skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> 11mAjA11 28.03.25 19:41:04: Takhle HDI nefunguje.
Třeba u CR motoru Hjonde, aktuální soudobé výroby "moderní" VLTP normy emisní, sme museli ECU řízení tepelného vodohospodářství preprogramovavat, aby se termostaty otevíraly dříve, kvůli lokálnímu přehřívání mezi vložkami (vložky zdatně praskají) to nejvíce vznikalo hlavně tedy při regeneračních procesech DPF..třeba se to HDi chová lokálně kolem vložek podobně..
-> minno 26.03.25 12:44:35: Víš co je zajímavé? Že u naftového pažuta má originální termostat 83 stupňů otevření. Proč má takhle nízko, když benzíny mívají třá 88 apod.? Umí mi to někdo vysvětlit? Bylo mi divné, proč nemám na displeji dílky na 90ce, tak jsem to dal na diag. a za jízdy skutečně otevřel v 83 a ty držel. Maximálně když bylo chladno a jel jsem na volnoběh z kopce, tak to kleslo na 81 plus mínus, ale jinak držel celou cestu správnou teplotu kolem těchto hodnot.
-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: jednak občas při servisu kontroluju měřené hodnoty a hlavně by to v zimě hrozně blbě topilo - proto jsem ten termostat prve měnil...

-> Nwkt 25.03.25 23:19:26: U VW ešte skúsenosť nemám, ale u Fiata ukazuje teplomer strednú polohu ("88 °C") cca od 80 do 100 st. a keď je termostat OK, ručička sa po zahriatí motora nepohne z tejto polohy, či je zima, alebo leto. A keď už termostat začne dosluhovať, teplota podľa diagnostiky nestúpne na viac ako 82-83°C a pri malej záťaži, alebo ak dám dole nohu z plynu, tak klesne na 78-79°, a to sa už prejaví aj klesnutím ručičky budíka o 1 dielik.
-> Bukaj: A jak víš, že u tý caddy funguje? Když budík vody kecá
Na Volvu asi termostat funguje, jak má, ale jak je tam dlouho, to netuším. Na Caddyně jsem ho měnil a po výměně jsem zjistil, že propouští (blbě dosedal talířek nového termostatu - Wahler). Tak jsem ho šel reklamovat a rovnou koupil nějaký noname, co měli skladem (Kamoka nebo nějaká taková "značka") - ten funguje už dva roky snad OK. A u škodovek jsem měl problém snad jen u 130LPG, když jsem používal originál 80°C termostaty (Wahler - made in W. Germany - tedy originál původní výroby). Pak jsem přešel na origo Wahler pro Favorita (88°C) a ten je tam už asi 4. rok a furt funguje.
Ale u 130LPG není divu, že mi termostaty odcházely - to byly třeba dva studené starty denně (asi tak 500 ročně) a nájezd kolem 40 tisíc - to dobově většina škodovek měla na 5 let života - a navíc v zimě se tehdá moc nejezdilo, takže termostat nedostával takové šoky...
Ale u 130LPG není divu, že mi termostaty odcházely - to byly třeba dva studené starty denně (asi tak 500 ročně) a nájezd kolem 40 tisíc - to dobově většina škodovek měla na 5 let života - a navíc v zimě se tehdá moc nejezdilo, takže termostat nedostával takové šoky...
-> minno 25.03.25 19:57:56: Já jsem právě měnil termostat na novějším autě jen 1x v životě. Na škodovce každou chvíli. 

