skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> Jirik_Tuňák: Nová C5 se mi vzhledově taky líbí... Musim uznat že u těch automobilek je to hrozně různý.. Oply se mi líbí jen ty starý.. Renaulty třeba jen ty nejnovější... Jediná škodovka ještě nevyrobila auto který by se mi nelíbilo respektive nelíbilo tak jako některý auta od jinejch automobilek :)
Ale nová C5 je luxus.
-> Tampajs: Proto jsem do ní nešel, z toho interieru bych blil také. Chybí tam ta extravagance starších modelů. To je ta starší ? Mno, taky nelíbí. Zrovna tak se mi nelíbí zrušení klasického čerpadla a nahrazení samostatnou jednotkou s elektromotorem, která stojí raketu. Pak to má klasickej posilovač, místo vysokotlakejch brzd s čerpadýlkem. Ono repas čerpadla stojí nějakejch 1500,- na materiálu u Xantie a na tohle se dodává jednotka jen jako novej neopravitelnej kus, bratru za cca 40 000,-. Sice jsem zaznamenal asi jen dvě reklamace z klubovníků, ale i tak. Při dodržení servisních intervalů dávali záruku na podvozek 200 000 km. Ale ty naše cesty, mno... Plus na tej mrdce prej zatuhává z neznámého důvodu levej brzdič přední, ale je nerozebiratelnej a novej stojí cca 12 - 15 000,-. A to se vyplatí.
Teď sedim v práci u kompu za hlavou na heveru mám C5ku.. Jestli tomuhle někdo řiká auto tak nemůže bejt normání.. Ano podvozek dobrej je to pohodlný ale uvnitř absolutně nevzhledný a líný je to taky jak prase.. Ještě mě čeká výměna předních čepů tak uvidim kam to zařadim ale pro mě tohle auto nemá hezky vyhlídky :)
Dělejte, ať to tady nechválím sám. 

-> tadeas: Tak to jste asi koupili nějakej pěknej zachovalej kousek, na kterým jezdilo půl Evropy, než se to dostalo do ČR.
Mě z toho naštěstí nic neteče. 


-> tadeas: Tohle nesmíš tady říkat
-> tadeas: a teď tě tady ukamenujou:)
Xantii máme doma, pohodlný auto za dobrý peníze, ale spolehlivost je neznámý slovo, navíc dokáže dělat problémy na tom nejlepším místě
teď se musel měnit kompresor klimy za 11tKč, pořád něco z toho auta teče, vrže v řízení a v servise si s tím neporadili, elektronika si taky žije vlastním životem... Jako auto supr, ale musí se s tím počítat


-> Kaprof: moc nechápu, co překrucuju, napsal jsem jen svou osobní zkušenost s vozem Xsara, která se podivuhodně shodovala s tím pánem z televize, a hnedka byl oheň na střeše. Vlastně mám ještě jednu novější zkušenost, ale tu jsem se zatím neodvážil napsat, ale tak dobře, minulý rok jsem v nejteplejším dni v roce vyjel s kolegou do zahraničí v jeho zánovním (čtvrt roku) Xsara Picasso a hned na Zličíně jsme zjistili, že klimačka neklimuje. Tak jsme jeli celou cestu ve 40 stupních v autě.
Chtěl jsem se tě zeptat, čím vlastně jezdíš ty, ale radši jsem pomlčel, abych moc neprovokoval, ale tušil jsem to. Škoda, že jste z toho udělali takovou tragédii.
Chtěl jsem se tě zeptat, čím vlastně jezdíš ty, ale radši jsem pomlčel, abych moc neprovokoval, ale tušil jsem to. Škoda, že jste z toho udělali takovou tragédii.
Nezáleží na značce,ale na kusu.Když vyjel P 607,matka ho koupila,to je snad 9let,celou dobu bez problému,ted si vzala zase 607,ale v automatu.
Já mám od května Hyundai i30-začátky Nošovický výroby.V srpnu začlo rachotit spojkový ložisko,autí 14dní v servisu-povolený přítlačák.Po 100km zase ložisko,servis objednal i vypínací páku spojky-tu předtím neměli,a až ted v uterý opět do servisu-prostě smolnej kousek.Tu spojku asi montoval někdo před obědem.
Já mám od května Hyundai i30-začátky Nošovický výroby.V srpnu začlo rachotit spojkový ložisko,autí 14dní v servisu-povolený přítlačák.Po 100km zase ložisko,servis objednal i vypínací páku spojky-tu předtím neměli,a až ted v uterý opět do servisu-prostě smolnej kousek.Tu spojku asi montoval někdo před obědem.
-> Labros: zrovna to jedno z šilenejch Picas doma máme za tři a pů roku ma slušnejch 160 tisic a za tu dobu se s ni nic nestalo vyjma bežné udržby
Vubec nevyzdvihuju všechny Citroeny
beru to typ od typu(Zduraznuji že u každé značky) to zase jenom krásně překrucuješ jen nevim a nechápu zdejší preborníky co reknou jen "NJ Francouz" to mi hlava nebere
ale prekrucuj si to jak chceš...



