
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to jsem u auta jeste nezkousel 

-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: To dělá i O2 další picovina znemožňují brzdění levou.
-> King 05.12.20 16:12:40: Zajímavá technika. JInak s odpojování plynu při činnosti brzdy jsem se setkal asi jen u Fabie 1 a Octavie 1. Sice nevím, jestli touto vlastností trpí i jiné modely značky, ale úplně jsem to nepochopil. Při vepření se služebním vozem tam byla gigantická prodleva, než se plyn zase chytil. To je tam například proč?
Jen podotknu,že existují jakýsi Skluzový charakteristiky pneumatik. A videl jsem diagramy pro radialku i diagonalku. A tam je jasne videt v jakym procentním skluzu je největší přenos síly. ( Opačné to funguje i pro rozjezd)
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
-> Jirik_Tuňák1983: Zkracovat se muze, ale zase roste procento ridicu, ktery nemaj šajn, jak se spravne brzdi a jejich reakce neksou zadnej Top gun :-) Vcera jsem ve stoupani za Milicinem videl naprostou raritu, nejakej remeslnik v Caddy - akcelerace do kopce za soucasnyho stani na brzde
Kdyz uz mi asi po treti sajnil do ksichtu brzdovkama v naprosto nesmyslny situaci, radsi jsem ho predjel. Ze to bylo totalni tele se mi potvrdilo tim, ze mi zacal pri predjizdeni nakladat pod kotel a kdyz i tak byl "potupen ", prudil protijedouci blikanim a svicenim dalkama - asi nikdy neslysel o samozatmavovacich zpetnejch :-)

-> Jarda/felda: Tohle konkretne mne vysvetlovat nemusis, protoze poslednich 20 let jsem statisice km namotal na autech s asistentama

-> King 05.12.20 15:52:26: Srovnávat srovnatelné je k ničemu, protože šance vzniku podobné soutěže v reálném provozu je minimální neb nemožná.
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.

-> King 05.12.20 15:52:26: za sucha zastavíš dřív za efektního dýmu
problém bude když trošku naprší/ nasněží a už brzdíš déle a navíc jedeš jen rovně už nic nezmůžeš 


-> saskyn2 05.12.20 09:30:45: no když vezmeme stav vozovýho parku v Jardovo firmě tak kdoví jestli tam to esp vůbec funguje



-> Jirik_Tuňák1983: Jako vzdycky plati - srovnavejme srovnatelne
Nedavno mi na bawu chcipnul senzor abs na kole, takze vsechny systemy, co ho vyuzivaji, off. Z prdele jsem to zkusil zahamtnout asi v 50 na suchym asfaltu - nemeril jsem to, ale to brzdeni bylo o kapku jedovatejsi, nez s kopajicim pedalem, ale za cenu hodne drahyho dymu od pneu
Tim nijak nerozporuju, ze abs prodelalo za posledni leta urcitej vyvoj, ale stejne si myslim, ze s vyndanou pojistkou abs se da zastavit na kratsi draze. Akorat se takovej pokus treba na dalnici dost prodrazi kvuli nakupu novy sady gum :-)


-> King 05.12.20 15:32:54: Ale naopak by ses někam podívat měl, místo nimrání se ve starých sráčích z dob, kdy se prodávaly verze bez a s ABS, protože je to už dávno pasé a nikoho to dnes už nezajímá. Dnes už jezdí na silnicích mix všeho možného a aut bez ABS apod. je už naprosté minimum. Nebo snad chceš říct, že Golf III bez ABS zastaví na těch jednoduchých pidikotoučích dříve než OIII nebo OIV s ABS? 
A ty Jardovo a Bukajovo příhody, kdy se skoro zasebevraždil, protože se přihlásil k činnosti některý z bezpečnostních asistentů, jsou vesměs srandovní.

A ty Jardovo a Bukajovo příhody, kdy se skoro zasebevraždil, protože se přihlásil k činnosti některý z bezpečnostních asistentů, jsou vesměs srandovní.

