Otec měl taky 1,8 20V. Mě vadil nízký krouťák odspodu, kdy auto při rozjezdu často zdechalo. Spotřeba mezi 7-8 litry.
Závady: tuším že zmiňovaná hadice odvětrání klikovky, špatná škrtící klapka, opakované závady stahování oken, lehká koroze...ale celkově spolehlivé auto.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
10:52:30
05.01.2015
05.01.2015
radekp
09:46:32
05.01.2015
05.01.2015
Milan 136
Kdyz uz 1.8 tak urcite s Turbem. Hlavne nevim o zadny 1.8 T v okoli, kde by se turba menily. Nekde na strych agu nekdy prdly, ale aby se rozlitly jako na tdi ani prd. Kolega na T najeto 320 a puvodni turbo....
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
Bez turba bych to nechtel ani za nic, pokud nevlastnis benzinu a je ti jedno ze to jede skoro jako 1.6
08:41:40
05.01.2015
05.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No já teda teď občas jezdím s tou oturbenou variantou a když jsem se vracel z toho našeho minisrazu ve Strakonicích, tak jsem s poměrně lehkou nohou zpátky jel (podle počítače) za nějakých 8.3l... pravda, většinu cesty na plyn, ale i tak... Dvakrát úsporné mi to nepřijde.
01:24:48
05.01.2015
05.01.2015
Bukaj
-> LuMi 04.01.15 15:02:42: Motor poruchový není, koluje o něm spoustu zvěstí, že žere atd, ale pravděpodobně to bude JPP...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
...moje zkušenosti s touto Octavií:
průměrná spotřeba kolem 7 litrů (trasy 25-50 km centrum Prahy - okolí Prahy), táta s ní umí jezdit s dlouhodobým průměrem 6,3 l/100 km...
Živé je to spíše v nižších otáčkách (Do 3000), nahoře už se tomu tolik nechce.
Pokud jsou původní, tak budou rozsypané hadice odvětrání klikovky, běžná závada je prolínání oleje skrz těsnění víka hlavy. Prasklinky na sběrném výfukovém potrubí, ale bez vlivu na funkci (nefičí ven).
Jinak jako ostatní OI - hlavně koroze kastle na klasických místech (hrdlo nádrže, víko kufru,...)
Edit:
Ještě jedna docela zajímavá věc - jak tento motor není příliš oblíbený u veřejnosti, tak se velmi dobře a za nízkou cenu shání díly na něj, popřípadě celý motor (v případě fatální poruchy). Když jsem například po kolizi sháněl tento motor, sehnal jsem komplet nastrojený (jen bez čerpadla klimatizace, serva a altíku) motor za 4000 Kč (se servem a altíkem 5000 Kč), zatímco motory na 1,9 TDI stejného modelového roku se prodávaly od 15000 výš... ;-)
Také se díky tomuto motoru tyhle Octávky moc nekradou (ani v dobách, kdy to byly nové vozy).
A jako bonus octávky s tímto motorem mají většinou slušnou výbavu - v tom roce 96-98 to byla vlajková loď škodovky a manažerský vůz (zatímco nafťáky kupovaly firmy na práci).
Na druhou stranu většinou, co tyhle auta dosloužily u firem (po těch zpravidla 5 letech) se dost často dostaly do rukou mlaďasů, kteří je oddělali, že dnes jsou z nich totální vraky...
22:52:32
04.01.2015
04.01.2015
Gryzly
-> LuMi: Tak si to nech stočit na 130 tkm a budeš mít klid. ;-)
22:38:25
04.01.2015
04.01.2015
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Cena turba mi přijde zanedbatelná v poměru k jeho životnosti... pokud ho budeš muset měnit, tak téměř jistě jen jednou.
