Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
19738 příspěvků (zobrazeno 7351 až 7400) od 04.01.2015 do 11.08.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
08:45:04
26.10.2020
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 25.10.20 09:29:17:

A co je na těch operácích tak zajímavýho? Je to levnější? V rádiu řikají, že jo. 3

Akorát nevim, jak ve výsledku něco může bejt levnější, když se do toho řetězce přidá další (patrně stále ziskový) subjekt.



-> Bukaj 25.10.20 10:23:50:

Naprostý souhlas. V tomhle jsem rád za postup u nás ve firmě. Kupujou se auta do vlastnictví a postupně jedou kolečko až k tý poslední lopatě, kde se už konečně rozpadnou a se všema poctama se odprodaj/hoděj ze skály.

Nejdřiv jsem se teda chtěl Jardovi smát, v čem to jezdí, na druhou stranu jsem vlastně možná dost podobnou OII viděl i u nás. 3

Je pravdou, že stav aut je taky reklama pro firmu. Na druhou stranu, my reklamu moc nepotřebujeme. 47 A auta by měla sloužit tak nějak přiměřeně. Nedržet za každou cenu při životě úplný vraky, ale stále do rozumný míry auta opravovat, aby do šrotu šly zhuntovaný tak nějak všeobecně a ne že do šrotu půjde krásná kastle a motor KO nebo obráceně, nedej bože auto staré, ale ve stále dobrém stavu.
08:30:11
26.10.2020
palinator
-> Bukaj 25.10.20 08:52:18:

Ale tak tohle je hodně popiči kára. 3



To je takovej veterán že to snad ani v Kobře už nebouralo. 3
08:26:44
26.10.2020
palinator
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.20 04:22:03:

Nepoznat OII předFL a FL to už chce umět. 3



A napsat v jedné větě "O1" a "super komfort", to už chce opravdu žaludek. 3 3
upraveno 1x, naposled 26.10.2020 08:26:59
15:34:05
25.10.2020
Milan 136
-> Jarda/felda 25.10.20 10:48:04: A jak by ses chtěl bez krytky dostat k tomu šroubu, co drží ložisko?

Samozřejmě je tam plechová krytka, stejně jako třeba O1, F1 atd. Když tam není krytka a je tam hlava šroubu, je tam poloosa a je to 4x4.
13:37:54
25.10.2020
Tomaso435
-> saskyn2: na to by to byl myslim ještě zbytečnej luxus :-D
13:32:16
25.10.2020
saskyn2
-> Tomaso435 25.10.20 13:29:54: pokud se pak budeš živit výkupem kovů tak ideální3
13:30:58
25.10.2020
saskyn2
-> SO545: Jo přesně tak, holt každý povolání má ještě svá specifika, nicméně se na tohle opravdu kouká a lidi jsou úplně debilní, jednou nám borec na vrátnici v nejmenované firmě na 5 nebo 6 let starý auto říkal at nám z toho starýho krámu hlavně nekape olej někde po place, že si máme pořídit něco novějšího a nejezdit takovým hrozným vrakem, já koukám na kámoše a říkám kurva co to je za debila, a on na mě nic mu neříkej jenom kejvej, to víš oni jsou tady zvyklý jen na nový a na nás čumí jako na socky, přitom tady sedí měsíc za to co já mám za den, tak mu říkám jasnačka šéfe, příště se polepšíme, borec spokojeně přikyvuje3
13:29:54
25.10.2020
Tomaso435
-> saskyn2 25.10.20 12:36:28: 3 3 jsem rád že to tak vypadá 3 1 3 a just tu feldu nebudu kitovat a nechám kvést 1
13:05:57
25.10.2020
SO545
-> saskyn2 25.10.20 12:36:28: a este to ma jednu rovinu ...kamarat jazdi sluzobne svojou prvou feliciou /vykupuje drahe kovy/ na srot placoch ho zamestnanci/ beru za socku /za rovnocenneho / ma velku vyhodu proti manikom na mercedesoch a SUVckach.
12:36:28
25.10.2020
saskyn2
Jinak k té zapeklité debatě tady. V CZ nesmíš autem nikdy vyčuhovat. Jezdíš novým(resp drahým)=jsi zloděj co si na to nakradl a tudíž práce kterou odvádíš bude předražená, jezdíš starým= seš neschopnej sociál, tudíž práce kterou odvádíš bude nekvalitní, jinak by sis dávno vydělal na nový.

