skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: To nevím, s tím jsem do styku nepřišel.
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: to bych tam fakt to telátko dávat nemusel :)
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25:
Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty
Ale zajímal by mě jaký je ofiko postup opravy defektu těhle pneu, nebo co se s tím dělá.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 04.07.24 20:26:29: aha... :)
-> ajok: To byl nejspíš kamarád, kterej dělá automechanika u PČR... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.07.24 18:24:03: tak to byl někdo jinej... O1 barva modrá nebo jiná tmavá už nevím, sedan a asi predface, spíš teda Bukaj by mohl vědět.
-> ajok: Heh, jedinej majak co mam, je oranzovej magnetickej v transitu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:50:46: a ty modrý majáky tenkrát u Bukaje? nebo to byl někdo jinej?:)
-> Borderer 04.07.24 10:57:31: tak startují starou dlouho nivu už 7 let, ale tlačítko bylo montováno v Kazachstánu
-> Jirik_Tuňák1983: Si dělej srandu. Kolega Octavku rok startoval tlačítkem ze zvonku.
A ne, neměl ho navíc. Člověk se k němu doma dozvonil tak, že spojil dva drátky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:10:57: to mám teď na zelené felde, u octy se mi s tím nechtělo srát... ABS už nevypínám u ničeho, ale asi to udělám u nivy
-> minno 03.07.24 20:46:29: Ještě tam může mít takovej ten pákovej z elektrického křesla. Ale to bychom už asi věděli, páč by to bylo i s příběhem, jak k němu přišel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Stary Octavka ma taky asi 5 prepinacu navic, ani nevim, co kterej dela
Nejakej asi tlumi budiky nebo dokonce vypina podsvit. Dalsi snizuje napeti pro potkavaci svetla jakoze denni sviceni a zbytek nevim ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: -> Matthes, záškodník z TechWebu: To auto musi vevnitr vypadat nejak takhle... Jinak si to nedovedu predstavit...
A sekvence pri startu bude podobna...
A sekvence pri startu bude podobna...
-> Milan 136: Ja si zas vzpominam na psychologickej vybrzdovac ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jarda má vypínače i na ABS, takže vypínač na větrák nemůže nikoho překvapit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: nečudoval by som sa![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.24 20:29:24: ten termospinac na chladiči má dva kontakty, nejde to ani přes telátko a do 3, spíš dvou let to přestane spínat velkou rychlost, dle mě hlavní důvod, proč tydlev motory zakarbonovavaji, ukazuje to stále 90°C, ale realita je klidně 110, jak pustíš Klímu,btak vrtule běží na pomalou nebo i ten spínač to zvládá, díky nižšímu proudu na pomalu, na rychlo velmi rychle umře, tak jsem tam dal telátko a proč ho rovnou nepremostit spínačem? Je to dobré i na rychlé docházení, když člověk vlítne třeba na benzinku, 165kW měla tuším ještě nějakou přídavnou El. vodní pumpu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok 02.07.24 16:43:53: Jak dáváš vrtule naplno?
Neříkej, že tam máš ruční spínač.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak k Jadranu dojela, ale jela pěkně jen, dokud mi nedošla flaga plyn, pak jsem natankoval něco ve slovinsku za nektestanskych 0,87euro a už akcelerace tak čistá nebyla :/ No teď jsem bral na ine za 0,79 eur a zdá se to být lepší..
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
-> Jirik_Tuňák1983: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 30.06.24 23:54:07: Ale notak ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> COL 30.06.24 22:24:09: Ještě štěstí, že ti Milan poradil, v servisu by ti klidně mohli říct, že se s tím ještě nesetkali a že to zkusí napíchnout. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Ok, zkusim tam poladit to tesneni. Spina ani nic tam nebylo, moc jety to neni, jen je ta dira proste zatesnena :).
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
Co se tyce fabky, az u toho budu, zkusim to teda rozebrat a zatmelit. Jsou na tu demontaz potreba nejaky pripravky? Vim, ze k interieru jsou cely sety toolu na demontaz, ale jak se vrtam temer vyhradne jen v 74x, tak mam nulovou zkusenost.