22:34:32
04.01.2015
04.01.2015
palinator
Já bych koupil TDI
22:25:01
04.01.2015
04.01.2015
LuMi
-> Kuladmin: Já bych asi do tý 55kw šel,na to moje popojíždění by to stačilo,jen mě štve že to má nalítáno 280tis mam trochu obavy aby se to nesypalo:)
21:53:38
04.01.2015
04.01.2015
vhml
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:50:16: mě by zase na běžný jezdění vadilo auto bez turba
21:50:16
04.01.2015
04.01.2015
Mr._Nosferatu
-> vhml: ne, koupil jsem novy HP, ale prostě nechci auto s turbem .... Me to proste vadí ....
21:48:58
04.01.2015
04.01.2015
LuMi
Tu 1.6 55kw prodává známej,dost se oni staral,je bez koroze,pěkná.Jen má nalítáno nějakech 280tis takže toho se trochu bojim:)
21:45:10
04.01.2015
04.01.2015
OJOUCH
-> LuMi: mam mel jsem dve olej nezraly ale jak pise-> Pavel P@nkáč: mam ji v plynu takze to neresim ale jinak kolem 10-13litru na plin 10 benzinu
21:45:00
04.01.2015
04.01.2015
vhml
-> Mr._Nosferatu 04.01.15 21:43:24: taky jezdíš radši s autem bez tlumičů aby se neporouchali?
21:43:24
04.01.2015
04.01.2015
Mr._Nosferatu
-> Kuladmin: oni začínají zrát az okolo 200tis, jde to pres gufera ventilu, a nevím, já bych volil nějakou atmosferu, už jen kůly ceně turba, který dřív nebo později odejde ...
21:36:08
04.01.2015
04.01.2015
Kuladmin
Kámoš má tu 55kW (holobit :) ), taky jsem s tím párkár jel a v pohodě, vůbec bych se nebál pokud s tím nebudeš jezdil pořád plnej tak to jede taky moc pěkně na to jak je to starý...., a spotřebu má mooc krásnou - převážně cca 20km úseky a je pod 6,5l !! měřeno čerpáním! nalítáno to má tachometrově min. 180tis, olej naštěstí nežere. Takže tak asi, rozhodně se dívat po korozi, buď jsou netknutí nebo sežraný jak pr...., a pokud nebude olej +- na maximum a nebude z toho olejnička tak pak bohužel asi papá. (Teda pokud majitel zrovna nedolije aby to zamaskoval že.)
18:42:23
04.01.2015
04.01.2015
Tomas1202
-> LuMi: ked 20v tak s turbom
18:33:02
04.01.2015
04.01.2015
LuMi
-> Mr._Nosferatu: Jo jo ve feldě tu 1.6 mam a tam je to v pohodě u tý okty mam trochu obavy no,jak píšeš okta je těžší auto,takže zatim nevim jakej motor vzít
18:21:03
04.01.2015
04.01.2015
Mr._Nosferatu
-> LuMi: 1,6 55kw ve felde dobrej, ale okta ma odhadem o pul tuny víc, takže tam aspoň tu 74kw verzi a stejně všechny 1,6tky žerou olej jak divý ....
17:28:40
04.01.2015
04.01.2015
LuMi
A co myslíte 1.6 55kw ?To je ten motor co je ve felecii ne?Oktávky sem nikdy moc nezkoumal tak popravdě nevim:)
15:54:46
04.01.2015
04.01.2015
MajoLR
Presne tak...
15:52:15
04.01.2015
04.01.2015
Pavel P@nkáč
-> LuMi: nejede to, žere to
15:26:11
04.01.2015
04.01.2015
suri
jazdí to , spotrebu to má rovnakú ako 1,8T a bral by som skorej tú
15:07:58
04.01.2015
04.01.2015
suri
92/110/132kw?
15:02:42
04.01.2015
04.01.2015
LuMi
Máte někdo zkušenost s motorem 1.8 20V u octavie 1 ?Mam možnost koupit octavii s tímto motorem ale nevim no,nemam s tímto motorem zkušenost tak nevim jestli třeba neni hodně poruchový,díky za rady