skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> StepaNoFUN: A reálně jim za to pak napaří pokuty, pokud dělá ministerstvo skrytou kontrolu
-> minno: přišlo mi to jako složitý úkon na to, co se běžně na STK dělá. Musí se najít nádobka, odsroubovat zatuhle víčko... :-)
Ono to mereni brzdovky v postupu pro STK urcite je. Stejne jako kontrola husteni pneu, mereni geometrie, kontrola propustnosti oken... Coz znamena, ze na to musej mit vybaveni. A dela se to realne jen, kdyz se technikovi neco nezda.
-> kpt.Budha: čo je na tom zložité, netuším
To už zložitejšie mi príde meranie geometrie na STK, čo som zas ja v živote nezažil

To už zložitejšie mi príde meranie geometrie na STK, čo som zas ja v živote nezažil

Člověk neví, zda si celou dobu děláte srandu, nebo reálně někdo takovéto věci vážně měří. Já teda nebyl na STK spoustu let, ale před tím se teda žádné takovéto složité úkony nedělaly... 

-> Bukaj: Detaily odo mňa nechci. Typ brzdovky podľa mňa nehrá rolu, keďže to reálne meria, kedy kvapalina ide do varu. Merák má na sebe niečo ako "topnú špirálu", alebo elektródy a asi tam bude nejaký tepelný snímač. Idú od toho káble k "centrálnej meracej stanici". A v nádobke to (logicky) vždy musí nejaký čas pobudnúť (kým sa nahreje kvapalina).
Asi objavujeme Ameriku.
Asi objavujeme Ameriku.
-> Bukaj 31.03.25 09:55:08: To jsou jen nějaký dvě elektrody většinou. Předpokládám, že to otírají a nedělají si s tím bordel na lince.
-> minno: A to mají na každý druh brzdovky jiný měřák? A jak zjistí, jaká brzdovka v tom kterém systému zrovna je?
Byl bych nadšený, kdyby mi nějaký jouda strkal do nádržky s čerstvou brzdovkou něco, co předtím vymáchal v kapalině, která je v okruhu 20 let...
Byl bych nadšený, kdyby mi nějaký jouda strkal do nádržky s čerstvou brzdovkou něco, co předtím vymáchal v kapalině, která je v okruhu 20 let...

-> darklord 30.03.25 19:20:27: Tak to si mal šťastie. Ja naposledy na STK asi pol roka po poctivej výmene brzdovky a ževraj bod varu ltt v limite 

-> Bukaj 30.03.25 20:53:53: -> saskyn2 30.03.25 21:12:11: Tak to som prekvapený, že ste z toho prekvapení
Celú dobu čo jazdím na STK (vyše 20 rokov), protokol obsahuje kolónku "bod varu brzdovej kvapaliny". A takmer vždy to merali. Len posledné kontroly so škodovkou to nemerali, pretože mali asi nový merak a ten nepasoval do škodováckej nádržky (?). Ale pred 2 rokmi som bol so škodovkou na inej stanici a tam mi to normálne zas zmerali.
Merák sa strčí do nádržky, lokálne to kvapalinu zohrieva až do bodu varu a v danom okamihu varu to zmeria je teplotu.

Merák sa strčí do nádržky, lokálne to kvapalinu zohrieva až do bodu varu a v danom okamihu varu to zmeria je teplotu.
-> Nwkt: Zatim to delaj jen v DE a u nakladaku. A to jeste tak, ze jen vezmou vzorek z nadrze a zmerej koncentraci.
-> saskyn2: Já čekám kdy začnou kontrolovat funkčnost adblue
-> minno 30.03.25 13:27:10: nevím jak na SK ale v ČR o tom slyším poprvé
To je jako když v kelly na školení vypouštěli fámu, že se bude kontrolovat jestli někdo místo 1234yf nedal starý chladivo. Když jsem se pak na to ptal na stk tak se všichni smáli až se za břicho popadali, prý to určitě, někomu odsaji chladivo na zkoušku a on mi tu pak bude vysírat, že od té doby nejde klima...

-> Bukaj 30.03.25 20:58:05: meris elektrickej odpor, tj koncentraci vody.
-> Bukaj 30.03.25 20:58:05: Existují měřáky.
-> StepaNoFUN: A jak?
-> Bukaj 30.03.25 20:53:53: v systemu nijak. Zmerej to v nadobce.
-> minno: Jak měří bod varu brzdovky v systému?

