skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> Jirik_Tuňák1983: Jak říkáš, tak divný, až je to hezký - a ten pornointeriér jsou další body navíc - byť tam teda je vidět i nějaké to "koncernové šetření" a některý prvky v něm působí cize/lacině. Ale asi bych se trochu bál nákladů na to udržet podobnou věc v chodu...
-> Milan 136: ja teraz casto stretavam lanciu ypsilon ,to sa radsej otocim na druhu stranu ako kukat na tento skvost 

-> Milan 136 04.08.19 20:50:07: Je to hodně zvláštní, no. Chodíme pravidelně kolem jedné stříbrné a je to ve skutečnosti spíše tou divností zajímavý a docela se mi to i líbí. Ve dvojím lakování je to i takové tradiční. To se mi spíše obrací žaludek, když jdu denně kolem zaparkovaného G5 Variant a G Plus ze stejných let jako je ta Thesis, to plusko je prostě prasečina a nikdo se nad tím nepozastavuje.
-> Jirik_Tuňák1983 04.08.19 20:32:39: to je hroznej poblijón
-> dragon_cb_cz: Chtěl bych s tím alespoň chvilku jezdit, byť je to už pamětník.
Je to tak divný, až je to pěkný a vlastně jiný. 
www.sauto.cz/osobni/.../1 7162398?goFrom=lis...
Ta 2.4 JTD je asi nějaká starší verze, neměly potom 147 a 154 kW?


www.sauto.cz/osobni/.../1 7162398?goFrom=lis...
Ta 2.4 JTD je asi nějaká starší verze, neměly potom 147 a 154 kW?
-> Jirik_Tuňák1983: Jj po těch koukám - 1.4T 88 nebo 110kW. To auto je pořád hezký, jen jak říkám, málo kdy se mi trefí do vkusu vnitřní výbavou 

-> dragon_cb_cz 20.07.19 20:31:56: Hledal jsem nějaké údaje a narazil na tento starý článek. Ten by byl pěknej.
www.auto.cz/fiat-bravo-1- 4-t-jet-88-kw-vykon-za-roz umnou-cenu-1748
Čirou náhodou říkal švára, že sem pojede pán pro nějakou likvidaci ze sklepa (už tu vloni pro něco co jsme vytáhli k odvozu na dvůr byl) a hned říkal, že si vždycky vzpomene, když jede okolo "jak tam stojí ten hezkej fiátek". Karkuli to samozřejmě potěšilo, když jsem to zprostředkovaně vzkazoval.
Jinak, když odbočím, stejně jako on nechápeme, kde se ten bordel na vyklízení furt bere. Holt děda dost střádal. 
www.auto.cz/fiat-bravo-1- 4-t-jet-88-kw-vykon-za-roz umnou-cenu-1748
Čirou náhodou říkal švára, že sem pojede pán pro nějakou likvidaci ze sklepa (už tu vloni pro něco co jsme vytáhli k odvozu na dvůr byl) a hned říkal, že si vždycky vzpomene, když jede okolo "jak tam stojí ten hezkej fiátek". Karkuli to samozřejmě potěšilo, když jsem to zprostředkovaně vzkazoval.


-> Jirik_Tuňák1983: Já po těch Bravech pokukuju pořád - právě s touhle motorizací. Ale těch "sport" verzí s koženým interiérem je jako šafránu 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 17:25:51: To se pleteš bobí, navíc já nevím kdo sem přišel rejpat.
Já jsem to sem ani nedával, je to už staré video. 
Musí se ale nechat, že ten motor se fakt poved a dokázal dokodrcat až do dnešních emisních limitů bez velkých potíží. Bral bych ho do Karkule vozu hned, ale tehdy byl v tak novém voze ještě moc drahý.


Musí se ale nechat, že ten motor se fakt poved a dokázal dokodrcat až do dnešních emisních limitů bez velkých potíží. Bral bych ho do Karkule vozu hned, ale tehdy byl v tak novém voze ještě moc drahý.
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.19 16:15:14: Ale já nerozporuju to co tam říká. To jen ty zas reagujes jak čertík. 

