skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: Ok, dík.
-> Shader: na nosiči nad BSG
-> saskyn2: Jsou a to doslova
. Jasně, klapku vyzkouším, ale prvně musím nastartovat. Podle toho co jsem koukal by to relé startéru mělo být někde pod volantem?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: ty BMN jsou dost pekelný stroje, kombinace DPF a PD no
Klapku jednoduše vyzkoušíš, sundáš hadici, vezmeš zrcátko a když to chcípneš tak se musí zavřít.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2: Aha... egr + klapka byly poměrné dost zanešené. Vyčistil jsem to, tak uvidím zda bude nějaké zlepšení. Nic méně po vyčištění vířivých klapek, škrtící klapky, EGR a zpětném složení, motor naběhl, vrčel 15s a chcípnul, pak už nešel nahodit. Při opětovných startech asi odešlo nějaké relé startéru, protože přestal točit. Mě už z toho m*dne!!!
-> palinator: to ne
-> saskyn2:
Dokáže ta klapka způsobit i chybu průtoku EGRu?
Dokáže ta klapka způsobit i chybu průtoku EGRu?
-> Shader 31.03.21 21:44:11: to chcípání dělá klapka. Ona někdy dokáže odejít tak že nehodí chybu, ale přitom se nezavírá. To poznáš že to má doběh jak kráva. To BMN má 5 pinovou.
edit: nemyslím vířivý klapka, ale chcípací klapka co je pod egrem.
edit: nemyslím vířivý klapka, ale chcípací klapka co je pod egrem.
-> StepaNoFUN 02.04.21 08:17:21: jj, petky, uz jsem to narychlo vyresil...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: tipoval bych pruchodka dveri ridice, nebo 5ty vrata.
Me uz z te naftove hujdy jebne...
vymenil jsem termiostat, wahler drzi teplotu krasne dle diag na 90-92°C, posledni zhavicku, tak si rikam, ze uz je vse ok
prijedu k marketu, jdu nakoupit, vratim se k autu a kdyz odemykam, tak se ihned zamkne
jedina moznost je vzit za kliku behem par desitek ms, cele autoi je jinak na safe, od spolujezdce se to chova stejne, kdyz to odemcu tlacitkem na dverich, tak se taky hned zamkne, ale neni to na safe, tak potom jdou alespon otevirat dvere....
co to muze byt? celej comfort fabia, octa 1,2, 3 - vsude se to sere
dekuji
napada me nekde sluslej zamykaci kablik, ale sranda bude to najit nebo jeste neco jineho?
vymenil jsem termiostat, wahler drzi teplotu krasne dle diag na 90-92°C, posledni zhavicku, tak si rikam, ze uz je vse ok
prijedu k marketu, jdu nakoupit, vratim se k autu a kdyz odemykam, tak se ihned zamkne
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
co to muze byt? celej comfort fabia, octa 1,2, 3 - vsude se to sere
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
dekuji
napada me nekde sluslej zamykaci kablik, ale sranda bude to najit nebo jeste neco jineho?
-> saskyn2 31.03.21 21:35:03: Tak když je kde si urvat... ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2: Demontoval jsme sání a klapky byly tuhé, tedy nefungovala regulace. Po očištění klapky zase chodí. Brácha měl plast, už má hliník
Ještě by mě zajímala jedna věc, jaký vliv mají ty klapky na chcípáni motoru? Prvotní projev byl, že po chcípnutí motoru, motor razantně zaklepal. Dočetl jsem se, že to mají na svědomí nefunkční klapky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ještě by mě zajímala jedna věc, jaký vliv mají ty klapky na chcípáni motoru? Prvotní projev byl, že po chcípnutí motoru, motor razantně zaklepal. Dočetl jsem se, že to mají na svědomí nefunkční klapky.
-> dragon_cb_cz 31.03.21 21:16:50: Oni mají všeobecně automobilky takovou libůstku-to co se sere, nebo na co je odbyt a nedá se koupit v druhovýrobě, tak mají předražené. Viz RNS510(100t až 120ledková s DABem- to mají vyloženě kvůli pojištovnám ) r-line maska-stejný kus plastu jako obyčejná, rozdíl 5000/17000
a a další podobný příklady
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: mechanicky, nejvíc se to zasírá při krátkých trasách ve městě. Ale ono když to není sw vyplý nebo vadná ta podtlakovka tak se to nezasere až do nefunkčnosti, to spíš vypadá že ti to nějak nechodí, protože jinak si ty klapky průběžně udržujou tu svojí dírku svým pohybem
Bud rád že nemáš plastový a vyšoupaný. Jinak se to dá vyhodit do prdele a dát z bkd bezklapkový, beztak je to tam k hovnu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jj taky tu cenovou politiku občas nechápu. Na 1.9TiD Soba stojí asi 5t bez daně komplet sání.
