
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt 23.02.25 13:22:32: tahle měla rozum, chtěla to přezout, že jezdí jen po městě a okolí 

-> ajok: ani korunu bych mu nedal. Obvzlášť pokud gumy mají TWI indikátory
-> Tomaso435 23.02.25 13:19:40: po me jednou chtel policajt na 3 Studnich vytocit kola a pry vzorek nedostatecny, tak 500,-.kc tak mu rikam, je to zaroven, jdeme do spravniho... a on, to vam stoji za to, tak co 200? jo tak jsem mu dal 200,-. to uz mi za to nestalo, ale na pokutu to nebylo, ani kraje nebyly hole...
-> Tomaso435: A ještě jenom disky a gumy jely protisměrně ne 

-> saskyn2 23.02.25 12:41:59:
tohle chtela jedna ženská s detima jen otočit aby to do venku bylo vidět se vzorkem :-D nu což... Pravou na levo, levou na pravo a byla spokojená.

-> palinator: hele mimo téma. Jak jsem někde psal o tom CAYCu že ho už 250t dojíždí tak nedělá rozvody a nic tak teď to prijelo prý mám udělat jen technickou a zbytek jebat. Ty lidi jsou fakt už mimo

-> ajok 23.02.25 09:33:02: to sou ty cedulkáři.... Jedna kunda u babky ve vchodu, neustále lepí cedulku na dveře ze tento týden ma službu na úklid patra.... Čekám na vhodnou chvíli aby uklouzla po mejdle.
-> StepaNoFUN 23.02.25 10:11:18: u 1.4mpi to je normalni svod, mel jsem to jednou sundane a teda utrhl jsem jeden steft na prirube, kdyz jsem menil vlnovec
Jinak tady je psano vse.
Jinak tady je psano vse.
-> ajok 23.02.25 10:04:07: katalyzator ve svodech je fajn vec. Vsichni, kteri nekdy sundavali hlavu z HTP by Ti o tom mohli vypravet. A idealni je, kdyz je ten katalyzator pred motorem.
-> Jarda/felda 23.02.25 09:57:00: to mas pravdu, ale jen castecne - vliv ma i tvar spalovaku a pistu... takze ta 1.3 OHV je k tomu vhodnejsi, nez ten starej fiat, u 1.4 mpi e4 dali prave kat uz do svodu a pak jeste pod auto, ta lada moje euro5 ma jen kat pod autem, ma to najeto necelejch 90tis.km a uz mi to jednou napsalo i nedostatecnost katu, tak uvidim v kvetnu na emisich, ale dyztak maji v kelly na to odzkouseny funkcni uni kat za 2tis.kc
-> ajok 23.02.25 09:33:02: ty emise ale nedělá motor jako takovej- tam jsou pořád pístty-ventily atd.... ale to příslušenství co na ně našroubujou 

-> Tomaso435 23.02.25 09:00:33: me prave strasne stvou lidi, ze neco delam na aute a nechaji mi tam blafat pul hodiny naftu za zadama, uz se mi stalo, ze mi tam blafaly i 3 nafty najednou a to je kazdy den... protoze tam mam vietnamsky obchod
Asi tam dam nejakou cedulku, ze je zakazane bezduvodne nechat bezet motor.
-> palinator 23.02.25 09:21:57: ale prd - skoro ke vsemu :), uz nemam cas to tady rozebirat, proste to je jak pisu
Ale tak si o tom neco zjisti, moje 1.8T to euro 3 plni s odrenejma usima, starej fiat dokaze s odrenejma taky euro6 -lada a ta fab. ma emise lepsi... ale ten motor pohrbili, protoze asi prisel nekomu moralne zastaralej
coz je spis k placi, nez k smichu.
A k te blbosti se zavisti, nezobecnuji, i jsem to nekde napsal, jen jsem popsal, co vidim ve svem okoli a firme, jak psal Tomaso je to to UA mysleni... A vzdy tim trpeli hlavne mladi, nez dostali rozum. Pokud to mas racionalne oduvodneny, tak OK a to jsem i psal, ale moc takovych kolem sebe nevidim. Kdyz mas kapital a vezmes si neco na splatky, tak OK, me by stejne vadil ten urok, ale delaji to tak casto rozumni lide, treba ten pritelkyne tata, hotovost nemel, kugu vzal na leasing, ale nemel problem to splacet - coz je OK, pak zacal stavet a byl rad ze auto uz doplatil. Ale stejne to nemeni nic na tom, ze to auto vlastne nepotrebuje a ja taky spoustu aut nepotrebuji, ale mam je proto, ze me bavi a priznavam i velky oci, proto jsem letos uz odmitl asi 10 aut do 10tis.kc - vse fel, fab, oct to jsem kdysi delal i se zadohrabama a bral uz jen rapidy :) a i tak toho mam moc.
-> Borderer 23.02.25 09:21:08: jj, presne... souhlas
Asi tam dam nejakou cedulku, ze je zakazane bezduvodne nechat bezet motor.
-> palinator 23.02.25 09:21:57: ale prd - skoro ke vsemu :), uz nemam cas to tady rozebirat, proste to je jak pisu

