Nikdy se nevráááááátííííí....
www.autickar.cz/clanek/pe
ugeot-205-gti-1-9-srsen-v-
plechovce-a-dobiti-bastily
?utm_source...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Kdyby měl někdo peníze na víc... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.auto.cz/peugeot-205-t urbo-16-pts-clubman-1984-z ajimava-testovaci-mula-nen i-levna-119972?utm_source. ..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.auto.cz/peugeot-205-t urbo-16-pts-clubman-1984-z ajimava-testovaci-mula-nen i-levna-119972?utm_source. ..
-> Skili: ten litr měla manželka ve P106. taky 4q. Jak vidělo kopec, chtělo tlačit
Ale na zimu ty žiletky 145 byly dobrý
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Skili: taky jsem měl, na 33kW to lítalo jak hovado, ale musel jsem ho po ženě a jejím skákání po městě vždycky "rozjezdit" aspoň 25-30 km v neekonomickém režimu :-)
Pak jsem od kolegy sehnal Musketiery se 185/60R13 a to byla motokára a na živost to nemělo kupodivu až tak velký vliv, nějaké fotky zbyly tady www.citroen-club.cz/vozid lo/citroen-ax-327![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pak jsem od kolegy sehnal Musketiery se 185/60R13 a to byla motokára a na živost to nemělo kupodivu až tak velký vliv, nějaké fotky zbyly tady www.citroen-club.cz/vozid lo/citroen-ax-327
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> haso: Jo je to super autíčko, pod kapotou je 1.0 33kw a zrovna včera jsem na tachometru otočil 67 000km. Dostal jsem to za přepis s prasklým chladičem a ještě musím vyměnit kotouče a pravou poloosu ale to až najaře. Těch 33kw na normální ježdění po městě a nebo po okreskách stačí ale když přijde větší kopec tak by člověk snesl i víc, ale možná to je tím že je to jen 4 kvalt a 3 a 4ka jsou troch delší.
-> Skili: jej AXko, to musi byt super vozitko, co to ma nabehane a pod kapotou?
inak, dneska su to presne 3 roky co som kupil Saxo :) za tie 3 roky som snim nabehal 54tis km...a mal som 2 zavady, prva bola hned na zaciatku, ked mi odisiel potenciometern a klapke a padali mi otacky na 550 ot/min a druha bola asi 4tis km dozadu, ked mi odisla spojka (ale este som snou dosiel do servisu). Inak len bezny servis, olej, filtre, brzdy...*6
inak, dneska su to presne 3 roky co som kupil Saxo :) za tie 3 roky som snim nabehal 54tis km...a mal som 2 zavady, prva bola hned na zaciatku, ked mi odisiel potenciometern a klapke a padali mi otacky na 550 ot/min a druha bola asi 4tis km dozadu, ked mi odisla spojka (ale este som snou dosiel do servisu). Inak len bezny servis, olej, filtre, brzdy...*6
Tak jsem ve čtvrtek nahodil válečky 175/50 r13 a dneska jsem to byl pořádně projet a teda teď je z toho dobrá motokára. Ale dozadu se ty 175ky vlezou jen tak tak na každé straně mají asi 5mm.
-> vhml: 1.1 má menší průměr klapky a v ní jen jednu dírku.. 1.4 by měla mít dírky dvě a průměr větší..
Velikost poznáš jen kdybys měl druhou klapku ke srovnání, ale ty dírky by ti mohly napovědět..
Kdybys mi dal číslo řj tak ti to řeknu s jistotou..
HDZ - 280 000 724
KDY - 280 000 745
KDZ - 280 000 705
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdybys mi dal číslo řj tak ti to řeknu s jistotou..
HDZ - 280 000 724
KDY - 280 000 745
KDZ - 280 000 705
-> Kocvin 28.02.18 12:29:27: a když je nečitelný?
Samozřejmě je varianta vyhodit svíčku a změřit zdvih, ale jestli lze snadno identifikovat i pohledem?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: HDZ 1.1 KDY, KDZ 1.4.. Štítek je připevněný nýtem zepředu na bloku..
Jak u TU motoru v Pežotu 309 poznat jestli je to 1.1, nebo 1.4?
Myslím že už letos ani přezouvat nebudu.. Na těch letních to celkem jde..
-> palinator: to si pis :-) ostatne i volebni vysledky tu jsou jiny nez vetsinovy :-))
-> haso: Ta 1.4 55kw se nezdá, ale jede lépe jak kdejaké líné 1.6-1.8 jiných značek..