-> minno: meraju, ale ako. Ja som za tri roky chvalapanu nemusel na brzdovu sustavu sahnut, a teda brzdovka zazracne medzi stk zvysila bod varu... 

-> Bukaj: Tak u nás merajú aj bod varu brzdovky, iba u škodovky mi posledné kontroly nemerali, pretože vraj "nevhodný tvar nádobky".
-> minno 30.03.25 13:27:10: Jo, brzdovku kontrolujou - jestli tam je, ale technoik vždy víc znejistí, když tam jedu s autem s čistou brzdovkou, kde nemůže najít hladinu, než když tam přijede auto s hnědou srágorou, kterou hnedle vidí, že tam je...

-> minno 30.03.25 13:27:10: napr. na moto nekontroluju. Vraj ked je to poistene skrutkou tak nato nesahaju. Moja bezna skusenost.
-> minno 30.03.25 13:27:10: měli by kontrolovat 

-> saskyn2: Brzdovku kontrolujú na STK, ale tak obísť sa dá všeličo :-)
Tak ono u tý manuální převodovky záleží jak to je ježděný, ve městě to dostává na prdel víc jak na dálnici. Já vypouštěl z RS olej někde ve 280 asi a byl tmavší ale jinak mu nic nebylo. A teda moc lidí olej v manuálu neřeší, řekl bych že valná většina má původní, ještě tragičtější je brzdovka kterou taky lidi moc neřeší, tuhle tady bylo nějaký 20letý auto na výměnu zadního brzdiče a podle toho humusu v nádobce to nikdy nikdo neměnil, tak jsem mu navrhoval celkovou výměnu a prý zbytečný, to už dojezdí.
Nech si každý mení ako chce.
Ono to má viac uhlov pohľadu.
Verím, že sú ľudia, čo by takmer nepoznali ani to, keby mali prevodovku úplne bez oleja.
Inej skupinke ľudí možno prevodovka naozaj vydrží mnoho km bez výmeny oleja.
No a potom sú tu takí ako ja, radšej prevencia než testovať na vlastnom majetku, či to dá, alebo nie. Teda v prípade, že chcem mať tú životnosť čo najdlhšiu.
Tiež záleží, či dá niekto 200 tkm za 4 roky, alebo to u iného je to na 15 rokov a mnoho cyklov zohriať/ochladiť.
-> Milan 136 29.03.25 21:23:16: Ktohovie, či bol pôvodný.
Ono to má viac uhlov pohľadu.
Verím, že sú ľudia, čo by takmer nepoznali ani to, keby mali prevodovku úplne bez oleja.
Inej skupinke ľudí možno prevodovka naozaj vydrží mnoho km bez výmeny oleja.
No a potom sú tu takí ako ja, radšej prevencia než testovať na vlastnom majetku, či to dá, alebo nie. Teda v prípade, že chcem mať tú životnosť čo najdlhšiu.
Tiež záleží, či dá niekto 200 tkm za 4 roky, alebo to u iného je to na 15 rokov a mnoho cyklov zohriať/ochladiť.
-> Milan 136 29.03.25 21:23:16: Ktohovie, či bol pôvodný.
-> darklord 29.03.25 17:41:09: ano presne to by bolo fer...ale preco to tak nieje....sa zamyslime...
-> Sita 29.03.25 21:20:52: to ze nikoho nepoznas...neznamena ze neklakla...
Tiez som menil olej na bratovom aute s najazdom 150000km...vraj to akosi horise radi. Ci to tak bolo netusim ale po vymene je spokojny...ci placebo efekt netusim ale tych par E ho nezabilo.
-> Sita 29.03.25 21:20:52: to ze nikoho nepoznas...neznamena ze neklakla...