-> MATTESS 18.07.19 15:41:47: Fiat Dobló s 1.4 T-Jet. Auto je sice kepl, nebo minimálně jeho část, což potvrdil i Vaculík, ale Jeník nedokáže přenést přes srdce, že ten motor je mechanicky a technicky povedený, byť nemá některé věci ohledně příslušenství a okolí řešen dobře.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 15:31:08: Jojo, zrovna ty se tím živíš, takže máš široký přehled o tom, která automobilka má na kterém modelu co blbě. Vydej to knižně jako encyklopedii nebo v nějakém souhrnném youtube videu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 15:31:08: Jojo, zrovna ty se tím živíš, takže máš široký přehled o tom, která automobilka má na kterém modelu co blbě. Vydej to knižně jako encyklopedii nebo v nějakém souhrnném youtube videu.

A o co že jde?
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.19 14:44:37: Pravdu má hlavně s těma technickejma fíčurama, kvůli kterým se servisáci střílí do hlavy
ale jinak jsou takovou nějakou reakci čekal 


-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.07.19 13:55:10: Já jsem si říkal, kterej blbec se s tím připomene jako první. 
To auto je děsný, ale motor v něm fajn, v tom má zase pravdu.

To auto je děsný, ale motor v něm fajn, v tom má zase pravdu.
Se divím, že tu ještě není poslední Vaculíkovo tvorba, vychválená do nebes 

-> minno 18.06.19 15:57:53: Saxo mělo Lucas a stálo to taky za píču. Po 15 000 - 20 000 km předky po smrti. Zadní bubny nesmrtelný.
-> Jirik_Tuňák1983: Je to Bosch. Rovnaké brzdy by mali mať Fiatky už od čias cca Cinquecenta.
-> minno 18.06.19 15:42:41: To je hodně divnej brzdič, co je to za systém? Je tam vidět kdo je výrobce?
-> dragon_cb_cz: Áno, doska v tomto prípade chodí priamo v brzdiči.
Ono sa tie plávajúce strmene líšia v takýchto detailoch a každé riešenie má aj výhody aj nevýhody.
Ono sa tie plávajúce strmene líšia v takýchto detailoch a každé riešenie má aj výhody aj nevýhody.
A to ta deska chodí přímo v brzdiči? Když jsem teď dělal brzdy na SX4, tak tam se na brzdič ještě nacvakává takový "žlábek" z hladkého pozinkovaného plechu - k sadě destiček byly nové. A i ty staré co jsem vyndal ještě byly celkem pěkně hladké... Namazal jsem to ATE Plastilube a desky v tom pak chodily doslova "jako po másle". To není běžný prvek?
-> suri: ja používam medenú pastu z tuby, tá je dosť hustá, to bude asi podobná hustota ako tebou opisovaná pasta.
-> Jirik_Tuňák1983: robím všetko kde platia
-> suri 17.06.19 17:12:31: Děláš i Mercedes, ja? 

