skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Tomaso435: Zvyk je železná košeľa, to áno. Ale nie o všetkom novodobom platí, že je to zákonite v každom smere horšie. Napr. pre mňa je omnoho väčší problém stlačiť na 1DIN malom rádiu fyzické tlačítko 5x5 mm, ako na dotykovom displeji ikonu stanice o rozmere 3x3 cm. Ale samozrejme existujú aj opačné príklady.

-> Nwkt 13.03.25 19:18:07: pro mě jo. Je to nesmysl. Stejně tak dotykový rádio. Prostě kolečko v místě kam saham i po úplný tmě naprosto automaticky na cokoliv je za mě nejlepší volba.
-> Tomaso435: Ale píču, jako že místo abys sahal na rádio, tak si zvuk ztlumíš z volantu je špatně? 

-> minno 13.03.25 18:36:40: víš jak často si troubim s tím posraným klaksonem ve volantu? Já zvyklej na levou páčku......
Ještě aby tam bylo něco dalšího. To je tak možná pro operátory ale né pro řidiče.
Ještě aby tam bylo něco dalšího. To je tak možná pro operátory ale né pro řidiče.
-> Sita: Chápem, každý máme iné priority a požiadavky. Ale ten zlozvyk s polohou držania volantu sa odnauč

-> minno 13.03.25 18:05:41: zatim jsem to v zadnym aute nemel. Mel jsem pujcenyho Jumpera 2018 a pri manevrovani na malym prostoru jsem porad na neco mackal (jsem zvyklej ridit dlani polozenou na kraji pricky), tohle me neoslovuje. Vlastne se nechci nic "novyho" s tim autem ucit, i kdyz tusim ze par veci budu muset, kdyz to nema ani rucni brzdu...
Ja jen chci at je to co nejvic zdravy, aby to co nejdyl drzelo a at se mi to trochu libi, kdyz se o to budu muset starat, nebo z toho obcas nekde vystupovat 


-> Sita: Tak zas tlačidlá na volante na komfortné ovládanie často používaných funkcií ako je rádio či tempomat, si nemyslím, že je niečo, čo by si mal človek dobrovoľne odopierať, ale tak 100 ľudí, 100 chutí.
-> minno 13.03.25 17:23:31: O tyto veci nemam zajem, takze se mi naopak libi ze to tam neni
. Co mi chybí jsou přední senzory, kvůli manželce, ale ty bych tam dodělal nějakou univerzální sadou a pípákem pod palubkou. Mě osobně tam chybí automatická klima, ale na těch mých pár jizd to asi neni tak nutný...

-> Sita 13.03.25 11:35:56: A MF volant kde?

-> Sita: Sice neodpovim na tvuj dotaz, ale kdyz jsem hledal auto, tak jsem byl durazne varovan od Nwktho pred O4 z pocatku vyroby - tedy minimalne roky 2020 a 2021.
Dokázal byste někdo zjistit čim si prošla tahle O4? Prodejce rika, ze bylo neco opravovanyho na levym prahu, zajimalo by me, jestli se to da najit, za jakou cenu ta oprava cca byla, pripadne rovnou kolikrat sla pres strechu 
auto.bazos.cz/inzerat/... /skoda-octavia-tsi-81kw-ac tive-22tkm-benzin-manual-8 1-kw.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /skoda-octavia-tsi-81kw-ac tive-22tkm-benzin-manual-8 1-kw.php
-> Jirik_Tuňák1983: byl jsem se mrknout na esalonu a ty čínský auta nevypadají vůbec zle. Měli tam podobný kočár. Design diskutabilní, ale interiér luxusní. Byl to nějakej Voyah Dream. 1,5 hybrid s baterkou s dojezdem skoro 200km a v hybridu skoro 1000km.
Hezké, to by byla dovolená. 
www.linkedin.com/posts/jo vanbatalo_xpeng-electricca r-ugcPost-7263525412582871 040-RMXp?utm_source...