-> U-Geen: každopádně je asi dost nebezpečný přisolit si něco do tématu o Citroenech. Hejno Kaprofů se na tebe slítne a rozklove tě.
Jo o příznivcích značky mi něco povídej. Měl jsem dřív Hondu. Honda je značka, se kterou jsou zákazníci nejspokojenější. Ale ačkoliv to auto je fajn, tak ta spokojenost není úměrná kvalitě. Lidi prostě říkají, že jsou spokojenější, protože si připlatili za něco dražšího, neobvyklého, zaručeně nekonzumního, něco co je odlišuje od ostatních hloupých koncernistů. Není to o tom, že by třeba opelisti měli o tolik víc důvodů bejt nespokojený. Prostě ho jen jinak hodnotí.

Jo o příznivcích značky mi něco povídej. Měl jsem dřív Hondu. Honda je značka, se kterou jsou zákazníci nejspokojenější. Ale ačkoliv to auto je fajn, tak ta spokojenost není úměrná kvalitě. Lidi prostě říkají, že jsou spokojenější, protože si připlatili za něco dražšího, neobvyklého, zaručeně nekonzumního, něco co je odlišuje od ostatních hloupých koncernistů. Není to o tom, že by třeba opelisti měli o tolik víc důvodů bejt nespokojený. Prostě ho jen jinak hodnotí.
Jak malí klici. Prostě a jednoduše, jakýkoliv auto, je co se ůdržby týče vopruz pokud není nový.

-> U-Geen: A Majkl Jackson neumřel, ale odjel spravovat katedrálu sv. Víta do Prahy. 

-> Labros 22.01.10 13:51:27: protoze to ostatne urcite vubec neni pravda,lzes :)
-> MATTESS: Jako začlo to tím, že jsem napsal, že můj kolega měl úplně stejnou závadu při koupi Xsary, jako ten pán z televize. A na to bouchnul Jiží a pak ještě z neznámý příčiny Kaprof.
-> Kaprof: a proč ses teda začal navážet do mě, když já se do nikoho nenavážel, kor ne do tebe? Nějak mi to rozhodilo tlak a tep, pač od tebe jsem to rozhodně nečekal.
-> Labros: Toť správní, ne jako 80% dnešních bakeliťáků.
-> Labros: jelikož zrovna fordy a fabie mi v praci zabíraj asi suveréně nejvíc času tak asi jsem a je mi to srdečně jedno kor na tomto webu..:o))
-> MATTESS: Huš, nehej tak. Je to legrace. 

-> Jirik_Tuňák: je to celý měkký, teda ty exponovaný části - vršek palubky, tapecíry. Je to Ghia interiér.
Tak to přesunem do hádek, ne?

