-> Jarda:
Těsnění pod sacím by v tahu syčelo nebo ne?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: Stejne, aby to nebylo to tesneni pod sacim, ma to v zatezi trochu zvuk, jak rapid, kdyz mu upadne chobot od airboxu na lpg a je to dost chudy... ale to muze byt i ta vaha, kor kdyz neukazuje dobre, chudou smesi se da znicit kazdej motor... :/ napada me to zkusit nafouknout hadickama ke vstrikum lpg, doufam benzinovejm vstrikum tim neublizim? A ted jeste aby bylo vsech 5 ventilu zavrenejch.
-> Alenka:
A kolik km proběhu si teda troufneš?
A kolik km proběhu si teda troufneš?
-> Jarda: Hele nevim který šikmý oko to vyrábělo
akorát mě sere že to zákaznici píská, nicméně to chtěla.

-> saskyn2 29.07.19 20:51:15: neni japonec? :(
-> Jarda/felda 29.07.19 21:00:24: aha, myslel jsem i elektronika... alespon kdysi byla
no mam tam asi jeste z vyroby bosch
motofocus.cz/firma/huco
-> Jarda/felda 29.07.19 21:00:24: aha, myslel jsem i elektronika... alespon kdysi byla
no mam tam asi jeste z vyroby bosch
motofocus.cz/firma/huco
-> Jarda - zrušená registrace 29.07.19 20:24:36: hitachi je dobrý nářadí
pokud chceš váhu tak pierburg nebo bosch 


-> Jarda: Neni, je to čína, nedávno jsem z nouze kupoval čerpadlo do nádrže hitachi protože zákazník pospíchal a pierburg nebyl skladem a přišlo nějaké HUCO a hned od začátku píská.
Je hitachi dobra znacka? zaujala me ta zaruka 5 let autodilos.cz/autodily/...
/elektricky-system-motoru?
productId=...
doufam, ze to nebude teda tesnenim saciho potrubi, hadice by mely byt vsechny OK, nakousane jsem povymenoval...
doufam, ze to nebude teda tesnenim saciho potrubi, hadice by mely byt vsechny OK, nakousane jsem povymenoval...
-> palinator 26.07.19 12:09:02: to ne, kdybych spoustel jen na zaklade rozdilu tlaku, taky by se nemusela regenerace spustit nikdy.
Zejmena motory s virivymi klapkami po moji uprave nekouri do filtru skoro vubec, resp. behem 1000km se v DPF zachyti do 2g sazi, takze vetsinou spoustim regeneraci na zaklade kilometroveho probehu nebo vypoctene hodnoty podle toho, co nastane driv.
Zejmena motory s virivymi klapkami po moji uprave nekouri do filtru skoro vubec, resp. behem 1000km se v DPF zachyti do 2g sazi, takze vetsinou spoustim regeneraci na zaklade kilometroveho probehu nebo vypoctene hodnoty podle toho, co nastane driv.
-> palinator: napsal jsem to blbě. ty 16ky jasně, že 205/55/16 Ale jde o to, že to najede do 5tic za rok. A kupovat na to zbytečně dražší kola i gumy mi přijde zbytečný. Proto bych tam rád klasiku. V 15ce tam je jen 205/60. A to je stejná cena jak za 16ku.
-> Jarda/felda: To jo, ale tady u nás jsou ochotný na přesdržku a všechno si nechaj královsky zaplatit. Na stk mi říkali, něco cca 3500. Holt Matrix Lipovka.
-> Jarda/felda: To jo, ale tady u nás jsou ochotný na přesdržku a všechno si nechaj královsky zaplatit. Na stk mi říkali, něco cca 3500. Holt Matrix Lipovka.
-> MerHanz:
Jen pro upřesnění, je to rozměr 205/55 R16 a nebál bych se toho ani na zimu.
Cena je nízká, protože je to běznej rozměr, kup na to nějaký levnější origo liťáky a paráda.
Nad čtrnáctkama ani nepřemejšlej, je to hnus největšího kalibru.
E: už chápu, čtu 205/60 R15... ale i tak platí to co jsem psal výše. Není dnes při našich zimách důvod se toho bát
Jen pro upřesnění, je to rozměr 205/55 R16 a nebál bych se toho ani na zimu.


E: už chápu, čtu 205/60 R15... ale i tak platí to co jsem psal výše. Není dnes při našich zimách důvod se toho bát
-> Jarda/felda 28.07.19 21:27:25: a policia ako u vas tak aj u nas je len partia papierozrutov nic viac ani menej.
inac by zakladne rozmery pneu a diskov mali pre kazde bezne auto v databaze priamo dostupne...
inac by zakladne rozmery pneu a diskov mali pre kazde bezne auto v databaze priamo dostupne...