-> Jirik_Tuňák1983: To se nemusim nikam divat - stejnej typ auta bez abs proste pri krizovym brzdeni na suchym asfaltu proste "podela " svyho abs-kovyho sourozence - fyzika. Tim ale netvrdim, ze bych se chtel pri dennim jezdeni vracet k autum bez abs.
-> King 05.12.20 15:17:13: Tak se místo odhadů a dedukcí podívejte na hodnoty zpomalení u různých aut a uvidíme. Jiné měřítko stejně nemáte. Pocity a já si myslím, domnívám se, tuším jsou tak akorát k ničemu
Jinak ano, Jarda a Bukaj jsou bludaři, až to není hezký.
Jinak ano, Jarda a Bukaj jsou bludaři, až to není hezký.
-> Jirik_Tuňák1983: No, ona to zas takova kravina neni, protoze brzdeni je komplex spousty fyzikalnich zakonu a jsou situace, kde je ridic auta s ABS "prohravajici ". Mne se treba malem stalo osudnym, kdyz jsem s relativne uctivym odstupem jel za starsim golfem po dalnici a tomu nestastnikovi se asi ve 150 ztoporila haubna a rozplacla se mu na predni sklo. Jemu to pri panickym brzdeni na suchym asfaltu zastavilo bez abs kurevsky rychle, moje klika byla v tom, ze mi nechal 2m mezi sebou a stredovejma svodidlama. Diky abs se zadarilo jednim kolem na asfaltu, druhym na trave "zaparkovat " vedle nej, akorat za cenu nasilne zklopenych "zrdcatek " :-)
-> Bukaj: Pouze v jedinym případě - brzdění na šotolině,štěrk. Tam je bez ABS kratší.
Jedna jediná vyjimka která se vyučuje. (před kolem se vytvoří klín z materiálu)

-> Bukaj:
Ona taky naprostá většina lidí nesahá v autě vůbec na nic. Maximálně v dnešní době na blinkry a to ještě jenom někdy.
Jenže pak se jezdí s automatickejma světlama v mlze na denní, vyhřívání zrcátek je zapnutý trvale, atd.
Jsem zvědavej na lidi odkojený startovacím tlačítkem, resp. spínačkou pouze s elektronickou vazbou na start, jak auta s klasickým startováním nebudou umět natočit.
Dost možná nebudou umět jezdit ani bez asistentů, např. přepínání dálkovejch? WTF? Že se musej v noci zapnout světla? WTF? Že auto v klidu jede do příkopu a nesrovná se v pruhu samo? WTF?
Ona taky naprostá většina lidí nesahá v autě vůbec na nic. Maximálně v dnešní době na blinkry a to ještě jenom někdy.

Jenže pak se jezdí s automatickejma světlama v mlze na denní, vyhřívání zrcátek je zapnutý trvale, atd.
Jsem zvědavej na lidi odkojený startovacím tlačítkem, resp. spínačkou pouze s elektronickou vazbou na start, jak auta s klasickým startováním nebudou umět natočit.

-> Jirik_Tuňák1983: Myslíš, že lžu?
A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?

A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?
-> Bukaj 05.12.20 13:57:55: To je zase snůška krávovin. 2 m se škodovkou vs. 2 cm s kopajícím ABS. To snad nemyslíš ani vážně.
Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.
Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....

Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.
Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....
-> Mr._Nosferatu: -> palinator: tak ja mam 5ralebo 100tis km a bez priplatku
-> Bukaj: Jsou autoškoly kde se dá připlatit za výuku na sněhu, případně škola smyku, problém bych spíš viděl v tom že v autoškole mají nový auta a většina lidí potom sedne do starého ...
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.20 10:55:43: Podle mne jakýkoli asistent "na vypínač" je blbost. Možná tak u auta na hraní, ale u auta na denní jezdění si buď zvyknout, jak se v krizových situacích zachová elektronika a nebo jezdit bez ní. Protože nikdy netušíš, kdy nastane situace, kdy elektronika zasáhne a v krizové situaci fakt nebudeš někde šmátrat po vypínači...
Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).
A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...
U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...
Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).
A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...
U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...

-> Syny 05.12.20 10:54:57: Tak určitě min. 4-5000 jde bez problémů to občas v létě na suchu chce,klidně když potřebuješ razantní rozjezd, takže si nemyslím, že tam něco takového je. To už je extra blbost to takhle omezovat. NJ kde je ta doba, kdy člověk řídil a musel umět řídit auto
-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.

-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.
-> dragon_cb_cz:
Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no.
Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no.

