skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt 17.03.19 14:42:11: bud volnej čas a oprava svépomocé a nebo přesčas a zaplatit si někoho kdo to opraví. akorát nevím co je časově výhodnější
-> Nwkt: Přesně tohle mě taky napadlo, když jsem to teď četl..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Já se divím, že máte tolik volnýho času řešit takový kraviny a 10x rozebírat dveře ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545 17.03.19 11:27:41: me uz do toho nebavi cpat penize, to je jedna vec, druha a porad a pritom to jde opravit...
Zadni zamek na asi podesaty, uz tam je asi china, sice logo W a zadna skoda audi, jak vpredu, no elektriku na potreti, protoze to nebyl jen studenak, ale praskla cesta na plosnaku a jeste to bylo zality nejakou srackou. A pak jsem si tam udelal mechanickou zavadu, ze to jen odmykalo, tak asi 10x montaz a demontaz, ale uz to zvladam docela rychle :). Ted uz to zamyka napoprve na safe. Tak ted jeste na spolujezdcove strane, ale tam to funguje normalne, jen nevi o otevreni tech dveri, takze mikrospinac, musim zas koupit za 60,-kc a zamky vyreseny, snad alespon do zimy, kdyz s tim nebudu moc jezdit
2 Cumper: rozeber a propajej a na 90% to bude fungovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zadni zamek na asi podesaty, uz tam je asi china, sice logo W a zadna skoda audi, jak vpredu, no elektriku na potreti, protoze to nebyl jen studenak, ale praskla cesta na plosnaku a jeste to bylo zality nejakou srackou. A pak jsem si tam udelal mechanickou zavadu, ze to jen odmykalo, tak asi 10x montaz a demontaz, ale uz to zvladam docela rychle :). Ted uz to zamyka napoprve na safe. Tak ted jeste na spolujezdcove strane, ale tam to funguje normalne, jen nevi o otevreni tech dveri, takze mikrospinac, musim zas koupit za 60,-kc a zamky vyreseny, snad alespon do zimy, kdyz s tim nebudu moc jezdit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
2 Cumper: rozeber a propajej a na 90% to bude fungovat
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 17.03.19 09:27:12: spinac brzd.svetiel sa oplati riesit ? jedine ze ta to bavi... povodny sa pokazil do 2-3rokov original nahrada tusim za cca 10e vydrzi vecnost...
-> StepaNoFUN 17.03.19 00:58:04: aha, diky..., ja to tenkrat pochopil, ze to je ve stahovacce, tak zkusim, kdyz jsem asi na potreti :) trvale opravil spinac na pedalu brzdy u naftove
myslis, ze muze mit na neco vliv, ze jsem si asi pootocil to hnedy kolecko, co ovlada hreben tahla zamku -> Jarda - zrušená registrace 16.03.19 17:41:54:
myslis, ze muze mit na neco vliv, ze jsem si asi pootocil to hnedy kolecko, co ovlada hreben tahla zamku -> Jarda - zrušená registrace 16.03.19 17:41:54:
-> Jarda: dvojity tlacitko... a druhej stupen (dojezd) nespina. Jde to rozebrat, vycistit a napatlat tuhou. Ale je to na chvili.
-> Joki: 7Q jsou ve slabých motorizacích. A rozhodně nebrat.
Octavia II s DSG - dělaly se 6 i 7 stupňové, pokud se nepletu? Který je lepší? Po kterém raději sáhnout? Dělaly se souběžně nebo 7q nahradil 6q, případně kdy? Dík
-> StepaNoFUN 16.03.19 20:30:17: jako fakt?
to jsem myslel, ze je jen tlacitko
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda: Vyměníš spínač ve dveřích ridiče.
-> Cumper 13.03.19 16:26:45: problem byl: studenaky na miste, kde je pripajen konektor, mozna s nim nekdo lomcoval a mozna od otresu nebo jak psal Vitek od mlaceni dverma ?)
