![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> MATTESS: este ze na tej ciernej con mam ja to nieje vidno ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kola dočištěný, zbavený krupiček asfaltu, jen hodit na auto
-> Milan 136: Žiadna chyba sa tam nenasla ale co si pamätám tak to robí min 2 roky lebo len teraz sme to začali riešiť
-> inulka: Píše to něco za závadu? Ve velkým větráku je ŘJ ventilátorů. Občas to umře a pak je to na výměnu. Nebo mohou běžet z důvodu vady na motoru atd. Nebo voda ve svorkovnici ventilátoru.
-> StepaNoFUN: Tak po včerajšej jazde sa sahara vôbec nevypína a ide stale na plno. K3d sa vypne klima tak sa vypne.
-> StepaNoFUN:
A určitě naplno?
A určitě naplno?
-> inulka: sahara s klimou je v poradku. A pak se spousti podle potreby.
Zdravím vo spolok, chcem sa spýtať ako by mala správne fungovať sahara na Golfe 5 1.4 s climatronicom. Teraz keď sa naštartuje tak sa hneď spustia oba ventilator na najvyššíu rýchlosť a keď sa vypne klima tak sa vypnú.
Vedeli by ste poradiť?
Vedeli by ste poradiť?
Dokáže mi prosím někdo prověřit VIN? WVWZZZ1KZAW541503
-> Alenka:
Ale tak u mě je dálniční režim pasé a u nás je takovej režim docela nesmysl, protože valit někde 200+ je ve dne skoro nemožné.
Kouli na autě nemám a asi ani nebude.
Požadavek byl jasnej - spotřeba a "sériová" kouřivost. Pokud by víc nahulená úprava měla znamenat znatelný zvýšení spotřeby, např. v kopcovitých oblastech, a zvýšení kouřivosti, asi bych zájem neměl. S emisema bude pakárna čim dál větší a stačí, že už jedno auto emisně v prdeli mám.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale tak u mě je dálniční režim pasé a u nás je takovej režim docela nesmysl, protože valit někde 200+ je ve dne skoro nemožné.
Kouli na autě nemám a asi ani nebude.
Požadavek byl jasnej - spotřeba a "sériová" kouřivost. Pokud by víc nahulená úprava měla znamenat znatelný zvýšení spotřeby, např. v kopcovitých oblastech, a zvýšení kouřivosti, asi bych zájem neměl. S emisema bude pakárna čim dál větší a stačí, že už jedno auto emisně v prdeli mám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: pokud predtim na dalnici poradne vyfoukas pavouky z vyfuku a jinak je motor v poradku, tak to v pohode projde :)
Ty mas vnejsi otackovou krivku naladenou tak, jak to delam, kdyz nejsou zadne specialni pozadavky.
To znamena, aby motor a cely hnaci retezec bez ujmy prezil dlouhodobou zatez za jakychkoli podminek.
Pokud te uprostred leta v tech nejvetsich vedrech nenapadne nic lepsiho nez zaprahnout za auto vlek a drtit po dalnici furt plnej, tak to muzes bez obav udelat, aniz by se cokoli prehrivalo, nebo dochazelo ke snizeni zivotnosti jakychkoli komponent motoru nebo spojky/prevodovky.
U tebe by se SW jeste lehce nacpat dal, ale uz by to zacalo v zatezi lehce kourit a turbu by dlouhodobejsi zatez taky uplne neprospivala.
Tyhlety hodne "nakonovane" upravy jsou dobre pro nekoho, kdo spis vykon vyuziva narazove pro predjizdeni nebo se obcas sveze na okresce, ale jinak jezdi spis klobouka.
Takovyhle rezim to v pohode vydrzi, ale casta vysoka zatez po dalnici, nebo tahani vleku brzo posle neco do vecnych lovist.
Ty mas vnejsi otackovou krivku naladenou tak, jak to delam, kdyz nejsou zadne specialni pozadavky.
To znamena, aby motor a cely hnaci retezec bez ujmy prezil dlouhodobou zatez za jakychkoli podminek.
