skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN 14.07.22 18:42:14: Pokud to bylo "dobře" před rozvody, mělo by být i po. Ale kolikrát je to úplně mimo, špatně startuje atd.
-> Milan 136: To je. Ale když mi dělal kamarád rozvody, tak diag ani nebral. Na dotaz mi bylo řečeno - nešahej na to, najeď 1500km a pak se na to klidně podívej. V normě to bude určitě, teď to bude kousek mimo, po 1500km si dovolím tipnout, že to bude prakticky nula. Měl pravdu. Leta praxe a diag je zdržovačka. Prostě ví, že nula nemá bejt nula.
-> StepaNoFUN 14.07.22 17:00:37: Což je u aut zákazníků problém. Takže se udělá po výměně rozvodů a čau 

-> palinator: a stejne nema cenu delat prvnich par stovek km.
-> charon:
Zrovna nastavení předvstřiku na rotačce není přes VAG nic těžkýho.
Zrovna nastavení předvstřiku na rotačce není přes VAG nic těžkýho.

Ja se na to asi taky vyprdnu. Většinu věcí dělám doma - v podstatě všecko mechanické, ale do rozvodů se mi nechce. Mám hlavně o ladění naftového čerpadla s diagnostikou, to neznám, neumim a jsem asi línej se to učit - i když nějakej kabel doma mám, tak načíst to jsem ještě nezkoušel. Na P106 jsem třeba měnil rozvody sice po 40 000 km ale po 12ti letech (asi, možná víc, nálepka byla rozpitá) a řemen byl pěkněj.
Ona je otázky - kdyby se dala sehnat za rozum nějaká domácí diagnostika, co načte všechnoco mám doma (což je utopie, samý starý herky s nejednotnym systemem), tak bych to možná zkusil, ale ...
Ona je otázky - kdyby se dala sehnat za rozum nějaká domácí diagnostika, co načte všechnoco mám doma (což je utopie, samý starý herky s nejednotnym systemem), tak bych to možná zkusil, ale ...
-> charon: Ja osobne bych taky spis koukal na najezd nez na cas. Ne tedy cekat 20 let nez to najezdi tech 120, ale ty dva roky bych tomu klidne jeste nechal asi bez obav.
-> charon 14.07.22 06:19:51: Na tety Fobii co stála snad 7 let bez hnutí v garáži byl taky řemen s malým nájezdem, rozvody jsem teda preventivně nechal udělat, ale prý vypadal v pohodě když ho vyndali. To samý jsem teď měl na Alfě - měnil jsem kvůli časovýmu intervalu rozvody, co měly najeto asi 35 tisíc, už jsem o rok přetahoval - řemen byl OK.
Na druhou stranu, ty rozvody nejsou nijak extra drahý (materiál ani práce)... dáváš to občas do servisu, nebo čistě doma? Já bych tohle řešil asi tak, že bych jezdil dokud nebude další důvod pro návštěvu servisu a pak to sfouknul při jednom. Ale to je dané tím, že mě návštěva servisu štve víc kvůli času a logistice než kvůli penězům. A doma na autech max přezuju kola...
Na druhou stranu, ty rozvody nejsou nijak extra drahý (materiál ani práce)... dáváš to občas do servisu, nebo čistě doma? Já bych tohle řešil asi tak, že bych jezdil dokud nebude další důvod pro návštěvu servisu a pak to sfouknul při jednom. Ale to je dané tím, že mě návštěva servisu štve víc kvůli času a logistice než kvůli penězům. A doma na autech max přezuju kola...
-> charon:
Já bych se na to vykašlal, ale jestli se ti to potká, tak tě neznám.
Já bych se na to vykašlal, ale jestli se ti to potká, tak tě neznám.

Kucí, prosím o radu ohledně rozvosů na jedničkové Octě, motor AGR (tdi 66 kW). Dával se řemen Contonental co má vydržet 120 000 km, měnila se vodní pumpa za pumpu s plastovou vrtulí jestli se nepletu. Pumpa byla, myslím, INA. Rozvody se dělaly před 5 lety, takže časově by se měli udělat, nicméně manželka za tu dobu najela cca 30 000 km. Je rozumné to hodit za hlavu a ještě jí nechat třeba 2 roky jezdit? Nebo se mám bát degradace časem jako čert kříže a nechat to někde udělat? Do tohodle se mi totiž doma úplně nechce.
-> saskyn2: No tohle je taková kde fakt jen ťuknu a sleduje jen DPF. Jasně, kontrolka lepší, ale ty peníze bych za to nedal
A přesně jak říkáš... 99% času je to zbytečnost.

