skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
Mal som moznost vyskusat si aj 500-ku. Jedno krasne stylove auto, ktore neviem preco ma blby privlastok, ze je zenske 

Moje druhe a zatial posledne Punto ... Grande Punto. 2008 1.4 T-Jet LPG
Ked si budem zas niekedy potom kupovat druhe auto, urcite to bude opat Fiat alebo aj iny Talian.
Ked si budem zas niekedy potom kupovat druhe auto, urcite to bude opat Fiat alebo aj iny Talian.
-> Jawák2: čakali v poradovníku 

-> minno 07.07.17 15:26:43: V roku 2014 kúpili Punto na moje odporúčanie rodičia, ročník 2017
To je ako možné ?

To je ako možné ?


-> Nwkt: Nieee. Je to síce neoriginálny stierač, ale nie je zo 120,
-> minno: Tys tam nabastlil stěrač ze 120? 

-> Jirik_Tuňák1983: Áno tak. Bratove zozadu. Ročník 2009 a 1999.
-> minno 07.07.17 15:56:32: Aha, takže to dělali souběžně a obojí to byla Punta. Rodiče mají tedy už to nové.
-> castrol: Má, teda resp. měli ......

-> Jirik_Tuňák1983: Nie, to je stále klasik Punto. MK1 sa vyrábalo niekedy od 93 do 99, a potom toto MK2 sa vyrábalo od roku 1999 do asi 2010. Od 99 do 03 to malo malé predné svetlá na štýl starej Bravy, Brava, Marea... Od 03 to prešlo faceliftom, veľké predné svetlá, zvyšok auta až na detaily rovnaké ako pred face. Potom niekedy medzičasom 07-08 skončila výroba, no ako prišla kríza, obnovili výrobu až do roku 2010.
Medzitým sa už asi od roku 2005-6 vyrába Grande Punto, resp. Punto Evo, to je úplne iné....
Bratove Puntá spredu.
Medzitým sa už asi od roku 2005-6 vyrába Grande Punto, resp. Punto Evo, to je úplne iné....
Bratove Puntá spredu.
-> minno 07.07.17 15:26:43:
Ta 2009ka, to je Punto EVO? Je to nezvykle povedené a pohledné vozítko.
Tady po Plzni jezdí teď nově bílé snížené 3d Punto s T-Jetem, to musí pěkně upalovati.

Tady po Plzni jezdí teď nově bílé snížené 3d Punto s T-Jetem, to musí pěkně upalovati.

-> Jirik_Tuňák1983 07.07.17 12:43:27: V našej rodine máme aktuálne 3 Puntá MK2 s motorom 1,2 8V 44 kW. Začal bracho v roku 2007 kúpou ročníka 1999. Teraz v roku 2017 upgradoval na "rovnaké" Punto ročník 2009
(pekná zhoda náhod). Ešte aj farba je takmer rovnaká. Auto skoro totožné, len má už veľké predné svetlá a klímu.
V roku 2014 kúpili Punto na moje odporúčanie rodičia, ročník 2007, tiež s klímou. A spokojnosť. Do mesta a na krátke trasy ideál.
Musím niekedy k bratovi zájsť a vyfotiť všetky 3 ks pokope.
2 ks Punto má aj kolega, tak sme tu všetko banda puntičkárov. Vydarené nenáročné autá.
A to si bracho už pred 2 rokmi kúpil Tourana ako náhradu za Punto (rozrástla sa mu rodina) a Punta sa chcel zbaviť, lebo už "dosluhovalo", no auto jazdilo ďalej a nedal ho preč a kúpil miesto neho ďalšie :)

V roku 2014 kúpili Punto na moje odporúčanie rodičia, ročník 2007, tiež s klímou. A spokojnosť. Do mesta a na krátke trasy ideál.
Musím niekedy k bratovi zájsť a vyfotiť všetky 3 ks pokope.
2 ks Punto má aj kolega, tak sme tu všetko banda puntičkárov. Vydarené nenáročné autá.
A to si bracho už pred 2 rokmi kúpil Tourana ako náhradu za Punto (rozrástla sa mu rodina) a Punta sa chcel zbaviť, lebo už "dosluhovalo", no auto jazdilo ďalej a nedal ho preč a kúpil miesto neho ďalšie :)
-> Michal N 283 - zrušená registrace 07.07.17 13:04:40: 166ka je parádní, taky tady sliním okolo jedné černé.
Hlavně už v té době vzhled toho interiéru. 