www.linkedin.com/posts/jo vanbatalo_xpeng-electricca r-ugcPost-7263525412582871 040-RMXp?utm_source...
-> Jumbo: diky, tak to se mi docela ulevilo, nastavuju hlidaciho psa na candle weisse a uvidime :D
-> Sita: www.auto.cz/skoda-rapid-k
ompletni-cenik-a-specifika
ce-pro-cesky-trh-70055
Podle článku z roku 2012 by měl mít každý Rapid EDS v základu...
Podle článku z roku 2012 by měl mít každý Rapid EDS v základu...
-> Sita 15.10.24 10:01:25: XDS je nadstavba EDS. EDS funguje pri prokluzu kola, XDS to nejak sefuje za jizdy, kdyz vezmes ostreji zatacku. Ale detailneji by to tady rozebrali spis asi jini :) Nicmene EDS je podle me uz standardem par let.
-> Syny: jo, melo by to tak byt, to je presne o co mi jde... abych rekl pravdu, tak jsem myslel, ze EDS==XDS :D
-> Sita 15.10.24 09:42:36: Taky bych rekl, ze to bude uz standard. Na Golfu mi slo aktivovat dokonce XDS a to to byl r.v. 2010. Vsak to EDS jen pozna diky ABS protacejici se kolo a pribrzdi ho, aby se moment prenesl na druhe kolo, ne? S prevodovkou to vicemene nema spolecnyho nic (byt se to casto uvadi jako elektronicka uzaverka) - nebo se pletu?
-> palinator: ale ja to EDS nechci vypnout



-> Sita:
Zkus Jardu.
Sice jsem s Rapidem jezdil, ale nedokážu říct, jestli to EDS mělo nebo ne. Takový to chroupání co dělá O1, to stoprocentně nedělalo.
Zkus Jardu.

Sice jsem s Rapidem jezdil, ale nedokážu říct, jestli to EDS mělo nebo ne. Takový to chroupání co dělá O1, to stoprocentně nedělalo.
Rozhlížím se po autě pro manželku, konkrétní představa o konfiguraci je Rapid liftback, 1.0TSi, 81kw, autoklima a EDS. A právě na to EDS se chci zeptat zkušenějších. Inzerátů na Rapidy, kde je explicitně uvedeno EDS, je jako šafránu, ale to by nevadilo, času na to mám zatím dost, ale kolega mi tvrdí, že to maj všechny koncernový auta na týhle platformě už automaticky. Je tomu tak?
-> palinator 18.09.24 19:58:20: Asi mam kliku, ale tu Parkside performance mam snad uz 5 let, zrekonstruoval jsem tim barak, z lenosti natahovat kabel s ni vrtam i SDS vrtakama prurazy do pulmetrovejch zdi, a zatim jenom trosku vetsi vule v prevodech. Obcas ji poradne vyfoukam kompresorem a jinak maka jak vztekla.
-> Sita:
Dá dneska zkusil Parkside AKU motorovku a i na 2 slabý 4Ah baterky jakože překvapivě dobrý... jasně, není to na to dělat s tim v lese, ale na pár špalků doma to bohatě stačí. Jen to teda ty baterky bude fest likvidovat, co jsem počítal, tak proudy tam musej týct pekelný, někam až k 10C, taky po pár minutách byly dost ohřátý a v papírech je psáno že to má vydržet asi 6 minut čistýho času řezání.
Ale výkonově OK, vzhledem k tomu že je řetěz nový a ostrý.
Jinak s tou černou vrtačkou mi radost neděláš, máme jí taky.
A jestli to má vydržet takový hovno, tak nevim jestli nepřehodnotit strategii a v budoucnu se nevrátit k násobně dražším věcem.. Proč? Protože mi tahle výroba hnojů nejde pod nos. U AKU je akorát problém s kompatibilitou, je víc než nutný držet kompatibilní zařízení...
Dá dneska zkusil Parkside AKU motorovku a i na 2 slabý 4Ah baterky jakože překvapivě dobrý... jasně, není to na to dělat s tim v lese, ale na pár špalků doma to bohatě stačí. Jen to teda ty baterky bude fest likvidovat, co jsem počítal, tak proudy tam musej týct pekelný, někam až k 10C, taky po pár minutách byly dost ohřátý a v papírech je psáno že to má vydržet asi 6 minut čistýho času řezání.