Ale tak si o tom neco zjisti, moje 1.8T to euro 3 plni s odrenejma usima, starej fiat dokaze s odrenejma taky euro6 -lada a ta fab. ma emise lepsi... ale ten motor pohrbili, protoze asi prisel nekomu moralne zastaralej

A k te blbosti se zavisti, nezobecnuji, i jsem to nekde napsal, jen jsem popsal, co vidim ve svem okoli a firme, jak psal Tomaso je to to UA mysleni... A vzdy tim trpeli hlavne mladi, nez dostali rozum. Pokud to mas racionalne oduvodneny, tak OK a to jsem i psal, ale moc takovych kolem sebe nevidim. Kdyz mas kapital a vezmes si neco na splatky, tak OK, me by stejne vadil ten urok, ale delaji to tak casto rozumni lide, treba ten pritelkyne tata, hotovost nemel, kugu vzal na leasing, ale nemel problem to splacet - coz je OK, pak zacal stavet a byl rad ze auto uz doplatil. Ale stejne to nemeni nic na tom, ze to auto vlastne nepotrebuje a ja taky spoustu aut nepotrebuji, ale mam je proto, ze me bavi a priznavam i velky oci, proto jsem letos uz odmitl asi 10 aut do 10tis.kc - vse fel, fab, oct to jsem kdysi delal i se zadohrabama a bral uz jen rapidy :) a i tak toho mam moc.
-> Borderer 23.02.25 09:21:08: jj, presne... souhlas
-> Borderer:
Souhlasím s tím, že by se měla ekologie řešit v rámci celého životního cyklu, ale nepřijde mi ekologický dělat na 30 let starejch spotřebácích opravy v rozsahu, že je na autě vyměněno už úplně všechno, několikrát vyvařený a motor po GO. I výroba ND má svou stopu, obzvlášť při dnešní aftermarket nekvalitě, kdy tu měníte stejný díly pořád dokola.
Souhlasím s tím, že by se měla ekologie řešit v rámci celého životního cyklu, ale nepřijde mi ekologický dělat na 30 let starejch spotřebácích opravy v rozsahu, že je na autě vyměněno už úplně všechno, několikrát vyvařený a motor po GO. I výroba ND má svou stopu, obzvlášť při dnešní aftermarket nekvalitě, kdy tu měníte stejný díly pořád dokola.
-> ajok 22.02.25 22:48:33:
To jsou v těch automobilkách hrozný pičusové, že se serou s novým a dalším a dalším hardware a přitom stačí přeměřit OHV Fábii a EURO6 je na světě
Možná by stačil drobnej tip na úrovni Járy Cimrmanna a nemusí se půl Evropy hádat o EURO7.
-> ajok 22.02.25 08:16:56:
Jestli to měl nebo neměl na úvěr nevim, je vzdělanej, má kromě Enyaqa i několik autobusů, žije sám a nejspíš navždy bude, takže neočekávám, že by v důchodu neměl jmění vyšší, než kdekdo v tomhle vláknu.
A to, že by se s postupem času auta jen zvětšovala, není pravda. Rozhodně byly v dobách automobilismu časy, kdy se auta naopak zmenšovala.
-> ajok 23.02.25 00:37:26:
Ale evidentně tou závistí taky trpíš, když pohnutky ke koupi novýho auta takhle zobecňuješ. Nebo budeš vymejšlet nějaký teorie, kdybych si toho Enyaqa nebo ID.7 koupil, a přitom pořád budu chodit 3 km pěšky na vlak, že nemám na elektriku?
Uvažuju, že koupim od souseda jedničkovou Fabii konby TDI, kvůli tažnýmu. Chce za to ani ne 20 litrů - a fakt to nebudu kupovat proto, že je to u půlky Virtu v kurzu, kupovat starý krumply, ale protože přeci jen svou Ovci nechci na stavbě úplně zkurvit, dávat na ní TZ - to jí radši prodám někomu kdo jí líp ocení. Pokud se na tý Fábii něco závažnějšího vysere tak půjde rovnou do lisu, bez slzičky.
To jsou v těch automobilkách hrozný pičusové, že se serou s novým a dalším a dalším hardware a přitom stačí přeměřit OHV Fábii a EURO6 je na světě

