-> King 21.12.22 10:01:43: No, ja som asi asi nie celkom správne vyjadril, uznávam :) "Optickým" som myslel ten systém snímania, ktorý na pohľad vidno, čiže ozubené koleso na náboji. K tomu je myslím pasívny indukčný snímač. A v ozubení môže byť bordel a nemusí to potom fungovať správne.
Na rozdiel od magnetu v gufere ložiska a magnetického (hall) snímača, čo sa používa dnes.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml 21.12.22 09:49:51: Normálně, očním viděním, ručním pohmatem a mozkovým myšlením. 

-> minno 21.12.22 09:47:58: Optika v tom humusu na kole?

-> minno 21.12.22 09:47:58: jak se to pozná? 

-> vhml: A je tam hall, alebo optický snímač?
-> vhml 20.12.22 16:13:20: Me něco podobného dělá P106. nevím zda se to da aplikovat i na sharana, ale dycky když vyčistim čidla, tak tpo na chvíli pomůže
Sice se to týká Sharana ,ale tam by si to nikdo nepřečetl
Občas se mi rozsvěcuje chyba ABS, jde o LP kolo. Svítí to když stojím, když se rozjedu tak to buď zhasne, nebo stačí vypnout a zapnout zapalování za jízdy a je to zhaslý.
Má smysl měnit čidlo, nebo je to spíš nějaký přechoďák v konektoru či bordel na kroužku? Když je vlhko, tak se to asi děje víc.

Má smysl měnit čidlo, nebo je to spíš nějaký přechoďák v konektoru či bordel na kroužku? Když je vlhko, tak se to asi děje víc.
-> dragon_cb_cz: protoze to je ted to nejlevnejsi...
-> vhml 15.12.22 19:37:46: Aneb místo aby IT průmysl a automobilky zkombinovali to nejlepší, tak raději zkombinovali to nejhorší 

-> minno 15.12.22 18:17:12: ano, je to běžné. Hřeší se na to ze aktualizaci uz tam lze snadno kdykoliv nahrat.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.12.22 18:36:40: Až tak moderné spotrebiče našťastie nemám
Vrchol techniky u nás je mikrovlnka LG s digi ovládaním z roku 1997, ktorá stále funguje


Copak vam se obcas sama neaktualizuje pracka, mycka, susicka nebo lednice? 

-> minno 15.12.22 18:17:12: Ne, ta přetechnizovanost a přeelektronizace je dnes problém i sušičky nebo pračky.
2. díl recenze Škody Octavia IV po 75 tis. km, aneb 60 problémů, které se většinou nedají odstranit.
Toto ste niekto kukali? To sú fakt moderné autá tak softvérovo nevyladené / ? Alebo je to problém len Oct. IV? (to sa mi ale nezdá)
Celkovo mám dojem, že má dnes veľa elektroniky problém s vyladením softvéru, resp. že je to všetko ako šité horúcou ihlou - nelogicky / neergonomicky usporiadané ovládanie, chýbajúce základné funkcie atď.
-> palinator: zalezi na slozitosti rozebirani cerpadla. U tech levnejch ci plastovejch strihnout. Nekdy se s tim stav.
Když jste u toho: Mám tu na opravu ponorný čerpadlo. Výměna plováku. Má cenu rozebírat čerpadlo a napojit nově celej kabel a pak to těsnit a nebo to střihnout a udělat jak píšete?
-> Bukaj: ta smrstovacka s lepidlem na gumu (titanex) neni nic moc. Alespon bych konce pretahnul silikonovou samosvareci paskou. Se nekdy pripomen.
A ja jsem nepsal, ze to nevydrzi. Jen ze ty original VAG nebudou za 15,-Kc/ks.
A ja jsem nepsal, ze to nevydrzi. Jen ze ty original VAG nebudou za 15,-Kc/ks.
-> StepaNoFUN 10.12.22 20:20:24: Já tyhle spojky v 2,5 mm používám na 230V nejen v zemi, ale i ve vodě (nastavování a opravy kabelů čerpadel), jen přes ně ještě 2 vrstvy smršťovky s lepidlem, takže nějaké žhaviče nebudou problém