-> palinator: Táta měl na F2 3 roky, jednalo se o skladovku, tak zda byla za příplatek nevím.
renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
-> palinator: Standard jsou asi 2 roky, ale vzhledem k tomu, že rozšíření na 5 let /150 tisíc stojí doslova pár tisíc, tak si to podle mě libovolný soukromník rád připlatí. Firmy možná ne.
-> palinator 05.12.20 12:58:59: standartně jo, ale pak jsou různý akce kde ti jí rozšíří
třeba když je "nadbytek aut" tak aby nalákali lidi 


-> Mr._Nosferatu:
Naši měli stopro ve 2014 na OIII dvouletou. Čtyřletá byla za příplatek.
Naši měli stopro ve 2014 na OIII dvouletou. Čtyřletá byla za příplatek.
-> palinator: teď nevím, ale už v roce 2011 byly 3
-> Mr._Nosferatu:
U škodovky jsou standardně 2 roky ne?
U škodovky jsou standardně 2 roky ne?

Zlate u my OI 4x4. Tam je jen EDS (jen na predku), bez ASR a ESP. A funguje myslim do 60km/hod
-> palinator: Běžný je 5-7let
Tak když si to necháš vypnout v autorizáku...

Tak když si to necháš vypnout v autorizáku...
-> Mr._Nosferatu:
To jde poznat změna kódování, kdybys to vrátil zpátky?
Stejně je záruka většinou dvouletá tak pohoda a navíc mně se i v budoucnu budou týkat jen ty auta, který maj záruku už aspoň 10 let propadlou.
To jde poznat změna kódování, kdybys to vrátil zpátky?
Stejně je záruka většinou dvouletá tak pohoda a navíc mně se i v budoucnu budou týkat jen ty auta, který maj záruku už aspoň 10 let propadlou.

-> palinator: Jde, ale ve většině případů tím příjdeš o záruku...
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: Ne nefunguje to stejně, možná na podobném principu, ale to je vše, každý ten systém zasahuje v jiné situaci a možná v nějakém promile případů to situaci zhorší, ale v drtivé většině to pomáhá. -> Syny 05.12.20 10:50:51: Povinný to bylo asi až pro nově homologovaný auta, O2 po fl byla určitě i bez ESP.
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ano u OIII to jde překodovat, dokonce i u O2 ale až nějak od 2012. Nicméně z výroby to je nastavené tak, že to čudlíkem vypnout nejde.
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ano u OIII to jde překodovat, dokonce i u O2 ale až nějak od 2012. Nicméně z výroby to je nastavené tak, že to čudlíkem vypnout nejde.
-> Jarda:
Můžeš prosím ten odstavec dočíst?
Můžeš prosím ten odstavec dočíst?

-> palinator 05.12.20 11:27:51: njn, hnusne vyhlidky, ja se toho nedoziju, ale chudak syn 

-> palinator 05.12.20 11:27:51: jo, ten odstavec jsem nedocetl :) kdyz vypnes asr, tsk Ti taky zustane abs a eds zapnute?
Ono to bude jednou už taky rarita až někdo uvidí na firemním parkovišti, jak jede na sněhu dveřma napřed a nastane takový to. Jééé já měl před 20 lety taky auto se kterým tohle šlo udělat. 
Případně: Co se to tomu člověku stalo?
Tomu se říká smyk.


Případně: Co se to tomu člověku stalo?
Tomu se říká smyk.

-> Jarda:
Píšu že moje Octa má EDS nemá ESP.
-> Mr._Nosferatu:
Všechno jde vypnout, stačí jen hodně chtít.
Za chvíli řídit stejně nebudeš muset a posléze ani nebudeš moci, tak se nic učit ani nemusíš.
Akorát že já se s autem ještě chci jízdou pobavit, dokud mám auto s mechanickou ručkou a bez ESP, když náhodou jednou za zimu ještě zasněží. Ta doba pomine a zbydou jen vzpomínky. Přijde mi pitomost se o to ochuzovat už dnes.
Vlastně, já už skoro ani jednoduše z bodu A do bodu B nejezdim, protože jezdim tak málo, že každá moje jízda je vlastně zpestřením života.
Píšu že moje Octa má EDS nemá ESP.
-> Mr._Nosferatu:
Všechno jde vypnout, stačí jen hodně chtít.

Za chvíli řídit stejně nebudeš muset a posléze ani nebudeš moci, tak se nic učit ani nemusíš.