Tak to prostě je.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 12:59:24
12:09:09
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Tak třeba bráchovo auto přes noc mimo náš dvůr stálo asi tak 3x za poslední 2 roky. Takže tohle neberu jako relevantní.

Osobně se taky tak trochu bojím nechávat služebák bez dozoru v noci někde venku. Ani ne tak kvůli autu, jako spíš kvůli "nákladu". Proto jsem taky trval na "plechovce" (bez okna) a i přes nalýhání vedení jsem řekl, že to nápisama "servis" polepovat nebudu (naštěstí do toho kecat můžu), protože takhle je to prostě dodávka. Dokud to neotevřu, nikdo neví že v tom je vestavba a vybavení.
12:01:44
25.10.2020
Tomaso435
-> StepaNoFUN 25.10.20 11:47:27: taková auta se ale nekradou a nejsou terčem pouličních fetek.... Osobně bychnsi před barákem nenechal zaparkovanýho favorita, protože by tam svítil mezi těma krámama...
11:51:56
25.10.2020
saskyn2
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: Ne to teda není, i kdyby to byla upadlá krytka tak pod ní je m18 tisícihran a ne tohle, to co nám tady -> Jarda - zrušená registrace 23.10.20 17:56:19: servíruje na fotkách je 4kola. Bud teda je fakt blbej že neví že má 4kolu, nebo dělá tady blbce z nás a fotí nějaký vohnilý oktávky na ulici a říká že to je jeho služebák3 jinak si to nedokážu vysvětlit9
11:47:27
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: A jak správně zmiňuje Jirik_Tuňák1983 - nejde ani moc o to, co to je za auto, ale o tom jak to auto vypadá.

Za tohle nadávám třeba bráchovi. Než aby to auto jednou za 2 měsíce umyl, občas zatřel nějaký škrábance z provozu a vypadalo to trochu k světu, tak na to sere a vypadá to dost mizerně i když to úplně špatný auto není.
11:42:01
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: Když ty to bereš pořád ze svýho pohledu. Pro tebe je ta 742 prostě součást "image". To auto vypadá od pohledu hezky, je mechanicky v pořádku...

Ale zkus trochu jinej pohled:

Pokud mi přijede nějakej malej soukromník domů (i do firmy) nečo dělat a to auto se nebude rozpadat od pohledu, tak OK.

Když přijedou na stavbu naši kluci v otřískaným transitu s 600k na hrbu (ano i takový i u nás ještě pořád bohužel máme, i když se to snažíme obměňovat, ale těch aut je prostě moc a pár let zpátky se na to sralo, protože ty auta byly ještě "pěkný", takže dneska už "z nouze" kupujeme i slušný ojetiny) tak asi taky OK, i když to už moc "reprezentativní&quo t; není a někdo na to kouká dost blbě. Bohužel tím, že to je "starý" tak se k tomu často i ty lidi chovaj, takže to vypadá kolikrát ještě hůř, než by mohlo.

Nicméně když přijede třeba obchoďák velký firmy nabízet věci za statisíce, či někdo dělat odbornou práci za plácnu 1000 a víc Kč na hodinu a přijede nějakou volítanou hujdou od pohledu moc nebudící důvěru (i když třeba v dobrým mechanickým stavu, ale to vidět není), tak už budu koukat jako "co že to je?" To ten odborník teprve začíná a bude se to tu učit? Nebo se obchodní firmě nedaří a potřebujou nutně prodat? Tak zkusíme minimálně tlačit na cenu...

Každopádně už živě vidím, jak jede můj šéf v nějakým na pohled vraku dojednávat obchod za několik (i desítek) milionů k někomu, s kým se neznají.

Samozřejmě když se s těma lidma osobně znáš několik let a úspěšně spolupracujete, tak je skoro jedno čím kdo dorazí. A "recese" v podobě nějakýho, youngtimeru či veterána v top stavu je i vítaná.
11:40:34
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.10.20 10:36:48: Ty jsi fakt mimoň. Když někdo přijede obouchaným Superbem nebo Passatem se zaštětkovanými a orezlými díly, rozhodně to nevypadá lépe a reprezentativněji (protože luxusní auto), než když přijede někdo v zánovním a normálně vypadajícím Dokkeru, Rapidu nebo Fabii. 19 I nižší kategorie aut dokáže firmu reprezentovat.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 11:41:39
11:05:15
25.10.2020
dragon_cb_cz
10:58:17
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:53:04: Je to všechno kampaň! Stotřicítka je nejlepší auto na světě, které se vůbec nesere, díly na ní ti dá každý zadarmo a když jezdíš na LPG, z výfuku jde zdraví prospěšná esence.