-> dragon_cb_cz: Tak na Koncern samozřejmě taky jsou apky kde vidíš normálně měřený hodnoty, ale to je takový trochu uživatelsky náročný hrabat v telefonu a koukat, ta kontrolka je na tohle jednoduchá a vidíš jí hned. Jen jak říkám, za mě lepší nevědět

Ještě že to na Saabu řeší appka zdarma v telefonu
Ukáže hezky procento zaplnění, nájezd od poslední regenerace a případně její průběh. Ale taky už to moc neprožívám, občas se kouknu a zjistím, že už proběhla a ani jsem jí nepostřehl... tohle má smysl řešit jen pokud člověk jezdí dlouhodobě jen krátký trasy. Pokud ví, že jezdí trasy kde proběhnout stihne, tak to nemá smysl hrotit... tak se jednou za čas přeruší, no bože.
Když jsem teď posouval kombíka segře, tak už jsem jí s tou appkou ani nezatěžoval, beztak by to nepoužívala a bude s tím jezdit primárně trasu na chalupu, tzn 50 a víc km... nejspíš to auto stihne dřív shnít než aby se musela dozvědět, že něco jako regenerace DPF existuje.

Když jsem teď posouval kombíka segře, tak už jsem jí s tou appkou ani nezatěžoval, beztak by to nepoužívala a bude s tím jezdit primárně trasu na chalupu, tzn 50 a víc km... nejspíš to auto stihne dřív shnít než aby se musela dozvědět, že něco jako regenerace DPF existuje.
-> saskyn2 13.07.22 12:33:37: Hmmmm... No vzheldem k tomu, že dotazy na četnost vypalování DPF mám od mojí Markéty (vtipná shoda jmen) už teď, tak to asi nechám být... 

-> saskyn2: Jo fungujou, alespon pri klimatizaci
Tak jsem se toho spis moza nevsim, pac vetsinou jedu. Na volnobehu jsem regeneroval snad jen jednou ve stojici kolone a to jsem je asi neslysel i kdyz jsem byl z auta venku.

-> Syny: pokud ti fungují, tak 100% spouští
jo ta teplota je taky dobrá indicie.

-> saskyn2: Fakt to pousti i sahary? Ja mam pocit, ze mi pri regeneraci nezapinaji. Ale jistej si nejsem. Jde to poznat i dle teploty oleje + zvedleho volnobehu. Pokazdy mi vyleti nahoru pres 100°C.
-> palinator: No jo to by bylo lepší řešení, ale můj názor je, že auto má sloužit mě a ne já jemu, takže nějaký regenerace jsou mi většinou ukradený, zrovna tohle se umí zregenerovat i na volnoběh, když tu regeneraci přeruším, tak si ji stejně udělá když potřebuje, za mě je zbytečný si s tím lámat hlavu...
jinak regeneraci podle otáček úplně moc poznat nejde, jednotka si otáčky zvedá i při slabší baterce kvůli dobíjení, jediný podle čeho se dá poznat jsou zvýšený otáčky plus puštěný sahary i když není puštěná klima.
-> saskyn2:
Lepší by bylo, kdyby byl v palubním počítači očekávaný dojezd do regenerace a třeba reset tlačítkem šla ta regenerace po splnění podmínek spustit manuálně - právě třeba na té dálnici.
Lepší by bylo, kdyby byl v palubním počítači očekávaný dojezd do regenerace a třeba reset tlačítkem šla ta regenerace po splnění podmínek spustit manuálně - právě třeba na té dálnici.
-> Syny 13.07.22 09:16:58: Hele nejsem si jistý co má nwkt, ale nejspíš to samý. Dělá to na vw clubu člen ERGO, stálo to tuším 1700, nepamatuju se jestli to byla cena pro mě, nebo to tak dělá i do ulice. Udělal o všechno sám, asi za 40 minut. Budíky si vyndal, nandal nějakou kontrolku a udělátko, bere to podle mě z teploty nějakého čidla dpf.
-> Jumbo: Hele asi to nebudeš chtít slyšet, ale byla to největší hovadina to tam dodělávat
Dokud to tam nebylo, tak jsem měl svatý klid, Markéta jezdila a neřešila, ted jak jí to zasvítí, tak hned jezdí někde dokola, popřípadě mě otravuje jestli to nesvítí často a kdy to svítilo předtím a proč se to rozsvítí zrovna kilometr před sjezdem z dálnice
Já bych do toho už znovu nešel, oni moc dobře vědí proč tam ta kontrolka není
Ale pokud chceš, tak tady máš kontakt, popřípadě můžu v sz poslat telefon www.vw-club.cz/member1109
.html
-> Jumbo: Hele asi to nebudeš chtít slyšet, ale byla to největší hovadina to tam dodělávat