-> saskyn2: Jak to sání čistíš? Mechanicky? Chemicky? Dneska jsem to sundal, EGR + klapka byly pěkně zas*ané a vířivky zakarbonované. Když jsem to měl dole cca před 60tkm (nájezd 190tis.) tak to bylo v mnohem, mnohem lepším stavu. Tehda jsem to taky čistil a dneska mě ten nános karbonu překvapil.
-> King: tak u BMW je to choroba dědičná napříč generacemi úpornější než koronavirus![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Tak v rukach "ryb " to tak mozna konciva, ale predchozi majitel byl mechoš, takze klapky jsem k autu dostal jako zajimavy prislusenstvi a doury po nich jsou tradicne zaslepeny :-)
-> King: Ale zase u bmw k tomu sání většinou kupuješ i celý motor protože klapky zpracoval až do výfuku
-> dragon_cb_cz: zase podtlakovka na to stojí samotná 250. Mají ty ceny někdy trochu divně nastavený....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: To me trosku zaskocilo, protoze sani s "výřivymi " klapkami stoji na petkovyho bawora E60 asi 16 litru a ted tohle! :-)
-> saskyn2 30.03.21 23:19:17: Ať žije ten levný koncern
Ale fajn, že to jde řešit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: dá se to v klidu vyčistit a rozpohybovat, jak u pd tak u cr. Nový sání na bmn je asi 18t![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
OII, hliníkové sání, zatuhlé vířivé klapky. Dá se to rozpohybovat nebo počítat s výměnou sání?
Vy z toho máte srandu, ale my jsme měli v autoškole Liazku, kde zařadit kvalt se rovnalo první souloži. Taky člověk nevěděl kam s tím. Pár kluků na tom dokonce vyhořelo při závěrečkách. Jeden si chtěl před kruháčem podřadit a protože mu to nešlo, tak proletěl kruháč bez kvaltu.
Já jsem si teda grif našel, ale zpátečku jsem tam v životě nezařadil. Vždycky ji tam musel instruktor "doklepnout".
Já jsem si teda grif našel, ale zpátečku jsem tam v životě nezařadil. Vždycky ji tam musel instruktor "doklepnout".
-> moucan: A ještě to chce schéma vyčochtanýho řazení u Škodováckýho čtyřkvaltu
-> moucan: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen: Vždycky si vzpomenu na tohle ... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen:
V zemich, kde je klasickej fofrklacek zajimava vystrednost, se to vsákne :-)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: hlavně když řadíš 18. kvalt :-)
-> Bukaj: Taky jsem vyrostl na tři čtvrtě na tři (ruce mírně pokrčené). Teď jsem zase slyšel, že lepší je původní za deset dvě.
Já osobně jezdím rovinky - Levá tři čtvrtě, pravá loketní opěrka a zatáčky tak nějak podle situace, buď tři čtvrtě, nebo za deset dvě.
Já osobně jezdím rovinky - Levá tři čtvrtě, pravá loketní opěrka a zatáčky tak nějak podle situace, buď tři čtvrtě, nebo za deset dvě.
-> Bukaj: napnutý paže? to nevim teda :-) Sedačku, resp. volant si seřizuju tak, aby se, když přes horní hranu položím zapěstí, ruka ohla dolů - samozřejmě za stálého plného opření se do opěradla. Proč je tahle poloha správně si asi na internetu najdeš :-)
-> U-Geen: Třičtvrtě na tři? To jsem ještě neslyšel - to se musí dost blbě držet, ne? Furt napnuté paže... Tak jsem občas držel jen u klasika 120 volantu - ale tak, že jsem měl pracky opřené shora o střed. Jinak když potřebuju řídit, tak za pět jedna je asi nej, když jedu jen rovně, tak "za pět sedm"...
A u aut s airbagem ve volantu bych držel asi výhradně v dolní třetině kruhu kvůli bezpečnosti...
A u aut s airbagem ve volantu bych držel asi výhradně v dolní třetině kruhu kvůli bezpečnosti...
-> Bukaj: ty woe, my jsme se teda v 98mym ucili klasicky ve trictvrte na tri a nevim, ze by se od te doby neco menilo :-) coz teda zrovna u toho GL volantu bych asi trpel :-)
-> růža: Když jsme u toho, tak nechcete někdo založit téma "jak držíte volant"?
Jen tak pro zajímavost, případně inspiraci...
