skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Jirik_Tuňák1983: Az 0,4 mm? No tak asi jo no :) Ale to je uz vule jako krava, kde bych tomu lepidlu osobne moc neveril. Ono se to mozna nezda, ale 0,4 mm to je uz dobry peklo :) Pokud to tam nasunes volne a vakla se to tam temer neznatelne, tak bych se lepeni vubec nebal a s klidem to nechal udelat. Osobne bych to ale urcite neskladal bez toho lepeni, pokud tam ta mala vule uz je. To by sis ten tisicihran akorat casem vykvrdlal a pak uz te nezachrani ani to lepidlo. Jediny co, ze proste pri rozebirani je vetsinou (zase ale mozna existujou i jiny druhy lepidel - nevim) potreba to zahrat na nejakou teplotu, aby lepidlo povolilo. Jak jsem psal, v praci kluci na dilne lepi dost veci - jak ulozeni hrideli, tak zavity a nikdy nebyl problem. Ani s pevnosti a spolehlivosti spoje, ani s demontazi.
-> Syny 11.05.15 15:33:12: Měřit jsem to neměřil, ale nasuneš to do sebe volně a v obou rukou při hejbání tam a zpět slyšíš drobné klapání. Pán z té firmy s výrobou a repasí poloos říkal, že ta lepidla vezmou i 0,4 mm, ale až taková tam není. Dělá to prý běžně a pokud by se mu některá z poloos měla vrátit, tak ji má označenou, aby věděl, že ji má před rozebráním zahřát.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
Spíš co by to dělalo, kdybychom to jen namazali a složili tak jak to je. Přeci jen je na konci poloosy dost velkej moment a to auto má 210 PS a 320 Nm už od 1500 rpm, takže tam jde knedlík už skoro od volnoběhu.
-> Jirik_Tuňák1983: Lepidla bych se uplne nebal. Co pouzivame v praci tydle ruzny Loctite lepidla, tak po ohrati na nejakou teplotu jdou normalne dily rozebrat. Otazkou je co mas pod pojmem "drobna vule na tisicihranu". Chtelo by to nejak omerit... Vule v ramci setin to zalepi, u desetin uz bych si nebyl tak jistej (ale nevim, nechci psat bludy). Nevim presne jaky druhy tech lepidel jsou, na jaky zatizeni a na jaky vule (je toho mraky), ale vydrzi to docela dost a zpetne rozebiratelny to taky je.
Teď máme trochu dilemato.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
Zatím jsme ještě neodebrali ani jedno, ale měli jsme na zkoušku s kloubem tři ložiska.
Mapco (low end), SKF, FAG. Ve všech třech je po nasunutí kloubu drobná vůle na tisícihranu.
Dotažením šroubu poloosy se to moc nevyřeší, protože na rozdíl od matky se to dotahuje jen na 35 Nm a o 90, tzn. jen zajištění. U Volva je to prý docela častý problém, že je vůle na tisícihranu poloosy, je toho plnej internet. To je možná důvod, proč to u původního ložiska zarezlo a přikvetlo na tisícihranu.
Potvrdil mi to i pán, kde dělají poloosy a klouby včetně repasí.
Všichni včetně autorizovaného servisu dávají do drážek lepidlo od Loctite (něco jako je na závity). Je to z vašeho pohledu normální? Je teda fakt, že u videí, kde dělají demontáž u tohoto vozu vytlačí poloosu z drážek v podstatě rukou.
-> suri 09.05.15 13:34:48: U mě to bylo fuk, u mě se šlo buď po kloubu a nebo ložisku, takže jsme to potřebovali stejně oddělit.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
Spíš mi šlo o ty dělený manžety, kdybych je dělal na některém z aut co máme.
-> suri 09.05.15 13:34:48: Koukal jsem teď na jeden web a fakt se to nemaže. 
Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...

Poloosa liškatá v náboji. To se nedivím, že to pak může přireznout, když se na to XY let nesáhne a má to pak najeto pár českých zim.
A asi to fakt přirezává, protože u orig. náhradního dílu je i špunt pod šroub poloosy, který tam originál není.
Takže asi nějaké "opatření" ze strany výrobce.
forums.swedespeed.com/sho wthread.php?202707-How...
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:23:08: to neviem , a nedalo sa to rozobrať nejak rozumne že by si manžetu rozrezal a vyklepol "poloos" z klbu ? už som to tak robil , s tým že dáš dole spodný čep , čep riadenia a musíš chytiť blickami poloos a druhý človek ju musí sekáčom vyraziť z klbu , potom vymeníš manžetu , namažeš a klepneš nazad , blbá robota ale už som to na fábii tak robil , proste nešiel klb von
-> Jirik_Tuňák1983: Ti zbyly z kyvky ne