Akorát že já se s autem ještě chci jízdou pobavit, dokud mám auto s mechanickou ručkou a bez ESP, když náhodou jednou za zimu ještě zasněží. Ta doba pomine a zbydou jen vzpomínky. Přijde mi pitomost se o to ochuzovat už dnes.
Vlastně, já už skoro ani jednoduše z bodu A do bodu B nejezdim, protože jezdim tak málo, že každá moje jízda je vlastně zpestřením života.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 00:12:51: to záleží jak to ve fabrice nastaví
u fabie to byl masakr to se kolo sotva otočilo a už to ubíralo plyn a já vypadal jak blbcec co se neumí rozjet
ted u Passatu mě to nechá klidně chvilku prohrabovat než zareaguje 



Nebylo by lepší se naučit řídit auto se všemi systémy co má ? stejně jich bude jen a jen víc a vypnout nepůjdou
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ty nemas eds? U me ovce je fajn, ze kdyz vypnu esp, tak zustane zapnute abs a eds, bohuzel vypinacem abs se rusi i eds... Bral bych, kdyby mi u ovce slo vypnout to asr v esp, pak bych nemusel esp tak casto vypinat.
Asr fakt k nicemu nepotrebuju a na kluzke vozovce mi jeste vypina tempomat, srajda to je.
Asr fakt k nicemu nepotrebuju a na kluzke vozovce mi jeste vypina tempomat, srajda to je.
-> Jarda:
ABS na vypínač bych tenkrát u Vectry ocenil, když jsem kvůli ABS málem olíznul při kravení plot. Jenže asi tak ve stonásobku případů je naopak ABS extrémně žádoucí věc.
ABS na vypínač bych tenkrát u Vectry ocenil, když jsem kvůli ABS málem olíznul při kravení plot. Jenže asi tak ve stonásobku případů je naopak ABS extrémně žádoucí věc.
palinator si k tomu dovolí taky něco vyblejt.
1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa.
Naštěstí relativně kontrolovaně, tak mě vytlačil zbytek rodu s pomocí dvou policajtů. 
Timto zdravim Jardu a Bukaje.
2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.
3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.
Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé
) a považuju ho za skutečně schopnýho pomocníka. U O1 to jen kazí to, že záběr EDS se projeví příšerným zvukem z hloubi auta, připomínající něco jako rozpadající se převodovku. 
Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.
Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.
1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa.


Timto zdravim Jardu a Bukaje.
2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.
3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.
Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé


Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.
Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.
-> Syny 05.12.20 10:54:57: jj aj u f3 to tak je
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: proto je dobry mit ABS na vypinac, v octe to zatim nemam, ale do feldy si to ted zase udelam... a taky se mi snad povede doplnit eds, mam doma jednu jednotku z o1
A esp bych tak nezatracoval, me uz ponohlo, ale v krizovce to musis nechat na nem, ale kdyz clovek je zvyklej z aut bez elektroniky. Co nejvic nesnasim je asr, bohuzel je soucasti esp, jedno uz jsem myslel, ze mam neco s motorem, jak to pri prokluzech debilne ubiralo plyn.
A esp bych tak nezatracoval, me uz ponohlo, ale v krizovce to musis nechat na nem, ale kdyz clovek je zvyklej z aut bez elektroniky. Co nejvic nesnasim je asr, bohuzel je soucasti esp, jedno uz jsem myslel, ze mam neco s motorem, jak to pri prokluzech debilne ubiralo plyn.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 10:49:58: Omezovac mozna, ale jak uz jsem psal, tak to ASR to (alespon u me) prave pri stojicim aute omezuje na cca 2500 ot i kdyz dam plyn az na zem. To schvalne zkus...
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.20 10:31:15: Ta Dacie ještě jezdí, jo?

-> saskyn2 05.12.20 02:24:07: Tak ESP je od nejakyho roku povinny, nevim presne od jakyho. Mozna se to tykalo az O2 po FL? Ale myslim, ze to bylo nejak kolem 2010 (?)
-> Syny 05.12.20 01:27:43: To netuším, nikdy netočím motor na volnoběh když omezovač začíná v 6500. Tam lezu jen v zátěži a taky jsem nikde nepsal, že by ty gumy nehrabali. Samozřejmě, že by to prohráblo na tom povrchu co tento týdne byl. Ono kolikrát stačí i na mokru a ve finále to v extrému udělá i na suchu. V Mostě jsem to taky vypinal jinak to prostě ze zatáček neodjizdelo.