Koupil jsi moc dobře, ať slouží..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> haso: s těmi doplňky mu to sekne. Před lety jsem přemýšlel nad dvoulitrem, který měl mít jen 75000km a taky měl tuším tento paket. Ale byl docela drahý, tak jsem to nechal plavat
-> palinator: tak počkej letos to budeš teprve čumět ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: no 55kw 1,4ka motoricky nic zaujimave, skor zaujimava je original uprava od firmy Musketier takze 15" kolesa s 195/55 gumami v technicaku, predny a zadny naraznik tam je, zadne kridlo a nadstavce prahov su odlozene a treba ich nahodit a vnutri je volant raid a co sa mne paci je elektricky siber....vsetky plasty a volant maju certifikat, proste auticko pre radost, nova stk, ek, po servise a nove brzdy a kamos ho mal a poznam ho...netrebalo mi ho ale pacilo sa mi tak je doma ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P@nkáč:
Lomnice to je vůbec Dallas, každej rok jsem čim dál překvapenější.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Lomnice to je vůbec Dallas, každej rok jsem čim dál překvapenější.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: tady uz teda zx skoro nejezdí na východě to ještě někdo kupuje koukám![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: a co je to vlastně konkretně? neco specialniho?
-> Skili: v prahu je bohuzial lokalna diera :-) ale to sa spravi po zime...a zadnu napravu bude treba poliecit tiez
-> haso: teda až na ten práh to vypadá móóóóc pěkně
ako sa vravi, kazdy sa uci na vlastnych chybach a preto som kupil druhy citroen :-)
-> venni 13.11.17 20:01:21: tohle potvrzuju. Leva strana vzadu nema plastovej podbeh. Teda většinou. A tak to tam hnije pěkně z vesela. Taky už to tam mam vyvařený. Jen ja to měl jen kousek nad pásem. Tohle je už level na sračku.
-> palinator: -> Jirik_Tuňák1983: No co, každý má občas svůj den
Opraveno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 05.12.17 13:28:07: No ty pýčo..... ![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
-> MB_CML:
"výčko" není slovo příbuzné ke slovu Fáčko nebo Óčko![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
"výčko" není slovo příbuzné ke slovu Fáčko nebo Óčko
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Dakotta: Přesně tak, jeden ventilek na termostatu, z boku hlavy, druhý za filtrem na hadici od topení. Dost blbě se k tomu leze, můžeš chvíli pojezdit s povoleným víčkem, udělá to +- stejnou službu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MB_CML: skusim sa na to pozriet cez tyzden. Lebo ma caka 2400km cesta domov a nechcem ten motor zbytocne trapit, ak to bude len v tom odvzdusneni. Ventilky su na termostate, na kureni za motorom a chladic sa ovzdusnuje do nadrzky, jo?
-> Dakotta: Rovnou jsi si odpověděl
Začni odvzdušněním (nasvědčovala by tomu studená hadice) pak výměnou termostatu. Špatné starty/béh za studena zase teplotní čidla, což ale může mít za následek i zavzdušnění, protože čidlo je pod dost blbym úhlem. Ideálně, pokud budeš měnit čidlo, tak poté v diag. resetovat hodnoty.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdar, na spotrebaku (Xsara Picc. 1.6 16v ) sa mi nepaci studena spodna hadica od chladica, a to uplne studena. Kontroloval som hadice po asi 100km trase pri cca -5st. Kuri +- dobre, ale ma problem sa zohriat do polovice, aspon podla budikov. Trva to aj 15km jazdy s tym, ze pred jazdou je este motor cca 5minut nastartovany pokial ocistim okna a po jazde ako posem vyssie bola spodna hadica studena. Motor ma trosku problem s rannym studenym startom, naskoci ale potom akoby nedal sytic a snazi sa chvilu zdochnut no po chvili uz ide normalne. Bude to termostat/cidlo teploty na termostate alebo zavzdusneny system? Dakujem za rady :)
-> ondie: bez DPF bol HDi 88kW napriklad, co tato moznost?
-> ondie: Mno... asi takhle, Peugeot vlastní Citroen
A přestože jde defakto o identické vozy, tak Peu. byl od začátku dražší, tudíž lidi "šetřili" na výbavě, což se teď zpětně zase odráží opačným směrem. Koupíš plně vybavený Citroen mnohem dráž, než socku Peu. Kvalitativně je to to identické. Co se týče Fiatu/Lancie, tak nechci úplně soudit, viděl a měl jsem v rukách pouze jeden kus, ale byl děs a hrůza. Rezavý jak liška Bystrouška, všechno tam vrzalo a skřípalo... Takže to bude nejen o pověsti
Jinak serviska bohužel u francouzských aut moc nefunguje. Zaznamenává se jen něco, přirovnal bych to k tomu, jak se technik vyspí, a jak je to s vyplňováním papírové formy víme...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak serviska bohužel u francouzských aut moc nefunguje. Zaznamenává se jen něco, přirovnal bych to k tomu, jak se technik vyspí, a jak je to s vyplňováním papírové formy víme...
