![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok 02.07.24 16:43:53: Jak dáváš vrtule naplno?
Neříkej, že tam máš ruční spínač.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak k Jadranu dojela, ale jela pěkně jen, dokud mi nedošla flaga plyn, pak jsem natankoval něco ve slovinsku za nektestanskych 0,87euro a už akcelerace tak čistá nebyla :/ No teď jsem bral na ine za 0,79 eur a zdá se to být lepší..
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
-> Jirik_Tuňák1983: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 30.06.24 23:54:07: Ale notak ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> COL 30.06.24 22:24:09: Ještě štěstí, že ti Milan poradil, v servisu by ti klidně mohli říct, že se s tím ještě nesetkali a že to zkusí napíchnout. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Ok, zkusim tam poladit to tesneni. Spina ani nic tam nebylo, moc jety to neni, jen je ta dira proste zatesnena :).
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
-> COL 30.06.24 12:48:32: Taky moc nechápu. Rapidy měly plný zadní dveře vody. Vnitřní prostor dveří je mokrý, to je normální. Vyčisti otoky a těsnění v tom místě klidně nějak uprav. Rapid tam má takový praporek, ten se v tom místě vystřihnul.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
-> COL 30.06.24 11:44:10: cca 1 mm, upravenou suplerou jsem meril 1,14 mm, no doufam, ze nedetonuje, svicky jsem vzdy vyndaval stejne, na 1. valci vzdy odchazela civka, nekdy na druhem... je to divne, prvni valec je preci nejlip chlazeny
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> COL: na odsroubovani / odvrtani stahovacek. Fabie ma zevnitr plechy a to tesneni na nich bude po smrti.
Proč je u O III odtoková díra dveří překrytá těsněním?? Všiml jsem si, že na jedněch zadních dveřích je kapka vody, ačkoliv bylo všude sucho, následně po odhrnutí těsnění, jsem ze dveří vytočil dost přes litr vody. Přijde mi, že není šance, aby to vyschlo a vyteklo a už vůbec ne, když se dveře neotevírají. Taky je zajímavé kudy se tam tolik vody dostalo, stojí to v garáži a těsnění, zdá se, doléhá na sklo velmi dobře. Jestli je to normální, tak bych v návodu očekával kapitolu o průběžné údržbě spočívající v pravidelném odvodňovaní dveří.
S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?
-> ajok: Zajímavá závada, dost se divím, že to vůbec nějak pálilo. Kolik té elektrody chybí směrem dovnitř? Takhle to vypadá ojebaný spíš mechanicky. Jiskřiště ZC nebo TXS měla povrchovou jiskru a izolátor to nedevastovalo.... Není to zničený od detonační spalování? Není kolem toho válce něco abnormálního?
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
-> COL 30.06.24 01:04:32: jj, taky si myslim a to opaleni podle me neni od teploty, ale od jiskry, kdy to bez elektrody stale jelo, chudou smes mi to nedetekuje, no proste nechteji priznat smejd, takze s briskem koncim a to jsem je daval do vsech aut
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...
-> ajok: vysoká elektrická vodivost? To jako argument zní divně, když kousek od toho je odrusovaci odpor jako kráva...
odpoved z brisku Tabor
Je mi líto, že jsem vám dříve neodpověděl, důvodem bylo to, že případ je poměrně nejasný a tak jsem od kolegů nedostal žádnou jasnou odpověď.
Podle fotky je jasné, že špička izolátoru je velmi zatížena vysokou teplotou.
Zapalovací svíčky řady Silver line jsou vybaveny středovou elektrodou, jejíž teplota tání je poměrně nižší, než např. u vámi uvedených Denso. Výhody stříbrného typu materiálu jsou ale hlavně u aplikací s plynovými přestavbami, a to díky výborné teplotní/elektrické vodivosti ve velmi malém průřezu.
S těmito svíčkami se běžně v provozu nesetkáváme, ale vždy doporučujeme využívání prověřeného servisu pro ověření stavu motoru a trysek.
Je mi líto, že jsem vám dříve neodpověděl, důvodem bylo to, že případ je poměrně nejasný a tak jsem od kolegů nedostal žádnou jasnou odpověď.
Podle fotky je jasné, že špička izolátoru je velmi zatížena vysokou teplotou.