Možná by stačil drobnej tip na úrovni Járy Cimrmanna a nemusí se půl Evropy hádat o EURO7.
-> ajok 22.02.25 08:16:56:
Jestli to měl nebo neměl na úvěr nevim, je vzdělanej, má kromě Enyaqa i několik autobusů, žije sám a nejspíš navždy bude, takže neočekávám, že by v důchodu neměl jmění vyšší, než kdekdo v tomhle vláknu.
A to, že by se s postupem času auta jen zvětšovala, není pravda. Rozhodně byly v dobách automobilismu časy, kdy se auta naopak zmenšovala.
-> ajok 23.02.25 00:37:26:
Ale evidentně tou závistí taky trpíš, když pohnutky ke koupi novýho auta takhle zobecňuješ. Nebo budeš vymejšlet nějaký teorie, kdybych si toho Enyaqa nebo ID.7 koupil, a přitom pořád budu chodit 3 km pěšky na vlak, že nemám na elektriku?
Uvažuju, že koupim od souseda jedničkovou Fabii konby TDI, kvůli tažnýmu. Chce za to ani ne 20 litrů - a fakt to nebudu kupovat proto, že je to u půlky Virtu v kurzu, kupovat starý krumply, ale protože přeci jen svou Ovci nechci na stavbě úplně zkurvit, dávat na ní TZ - to jí radši prodám někomu kdo jí líp ocení. Pokud se na tý Fábii něco závažnějšího vysere tak půjde rovnou do lisu, bez slzičky.
-> ajok: Ono je to jednoduchý. S těmi, kteří mají potřebu řešit to, v čem jezdím (mimo jiné) nemám potřebu se zase zahazovat já. Vždy sem nenáviděl konzumní způsob života a nehodlám s tím začínat ani teď. Věci se mají používat dokud fungují, pokud to s tou ekologií chceme myslet aspoň trochu vážně.
Fajn na tom všem je, že to vyfiltruje povrchní idioty.
Fajn na tom všem je, že to vyfiltruje povrchní idioty.
-> ajok 23.02.25 00:37:26: nebo to není škaredá nepřející závist, ale může to bejt tak, ze je tom množstvím a neustálým ježděním popojížděním a zkoušením, může taky někdo pěkně srát ....
-> saskyn2 23.02.25 00:33:07: vidis, to je ta vyhoda velkyho mesta
tady trpi prave spousta lidi tou skaredou neprejici zavisti

-> ajok 23.02.25 00:25:56: Tam ale píšeš všichni. Jinak u nás je to tak, že je každýmu asi úplně u prdele co máš za auto. Maximálně se zasměješ, když si skorosoused koupí novýho mustanga a musí kvůli tomu předělávat chodník na ulici aby s tím zajel do vrat
Ale že by mu to někdo záviděl, nebo házel závistivé pohledy to asi ne. Ani kvůli mustangu, ani kvůli předělávání chodníku


-> saskyn2 23.02.25 00:21:01: tam pisu jak to je asi u Vas a jak nekde na Vysocine na vesnici, ze to odporuje
-> Jirik_Tuňák1983: no hlavně má Jarda v těch záznamech nějaký faktický chyby, protože pak si úplně odporuje hned v druhý větě v jednom příspěvku. „vsichni moralne nezastarali maji radi zavistive pohledy “ a hned potom „u sousedu koupili 2 stejne passaty a vzdy tam je jen jeden, aby jim sousedi nezavideli “ tak jsem z toho už jelen, mají rádi zavistivý pohledy ale nechtěj aby jim lidi záviděli




-> Jirik_Tuňák1983 23.02.25 00:08:42: ale to je jen statistika... jmenoval jsem nekoho? do nikoho se nenavazim a pokud se me to nedotyka, je mi to jedno, ikdyz to jak se chovaji nekteri treba na silnici se me dotyka
-> saskyn2 22.02.25 23:47:43: vzdyt 120ka LPG vubec nedavala... mel jsem 130 na LPG a zblaznil bych se z toho, az kdyz jsem dal favo motor, tak prisla velka uleva

-> saskyn2 22.02.25 23:47:43: vzdyt 120ka LPG vubec nedavala... mel jsem 130 na LPG a zblaznil bych se z toho, az kdyz jsem dal favo motor, tak prisla velka uleva
-> ajok 22.02.25 23:31:32: To, jak kdo žije, co má, nemá atd. O tom máš právě dost velkej přehled ty. Však zde průběžně upouštíš ze svých záznamů. 

-> ajok: Já si myslím že těm lidem křivdíš. Doba kdy někdo machroval novým autem je (až na nějaké výjimky) dávno pryč, však dneska to je spotřebka, něco jako když si jdeš koupit mobil, nebo pastu na zuby, až ti dojde tak ji zahodíš a koupíš novou. Třeba potřebuje mít něco na co se může 100% spolehnout sednout do toho a jet a ne se pod tím každý víkend válet. A když na to má, tj. nechce z mých daní žádný dotace, tak nevidím jediný důvod proč by mi to mělo nějak trhat žíly.
-> ajok: Jinak Sitovu averzi k LPG naprosto chápu, LPG mělo smysl v dobách Š120 kdy prostě jiný auta v rozumný ceně nebyla k mání, to LPG stálo 10tis a prakticky ti nezabralo místo v kufru. V dnešní době kdy si koupíš nějaký celkem úsporný auto za pakatel a ta zástavba kvůli vstřikování stojí ranec, zabere ti to místo v kufru, musíš každých 300 nebo kolik km tankovat a projebávat drahocenej čas a řešit hovna typu že nemůžeš do podzemních garáží. A to ani nemluvím o tom že pak ty auta různě kravěj, nikdo to neumí, nebo ani nechce seřizovat/opravovat, je to fakt nesmysl, spousta starostí navíc a ekonomika jako ve š120 v tom už nikdy nebude. To pak je snad fakt lepší elektro.
-> ajok: Jinak Sitovu averzi k LPG naprosto chápu, LPG mělo smysl v dobách Š120 kdy prostě jiný auta v rozumný ceně nebyla k mání, to LPG stálo 10tis a prakticky ti nezabralo místo v kufru. V dnešní době kdy si koupíš nějaký celkem úsporný auto za pakatel a ta zástavba kvůli vstřikování stojí ranec, zabere ti to místo v kufru, musíš každých 300 nebo kolik km tankovat a projebávat drahocenej čas a řešit hovna typu že nemůžeš do podzemních garáží. A to ani nemluvím o tom že pak ty auta různě kravěj, nikdo to neumí, nebo ani nechce seřizovat/opravovat, je to fakt nesmysl, spousta starostí navíc a ekonomika jako ve š120 v tom už nikdy nebude. To pak je snad fakt lepší elektro.
-> saskyn2 22.02.25 23:15:53: to neni chudym krajem, ale ze si lide radi hraji na bohate
Sita mluvi o uspornem motoru a pak hani LPG :) smesne, zas jde o to, ze si lidi na neco hraji a ve fabce 1 by se prece stydeli jezdit, protoze Pepiq vedle koupil Touarega a jen vo tom to je
A pritelkyne otec taky proto koupil fungl Kugu a pak zjistil ze na 20km do prace (Bosch Jihlava) je to nevhodne a tak poridil starsi fordKa, ale hlavne, ze mu to SUV stoji pred barakem a je IN, ale jo, loni s tim byl po delsi dobe v Chorvatsku, jen musel predtim dat asi 25tis.kc za servis, aby to tam dojelo a hukot se pry zhorsoval, tak po navratu nechal menit loziska v kolech, ale dojelo, jen tam mel strach jezdit i na nakup, aby potom jeste dojel domu. To auto ma prd najeto, je zespodu poradne vohnily a 12 let stary.
Jinak si teda ujasnuji pojem moralne zastarale - znamema jezdt v aute na ktere se lidi divaji skrz prsty, protoze neni alespon za mic... ano asi vsichni moralne nezastarali maji radi zavistive pohledy. Tady to teda byva trochu jinak, nez ve velkomeste, kolega rikal, ze u sousedu koupili 2 stejne passaty a vzdy tam je jen jeden, aby jim sousedi nezavideli, ale jeho manzelka, jak vse pozoruje, tak si vsimla, ze tam pokazde stoji s jinou SPZ :). Brutus je ten psychologickej aspekt cumaku, proti nive s ramem si nikdo nedovoli predjizdet, proti felde kazdou chvili nejakej blbec, octa a fab je na tom lip, ale proti funce taky nikdo nepredjizdi - co dela ten predni narazak, to bych necekal. Kdyby byli lidi normalni, tak se takovedle blbiny vubec nebudou moset resit a ani by nikoho pojem moralne zastarale nenapadl, beztak to je zas vymysl nejakych euro dezolatu, aby rozhybali ekonomiku, ale mentalita velkeho procenta cechacku je hrozna... prave ten, kdo ani na to auto nema, ma to na splatky, nema na elektriku a na najem, tak si diky tomu vypujcenymu kramu mysli, ze je neco vic.
-> Jirik_Tuňák1983 22.02.25 18:14:59: Jiri, ja nechapu, co je komu do toho, aby se staral o to, co ten druhy dela, co ho bavi a vubec jak zije, treba p. Prosecky byl malir a renovoval auta - predevsim tatry - stihl cca 2 auta za rok, zemrel nedavno a dozil se stejne jak moje mamka 62 let, mluvil jsem s jeho vnukem, delal, co ho bavilo a lepsi nez aby jen nejak prezival... Me bavi s autama jezdit a moc nebavi neco delat, bavi me je vylepsovat a i z opravy mam radost, kdyz se to podari, nastvanej jsem, kdyz to stejne musim delat znova, proto treba nesnasim ty rozvody - takove prace a je to jen bezny servis, vyhozeny cas.


Jinak si teda ujasnuji pojem moralne zastarale - znamema jezdt v aute na ktere se lidi divaji skrz prsty, protoze neni alespon za mic... ano asi vsichni moralne nezastarali maji radi zavistive pohledy. Tady to teda byva trochu jinak, nez ve velkomeste, kolega rikal, ze u sousedu koupili 2 stejne passaty a vzdy tam je jen jeden, aby jim sousedi nezavideli, ale jeho manzelka, jak vse pozoruje, tak si vsimla, ze tam pokazde stoji s jinou SPZ :). Brutus je ten psychologickej aspekt cumaku, proti nive s ramem si nikdo nedovoli predjizdet, proti felde kazdou chvili nejakej blbec, octa a fab je na tom lip, ale proti funce taky nikdo nepredjizdi - co dela ten predni narazak, to bych necekal. Kdyby byli lidi normalni, tak se takovedle blbiny vubec nebudou moset resit a ani by nikoho pojem moralne zastarale nenapadl, beztak to je zas vymysl nejakych euro dezolatu, aby rozhybali ekonomiku, ale mentalita velkeho procenta cechacku je hrozna... prave ten, kdo ani na to auto nema, ma to na splatky, nema na elektriku a na najem, tak si diky tomu vypujcenymu kramu mysli, ze je neco vic.
-> Jirik_Tuňák1983 22.02.25 18:14:59: Jiri, ja nechapu, co je komu do toho, aby se staral o to, co ten druhy dela, co ho bavi a vubec jak zije, treba p. Prosecky byl malir a renovoval auta - predevsim tatry - stihl cca 2 auta za rok, zemrel nedavno a dozil se stejne jak moje mamka 62 let, mluvil jsem s jeho vnukem, delal, co ho bavilo a lepsi nez aby jen nejak prezival... Me bavi s autama jezdit a moc nebavi neco delat, bavi me je vylepsovat a i z opravy mam radost, kdyz se to podari, nastvanej jsem, kdyz to stejne musim delat znova, proto treba nesnasim ty rozvody - takove prace a je to jen bezny servis, vyhozeny cas.
-> ajok 22.02.25 22:48:33: Znáš dost lidí co mají nový auto a nemají na elektriku do něj jo, to bude asi něčím jiným než chudým krajem
Předválečný auta myslíš ted před tou válkou na UA nebo jaký?
Já nevím proč vždycky na celkem jednoduchý věci dokážeš hledat složitosti, kdyby ta auta nebyla morálně zastaralá, tak lidi nemají potřebu je měnit za nová a pár exotů(není myšleno ve zlém) z virtu to nezmění. To je stejný jako kdyby si v dnešní době koukal na černobílou televizi, nebo měl tlačítkovej mobil(nic proti Bukajovi)
Jako asi to jde, dokonce jde žít bez auta, dokonce jde žít jako poustevník někde na pustém ostrově bez elektriky, ale tak nějak to moc lidí tohle kupodivu nechce...

Předválečný auta myslíš ted před tou válkou na UA nebo jaký?


-> saskyn2 22.02.25 09:12:40: ja takovych znam dost, ale asi to bude jinou zivotni urovni tady a v Praze, to co pises, tak o takovym, ze nechal stat auto chvili po koupi a je z toho vrak vim jen o jednom a je to audina nejaka zanovni...
Ale ted zas jeden kolega, ma feldu od novoty, 30 let, najel 165tis.km a auto hroznej vrak, vyboptnale vse, ale zas i blataky puvodni, chtel mi to nechat za 5 a divil se, ze to nechci :) a prijel najednou s novou O4. Pry celou dobu, co mel tu feldu, tak setril na nove - 30 let (to by mi mohlo...), ani nevim motorizaci, ale ptal jsem se ho, proc nekoupil treba citigo, pry chtel uplne nove a to uz koupit nejde, tak rikam a fabie, pry mu prodejce rekl, ze uz to neni ono, at radeji bere octavku, no nevim na jeho 5tis.km/rok.
A ty kecy moralne zastarale - to jako predvalecny auto muselo byt malinke pro deti, jinak si to nedovedu predstavit, vzdy kazde nove auto je velke, ale to predchozi male... a smrdi proc? treba ta fab E4 ma jen 4, protoze nic jineho v te dobe nebylo, lze ji nechat v dekre zmerit, bolo to cca 11 tis.kc a pak nechat prepsat euro na 5 nebo 6, alespon u jednobodu mi to rikal, ze to tak lze z e1 udelat e2, fabka se mi proti felde z venku vubec nelibi, ale mista je v tom dost, naboptnaly SUVcka fakt nejsou to, po cem bych touzil, kdyz bych chtel nove auto, tak jedine neco ve velikosti citiga. Jinak dnes 450km s feldou, je to z tech nasich aut nejvic novy auto a je to znat, tak za tyden vidim UA s ni. Teda moje fab ma najeto o 33tis.km min a je o rok a pul novejsi, ale kratky trasy zanedbany servis a nema LPG, tak tu musim udelat....
Ale ted zas jeden kolega, ma feldu od novoty, 30 let, najel 165tis.km a auto hroznej vrak, vyboptnale vse, ale zas i blataky puvodni, chtel mi to nechat za 5 a divil se, ze to nechci :) a prijel najednou s novou O4. Pry celou dobu, co mel tu feldu, tak setril na nove - 30 let (to by mi mohlo...), ani nevim motorizaci, ale ptal jsem se ho, proc nekoupil treba citigo, pry chtel uplne nove a to uz koupit nejde, tak rikam a fabie, pry mu prodejce rekl, ze uz to neni ono, at radeji bere octavku, no nevim na jeho 5tis.km/rok.
A ty kecy moralne zastarale - to jako predvalecny auto muselo byt malinke pro deti, jinak si to nedovedu predstavit, vzdy kazde nove auto je velke, ale to predchozi male... a smrdi proc? treba ta fab E4 ma jen 4, protoze nic jineho v te dobe nebylo, lze ji nechat v dekre zmerit, bolo to cca 11 tis.kc a pak nechat prepsat euro na 5 nebo 6, alespon u jednobodu mi to rikal, ze to tak lze z e1 udelat e2, fabka se mi proti felde z venku vubec nelibi, ale mista je v tom dost, naboptnaly SUVcka fakt nejsou to, po cem bych touzil, kdyz bych chtel nove auto, tak jedine neco ve velikosti citiga. Jinak dnes 450km s feldou, je to z tech nasich aut nejvic novy auto a je to znat, tak za tyden vidim UA s ni. Teda moje fab ma najeto o 33tis.km min a je o rok a pul novejsi, ale kratky trasy zanedbany servis a nema LPG, tak tu musim udelat....
-> Borderer 22.02.25 18:05:47: Jenomže těm lidem je průměrně o 10 - 15+ let víc než tobě, popř. jde v případě těch nadšenců o single bez závazků. To bude trochu ten problém.
-> Jirik_Tuňák1983: Ja ti to neberu. Jen konstatuji, ze bych tyhle názory čekal spíš na Facebooku, než někde, kde se naopak tebou opovrhované aktivity očekávají.
-> Borderer 22.02.25 17:19:35: A proč bys měl na autě něco opravovat a vylepšovat? Já tedy nic opravovat nechci, pochybuji, že je takových většina a pacošů, kteří si koupí auto s chybějícími prvky výbavy, které tam poté dodává, takových moc nebude. 
Jako poslední co fakt chci, je válet se pod autem. Čas se dá investovat jinam.

Jako poslední co fakt chci, je válet se pod autem. Čas se dá investovat jinam.
Občas se divím, co člověk čte na webu o autech.
Na nových sráčích si člověk nic neopraví, nevylepší a až přestaneme chovat i ty slepice, protože je to ztráta času, tak to tady mužem zabalit rovnou. 


-> saskyn2:




-> Jarda/felda: Ale zase by se ti to s velkou pravděpodobností nezlomilo

-> Jarda/felda: Tak to sis měl koupit rovnou Tatru 148

-> saskyn2 22.02.25 09:12:40: mam starý smradlavý a bůhvíco ještě a cítim se v něm bezpečněji než v novým



-> ajok 22.02.25 04:58:30: A co podle tebe znamená že na něj nemají? Jako že si vezmou na splátky Enyaq a pak nemají na elektriku tak musí chodit pěšky? To se teda nezlob, nikoho takovýho neznám. Zato znám X lidí co si koupí za hotový 25 letou vránu na kterou jak říkáš Ty mají, ale pak zjistí že to má ko těsnění pod hlavou a dalších věci se kterými nepočítali, tak to nechají stát, nebo rovnou zlikvidují a jezdí mhd, nebo si pak raději vezmou to nový na splátky, protože můžou jezdit bez dalších velkých investic.
-> ajok 22.02.25 07:41:55: udržet starý auto není jednodušší, to by bylo kdyby to starý i nový byly ve stejném stavu, ale jelikož starý je starý a nový je nový tak je tam rozdíl v tom že to starý bys nejdřív musel dostat do stavu toho novýho, což v podstatě nejde, nebo by to stálo nesmyslnou částku. A pořád budeš mít morálně zastaralý auto přesně jak tu psal Sita, hlučný, uvnitř malý, žere to, smrdí to, stavěj tě policajti. Já bych dodal bezpečnost, že když tě smete nová OIV s tvoji OI, tak z toho taky už nemusíš vylézt.
-> ajok 22.02.25 07:41:55: udržet starý auto není jednodušší, to by bylo kdyby to starý i nový byly ve stejném stavu, ale jelikož starý je starý a nový je nový tak je tam rozdíl v tom že to starý bys nejdřív musel dostat do stavu toho novýho, což v podstatě nejde, nebo by to stálo nesmyslnou částku. A pořád budeš mít morálně zastaralý auto přesně jak tu psal Sita, hlučný, uvnitř malý, žere to, smrdí to, stavěj tě policajti. Já bych dodal bezpečnost, že když tě smete nová OIV s tvoji OI, tak z toho taky už nemusíš vylézt.
-> palinator 22.02.25 08:14:43: a mel na nej?:) ja znam jen jednoho, ktery na nej mel, teda vzal to na firmu a dotaci elektromobility eu