-> MerHanz 28.07.19 20:08:26: 195/65 r15 je snad základní rozměr na O1 na to by ti měli dát potvrzení ve škodovce
Mám dotaz, uměl by tu někdo podle vin někde vyhrabat kompletní specifikaci O1 tak jak vyjela z fabriky ? Rezervu tam máme 195/65/15, ale už v německým TP tenhle rozměr chyběl a dovozovou STK udělali jako jeho otisk. Hledám páku na úřad aby mi to tam dopsali. Na léto dejme tomu, že by 16ky šli ( ty tam jsou ). Ale na zimu dávat 205/55/15 mi přijde zbytečně široký a nebo zhánět 14ky a na to 175/80 je na komplet nový kola ( zbytečně drahá švanda ). Proto bych rád dostal do TP klasickej rozměr. Jinak je to 2001čka 1,6MPI 75KW.
-> Alenka:
V rámci tvejch Dieselgatů se ty regenerace chovaj stejně nebo tam spouštíš regeneraci až na základě rozdílu tlaků?
V rámci tvejch Dieselgatů se ty regenerace chovaj stejně nebo tam spouštíš regeneraci až na základě rozdílu tlaků?
-> Syny 26.07.19 08:33:32: omlouvam se, nemam cas tu vse sledovat...

-> Luky: ano.
Kdyz tomu budes stat na krku dostatecne dlouho, DPF si tim dokazes zcela zregenerovat, ale "bezne" aktivni regeneraci se stejne nevyhnes, protoze driv nebo pozdeji narazis do maximalniho kilometroveho probehu mezi aktivnimi regeneracemi, kdy si po ujeti teto vzdalenostijednotka sama nastavi maximalni zaneseni DPF bez ohledu na realitu a tuto virtualni hodnotu si nasledne "vypali" navzdory tomu, ze DPF je teoreticky zcela prazdne.
-> Syny: ano
Kdyz tomu budes stat na krku dostatecne dlouho, DPF si tim dokazes zcela zregenerovat, ale "bezne" aktivni regeneraci se stejne nevyhnes, protoze driv nebo pozdeji narazis do maximalniho kilometroveho probehu mezi aktivnimi regeneracemi, kdy si po ujeti teto vzdalenostijednotka sama nastavi maximalni zaneseni DPF bez ohledu na realitu a tuto virtualni hodnotu si nasledne "vypali" navzdory tomu, ze DPF je teoreticky zcela prazdne.
-> Syny: ano
-> Alenka 25.07.19 21:57:45: A zapne se ihned znovu pri poklesu pod tech 75% ?
-> Alenka: což ale znamená že regenerace probíhá, jen sama od sebe, pasivně?
-> palinator: regenerace se prerusi pri pozadavku na cca 75% maxima dostupneho tociveho momentu, protoze presne jak rikas - teplota vyfukovych plynu uz sama o sobe dosahne hodnoty potrebne pro oxidaci sazi v DPF.
-> Jumbo: Bez klimy.
-> Syny:
Není to přerušení regenerace u CR náhodou tim, že:
1) Vstřikovat navíc naftu nemá smysl, protože filtr hoří (regeneruje) už sám o sobě
2) Kdyby se ta nafta vstřikovala, tak to rovnou nataví DPF
?
Není to přerušení regenerace u CR náhodou tim, že:
1) Vstřikovat navíc naftu nemá smysl, protože filtr hoří (regeneruje) už sám o sobě
2) Kdyby se ta nafta vstřikovala, tak to rovnou nataví DPF
?
-> Syny: rozumný interval - nebo jako když nám diesel boxer v Impreze uměl mezi výměnami naředěného oleje najet i 900 km? 

-> bouchy 25.07.19 14:53:32: Jsou ruzny systemy, nekde se snad i pouziva 5. vstrikovac pred katalizatorem (nevim kde, to jsem nekde cetl). Koncern to ma reseny vstrikem nafty tesne pred uzavrenim vyfukovych ventilu (proto CRko regeneruje bez problemu - ma potrebny tlak nafty v jakoukoliv dobu a ne jen pri jasne dane dobe natoceni vacky). Samozrejme oleji to moc dobre nedela, ale kdyz vymenujes po 15tkm nebo roce, tak myslim, ze to problem uplne neni. Tedy pokud te to neregeneruje kazdou chvili a ma to nejaky rozumny interval. Proto je taky dobry ty regenerace nechat dojet a nenechavat upravovat SW po dieselgate, kde se udajne regenerace spousti 2-3x casteji
Jinak tedy nevim jak u PD, ale u CR se paradoxne pri ostre jizde regenerace nespusti - dokonce se i prerusi, pokud uz bezi.