Zapalovací svíčky řady Silver line jsou vybaveny středovou elektrodou, jejíž teplota tání je poměrně nižší, než např. u vámi uvedených Denso. Výhody stříbrného typu materiálu jsou ale hlavně u aplikací s plynovými přestavbami, a to díky výborné teplotní/elektrické vodivosti ve velmi malém průřezu.
S těmito svíčkami se běžně v provozu nesetkáváme, ale vždy doporučujeme využívání prověřeného servisu pro ověření stavu motoru a trysek.
-> Jarda/felda 28.06.24 09:06:06: jj, ale 2,5 gen, 2 gen doufam ma jine oznaceni? a todle asi nepoznas u nafty, jestli je 2 nebo 3 konektorova? stale jsem jeste neudelal to DO, 3gen ovladac se mi tu vali...
Jinak jsem mluvil se synem Ing.Mlocha a pry nezna nikoho, kdo by potreboval na bezne jezdeni mobil1 5W50, ale prislo mi, ze si spis myslel, ze mam tsicko a ne 20V![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak jsem mluvil se synem Ing.Mlocha a pry nezna nikoho, kdo by potreboval na bezne jezdeni mobil1 5W50, ale prislo mi, ze si spis myslel, ze mam tsicko a ne 20V
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 28.06.24 04:28:51: AH je s dálkou + 4x el okna ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tady jsem nasel ten vypustak s magnetem www.beetle.cz/obchod/.../
zatka-prevodovky-vypoustec
i ale ona ta prevodovka bude mit magnet nekde vevnitr, jak felda
po vyndani a zandani konektoru uz funguje, jen jak dlouho...
s timdle cislem a na konci AH ma jeden clovek v inzeratu dve a tvdil, ze to je z octy s dalkou, nemuze tam byt nejaky zadrhel? dekuji
ono stejne bych mel tu elektroniku vsechnu zacit nakupovat, pokud to auto chci udrzet pri zivote...
s timdle cislem a na konci AH ma jeden clovek v inzeratu dve a tvdil, ze to je z octy s dalkou, nemuze tam byt nejaky zadrhel? dekuji
ono stejne bych mel tu elektroniku vsechnu zacit nakupovat, pokud to auto chci udrzet pri zivote...
zas mi blbne komfort
ale kupodivu se ten comfort 2,5 gen da docela snadno koupit, nemohu to zamenit s 2 gen? abych nekoupil spatne
obcas mi jdou skokove budiky, vetsinou, kdyz pustim klimu, po vypnuti motoru uz je to OK, nemuze to s timdle souviset? pritelkyne tvrdila, ze to i hur jede, ale me se nezda, dostal jsem z toho pres dve kila pri skakajicich rucickach :)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
obcas mi jdou skokove budiky, vetsinou, kdyz pustim klimu, po vypnuti motoru uz je to OK, nemuze to s timdle souviset? pritelkyne tvrdila, ze to i hur jede, ale me se nezda, dostal jsem z toho pres dve kila pri skakajicich rucickach :)
proc ta naftova potvora zere zadni snimace ABS, me jeste zadnej zadni neodesel
odchazeji na preskacku, nikdy neodesel hned ten, co jsem menil![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
odchazeji na preskacku, nikdy neodesel hned ten, co jsem menil
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 27.06.24 21:14:04: no nic, tak jsem prizdisrac, rozhodl jsem se pro jistotu, ono taky co bych delal s tema 3l
Ona stejne po Chorvatsku bude do zimy stat, protoze se mi kolem zadni napravy zacinaji hromadit orezlinky, no a az to poradne poresim, tak s ni stejne moc v zime jezdit nebudu.
Ona stejne po Chorvatsku bude do zimy stat, protoze se mi kolem zadni napravy zacinaji hromadit orezlinky, no a az to poradne poresim, tak s ni stejne moc v zime jezdit nebudu.
-> Jarda/felda 25.06.24 04:27:13: diky dratek Cu a renzosil to snad vyresil....