Sdílejte to rychle, než to smažou!!!



1
10:53:04
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:47:40: Garančky si na pět let koupíš při koupi nového vozu v nějakém předplaceném balíčku za pár tisíc a neřešíš je.



Argumentovat tu "mototechnovými" ; cenami dílů na škodovku je absolutní nesmysl. Započti si ke každému tomu spotřebáku 600 Kč/hod práce automechnika při jeho výměně 4 Jestli i při téhle taxe zvládneš udělat GO motoru na škodovce za nějaké 4000 Kč za materiál i práci, tak myslím, že tu budeš mít hodně zákazníků 4



A k těm "levným dílům" si započtí 600 Kč za každou hodinu jejich shánění, převážení, čištění, třídění atd... A možná ještě budoucí platby za lázně až tě z toho postávní na burzách chytnou kolena 3



Prostě je to tvůj koníček, neberu ti ho, ale je to recept absolutně nepřenositelný na zbytek populace. Kdyby to bylo tak úžasně výhodné, tak není 130ka v běžném provozu asi stejně častá jako UFO.
10:50:47
25.10.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 10:40:50: U mne tedy mají větší respekt firmy, které mají třeba starší, ale udržovaný vozový park, než když přijede někdo v zánovním SUV s hvězdou na kapotě, ale chybí mu kus spojleru nárazníku, z vejfuku lítaj´ brikety a na upozornění, že mu nesvítí brzdové světlo odpoví "No a?"8
10:48:04
25.10.2020
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: tam krytky nebudou, ložisko vcelku s nábojem 8
10:47:40
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:34:05: A co je dle Tebe spotřební materiál? Silentblok za 15 Kč , manžeta za 150 Kč a kulák za 150 Kč je dle mého spotřební materiál, jehož výměna po 20 letech provozu není nic tragickéhov porovnání s moderními vozy, kde se mění po necelých 10 letech komplet ramena za tisíce (protože to vyjde levněji, než vyměnit čep a silentbloky s prací) a vyhrkané tyčky stabilizátoru v řádech stovek pomalu každé dva roky. Ne všechna firemní vozidla mají to štěstí a jezdí výhradně po dálnicích a silnicích I. třídy...3

A u staršího vozu mám za cenu jedné garančky nového vozu s výměnou kapalin a filtrů pomalu generálku motoru...1
10:40:50
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: právě že spousta lidí si vybírá podle toho že mají lepší, tak jsou lepší...



Vidím to i sebe, radši jedu na benzinku po rekonstrukci, kde mají čerstvě mletou kávu z kávovaru za 39kč než na benzinku před rekonstrukcí kde mají kafe z automatu za 30kč
10:39:40
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 10:30:44: Jo, to jsem měl na mysli, zjevně jsi to tak i pochopil, tak netřeba brát za slovo (uznávám, též to dělám)1
10:38:36
25.10.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:30:32: No, prostě další hloupé nařízení, jehož původcem byla myšlenka na "dobrou věc"...4
10:38:18
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj 25.10.20 10:30:57: no, spotřební věci, takže není původní, ono při výměně oleje po 30tis km, když jezdíš po městě...
10:36:48
25.10.2020
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 25.10.20 10:16:31: Myslím, že lidem je úplně u prdele, čím přijedeš, zajímá je to, jakou práci odvedeš4 A tím spíše jsou nové vozy nevýhodou, protože si klient řekne, že když mají nové auto, tak budu platit zbytečně moc, aby si za nedlouho zase pořídili nové - ten psychologický efekt "Přece nebudu podporovat bohaté".

A logo firmy nebo celopolep se dá plácnout i na ojetinu4
10:34:05
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:30:57: Od kdy jsou silentbloky a manžety spotřební materiál? O čepech už vůbec nemluvě...
10:30:57
25.10.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 10:13:42: 100 tisíc by dle mého názoru nemělo být znát ani na podvozku, ani na motoru. Předpokládám tedy, že to auto nejezdí na Sibiři a že se u něj pravidelně mění náplně a filtry...