Zamek jsem tam dal tu chinu germany a tendle pujde do naftove, potom mam na druhe strane asi ko jen microspinac a zadni dvere na strane ridice budou taky studenaky
Az budu mit na druhe strane sundanej tapec kvuli mikrospinaci, tak jak opravim ten dojez okna? nahoru jede samo, ale dolu musim drzet, naucit nejde, dekuji.
Zamek jsem tam dal tu chinu germany a tendle pujde do naftove, potom mam na druhe strane asi ko jen microspinac a zadni dvere na strane ridice budou taky studenaky
Az budu mit na druhe strane sundanej tapec kvuli mikrospinaci, tak jak opravim ten dojez okna? nahoru jede samo, ale dolu musim drzet, naucit nejde, dekuji.
-> saskyn2: tak jasne, u o2 uz pouzili pevnostni materialy na ruzne vyztuhy, cekal jsem proto i mensi hmotnost, ale neni...
-> saskyn2:
OK
OK
-> palinator: Rozdíl tam je celkem dost velký. Pár jsem jich kosil a O1 je oproti dvojce papírák, sice to už nejde sekat sekerkou jako felicie, ale šukapila jede v jedničce jako v másle, u dvojky v některých místech bez šance.
-> Syny:
Tak doufám, že ta charonova OI už je po FL. Jinak nevim, jestli se za ty 3 roky nějak výrazně změnily normy v hodnocení dle NCAP. Nepopírám to, co píšeš. OI je přeci jen měkčí a hůře vybavená. Otázkou je, jestli je to tak velkej rozdíl.
cdn.euroncap.com/media/.. ./euroncap_skoda_octavia_2 001_4stars.pdf
cdn.euroncap.com/media/.. ./euroncap_skoda_octavia_2 004_4stars.pdf
Tak doufám, že ta charonova OI už je po FL. Jinak nevim, jestli se za ty 3 roky nějak výrazně změnily normy v hodnocení dle NCAP. Nepopírám to, co píšeš. OI je přeci jen měkčí a hůře vybavená. Otázkou je, jestli je to tak velkej rozdíl.
cdn.euroncap.com/media/.. ./euroncap_skoda_octavia_2 001_4stars.pdf
cdn.euroncap.com/media/.. ./euroncap_skoda_octavia_2 004_4stars.pdf
-> palinator: No, ten skoro 10let rozdil mezi O1 a O2 rozhodne znat bude. Minimalne v tom O2 ma 4 pytle v zakladu a dost casto i hlavovy.
-> charon:
Baterku dej pořádnou a/nebo repasuj startér a musí to chodit samo. Toledo přes zimu jezdilo jen kousky třeba 2 km tam a 2 km zpět, k tomu to i několik týdnů stálo a se startováním nebyl problém. Startér je tam už měněnej a baterka Exide Premium 77 Ah.
Jinak OII asi nějak významně bezpečnější oproti OI nebude.
V klidu bych tuhle položku přeskočil (pokud jinak současné auto vyhovuje) a ušetřené peníze věnoval na akci ve vašem seznamu o řádek níže.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Baterku dej pořádnou a/nebo repasuj startér a musí to chodit samo. Toledo přes zimu jezdilo jen kousky třeba 2 km tam a 2 km zpět, k tomu to i několik týdnů stálo a se startováním nebyl problém. Startér je tam už měněnej a baterka Exide Premium 77 Ah.
Jinak OII asi nějak významně bezpečnější oproti OI nebude.
V klidu bych tuhle položku přeskočil (pokud jinak současné auto vyhovuje) a ušetřené peníze věnoval na akci ve vašem seznamu o řádek níže.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: Tak já jsem o tom autě pro manželku uvažoval hlavně pro takovej ten vetši klid že to bude bezpečnější pro případ nějaký nehody. A vím, že rozpočet, kterej na to mime stanovenej není žádnej řev.