-> suri 09.05.15 13:15:30: Nevíš, jestli se dají sehnat v ČR dělené manžety? Koukal jsem, že v USA dávají nové CV boots, které se lepí nebo jinak spojují docela často. Kdyby náhodou na některém z našich aut odešla, tak bych do toho i šel, než se s tím prcat a komplikovat si život demontáží kloubů.
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:12:28: Octavia , tu to išlo krásne , horšie býva na 4 kolke zadok , inak to väčšinou ide v pohode , podobné mordovanie som zažil asi len dva krát , a na obidvoch už boli menené ložiská za neoriginály a končilo to novým klbom aj ložiskom ... kolega má poriadnu palicu , tá vylisuje všetko ... najčastejšie nejde poloos von na Fábiách , hlavne tých starých kde na to nikto nešiahol , je to nejaký blbý matroš ktorý sa do seba kusne alebo zarezne ... a sem tam drážkovanie odstrihne od klbu , vždy to ale bola junior 1,0 37kw :D
-> suri 09.05.15 13:10:23: Co je to za auto? No není to k posrání? Ale tady to asi vyklepnout šlo, nebo ne ?
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.15 13:06:15: Nemaže , smutné že takéto problémy má taká veľznačka ...
Jinak tam prý před týdnem měli ještě RSovou Octávku a to samé. Kloub se vyrážel z náboje ještě většíma ranama než u mě.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost?
To se jako bude měnit manžeta a při její výměně skurvím díly za 7000,-?
Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
Co to jako má bejt? To je ta řízená životnost?

Na to že mám najeto 93 000 km, tak docela vostuda.
Nechápu, jak ti kokoti ve Švédsku (možná spíš Číně) můžou takhle odfláknout prachovku / gufero, když ostatní mají udělané pěkně, kvalitně a bytelně. Vše šlo v pohodě povolit, bez vůlí a vše čisté.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
Ohrožují tak životnost ostatních dílů. Teď musím vyměnit jak kloub, tak ložisko.
Jinak ono se to ve fabrice nemaže? Styk alu dílů s ocelovými díly, kdy jsem odklepával např. ten náboj z těhlice, kdy to oxidací na kroužku nabyde, tak to je taky rozkoš.
Rez na tisícihranu, odkud nešla vyrazit poloosa.
Takhle má sedět zezadu na ložisku a krýt mezeru ložisko / kloub proti vniku nečistot.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
Ložisko je poklepané jak jsem ho srážel z těhlice.
Po oddělení na nás vypadla prachovka, která měla krýt mezeru mezi ložiskem a kloubem ze zadní strany. Je to něco jako gufero, které je na kovové části komplet vyrezlé a guma popraskaná. Všechno ostatní OK, ale touhle sračkovou součástkou natekla voda a bordel do tisícihranu a kloub přirezl k náboji.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
Několik zdrojů mi řeklo, že tahle dokurvená prachovka může i za to ložisko, byť je zapouzdřené.
Stojí stovku.
V první řadě jsme se chystali na kontrolu levého předního kloubu z důvodu cvakání (jako když klikáte myší) při rozjezdu dopředu a posléze dozadu (např. parkování). Při kontrole jsme zjistili, že jde hodně ztuha i ložisko a ještě v něm při namáhavém točení jakoby lehce praská.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
Bohužel se nepodařilo kloub oddělit od náboje. Fotky proč později.
Na autě nešel kloub vůbec z náboje vyklepnout, nakonec se musela vyndat poloosa z příruby na převodovce, odpojit McPherson a celá polonáprava (vyjma ramen) vyndat z auta.
Vzhledem k tomu, že S60 má celou přední nápravu ze slitiny ALU, tak to nebylo ani o co zapřít pro další úkony (tedy ani pro lis apod.).
Nakonec jsme místo k zapření našli, ale kloub ani při důrazném domlouvání palicí, kdy i obrovské šrouby jako vyrážeče byly rozmlácený na sračku, nepopolezl ani o milimetr. Po dvou hodinách snažení jsme to odvezli ke kámošovi na dílnu, kde dělají servis a opravy stavebních strojů, takže vybavení mají dost.
Očesalo se z toho co šlo, upnulo se to do velké stojanové vrtačky a tisícihran kloubu se začal odvrtávat (tady je zajištění poloosy v ložisku / náboji jen šroubem, ne zaklepávací matkou apod.). Kloub se povedlo zeslabit, ale pak už začal být matroš moc tvrdý a další větší vrtáky už to nebralo. Takže se svařil takovej forichtung, který se zapřel o šrouby, které drží náboj v těhlici a přišla na řadu ještě větší palice. Po pár ranách se z kloubu vysypala i klec s kuličkama a kloub začal vylejzat. Nakonec díky bohu vypadl.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 27.04.15 21:13:34: Tak můžu to zkusit, jestli by nechtěl vyměnit za Tuňáka. 