-> Jirik_Tuňák: foto spodku nemám, nápravy jsou klasicky takový poloorezlý, původní vejfuk je naprosto v pohodě a podlaha a tunýlek pro trubičky svítí jak nový.
-> Labros: Já to neřek. Mě nevadí. Na svojí dobu dobří, resp. vypadá stejně staře jako u mě. Je tam něco měkčenýho ? Třeba palubka a dvéře ?
-> Jirik_Tuňák: interiér (nejšerednější ze všech aut na planetě
)

-> Kaprof: Má pravdu ten chlapec.
Je čas pane profesore, za chvíli zvoní. 


-> Kaprof: hele ty jsi taky nějakej nemocnej? O tobě jsem si to teda nemyslel.
-> Labros: a v jakým stavu je interier a spodek a nápravy co se týká korose ?
-> Labros: že se zrovna Fordista začne srát do Citronů je silná káva i na mě ač jsem tvého fokuse z vnitrkem šerednějšim než v jakemkoliv jinem autě na planetě viděl
Nevim nemusim moct tyhle tlachy o ničem beztak bude vychvalovat každej to co ma at je to hnijici Seat zuppa VW parodie na Ford z Helmutova nebo ten nejnespolihlivější vůz ze všech Citroen
mám možná výhodu že se u nas na dílně oběvují vozy všech proviencí ale každá značka má své mouchy to rikam otevreně je to o subjektivnim dojmu a zkušenosti já a moje okolí(vyjma Myschaka z vyrachtanym žebřinakem ex kterym když jsem poprve jel pripadal jsem si jak v Kirovci) nijak valne zkušenosti s tim ůžasnym VW nemá viz treba i Syny
..Ale jasně nejlepčí německáá značka Made by Áda Hitlerů:o))) at si jezdi každej čim chce jen mě dokaže nasrat když člověk co v životě to určitý auto ani neviděl natož v něm jet pomlouva jen proto z jaky je země původu
...demence..

Nevim nemusim moct tyhle tlachy o ničem beztak bude vychvalovat každej to co ma at je to hnijici Seat zuppa VW parodie na Ford z Helmutova nebo ten nejnespolihlivější vůz ze všech Citroen



-> MerHanz: Ono je taky 170 a zaručeně 170, jak sám říkáš. Kdoví. Já koupil TDDi s 177 na tachu, teď mám 203 a zatím mi odešla vodní pumpa při 200, kterou jsem stejně měl udělat s rozvodama. Dával jsem nové tlumiče, ale to dělám u každýho auta, samo dvě sady gum, rozvody preventivně, jo a ještě jsem musel dát jednu kladku a novej plochej řemen.
Pohodlný to auto moc není, má to tvrdý pérování. Ale místa pro pasažéry habaděj. A má to hrozně příjemnou spojku a krásně se s tím rozjíždí, třeba oproti TDi.
Pohodlný to auto moc není, má to tvrdý pérování. Ale místa pro pasažéry habaděj. A má to hrozně příjemnou spojku a krásně se s tím rozjíždí, třeba oproti TDi.
-> MerHanz: Já hřeju, než vyjedu 4 patra centrálních garáží, kde je momentálně 8 stupňů v plusu. Z práce, když sedám do vychladlýho auta po šichtě, tak kolem 2 minut. Přítelkyně se Saxem déle, ale taky nic hroznýho. Z Ejpovic ve 3/4 kopce na Plzeň topí, odhadem tedy 5 minut ? Zase ale kolegovo benzínová 106ka a kámošovo 106ka, jeden 1.0 a druhej 1.1 topí bídně a za dlouho a je to to samý jako Saxo.
-> U-Geen: Nemyslím si. Ty ho možná máš, když nevynecháš žádnou možnost nadhodit něco proti francouzům.
Přitom že by ta Španěláda byl nějakej zázrak, se říct nedá.
-> U-Geen: Nemyslím si. Ty ho možná máš, když nevynecháš žádnou možnost nadhodit něco proti francouzům.