-> minno 07.07.17 12:32:22: To skutečně nevedia
, páč kolegovo mamka má Punto 1.2 z roku 2009 nebo 2010 (takový to hezký poslední co se snad ještě prodává a dělá se stejný 10 let) a v rodině nejspolehlivější auto, resp. auto bez poruch. Mají 1x Passat a 2x Mercedes (služ. + 1x soukr. kupé)
.
Kolegyně a zároveň kolegovo švagrová si koupila to samé co má Karkul a taky spokojená (tedy krom těch 66 kW, ale to si měla koupit raději T-Jet). Ono na to nejsou věci právě ani drahý a pro ženský je to pohledný. Moja chtěla dycky Giuliettu, ale to co má je podobně opticky dynamický hlavně zezadu a bez přirážky
.


Kolegyně a zároveň kolegovo švagrová si koupila to samé co má Karkul a taky spokojená (tedy krom těch 66 kW, ale to si měla koupit raději T-Jet). Ono na to nejsou věci právě ani drahý a pro ženský je to pohledný. Moja chtěla dycky Giuliettu, ale to co má je podobně opticky dynamický hlavně zezadu a bez přirážky

-> castrol: nevedia, čo je dobré :)
-> minno: asi tu moc ludi nema fiat 

Asi to tu moc ľudí nečíta :)
Kolega sa pichol na jeho Punto, na prístrojovke 229000 a na diagnostike 222000, takže je to asi normálne :)
Kolega sa pichol na jeho Punto, na prístrojovke 229000 a na diagnostike 222000, takže je to asi normálne :)
Obnovím tému Fabriky Italiano :)
Ale je to otázka viac-menej všeobecná....
Pripojil som sa diagnostikou (Fiat Ecuscan) na 2 ks Fiat Punto (ročníky 2007 a 2009) a sú tam okrem iných tieto hodnoty:
1) Odometer
2) Odometer at last programming
3) Number of rewrites
---
1) Odometer ukazovalo na jednom aute o 400 menej ako na prístrojovke (82400 vs 82900 km), na druhom aute o 4000 menej ako na prístrojovke (73000 vs 77000 km). Čím to? Vysvetľujem si to viacerými snímačmi v aute, ale môže tam byť až taká odchýlka?
2) Odometer at last programming ukazovalo na obidvoch autách 0. Je to hodnota zadaná do jednotky pri výrobe auta?
3) Number of rewrites na obidvoch autách ukazovalo 1. Znamená to, že sa v tom už niekto vŕtal, alebo počet prepisov 1 sa ráta dokopy aj s prvotným nahraním údajov pri výrobe?
Ale je to otázka viac-menej všeobecná....
Pripojil som sa diagnostikou (Fiat Ecuscan) na 2 ks Fiat Punto (ročníky 2007 a 2009) a sú tam okrem iných tieto hodnoty:
1) Odometer
2) Odometer at last programming
3) Number of rewrites
---
1) Odometer ukazovalo na jednom aute o 400 menej ako na prístrojovke (82400 vs 82900 km), na druhom aute o 4000 menej ako na prístrojovke (73000 vs 77000 km). Čím to? Vysvetľujem si to viacerými snímačmi v aute, ale môže tam byť až taká odchýlka?
2) Odometer at last programming ukazovalo na obidvoch autách 0. Je to hodnota zadaná do jednotky pri výrobe auta?
3) Number of rewrites na obidvoch autách ukazovalo 1. Znamená to, že sa v tom už niekto vŕtal, alebo počet prepisov 1 sa ráta dokopy aj s prvotným nahraním údajov pri výrobe?
-> Pavel P..: Moje není, já ho neplatil

-> bibendum30: upřímnou soustrast.... 

-> Jirik_Tuňák1983 04.05.17 16:37:59: Tak to ma teší, že sú dobré skúsenosti, ale otázka znela inak
Ale už je to teraz aj tak jedno, zvary som očistil a natrel striebrenkou. Či to niečomu pomôže, alebo nie, ukáže čas.

Nedávno zakoupené "přibližovadlo" .
Žádné žihadlo ,ale k transportu postačuje
Žádné žihadlo ,ale k transportu postačuje
-> minno: Polmostrów má ségra už roky na 205ce, jezdí pravidelně i v zimě a musím stejně jako ostatní říci, že klobouk dolů před tím výfukem a to nejen v porovnání s cenou. 