Pokud te uprostred leta v tech nejvetsich vedrech nenapadne nic lepsiho nez zaprahnout za auto vlek a drtit po dalnici furt plnej, tak to muzes bez obav udelat, aniz by se cokoli prehrivalo, nebo dochazelo ke snizeni zivotnosti jakychkoli komponent motoru nebo spojky/prevodovky.
U tebe by se SW jeste lehce nacpat dal, ale uz by to zacalo v zatezi lehce kourit a turbu by dlouhodobejsi zatez taky uplne neprospivala.
Tyhlety hodne "nakonovane" upravy jsou dobre pro nekoho, kdo spis vykon vyuziva narazove pro predjizdeni nebo se obcas sveze na okresce, ale jinak jezdi spis klobouka.
Takovyhle rezim to v pohode vydrzi, ale casta vysoka zatez po dalnici, nebo tahani vleku brzo posle neco do vecnych lovist.
-> saskyn2:
To je už uplně přeplesk. V kontextu toho je 92 kW z 66 kW 1,9 docela prd. Ale přijde mi, že mě to auto jelo docela nakokot už v sérii na poměry jinejch 66 kW. Co jsem jel s tou kámošovou ALH liftback, co má najeto 72 tkm, tak ta letěla daleko líp.
To je už uplně přeplesk. V kontextu toho je 92 kW z 66 kW 1,9 docela prd. Ale přijde mi, že mě to auto jelo docela nakokot už v sérii na poměry jinejch 66 kW. Co jsem jel s tou kámošovou ALH liftback, co má najeto 72 tkm, tak ta letěla daleko líp.
-> Alenka:
A pořád bez kouře? Nevzpomínáš si, v jakým požadavku jsi ladil to moje ALH? Pamatuju si jen, že jsem se divil tomu špičatýmu grafu výkonu, že si ten motor šel pro maximum fakt až do 4500, což tak nějak zbořilo mojí představu o osmiventilovým dieselu s úzkejma vstřikama, kde bych právě čekal, že nahoře už to nedokáže (včas) nakrmit naftou.
Ptám se na to, jestli to mám naladěný právě bezpečně nebo taky trochu narvaný a tedy jestli by z toho nešlo na krátkodobý sody ještě o něco víc - samozřejmě při podmínce, že to bude pořád emisně na úrovni série, což jsi mi deklaroval.
P.S.: 6. jedu na emise, tak se uvidí světová realita![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
A pořád bez kouře? Nevzpomínáš si, v jakým požadavku jsi ladil to moje ALH? Pamatuju si jen, že jsem se divil tomu špičatýmu grafu výkonu, že si ten motor šel pro maximum fakt až do 4500, což tak nějak zbořilo mojí představu o osmiventilovým dieselu s úzkejma vstřikama, kde bych právě čekal, že nahoře už to nedokáže (včas) nakrmit naftou.
Ptám se na to, jestli to mám naladěný právě bezpečně nebo taky trochu narvaný a tedy jestli by z toho nešlo na krátkodobý sody ještě o něco víc - samozřejmě při podmínce, že to bude pořád emisně na úrovni série, což jsi mi deklaroval.
P.S.: 6. jedu na emise, tak se uvidí světová realita
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> palinator: Marlkéty BNV mělo tuším 80KW odbržděných u tdi funa.
-> palinator: taky je to nacpaný co se dá
Takovéhle úpravy dělám jen sobě nebo na výslovné přání, pokud se maximální výkon bude využívat spíš nárazově.
Když by s tím někdo chtěl jezdit po dálnici furt plnej, počítej -10k a -30Nm.
V zimě by se to ještě nějak dalo, ale v létě by se ten motor dřív nebo později utavil, zvlášť když ty KKK turba, co se na to dávaly, nemají zrovna super reputaci co se týče životnosti :)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Takovéhle úpravy dělám jen sobě nebo na výslovné přání, pokud se maximální výkon bude využívat spíš nárazově.
