skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda: Bud ko těsnění se kterým se dlouhodobě jezdí, nebo vysrážená vzdušná vlhkost, nevím. Každopádně se s tím u těhle motorů lze setkat velmi často. Častější výměna oleje to určitě pozitivně ovlivní, to nevyvracím, ale hlavní problém je dle mě jinde.
-> Jarda - zrušená registrace 02.02.19 20:03:37: On myslí vysráženou vzdušnou vlhkost a orosení kondenzace po ohřátí. Ten světlý emulzní šlem se drží nahoře v nejchladnějších místech. Jako určitá pravděpodobnost amožnost tvorby to je,souhlas,ale markanější je zanedbaná údržba. Já auta v rodině mám co jezdí pod 10km tam a zpátky už 20let a zakarbonovaný nejsou,převážně jen díky těm (mým) častý výměnám ..
-> saskyn2: s tou vodou to nechapu... jako pres spalovak nebo, ze tece do oleje? jo kratky trasy tomu davaji zabrat, i u octy nejakou spinu (jezdila kratky trasy a to je naprd) mam a postupne to cistim olejem, ale uz se nechce ani moc za 15tis.km zaspinit
Ja na nastartovani nikdy pod 20-30km nejezdil, to je opravdu vyjimka.
Ja na nastartovani nikdy pod 20-30km nejezdil, to je opravdu vyjimka.
-> MVM: Právě že v době v době svý nej slávy, dneska je to trochu jinde. Proto taky píšu provozní(logicky nějaká šlechtěná leštěnka to mít nebude), nicméně jak říkám, tohle má hodně felicií a mpi fábií, podle mě to není z oleje, ale z toho jak to žere vodu, nebo jak se s tím jezdí krátký cuky a uschne tam šlem. Kamarádka má sedanovu fábii, má to od nova, svědomitě mění olej a vypadá to úplně stejně. Jezdí s tím 5km do práce, těsnění tam má už druhý.
-> King 02.02.19 17:54:49: feldu ne, octu 1.6 aee a 1.9tdi 81kW a tam se to menilo, ve zdase pevnej interval 15tis.km se dodrzoval![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: tiež som ich pár videl a vždy to bola ruka v ruke s doživotným olejom , na tých iných vergloch ktoré ten olej proste žerú a niektoré motory na litre tak tam sa to trošku aspoň obmení , tu ten filter ani olej nemenil nikto pekne dávno ...
-> saskyn2 02.02.19 18:27:38: To bych netvrdil. Prošlo mi rukama hodně OHVček v době svý nej slávy, a pokud to lidi jednou za rok/dva vyměnili okolo těch 10-15.tis, tak byl vršek relativně čistej bez takovýho tvrdýho karbonu. I ventilový vůle šly bez potíží seřídit,vahadla chodila volně.. Ani to nemuselo mít zázračný olej. "Běžný" je to možná až dneska,kdy na to lidi kašlou,ta auta jsou na odpis a na dojetí .. Smutný je ovšem to,že takhle zakarbonovat dokážou i relativně moderní motory.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: jop-> MVM: neviem čo z toho bude a dokedy to pôjde , ten vrch nemaže vôbec , pár kvapiek kde tu ale inak nič , a očividne nie krátku dobu
To není u 1.3/1.4 nic výjmečnýho, takhle vypadá každý druhý provozní auto. Ale spíš to jsou úsady z toho jak to žere (nebo žralo)vodu, nebo jezdí krátké trasy a ten šlem z oleje se tam takhle usazuje a vysychá a je z toho takovejhle kekl.
-> King 02.02.19 17:54:49: I služební auta by měla jezdit do servisu.
-> Jarda: Mel jsi nekdy sluzebni auto? :-)
-> suri: A pritom tydle motory se daji udrzet naprosto cistounke...
-> suri: Tim hůře pickup, auto očividně dělník do poslední chvíle. Spíš by se hodilo napsat otrok. Takhle vypadá motor po M6A . Ale toto je zlý-zralý za chvíli na očištění sacího koše,pokud už není pozdě a ten motor to tak chudák už dožije.