-> minno: nevydrží tam nič to ti poviem rovno , tú sivú pastu ti poslať môžem to nie je problém ak chceš , môžeš vyskúšať , tie medienky sú podstatne redšie a menej odolné voči vode a podobne -> Jirik_Tuňák1983: tieto stoja tiež za piču
-> suri 17.06.19 14:42:26: Tohle jsou taky cigánské strmeně a pro smradlavýho skopčáka dobrý.
-> minno: no na zinek pak nejaka barva a to me zatim drzi - pravda, zatim jen par let
-> suri: Vďaka za tip na mazivo. No veď to, len čo z toho, že opieskovanie a zinok zas vydrží len na chvíľu pri tom dnešnom solení... Vypilníkovať a nechať voľnejšie som rozmýšľal aj ja, len práve toho hrkotania som sa bál... Uvidím.
-> minno: cigánske strmene no , to len riadne vypilníkovať a nechať voľnejšie , ale zase aby potom nehrkotali ... tie medienky stoja za prd celkovo , jediné čo chvíľu dlhšie vydrží sú tie sivé husté pasty , napríklad my to máme v koncerne G000650 , tie v týchto presných uloženiach vydržia najviac ... určite by pomohlo to vypieskovať a dať do zinku a mazať len jemne alebo pravidelne ale komu sa to bude chcieť ...
-> Jirik_Tuňák1983: To chápem, ale otázka znela inak
Ad. veľké autá: v škodovke mám kotúče 130 tis. km (od 2011) a platničky mením po 60 tis. km (preventívne, materiálu je na nich ale ešte dosť), teraz je tam 3. sada. A aj cez zimu a soľ to fungovalo vždy dobre.
Celkovo mi ale príde, že tento typ brzdiča (Punto) je konštrukčne dosť náchylný na bordel z ciest a potom je to náročnejšie na údržbu.
Za to zadné brzdy (bubon) majú 100 tkm a furt OK - až raz bude treba dať dole bubny, asi to rovno rozbijem
U škodovky je pre zmenu zas so zadkom stále niečo...

Ad. veľké autá: v škodovke mám kotúče 130 tis. km (od 2011) a platničky mením po 60 tis. km (preventívne, materiálu je na nich ale ešte dosť), teraz je tam 3. sada. A aj cez zimu a soľ to fungovalo vždy dobre.
Celkovo mi ale príde, že tento typ brzdiča (Punto) je konštrukčne dosť náchylný na bordel z ciest a potom je to náročnejšie na údržbu.
Za to zadné brzdy (bubon) majú 100 tkm a furt OK - až raz bude treba dať dole bubny, asi to rovno rozbijem

U škodovky je pre zmenu zas so zadkom stále niečo...
-> minno 17.06.19 13:27:02: Klasika, městský provoz, krátké trasy, ale hlavně malé auto, průměr kotoučů, velikost destičky a konstrukce brzdiče. U malých aut typu Punto, Saxo, 106, 206, Clio a dalších malých modelů jiných značek, vydrží kotouče velmi málo. Kdežto u velkých aut není nic výjimečného rozmezí 100 - 200 000 km. Předky: Táta u P207 60 000 km, Karolína u Bravo II 62 000 km. Moje Volvo 116 000 km (zadky už má vyměněné), Cromaňonec má na 147 000 km ještě původní.
V sobotu vymenil kotúče a platničky na Punte. Staré kotúče vydržali necelé 4 roky a 30 tis. km. A na nich padla 2x sada platničiek po 15 tis. km. Pred 2 rokmi som repasol strmene (všetko okrem torza brzdy nové), dal nové platničky, kotúče som vtedy len obrúsil (hrany) a dal im ešte šancu, mali len 2 roky.
Holt mestské auto s malým nájazdom :/
Kotúče ma ani tak neserú, že nevydržia dlho v ukážkovom stave, brzdí to dobre a hrdza sa vždy obrzdí.
Problém vidím v tom, že prihrdzavejú platničky k brzdiču vo vyznačených miestach hlavne na šoférovej strane (viac soli?) a potom to pribrzďuje, píska a vydáva všelijaké zvuky. A platničky sa nepravidelne oderú (jedna málo, druhá veľa). Pri montáži platničiek tieto miesta čistím a mažem medenou vazelínou, ale ani to neprežije dlhšie ako 1-2 zimy.
Nejaké riešenie, ako tomu predĺžiť život? Napadlo ma začať to pravidelne čistiť/mazať pri prezúvaní, alebo aspoň po zime. Ale to je robota navyše a komu by sa chcelo :)
Holt mestské auto s malým nájazdom :/
Kotúče ma ani tak neserú, že nevydržia dlho v ukážkovom stave, brzdí to dobre a hrdza sa vždy obrzdí.
Problém vidím v tom, že prihrdzavejú platničky k brzdiču vo vyznačených miestach hlavne na šoférovej strane (viac soli?) a potom to pribrzďuje, píska a vydáva všelijaké zvuky. A platničky sa nepravidelne oderú (jedna málo, druhá veľa). Pri montáži platničiek tieto miesta čistím a mažem medenou vazelínou, ale ani to neprežije dlhšie ako 1-2 zimy.
Nejaké riešenie, ako tomu predĺžiť život? Napadlo ma začať to pravidelne čistiť/mazať pri prezúvaní, alebo aspoň po zime. Ale to je robota navyše a komu by sa chcelo :)
-> Jirik_Tuňák1983: no bohuzel jsou na ty zacvakavaci klipy, coz se mi moc nelibi... magnet by byl lepsi www.ebay.com/itm/.../1326
85087234?hash=item1...
-> U-Geen 13.06.19 10:25:53: Uka :-)
-> dragon_cb_cz: nasel jsem na ebay levnejsi, viz Messenger :-)
-> Jirik_Tuňák1983 12.06.19 14:49:28: Viz -> U-Geen 12.06.19 21:34:11: , na SX4 bohužel stojí přes 4 litry :/
-> vhml 12.06.19 14:30:22: Okapy moc nepotřebuju, SX4 a 900 parkujou v garáži a 9-5 sice venku, ale na asfaltu a jezdí pravidelně, takže se vyvětrá dostatečně. Spíš by se mi líbila možnost větrat okýnkama a ne klimou, speciálně v příměstským/městským provozu - speciálně pro děti na zadních sedačkách to je o dost zdravější.
-> vhml 12.06.19 14:30:22: Okapy moc nepotřebuju, SX4 a 900 parkujou v garáži a 9-5 sice venku, ale na asfaltu a jezdí pravidelně, takže se vyvětrá dostatečně. Spíš by se mi líbila možnost větrat okýnkama a ne klimou, speciálně v příměstským/městským provozu - speciálně pro děti na zadních sedačkách to je o dost zdravější.
-> Jirik_Tuňák1983: 1390 prosim pekne ale asi zainvestujem