Jinak s tou černou vrtačkou mi radost neděláš, máme jí taky.
A jestli to má vydržet takový hovno, tak nevim jestli nepřehodnotit strategii a v budoucnu se nevrátit k násobně dražším věcem.. Proč? Protože mi tahle výroba hnojů nejde pod nos. U AKU je akorát problém s kompatibilitou, je víc než nutný držet kompatibilní zařízení...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.09.24 08:30:29: to mi asociuje muj "AKU den". Zaprvy mi po mesici odesla parkside performance aku vrtacka (predchozi obyc zelena mi vydrzela 2 roky, postavil jsem s ni "pulku baraku"), tak jsem obejdnal zpatky zelenou a privezl mi ji postak 4 mesice starym E-tranzitem. Znam se s nim uz par let tak jsme se bavili a prej je to nejlepsi co doted ridil... Mimochodem tomu CTcku tam to slusi! :D
-> Borderer:
To je klidně možný, ale ani ta Fabie nebo cokoliv jinýho použitelnýho není v tuto dobu dražší, než byla tenkrát ta Felda či Fabie... A to ty auta v poslední době fest zdražily kvůli bezpečnosti, EURO limitům, homologacím, povolenkám a já nevim kvůli čemu všemu.
To je klidně možný, ale ani ta Fabie nebo cokoliv jinýho použitelnýho není v tuto dobu dražší, než byla tenkrát ta Felda či Fabie... A to ty auta v poslední době fest zdražily kvůli bezpečnosti, EURO limitům, homologacím, povolenkám a já nevim kvůli čemu všemu.
-> palinator: Mne ty auta stojej u baráku vedle sebe, takže se hádat nebudu....
Aspoň sem pochopil, proč je Fabie o tolik dražší - stejný malý auto, ale ve všem je o půl míle dál.