-> MB_CML: Tak primárně nepaseme po co nejnižším nájezdu,určitě je důležitější reálnej stav,ideálně historie,co už bylo nasypáno/vyměněno atd..
A je fakt,že do motoru člověk moc nevidí a příběhů o slušným zacházení mi může každej nablejt kýbl.
Ale zase bych lhal,že mě poctivě vyplněná servisní knížka s nízkým nestočeným nájezdem a faktury ze servisu neobměkčí![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A je fakt,že do motoru člověk moc nevidí a příběhů o slušným zacházení mi může každej nablejt kýbl.
Ale zase bych lhal,že mě poctivě vyplněná servisní knížka s nízkým nestočeným nájezdem a faktury ze servisu neobměkčí
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ještě mě překvapili sourozenci od C8. Přijde mi ta C8 tak nějak nejdražší ze všech možných.
Např P807 mi prostě letmým pohledem přijdou levnější,Lancia Phedra ještě více a Ulysse,to už je skoro synonymum devalvace.
Dají se čekat nějaké kvalitativní rozdíly napříč touhle rodinkou ?
Mám teď na mysli spíš dílenský zpracování,jinak komponenty předpokládám,že jsou u všech stejné... ?
Anebo je to celé jen o prémiovosti a výbavě?
Jakože Cit je líp vybavenej než Peg a Lancia lépe než Fiat , případně je to jen důsledek deformace trhu,že italská auta mají jakoby ve společnosti obecně horší kredit ?
Např P807 mi prostě letmým pohledem přijdou levnější,Lancia Phedra ještě více a Ulysse,to už je skoro synonymum devalvace.
Dají se čekat nějaké kvalitativní rozdíly napříč touhle rodinkou ?
Mám teď na mysli spíš dílenský zpracování,jinak komponenty předpokládám,že jsou u všech stejné... ?
Anebo je to celé jen o prémiovosti a výbavě?
Jakože Cit je líp vybavenej než Peg a Lancia lépe než Fiat , případně je to jen důsledek deformace trhu,že italská auta mají jakoby ve společnosti obecně horší kredit ?
-> Jirik_Tuňák1983: Vidím to každý den kolem sebe... když někdo shání "nové" auto tak nejdéle druhá otázka po značce je, do kolika to má mít najeto?
To není hospoda, ale vlastní zkušenosti. To co píšeš Ty sice ano, ale upřímně ten kousek s málo najetými km v dobrém stavu je tak 1 ze 100. Každý kouká na km a ideálně za stejnou cenu, za kterou se nabízí auta o 100tis. km víc nalítáno... netvrdím, že je to případ -> ondie: Ale tvrdím, že souvislost o najetých km a stavem motoru není nic vypovídající. Je hezké, že bude mít najeto třeba 50tis. Ale po trasách 30km za den bude v horším stavu, než auto, které bude mít 100tis. + při trasách po dálnici, atd., atd. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MB_CML 22.11.17 13:48:32: Kýblů hoven o honbě za stavem proti km je na internetu vylito taky dost a zavání to hospodou a fousy od piva. Když si dá člověk záležet, najde málo jeté a zachovalé.
Zavíráním inzerátů s málo jetými vozy si člověk odpírá šanci na dobrý kus skutečně trefit.
Zavíráním inzerátů s málo jetými vozy si člověk odpírá šanci na dobrý kus skutečně trefit.
-> Jirik_Tuňák1983: No jo, to je ale potom těžké, když se každý honí za najetými km a né za celkovým stavem vozu, podle toho to pak v inzerci vypadá...
-> ondie: dělali se ještě 2,2i 16V a 3,0 V6 s automatem, ale u nás v celku nesehnatelná věc. To auto má 1,7t tak neříkám, že je to úplně mrtvé, ale... ať se dotyčný nejdřív sveze s oběma motorizacema![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: dělali se ještě 2,2i 16V a 3,0 V6 s automatem, ale u nás v celku nesehnatelná věc. To auto má 1,7t tak neříkám, že je to úplně mrtvé, ale... ať se dotyčný nejdřív sveze s oběma motorizacema
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie 22.11.17 09:34:05: Není, když může být v Touranu 1.2 TSi a v C4 Picassu (+ Grand) benzínová 1.6 s 88 kW a 120 Nm. Do velkého Renaultu Grand Scenic se dávaly i 1.6 16V.
Jasný díky.. Auto bude ježděný převážně po Praze,ale určitě budou občas i delší trasy. Tak to po uvážení vypadá na ten benzin.. co koukám tak mají benzin pouze ten jedinej 2.0 16V 103kw - je to výkonově na tu hmotnost vážně takovej průser ?
Ten člověk neni žádnej závodník ani petrofil,ale zas na druhou stranu lpí na 7 míst k sezení,otázka jak často to bude využívat.