Ono se to asi i dost mění dobově - z autoškoly (1999) si pamatuju, že se volant správně drží v pozici "za pět jedna", když dělala někdy v roce 2006/2007 autoškolu moje tehdejší přítelkyně, tak už přišla s tím, že "za deset dvě" - kdoví, jak je to dneska...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono se to asi i dost mění dobově - z autoškoly (1999) si pamatuju, že se volant správně drží v pozici "za pět jedna", když dělala někdy v roce 2006/2007 autoškolu moje tehdejší přítelkyně, tak už přišla s tím, že "za deset dvě" - kdoví, jak je to dneska...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 27.03.21 00:38:22: Tak já myslel vpředu. Na druhou stranu si pamatuji, že při 140 se šáde docela uklidnila, ale asi to přehlušil ten proudící vzduch
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.21 02:10:20: -> King 27.03.21 08:39:43: No, vzhledem k času přidání svého příspěvku se přiznám, že už mi to moc nemyslelo
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Pokud držíš volant oběma rukama, tak je loketka opravdu zbytečná. Jinak to držení volantu dole s opřeným zápěstím mě na 120ce vždy bavilo, ale u "moderních" aut už mě nikdy nenapadlo, si dát volant do spodní polohy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.21 02:10:20: -> King 27.03.21 08:39:43: No, vzhledem k času přidání svého příspěvku se přiznám, že už mi to moc nemyslelo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Pokud držíš volant oběma rukama, tak je loketka opravdu zbytečná. Jinak to držení volantu dole s opřeným zápěstím mě na 120ce vždy bavilo, ale u "moderních" aut už mě nikdy nenapadlo, si dát volant do spodní polohy.
-> Bukaj 27.03.21 08:59:48: To bych nejdřív musel nějaký moderní vůz vlastnit
V tom nejnovějším je asi nejvíc slyšet ten hluk od zimáků. Jsem zvědavý, jaké to bude na letních (ale pro tohle auto je nemám nachystané, jen celoročky, co musím dojezdit, než koupím na tu sadu disků letňáky). Motor, ač nafťák, ve vyšších rychlostech moc nevnímám... ale ta převodovka je hodně dlouhá (ve 140km/h to točí rovné 2000rpm).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ono to asi bude tím, že v každém autě je jiný volant, sedačka, jinak pedály atd, každý člověk má jinou tělesnou konstituci, takže ten "správný" posez a úchop je u každého vozu a každého člověka jiný a nelze to generalizovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 26.03.21 21:01:21:
A přitom jí stačí jen dobře nastavit. Poznám v OI a v Rapidu přesně ten zoubek, kterej tam dělá rotiku, když to někdo předemnou přešteluje.
A dokud to nevychytám jak to bylo, nemůžu řídit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak samozřejmě když dělám kokotiny, tak loketka musí pryč, ručka se s ní tahá blbě.
A přitom jí stačí jen dobře nastavit. Poznám v OI a v Rapidu přesně ten zoubek, kterej tam dělá rotiku, když to někdo předemnou přešteluje.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak samozřejmě když dělám kokotiny, tak loketka musí pryč, ručka se s ní tahá blbě.
...ja bych aj povedel, ze vrzani clonitek u zadohrabu je prvek vybavy. Snad jen mimo Minnovu karu
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Koukám na to a ani nevím, kde bych ten volant měl pohodlně chytit. Obyčejný 120kový šel aspoň držet za ramínko.
Ale to je jedno, držíš ten volant # špatně a nebezpečně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale to je jedno, držíš ten volant # špatně a nebezpečně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Náhodou...u kyvky nemusíš řešit vrzání čehokoliv. Ten randál od motoru to spolehlivě přehluší. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 27.03.21 08:39:43: Právě ty nepříjemné nízké frekvence jsou záležitostí moderních aut, u škodovky (s vlečkou) je to taková příjemná širokopásmová všehochuť
Kyvku bych tu raději nerozebíral![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kyvku bych tu raději nerozebíral
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 26.03.21 23:35:19: Tak se někdy schválně zkusím projet v nějakém Tvém moderním voze a porovnat. Mně daleko víc vadí ty duté tupé rány od podvozku moderních vozů, které mají poměrně solidně odfiltrované vysoké tóny ruchů, než širokopásmový šum ve škodovce. Je tedy pravdou, že aerodynamický hluk zrcátek Massag 495 bych ve vyšších rychlostech klidně oželel...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: ... nebo tak (zápěstí opřená o horní stranu stehen a takto hezky mi to vychází k volantu):
Případně levou nahoře a pravou dole nebo jen jednou rukou nahoře či dole.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Případně levou nahoře a pravou dole nebo jen jednou rukou nahoře či dole.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> růža 26.03.21 22:58:17: Buďto držím volant oběma rukama tak:
-> růža 27.03.21 00:06:21: Obavam se, ze fyzika funguje i v 742, takze jakasi smerovost se u lidskyho ucha da ocekavat az u vlnovejch delek srovnatelnejch a mensich, nez rozmery boltce, coz rozhodne neni ten nizkofrekvencni bordel, kterej se diky nestastnymu uchyceni agregatu prenasi do cely karoserie![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)