-> suri:
MTS jsem dával na Swifta a krom toho, že na výstupní trubce je navařená nějaká tuzerská koncovka, tak mi přišel docela slušnej. Pravda, s Polmem nemám srovnání. Polmo mám od předchozího majitele na Toledu a po více než 5 letech zatím OK, rezne jen lehce ve svárech.
MTS jsem dával na Swifta a krom toho, že na výstupní trubce je navařená nějaká tuzerská koncovka, tak mi přišel docela slušnej. Pravda, s Polmem nemám srovnání. Polmo mám od předchozího majitele na Toledu a po více než 5 letech zatím OK, rezne jen lehce ve svárech.
-> minno: mne to na felde držalo , záleží aj akým no ...
-> suri: a prežije to po ošetrení tým inox sprejom zimu?
Uvidíme, čo ten výfuk povie u mňa pri a po montáži.
Uvidíme, čo ten výfuk povie u mňa pri a po montáži.
-> minno: som to strekol inox sprejom na zvary a hotovo , inak tie polmostrow na to aká je to lacnota tak celkom fajn , lepšie ako bosaly , walkery , mts a neviem čo všetko , celkom aj úchyty sedeli , aj na felde dosť vydržal ...
Kúpil som nový výfuk zn. Polmostrow. Vyrobený z obojstranne pohliníkovaného plechu, čo je fajn, len škoda takto neošetrených zvarov. Má význam to niečim zapatlať? V domácich podmienkach ma napadajú len dve možnosti: 1. vypaľovacia striebrenka (ale tá predpokladám po prvej zime aj tak zlezie), 2. Zvary napatlať tesniacou / lepiacou pastou na výfuky. To by mohlo vydržať a neopadať, čo myslíte?
-> minno: jinak to praskani je imho "normalni" ... ono to moje auto asi jezdilo po polnackach bez velky udrzby, takze spodek pruziny furt lezel v mokrym blate
-> U-Geen: no sila :)
-> suri: bracho má tiež Punto, omnoho staršie a omnho viac jazdené a má pôvodné pružiny.
-> suri: bracho má tiež Punto, omnoho staršie a omnho viac jazdené a má pôvodné pružiny.
-> minno: je to normálne , nepoznám žiadne toto punto ktoré má pôvodné
-> minno: ja mel ruplou u Legacy a zjistil jsem to jen nahodou... a pak nasel na parkovacim miste pul zavitu :)
-> minno 12.04.17 09:55:58: jj, no kdyby jen zvetsili ten malej prduch v meritku, tak by to bylo pekne, ale toto se mi nelibi, neprijemny dojem delala i ctvercova svetla

Tak predné pružiny a tlmiče na Punte vymenené. Prdnuté boli nakoniec obidve predné pružiny
Nechápem, kedy praskla tá druhá, keď o ničom neviem a pri prasknutí tej, o ktorej som písal, to bola dobrá šupa + dopad odlomeného kovu na zem.
Nové KYB snáď vydržia.

Nové KYB snáď vydržia.
-> Jarda: Myslíš 500X? Jeden stáva tu u nás a pripadá mi to, akoby to bol len malý Fiat 500, ktorý narástol do väčších rozmerov
Celkom sa mi to páči, ale malý prďuch je krajší, to hej.

ted jsem jel za 500 maxi, jak se jim 500 docela povedla, tak toto je fakt hnus

-> Jarda - zrušená registrace 10.04.17 13:24:01: JJ přesně tak. A přitom se stačí jen trochu zamyslet. Co je ekologičtější ? Mít auto třeba 30let nebo každých 5 let kupovat nový.
-> suri 10.04.17 09:29:49: od 10 k 5 jako vsechny nove srajdy
ta auta nejsou stavena, aby fungovala desitky let, toho se musi proste po par letech kazdej rad zbavit a koupit novou jeste vic spotrebni srajdu... :) tak je to nastavene a pod zaminkou ekologie jde o totalni likvidaci zivotniho prostredi, kamarad velkej ekolog rika, ze nejekologictejsi je felda na LPG a udrzovat, co nejdyl a to ani neni skodovkar :)


-> Jarda - zrušená registrace 07.04.17 13:01:07:
On fakt ne, radši to prodal a koupil Renolda devatenácku
On fakt ne, radši to prodal a koupil Renolda devatenácku

-> minno 10.04.17 08:49:52: určite v prospech vw , na fiata ešte stále nemá , ale smeruje to tam
-> suri 09.04.17 18:52:43: ako myslené? v prospech VW, alebo fiatu?
-> saskyn2 09.04.17 20:18:59: si delas pr... ne? vzdyt to je houzevnatej vykovek
-> Danster 09.04.17 11:22:58: jj, doprava a clo, me se takto samosvor prodrazil o cca 2500,-kc
urcite si tam taky neco koupim... :)
-> Danster 09.04.17 11:22:58: jj, doprava a clo, me se takto samosvor prodrazil o cca 2500,-kc

-> minno: jo tak u škodovej zase u jedný nejde šestka dyž se to ohřeje, jedný nejde zpátečka, a ta 1.8 octa byla pvní pulrok víc v servisu než v používání pač něco s motorem... jediný volvo drží , a kdyby na něj nespadly hangárový vrata, nemusel se měnit celej bok 