-> MVM: a ešte pickup , chudák ani nie taký veľký šrot ako by človek čakal ... vrch maže len tak sporadicky sem tam niečo , ventilové vôle tak 2mm , trochu som to poladil , vyškrabal , povysával aby bolo vidno diery na tyčky a uvidíme ... prišlo to po osi 200km tak snáď ešte niečo dá
-> suri 02.02.19 15:57:37: Krásná práce ...Majitelům nasrat do ruk a nepustit k vodě![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> 11mAjA11 02.02.19 13:04:39: To by mohlo fungovat i na zácpu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To sem byl já
.
A cisti to i timto zpusobem cely saci trakt za klapkou..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A cisti to i timto zpusobem cely saci trakt za klapkou..
-> King 02.02.19 12:52:52: ne, do toho prikapavani na ochranu ventilu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: To jako, že VIF do LPG nádrže? :-)
-> Jirik_Tuňák1983: nekdo psal, ze to pridava k LPG misto aditiva
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 02.02.19 11:28:11: Jsem zvědav, kdo tady přijde jako první s přímým vstřikováním VIFu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Jo, ale velká plechovka VIF-u je půl litru myslím, tzn v plné nádrži ani ne procento. A pokud si pamatuju složení, tak ty "aktivní látky" z toho objemu taky netvoří zas tak velkou část - opět jsou rozpuštěné v nějaké "palivové" frakci. Moc bych se toho nebál.
-> dragon_cb_cz 01.02.19 17:47:48: Tak pokud tam toho naleješ tolik, že ten benzín moc "zředíš", tak to asi na škodu bude...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Tipoval bych, že to nebude nic dramatického...
-> Jarda/felda: -> Jirik_Tuňák1983: zaujímavé , pritom priamo na Vife píšu že predávkovanie nie je na škodu , neviem si predstaviť ako to tej plnej nádrži ublíži
-> Jarda/felda: S podstatným rozdílem, že VIFem asi nenaženeš oktanový číslo o 5 nahoru (pokud se bavíme o benzínu)... ale pokud ti stačí N95, tak není o čem. Teda krom toho, že nesmí bejt člověk línej...
-> Jarda - zrušená registrace 01.02.19 16:30:17: Policista byl taky schopný nacpat kabel do zdířky sériového portu vzhůru nohama a jiný se pokoušel tisknout na barevné laserovce na folii. Já bych se těch doporučení asi bál. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: a co ten maxxmotion, ten je jeste drazsi, nez verva... pry ho tankuje policie, policistou mi byl doporucen
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.19 16:03:13: v případě vervy to smysl nemá, vif už tam je v předepsané dávce
k přilívání: verva vs. obyč u benziny je 3kč rozdíl předepsaná dávka vifu vyjde na 0.5kč
nemusim bejt ekonom abych si spočetl že tim že si vif naleju sám ušetřim 120-150kč na nádrži to už nejni úplně nezanedbatelný ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
k přilívání: verva vs. obyč u benziny je 3kč rozdíl předepsaná dávka vifu vyjde na 0.5kč
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 01.02.19 15:58:56: Proto jsem si právě říkal, zda to má vůbec smysl, když se bere lepší palivo obecně.
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.19 15:36:28: ano, byla to informace z fabriky že víc jak trojnásobný dávkování má už spíš negativní vliv na kvalitu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 01.02.19 15:30:41: Jsi si s tím předávkováním jistý? Jumbo provedl koňskou dávkou generálku motoru. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.19 12:32:01: verva je aditivovaná vifem
a větší množství je spíš na škodu než k užitku
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: OK, ono to snad bude poznat z toho nového kusu... Jdu to objednat, díky!
-> dragon_cb_cz: asi len nacvaknuté , ja som OI nevidel ani nepamätám
-> suri: A z nádobky vypáčit a pak narazit? Nebo je tam taky nějaká spojka/pojistka?
