skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
23:08:59
26.05.2015
26.05.2015
Jarda/felda
tak co volvisti ? auta.yauto.cz/volvo-s80-t
6-2195773.html
00:05:12
22.05.2015
22.05.2015
Hurdis
Dnes jsem koukal na ceny několika aut, která mám ve vlastnictví. Díky trhu, je to pořád stejně. Ale kouknul jsem náhodně na pár Volov. Název topicu je hrozná ujetost :-D
20:34:53
21.05.2015
21.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.05.15 18:37:55: Tohle je čoveče pocitově i lepší, než ve služ. Supovi. Slyšíš to příjemně hned u hlavy.
Pro soukromé hovory je tam i sluchátko pod loketkou.
Pro soukromé hovory je tam i sluchátko pod loketkou.
18:37:55
21.05.2015
21.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.15 17:52:57: Chapal bych v oblasti hlavy mikrofon, ale zvuk HF snad muze jit pres kvalitni audiosoustavu ne?
17:52:57
21.05.2015
21.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.05.15 16:20:20: To je originální vestavba HF ne audio.
16:20:20
21.05.2015
21.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 21.05.15 13:17:27: To doufam nemyslis vazne
08:34:21
13.05.2015
13.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Jinak včera složeno a jezdím. V autě klid.
V podstatě za ty komplikace může ta prachovka (potvrzeno z více zdrojů) a navíc jsem zjistil, že oproti té staré, která měla tu výztuž plechovou, proto je tak zrezlá, tak ta nová prachovka má střed plastovej (nějakej tvrzenej a očividně tepelně odolnej pičus).
Tomu se říká v tichosti nahradit sračkovej díl jiným se změnou výr. procesu.
V podstatě za ty komplikace může ta prachovka (potvrzeno z více zdrojů) a navíc jsem zjistil, že oproti té staré, která měla tu výztuž plechovou, proto je tak zrezlá, tak ta nová prachovka má střed plastovej (nějakej tvrzenej a očividně tepelně odolnej pičus).
Tomu se říká v tichosti nahradit sračkovej díl jiným se změnou výr. procesu.
12:55:50
12.05.2015
12.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Bude to použitelné a nebo to bude nějaká srajda?
www.amazon.com/Max-KT0103 31-Premium-Slotted-Drilled /.../ref=sr_1_13?s=automot i...
www.amazon.com/Max-KT0103 31-Premium-Slotted-Drilled /.../ref=sr_1_13?s=automot i...
10:26:20
12.05.2015
12.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Jo a ten střed co je u staré plechový, tak je u nové plastový. Tomu se říká tichá modifikace napiču dílu. Ale na jednu stranu chápu, že slabá místa se objeví až s odstupem let.
10:13:31
12.05.2015
12.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Koupil jsem dnes ty nové krůžky. Slušnej rozdíl a z mého pohledu solidně napiču kvalita tej gumy, když ta stará prachovka nevydržela zlomek výdrže gum na starejch škodovkách.
10:13:21
12.05.2015
12.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Koupil jsem dnes ty nové krůžky. Slušnej rozdíl a z mého pohledu solidně napiču kvalita tej gumy, když ta stará prachovka nevydržela zlomek výdrže gum na starejch škodovkách.
10:02:07
12.05.2015
12.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 12.05.15 00:26:59: Ahoj. Asi to tak uděláme. Dnes jsme vyzkoušeli jiný kloub stejné značky (opět nový) a ten seděl nejlíp do FAGu v podstatě s nulovou vůlí u SKF byla menší než včera, ale ve FAGu to vycházelo lépe.
Tohle asi nikdy nepochopím. Vše je značkové a mělo by být kvalitní, očividně jsou ale možné různé výrobní tolerance.
Tohle asi nikdy nepochopím. Vše je značkové a mělo by být kvalitní, očividně jsou ale možné různé výrobní tolerance.
00:26:59
12.05.2015
12.05.2015
Jarda/felda
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 17:15:36: neřeš drobnou vůli ta tam bude vždycky, foukni měděnou vazelínu slož to a srát na to ...
19:57:37
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 17:03:24: Asi se zeptám v těch Faborech jak radí Honza, páč už nemám možnost (čas) jinak shánět.
Tady je přímo katalog. Drážkované hřídele jsou na str. 16. Popis výrobků pár str. před.
www.loctite.cz/czc/.../95 484_Opravy_hdel.pdf
Tady taky něco je.
www.vkloziska.cz/lepidla- a-tmely/.../loctite---upev novani-valcovych-soucasti. html
Tady je přímo katalog. Drážkované hřídele jsou na str. 16. Popis výrobků pár str. před.
www.loctite.cz/czc/.../95 484_Opravy_hdel.pdf
Tady taky něco je.
www.vkloziska.cz/lepidla- a-tmely/.../loctite---upev novani-valcovych-soucasti. html
17:15:36
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 11.05.15 17:12:18: Stejně mi to přijde divné, že je byť drobná vůle i u nových dílů.