-> Labros: co se týče topení nafťáku tak to o tolik horší není, Ale přece jenom tam rozdíl je. A atmosferickej dízl ty krátký trasy taky přežije, bez ůhony, jde jen oto, se k němu odpovídajícně chovat ( nedrbat ho hned za ledova a podobně ). A výhoda je u těch atmosféráku, že nežerou ani na krátký trasy. S 205 sem jezdil laciněji, než kámoška se 106 1,1.
-> Labros 22.01.10 10:51:05: vsimas si, ze tohle je komplex spousty ridicu (teda asi nejen francouzu)? :) tchan na svoje auto taky neda dopustit :) pritom je v servisu jak doma
-> Labros: Ono je to spíš o tom, že se ten nafta neprohřeje a trvá mu dlouho, než naběhne na provozní teplotu, pokud nemá předehřev. S tím jsou spojené i kondenzace vlhkosti v chladném a vlhkém období.
Když už tu byla řeč o Fokusákoj. Známí měli TDDI a už o tom nechtěj ani slyšet. Najelo to 170 tic a pak to začalo, jendo za druhým. 4erpadlo spojkovej válec a tad, atd. Ale seděloto jak sviň. Pro mě to nebylo moc pohodlný, ale to už je o vkusu. je pravda, že to by jeden z těch prvních. Prostě je to jenom stroj. Bráchova známá má pul roku fokuse kombi s to 1,6 16V a zatím jen rozvody pompa a koplet zapalování. Neznám nikoho, kdo by měl starší auto, jakýkoliv značky a modelu o motorizaci nemluvě, co by to měl bezporuchový.
-> Jirik_Tuňák: Taky sem koukal na benzíňáka, ale ty měli dost nalítáno. Zaručeně 120 tic, mladý pane. Kdopak by to u nás stáčel. Ono už podle introše bylo vidět, že to mělo min okolo 200. Tak si pak má člověk vybrat. Nakonec dopadlo hdi. Tak uvidim, jakto s tim bude dál. Ale jak sem psal, když se něco má posrat tak se to posere. ALe rád vzpomínám na škodouku, to sem zpravoval u silnice, tohle už bych si neškrt.
-> Jirik_Tuňák: ne tos napsal moc dobře náhodou
teda dýzl opravdu na krátký trasy netopí, pokud to není tchánova fábie tdi, kde musí mít nějaký přídavný topení. Ale neřekl bych, že motoru ty krátký trasy vaděj víc, než benzínu. Naopak - nafta maže, zatímco benzín (kor bohatej) odmašťuje.
O ukrutných spotřebách HTP jsem slyšel hodněkrát, i když já s tím nikdy nejel víc než za 7.3 - kolega dokonce trvá na tom, že s ní jezdil za 5.5.
Jo Větývka už mi taky psal, že se začal těch HDi bát.

O ukrutných spotřebách HTP jsem slyšel hodněkrát, i když já s tím nikdy nejel víc než za 7.3 - kolega dokonce trvá na tom, že s ní jezdil za 5.5.
Jo Větývka už mi taky psal, že se začal těch HDi bát.
Teď když to po sobě čtu, tak sem zjistil, že sem se upsal u ty "kedyny" o nulu má najeto 200tic . To jen pro pořádek

-> Labros: Nějak jsem to nepochopil, proč jsem to psal ? Ale to je jedno. Větef koupil benzín a fertig. 

