palinator si k tomu dovolí taky něco vyblejt.
1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Naštěstí relativně kontrolovaně, tak mě vytlačil zbytek rodu s pomocí dvou policajtů.
Timto zdravim Jardu a Bukaje.
2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.
3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.
Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
) a považuju ho za skutečně schopnýho pomocníka. U O1 to jen kazí to, že záběr EDS se projeví příšerným zvukem z hloubi auta, připomínající něco jako rozpadající se převodovku.
Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.
Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.