-> Shader: nemas zaplou klimu?
-> Nwkt: Jo, s dobíjením problém není.
Jdu z práce a po nastartování opět 1000ot. Tak jsem tomu dal napít na obchvatu a je klid.
Jdu z práce a po nastartování opět 1000ot. Tak jsem tomu dal napít na obchvatu a je klid.
-> Syny: Hm, to bude asi ono. U PD se to prvně masivněji rozšířilo a byly hlášky typu "renegerace se spustí jen při ostřejší jízdě..." a možná i proto ty zabetonovaný filtry a investice. Jen proto, že v návodu chyběla zmínka, že auto musí mít přístup pomalu na dálnici. Zajímal by mě ten rozdíl PD a CR (což je doufám mainstram).
Nafta se vstřikuje ve válci (proto zvášený voln.), nebo to jde nějakou extra cestou? Četl jsem i něco o otevřených ventilech a "zapálení" vnitřku DPF - ale to už je asi moc velké psycho, hlavně to musí dělat náramně dobře oleji.
Nafta se vstřikuje ve válci (proto zvášený voln.), nebo to jde nějakou extra cestou? Četl jsem i něco o otevřených ventilech a "zapálení" vnitřku DPF - ale to už je asi moc velké psycho, hlavně to musí dělat náramně dobře oleji.
-> Shader: Dobíjí ti to?
-> Syny: Co jsem se docetl, tak regenerace u PD na volnobeh neni mozna. Pak ale nechapu ty dva jevy, ktere popisuju nize!
-> Shader 25.07.19 13:01:14: Tak u PD je to s regeneracema trochu slozitejsi. Uplne s tim zkusenost nemam, tak treba povi nekdo vic, ale co vim, tak regenerace na volnobehu u PD je dost problem.
-> Syny: Jo, PD.
-> Shader: A to mas CRko nebo PDcko? Svolavacka byla tusim na vstriky od Siemensu u PDcka, u railu o nicem nevim...
-> Syny: A to je vlastne dalsi vec... ted si uvedomuju, ze se projevuje vzdy kdyz jedu z prace, sporadicky. Jednicka na parkovisti a auto zacne poskakovat jakoby nekdo vypinal privod paliva. Vstriky maji najeto cca 50k od svolavacky. Nemluve o tom, ze se obcas prenasi razy od motoru do celeho auta... neco je spatne! Pod plnou zatezi funguje auto perfektne! Uz par krat jsem slysel, zda je auto v chipu!
-> MATTESS: ještě se to dá poznat podle toho, že nefunguje Start-Stop. Já když si toho všimnu před zastavením, tak vypnu co nejví spotřebičů, pokud se nehne, zapnu Start-Stop, pustím všechny pedály a pokud se nevypne, tak si jedu udělat pár koleček, abych vypálil...
-> Jirik_Tuňák1983: Regenerace ti proběhne i na volnoběh, pouze trvá dýl a není tak efektivní, ale proběhne vždy, pokud nevypneš motor... Pokud se nepletu, tak spoštěcí parametry jsou pouze teploty a plnost filtru, pak si teplotu dokrmuje sám přivstřikem nafty, takže i když auto stojí na volnoběh, tak se regeneruje...
-> Jirik_Tuňák1983: Regenerace ti proběhne i na volnoběh, pouze trvá dýl a není tak efektivní, ale proběhne vždy, pokud nevypneš motor... Pokud se nepletu, tak spoštěcí parametry jsou pouze teploty a plnost filtru, pak si teplotu dokrmuje sám přivstřikem nafty, takže i když auto stojí na volnoběh, tak se regeneruje...
-> Shader 25.07.19 12:45:29: Pri regeneraci mi to pri zatezi taky obcas skubne, ale u me to bude spis vstrikama pred smrti bohuzel
-> MATTESS 25.07.19 12:40:24: Kdyz jsem se pohyboval casto po meste tak 550-600km, kdyz jsem jezdil velkou vetsinu kilometru po dalnici, tak jsem se dostal i kolem 1000km.

-> MATTESS 25.07.19 12:40:24: Kdyz jsem se pohyboval casto po meste tak 550-600km, kdyz jsem jezdil velkou vetsinu kilometru po dalnici, tak jsem se dostal i kolem 1000km.