Na mé škodovce má původní podvozek najeto téměř 320 tisíc (měněny pouze silentbloky stabilizátoru, svislé a kulové čepy přední nápravy a manžety převodky řízení a poloos - prostě spotřební materiál) a kromě koroze zadních podélných ramen nemá zatím žádný zásadnější nedostatek, tak nevidím důvod, proč by na tom moderní vozy (konstruované na daleko větší nájezdy) měly být hůř. A motory tím spíš...6
10:30:44
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Neznám žádnou firmu, která maximalizuje náklady (pokud to není pračka na peníze). Naopak, všechny je minimalizují. Maximalizují se daňově uznatelné náklady - právě proto, aby se minimalizovaly ty celkové. Protože daň je taky náklad.
10:30:32
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: Tady nejde o daně jako takový, ale o "podporu zaměstnávání invalidů" (nevím, jak se to přesně jmenuje). Prostě že na každejch X zaměstnanců musíš mít Y zdravotně postiženejch.

Buď ty lidi zaměstnáš (což u nás ve stavební firmě moc nejde), nebo za ně zaplatíš, nebo nakoupíš od někoho, kdo je zaměstnává (tzv. náhradní plnění). No a jedna firma to dokáže udělat tak, že pro nás koupí nový auto, nám ho na chvíli pronajme, pak nám ho odprodá a tím jsme "splnili".
10:23:50
25.10.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN 25.10.20 10:10:27: Jo, to beru. Ale rozhodně mi to není sympatické, jak je daňový systém nastaven. Mnoho firem raději jede "ve ztrátě" nebo maximalizuje náklady. Pro ekonomiku možná plus (kolečka se točí), ale z hlediska hospodárnosti, šetrnosti k životnímu prostředí, omezenosti zdrojů atd je to dost na hlavu.

A pak je tu spousta (převážně menších) firem, které si prostě nemohou dovolit kupovat nové vozy, tak kupují ojeté. A to bude pravděpodobně případ i firmy, kde pracuje Jarda.4

Například ve firmě (cca 8 zaměstnanců), kde jsem dělal, než umřel šéf a firma zanikla, bylo jediné auto "od novoty" šéfova Xantia z roku 1996, která sloužila "do skonání" (cca do roku 2015). Jinak všechny vozy se kupovaly jako 5 a více let staré.

Možná jen šéf měl "smůlu", že musel uživit nejen firmu a sebe, ale také další 4 lidi (ženu a 3 studující dcery)...1
10:21:43
25.10.2020
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Mě třeba docela potěšilo, když mi za poslední 3 měsíce řekli 2 lidi - "Ty woe - nový auto jo?" A ono je to 2,5 roku starý a má to přes 90tis na hrbu.
10:21:34
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Ale tenhle rozdíl se ti přece mnoha ohledech vrátí:



- na odpisech (odepíšeš z daní větší částku)

- na ušetřených nákladech na servis (nejspíš desetitisíce a můžou být i statisíce)

- na následné prodejní ceně.



Ono totiž sice nový superb koupíš za 700-800 tisíc a 4 roky starý třeba za 300-400 - ale zase když to za pár let budeš chtít prodat, tak ten kdysi nový bude za těch 300-400 a ten už tehdy ojetý najednou za 100. Ano, rozdíl ztrát 100-200 tisíc, ale to se v kombinaci s těma odpisama, vyššíma nákladama na údržbu atd prakticky srovná. On ten trh v tomhle funguje fakt dobře - proč myslíš, že by jinak firmy ty auta prodávaly 4



Ono propálený čas zaměstnanců, co musí řešit nepojízdnou odlítanou hujdu taky něco stojí...



-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Pět let starý auto v běžném firemním provozu bude mít najeto 200-300 tisíc km při kterých na něj nikdo nebral zásadní ohledy. To by asi bylo dost naivní čekat, že nebude vyžadovat investice 4
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:22:42
10:16:31
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.10.20 10:12:17: Co chtít víc? Co třeba plácnout na dveře logo firmy a v rámci možností nějakou reprezentativnost? Neříkám, aby i ten nejposlednější obchoďák jezdil v BMW páté řady, ale kecá ten, kdo se nepodívá, čím přijel zástupce firmy.
10:13:42
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj 25.10.20 10:08:03: Nebude, taky jsem si to myslel, ale těch 100tis km je na autě znát, ať už na podvozku tak i na motoru.



Budeš se divit, ale já koupil renaulta v základu o 10tis dráž než mají v AAA 4roky starý
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:16:15
10:12:17
25.10.2020
Bukaj
-> King 25.10.20 10:06:02: Zase na druhou stranu - co chtít víc od firemního vozu než to, aby fungoval a dovezl Tě nejen ke klientovi, ale vždy i zpět na firmu? A to to auto asi splňuje...4
10:10:27
25.10.2020
StepaNoFUN
-> saskyn2: Není to jen chybějící krytka ložiska? Ale 2koly moc neznám, takže se jen ptám...

