
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Jirik_Tuňák1983 22.03.25 00:55:50: 1 hudba a 1 hlas pre všetky socíkovské dokrútky

-> minno 20.03.25 16:00:15: Myslím, že kdybych chtěl vypsat kompletní seznam závad za ty dva roky, co jsem tím vehiklem trpěl, tak mi nestačí celá stránka Virtu...

-> minno 20.03.25 18:58:41: Ta hudba je stejně nejvíc. 

Dobrý bylo, když Bukajovi rupla zadní poloosa (jezdí jak vepř
) a objednal originální díl z Rumunska. Vzadu to auto mělo tuhou nápravu se stálym náhonem. Nová poloosa přišla a to byla kvalita, že jsem to nežral. Jeden tisícihran na konci hřídele byl posunutej úplně na kraj, jak kdyby to byla vačka 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 14:28:18: já mám taky tvrdou spojku na Navaře
ale dělat se mi nechce když neklouže 


-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 14:28:18: Áno, hrozné auto. Nechápem, ako sa dá taká hrúza vyrobiť
Ale zas kopec srandy.
My sme to mali na firme 2-3 roky, najazdené do 40 tkm. Nakoniec odišla spojka a auto sa vrátilo leasingovke
Celkové závady: odpadol stierač, odpadlo zrkadlo z dverí, spadlo sklo do dverí, zámok dverí sa vytiahol z dverí spolu s kľúčom, zadné brzdy nebrzdili, prestal fungovať vetrák kúrenia. Celý čas šlo ťažko radiť R (vyžadovalo si to špeciálny grif a ani to nie vždy fungovalo) - raz som ostal stáť krížom cez cestu a nemohol som sa otočiť, lebo nešlo zaradiť spiatočku
A raz nám v zime zamrzla nafta (ale to nebola chyba auta). Občas blblo spínanie 4x4. Geometria vozu od novoty zlá, gumy sa drali nakrivo. Raz v daždi v rýchlosti asi 60 km/h pri snahe predbehnúť vozidlo predo mnou za úplne bezpečných podmienok, som s Daciou chytil taký balans, že som to ledva ukéroval. A na volante sme mali guľu, lebo s tým nešlo normálne točiť

My sme to mali na firme 2-3 roky, najazdené do 40 tkm. Nakoniec odišla spojka a auto sa vrátilo leasingovke

Celkové závady: odpadol stierač, odpadlo zrkadlo z dverí, spadlo sklo do dverí, zámok dverí sa vytiahol z dverí spolu s kľúčom, zadné brzdy nebrzdili, prestal fungovať vetrák kúrenia. Celý čas šlo ťažko radiť R (vyžadovalo si to špeciálny grif a ani to nie vždy fungovalo) - raz som ostal stáť krížom cez cestu a nemohol som sa otočiť, lebo nešlo zaradiť spiatočku


Ja prave tehda jeste na skole casto delal s Bukajem na ty jeho hruze a to bylo strasny. Tam se sralo, co mohlo, vcetne Bukajova levyho kolena. Spojka byla strasne tvrda a rozdil od uplne rozepnuty spojky po uplne sepnutou byly asi 3 milimetry chodu pedalu 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 13:39:57: 
Během školy jsem byl na praxi v Renaultu a objevilo se to tam na dílně. Přišlo mi to už tehdy jako nedospělému horší než stodvacítka. Taková matlanina. Co si vzpomínám, tak mě dost pobavil hlavní brzdový válec natočený asi o 15° a tím pádem byla kapalina z jedné strany kus nad max a z druhé kus pod min

Během školy jsem byl na praxi v Renaultu a objevilo se to tam na dílně. Přišlo mi to už tehdy jako nedospělému horší než stodvacítka. Taková matlanina. Co si vzpomínám, tak mě dost pobavil hlavní brzdový válec natočený asi o 15° a tím pádem byla kapalina z jedné strany kus nad max a z druhé kus pod min

-> Matthes, záškodník z TechWebu 20.03.25 13:39:57: Ale jak dlouho to od základní verze vydrželo ve výrobním programu. 

-> minno 20.03.25 12:59:42: Jak tu hruzu vidim, tak se mi jezej chlupy na prdeli. To je strasny.
-> Bukaj: Tak či to bola zrovna 1307, to netuším, ale bola to Dacia DoubleCab 4x4 s nízkou lamino nadstavbou, vyrobená v r. 2003.
Otec u svojej vtedajšej práce jazdil s rovnakou, akurát mala vysokú nadstavbu.
Otec u svojej vtedajšej práce jazdil s rovnakou, akurát mala vysokú nadstavbu.
-> minno 19.03.25 09:14:07: Ty jsi taky měl tu "čest" jezdit s Dacií 1307 double cab?

