu?
Vyměnit stačí asi jen tu jednu, ne?
Má to dvě baterky, paralerně - jedna má asi 6V, druhá normálně 12,3V.
1) Prohodil jsem je, auto normálně startuje
2) Nabíječka je připojena pouze na jednu, ale:
Když je měřím připojené, měří to každou zvlášť - takže i nabíječka nabíjí pouze jednu?
Vyměnit stačí asi jen tu jednu, ne?
-> Jarda/felda: Dobre no, tak na tom neni asi co zkazit, pokud ta gumicka neni ze slisovany tmy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.23 18:50:39: nevim jak tohle ale bral jsem gumičky na vstřiky a těsní ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nemate nekdo zkusenost s dilama FAI AutoParts?
Potrebuju na transita bocni viko motoru s guferem...
Potrebuju na transita bocni viko motoru s guferem...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Zkusil jsem vyměnit zapalovací kabely a zatím dobré. Uvidíme, co to bude dělat dále. Díky za odpovědi a za názor ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 18:35:18: Díky za názor
Zkusím to nějak výhledově pořešit. Kdyby to bylo jen ložiskem ve spojce, bylo by to fajn. Možná by se při jednom udělala rovnou celá spojka.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Induktor 18.02.23 18:31:06: To by bylo spíše to spojkové ložisko.
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 14:29:58: Začne to dělat, jak se auto zahřeje. Za studena je slyšet jen ta spojka. Za tepla už slyšet není. Když akceleruju tak se mění intenzita. Nejvíc to vydá zvuk při podřazování. Přemýšlím, k čemu bych ten zvuk přirovnal. Je to takový vyšší spíš pisklavý zvuk.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Zkusím ještě ty zapalovací kabely. I když ty, které tam jsou, vypadají celkem nové. Ani při zkoušce šroubovákem nejiskřily. Když se tam daly jiné svíčky, paradoxně ty, které byly originál podle VIN, tak to pocukávalo ještě hůře. Potom jsem tam nechal dát stejný typ, jak byly předtím a zlepšilo se to, ale není to ono. Cuká to někdy více, někdy méně. Nepodařilo se mi zatím vysledovat nějaké návaznosti, např. po dešti, po zahřátí, nebo při tankování benzinu na jiné benzínce. Auto mám spíše na pojížďky kolem komína. Ale chci, abych věděl, že se na něj můžu spolehnout, kdybych jel někam dál. A hlavně, abych něco nezanedbal a potom se třeba nemuselo měnit více věcí, nebo oprava nebyla komplikovanější.
U převodovky budu sledovat, jestli se to horší, nebo co to bude dělat. Ještě bych mohl nechat zkontrolovat množství a stav oleje, který v ní je. Pokud by tam bylo načaté některé ložisko, nebo tak, je nějaké riziko, že se třeba "kousne"?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Zkusím ještě ty zapalovací kabely. I když ty, které tam jsou, vypadají celkem nové. Ani při zkoušce šroubovákem nejiskřily. Když se tam daly jiné svíčky, paradoxně ty, které byly originál podle VIN, tak to pocukávalo ještě hůře. Potom jsem tam nechal dát stejný typ, jak byly předtím a zlepšilo se to, ale není to ono. Cuká to někdy více, někdy méně. Nepodařilo se mi zatím vysledovat nějaké návaznosti, např. po dešti, po zahřátí, nebo při tankování benzinu na jiné benzínce. Auto mám spíše na pojížďky kolem komína. Ale chci, abych věděl, že se na něj můžu spolehnout, kdybych jel někam dál. A hlavně, abych něco nezanedbal a potom se třeba nemuselo měnit více věcí, nebo oprava nebyla komplikovanější.
U převodovky budu sledovat, jestli se to horší, nebo co to bude dělat. Ještě bych mohl nechat zkontrolovat množství a stav oleje, který v ní je. Pokud by tam bylo načaté některé ložisko, nebo tak, je nějaké riziko, že se třeba "kousne"?