-> Labros: Ono na krátký trasy do práce je lepší ten benzin, přestože má za studena vysokou spotřebu, kterou na krátké trase po zahřátí moc nevykompenzuješ, ale rychleji se ohřejvá a v nižších třídách aut i rychleji topí. Znám lidi, co jezděj s naftou denně třeba 5 km a dálky vůbec, nebo 2x ročně na zimní a letní dovolenou. Což je pro ten motor katastrofa. Já jsem spíš pro ty benzinový 1.6, 1.8 a 2.0, protože nemají o tolik větší spotřebu než běžný 1.1, 1.3 a 1.4. Jedou líp, takže nějakej ten litr navíc za to stojí. Měli jsme v práci zapůjčené náhradní vozidlo Fabii II Combi 1.2 HTP (tu novou) a Praha a zpět jsem skončil se spotřebou 13.8 litru dle palubního PC. Pravda, dřel jsem jí, protože jsme jeli pozdě na schůzku a zpět spěchali na večeřu, ale jen ve dvou a prázdní. Kolegyně s BMW compactem 1.6 by se na něco takového nikdy nedostala a já taky ne. Jediný plus je menší pov. ruč.
Jiřina šel do benzínu asi taky z toho důvodu, že potřeboval něco bez drahých vstřiků (common rail), čehož se bál a jezdí tak nějak běžný trasy bez polykání tisíců km. Krom toho mu to žere +/- stejně jako jeho 120 L / GLS.
Jiřina šel do benzínu asi taky z toho důvodu, že potřeboval něco bez drahých vstřiků (common rail), čehož se bál a jezdí tak nějak běžný trasy bez polykání tisíců km. Krom toho mu to žere +/- stejně jako jeho 120 L / GLS.
-> Jirik_Tuňák: Jo a to co říkal Větývka, že oba máme Euro 3 a mně z toho lítaj saze a jemu ne, tak já odjakživa říkám, že není euro jako euro, že páni poslanci dýzly protežujou neb v nich sami jezděj, že saze ze starých dieslů nikomu nevadí, zatímco CO2 je hroznej problém hlavně v Praze (zrovna tady nám roztaje ledovec), to všechno říkám dlouho a dokonce mi dopis v nějakým tomhle smyslu přetiskli v Auto7. Ale Větývka odjakživa říkal, že on jedině kadle kadle, že už se těší na chrochtáka atd.atd., já mu vždycky oponoval, pak jsem si víceméně z rodinných důvodů sám ropáka pořídil a jemu najednou chrochtáky vaděj :)))
-> MerHanz: To je jak s tím Speedprem, ne ? 

To je zase vyzdvihování koncernu. Když se něco má posrat, tak se to posere. S8m sem měl 205 d s cca 350tic. a bylo to bezproblémový auto, samo, že odešli věci, co prostě odcházej stářím běžně na jakýmkoliv autě. Teď mám 306 hdi 200tic. nikde nic neklepe, nic nebouchá a podobně, jedinej problém je termostat a DRV ventil. V práci má servisák "kedynu" 1,9 TDI PD. 20 tic. už mněnil skoro všechno od blbostí jako sou hadice brzdy vejfuk a tak, přez komplet klímu, až po spojku sse strvákem. A když sem to slyšel, jaká zbukya to vydává, o poser koště. Prostě ať je to koncern, nebo frantík,či japonec, ba i dokonce korejec tak se to může postar, jde o to na jakej kus se natrefí a jak se o něj kdo stará. Ano okta s TDI66 je držák, ale taky ne bezporuchovej. Znám, i lidi, co maj Hyundaie pony s 1,5 jednobodem, jede to obstojně, nedaj do toho korunu a jen jezdej a i po 250 tic to stále jezdí. Jsou ot jenom auta.
-> Labros: Ale nebouchaj. Jsem v klidu, píšu jenom arogantně, jízlivě a útočně. V práci to dělat nemůžu, neb vůči zákazníkovi se musí uctivě.
-> Labros: Dej mi jenom vědět, až budeš mít těch briket paletu, vezmu jí od tebe pro dědu na topení.
Popř. vezmu jednu od tebe a druhou od Južína.

-> Jirik_Tuňák: A z Južína si vem příklad, je schopen diskutovat o Seatu úplně klidně i s lidma, který maj taky podivné poznámky, sami majitelé Š120. V tobě bouchaj saze jak v zaneseným oxidačním katu dehťáku s předkomůrkovým vstřikováním
No ten tvůj útok na Krokuse jsem akorát nepochopil, protože sám jsem ničí auto nepomlouval.
