skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> petr s: jezdilo to na total celej zivot
-> Honza120L: To bylo bez problémů pokud někdo nedával levný olej potom se měnily vačky a zdvihátka
-> petr s: tak to je me jasny, ze to neudelam, ale preci jen je to porad lepsi nez hydrostely
-> Honza120L: Stejně to doma neseřídíš nemáš podložky
MerHanz 24.01.10 13:34:12 napsal:
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
→ Honza120L: a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly.
U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom,
že každý má svý. A je to kus od kusu.
jsi si jistý, že má 1,8i 16v hydroštely? narážím na tabulku kterou mám uloženou -viz příloha, plus toto téma: www.xantiaclub.cz/forum/v iewtopic.php?t=2309&...
-> Honza120L: Zatím nee ale kdo na ně přešel,pějě chválu. Já to zase nehrotím,jen základní údržba a domácí mytí a úklid. Co se týče hydry a údržby,jsou dva tábory. Jeden tvrdí pravidelná kontrola koulí,dofuk či výměna,druhej zase,že pokud nikde nic nechčije a vůz se chová standartně,je lepší do toho nehrabat.
-> Bobesh: mě tak napadá nemáš zkušenost s komfort gulema? já uvažuju, že to ještě přiměkčím :-))
-> MerHanz: A to je právě to,co ten auťák dělá vyjímečnej. A pokud je systém v pořádku,svezeš se tak,že už ti ostatní auta budou navždy připadat jako žebřiňák. 2,1 byla u mě spíš náhoda,původně to měla bejt 1,9TD ale jsem nakonec rád,že to tak dopadlo,i dvě deci jsou znát a motor si nechá neskutečně líbit.
JJ pánové Xantie , jedna s posledních byla taky můj adept. S HDi pod kapotou, Kdyby dávali td 2,1 i do novějších bylo by to jasná volba.Až na to, že nevim jak bych ji nasoukal do garáže. i 306 má okolo zrcátek cca 2 cm na každý straně. Z toho hydro podvozku sem měl vždycky lufta.
-> Bobesh: jj baggr ma tu uplne nejstarsi variantku v 2litru benzinu

-> Bagrr- máma mele Emu: To je X1/1? Ty máš ještě malej střed volantu,šípy na haubně atd.?
-> Bobesh: Jasné, vím. Strýko mal BX obou generací i Xantii. Tahle co nám stojí pod oknem je právě na pohled velmi hezká, takže pravidlo nesedí. Nevím proč není v provozu.
24.01.10 19:34:39-> Honza120L: ok?

-> Hurdis: Tak ono jich je v HK a okolí taky dost ale málokterá má péči,jakou tyhle vozy vyžadujou,to poznáš už na první pohled. My chtěli X1 zkrzevá exteriér,ty šikmý oči už nejsou tak šén a nemá před spolujezdcem hrazdu na držení. Navíc rozhodla barva(manželka,jak jinak).
-> Honza120L: zdání klame...jediný co souhlasí je asi tak úložnej prostor...pekáč kuřete dovnitř a pak už jen něco na střechu

-> Bobesh: Tohle vozítko po faceliftu nám stojí před barákem také. Patří sousedům, za posledních 18 měsíců vyjelo tak 2x, za poslední cca rok se nehnulo z místa, ideální stav, když je k 12ti bytům deset fleků. Přitom auto vypadá solidně.
-> myschaak AZNP K.Hora: rekl bych ze te chybi minimelne volant a kolecka. do trouby by jsi se nejak nacpal. ale jak by si se rozjel nevim
-> Kaprof: lepší než bejt hezkej až je to blbý

-> myschaak AZNP K.Hora: ty seš blbej až to hezký neni:o))
-> Honza120L: tohe se ale snad už nedožiju..nebo aspoň nechci dožít
-> saskyn2: klidně si na spotřebáka napíšu MORA forever
-> Honza120L: tohle auto stálo u Davida. když jsem tam byl naposled....asi si ho od pana velkotovárníka koupil co?