-> Jirik_Tuňák1983: 1350 je zkousnutelny. ale na SX4 jsem videl bohuzel uplne jiny ceny :)
-> castrol 12.06.19 18:25:00: Máš na výběr dost značek, my máme vyzkoušené tyto od X-Shades a ty na tvoje stojí kolem 1350,- v naší tvrdé měně. 

-> Jirik_Tuňák1983: nekouřím a mouchy byly důvod koupě
-> Jirik_Tuňák1983: mal som na fele a nevadilo mi to ale asi skusim tie siete proti komarom 

-> Mr._Nosferatu 12.06.19 17:38:01: To ano, ale s ofuky ti tam vletí moucha nebo se ti vrátí vajgl. 

-> Jirik_Tuňák1983: tak ona i ta clona brání foukaní...
Po městě zadní okna stažený a ve vnitr jak kdyby byly jen pootevřenými o pár cm
Po městě zadní okna stažený a ve vnitr jak kdyby byly jen pootevřenými o pár cm
-> castrol 12.06.19 16:08:55: Ofuky jsou docela ošklivý. Nejsou to dvě různé věci? Jedna má clonit a ta druhá bránit fouky fouky. 

-> radekp 12.06.19 14:57:35: To jsou ale jiné značky a vícedílné sady?
-> Jirik_Tuňák1983 11.06.19 19:44:42: sem po necem takovym koukal na forda a na to nase MK3 mondeo sedan to snad nedelaj....
-> Mr._Nosferatu: na fabku je najviac 3ks a to na zadne dvere a kufor
-> castrol: Tak já sehnal novou origo sadu (5kusů) za 2300 tak nebylo co řešit
-> Mr._Nosferatu: a ja furt vaham ci totok alebo ofuky
-> Jirik_Tuňák1983: Taky jsem je dneska dával na auto
-> Jirik_Tuňák1983: to je bomba, ale na moje to stojí 5.100,-
To jedine na nové auto, do tohoto už ne
To jedine na nové auto, do tohoto už ne