-> Jumbo:
1,6 TDI CAYC v Rapidu zvedá otáčky dost haluzně. Už jsem se ptal Milana jaký jsou pro to podmínky, ale nějak to nesedělo. Nevim co tý jednotce občas šibe.
1,6 TDI CAYC v Rapidu zvedá otáčky dost haluzně. Už jsem se ptal Milana jaký jsou pro to podmínky, ale nějak to nesedělo. Nevim co tý jednotce občas šibe.

-> King: Já už to manželku na Yeťákovi naučil, když má vysoko volnoběh, jede se ještě projet... Trvalo to, ale většinou si už všimne... Ale kontrolka by určitě byla jednodušší, než si hlídat otáčky na volnoběh, navíc by to bylo vidět dřív, než až při zastavení...
-> Syny 13.07.22 09:49:36: Tak my bawari mame tuhle "kontrolku " v zakladu :-) Ponekud nesmyslnej alnagonovej budicek okamzity spotreby se pri regeneraci rozkmita v rytmu toho, jak RJ pere do do vyjfuku naftu, ale nema vunec smysl se napr. ptat manzelky, jestli ji to v posledni dobe regenerovalo :-)
-> Jumbo 13.07.22 09:39:11: Co rikal Nwkt (jestli si to pamatuju dobre), tak to jsou budiky ven, naletovani diody a nejaky udelatko, ktery ji rozsviti pri priprave a v prubehu regenerace. Tusim ze tenkrat mi rikal nekolik tisic Kc, ale uz nevim kolik.
-> Syny: Obdobny dotaz, co to obnasi, stoji a kdo to dela... 

-> saskyn2: Tam mas ten upgrade budiku jako Nwkt? :)
-> Syny: jo zrovna zahořel filtr

-> saskyn2: Co te to tam sajni za kontrolku? To je zeleny DPF?
Něco z dnešního výkonu.
-> Milan 136: dík
-> Tomaso435 27.06.22 20:00:01: Ano. Je to tužší. Před tím si stěžoval, že je to měkké a je tam cítit ta hmotnost nádrže. Teď je to prý super.
-> Milan 136: a pocitově tuhost je nějak rozdílná?
-> Tomaso435 27.06.22 19:29:34: Teď asi nenajdu žádnou fotku. Je to o kus výš, ale nijak extrémně.
-> Milan 136: a jak ma auto vysoko?
-> Tomaso435 27.06.22 15:17:33: Táta má na combi s cng bombou v kufru zadní pružiny z Felicie Pick-up.
Pánové, o1 combi, jaký zadní pružiny aby se to zvedlo? Auto stabilně naložený a s vozejkem. Diky
-> palinator 24.05.22 13:58:43: nějaký těhlice 288 mam skladem...i s brzdičema...
-> saskyn2: O3, facelift. Nuluju pres tlacitko 0.0/SET nad volantem. Ted jsem to zkusil na sluzebaku a slo to pri kratkem stisku behem jizdy
-> radekp: a na jakém autě? Přes co to nuluješ?
-> StepaNoFUN: anebo cernou pasku pres stit... Ted vazne, jak to, ze to nejde?
-> radekp: Odpojit baterku. :-D
Nejaky tip na nulovani Trip?
Nejde mi vynulovat, za jizdy, behem stani. Kratky, dlouhy stisk, nic nefunguje
Nejde mi vynulovat, za jizdy, behem stani. Kratky, dlouhy stisk, nic nefunguje
-> palinator 24.05.22 13:58:43: Jen z O2

Tak už jsem se nasral a došlo i na mě... 
Nemá někdo věci na přestavbu na 288 mm brzdy na OI?

Nemá někdo věci na přestavbu na 288 mm brzdy na OI?

to potěš koště
-> MATTESS: Ano

-> MATTESS 15.05.22 12:35:47: Fuj, to čo je, som sa zľakol...