Když by s tím někdo chtěl jezdit po dálnici furt plnej, počítej -10k a -30Nm.
V zimě by se to ještě nějak dalo, ale v létě by se ten motor dřív nebo později utavil, zvlášť když ty KKK turba, co se na to dávaly, nemají zrovna super reputaci co se týče životnosti :)
-> Alenka:
Pěkný, takový hodnoty jsem na 1,4 ještě neviděl.
Pěkný, takový hodnoty jsem na 1,4 ještě neviděl.
-> palinator: až takhle do detailu jsem to nezkoumal, ale mám za to, že 5q převodovky maj vždy 228mm spojku.
Jinak, chtěl jsi graf, tak jsem to trošku nacpal a dneska změřil.
Z 51kW/155Nm na 78kW/257Nm :)
Tu vlnovku nahoře dělá EGT limiter, na brzdě se blbě chladil IC, tak to klepalo na 850°C.
Jinak, chtěl jsi graf, tak jsem to trošku nacpal a dneska změřil.
Z 51kW/155Nm na 78kW/257Nm :)
Tu vlnovku nahoře dělá EGT limiter, na brzdě se blbě chladil IC, tak to klepalo na 850°C.
-> Alenka:
I spojka je stejná? Žiju v domnění, že něco posilněnýho někde bylo. 66 kW už má VNT, to vim.
I spojka je stejná? Žiju v domnění, že něco posilněnýho někde bylo. 66 kW už má VNT, to vim.
-> palinator: nejen turbo, ty motory jsou totožné a liší se jen SW.
-> Alenka:
Turbo je na 51 a 59 kW stejný?
Turbo je na 51 a 59 kW stejný?
-> palinator: graf bude, až se udělají rozvody.
Teď je tam úprava na sériovém tlaku turba pro 59kW verzi a doladěno na lambda 1.2, odhadem tak 70kW/220Nm.
-> dragon_cb_cz: já nic, já jsem jen lopata - pokorný služebník a vykonavatel Boží vůle na zemi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď je tam úprava na sériovém tlaku turba pro 59kW verzi a doladěno na lambda 1.2, odhadem tak 70kW/220Nm.
-> dragon_cb_cz: já nic, já jsem jen lopata - pokorný služebník a vykonavatel Boží vůle na zemi
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka:
Graf! Graf! Graf!![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Graf! Graf! Graf!
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Pořád se tady řeší nějaké problémy kolem DPF, tak sem dám taky něco pozitivního, ať je vidět jak to vypadá, když věci fungují jak chce Bůh a ne jak chce bruselský úředník
Máme Polo 1.4tdi 51kW typ BWB, takže vstřikování PD, DPF, Elektrický EGR a VNT turbo.
Když jsme to koupili, regenerace DPF probíhaly co 400km a žralo to asi o půl litru víc než můj dvoulitr v Octavii se čtyřnásobným výkonem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Drobná úprava sériového airboxu, úprava proudění vzduchu kolem IC, vyvedení odvětrání kliky pod auto, aby se DPF zbytečně neucpával popelem, vlastní seřízení rozvodů a vahadel na vstřikovačích + samozřejmě komplet nový SW v ŘJ motoru a máme konečně auto, se kterým se dá fungovat.
V sérii to s lehkou nohou žralo kolem 5l, teď mi s tím ženská okolo komína jezdí plus mínus za 4l, do nádrže nacpu cca 60l, takže dojezd mezi tankováním okolo 1500km a stejně tak probíhá regenerace DPF viz obrázek (spouští se když load coefficient=50%), což je proti výchozímu stavu poměrně uspokojivé zlepšení![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A pak maj lidi kupovat nový auta s tím, že si "polepší".
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Máme Polo 1.4tdi 51kW typ BWB, takže vstřikování PD, DPF, Elektrický EGR a VNT turbo.