mam na oleji 13,5tis.km a kdyz mam dole velky pech, tak ho vymenim, jen se nemohu rozhodnout jestli jeste dat shel helix ultra 5W40 nebo mobil 1 5W50, oba maji normu, uvazoval jsem o valvoline VR1 racing, ale ten nema normu a po pridreni pistu u AEE s TotalQuartzRacing 10W50, kterej nemel normu, uz to nehodlam riskovat... ale stejne se bojim toho mobil 1 dat ho tam pred delsi cestou po dalnici? toho shelu mam jeste 3l a 4 stoji 600,-kc, mobilu 1 bych musel koupit alespon 5l za 1200,-kc, tak jestli nedat ten shell, kdyz uz na nem mam pres 100tis.km
Jeste se chci zeptat, jestli se necha nekde koupit zatka na prevodovku s magnetem? na uhlovym prevodu magnet mam a na prevodovce ne, ty zatky jsou se stejnym kuzelovym zavitem, na prevodovce mam jen dulek a v nem je cisto, ale 17 sestihran mam dost ohlomejzdanej narozdil od te uhlovky. Dekuji. No premyslim, ze i vypustak na motoru si necham upravit na magnet.
mam na oleji 13,5tis.km a kdyz mam dole velky pech, tak ho vymenim, jen se nemohu rozhodnout jestli jeste dat shel helix ultra 5W40 nebo mobil 1 5W50, oba maji normu, uvazoval jsem o valvoline VR1 racing, ale ten nema normu a po pridreni pistu u AEE s TotalQuartzRacing 10W50, kterej nemel normu, uz to nehodlam riskovat... ale stejne se bojim toho mobil 1 dat ho tam pred delsi cestou po dalnici? toho shelu mam jeste 3l a 4 stoji 600,-kc, mobilu 1 bych musel koupit alespon 5l za 1200,-kc, tak jestli nedat ten shell, kdyz uz na nem mam pres 100tis.km
Jeste se chci zeptat, jestli se necha nekde koupit zatka na prevodovku s magnetem? na uhlovym prevodu magnet mam a na prevodovce ne, ty zatky jsou se stejnym kuzelovym zavitem, na prevodovce mam jen dulek a v nem je cisto, ale 17 sestihran mam dost ohlomejzdanej narozdil od te uhlovky. Dekuji. No premyslim, ze i vypustak na motoru si necham upravit na magnet.
-> ajok 25.06.24 03:24:31: gumička okolo čerpadýlka
nevite kde a proc muze tyct ostrikovac u octy? pres cerpadylko? ja doliju a klidne to mesic drzi a najednou prijdu k autu, pod autem louze a pul nadrzky pryc
neudelalo mi to poprve...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 24.06.24 07:56:54: V roce 2003 když jsem začínal ve Škodovce tuto diagnostiku "vaginu" mohli pouzivat a obsluhovat jen lepší stáří mechanici. Ten zbytek používal ATAL ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 24.06.24 07:56:54: Vypadá to, že to běží ještě na propanbutan. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> CHIP 24.06.24 06:37:51: VAG 1552![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> CHIP: Dobova diagnostika.
-> Milan 136: Co to proboha je ?
-> venni: Ok .. díky ..
-> CHIP 21.06.24 11:25:23: ten ventil by měl být ve filtru jak u PD tak CR.Leč oba dva filtry jsou odlišné...už jsem se s tím taky setkal...že to nedrží tlak.
-> saskyn2: Nemám teď u sebe techničák. Ale dle mě je to CR.
Řeknu to mechanikovi .. že je ventil v tělese filtru. Nezdálo se, že by se s podobnou závadou setkal.
Řeknu to mechanikovi .. že je ventil v tělese filtru. Nezdálo se, že by se s podobnou závadou setkal.
-> CHIP: a co to je teda za motor? Cr? Ventil je v tělese filtru
-> palinator: Takže tam není ventil .. ale pumpa funguje jako ventil ?
-> CHIP:
Nepadá nafta? Že by to podavačka nestihla natlačit...
Nepadá nafta? Že by to podavačka nestihla natlačit...
-> Pavel P@nkáč: Není to PD. Dělá to jen při odstavení minimálně na den. Při použití během jednoho dne to startuje na drb.
-> CHIP: A to je PD? dělá to teplé / studené?
Mám takovej dotaz. Někdy se mi stane že u Octavky 2 2.0 tdi musím při startu točit motorem třeba 2 vteřiny než to chytne. Prostě fakt to točí jak stodvacítka a nic až po chvilce to normálně chytne. Mě napadlo, jestli tam není nějakej zpětnej ventil, kterej drží tlak paliva a že prostě už není tak ok a chvíli trvá, než čerpadlo udělá tlak paliva. Je to možný nebo su úplně vedle ?