-> Borderer:
Sandero v ceně 350 litrů je za peníze, jako by Felda v roce 1998 stála nová 120 tisíc.
A sice jsem v nějaký Dacii (myslim že to taky bylo nějaký letitý Sandero) jednou jel a žádnej zázrak to nebyl, pořád to bylo mnohem lepší než jakákoliv Felda, ve který jsem v životě jel. Vyzdvihovat kvalitu plastů v interiéru, kde je všechno tvrdý jak šutr, mi přijde taky dost ujetý. Z hlediska pohodlí a materiálů je horší už jen Favorit a starej Swift... pochopitelně pak i stodvacítky a podobný krumply.
E: Mít vyřešený bydlení tak ušetřim 300000 ročně. To už na pokrytí pádu hodnoty Multivanu na dva roky bude stačit. A nemyslim si že Multivan je z kategorie "sračka"..
Sandero v ceně 350 litrů je za peníze, jako by Felda v roce 1998 stála nová 120 tisíc.
A sice jsem v nějaký Dacii (myslim že to taky bylo nějaký letitý Sandero) jednou jel a žádnej zázrak to nebyl, pořád to bylo mnohem lepší než jakákoliv Felda, ve který jsem v životě jel. Vyzdvihovat kvalitu plastů v interiéru, kde je všechno tvrdý jak šutr, mi přijde taky dost ujetý. Z hlediska pohodlí a materiálů je horší už jen Favorit a starej Swift... pochopitelně pak i stodvacítky a podobný krumply.
E: Mít vyřešený bydlení tak ušetřim 300000 ročně. To už na pokrytí pádu hodnoty Multivanu na dva roky bude stačit. A nemyslim si že Multivan je z kategorie "sračka"..
-> palinator: Zrovna do Felicie bych se moc neobouval. Mám tu čest teď jezdit Sanderem z roku 2020, pořizovačka kolem 350 tisíc...Když pominu tuhost karoserie (bezpečnost), tak to auto je objektivně ve všem horší, jak výše zmíněná Felda. Od dynamiky jízdy, pohodlí, přes zpracování po materiály v interiéru.
....takže taky nutno vzít v úvahu jaký auto si vlastně můžeš (potencionálně) koupit jednou za dva roky, protože takový sračky se dřív nedělaly....
....takže taky nutno vzít v úvahu jaký auto si vlastně můžeš (potencionálně) koupit jednou za dva roky, protože takový sračky se dřív nedělaly....
-> saskyn2 18.09.24 09:26:44:
Přitom reálně těch EV modelů moc není... Pokud teda nechceš SUV, těch je tři prdele.
Ale koupit elektrickej kombík, to je jít do Mercedesu nebo s velkou slávou VW. 1,6 milionu a víc.
A nějaký elektrický Astry? To je jako elektrifikovanej Golf, se všema neduhama. MG to samé.
-> Bukaj 18.09.24 11:19:03:
Jak mimo? Vždyť je aut jako sraček, tak logicky ceny ojetin padaj k nule. Mimo byla cena Felicie nebo Octavie v roce 1998. Nové, a ono vlastně i ojeté. Kdo má dneska vyřešený (čti zaplacený) bydlení, má se jak král a nové MPV by si člověk ze střední třídy mohl dovolit kupovat co 2 roky.
Dřív stálo nové auto jako starej byt. Dneska starej byt stojí jako 5 novejch aut.
Přitom reálně těch EV modelů moc není... Pokud teda nechceš SUV, těch je tři prdele.
Ale koupit elektrickej kombík, to je jít do Mercedesu nebo s velkou slávou VW. 1,6 milionu a víc.
A nějaký elektrický Astry? To je jako elektrifikovanej Golf, se všema neduhama. MG to samé.
-> Bukaj 18.09.24 11:19:03:
Jak mimo? Vždyť je aut jako sraček, tak logicky ceny ojetin padaj k nule. Mimo byla cena Felicie nebo Octavie v roce 1998. Nové, a ono vlastně i ojeté. Kdo má dneska vyřešený (čti zaplacený) bydlení, má se jak král a nové MPV by si člověk ze střední třídy mohl dovolit kupovat co 2 roky.
Dřív stálo nové auto jako starej byt. Dneska starej byt stojí jako 5 novejch aut.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Přišlo mi to jako nonsens...

Přišlo mi to jako nonsens...

-> Bukaj: Asi jo www.mobilni-kotelna.cz/
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.09.24 08:30:29: Ze zvědavosti - co je to za firmu? Z fotky čtu "MOBILNÍ KOTELNY", ale to asi blbě vidím... 

-> Jirik_Tuňák1983 17.09.24 22:36:48: Souhlas - Kamarádce (4 děti) servisuju Caddynu a čas od času se zmíní, jaké bylo skvělé její předchozí auto (Fiat Ulysee), než mu odešla převodovka a servis to nacenil na nesmysl (to jsem jí auto ještě neservisoval), soused (2 děti) furt opečovává "Hájedničku" (za poslední dva roky do ní nasypal 200 tisíc a teď mu prý prasknul blok), dost kamarádů s rodinami má různá MPV od Citroenu, Pežotu (x00x) nebo Fordu (x-max), ti movitější Multivany.
A ti méně movití s max. 3 dětmi mají jedničkové či dvojkové Octavie a Fabie combi...
A ti, kteří si kupují nové auto, si koupí buď Hyundai I30 nebo nějakou škodovku - ale to většinou na "firmu".
Ceny nových vozů jsou ve srovnání s cenami ojetin tak mimo, že lidi si prostě nové vozy prakticky nekupují. Prodej nových vozů je počítám z 90% živen "firmami", zbylých 10% je "horních 10 tisíc"...
...proto automobilky nemají snahu vyrábět "rodinné vozy" a místo nich dělají drahé nepraktické "dyzajnovky"
A ti méně movití s max. 3 dětmi mají jedničkové či dvojkové Octavie a Fabie combi...
A ti, kteří si kupují nové auto, si koupí buď Hyundai I30 nebo nějakou škodovku - ale to většinou na "firmu".
Ceny nových vozů jsou ve srovnání s cenami ojetin tak mimo, že lidi si prostě nové vozy prakticky nekupují. Prodej nových vozů je počítám z 90% živen "firmami", zbylých 10% je "horních 10 tisíc"...
...proto automobilky nemají snahu vyrábět "rodinné vozy" a místo nich dělají drahé nepraktické "dyzajnovky"