-> Borderer 18.03.25 07:39:57: Tak ve 130 to má nějakých 2500 RPM.
-> Syny 19.03.25 08:34:32: Zvykneš si
Ono je to dosť o tom, na čo je človek naučený a z čoho presedláva.
Jediný deasel, s ktorým som denne jazdil, bola služobná Dacia pickup pred 20 rokmi s hladkým 1,9D motorom 45 kW/120 Nm a to bolo niečo príšerné
V tých časoch som si pochvaľoval aj bežnú 120L, aké je tu luxusné vozítko

Jediný deasel, s ktorým som denne jazdil, bola služobná Dacia pickup pred 20 rokmi s hladkým 1,9D motorom 45 kW/120 Nm a to bolo niečo príšerné


-> Jarda/felda 18.03.25 21:56:58:
Psal jsem to Bukajovi, tak je to snad k pochopení.
AFN v Toledu klapku nemělo a šlo to znát.
-> ajok 19.03.25 05:24:28:
Jestli tohle čte Alenka...
Jinak podle popisu mám teď skoro stejně "morálně zastaralí vůs", ale musím se ho v jednom punktu zastat - nesmrdí.
Psal jsem to Bukajovi, tak je to snad k pochopení.

AFN v Toledu klapku nemělo a šlo to znát.
-> ajok 19.03.25 05:24:28:
Jestli tohle čte Alenka...

Jinak podle popisu mám teď skoro stejně "morálně zastaralí vůs", ale musím se ho v jednom punktu zastat - nesmrdí.
-> Syny: euforie přestává když jdeš platit a s prodavačkou si už tykas, protože tam jsi ob den
-> minno: Je fakt, ze od doby co mam toho Leona, tak pri tankovani zas rad cejtim vuni benzinu :) A taky je fajn, ze neni omastena pistole
Ale jinak s tim benzinem asi neumim jezdit nebo nevim 


-> Bukaj 18.03.25 22:18:06: -> palinator 18.03.25 21:41:34: Jak říkám - v nafťácích jsem se nikdy nevrtal, nafta mi smrdí-> ajok 19.03.25 05:24:28: -> Bukaj 18.03.25 22:18:06: to jsme na tom s naftou podobnePripájam sa do klubu

-> Bukaj 18.03.25 22:18:06: to jsme na tom s naftou podobne, sice je to PD spolehlivy, ale usporny neni, kolik to melo najeto, ze bylo potreba delat vacky? Davam zas jen castrol edge titanium.
Soused ted koupil stribrnou fabii 1 SDi a zamoruje tim ulici, ma to najeto asi mega, prahy deravy, ruzky blatniku nejsou, pri otevirani patych dveri by se clovek porezal, pry STK jeste pres rok a dal za to 30, 20km trasy pry jezdi za 5, jen bych nechtel byt v jeho kuzi, az bude u Tokozu zas ta pojizdna stanice EM, jsem mu rikal, ze jsem mu mohl nechat modrou mnohem lepsi fab LPG a on ze pry nechce plyn, ze se toho boji a todle pry neboucha :). Jinak ma to nejaky vysoky, jestli jen podvozek pro spatny cesty?
Soused ted koupil stribrnou fabii 1 SDi a zamoruje tim ulici, ma to najeto asi mega, prahy deravy, ruzky blatniku nejsou, pri otevirani patych dveri by se clovek porezal, pry STK jeste pres rok a dal za to 30, 20km trasy pry jezdi za 5, jen bych nechtel byt v jeho kuzi, az bude u Tokozu zas ta pojizdna stanice EM, jsem mu rikal, ze jsem mu mohl nechat modrou mnohem lepsi fab LPG a on ze pry nechce plyn, ze se toho boji a todle pry neboucha :). Jinak ma to nejaky vysoky, jestli jen podvozek pro spatny cesty?
-> palinator 18.03.25 21:41:34: Jak říkám - v nafťácích jsem se nikdy nevrtal, nafta mi smrdí a jediný nafťák, kam jsem koukal pod kapotu, byla vloni kamarádova O1 1,9 TDi, kde jsem z nouze měnil vačku, hydra a rozvody...
...a nekoumal jsem, co je jak ovládané, hlavně aby to odjelo
...a nekoumal jsem, co je jak ovládané, hlavně aby to odjelo

-> palinator 18.03.25 21:41:34: mam 2004 a chcíp klapku už mam
takže o tom "novější" bych možná i pochyboval





-> Bukaj:
Nemůžeš snižovat množství vzduchu nasátého do válce, protože snížené kompresní teplo kvůli nižšímu kompresnímu tlaku by nedokázalo zapálit vstříknutou naftu. Pokud je třeba snížit obsah kyslíku kvůli NOx, řeší se to recirkulací spalin. Klapku novější diesely mají, ale ta slouží ke chcípání (snižuje rázy), a mám tušení že se i používá u EURO6 (nebo aspoň některých) k tvorbě podtlaku od sání, aby spalin od EGRu mohlo téct více. Ale tam by už lanko nedávalo smysl vůbec.
Nemůžeš snižovat množství vzduchu nasátého do válce, protože snížené kompresní teplo kvůli nižšímu kompresnímu tlaku by nedokázalo zapálit vstříknutou naftu. Pokud je třeba snížit obsah kyslíku kvůli NOx, řeší se to recirkulací spalin. Klapku novější diesely mají, ale ta slouží ke chcípání (snižuje rázy), a mám tušení že se i používá u EURO6 (nebo aspoň některých) k tvorbě podtlaku od sání, aby spalin od EGRu mohlo téct více. Ale tam by už lanko nedávalo smysl vůbec.

-> Bukaj 18.03.25 21:05:05: ne, nafta se řídí odjakživa jenom množstvím paliva
vzduchu co si nasaje to má




-> Bukaj: Zážehový motor = Regulace kvantitativní omezíš průtok vzduchu
Vznětový =kvalitativni. Tzn. Nafťák reguluješ množstvím vstřikované dávky,vzduchu si nasaje nebo turbo netlačí vždycky přebytek a maximum možný.
Vznětový =kvalitativni. Tzn. Nafťák reguluješ množstvím vstřikované dávky,vzduchu si nasaje nebo turbo netlačí vždycky přebytek a maximum možný.
-> palinator 18.03.25 19:05:20: Aha, tak to netuším. Žil jsem v domnění, že nafťáky se regulují právě klapkou - přívod vzduchu (a v závislosti na poloze klapky se elektronicky řídí vstřikování paliva)...
Jinak na Volvu (S70 1997) mám klasicky ke klapce lanko (a když jedu na tempomat, tak mi uhybá pedál plynu pod nohou)
. A myslím, že i tátova Octavia 1,8 20V (taky 1997) má taky lanko.
Asi jediný vůz, který pravidelně servisuji a který má elektronický pedál plynu, je Caddyna 1,6 z roku myslím 2011...
Jinak na Volvu (S70 1997) mám klasicky ke klapce lanko (a když jedu na tempomat, tak mi uhybá pedál plynu pod nohou)

Asi jediný vůz, který pravidelně servisuji a který má elektronický pedál plynu, je Caddyna 1,6 z roku myslím 2011...
-> Bukaj:
Tak jak můžeš mluvit o klapce. Diesel výkon přes klapku nereguluje.
A už vůbec nemá smysl řešit nějaký lanko. Poslední auto s čerpadlem na lanko byla Felda, jinak to jde po drátech už od roku 1991.
Tak jak můžeš mluvit o klapce. Diesel výkon přes klapku nereguluje.
A už vůbec nemá smysl řešit nějaký lanko. Poslední auto s čerpadlem na lanko byla Felda, jinak to jde po drátech už od roku 1991.
-> Syny 17.03.25 22:17:57: -> MATTESS 18.03.25 10:57:59: jj, diky, zkusim mu napsat, docela dost se mi to auto zacina libit....
-> Jarda/felda 17.03.25 20:55:33: nj, tak Datsun, dobre ze vyuzije stejny dil na vice autech... u nivy to tak dobre neni, protoze poddimenzovane dily ze zigulaka
Jeste nejaky napady na coupe klasicke koncepce nebo mozna i cabrio, ale roadster ne... sice se mi libi, ale 2 mista jsou malo. Treba challenger se mi libi, ale je to obr a ty automaty, po tom taky zrovna netouzim...
-> Jarda/felda 17.03.25 20:55:33: nj, tak Datsun, dobre ze vyuzije stejny dil na vice autech... u nivy to tak dobre neni, protoze poddimenzovane dily ze zigulaka

Jeste nejaky napady na coupe klasicke koncepce nebo mozna i cabrio, ale roadster ne... sice se mi libi, ale 2 mista jsou malo. Treba challenger se mi libi, ale je to obr a ty automaty, po tom taky zrovna netouzim...
-> palinator: Právě, že jsem si všiml, že se řeší HDI. Ale fakt netuším, jak Frantíci dělají přenos informace od pedálu k motoru - proto jsem se ptal. Pokud je to elektronicky, tak se nelze divit tomu, že nezareaguje hned na pedál, ale že tam může bejt nějakej retadrovanej trpaslík v krabičce...

-> Syny: ano, byl
-> Bukaj:
Jakože si myslíš, že bude mít common-rail mechanicky řízené čerpadlo?! Na to ani neexistuje vhodný LOL.
A i když od plynu možná lanko skutečně povede, tak mají PSA už dlouho ten debilní převodník, ze kterýho lezou jen data..
E: asi sis nevšim že řeší chrochtáky.
Jakože si myslíš, že bude mít common-rail mechanicky řízené čerpadlo?! Na to ani neexistuje vhodný LOL.

A i když od plynu možná lanko skutečně povede, tak mají PSA už dlouho ten debilní převodník, ze kterýho lezou jen data..
E: asi sis nevšim že řeší chrochtáky.
-> Borderer: A to má mechanický převod od pedálu ke klapce, nebo elektronický pedál? U mechanického převodu by se minimálně ten zvuk změnit měl...
-> Jirik_Tuňák1983: Projevem mi to přijde jako každej jinej chrochták, žádnej dunihlav a v interiéru rozumnej projev. Rozhodně lepší než kolegovic jedničková Ovce.
A jestli je to rozkudopíčený se hádat nebudu, jiný srovnání nemám. Jediný co vím, že když mimo to spekrtum otáčem dupnu na plyn, tak se nestane nic. Ani to nezmění zvuk. 


-> ajok 17.03.25 18:40:48: Nebyl to Mantra?
-> ajok 17.03.25 18:40:48: :D já mám mít údajně "stejnou" spojku s 350Z 

-> Borderer 17.03.25 14:23:08: Tak to máte rozkundopíčený.
Takhle se to chovat nemá, běžné HDI točí jak benzín. Zítra se na těch 130 podívám, ale otáčky mám v této rychlosti o něco vyšší než píšeš. Táhne to v podstatě od volnoběhu, až jsem se té odezvě divil a dnes jsem s tím při předjíždění jel 160, takže jsem přes ty 3000 měl určitě (přesně nevim kolik) a furt to zrychlovalo. Max je u toho v papírech 190. Jiné srovnání nemám, je to moje první HDI. Nevím jaké je tam turbo, ten motor má typ motoru, který moc nevídám. 
Jakej to vaše má na volnoběh zvuk? Netluče neduní? Ten můj krabic jenom tak jemně potichu ševelí. Kolega s A6 3.0 TDI mi říkal, že to má pěknej zvuk. Ani ten trachtor by v tom moc nehledal. Motor se povedl, kastle je sem tam trochu provozně oděrkovitá, ale na to to nejezdí..


Jakej to vaše má na volnoběh zvuk? Netluče neduní? Ten můj krabic jenom tak jemně potichu ševelí. Kolega s A6 3.0 TDI mi říkal, že to má pěknej zvuk. Ani ten trachtor by v tom moc nehledal. Motor se povedl, kastle je sem tam trochu provozně oděrkovitá, ale na to to nejezdí..

Kdo si tady tenkrat kupoval 350Z? to by me zajimalo, jak je s tim spokojen, skoda jen, ze bezstrechova verze je roadster, tedy 2 mistna. Nevim motory, ale prevodovky pry trpi na synchrony a samosvor taky asi nema kazdej.
-> vhml 17.03.25 14:09:44: Ale ma 

-> vhml: Tam je to spíš o tom, že to má reálně poměrně úzký spektrum otáček, kdy ten motor prostě jede. Na běžný ježdění je to motoricky super auto, ale akcelerující auto (když někdo naschvál přidá) se s tím předjíždí blbě. Trojka už netáhne a na čtyřku se tomu už nechce. Řeším to tak, že tahám troku přes 4 tisíce otáček, přitom nad 3,5 už je to více méně jen generátor hluku. 

-> Borderer 17.03.25 13:54:01: tak ono to nemá mezi sedačkama klacík, tak se to nemusí trápit nějakýma pokusama o zátah z nesmyslně nízkých otáček 

-> Tomaso435 17.03.25 12:08:42: To mluvíš o 1.4 MPI ve Fabii? Nebo o Hemi 5,7?

-> Borderer:
To mluvíš o nějakým šestilitrovým šestiválci? Tam to asi bude závada no
To mluvíš o nějakým šestilitrovým šestiválci? Tam to asi bude závada no

-> vhml: A taky mu turbo foukne reálně až od nějakých 1 300ot?
Nevím jestli máme nějakou vyběhanou hujdu, ale pod 1 300 otáček trvá než se to sebere a o dalších 100-200 otáček míň už se nestane vůbec nic.

-> Borderer 17.03.25 13:48:13: můj pašík točí na sedmičku 2000 ve 140
-> Jirik_Tuňák1983: Má, ale ty kvalty jsou tak dlouhý, že ta šestka je tak akorát na dálnici. To při tempomatu 135kmh točí snad 1 800 otáček? To už sice hádám, ale realita je, že mimo dálnici šestku řadím málokdy.
-> Borderer 17.03.25 13:24:07: To nemá šestikvalt?
-> Jirik_Tuňák1983: Pažout 308sw, stáří netuším.
-> Borderer 17.03.25 08:30:05: A v čem to služební je a jak je to staré?