Taky je pravda, že současnou octu jsem koupil za 60 kKč a kromě rozvodů (o kterejch jsem věděl že bude potřeba udělat), chladiče (o kterým jsem věděl že sem tam ucmrndne) a výfuku (kterej už asi měl po 250 000 km nárok umřít) a spotřebáku (kotouče, destičky, bubny, prasátka, pakny, zimní a letní gumy, oleje a filtry) se do toho peníze nedávají, jezdí to dobře a manželka je spokojená. Jen ta baterky kdyby se v zimě nemusela co měsíc dobíjet, aby to dobře startovalo
Taky je pravda, že současnou octu jsem koupil za 60 kKč a kromě rozvodů (o kterejch jsem věděl že bude potřeba udělat), chladiče (o kterým jsem věděl že sem tam ucmrndne) a výfuku (kterej už asi měl po 250 000 km nárok umřít) a spotřebáku (kotouče, destičky, bubny, prasátka, pakny, zimní a letní gumy, oleje a filtry) se do toho peníze nedávají, jezdí to dobře a manželka je spokojená. Jen ta baterky kdyby se v zimě nemusela co měsíc dobíjet, aby to dobře startovalo
-> Jarda - zrušená registrace 14.03.19 20:51:29: Pár let zpátky byla za rozumno na prodej v Praze fakt hezká obytná 1203, docela jsem o ní přemýšlel a utěšoval jsem se tím, že když mě za její koupi žena vyhodí z baráku, tak že se do ní rovnou můžu nastěhovat... ale nakonec zvítězil rozum ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 15.03.19 06:50:02: jj, ale kdyz vidim v nemocnici ty lezaky, tak chapu proc to tenkrat deda ukoncil![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> saskyn2: Asi to myslel tak, ze az ho budou chtit vysoupnout do domova duchodcu, tak radsi sebere obytnak a zdrhne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 14.03.19 21:02:59: Minimálně u Jardy v obytnáku. Můžete pak spolu na starý kolena kočovat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: To jsem asi nepochopil jak si to myslel. Jako že si koupíš obytňák a pak ho půjčíš na dožití Synymu až ho děti budou chtít dát do domova důchodců?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 14.03.19 20:56:36: no myslel jsem to trochu jinak, ale stejne se toho nedoziju, tak je to jedno![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 14.03.19 20:56:36: Ono bude ještě v nějakém místo? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 14.03.19 20:51:29: Jardo s obytňákem tě do domova seniorů nevezmou![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny 14.03.19 20:44:07: ja bych si konecne koupil ten obytnak... a muze se hodit, kdyz Te to dite bude chtit dat do domova duchodcu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Jo tak takhle se to dá taky brát
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Tak jestli u me bude bydlet moje decko jeste v 35ti v prepazenym pokojiku, tak to budu mit taky v pici, koupim si co budu chtit a na nej prdim
Tim spis proto, ze mi tou dobou bude skoro 70 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon 14.03.19 12:07:12: Jo, některý lidi to tak mají, sousedi taky koupili Tucsona. Já tohle moc nechápu, oni nemají zrovna moc peněz, ted to budou ještě asi 6 let splácet, jejich děti(25/35) žijou v přepaženém pokojíčku. Prostě měli sen a chtěli mít alespon jednou za život nový auto, ale tak proč ne. Já to mám hozený jinak, raději lítám ve starý vráně, ale naší malé jsem koupil byt v Praze když jí byl necelý rok...
-> charon 14.03.19 07:58:34:
OI je na tom vzadu fakt bídně, o tom se hádat nebudu. Na druhou stranu starej turbodiesel na krátkejch trasách ještě netrpí tolik, jako novej s DPF a nakonec negativní vliv studenýho provozu by možná stálo za to s benzínem srovnat. Pokud diesel více ředí olej naftou, pak benzín tohle dělá dvojnásob. Turbo asi rádo studený jezdit nebude, ale že by to znamenalo hned popravu, to si nemyslim, pokud to člověk jednou za čas protáhne kvůli regulaci. Samozřejmě benzín je pro toto použití lepší z hlediska komfortu. Na druhou stranu - nerad kupuju jiný auta, to se zde promítá do mého názoru. Možná proto, že s těma co jsem kdy měl, jsem se asi málo peklil a dají se zhodnotit jako relativně spolehlivé. A kupovat jiný auto za x peněz, řešit s nákupem i prodejem stávajícího značný nervy a čas, podstupovat riziko, že koupim ještě větší křáp, než mám a vysypu se do toho - to jsou důvody, proč bych to dobře zvážil. Pokud jste rozhodnutí nebo třeba z důvodu místa nelze jinak, pak v pohodě. Jen zrovna cenovej limit 100 tKč není moc veselej, na to koupit něco rozumně novějšího a v dobrým stavu.