-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.09.24 08:30:29: ted jsem ho potkal na Kbelský
-> vhml 18.09.24 07:27:34: Přesně tak, ani Dacia s low cost Joggerem neláme nijak prodeje. Navíc si uvědomte, že automobilky za klasický spalováky platěj pokuty, musí tlačit elektromobilitu a to je jediný co můžou vyrábět i když o to lidi nějak nejeví zájem.
-> Jirik_Tuňák1983: To sis ještě nezvykl, že dnes auto neprodává praktičnost, ale vzhled? Nikoho nezajímá, že je to k hovnu, dokud to vypadá dobře.
Z auta se stal módní doplněk vedle kabelky a to je všechno.

-> Jirik_Tuňák1983: Jo no, taky nechapu... Posrany suv, zvenku velky bachraty a vevnitr jses znacklej jak svin...
-> vhml 18.09.24 07:27:34: Nikdo, protože si nic dřívějšího klasického MPV střihu nevyberou. Navíc s ohledem na zvrácené ceny jsou nuceni lovit ve vodách ojetin.
-> Jirik_Tuňák1983 17.09.24 22:36:48: A kolik z nich to auto shání v novotě? Automobilka úplně není moc živa z prodeje ojetin.
Nevím tedy, dle jakého klíče automobilky překlápí téměř celé výrobní programy do SUV a různých crosspyčovin, ale všichni z mého okolí shání MPV nebo minivan. Všechno střední třída s dětmi. Někdo asi něco posral, ale zákazník to nebude.
-> 11mAjA11 05.04.24 13:17:29: Nemyslel jsem to jako narážku, jen mne to překvapilo, že se o tom dozvídám až teď

-> Syny: místa v tom je opravdu málo, kufr má stupidní výšku "podlahy" v kombinaci když je tam baterka tak úplná zoufalost (navíc bez rezervy).
Je to tak nějak navoněná bída, ale to je v dnešní době i koncern, který to umí ale lépe zamaskovat a prodat (za vyšší ceny) ale porovnávat i30 a ovci je hloupost, to sou úplně jiné světy. i30 spíš s fabii
My nakonec šli do low costu a sme naprosto spokojení.
Je to tak nějak navoněná bída, ale to je v dnešní době i koncern, který to umí ale lépe zamaskovat a prodat (za vyšší ceny) ale porovnávat i30 a ovci je hloupost, to sou úplně jiné světy. i30 spíš s fabii

My nakonec šli do low costu a sme naprosto spokojení.

-> Bukaj: jo peníze nesmrdí 

-> saskyn2:
Já měl odchylky zhruba 90°
Já měl odchylky zhruba 90°
Tak já to vždycky máznu a co jsem dával originál na 1.4tsi tak to vždycky vycházelo dobře.
-> palinator 04.04.24 09:11:24: samozrejme, pri utahovani na moment se nikdy nemůžeš trefit do stejných poloh úhlového natočení. Možná tak když to bylo nový, závity čistý, s jasně definovaným třením konzervačních přípravků atd.
-> saskyn2:
To tady ty původní asi taky. Není možné, že je závit na každém válci trochu jinak "namazaný"?
To tady ty původní asi taky. Není možné, že je závit na každém válci trochu jinak "namazaný"?