-> saskyn2: klidně si na spotřebáka napíšu MORA forever


no proste jsem nenarazil na nic co by me zaujalo, zatimco to co mam me proste zaujalo vicero - jasna historie, jasny puvod, jasni majitele, jasne receno co je udelano a co naopak chybi... je to 00 vyroba, do provozu 01 - nebo-li X2, vybava nejaky Milenium, ci jak se to pise a prozatim me to vyhovuje.... postupne tomu dopravam nezbytnou udrzbicku, al evse vicemen jen pro pocit dobreho dila a snizeni moznosti pripadneho problemu
-> Honza120L: Pokud to nemělo hovado a nesloužilo to jako traktor nebo tahač podvalu s druhým vozem,je diesel PSA téměř nezničitelný. Proto jsem taky radši vzal auto bez koule. X1 ´97 po modernizaci,akční model Audace 2,1TD,na hrbu odhadem třista světelnejch let ale jinak v dobrý kondici,bouda a nápravy cajk,hydra bez problémů,interiér pěknej. Na šetrno za bůra,při leteckým stylu 6,5l/100km. Co víc si přát.
-> myschaak AZNP K.Hora: Nafta patří do kamen, benzín do letlampy a do rezistinu, a plyn do sporáku

-> myschaak AZNP K.Hora: no pockej casem budes mit misto prdiku bud kabel, nebo klasicke prdiky ze zeme :-)) klasickej benzin zmizi :-))
Moje mazlítko. Omluvte jak je špinavý, ale není čas ho umejt... kort kdyžř je čerstvě po výměně člního okna, světlometů a zrcátka...
-> Honza120L: proto fandím lpg

ja jsem naftu vzdy chtel, ale proste porad k tomu mam neduveru :)) hodne lidi kolem me s tim melo a ma problemy a proste pro me jakozto clovicka s minimem km to nejak nema cenu .-)) kazdopadne ono casem ta hegemonie TD, HD apod proste preroste a benzin bude na ubytku jako byla driv nafta :-))
-> Honza120L: nevim jak WV s comonrailem, ale kámoš má BMW 320d kombi v automatu S comonrailem 110 KW a tomu to baští mnohem víc. Holt ten výkon se někde projevý ať už se používá, nebo ne.
-> saskyn2: jj řikali to aj kluci co dělaj v servise, že to žere přez turbu. Vedoucímu to baští na 15 tic okolo 2 litrů oleje, podle toho jak s tim jezdí.
-> saskyn2: jje je to o kuse, co se spotřeby týče, Tak konkrétně u 306 výkonově srovnatelná je 1,6 65Kw. Nemá krouťák a se spotřebou na krátký trasy to je tak cca o litr až 2 vejš, ale změna je hlavně na normální provoz pul na pul couráky a delší. To HDI jede kolem 6 až 7 a ta 1,6 okolo 8 Až 10ti. Alespoň, co to kluci měli v krátkým. Ale když se na to podivám s odstupem Taklk je to dneska pro průměrnýho člověkla s píš o sympatii ktý, oný značce a motoru.



-> MerHanz: Olej to cucá přes turbo, to je vcelku normální a neškodné, troufam si řícct že se ten motor alespon líp maže
jinak ta naše O2 má 280t a na motoru je všechno kromě rozvodů a čidla kvality oleje který odešlo ještě v záruce všechno původní, ale je to asi o konkrétním kuse

jinak ta naše O2 má 280t a na motoru je všechno kromě rozvodů a čidla kvality oleje který odešlo ještě v záruce všechno původní, ale je to asi o konkrétním kuse
proste TDi a HDi je neco jinsiho, tudiz srovnani asi neni na miste...uvidi se co nyni udela s jejich motory Common rail
-> MerHanz: jj, rotačka je nesmrtelná, PDčka už jsou taky náchylný, ale pořád to proti HDIčku žere mín, na co pak nafta když to tak cháluje, to si můžu koupit rovnou benzín.

-> saskyn2: spolehlivos je zase o kusu a jak se k tomu dotyčnej chová. Ve firmě máme jak okty 2 tak caddyny s PDéčkema a na to, co to má najeto tak je to v servise dost často a dost to cucá olej. Jinak nárot na tdi viz níže
Hoši, chvelte si TDI jak chcete, já mužu říct, jen to, že TDI je dost dobrej motor, Vyjima PD, ty už sou taky náchylný jak HDI. Jedinej jeho neduh je Výsoká hlušnost pronikající do interiéru. Kdyby TDi dávali aj francouzi bylo by to fajn.
-> Labros: To je u HDIčka celkem normální, spíš ještě hodně slušný, ve firmě máme C5ku 2.0HDI a žere to v průměru o dva litry víc než O2TDI, kámoš má to samý a chce se toho zbavit mimo jiné hlavně kvůli spotřebě a koupit TDI, o výkonu a spolehlivosti se raději rozepisovat nebudu