V mém okolí je v současnosti dost aut, které nějakým způsobem trpí/trpěly poruchami, které jsou drahé, jsou složité a nebo je obtížné je diagnostikovat. Majitelům přidělávají značné starosti. A vždy se ty auta tvářily jako super kauf. Bohužel např. vysoká spotřeba oleje dost zamrzí třeba na úplně novým autě. O poruše spojky typu "nevypíná" po 70 tkm mluvit nebudu, to se asi často nestává.
E: a to jsem koupil auto de facto z nejdražší nabídky danýho typu na trhu. Stejně člověk závady našel, nějakou slevu ukecal a další našel až doma. Možná bych příště moh zkusit koupit auto za poloviční cenu. Jenže já vždycky v každým takovým viděl už při prohlídce takový práce, že mě z toho bylo špatně.
OI je na tom vzadu fakt bídně, o tom se hádat nebudu. Na druhou stranu starej turbodiesel na krátkejch trasách ještě netrpí tolik, jako novej s DPF a nakonec negativní vliv studenýho provozu by možná stálo za to s benzínem srovnat. Pokud diesel více ředí olej naftou, pak benzín tohle dělá dvojnásob. Turbo asi rádo studený jezdit nebude, ale že by to znamenalo hned popravu, to si nemyslim, pokud to člověk jednou za čas protáhne kvůli regulaci. Samozřejmě benzín je pro toto použití lepší z hlediska komfortu. Na druhou stranu - nerad kupuju jiný auta, to se zde promítá do mého názoru. Možná proto, že s těma co jsem kdy měl, jsem se asi málo peklil a dají se zhodnotit jako relativně spolehlivé. A kupovat jiný auto za x peněz, řešit s nákupem i prodejem stávajícího značný nervy a čas, podstupovat riziko, že koupim ještě větší křáp, než mám a vysypu se do toho - to jsou důvody, proč bych to dobře zvážil. Pokud jste rozhodnutí nebo třeba z důvodu místa nelze jinak, pak v pohodě. Jen zrovna cenovej limit 100 tKč není moc veselej, na to koupit něco rozumně novějšího a v dobrým stavu.
V mém okolí je v současnosti dost aut, které nějakým způsobem trpí/trpěly poruchami, které jsou drahé, jsou složité a nebo je obtížné je diagnostikovat. Majitelům přidělávají značné starosti. A vždy se ty auta tvářily jako super kauf. Bohužel např. vysoká spotřeba oleje dost zamrzí třeba na úplně novým autě. O poruše spojky typu "nevypíná" po 70 tkm mluvit nebudu, to se asi často nestává.
E: a to jsem koupil auto de facto z nejdražší nabídky danýho typu na trhu. Stejně člověk závady našel, nějakou slevu ukecal a další našel až doma. Možná bych příště moh zkusit koupit auto za poloviční cenu. Jenže já vždycky v každým takovým viděl už při prohlídce takový práce, že mě z toho bylo špatně.
-> bouchy 14.03.19 13:17:31: když tak majitel čestně prohlásí že došlo k výměně budíků a nic se neděje ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Já to mám podobně, ale Yeti - OIII
-> Milan 136 14.03.19 13:31:26: Vy se smějete, ale spolužák jezdil do školy Š105M a měl v ní sedačky z T613 a to byl teprve lesní posed. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: pics.imcdb.org/8341/skoda
rto01.1.jpg ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ano, vždycky si při přesednutí do služební Oktávie říkám, kdo chce sedět tak kokotsky a těším se na normální posez do Sharana![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 14.03.19 13:29:38: jo, co jsem si vymenil molitan v sedaku, tak sedim nejak moc vysoko i na nejnizsi poloze
-> dragon_cb_cz 14.03.19 13:29:38: Sharana vole![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Myslíš Octávii? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 14.03.19 09:04:53: Ne každej chce jezdit autobusem s pozicí za volantem jako v bagru![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zmíněný spínač ve dveřích mě potkal v přesně stejných číslech. Nějak zadrhává i LZ mech. - bejvalo by se tomu předešlo nějakým promazáním, ale nikomu se do odstrojení dveří nechtělo, včetně mě. Nejdřív lehký vrzání při zamykání, teď náhodnej generátor (ne)odemknutí.