-> radekp: záleží na autě - mám za to, že u mě při každém otevření nádrže se stříkne Eolys do nafty a pak by vydrželo polovinu nájezdu
-> dragon_cb_cz: vycvakneš tú rychlospojku na trubke a prehodíš kus za kus , bude to ono , iný variant nie je
ale páči sa mi ako etka píše pri OI motor 4 valec , keď tam nič iné nebolo , až teraz v OIII 1,0TSI
ale páči sa mi ako etka píše pri OI motor 4 valec , keď tam nič iné nebolo , až teraz v OIII 1,0TSI
-> Syny 01.02.19 13:52:12: No v Akordeónu právě žádná kapsa, kam by to šlo dát nebyla, jen takovej popruh, ale za tím jsem měl i lékárničku atd.
-> Jarda - zrušená registrace 01.02.19 13:21:09: Jo, už pár let zpátky a tuším, že nebyla úplně nová, takže to možná bude na výměnu zralý brzo znova... musím zkontrolovat, jak je na tom segra s revizí a jestli to má vůbec technickou![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 01.02.19 13:21:09: Jo, už pár let zpátky a tuším, že nebyla úplně nová, takže to možná bude na výměnu zralý brzo znova... musím zkontrolovat, jak je na tom segra s revizí a jestli to má vůbec technickou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp 01.02.19 13:52:51: já taky, protože si nedovedu představit kam bych ho na pumpě nalil. Rozdělám si ho doma v litru benzínu a doleju z kanystříku. Samotnej bych tam asi nelil, aby vůbec to malý množství steklo hrdlem.
-> suri 01.02.19 12:52:46: Dík. VIN dohledám večer, jinak je to AGU, rok tuším 2002 nebo tak něco. Ale vypadá to, že to bude ono... je tam nějaký speciální postup na demontáž/montáž, nebo to prostě na obou koncích vytáhnu a novou pak jen zamáčknu?
-> radekp: Lip se to promicha, kdyz ho nalejes pred tankovanim. Ono se to promicha asi i tak jak to delas ty, ale lepsi pocit bych mel to lejt pred tankovanim.
Když už jsme u toho VIFu. Já ho nevozím, ale po natankování doleju VIF až doma v garáži. Je v tom nějaký problém? Krom toho, že z pumpy domů jedu bez aditiva.
-> dragon_cb_cz: Ja tu plechovku mam v kapse vedle podlahy kufru na volno vedle univerzalniho hadru na vse a jeste to nepadlo... Jezdis holt jak vepr ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Syny: -> MATTESS: Jednoduše, plechovka vylítla z popruhu kterým byla chycená v kufru a lehla na bok... VIF lehce provzlínal kolem uzávěřu a i když byl navíc ještě v igelitovým pytlíku, tak to stejně koberec lehce nasákl... pár kapek, ale smrad hroznej. Kufr vytepovanej snad 6x od profíka a pak jsem to ještě nechával stát v garáži s otevřeným kufrem a postupně to zmizelo... ale od tý doby už mi nic podobnýho nesmí do auta, leda bych tam na to měl fakt vhodnej úložnej prostor.
-> MATTESS 01.02.19 13:24:26: presne tak jsem to delal, nez mi ta lahvicka s dlouhym hrdlem praskla v kufru :/
Výjimečně EuroOil, bez VIFu, je tam teda Millers CFS 5W40, ale řekl bych, že stejná spotřeba v zimě by byla i s ONO naftou a Mogulem.
Jízda v Polabí 60 km spolu s provozem, žádná ecorally. Připomínám, že spotřeba palubáku = reálná spotřeba. Možná palubák paradoxně o desetinku přeměřuje.
Jízda v Polabí 60 km spolu s provozem, žádná ecorally. Připomínám, že spotřeba palubáku = reálná spotřeba. Možná palubák paradoxně o desetinku přeměřuje.