-> Sita 22.02.25 05:50:18: to uz mi nekdo nekde napsal, ze neveri kolik jsem najel rapidem, pritom ve volnem case to auto clovek vyuziva vic, nez kdyz musi do prace, ktera zabere 8h a navic nemuze na vic dni nekam, sef to ma jinak, ten auto vyuziva jen na cesty do prace, takze jen pracovni dny 120 km a TSi fabie mu celkem drzi uz cca 200tis.km, rodinne cestovani hromadnou dopravou a dovolena busem s cestovkou.
Jinak ja nerad jezdim do prace, pred 6 rano je na silnici nejvic blbcu a stale stejna trasa.
-> StepaNoFUN 22.02.25 07:40:28: kdyz jsem v paci jezdil obden, tak jsem se jednou za rok dostal pres 100tis.km, ted to je max nekolik stovek km za mesic a to nestoji za rec
Ted nevim kterym autem na Ukrajinu, jestli felicii, rapidem, fabii nebo naftovou octavkou, v nive jeste nemam plyn, naftovou octu bych vyloucil, tam je nejvetsi riziko poruchy, sice se na ni uz tak 2 roky nic nevysypalo, ale jezdi trasy do 100km.
-> saskyn2 21.02.25 22:09:02: a to Jirko presne pises, stary auto je mnohem jednodussi dat do velmi slusneho stavu a pak ti bude dlouho slouzit, problem jen ta kvalita dilu... udrzet nove v chodu je mnohonasobne nakladnejsi, ale mechanici uz maji grigt, rikal jsem, ze jsem na nive menil prevodovku 2 dny a on, ze to ma za 4h a jeste si s kolegou vypije kafe, ale zas me prekvapilo, ze Ty odmitas takovou dobrou praci, jako je tesneni pod hlavou u feldy, to je i proti rozvodum odpocinkova prace, ale zas chapu, ze mohou byt utopeny vlozky a pak uz by to bylo prace vic...
Jinak ja nerad jezdim do prace, pred 6 rano je na silnici nejvic blbcu a stale stejna trasa.
-> StepaNoFUN 22.02.25 07:40:28: kdyz jsem v paci jezdil obden, tak jsem se jednou za rok dostal pres 100tis.km, ted to je max nekolik stovek km za mesic a to nestoji za rec
Ted nevim kterym autem na Ukrajinu, jestli felicii, rapidem, fabii nebo naftovou octavkou, v nive jeste nemam plyn, naftovou octu bych vyloucil, tam je nejvetsi riziko poruchy, sice se na ni uz tak 2 roky nic nevysypalo, ale jezdi trasy do 100km.
-> saskyn2 21.02.25 22:09:02: a to Jirko presne pises, stary auto je mnohem jednodussi dat do velmi slusneho stavu a pak ti bude dlouho slouzit, problem jen ta kvalita dilu... udrzet nove v chodu je mnohonasobne nakladnejsi, ale mechanici uz maji grigt, rikal jsem, ze jsem na nive menil prevodovku 2 dny a on, ze to ma za 4h a jeste si s kolegou vypije kafe, ale zas me prekvapilo, ze Ty odmitas takovou dobrou praci, jako je tesneni pod hlavou u feldy, to je i proti rozvodum odpocinkova prace, ale zas chapu, ze mohou byt utopeny vlozky a pak uz by to bylo prace vic...
-> Sita 22.02.25 05:50:18: Jo. Vysel mi stejnej vypocet, ale radeji jsem to nekomentoval.
Ja najedu rocne max. 40tis. a pripada mi to, ze jsem za volantem porad. Samozrejme valna vetsina z toho je pracovne, hodne taky udelaj cesty do prace a z prace. 65km denne otocka, coz je neco pres hodinu a nejak mi to zacina vadit bejt za volantem "porad". Pak kdyz slysim - pojedeme na vylet, tak se mi vubec nechce se slovy - ja toho najezdim dost v praci a rad bych si od toho volantu taky odpocinul.
Ja najedu rocne max. 40tis. a pripada mi to, ze jsem za volantem porad. Samozrejme valna vetsina z toho je pracovne, hodne taky udelaj cesty do prace a z prace. 65km denne otocka, coz je neco pres hodinu a nejak mi to zacina vadit bejt za volantem "porad". Pak kdyz slysim - pojedeme na vylet, tak se mi vubec nechce se slovy - ja toho najezdim dost v praci a rad bych si od toho volantu taky odpocinul.
-> ajok 21.02.25 17:20:15: masakr, 60tkm/rok vychazi prumerne na 2.5 hod denne stravenych za volantem vcetne vikemdu, svatku, vanoc..,
-> saskyn2 21.02.25 22:09:02: Neni to blbost, teda vzdy... nekdo to ma asi promyslene, jak pises, ale znam spoustu takovych, co na nej fakt nemaji a museji mit posledni enyaq