-> palinator: hlavní problém je mechanický poškození... Jinak by asi 2,5 stačila. Ale běžně se tahá 6mm2. Ono toho máš třeba 50-500m bez "odbočky". Proud je nulovej, ale ten VF signál z generátoru pro hledačku se šíří spíš skin ekektem...
-> StepaNoFUN:
To musí mít takovej průřez?
To musí mít takovej průřez?
-> SO545: Nemám velkej VAG kufřík za desetitisíce... :-D www.emas.cz/sis-2-5-lisov
aci-spojka-cu-izolovana-sm
rstovaci-prurez-1-5-2-5mm2
-izolace-pe-sb2-5?gclid=Cj
wK...
Edit: V 2,5 je asi nemám. Ale v provedení 4-6mm2 je kupuju běžně a cpeme je do země. Spojování vyhledávacího vodiče podél plastovejch trubek.
Edit: V 2,5 je asi nemám. Ale v provedení 4-6mm2 je kupuju běžně a cpeme je do země. Spojování vyhledávacího vodiče podél plastovejch trubek.
-> Milan 136 27.11.22 21:40:28: sakra prestanem to tu sledovat...jal som sa vymenit zhavice a skoncil som s vymenou kabelaze....ale spojil som to presne so spojkou co mas na obrazku....z velkeho VAG kufrika



Je to Rapid, ale sere pes:
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný
E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.
Myslel jsem jestli se otáčky nezvedají jen kvůli podpětí, ale kvůli tomu to není.
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný

E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.

-> charon: Tohle vypadá jako obyčejný mini ISO konektor.
-> charon 27.11.22 21:34:09: To chce něco takového, co se zalisuje a spoj se pak teplem smrští a utěsní.
Svazek jsem Rožmitál v délce o něco delší než je nový kabel a tam nic není. No, seženu si ty nejkvalitnější lisovací dutinky a předělán to
-> charon 27.11.22 17:54:12: slisovat, přes to smrštovačku s lepidlem a neřešit, tyhle konektory v autě budou ale znamenalo by to rozmotat svazek...
Takže na můstku zhavky jsou jakési konektory - viz foto níž. Ve svazku v autě nic takového není, takže otázka je - co to je za konektory? Má smysl je shánět? Nebo se na to radši vyprdnout a dát jen lisovací dutinky?
Este sem na Wurthu nasel toto
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi

-> Milan 136: Asi tak 3 roky zpět jsem vytahoval vstřiky z MB Vito. Samozřejmě nešel ven ten nejhůř přístupný
Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny

Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny

-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 14:16:00: Zrovna včera jsem viděl na IG video, jak vyndavali vstřiky dvěma panenkama v takovým svařeným roštu

To je jako kdyz jsme chteli vyndat vstriky u kamosova focuse s mrdkovnim 1,6 TDCi DV6 od PSA. Nesly vyndat ani za prd, tak jsme povolili trochu jejich presky a ze to nastartujem a chcipnem hned, ze to povoli... No skoncili jsme u toho, ze jsme jezdili po vsi sem a tam, nez jsme uslyseli takovy prdeni a vstriky se samy uvolnily 

-> Lamac: Jo taky dávám měděnku, ale to neřeší problém když to auto poprvé přijede. A po sobě jsem ještě žádný neměnil.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel
Ale ve finále to bylo úplně v pohodě jen to cuklo a začalo foukat ven.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel

Ja závity na žhavičoch (ale aj telá vstrekov) pri montáži pretriem medenou,alebo grafitovou vazelínou a keď nieje po ruke ani jedna z nich, tak stačí aj obyčajné nafta.
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
-> saskyn2:
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...

-> saskyn2 25.11.22 21:19:54: To je v prdeli no, když se utrhne kus hliníku a zničí to závit až nahoru 
Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.

Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.
Jo a aby jste se nehádali jestli studený nebo teplý, tak tahle byla vyndaná na studeným motoru ale nastartovaným a ve vyšších otáčkách a bouchačkou
Jinak se protáčela. Po vyndání projetý závit závitníkem a kupodivu to normálně drží. 


Tak tam je konečná jakmile se urve kus závitu z hliníku, pak to drtí a rve ten závit před sebou a pak už žádný cukání ani povolovače nepomůžou. Tem uvolnovač má smysl jen a pouze na začátku, ideálně to tam nalej týden před jak psal Milan. Něco z vlastní zahrádky