-> COL 30.06.24 12:48:32: Taky moc nechápu. Rapidy měly plný zadní dveře vody. Vnitřní prostor dveří je mokrý, to je normální. Vyčisti otoky a těsnění v tom místě klidně nějak uprav. Rapid tam má takový praporek, ten se v tom místě vystřihnul.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
Na Fabii sundej tapecy a zalep nějakým tmelem spáru mezi dvěma a stahovačkou. To je na každý druhý.
-> COL 30.06.24 11:44:10: cca 1 mm, upravenou suplerou jsem meril 1,14 mm, no doufam, ze nedetonuje, svicky jsem vzdy vyndaval stejne, na 1. valci vzdy odchazela civka, nekdy na druhem... je to divne, prvni valec je preci nejlip chlazeny
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A nemohlo to spis detonovat az kdyz prisla ta svicka o elektrodu?
Jinak u fabie s manualnim stahovanim jsem odsrouboval ten plech a natlacil tam po obvodu sanitarni silikon a uz tam netece.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> COL: na odsroubovani / odvrtani stahovacek. Fabie ma zevnitr plechy a to tesneni na nich bude po smrti.
Proč je u O III odtoková díra dveří překrytá těsněním?? Všiml jsem si, že na jedněch zadních dveřích je kapka vody, ačkoliv bylo všude sucho, následně po odhrnutí těsnění, jsem ze dveří vytočil dost přes litr vody. Přijde mi, že není šance, aby to vyschlo a vyteklo a už vůbec ne, když se dveře neotevírají. Taky je zajímavé kudy se tam tolik vody dostalo, stojí to v garáži a těsnění, zdá se, doléhá na sklo velmi dobře. Jestli je to normální, tak bych v návodu očekával kapitolu o průběžné údržbě spočívající v pravidelném odvodňovaní dveří.
S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
S tím ještě souvisí dotaz, týkající se jedničkový fabky, kdy pro změnu veškerá voda, která projde kolem oken, jde dovnitř do auta, a to na obou stranách. Je to sice auto na tahání bordelu, ale plísňová farma to být nemusí.Pokud bych se to rozhodl řešit - na co se tam mám připravit?
-> ajok: Zajímavá závada, dost se divím, že to vůbec nějak pálilo. Kolik té elektrody chybí směrem dovnitř? Takhle to vypadá ojebaný spíš mechanicky. Jiskřiště ZC nebo TXS měla povrchovou jiskru a izolátor to nedevastovalo.... Není to zničený od detonační spalování? Není kolem toho válce něco abnormálního?
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
Ještě si vzpomínám, ze na jiskřišti YS, jsem při provozu na LPG za vyšších teplot a při vyšší zátěži zaznamenával netypické a sporadické detonace a řekl bych ze docela silné. Proste občas to náhodně ťuklo/cvaklo/kleplo. Ale našel jsem na netu jen jediného člověka, co popisoval to samé - ale to snad bylo ještě v době LPG konfery na Pandore.
-> COL 30.06.24 01:04:32: jj, taky si myslim a to opaleni podle me neni od teploty, ale od jiskry, kdy to bez elektrody stale jelo, chudou smes mi to nedetekuje, no proste nechteji priznat smejd, takze s briskem koncim a to jsem je daval do vsech aut
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...
www.rajce.idnes.cz/jardaj /.../brisk-lpg-1-8t
todle jsem mu napsal
Tak pri spalovani LPG je teplota vyssi, opaleni izolatoru urcite nebude od teploty, neni duvodu, aby byl opalen vic, nez na ostatnich valcich, chudou smes mi to take nedetekuje, podle me k opaleni doslo, kdyz to mozna i nekolik set km jezdilo bez te elektrody (od dlouhe jiskry) a dokud ta svicka neznicila civku, tak jsem to nepoznal, potom jsem zjistil, ze sice po vymene civky to jede, ale vynechava ve vyssich otackach a az potom jsem tu svicku demontoval a zdesil se...