-> ajok 18.06.24 21:12:50: A to jsi tam šel něco vybírat nebo provokovat? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 18.06.24 11:29:49: tak ten jeden se prave po asi 40tis.km vytrhl a druhej drzel dal... ale mas pravdu, prodejce vychvali to, ceho se chce zbavit
Jednou jsme se s pritelkyni stavili v AAA a zacal nam nabizet takovyho hroznyho renaulta bouranyho min. na 3 rohy a kdyz jsem mu rekl, ze jsem si zrovna udelal spojku na octe 4x4, tak to vzdal :)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jednou jsme se s pritelkyni stavili v AAA a zacal nam nabizet takovyho hroznyho renaulta bouranyho min. na 3 rohy a kdyz jsem mu rekl, ze jsem si zrovna udelal spojku na octe 4x4, tak to vzdal :)
-> ajok: to mas z toho ze se s prodejcema bavis :D ja si naklikam v eshopu zbozi, vyzvednu, namontuju a normalne to funguje :D Mimochodem do zadni napravy jsem daval plny lemforder a normalne to drzi, uz 40tkm...
-> vhml 18.06.24 07:26:04: já je kupoval kdysi, no... tenkrát mi prodejce říkal, že jedině ty, že na cervenejch to bude plavat Asi si dám pod nohy polstarek :)
Jinak už se mi nedělá skoro bordel na magnetu uhlovyho převodu, vždy jak je příležitost, tak tu trosku oleje upustim a dávám do toho šroubů s magnetem přísadu LM
Ono s těma polyuretan je to taky loterie, na nivé mám červený a drží neskutečně, tvrdost akorát, na druhou nivu jsem koupil taky červený a jsou mnohem měkčí, mám strach, že se hned rozzvejknou :/ na tlumících jsem měl žlutý a byly tvrdý tak akorát a rozzvejkaly se, ale to bylo asi tím, že to chodilo na doraz.
Jinak už se mi nedělá skoro bordel na magnetu uhlovyho převodu, vždy jak je příležitost, tak tu trosku oleje upustim a dávám do toho šroubů s magnetem přísadu LM
Ono s těma polyuretan je to taky loterie, na nivé mám červený a drží neskutečně, tvrdost akorát, na druhou nivu jsem koupil taky červený a jsou mnohem měkčí, mám strach, že se hned rozzvejknou :/ na tlumících jsem měl žlutý a byly tvrdý tak akorát a rozzvejkaly se, ale to bylo asi tím, že to chodilo na doraz.
-> ajok 18.06.24 05:30:19: to je taky nápad tam dát nejtvrdší žlutý
-> Jarda/felda 17.06.24 11:27:46: tak jeste vetsi zmatek, jak rika kolega, todle by japonec nikdy n eudelal...
Jinak mam konecne po klepani a zvejkani, uz lupou jen vzadu lesjofors a uz mam asi pro letosek zas octavky dost. S tema zlutejma polyuretanama jsem to teda taky podelal, plnej lemforder byl proti tomu fakt komfort www.polyuretanove-silentb loky.cz/clanky/7-tvrdost-s ilentbloku ze ja nedal jen toho lemfordera zas, co se mi vytrhl nebo ty origo deleny. Ted ty vibrace do noh, to nevim jak preziju Chorvatsko, no kamos me premluvil, at je tam dam, kdyz jsem je kdysi koupil... Pry chces kvalitu nebo to porad menit, tak mam kostitras![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jinak mam konecne po klepani a zvejkani, uz lupou jen vzadu lesjofors a uz mam asi pro letosek zas octavky dost. S tema zlutejma polyuretanama jsem to teda taky podelal, plnej lemforder byl proti tomu fakt komfort www.polyuretanove-silentb loky.cz/clanky/7-tvrdost-s ilentbloku ze ja nedal jen toho lemfordera zas, co se mi vytrhl nebo ty origo deleny. Ted ty vibrace do noh, to nevim jak preziju Chorvatsko, no kamos me premluvil, at je tam dam, kdyz jsem je kdysi koupil... Pry chces kvalitu nebo to porad menit, tak mam kostitras
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> ajok 17.06.24 01:26:54: mají, lišili se 2/3 konektory ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P@nkáč 16.06.24 10:30:14: tadle by mela byt z neceho starsiho, takze to by nemelo hrozit, jen jsem nekde na passat foru nasel, ze maji jine konektory pro 2 a 4 okna, tak doufam, ze to neni pravda
-> ajok: počet těch el. oken se dá ve vagu nastavit tuším.....ale jsou tam asi jiné komplikace, Saskyn to tu psal...(el. otvírání kufru apod.)