Jeden mechanik co dělá auta už 30 let říkal, že je to normální, že tam vždycky vůle je.
Jeden mechanik co dělá auta už 30 let říkal, že je to normální, že tam vždycky vůle je.
17:12:18
11.05.2015
11.05.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 16:35:26: v prácí vůli v drážkování lepíme Loctitem 270. Sice je oficiálně na šrouby, ale kdo ví proč ho máme předepsanej na drážkování.
Zajdi do Kolárovky do Praktiku, jsou větším dealerem Loctitu
Zajdi do Kolárovky do Praktiku, jsou větším dealerem Loctitu
17:06:24
11.05.2015
11.05.2015
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: A co napsat prodejci mejla s tvym problemem a on te neco vybere? Precijen tomu asi budou rozumet vic, kdyz v tom delaj, a tady by byly jen dohady. Ale treba ten prvni je do 0,15 mm, tak bacha na to. Chtelo by to alespon cca vedet, jak velkou vuli tam mas. Sice podle tveho popisu bych typl, ze to bude pod desetinu, neb desetina je uz celkem slusnej vakl, ale jistota je kulomet... :) Kazdopadne bych se s otazkou co vybrat radeji obratil na prodejce, kterej o svem sortimentu bude mit (snad) prehled a vic info
17:03:24
11.05.2015
11.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Tenkrat jsem to bral ve Fabory na radu prodavace co tam tehdy delal. Jinak normalne nakapat a narazit.
16:55:51
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Je toho fakt dost, ještě tleto:
www.loctite.as/loctite-63 8-10-ml-upevnovac-spoju-vp
Ale co je to správné. :-D
www.loctite.as/loctite-63 8-10-ml-upevnovac-spoju-vp
Ale co je to správné. :-D
16:53:21
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
16:48:19
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 16:41:28: Kde bych to mohl pakupiť a kolik se toho dává do těch drážek prosím?
16:41:28
11.05.2015
11.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 16:35:26: Na vymezovani vuli valcovych spoju. Je jich mraky. Cislo tusim 231 ale 100% si to uz nepamatuju.
16:35:26
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.05.15 16:05:58: A kterej Loctite to prosím byl? Ono se to přímo jmenuje na vymezování vůlí?
16:05:58
11.05.2015
11.05.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 11.05.15 15:52:33: Zalepit Loctitem. Mel jsem na stare vlecce vuli na zadnim naboji, cvakalo to pri rozjezdu a povolovalo to matku. Placnul jsem tam vymezovani vuli, zatahnul, nechal den stat a od te doby to jezdilo az do zastavby kotoucu...
16:03:18
11.05.2015
11.05.2015
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Az 0,4 mm? No tak asi jo no :) Ale to je uz vule jako krava, kde bych tomu lepidlu osobne moc neveril. Ono se to mozna nezda, ale 0,4 mm to je uz dobry peklo :) Pokud to tam nasunes volne a vakla se to tam temer neznatelne, tak bych se lepeni vubec nebal a s klidem to nechal udelat. Osobne bych to ale urcite neskladal bez toho lepeni, pokud tam ta mala vule uz je. To by sis ten tisicihran akorat casem vykvrdlal a pak uz te nezachrani ani to lepidlo. Jediny co, ze proste pri rozebirani je vetsinou (zase ale mozna existujou i jiny druhy lepidel - nevim) potreba to zahrat na nejakou teplotu, aby lepidlo povolilo. Jak jsem psal, v praci kluci na dilne lepi dost veci - jak ulozeni hrideli, tak zavity a nikdy nebyl problem. Ani s pevnosti a spolehlivosti spoje, ani s demontazi.
15:52:33
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 11.05.15 15:33:12: Měřit jsem to neměřil, ale nasuneš to do sebe volně a v obou rukou při hejbání tam a zpět slyšíš drobné klapání. Pán z té firmy s výrobou a repasí poloos říkal, že ta lepidla vezmou i 0,4 mm, ale až taková tam není. Dělá to prý běžně a pokud by se mu některá z poloos měla vrátit, tak ji má označenou, aby věděl, že ji má před rozebráním zahřát.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
15:33:12
11.05.2015
11.05.2015
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Lepidla bych se uplne nebal. Co pouzivame v praci tydle ruzny Loctite lepidla, tak po ohrati na nejakou teplotu jdou normalne dily rozebrat. Otazkou je co mas pod pojmem "drobna vule na tisicihranu". Chtelo by to nejak omerit... Vule v ramci setin to zalepi, u desetin uz bych si nebyl tak jistej (ale nevim, nechci psat bludy). Nevim presne jaky druhy tech lepidel jsou, na jaky zatizeni a na jaky vule (je toho mraky), ale vydrzi to docela dost a zpetne rozebiratelny to taky je.