-> Jirik_Tuňák1983: Njn, nedá se s tím nic dělat. Je paradoxní, že ten nejhorší bordel z toho začne lítat při regen. přávě v koloně (nejčastěji) ve městě.
No jinak, urban legend pravila, že ideální podmínky pro regeneraci nastanou leda tak na dálnici při 100+. Urban legend vznikla v době "první" generace dpfek (těch drahejch, co se jich všichni báli, kdo se nebál, nevěděl, jakou má pod podlahou past a kasičku), dnes už je to doufám jinak.... stále by mi chybělo "manuální" tlačítko, nebo aspoň indikace. V tahu nepoznám voln. otáčky, točení ventilátoru, zapnutí topení okna,... určitě je lepší při regeneraci jezdit, jednak se ten bordel roztahá, druhak si myslím, že interval mezi regen je pak delší (což souvisí i s provozem převážně město/mimo). Ty teploty v systému jsou taky celkem vysoký, takže "vydechnutí" po skončení rozhodně nezaškodí.
No jinak, urban legend pravila, že ideální podmínky pro regeneraci nastanou leda tak na dálnici při 100+. Urban legend vznikla v době "první" generace dpfek (těch drahejch, co se jich všichni báli, kdo se nebál, nevěděl, jakou má pod podlahou past a kasičku), dnes už je to doufám jinak.... stále by mi chybělo "manuální" tlačítko, nebo aspoň indikace. V tahu nepoznám voln. otáčky, točení ventilátoru, zapnutí topení okna,... určitě je lepší při regeneraci jezdit, jednak se ten bordel roztahá, druhak si myslím, že interval mezi regen je pak delší (což souvisí i s provozem převážně město/mimo). Ty teploty v systému jsou taky celkem vysoký, takže "vydechnutí" po skončení rozhodně nezaškodí.
-> Jumbo: -> Syny: Ano, ma filtr pevnych castic. Ale ja uz jsem z toho jelen. Pozoruji jeste jeden stav a to ten, ze motor zacne pri zatezi jet nepravidelne a na volnobeh vyfuk brutalne "rezonuje", je to dost hlucny proces. Kamaradi vzdy rikaji, ze mam diru ve vyfuku. Otacky nejsou navysene, tak mi nekdo ted reknete co je to za jev? Mel jsem za to, ze regenerace. Kazdopadne ani u zvysenych otacek, ani u zvyseneho hluku nevypinam motor.
-> Syny: a jaký máš interval?
-> MATTESS 25.07.19 11:46:56: Clovece to ani nevim, ja tu aktualni vubec nesleduju, tak treba nekdo jo :) Samotnyho by me to zajimalo.
-> Jirik_Tuňák1983 25.07.19 12:12:02: Tak kdyz to nejde jinak, tak se neda nic delat. Ono common-rail umi regenerovat i na volnobehu, ale idealni to asi uplne neni. Pokud to okolnosti dovoli, tak to chce jet nejak konstantne a nevypinat motor. Ja si po kazdej regeneraci nuluju denni pocitadlo km, takze uz dokazu cca odhadnout kdy prijde dalsi a nejak tomu prizpusobit cestu/jizdu. Nerikam, ze to je vzdy 100%, ale zatim jsem ji nikdy prerusit nemusel.
Jinak pres Plzen ja ted nejezdim skoro vubec. Do prace jezdim po dalnici (pripadne jen Plzen liznu na kraji, kde zacpy moc nejsou) a kdyz jedu k nasim nebo tchanojc, tak opet dalnice a Plzen jen minimalne od sjezdu k cili (oboje bydli relativne na kraji). Je to sice dal nez to jet pres mesto, ale ve vysledku to vyjde rychleji a usporneji, nez nekde poskakovat v kolonach.
-> Jirik_Tuňák1983 25.07.19 12:12:02: Tak kdyz to nejde jinak, tak se neda nic delat. Ono common-rail umi regenerovat i na volnobehu, ale idealni to asi uplne neni. Pokud to okolnosti dovoli, tak to chce jet nejak konstantne a nevypinat motor. Ja si po kazdej regeneraci nuluju denni pocitadlo km, takze uz dokazu cca odhadnout kdy prijde dalsi a nejak tomu prizpusobit cestu/jizdu. Nerikam, ze to je vzdy 100%, ale zatim jsem ji nikdy prerusit nemusel.
Jinak pres Plzen ja ted nejezdim skoro vubec. Do prace jezdim po dalnici (pripadne jen Plzen liznu na kraji, kde zacpy moc nejsou) a kdyz jedu k nasim nebo tchanojc, tak opet dalnice a Plzen jen minimalne od sjezdu k cili (oboje bydli relativne na kraji). Je to sice dal nez to jet pres mesto, ale ve vysledku to vyjde rychleji a usporneji, nez nekde poskakovat v kolonach.