Tak nový auta se serou hlavně protože jsou složitější např.kvůli ekologii, nebo tomu že jsou pohodlnější, atd,. Starý auta se serou hlavně proto že jsou zhuntovaný.
Ale především bych tady podotknul že to co říká Jarda, tj. že lidi který auto splácejí na něj nemají, je blbost. Jen si ho platí postupně, ale to nemění nic na tom že ho můžou využívat stejně jako kdyby ho zaplatili, a je úplně jedno jestli auto po ukončení používání vezme zpátky lízingovka, nebo vysoká pec.
Ale především bych tady podotknul že to co říká Jarda, tj. že lidi který auto splácejí na něj nemají, je blbost. Jen si ho platí postupně, ale to nemění nic na tom že ho můžou využívat stejně jako kdyby ho zaplatili, a je úplně jedno jestli auto po ukončení používání vezme zpátky lízingovka, nebo vysoká pec.
-> ajok 21.02.25 17:08:05: Tak ono každý technický výrobok má nárok aj na poruchu. Otázka je, koľko je toho štatisticky na počet vyrobených kusov a či sa to štatisticky od minulosti po súčasnosť zlepšuje, alebo zhoršuje :)
A nejde to hodnotiť ani z pohľadu servisov. Samozrejme, že do servisu prichádzajú prevažne porúchané autá.
Ale pochybujem, že záujmom výrobcov je, aby boli autá nespoľahlivé a kazové.
"Problémom" je to, že ide stále všetko dopredu, všetko sa stále vyvíja a mení, a to prináša aj svoje riziká vo veci kvality a "vyladenosti".
Ďalším faktorom sú konkurenčné tlaky / tlaky na cenu / tlaky z EU / globalizácia výroby, kedy 1 auto je poskladané z komponentov výrobcov z celého sveta.
A v neposlednom rade je pohľad na príčinu poruchy / faktor nesprávneho úžívania / zanedbanej údržby / výrobná vada - vadná šarža / chyba montáže - oprava na záruku.
No a koniec koncov niekto má šťastie na dobrý kus a niekto zas nie :)
A nejde to hodnotiť ani z pohľadu servisov. Samozrejme, že do servisu prichádzajú prevažne porúchané autá.
Ale pochybujem, že záujmom výrobcov je, aby boli autá nespoľahlivé a kazové.
"Problémom" je to, že ide stále všetko dopredu, všetko sa stále vyvíja a mení, a to prináša aj svoje riziká vo veci kvality a "vyladenosti".
Ďalším faktorom sú konkurenčné tlaky / tlaky na cenu / tlaky z EU / globalizácia výroby, kedy 1 auto je poskladané z komponentov výrobcov z celého sveta.
A v neposlednom rade je pohľad na príčinu poruchy / faktor nesprávneho úžívania / zanedbanej údržby / výrobná vada - vadná šarža / chyba montáže - oprava na záruku.
No a koniec koncov niekto má šťastie na dobrý kus a niekto zas nie :)
-> StepaNoFUN 21.02.25 17:17:30: no za 5 let 60tis. to mluvi za vse, ja bych mel 250-300, kdyz byc jezdil jen tim jednim

-> Sita 21.02.25 13:05:10: neříkám, ale když si tady projdeš sídliště..... Krom služebních aut nejčastěji octa fabka 3 nebo aktuálně proaců je mraky, tak je to samej swift 206ka o1 f1 o2 f2 a pořád poměrně dost thálií co byly hitem před 15 lety, a takovej ten důchodcovskej fusion. Golfy pohnilý, Hodně starý seati a různý scénici, prostě co ještě jezdí , tak žije dokud jezdí.. Mlaďáci zase odjetý báwa a ex taxi kouřící supy atd.... Mezi lidma ty prachy prostě nejsou. A ti co to berou na splátky, protože maj ukrajinský myšlení ( nejprve top vzhled, pak top auto ideálně Mercedes a pak zaplatit nájem) , tak ty to nemaj většinou na ulici ale někde pod zámkem.
-> palinator 21.02.25 13:28:05: tak někdo je nestastnej ze je ma vesnici tak se o to víc "rovná" těm měšťákům...
-> palinator 21.02.25 13:28:05: tak někdo je nestastnej ze je ma vesnici tak se o to víc "rovná" těm měšťákům...
Kdyz vezmu, kolik oprav bylo na pritelkyne kamiqu za 5 let (60tis.), tak kdyz pominu jeden tukanec, tak to byla jen udrzba. Jako asi by me jeblo pod tim furt lezet a neco na tom resit.
-> ajok: ja si garde setrim na duchod taky no, smyslem novyho auta je hlavne uvolnit si ruce