-> Bukaj 25.10.20 09:23:02: Tak vzhledem k odpisům to nový auto pro firmu zase takovej ekonomickej nesmysl není. Navíc u nás zpestřený tím, že letos se rozhodujem, jestli státu dát řádově stovky tisíc Kč za "nic" (vzhledem k charakteru provozu nemůžem příliš zaměstnávat invalidy - máme jen 2 a to je vzhledem k počtu zaměstnanců málo), nebo jestli koupit 2 nový auta, kterejma se to smázne, tudíž na nich vlastně ušetříme tu částku, kterou by jsme museli jinak platit. Ale u starších to takhle udělat nejde.



Jinak jsem taky v práci kdysi prohlásil, že můj původní služebák vyžaduje investici cca 30k před STK a že to je blbost, když auto stálo 60 před 4ma rokama a na "drobnejch" opravách (bez spotřebních věcí) stojí tak 15k ročně. Odpověď ředitele zněla - udělej to, na nový teď není. Za 2 roky (a dalších 40tis. km) se na tom začal srát motor. Oprava (ze známosti) odhadnutá na min. 40k.

Otravoval jsem už hodně (plus se někdo dost přimluvil) a dostal jsem nový. Tohle se protáhlo STK s tím, že to bude jezdit okolo komína. Samozřejmě s tím jezdili "normálně" a do půl roka to kleklo úplně. Naši mekánici se v tom dalšího půl roku vrtali, nacpali do toho 30k + hodiny času a stejně to nejezdilo.

Nakonec jsem se nasral a domluvil se šéfem, že to někdo za 5tis. koupil na díly, jen aby to bylo v prdeli. Ono pojistky, silniční daň a podobný věci taky nestojej málo.
upraveno 1x, naposled 25.10.2020 10:13:52
10:08:03
25.10.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz 25.10.20 09:41:15: Myslíš, že Ti někdo prodá nový vůz za cenu 5 let jetého vozu stejné značky? A právě ten rozdíl je těch pár set tisíc. 5 let nové auto bude (mělo by) bez nějakých horentních nákladů fungovat stejně dobře, jako nové. Nebavíme se tu o dvacet a více let starých zanedbaných autech na odpis...
10:06:02
25.10.2020
King
-> Bukaj: Podle me, na to, jakou ma pro firmu Jardova prace pridanou hodnotu, a musi sedlat takovouhle umele resuscitovanou mrdku, je dukaz, ze nejen korporaty jsou plny zmrdu
09:56:30
25.10.2020
Milan 136
09:46:50
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 09:40:49: Tady se celou dobu řeší firma. 41
09:41:15
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 25.10.20 09:23:02: A to prosím pěkně jak?
09:40:52
25.10.2020
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.20 04:22:03: Tvl Jardo! Podívej se na tu fotku, tohle je 4kola, je tam vidět šroub poloosy! Bud nám tu teda celou dobu kecáš a fotíš cizí auta, nebo fakt nepoznáš že máš 4kolu3
09:40:49
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Pokud jako přidanou hodnotu nebereš to že víš kompletní historii auta a několik let řešíš jen olej...



-> Jirik_Tuňák1983: otázkou je, zda se vyplatí pro soukromou osobu
09:29:17
25.10.2020
Jirik_Tuňák1983
Nezapomněli jste taky na operáky?
09:23:02
25.10.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 25.10.20 08:54:36: Třeba to, že koupí nového vozu jen tak "vyhodíš oknem" pár set tisíc bez nějaké přidané hodnoty?
09:05:47
25.10.2020
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Nemyslím si, že by bylo nutné kupovat nový auto každý 4 roky, ale pokud mají ty auta jezdit dlouho, tak musí mít odpovídající údržbu. A tam je pak právě na kalkulaci každé firmy, jestli se jim víc vyplatí to řešit, nebo naopak to každých pár let protočit a udělat z toho problém někoho jiného.



Tady to vypadá, že neudělali ani jedno.
08:54:36
25.10.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: V čem by měl být pro firmu každý 4 roky nakoupit nová auta a starý jim tam nechat na protiúčet ? budeš se divit, ale dělá se to běžně i u soukromých aut...



-> dragon_cb_cz:
Vůbec nechápu co je to za firmu, jestli má zisk 80 tis za den, tak proč nemůže každý 4 roky nakoupit nový auta ?
08:53:13
25.10.2020
suri
-> Jarda: lejsofors podľa ich katalogu a nové uloženia a axiály
Extreme Tyres