-> Jirik_Tuňák1983: Možné je všetko. Ja len infomujem o mojej skúsenosti.
-> minno 25.03.25 18:01:28: Já bych to zase povedal. To, že jsi ty měl problém, neznamená, že je na místě to paušalizovat.
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: Ani by som nepovedal. Auto má 140 tkm a už je tam 3. termostat. Prvýkrát som ho menil pri 89 tkm a určite už nefungoval úplne ok (teplota padala) minimálne od cca 62 tkm, odkedy je auto v rodine.
-> Milan 136 25.03.25 15:55:52: Tule jsem kukal na Pažutovo. Ten je tam od roku 2013 a 189 000 km. Furt otevírá při správné teplotě. Až přijde čas výměny, tak to bude teprve laborace. Volvo má původní 18 let a 133 000 km. Ženy Fiat z 2009 má už nový, ale ne kůly nefunkčnosti, nýbrž kůly domku před modifikací, který byl kovový a udělala se dírka na nátrubku pro hadici a kapal. Nový originál už je řešený jinak.
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.25 15:51:27: To teda. Přitom nepoužívají žádný shit značky.
-> minno 25.03.25 11:44:01: Je to strašný. Ty první z fabriky vydrží nejdéle.
-> Bukaj: Nj, to potvrdzuje moju teóriu o životnosti tých termostatov.
Wahler aj Calorstat Vernet +/- to isté.
Wahler aj Calorstat Vernet +/- to isté.
-> minno: Když jsem měl ještě se 130LPG velké roční nájezdy, tak jsem měnil termostat před každou zimou - jakmile padly na podzim teploty, tak auto hůř topilo a budík ukazoval 70°C - takže životnost termostatu tak 40 tisíc...
Termostaty klasickej koncepcie vždy vydržia určitý čas a potom kľaknú...
Na Punte teraz výmena po cca 50 tkm (7 rokov
). Motor sa dlho ohrieval a začala padať teplota... Klasika.
Po výmene teplota konečne zas OK.
Teraz som pozeral do denníčka ešte od škodovky a tam mi to tiež vydržalo naposledy 59 tkm. a rovnaké príznaky. Obdobie predtým zakaždým podobý nájazd a termostat na výmenu.
Na Punte teraz výmena po cca 50 tkm (7 rokov

Po výmene teplota konečne zas OK.
Teraz som pozeral do denníčka ešte od škodovky a tam mi to tiež vydržalo naposledy 59 tkm. a rovnaké príznaky. Obdobie predtým zakaždým podobý nájazd a termostat na výmenu.
-> palinator 13.02.25 18:02:52: No ty s čerpadlem mají R744
-> StepaNoFUN:
Ne, ono to totiž nemusí vždycky dávat smysl.
Ne, ono to totiž nemusí vždycky dávat smysl.
-> palinator 13.02.25 18:02:52: ono to nema TC v zakladu? :-O
-> Milan 136:
A říkám že všechny nebo ty s TČ?
A říkám že všechny nebo ty s TČ?

-> palinator 13.02.25 12:37:05: Pokud se nepletu tak je to jak říkáš.
-> Milan 136:
To CO2 v Enyaqu mají všechny a nebo jen ty s TČ?
To CO2 v Enyaqu mají všechny a nebo jen ty s TČ?
-> Nwkt 12.02.25 17:52:07: Tak takový tlaky tam jsou klidně i za provozu. Ale na stavu co píšeš stačí často zlomek tlaku na projev závady.
Ale to není nic proti tlaku CO2 v Enyaqu.
Ale to není nic proti tlaku CO2 v Enyaqu.
-> Milan 136: Ty kokso, když občas vidím jak to je všechno zhnilý tak to musí pukat celý auto ne 

-> Jakub05 12.02.25 10:05:08: Na tohle máme formovací plyn. 95 % dusíku a 5% vodíku. Tlakuju 15 až 20 barů. Mělo by to vydržet i 30, ale to už se bojím 