-> ajok: vysoká elektrická vodivost? To jako argument zní divně, když kousek od toho je odrusovaci odpor jako kráva...
odpoved z brisku Tabor
Je mi líto, že jsem vám dříve neodpověděl, důvodem bylo to, že případ je poměrně nejasný a tak jsem od kolegů nedostal žádnou jasnou odpověď.
Podle fotky je jasné, že špička izolátoru je velmi zatížena vysokou teplotou.
Zapalovací svíčky řady Silver line jsou vybaveny středovou elektrodou, jejíž teplota tání je poměrně nižší, než např. u vámi uvedených Denso. Výhody stříbrného typu materiálu jsou ale hlavně u aplikací s plynovými přestavbami, a to díky výborné teplotní/elektrické vodivosti ve velmi malém průřezu.
S těmito svíčkami se běžně v provozu nesetkáváme, ale vždy doporučujeme využívání prověřeného servisu pro ověření stavu motoru a trysek.
Je mi líto, že jsem vám dříve neodpověděl, důvodem bylo to, že případ je poměrně nejasný a tak jsem od kolegů nedostal žádnou jasnou odpověď.
Podle fotky je jasné, že špička izolátoru je velmi zatížena vysokou teplotou.
Zapalovací svíčky řady Silver line jsou vybaveny středovou elektrodou, jejíž teplota tání je poměrně nižší, než např. u vámi uvedených Denso. Výhody stříbrného typu materiálu jsou ale hlavně u aplikací s plynovými přestavbami, a to díky výborné teplotní/elektrické vodivosti ve velmi malém průřezu.
S těmito svíčkami se běžně v provozu nesetkáváme, ale vždy doporučujeme využívání prověřeného servisu pro ověření stavu motoru a trysek.
-> Jarda/felda 28.06.24 09:06:06: jj, ale 2,5 gen, 2 gen doufam ma jine oznaceni? a todle asi nepoznas u nafty, jestli je 2 nebo 3 konektorova? stale jsem jeste neudelal to DO, 3gen ovladac se mi tu vali...
Jinak jsem mluvil se synem Ing.Mlocha a pry nezna nikoho, kdo by potreboval na bezne jezdeni mobil1 5W50, ale prislo mi, ze si spis myslel, ze mam tsicko a ne 20V![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak jsem mluvil se synem Ing.Mlocha a pry nezna nikoho, kdo by potreboval na bezne jezdeni mobil1 5W50, ale prislo mi, ze si spis myslel, ze mam tsicko a ne 20V
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 28.06.24 04:28:51: AH je s dálkou + 4x el okna ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
tady jsem nasel ten vypustak s magnetem www.beetle.cz/obchod/.../
zatka-prevodovky-vypoustec
i ale ona ta prevodovka bude mit magnet nekde vevnitr, jak felda
po vyndani a zandani konektoru uz funguje, jen jak dlouho...
s timdle cislem a na konci AH ma jeden clovek v inzeratu dve a tvdil, ze to je z octy s dalkou, nemuze tam byt nejaky zadrhel? dekuji
ono stejne bych mel tu elektroniku vsechnu zacit nakupovat, pokud to auto chci udrzet pri zivote...
s timdle cislem a na konci AH ma jeden clovek v inzeratu dve a tvdil, ze to je z octy s dalkou, nemuze tam byt nejaky zadrhel? dekuji
ono stejne bych mel tu elektroniku vsechnu zacit nakupovat, pokud to auto chci udrzet pri zivote...
zas mi blbne komfort
ale kupodivu se ten comfort 2,5 gen da docela snadno koupit, nemohu to zamenit s 2 gen? abych nekoupil spatne
obcas mi jdou skokove budiky, vetsinou, kdyz pustim klimu, po vypnuti motoru uz je to OK, nemuze to s timdle souviset? pritelkyne tvrdila, ze to i hur jede, ale me se nezda, dostal jsem z toho pres dve kila pri skakajicich rucickach :)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
obcas mi jdou skokove budiky, vetsinou, kdyz pustim klimu, po vypnuti motoru uz je to OK, nemuze to s timdle souviset? pritelkyne tvrdila, ze to i hur jede, ale me se nezda, dostal jsem z toho pres dve kila pri skakajicich rucickach :)
proc ta naftova potvora zere zadni snimace ABS, me jeste zadnej zadni neodesel
odchazeji na preskacku, nikdy neodesel hned ten, co jsem menil![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
odchazeji na preskacku, nikdy neodesel hned ten, co jsem menil
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok 27.06.24 21:14:04: no nic, tak jsem prizdisrac, rozhodl jsem se pro jistotu, ono taky co bych delal s tema 3l
Ona stejne po Chorvatsku bude do zimy stat, protoze se mi kolem zadni napravy zacinaji hromadit orezlinky, no a az to poradne poresim, tak s ni stejne moc v zime jezdit nebudu.