15:17:48
11.05.2015
11.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Teď máme trochu dilemato.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
13:54:21
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: U mě to bylo fuk, u mě se šlo buď po kloubu a nebo ložisku, takže jsme to potřebovali stejně oddělit.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
13:53:01
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:34:48: Koukal jsem teď na jeden web a fakt se to nemaže.
Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...
Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...
13:34:48
09.05.2015
09.05.2015
suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:23:08: to neviem , a nedalo sa to rozobrať nejak rozumne že by si manžetu rozrezal a vyklepol "poloos" z klbu ? už som to tak robil , s tým že dáš dole spodný čep , čep riadenia a musíš chytiť blickami poloos a druhý človek ju musí sekáčom vyraziť z klbu , potom vymeníš manžetu , namažeš a klepneš nazad , blbá robota ale už som to na fábii tak robil , proste nešiel klb von
13:24:05
09.05.2015
09.05.2015
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Ti zbyly z kyvky ne
13:23:08
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:15:30: Nevíš, jestli se dají sehnat v ČR dělené manžety? Koukal jsem, že v USA dávají nové CV boots, které se lepí nebo jinak spojují docela často. Kdyby náhodou na některém z našich aut odešla, tak bych do toho i šel, než se s tím prcat a komplikovat si život demontáží kloubů.
13:15:30
09.05.2015
09.05.2015
suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:12:28: Octavia , tu to išlo krásne , horšie býva na 4 kolke zadok , inak to väčšinou ide v pohode , podobné mordovanie som zažil asi len dva krát , a na obidvoch už boli menené ložiská za neoriginály a končilo to novým klbom aj ložiskom ... kolega má poriadnu palicu , tá vylisuje všetko ... najčastejšie nejde poloos von na Fábiách , hlavne tých starých kde na to nikto nešiahol , je to nejaký blbý matroš ktorý sa do seba kusne alebo zarezne ... a sem tam drážkovanie odstrihne od klbu , vždy to ale bola junior 1,0 37kw :D
13:12:28
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> suri 09.05.15 13:10:23: Co je to za auto? No není to k posrání? Ale tady to asi vyklepnout šlo, nebo ne ?
13:10:23
09.05.2015
09.05.2015
suri
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:06:15: Nemaže , smutné že takéto problémy má taká veľznačka ...
13:08:10
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Jinak tam prý před týdnem měli ještě RSovou Octávku a to samé. Kloub se vyrážel z náboje ještě většíma ranama než u mě.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost? To se jako bude měnit manžeta a při její výměně skurvím díly za 7000,-?
Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost? To se jako bude měnit manžeta a při její výměně skurvím díly za 7000,-?
Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
13:06:15
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Nechápu, jak ti kokoti ve Švédsku (možná spíš Číně) můžou takhle odfláknout prachovku / gufero, když ostatní mají udělané pěkně, kvalitně a bytelně. Vše šlo v pohodě povolit, bez vůlí a vše čisté.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
13:02:08
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Rez na tisícihranu, odkud nešla vyrazit poloosa.
13:01:25
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Takhle má sedět zezadu na ložisku a krýt mezeru ložisko / kloub proti vniku nečistot.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
12:58:10
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
Po oddělení na nás vypadla prachovka, která měla krýt mezeru mezi ložiskem a kloubem ze zadní strany. Je to něco jako gufero, které je na kovové části komplet vyrezlé a guma popraskaná. Všechno ostatní OK, ale touhle sračkovou součástkou natekla voda a bordel do tisícihranu a kloub přirezl k náboji.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
12:55:29
09.05.2015
09.05.2015
Jirik_Tuňák1983
V první řadě jsme se chystali na kontrolu levého předního kloubu z důvodu cvakání (jako když klikáte myší) při rozjezdu dopředu a posléze dozadu (např. parkování). Při kontrole jsme zjistili, že jde hodně ztuha i ložisko a ještě v něm při namáhavém točení jakoby lehce praská.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
22:15:05
27.04.2015
27.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 27.04.15 21:13:34: Tak můžu to zkusit, jestli by nechtěl vyměnit za Tuňáka.
21:13:34
27.04.2015
27.04.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jirik_Tuňák1983: Už jsem myslel, že dnešní nákup... škoda no. :)
11:42:53
27.04.2015
27.04.2015
Jirik_Tuňák1983
Je to V70R AWD.
16:09:06
16.04.2015
16.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.04.15 14:56:18: To je lepšejší, mě přijde 235 už moc, to už bych neuvez.