Oxim Ultra od Normfestu taky funguje poměrně hodně spolehlivě, jde o to spíš tu zhavku odlepit a klidně s ní cukat po desetinách milimetru tam a zpět a při povolování dycky kousek přidat, hodně s citem, zatím sem vždy naštěstí všechno povolil..ale zalomená zhavka není nic co by se nikdy nikomu nestalo, pak je to trochu oser..ale dá se vyřešit spousta..mám trochu tušení, že litina byla na FoMoCo motoru naftě 1.8 TD nějakej escort..tam ty hlavy kolabovaly celkem dost..
-> palinator 24.11.22 14:15:33: v zadnym pripade sem nemel v umyslu nekoho oznacit za ,,kokota,, a podobne
nikdy sem to nerobil tak se mozna jen trochu blbe ptam. No nakonec sem asi za kokota ja protoze sem si opravdu myslel ze stary TDI ma hlavy litinove a jak vidim -> Milan 136 24.11.22 14:11:44: tak sem se asi i tady spletl. Nevadi aspon sem zase o cosik chytrejsi.
Tuz zhavky povolovat na zahratem motoru a dopredu prostrikavat uvolnovacem
ten wurth boltex nemam ale mozna by mohl fungovat i L-M s mrazovym efektem (ten mam)? to zkusim.

Tuz zhavky povolovat na zahratem motoru a dopredu prostrikavat uvolnovacem

Tak sem měl jednu rychloakci, původně sem plánoval že to udělám jak si naplanuju já a ne vozidlo, nicméně člověk míní a život mění..táta chtěl přeházet kola na ovci že by v úterý jel do města po doktorech, tak že bych to v pondělí sfouk, pak sem si řek že ségra v neděli taky přijede přeházet kola tak to udělám ráno a po obědě ségry auto..zašel sem tedy do garáže pro ovci, přejel sem s tím domů, vjel do placu zastavil a doslova v tom stejnem okamžiku upadlo levé rameno..resp. se ozvalo takové zvláštní lupnuti, kterému sem prvně nevěnoval pozornost, zvedl sem za nosník levou stranu, shodil kolo a jak dycky mám potřebu ocumovat okoli, tak čumím na rameno a u předního silentbloku, že ta barva s tou korozi už se teda hodně loupe, tak že bych to skrabnul dolu..no jenže to byla prasklina no a napravnice taky uhnila..takže z banální operace se stala exhumace..naštěstí skoro všechno bylo doma.doobjednal sem čepy řízení, spodní silentblok a prave gufero poloosy..
Všechno sem to prolil Noxudolem a zvenčí plastickou ochranu podvozku, tak to snad nějakou dobu zase vydrží..
Všechno sem to prolil Noxudolem a zvenčí plastickou ochranu podvozku, tak to snad nějakou dobu zase vydrží..
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.22 18:25:35: to uz je na kazdom sudruhovi ... 
Ja som mal vcera kontrolu svojej prace....nejaky spaniel ktory nevedel ceknut ani slovko inac ako spanielsky....si preberal Q3 po velkej buracke....Nastastie vsetky skrutky ktore skontroloval /aj na zdvihaku/ boli : OK

Ja som mal vcera kontrolu svojej prace....nejaky spaniel ktory nevedel ceknut ani slovko inac ako spanielsky....si preberal Q3 po velkej buracke....Nastastie vsetky skrutky ktore skontroloval /aj na zdvihaku/ boli : OK
-> SO545 24.11.22 17:17:19: To se neutralizuje u pokladny a pak předáním vozu zákazníkovi... 

-> Milan 136 24.11.22 14:55:19: boltex je ina zeravina....tiez som s nim rozhybal kde co co sa nezmestilo do ulptrazvuku. Len to chce potom neutralizovat.
-> palinator 24.11.22 14:15:33: Posledně jsem tu měl O3, aso 400 najeto. Přijel, takže to bylo žhavé. A nešla ani za boha. Tu bych urval.
Je to tam "šikovně" v domečku utopené a plné bordelu kolem. Vyfoukal jsem to do čista, zalil boltexem a nechali jsme ho odjet. Za týden přijel a šla pomalu jen nástavcem v ruce
Je to tam "šikovně" v domečku utopené a plné bordelu kolem. Vyfoukal jsem to do čista, zalil boltexem a nechali jsme ho odjet. Za týden přijel a šla pomalu jen nástavcem v ruce

-> frajer:
Možná jsem kokot, ale na Toledu jsem za studena žhavky povolit rozumnou silou nemoh (nebo jsem se bál zabrat) a když jsem to nechal chvíli kadlat, tak to pak šlo.
E: jinak viz -> Milan 136:
Možná jsem kokot, ale na Toledu jsem za studena žhavky povolit rozumnou silou nemoh (nebo jsem se bál zabrat) a když jsem to nechal chvíli kadlat, tak to pak šlo.
E: jinak viz -> Milan 136: