-> Milan 136: Hele víš do čeho je G052529A2 ? Všichni mi to ted cpou že to je prý normálně do DSG, nějak to ani v etce nemůžu najít.
EDIT: už jsem to našel, to je do podélnejch audin. Jen nechápu že borci z autorizáku říkají že to cpou do dsg a na kelly to je označený pro dsg 4x4.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny 11.10.22 14:08:21: Na dvoulitrovyho chrochtavyho Bawora je tohle standard..
-> Milan 136: jo tyhle kulatý jsou v originále takhle, druhoška jak kdy.
-> saskyn2 11.10.22 14:28:56: Tenhle na tu 1.6 a třeba ten kulatej na Fabii 2 origo vždycky s tím návlekem.
Jinak to bývá jak říkáš pro prašné prostředí.
Jinak to bývá jak říkáš pro prašné prostředí.
-> Syny: to si můžeš objednat i na golfa, je to pro prašné prostředí. Mann c 35 154/1
-> Milan 136: jj 1.6MPI. Na predchozim to prave neni. Tak to diky, uz to chtel sundat 

-> Syny 11.10.22 14:08:21: Součást. To tam nechte. To je 1.6 ne?
Jeden rychlej dotaz ohledne OII. Tata mi poslal fotku nejakeho vzduchoveho filtru na ni. Co je ta bila vrstva? To je nejakej filc co je soucasti filtru nebo neco jen pro prepravu? 

Tak BCMkem to není.
-> saskyn2 10.10.22 22:46:32: To mě taky napadlo. Ale výrobní režimy, přepravní atd jsem zkoušel. 15 ty jednotky vidí, s kontakt taky vidí.
Bcm momentálně žádnou na zkoušku nemám, jinak bych zkusil.
-> Nwkt 10.10.22 22:30:23: Půlku jednotek už mám překódovanou
Bcm momentálně žádnou na zkoušku nemám, jinak bych zkusil.
-> Nwkt 10.10.22 22:30:23: Půlku jednotek už mám překódovanou

-> Milan 136: Hele a nemáš tam v něčem třeba aktivovanej přepravní režim, nebo tak něco?
Blokuje to třeba kombinace vytaženého klíčku a otevřených dveří, matně si pamatuju že třeba dveřní jednotky u prvních ročníků musí mít nějakou novější verzi sw a koduje se aby okna chodili po vytažení klíče, jinak pak nechodí ani zavření za deště. Já bych zkusil jinou BCM.
Blokuje to třeba kombinace vytaženého klíčku a otevřených dveří, matně si pamatuju že třeba dveřní jednotky u prvních ročníků musí mít nějakou novější verzi sw a koduje se aby okna chodili po vytažení klíče, jinak pak nechodí ani zavření za deště. Já bych zkusil jinou BCM.
-> Nwkt:
A bude fungovat aspoň to co doteď fungovalo

A bude fungovat aspoň to co doteď fungovalo

-> Milan 136 10.10.22 21:21:10: what
co udělat update sw celýho auta včetně novyho nakodovani?

-> Milan 136: Asi kravina, ale dětská pojistka? Což by teda mělo chodit jen vzadu.
Centrál?
Asi bych zkusil jinou BCM...
Centrál?
Asi bych zkusil jinou BCM...
-> saskyn2: -> Nwkt: Dneska jsem se v tom chvíli hrabal a našel jsem zajímavou věc v naměřených hodnotách. Je tam položka teď nevím přesně povolení/uvolnění stahování skel a u toho je "ne". Takže to evidentně něco blokuje. Ale kurva co? 
Co a proč může zakázat stahování skel?
Ještě byl čas zkusit odpojit senzor deště jen tak z nouze a beze změny.

Co a proč může zakázat stahování skel?
Ještě byl čas zkusit odpojit senzor deště jen tak z nouze a beze změny.
-> palinator: Ta se od 45g nespustí ne ? Mez přeplnění.
-> Kocvin:
To vypadá jako kdyby z nějakýho důvodu nemohla proběhnout regenerace ne?
To vypadá jako kdyby z nějakýho důvodu nemohla proběhnout regenerace ne?
Netušíte někdo, proč je rozdíl mezi naměřenou a vypočtenou hodnotou tak vysoký ? Jedná se o OIII, CKF s nájezdem 83k km.
5188 - Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
P2463 00 [167] - -
Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 82900 km
Datum: 2022.10.10
čas: 09:21:17
Otáčky motoru: 0.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 0 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 70 °C
Tlak okolního vzduchu: 980 mbar
Napětí svorky 30: 12.140 V
čítač zapomenutí po OBD: 40
čítač doby regenerace filtru částic: 0.00 s
Filtr částic: kilometry od poslední regenerace: 619722 m
Filtr částic: naměřená hmotnost sazí: 1.84 g
Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí: 50.00 g
Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: dyn. ofset: 0 hPa
5188 - Filtr naftových částic - zanesení sazemi příliš vysoké
P2463 00 [167] - -
Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Kilometry: 82900 km
Datum: 2022.10.10
čas: 09:21:17
Otáčky motoru: 0.00 /min
Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
Rychlost vozidla: 0 km/h
Teplota chladicí kapaliny: 89 °C
Teplota nasávaného vzduchu: 70 °C
Tlak okolního vzduchu: 980 mbar
Napětí svorky 30: 12.140 V
čítač zapomenutí po OBD: 40
čítač doby regenerace filtru částic: 0.00 s
Filtr částic: kilometry od poslední regenerace: 619722 m
Filtr částic: naměřená hmotnost sazí: 1.84 g
Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí: 50.00 g
Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: dyn. ofset: 0 hPa
-> Nwkt 09.10.22 17:45:35: Nevím. Možný je všechno. Hlavně by mi docela pomohla informace, kdy to začalo. Jestli samo, nebo po nějakým zásahu. Ale v tý ese neví. To přivezli kdo ví odkud a ví o tom úplný hovno. Hlavně by musely být špatně asi všechny. U řidiče už jsem kontroloval a proměřoval svazek a pozice pinů podle schémat sedí.
A to by to asi třeba psalo chybu, snad
A to by to asi třeba psalo chybu, snad

-> Milan 136: a jsou tam svazky dveří ze správného modelu? Aby tam někdo nenaprasil svazky z jinyho roku i s dverma
-> saskyn2 09.10.22 13:57:38: Jo. Právě že ta dveřní jednotka vidí všechny stavy spínačů stahování. Nechápu. Když to jinak jezdí. BCM nevím, ta s tím podle mě při stahování spínačem nemá nic společného. Spínače vedou rovnou do dveřních jednotek.
Je to zvláštní. Mám od pátku odpojenou baterku. Třeba to zítra půjde
Je to zvláštní. Mám od pátku odpojenou baterku. Třeba to zítra půjde

-> Milan 136: A přes měřený hodnoty to vidí zmáčknutý spínač? Pokud jo, tak není důvod aby okno nejelo pokud do toho jde štáva. Nebo není třeba prohozená levá a pravá jednotka? Případně zkusit jinou BCM.
-> saskyn2 09.10.22 10:26:54: Jednotku u řidiče a spínače jsem zkoušel z jiného funkčního auta. Je to fakt divný. Proč to jede, když tam ten signál pošleš jakkoliv, krom spínačů je záhada.
-> Milan 136 08.10.22 10:25:56: ono to má taky 370 v těle. Je to 1.6 a kupodivu i původní vstriky ještě. -> Syny 08.10.22 15:35:55: ano jen jedno
mě se moc sloupky tedy nelíbí ale dle vkusu zákazníka


-> Milan 136: Hele klasicky svazky v husím krku, to ale hodí chybu, pak když se nějakej kretén hrabe ve dveřích a nezapojí spínač, ale to hned vidíš že nesvítí. Pokud to v měřených hodnotách vidí chod spínače tak bych možná zkusil jinou dveřní jednotku, ale těžko říct. Naposled si borec hrabal v pojistkách a vrátil jí na jiné místo.
-> saskyn2: Neřešil jsi někdy na O2 face nefunkční stahování skel?
Normálně to nemůžu rozchodit. Ale netuším, co s tím kdo dělal. Přivezli to z auto esa, někdo se v tom už vrtal. V průchodce oholený dráty, can zamotanej do sebe pod izolačkou atd.
Přes vložku to stáhne a vytáhne všechny 4 okna, to samé přes DO, i když podržíš kolíbku na zamykání zevnitř, tak to jede. Ale ovladačem na žádných dveřích ani prd. Když odpojím ve sloupku lp, chodí mi lz. To samé vpravo. Odpojím přední a zadní jdou.
Dáš blok naměřených hodnot třeba u řidiče a ty polohy všech spínačů ta jednotka vidí.
Dveřní jednotky správně nakódované, bcm taky.
Samozřejmě čistý bez chyb.
Normálně to nemůžu rozchodit. Ale netuším, co s tím kdo dělal. Přivezli to z auto esa, někdo se v tom už vrtal. V průchodce oholený dráty, can zamotanej do sebe pod izolačkou atd.
Přes vložku to stáhne a vytáhne všechny 4 okna, to samé přes DO, i když podržíš kolíbku na zamykání zevnitř, tak to jede. Ale ovladačem na žádných dveřích ani prd. Když odpojím ve sloupku lp, chodí mi lz. To samé vpravo. Odpojím přední a zadní jdou.
Dáš blok naměřených hodnot třeba u řidiče a ty polohy všech spínačů ta jednotka vidí.
Dveřní jednotky správně nakódované, bcm taky.
Samozřejmě čistý bez chyb.
-> Milan 136 06.10.22 21:16:44: Jj, ani O1 (minimálně poface) nevypadá pořád ještě jako totální veterán. Taky jsem na jednu hezkou na předměstí ČB dneska koukal 

-> saskyn2: To ma to mracitko jen na jedne strane?
Ale tmave sloupky/ramy celkem dobry :)

-> saskyn2 08.10.22 10:23:22: To je ošklivý auto 

-> saskyn2 07.10.22 19:52:16: Kdyby to nebyla socka verze, možná by to vypadalo líp. Ale u dvojky Ovce bych ty sloupky taky nechal spíš v barvě.
-> Nwkt: Mám černý auto a černý fólie na oknech... Včetně střešňáku... :-D
-> saskyn2: černý sloupky a fólie na oknech
-> Syny 06.10.22 19:09:30: hele zrovna dneska přijel na servis bilej kombík jako má Milan s černými sloupky a za mě teda nee.
-> saskyn2: Jo, to je mi jasny, ze u 4 kolky to asi nepujde takhle, jen ne vzdy to lozisko takhle jde poznat. Mozna vepredu to jde tim zatacnim snaz nez vzadu...
-> Bukaj 06.10.22 22:46:05:
než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost
Uplne jednoznacne, kotuce neslo dolu, tak do toho jebli kladivom. A ako je zname, loziska uplne takyto pristup malokedy preziju, gulickove obzvlast.
než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost
Uplne jednoznacne, kotuce neslo dolu, tak do toho jebli kladivom. A ako je zname, loziska uplne takyto pristup malokedy preziju, gulickove obzvlast.
-> Syny: No to je ale výjimka, 95% těch ložisek hučí tak jak píšu. Nebo si za to spíš neuměl vhodně vzít. Zatočením kola u 4koly o které tady Bukaj mluví poznáš houby, to jde jen u předohrabu.
-> saskyn2 06.10.22 23:41:01: Tohle neni uplne tak pravda. Me lozisko vzadu hucelo a bylo uplne jedno jestli jedu rovne a nebo do jakykoliv zatacky. Na 100% me ujistilo az zvednuti kola a zatoceni s nim, kdy bylo huceni slyset jednoznacne.
-> Milan 136: -> saskyn2: Díky za tipy, mrknu na to... :)
-> Bukaj: Ano ale musíš tu zatážku vzít trochu ostřeji, nebo to zkus na rovině když to v určitý rychlosti hučí-většinou kolem 80 nejvíc , tak vem za volant a pokud to je ložisko tak to slyšíš je to mění intenzitu. Jinak jak píše Milan.
-> Bukaj 07.10.22 00:58:21: Kuličková.
Tohle je zvednout na zvedák, roztočit a zespoda to poslechnut. Klidně přes šroubovák opřený o těhlici/rozvodovku a je jasno.
Neměnil třeba ještě olej v haldexu a nevypustili omylem rozvodovku?
Tohle je zvednout na zvedák, roztočit a zespoda to poslechnut. Klidně přes šroubovák opřený o těhlici/rozvodovku a je jasno.
Neměnil třeba ještě olej v haldexu a nevypustili omylem rozvodovku?

-> saskyn2: Třeba u vlečky to vůbec vliv nemá, tam se intenzita hučení mění pouze v závislosti na otáčkách...
...takže zkusit to poslouchat v zatáčce, zítra bude příležitost
Jinak jaká má ta OIII 4x4 ložiska v zadních kolech? Kuličková dvouřadá nebo kuželíková?
...takže zkusit to poslouchat v zatáčce, zítra bude příležitost

Jinak jaká má ta OIII 4x4 ložiska v zadních kolech? Kuličková dvouřadá nebo kuželíková?
-> Bukaj: Ale ložisko kola právě zvuk mění když ho zatížíš/odlehčíš v zatáčce.
-> saskyn2: Tohle je ložisko. Se zátěží se zvuk nemění, proto spíš podezřívám ložisko kola, než diferáku, ale nevím, jak je to tam řešené... Hardyna ani nic jiného to není, je to ložisko.
-> Bukaj: Tak ložisko v kole poznáš že při zatížení v zatáčce hučí víc. Taky to může být hardyna, nebo ložisko v haldexu. To hučí spíš v plným zápřahu. Nebo taky můžou hučet oskákaný pneumatiky.
-> Bukaj: Náboj se nesundavá kvůli kotoučům, ložiskem kola bych začal. Nejlevnější oprava.
Dotaz na odborníky:
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...
Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?
Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...

Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?

Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
-> dragon_cb_cz 06.10.22 21:13:26: Díky. To je právě ono. Ten design je často kritizovaný jako konzervativní, ale stárne to mnohem pomaleji. Minulý týden jsem potkal ve městě fakt pěknou O1 RS a je to pořád pěkný auto.
-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: Máš to fakt pěkný
A je fakt, že jakkoliv mě ty auta moc neberou, tak se musí nechat, že Oktávie obecně vzhledově stárnou velice pomalu. Třeba Mazdy nebo v jistým období i Fordy byly často daleko odvážnější a na první pohled koukatelnější, ale zastarávají daleko rychleji...