-> Matthes, záškodník z TechWebu: kdo?? Znám jich pár, ale to je prostě věc názoru a toho, co komu vyhovuje. Jo 405 je fajn, ale je dost měká a moc houpavá a posez za volanten je pro mě nic moc, ( Míň místa pro nohy, než ve 306 ). Jinak se s tim jezdí slušně.
-> Labros: tu spotřebu srovnáváš s tdi, nebo jiným Comonrailem??? Ono HDI vždy bralo víc jak TDI a taky má jinou povahu motoru. TDI jede víc od nuly, ale ve 3000 už je skoro konec a HDI se točí pěkně až do 4000 jak nic. Prostě sou to jiný principy a jiný tlaky.
-> Labros: Kdo by nebyl s focusem spokojen?
Zlata P405 oproti novejm.

Mám náhodou dva známý, co nezávisle na sobě (neznají se) přešli z 306 na jedničkovýho focuse combi. Oba jsou zatím spokojený (po roce a půl roce.)
Borin - Král tuzerů 24.01.10 08:03:33 napsal:
→ MerHanz: 1.8 16V je v celý řade nejnepovedenější
motor…8V jede o chlup víc a žere míň…Já s tím HDI jezdím s hodně
těžkou nohou za 8,2…když se krotím tak za 6l… sere mě ten elektronickej
plyn, kterej je hodně citlivej…o fous hneš nohou a je to 0,5 – 2l na
momentální spotřebě jako prd…budu to řešit tempomatem…kámoš si ho
taky nechal domontovat (2500 i s novým softwarem řj) a používá ho i ve
městě a spotřeba mu klesla na 5,3 ze 7…holt si nemůžu odvyknout, když
jedniný auta co jsem měl byl rapid, favorit, felda, felda a pickup a tam je
těžší noha potřeba…
jako to je úplně normální co říkáš o plynu a okamžitý spotřebě. To je na každým autě. Ale ta spotřeba co máš na HDI je oproti jiným autům hodně vysoká.
→ MerHanz: 1.8 16V je v celý řade nejnepovedenější
motor…8V jede o chlup víc a žere míň…Já s tím HDI jezdím s hodně
těžkou nohou za 8,2…když se krotím tak za 6l… sere mě ten elektronickej
plyn, kterej je hodně citlivej…o fous hneš nohou a je to 0,5 – 2l na
momentální spotřebě jako prd…budu to řešit tempomatem…kámoš si ho
taky nechal domontovat (2500 i s novým softwarem řj) a používá ho i ve
městě a spotřeba mu klesla na 5,3 ze 7…holt si nemůžu odvyknout, když
jedniný auta co jsem měl byl rapid, favorit, felda, felda a pickup a tam je
těžší noha potřeba…

jako to je úplně normální co říkáš o plynu a okamžitý spotřebě. To je na každým autě. Ale ta spotřeba co máš na HDI je oproti jiným autům hodně vysoká.
-> MerHanz: me zatim nastetsi necvaka nicevo a menil jsme kalsika - rozvody, naplne filtry....uvidime nechame se prekvapit 

-> Honza120L: Tak na delší trasu naloženej kolem 6,5 až 7,5. Problém, je počet KM u těch benzíňáků pač když už to má nestočenej tacho tak to má kolem 150 a víc a pak už je tam většina věcí na výměnu. a u těch 16V jsou sázka do oterie hydoštěly. U většiny co, kdo měl ať už ve 306, nebo 406 tak cvakaj. Je to o tom, že každý má svý. A je to kus od kusu.
-> MerHanz: to neni zase takovej rozdil ve spotrebe oproti ty 1,8ce - tak jako ej fakt ze ve meste to jezdi od10ti nahoru, ale po dalnici kdyz to nejak netrapis tak se to ustali nekde kolem 8-10ti podle rychlosti a nalozeni...
-> Honza120L: 2,0 HDI 66KW RHY
-> MerHanz: a co mas presne za motorizaci?
-> Borin - Král tuzerů: no tak já když jezdim normoš tak kolem 6 až 7 a když teď jak mrzne jezdim do práce a zpět jek kousek tak to papká okolo 8,5. Je pravda, že mám asi v háji DRV a termostat. Otvýrá už na 70ti. Takže by ta spotřeba mohla bejt aj lepší. Co se svižnosti týče tak pro mě je těch 90k v 306 kombi dostatečnejch. Nezávodím s tím, tak sem spokojenej