-> charon 14.03.19 07:58:34:
OI je na tom vzadu fakt bídně, o tom se hádat nebudu. Na druhou stranu starej turbodiesel na krátkejch trasách ještě netrpí tolik, jako novej s DPF a nakonec negativní vliv studenýho provozu by možná stálo za to s benzínem srovnat. Pokud diesel více ředí olej naftou, pak benzín tohle dělá dvojnásob. Turbo asi rádo studený jezdit nebude, ale že by to znamenalo hned popravu, to si nemyslim, pokud to člověk jednou za čas protáhne kvůli regulaci. Samozřejmě benzín je pro toto použití lepší z hlediska komfortu. Na druhou stranu - nerad kupuju jiný auta, to se zde promítá do mého názoru. Možná proto, že s těma co jsem kdy měl, jsem se asi málo peklil a dají se zhodnotit jako relativně spolehlivé. A kupovat jiný auto za x peněz, řešit s nákupem i prodejem stávajícího značný nervy a čas, podstupovat riziko, že koupim ještě větší křáp, než mám a vysypu se do toho - to jsou důvody, proč bych to dobře zvážil. Pokud jste rozhodnutí nebo třeba z důvodu místa nelze jinak, pak v pohodě. Jen zrovna cenovej limit 100 tKč není moc veselej, na to koupit něco rozumně novějšího a v dobrým stavu.
V mém okolí je v současnosti dost aut, které nějakým způsobem trpí/trpěly poruchami, které jsou drahé, jsou složité a nebo je obtížné je diagnostikovat. Majitelům přidělávají značné starosti. A vždy se ty auta tvářily jako super kauf. Bohužel např. vysoká spotřeba oleje dost zamrzí třeba na úplně novým autě. O poruše spojky typu "nevypíná" po 70 tkm mluvit nebudu, to se asi často nestává.
E: a to jsem koupil auto de facto z nejdražší nabídky danýho typu na trhu. Stejně člověk závady našel, nějakou slevu ukecal a další našel až doma. Možná bych příště moh zkusit koupit auto za poloviční cenu. Jenže já vždycky v každým takovým viděl už při prohlídce takový práce, že mě z toho bylo špatně.