Tiez som menil olej na bratovom aute s najazdom 150000km...vraj to akosi horise radi. Ci to tak bolo netusim ale po vymene je spokojny...ci placebo efekt netusim ale tych par E ho nezabilo.
jasny no, ja to teda nemenim i kdyz mam origo vw olej po brachovi kterej si ho do o1 koupil, ale nevymenil... prijde mi to zbytecny takhle kratce pred smrti, navic za poslednich 200tkm je prevodovka furt stejna... Auto ma jit do srotu zhuntovany 

-> Sita 29.03.25 21:20:52: 
Jarda by to měl ale s historkou ještě.
Já měnil před měsícem. Na tacho 270, reálně asi o dost víc. Moc hezkej nebyl

Jarda by to měl ale s historkou ještě.
Já měnil před měsícem. Na tacho 270, reálně asi o dost víc. Moc hezkej nebyl

-> SO545: n-> SO545 29.03.25 17:07:41: na druhou stranu, znas nekoho komu klekla prevodovka proto, ze v 250tkm nevymenil olej (krome ajoka, samozrejme)? ja teda ne...
-> SO545 29.03.25 17:07:41: No však to je to isté :-)
-> SO545 29.03.25 17:07:41: kéžby 240, reálně to bude méně 

-> SO545: urcite by bolo transparentnejsie napisat ze olej netreba menit pokial auto planujete v 240tkm zosrotovat, ako tvrdit o nejakej dozivotnosti pod ktorou 99% zakaznikov mysli koniec svojho zivota.
-> minno 26.03.25 18:30:59: dozivotna...nieje myslene doslovne.
Je to cca 240000km co je planovana zivotnost auta ako celku
Vela ludi zije v omyle.
Je to cca 240000km co je planovana zivotnost auta ako celku

Vela ludi zije v omyle.
-> Milan 136: zaujímavé
-> minno 27.03.25 08:58:12: To je týká 5q co mám v černý O2.
-> Milan 136 27.03.25 08:37:23: nj, ale na to sa asi nedá spoľahnúť. Sixta píše, že v priebehu výroby sa menil sklon agregátu a pri naplnení po kontrólny šrób u niektorých typov prevodoviek je oleja menej o 0,2-0,4 litra, ako by malo byť.
Navyše ja tam myslím kontrólny šrób asi ani nemám.
Navyše ja tam myslím kontrólny šrób asi ani nemám.
-> minno 27.03.25 08:03:40: Píšou normálně kontrolním šroubem.
-> Milan 136: Aha, OK. Tak ďakujem. Dal som tam 2,2 litra.
A vůbec jsem nenašel kapitolu na vypuštění. Jen kontrolu hladiny.Tá kontrola hladiny by ma teda zaujímala
Podľa mňa existuje jediná kontrola hladiny - vypustiť, zmerať a naliať nanovo
A vůbec jsem nenašel kapitolu na vypuštění. Jen kontrolu hladiny.Tá kontrola hladiny by ma teda zaujímala


-> minno 26.03.25 18:26:36: To je u mých O2 taky. Ale přesto je u obou kapitola na vypuštění a napuštění. Koukal jsem podle vin. Našel jsem v SZ jak jsi tehdy posílal kvůli té kameře.
U sixta stran se mi začne načítat stránka a nic se neděje.
U sixta stran se mi začne načítat stránka a nic se neděje.
Mimochodom, na ukážku tá "doživotná" náplň po 56 tkm a 7 rokoch.
Ale nečudujem sa, je to taká klasika. On ten olej pri vytekaní nie je zas až taký tmavý.
Ale nečudujem sa, je to taká klasika. On ten olej pri vytekaní nie je zas až taký tmavý.
-> Milan 136 26.03.25 18:18:13: No, lebo oficiálne je to doživotná náplň, ktorá sa nemení
Dá sa ti to prosím pozrieť aj podľa VIN? VIN: WVWZZZAUZJP092439
Mne ten odkaz na sixtove stránky funguje, je tam toto:

Dá sa ti to prosím pozrieť aj podľa VIN? VIN: WVWZZZAUZJP092439
Mne ten odkaz na sixtove stránky funguje, je tam toto:
-> minno 26.03.25 13:19:04: Elsa říká 2,3. Tak teď babo raď. A vůbec jsem nenašel kapitolu na vypuštění. Jen kontrolu hladiny.
Ten odkaz na sixtu mi nejde otevřít.
Ten odkaz na sixtu mi nejde otevřít.
Koľko oleja do MQ200 6Q? Vypustil som z toho 1,85 litra (vypušťák + najnižšie položený čap, odkvapkané) a Sixta píše 2,1 + 0,1 litra 
Tak neviem, či to blbo naplnili vo fabrike, alebo kde sa podelo 0,2 litra (auto má 56 tkm).
www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/degradace-oleje

Tak neviem, či to blbo naplnili vo fabrike, alebo kde sa podelo 0,2 litra (auto má 56 tkm).
www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/degradace-oleje