Líbí se nám třeba tohle:
auto.bazos.cz/inzerat/... /CITROEN-C8-20-LPG166000KM STK7-SEDACEKKRASAVEC.php
(tak ne že to někdo do příštího tejdne vyfoukne :D )
Ten člověk neni žádnej závodník ani petrofil,ale zas na druhou stranu lpí na 7 míst k sezení,otázka jak často to bude využívat.
Líbí se nám třeba tohle:
auto.bazos.cz/inzerat/... /CITROEN-C8-20-LPG166000KM STK7-SEDACEKKRASAVEC.php
(tak ne že to někdo do příštího tejdne vyfoukne :D )
-> MB_CML 22.11.17 07:21:03: Záleží na tom, co je pro koho větší nájezd. Já už začínám po 100 000 nervóznět. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ondie: Takže to ve výsledku moc jedno není
Neříkám, že benzín nebrat, ale chce to svést se s oběma variantama, ideálně v plném osazení auta
-> Jirik_Tuňák1983: No hele nezlob se na mě, ale to je irelevantní, každý auto s vyšším nájezdem žere olej
Dnešní auto už nemusí mít ani nic naježděno a žerou olej od novoty ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: No hele nezlob se na mě, ale to je irelevantní, každý auto s vyšším nájezdem žere olej
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ondie 21.11.17 14:26:11: Ten zase trpí kus od kusu při větším nájezdu na vyšší spotřebu oleje.
I když tedy 1.8 16V více a zejména 85 kW oproti 92kW.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MB_CML: -> Jirik_Tuňák1983: Díky.. no ten DPF mě nenapadnul,to je fakt,to by mohlo bejt zásadní rozhodovací želízko v ohni. Vypadá to spíš na ten benzin a ve hře je i lpg. Jo pravda,o těch elektrickejch dveřích už sem taky slyšel.
A ještě pozor u starších HDi na řemenice na klikovce a jejich včasnou kontrolu nebo výměnu.
-> ondie: Benzín je na tohle auto dost slabej
Ale zase nemá DPF...
Volil bych bezproblémovou 2,2 HDi a v podstatě jedna z věcí, která asi nejvíc zlobí, tak jsou motory na otevírání zadních (bočních) dveří. Jinak pokud auto předchozí majitel servisoval, tak je to bezúdržbové vozítko.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Volil bych bezproblémovou 2,2 HDi a v podstatě jedna z věcí, která asi nejvíc zlobí, tak jsou motory na otevírání zadních (bočních) dveří. Jinak pokud auto předchozí majitel servisoval, tak je to bezúdržbové vozítko.
Mám dotaz na místní citroen znalce. Kamarád chce koupit C8 okolo roku 2010 a jde nám o motory.
Strkali tam buď:
benzin 2.0i 16V (143k)
nafta 2.0 HDi 16V (138k)
nafta 2.2 HDi 16V (173k)
Je tam něco vyloženě průser ?
Jemu je asi jedno jestli naftu nebo benzin,hlavně aby moc nesypal za servis.
Případně jiná slabá místa u C8?
Dík za rady.
Strkali tam buď:
benzin 2.0i 16V (143k)
nafta 2.0 HDi 16V (138k)
nafta 2.2 HDi 16V (173k)
Je tam něco vyloženě průser ?
Jemu je asi jedno jestli naftu nebo benzin,hlavně aby moc nesypal za servis.
Případně jiná slabá místa u C8?
Dík za rady.
som sa vratil po tyzdni zo sluzobky vo francuzku...
okrem toho, ze sa mi tam paci, lebo maju vsade PSA group auta, tak ma prekvapilo kolko citroenov saxo tam este stale jazdi
som sa potom bavil s F kolegovcami o tych autach a oni sami bud tie auta este stale mali, alebo na ne v dobrom spominali![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
okrem toho, ze sa mi tam paci, lebo maju vsade PSA group auta, tak ma prekvapilo kolko citroenov saxo tam este stale jazdi
som sa potom bavil s F kolegovcami o tych autach a oni sami bud tie auta este stale mali, alebo na ne v dobrom spominali
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Já jsem rapida zvedal vždycky za "příčku" ale v místě, kde je přišroubovaná do kastle. tedy pod těma dvěma šrouby ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nedávno tady proběhlo pár komentářů k 306tkám jak hnijou/nehnijou na zadním sloupku,podběhu...zrovna ten týden jich bylo na sále pár a všechny byly totál,říkal jsem si ok,je to před fl je to stará vrána.No ale když už mi od tý doby prošla rukama snad 7má ve stejným stavu,musel jsem to vyfotit :D rok 2000 kombi f HDÍčku.( velká škoda že jsem se nehecnul dřív a nevyfotil všechny.Ani na jedný už neměl na čem držet bezpečnostní pás.