-> Jirik_Tuňák1983: Už jsem myslel, že dnešní nákup... škoda no. :)
Je to V70R AWD.
-> Milan 136 16.04.15 14:56:18: To je lepšejší, mě přijde 235 už moc, to už bych neuvez. 

-> Jirik_Tuňák1983: jojo 225
zajimavy jak to pusobi nizky, asi diky pomeru profilu k velikosti rafku... mam 215/45 R17 a to je oproti tomuhle balon ;)
-> Milan 136 16.04.15 14:08:10: A ty máš 225?
Tomas ma pokud vim profil 40 a na fotce to bude taky 40
-> Jirik_Tuňák1983: a jakej je profil na fotce? me to prijde strasne nizoucky.
-> U-Geen 16.04.15 12:22:58: Mě se to k té připláclé siluetě docela líbí.
Musel bych to ale někde nejdřív vyzkoušet a nebo se na tom projet. Horší je, že mám v techničáku stejné gumy jako má na Pasákovi Nwkt a to 235/40/18. O centimetr na všech gumách nahoru se mi moc nechce.
Přijde mi to celkem zbytečné.


-> Jirik_Tuňák1983 15.04.15 16:03:24: to uz mi prijde moc ;)
-> Pavel P@nkáč 15.04.15 22:06:02: Teď mám sedumnáctky a asi taky velikostně jdou. Včera jsem si ho umyl.
Teda to auto a přezul na letní.

-> Jirik_Tuňák1983: jako pekne ale z foto me přijdou k autu celkem velka
-> Chali: to je zmutovanej crafter

-> Pavel P..: já? Ano
a x-let jsem jezdil na pickupu 195/45 r15 a to je o hovno vyšší profil

a x-let jsem jezdil na pickupu 195/45 r15 a to je o hovno vyšší profil
-> Milan 136: jo to je výborná rada... už jsi to zkoušel?

-> Pavel P.. 15.04.15 18:36:26: úplně v pohodě. Jen nesmíš hlava nehlava vymetat každou díru
-> Nwkt: rozdíl mezi zimníma TS850 195/65 R15 a letníma S001 225/40 R18 je u mě MAX půl litru, možná ani ne

-> Nwkt: rozdíl mezi zimníma TS850 195/65 R15 a letníma S001 225/40 R18 je u mě MAX půl litru, možná ani ne

-> palinator: to je taky balon... mám 205/55/16
ať si každej jezdí na čem chce ale mě prostě vyhovuje pohodlí a né že cejtim každou spáru a kamínek na silnici... a taky náprava a všechny spoje víc trpí.

ať si každej jezdí na čem chce ale mě prostě vyhovuje pohodlí a né že cejtim každou spáru a kamínek na silnici... a taky náprava a všechny spoje víc trpí.
-> Nwkt: Kecám, já jsem prostě línej shánět jiný disky
A gumy teď mám stejně koupený zase na nějakou dobu dopředu...

-> dragon_cb_cz: Passat mi jezdí za míň jak Toledo, takže ty 235 R18 překousnu 

-> Nwkt: No jo, jenže já teď řeším, že jezdím za 6 litrů a to se mi nelíbí
S traktorem parádu dělat nepotřebuju....

-> Syny:
Jojo, taky ho mám. A za ty prachy...
Jojo, taky ho mám. A za ty prachy...

-> dragon_cb_cz: holt ten litr nafty navíc je daň za to, že to auto vypadá líp no 

-> Syny: -> palinator: Peklo nepeklo... funguje to taky. Nejak jsem se nikdy nedokazal presvedcit ke zmene, akorat by to vic zralo....
18" disky, teraz som cital ze opel adam je postaveny na 17".
Cakam kedy sa na Octaviu VII. dostanu disky 22,5 z autobusu
Cakam kedy sa na Octaviu VII. dostanu disky 22,5 z autobusu

-> palinator: Ja mam na aute 195/50 R15 a ten profil se mi jevi jako celkem rozumnej kompromis :) Tendleten Octaviovej rozmer je fakt docela peklo :)
-> Pavel P..:
16" na balonech.
A co je pak 195/65 R15? 
16" na balonech.