-> Syny: Ono to trestný je - jenže skoro neprokazatelný. Kdo tam ten kábl píchnul se už nezjistí. Výmluvy typu "já už to tak koupil" aj. - nejsem pordporovatel toho, aby se zabavoval majetek skutečnejm obětem, co to koupily v dobrý víře, případně i vědomě, ale neměli s tím potíž. Jít po pachateli je skoro nemožný. Spíš nechápu, že se už dávno nezavedly ne-hacknutelný paměti km. I dnes to jde zjistit, ale takový prověření stojí... a pak nesmíme zapoměnout na chyby mastnejch monterek na STK nebo v servisech. Vynechá/zmate někde číslici a je průser, nikoli však jeho, ale (bud.) majitele.
-> Jarda - zrušená registrace 14.03.19 07:34:48: Pochyby být můžou -> nefunkční náhon nebo vrtačka. Btw u mech. náhonu se při couvání odečítá?
-> Jarda: Sporťák není žádná výhra. Dost často kašláno na servis, případně to dostává kotel. Jak jsem se dočet/doslechl z videa, tak zrovna tyto boxery maj potíž s klikou, chlazením "předních" válců a ulíváním oleje. Diagnostika a čas pak vyjde na půlku olítanější Carrery. Jakože je to pokaždý skoro na rozborku.
-> Syny: Ono to trestný je - jenže skoro neprokazatelný. Kdo tam ten kábl píchnul se už nezjistí. Výmluvy typu "já už to tak koupil" aj. - nejsem pordporovatel toho, aby se zabavoval majetek skutečnejm obětem, co to koupily v dobrý víře, případně i vědomě, ale neměli s tím potíž. Jít po pachateli je skoro nemožný. Spíš nechápu, že se už dávno nezavedly ne-hacknutelný paměti km. I dnes to jde zjistit, ale takový prověření stojí... a pak nesmíme zapoměnout na chyby mastnejch monterek na STK nebo v servisech. Vynechá/zmate někde číslici a je průser, nikoli však jeho, ale (bud.) majitele.
-> Jarda - zrušená registrace 14.03.19 07:34:48: Pochyby být můžou -> nefunkční náhon nebo vrtačka. Btw u mech. náhonu se při couvání odečítá?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda: Sporťák není žádná výhra. Dost často kašláno na servis, případně to dostává kotel. Jak jsem se dočet/doslechl z videa, tak zrovna tyto boxery maj potíž s klikou, chlazením "předních" válců a ulíváním oleje. Diagnostika a čas pak vyjde na půlku olítanější Carrery. Jakože je to pokaždý skoro na rozborku.
-> charon 14.03.19 12:02:39: jo, žena s tím taky nechce jezdit. Přitom vnější rozměry jsou skoro stejný jako oktávka.
-> dragon_cb_cz 14.03.19 12:19:28: isofix ma i niva :)
-> charon: tak nez novy, bych sel treba do nejake 911![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon: tak nez novy, bych sel treba do nejake 911
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> charon 14.03.19 12:07:12: Já to taky chápu, když ty peníze jsou a udělá mu to radost, proč ne. Někdo to dá za dovolenou, jinej to propije v hospodě, proč to nedat za auto. Člověk si tím ušetří stresy/rizika spojený s ojetinou.
Jinak auto bez isofixu už je dneska celkem vzácnost.
Jinak auto bez isofixu už je dneska celkem vzácnost.