Ona stejne po Chorvatsku bude do zimy stat, protoze se mi kolem zadni napravy zacinaji hromadit orezlinky, no a az to poradne poresim, tak s ni stejne moc v zime jezdit nebudu.
-> Jarda/felda 25.06.24 04:27:13: diky dratek Cu a renzosil to snad vyresil....
mam na oleji 13,5tis.km a kdyz mam dole velky pech, tak ho vymenim, jen se nemohu rozhodnout jestli jeste dat shel helix ultra 5W40 nebo mobil 1 5W50, oba maji normu, uvazoval jsem o valvoline VR1 racing, ale ten nema normu a po pridreni pistu u AEE s TotalQuartzRacing 10W50, kterej nemel normu, uz to nehodlam riskovat... ale stejne se bojim toho mobil 1 dat ho tam pred delsi cestou po dalnici? toho shelu mam jeste 3l a 4 stoji 600,-kc, mobilu 1 bych musel koupit alespon 5l za 1200,-kc, tak jestli nedat ten shell, kdyz uz na nem mam pres 100tis.km
Jeste se chci zeptat, jestli se necha nekde koupit zatka na prevodovku s magnetem? na uhlovym prevodu magnet mam a na prevodovce ne, ty zatky jsou se stejnym kuzelovym zavitem, na prevodovce mam jen dulek a v nem je cisto, ale 17 sestihran mam dost ohlomejzdanej narozdil od te uhlovky. Dekuji. No premyslim, ze i vypustak na motoru si necham upravit na magnet.
mam na oleji 13,5tis.km a kdyz mam dole velky pech, tak ho vymenim, jen se nemohu rozhodnout jestli jeste dat shel helix ultra 5W40 nebo mobil 1 5W50, oba maji normu, uvazoval jsem o valvoline VR1 racing, ale ten nema normu a po pridreni pistu u AEE s TotalQuartzRacing 10W50, kterej nemel normu, uz to nehodlam riskovat... ale stejne se bojim toho mobil 1 dat ho tam pred delsi cestou po dalnici? toho shelu mam jeste 3l a 4 stoji 600,-kc, mobilu 1 bych musel koupit alespon 5l za 1200,-kc, tak jestli nedat ten shell, kdyz uz na nem mam pres 100tis.km
Jeste se chci zeptat, jestli se necha nekde koupit zatka na prevodovku s magnetem? na uhlovym prevodu magnet mam a na prevodovce ne, ty zatky jsou se stejnym kuzelovym zavitem, na prevodovce mam jen dulek a v nem je cisto, ale 17 sestihran mam dost ohlomejzdanej narozdil od te uhlovky. Dekuji. No premyslim, ze i vypustak na motoru si necham upravit na magnet.
-> ajok 25.06.24 03:24:31: gumička okolo čerpadýlka
nevite kde a proc muze tyct ostrikovac u octy? pres cerpadylko? ja doliju a klidne to mesic drzi a najednou prijdu k autu, pod autem louze a pul nadrzky pryc
neudelalo mi to poprve...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 24.06.24 07:56:54: V roce 2003 když jsem začínal ve Škodovce tuto diagnostiku "vaginu" mohli pouzivat a obsluhovat jen lepší stáří mechanici. Ten zbytek používal ATAL ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 24.06.24 07:56:54: Vypadá to, že to běží ještě na propanbutan. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> CHIP 24.06.24 06:37:51: VAG 1552![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)