-> Syny 25.07.19 11:42:32: A jak postupuješ v zácpě, kterých je teď všude plno? Jen se ptám. Pokud to jde, vezmu to oklikou po dálnici normálním tempem, ale pokud to nejde, zůstanu holt v té koloně a další regenerace proběhne dle běžného km rozmezí, odpovídající jízdním režimům a kde je auto provozováno. Proběhne tedy dle mého i v té koloně.
A u Škody (a VW obecně) jde poznat regenerace jen zvýšeným volnoběhem? Nebo to je poznat na aktuální spotřebě, že bez plynu není 0?
-> Shader: Presne jak pise Jumbo, regenerace DPF - pokud mas auto rad, tak nevypinat motor a idealne jet s otackama co nejvic konstantnima mezi 2000-2500 ot/min dokud regenerace neprobehne. Tedy dokud se po zastaveni volnobeh opet nevrati na tech standardnich 720 nebo kolik presne to je.
-> Shader: Jestli má filtr pevných částic, tak ho zrovna vypaluje...
Poslední dobou pozoruji na své octě II 2.0TDi/125kW, že se mi občas navýší otáčky motoru na 1000ot/min. Co to znamena?
-> StepaNoFUN 24.07.19 18:34:03: jo to pulzovani jsem taky pocitoval...
-> Jarda: Cistit váhu je skoro nesmysl. Vyměnit... Když jsem přivezl 4kolu, tak to dělalo to, že to na plnej výkon pulsovalo. Prostě tam nebyl plynulej zátah, ale jakoby to přidalo, ubralo...
Kamarád vzal diag, chvíli mi říkal jak mám jet... Pak zkonstatoval, že to je divný. Hodnoty sice lineární, ale mimo rozsah, kterej by měly mít. Tak jsme otočili na dílnu, ukradli jeho manželce z auta váhu a jeli se projet znova - problém zmizel. Tak chvíli hrabal v regálu a za dalších pár minut to bylo opravený...
Kamarád vzal diag, chvíli mi říkal jak mám jet... Pak zkonstatoval, že to je divný. Hodnoty sice lineární, ale mimo rozsah, kterej by měly mít. Tak jsme otočili na dílnu, ukradli jeho manželce z auta váhu a jeli se projet znova - problém zmizel. Tak chvíli hrabal v regálu a za dalších pár minut to bylo opravený...
tak jsem vystrikal vahu cisticem na vahy od LM a uz pres 100km to tu chybu nehodilo, tak tam nejaka souvislost musi byt, ale po vycisteni byl znatelny zatah turba od 1900/min, no a ted uz se to posunulo nekde na 2400... ja tomu fakt nerozumim :/ jsem zvedav, jak zitra studena nastartuje, zkusim to nekdy k ranu a hned uvidim, jak se bude chovat

tak uz nevim, doplnil jsem nekolik objimek na hadicich a nerozsviti se check, ale je tam sporadicka P0171 na benzin po cca 40km (zacne to postupne lenivet), vaha vzduchu mi ukazuje polovicni hodnoty, nez je v tom videu, muze to byt ono? divne, ze jsem vyrval za chodu podtlakovou hadici, az motor zdechnul a chybu to nehodilo... vse ostatni se zda, ze chodi dobre
Ale kam nestrcim ruku, tam preci nemohla kuna prolezt... benzin byl naprosto bez problemu vzdy a a i po 2000 km na benzin auto jelo perfektne, mam s tim problem od doby, kdy mi tam v Hungaros vlezla kuna - potapany motor, pak to sotva chytlo a slo dost mizerne na benzin. Po nejake dobe se chod motoru zklidnil, ale od te doby nemohu vyresit chodou smes :/.
Na plyn to po par desitkach km zacne jet jak bez turba, ale taky check nerozsviti a je tam ta sporadicka.
Ale kam nestrcim ruku, tam preci nemohla kuna prolezt... benzin byl naprosto bez problemu vzdy a a i po 2000 km na benzin auto jelo perfektne, mam s tim problem od doby, kdy mi tam v Hungaros vlezla kuna - potapany motor, pak to sotva chytlo a slo dost mizerne na benzin. Po nejake dobe se chod motoru zklidnil, ale od te doby nemohu vyresit chodou smes :/.
Na plyn to po par desitkach km zacne jet jak bez turba, ale taky check nerozsviti a je tam ta sporadicka.
-> MerHanz: To je spíš od toho, že jsou lidi vemena a neumí to zvedat