-> saskyn2: Druhej pól cívky je na tom vstupním šroubu od motoru. Kuwa si to změř. ;-) Stačí ohmmetr. Cívka nemá ani jeden pól spojenej s kostrou jako takovou. ;)
Edit: "mínus" je na přívodu od motoru (na tý silový svorce vylejzající z mooru), "plus" je na tom pomocným (spínacím, malým) kontaktu od startéru.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN: Jo, po kostře, proto je ta cívka přišroubovaná vodivě ke starteru, ten starter k převodovce a ta převodovka je propojená ke karoserii. Ale ten upálenej kabel co tady řešíte je napájení(plus) pro motor starteru, který právě spíná ta cívka. Kdyby na tom byla kostra tak kde by si asi bral plus pro motor starteru?
-> saskyn2: Osobně by jsme to měli asi za 3 minuty vyřešený... Takhle to bude na dlouho... :-(
-> saskyn2: Kostra startéru je kostra - fakt. Nicméně cívka si bere kostru přes motor startéru. Satrtér se netočí - zkrat. Cívka sepne. Je to kvůli omezení proudu cívky. Na sepnutí je potřeba vyšší proud, než na přídrž...
-> saskyn2: Tak prostý to není. Fakt ta kostra jde u 99% startérů přes motor.
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:39:19: tvl kostra je kostra a ten kabel je plus pro motor starteru a ne žádná kostra! Když na něj připojíš kostru tak vyskratuješ baterku když ti sepne cívka.
-> Pavel P@nkáč: Jo evidentní problém tam je vidět
Ale ta cívka musí cvakat i bez toho upálenýho kabelu. Dyt právě do něj cívka spíná napětí pro starter, ne opačně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: kostra cívky jde přes motor startéru.
-> Shader: Připoj kostru na ten zbytek kabelu směrem k cívce a zkus ji. ;-)
-> Shader: Připoj kostru na ten zbytek kabelu směrem k cívce a zkus ji. ;-)
-> saskyn2: podle mě na tom starteru na foto je problem evidentní...civka bude dobrá...si myslim
-> StepaNoFUN: -> Pavel P@nkáč: Souhlas s -> saskyn2:
-> Shader: Pokud o není startér s čelníma (trojúhelníkovejma) uhlíkama, tak bych šel do repasu. U těch čelních uhlíků mi to nikdy "nevyšlo".
-> StepaNoFUN: Jakou samostatnou kostru? Kostra je pořád kostra a když tu cívku resp. starter ukostříš a přivedeš plus na 50ku tak musí cvakat
-> StepaNoFUN: tak tak..-> Shader: dříve jsem občas napájel velkou pájkou i nový kabel co jsem vypreparoval třeba z kabelu od starteru ale při současné ceně toho uhlikového držaku už bych se stím neparal...
-> Shader: Protože cívka je spíaná přes motor startéru. Nemá samostatnou kostru. Vyměň blok uhlíků a bude fungovat dál.
-> Milan 136: Proč by ne? Ta cívka musí makat i samostatně. Ovládacím napětím 12V spínám silový kontakt pomoci cívky.
-> Shader 06.04.21 20:59:34: Ta cívka ti asi s tím upadlým vedením k uhlíkům cvakat nebude. Pokud jsi ji zkoušel takto.
-> saskyn2: Jo, ta cívka odešla taky. Jako repasovat ho nebudu, spíš zvažuji co koupit, jestli zainvestovat do origa nebo koupit nějaký jetý.
-> Athlonek: FTDI pro WIN 10 není problém. ;-)
-> Shader 06.04.21 20:26:01: jako cívka na tom starteru myslíš? Bych to zahodil a koupil jinej, podle čísla to je manuál, prodávají se jetý tak kolem litru, můžu kouknout co mám, ale jak říkám, osobně bych nějakej jetej vůbec neřešil.
-> 11mAjA11: Ano... 02M 911 023 N
-> Shader: mas z toho to cislo Valeo ?
-> saskyn2: Ano, je to Valeo. Odešla i cívka. Právě mám teď těch investic do tří pr... tak ještě koukám jaké jsou možnosti a co se dá pořídit.
-> Athlonek: Normálně ovladače pro FTDI. I neorigo kabely mi fungovaly s aktuálníma ovladačema k origo VAGu.
-> Shader: Zrovna tohle není problémový bosch(vypadá to na valeo), ale stejně si myslím že to stojí zato dát trojku za nový který bude točit o dost líp než tenhle. Nedávno jsem taky teda dával na nějakýho SI taky jen cívku, ale to jednak už je stará plíva, druhak jsem ji tady měl z nějakýho jinýho starteru na vyhození a hlavně to majitel chtěl řešit co nejlevněji, na svoje bych dal automaticky celý nový...
-> Athlonek: Normálně zkus ty ovladače co máš, pokud je to nevezme tak pátrat dál
-> Shader: s klidem bych tam dal AS na Alhambre, Smaxu naftovým a dalsich jinych vozech funguje úplně v poradku, nez delat repas tak tohle je uplne cajk.
-> palinator: Jako fakt!
-> Milan 136: Aha... počítám, že koupě nového ve výsledku vyjde na stejné peníze
.
-> Milan 136: Aha... počítám, že koupě nového ve výsledku vyjde na stejné peníze
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: mne to zožralo a KKLko mi vo W10 normálne fachčí ....
-> MOLSO: Jo, ale tak pro Win 98/2000/XP a ne pro Win10![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Athlonek: na CD ku kablu by si ovladače mal mat ...
Ještě otázečku, jak rozjet kabel KKL ve Windows 10, když pro něj nejsou ovladače.
-> Shader 06.04.21 17:48:16: Podle výrobce startéru by se měla nechat sehnat deska s uhlíky, součástí které je i ten "kabel".
-> Shader:
Jako fakt?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jako fakt?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Záhada nefunkčního startéru OII, tohle se asi neopravuje co?
-> OTA-MTX 05.04.21 09:40:00: To vyřeší natažený šroub dosažený na moment a následný úhel?
-> Athlonek: www.galvanotechna.cz/
-> StepaNoFUN: Právě náhrada je krok zpět, originál šroub se krásně středí v nápravnici a středí i silentblok. Na náhradě to má vakl.
-> Jarda/felda: Pokud je to ofiko náhrada - proč ne? To je asi jako když na prvních 4x4 byly unibaly. Pak tak trochu zarezly ty nápravy padaly a nahradili je silentbloky. Myslíš, že to byla cesta zpátky?
-> StepaNoFUN 04.04.21 23:35:33: no právě, ofiko náhrada a díl úplně jiný ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Athlonek: V tom případě použít... Takovejch náhrad v průběhu výroby už bylo...
-> StepaNoFUN: Ano, je to psané jako náhrada.
-> Athlonek: Tak jestli je to v katalogu jako náhrada... Hledat se mi to nehce.
-> Milan 136: Použít ted náhradu bez osazení? N90484004
-> Jarda - zrušená registrace 04.04.21 22:22:35: no vidis, jsem to prehlidnul. Ale vetsinou nejsnažší je jít na to s plamenem, pokud je možnost. Používám 2kg PB a vždycky se to nějak povedlo.