Když jsme to koupili, regenerace DPF probíhaly co 400km a žralo to asi o půl litru víc než můj dvoulitr v Octavii se čtyřnásobným výkonem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Drobná úprava sériového airboxu, úprava proudění vzduchu kolem IC, vyvedení odvětrání kliky pod auto, aby se DPF zbytečně neucpával popelem, vlastní seřízení rozvodů a vahadel na vstřikovačích + samozřejmě komplet nový SW v ŘJ motoru a máme konečně auto, se kterým se dá fungovat.
V sérii to s lehkou nohou žralo kolem 5l, teď mi s tím ženská okolo komína jezdí plus mínus za 4l, do nádrže nacpu cca 60l, takže dojezd mezi tankováním okolo 1500km a stejně tak probíhá regenerace DPF viz obrázek (spouští se když load coefficient=50%), což je proti výchozímu stavu poměrně uspokojivé zlepšení
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A pak maj lidi kupovat nový auta s tím, že si "polepší".
-> Nwkt: tak to jo...
Tudiz kdyby nekdo potreboval jednotku pro tridrat, tak ji tu mam navic... Canovou jsem sehnal ciste nahodou. Lezela v jednom Supu na vrakaci...
Tudiz kdyby nekdo potreboval jednotku pro tridrat, tak ji tu mam navic... Canovou jsem sehnal ciste nahodou. Lezela v jednom Supu na vrakaci...
-> StepaNoFUN: jo
-> Nwkt 11.01.20 21:57:44: G4 to je oct a podvolantovka jako sup? (aneb to co tu mam od tebe?)
-> Lamac: Canová se dá překódovat na neCAN, a tempomat je stejnej jak u neCAN tak CAN auta
-> Milan 136 08.01.20 20:05:25: Zarezlý na sračku. Ten pravej nešel ani skoro rozebrat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Už to maká jak má![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Už to maká jak má
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Otázočka, možno to niekto už riešil-Golf IV s multifunkčným volantom, jednotka je použitá necanová tj ovládanie rádia cez jeden drôt, a použil by som jednotku canovú -kvôli ovládaniu rádia volantom cez canbus, zostane fungovať tempomat?
-> palinator: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 10.01.20 09:26:18: Ale pizzu
, šak vědijó, že se to špiní, tak mohli ten kus gumy dávat už ve výrobě, nie? Navíc to i docela hezky vypadá. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na černé perle to třeba mám už z výroby a motor mám čistý zvrchu i zespodu, kde je také pečlivě zakrytováno. Na italské pomstě je pás těsnění na kapotě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na černé perle to třeba mám už z výroby a motor mám čistý zvrchu i zespodu, kde je také pečlivě zakrytováno. Na italské pomstě je pás těsnění na kapotě.
-> Jirik_Tuňák1983:
Není no, u Škodovky otevřeš kapotu a hned máš zasraný kalhoty.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Není no, u Škodovky otevřeš kapotu a hned máš zasraný kalhoty.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: na Oct to vyzerá v pohode , aj to pekne drží na chladičovke
-> saskyn2: jj torpédo -> Milan 136: dal som aj ja na bielu , a to sme asi sami dvaja čo to máme ku krajom , väčšinou som na foto videl len v strede
-> Milan 136 09.01.20 23:08:54: To tam není standardně? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Nwkt: Však to je zezadu z toho torpéda z okávky. Sice to vypadá divně, ale účel to asi plní dobře
A serete mě, to budu muset zase objednat, když jsem to našel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: z čeho to je těsnění? To je z torpéda? To vypadá dobře
-> suri 09.01.20 08:21:38: Na chladičovce? Ano mám.
-> Milan 136: tesnenie na stene máš ?
-> Nwkt 08.01.20 21:16:49: Já to mám pod kapotou ve vůni ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: -> suri: Mě se neptejte, já tam dneska dolejval kapalinu a ten motor vypadá spíš 350 000
hnusný, zasyflený, orezlý všechny spony
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: normálka , Ceed štyri roky a zadreté
-> suri 08.01.20 20:07:29: Na O2/S2 jsem to už taky několikrát dělal, ale mělo to najeto 300 a tak. Ten Golf je relativně malej a má asi 120 tkm. Uvidíme.