Nevíte někdo, čím a na jaký tlak napustit klimu (R134) pro zkoušku těsnosti? Přijde mi škoda tam rvát chladivo, naposledy nevydrželo do druhého dne. Pokud se mi to podaří utěsnit, počítám s výměnou vysoušeče před finálním naplněním chladivem.
Jde mi hlavně o to, abych do okruhu nezanesl nějaké nežádoucí svinstvo.
Jde mi hlavně o to, abych do okruhu nezanesl nějaké nežádoucí svinstvo.
-> gim 24.11.24 09:42:49: no ale pokud auto ma noty na 3.5 tak ti to stejne nic neresi
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak i s alternativním pohonem...
www.garaz.cz/clanek/blog- v-cesku-jde-ridit-auto-nad -35-tuny-i-s-obycejnym-rid icakem-skupiny-b-vyhra-to- ale-neni-21013732
www.garaz.cz/clanek/blog- v-cesku-jde-ridit-auto-nad -35-tuny-i-s-obycejnym-rid icakem-skupiny-b-vyhra-to- ale-neni-21013732
-> Pavel P@nkáč 24.11.24 10:07:17: Já si říkal, že to určitě dokunděj idioti, takže bych se tomu vůbec nedivil...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to tě nepotěším bude to jen pro obytné auta...
Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily.
Evropský parlament dosáhl dalšího pokroku směrem k rozšíření řidičského oprávnění skupiny B poté, co v prvním čtení o reformě směrnice o řidičských průkazech schválil jeho rozšíření na 4,25 tuny pro obytné automobily.
-> gim: Jasny, to bych taky uvital, pac obe nakladni Ducata mame sice se zesilenym ramem, ale i diky ty hmotnosti zesileni neuvezou ani tunu nakladu :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: je to normálně na Bčko. Ale doložitelnost je nula nula nic. Mimo jiné i proto se řeší to rozšíření Bčka na 4250kg, nebo kolik to je.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 95 procent obytňáku je na B čko do 3,5t ale potom je problém s doložením auto je třeba 3t (skutečná váha a váha v TP bejvá taky často jiná) a když dáš do toho bagáž a 4 cestovatele tak jsi samozřejmě těžší. U nás to nikdo neváží.....v zahraničí už je to horší. Je nachystané nějaké zákonné rozšíření na 4250 Kg.
podobné je to i u odtahovek a často i plachtových dodávek do 3,5t když to přeženu tak by to bylo jen na vození polistyrénu a trabantů :)
podobné je to i u odtahovek a často i plachtových dodávek do 3,5t když to přeženu tak by to bylo jen na vození polistyrénu a trabantů :)
-> gim 24.11.24 09:03:51: Muze to vlastne ridit s ridicakem B nebo ma C?
-> gim 24.11.24 09:03:51: Ale to je podstatně větší, někomu může menší auto vyhovovat.
-> Jirik_Tuňák1983: je to nesmysl. 3-4 roky zpátky kupoval šéf lepší (automat a top motor) Ducato s bydli nástavbou a stálo to ty samé peníze co to Doblo. Dneska je za 2,5.
Přijde vám to hodně za malý obytný vůz, když dnes stojí kolem melounu kdejaká sračka?
www.garaz.cz/clanek/novin ky-ze-sveta-automobilek-ob ytny-fiat-doblo-ubytuje-ct yri-noclezniky-vznikl-ve-s polupraci-s-fabrikou-a-sto ji-jako-lepsi-skodovka-210 13753
www.garaz.cz/clanek/novin ky-ze-sveta-automobilek-ob ytny-fiat-doblo-ubytuje-ct yri-noclezniky-vznikl-ve-s polupraci-s-fabrikou-a-sto ji-jako-lepsi-skodovka-210 13753
-> Bukaj: Na fiaty je MultiEcuScan, ale bez licencie tam toho asi moc nedokážeš.
-> Bukaj 31.10.24 09:13:21: delphi diagnostika 

Dal by mi někdo, prosím, doporučení na nějaký software (který lze stáhnout z netu) pro diagnostiku vozů Fiat? Konkrétně mi jde o Ducato 2006 a případně Freemont (první generace).
U Ducata jsem zkoušel VCDS, ale to mi není schopné zobrazit závady (napíše, že tam vidí 2 závady, ale neřekne, jaké) a i v měřených hodnotách je jen pár možností a navíc to tvrdí nesmysly (teplota chladicí kapaliny a nasávaného vzduchu 215°C, otáčky na volnoběh 197 atd.).
U Ducata jsem zkoušel VCDS, ale to mi není schopné zobrazit závady (napíše, že tam vidí 2 závady, ale neřekne, jaké) a i v měřených hodnotách je jen pár možností a navíc to tvrdí nesmysly (teplota chladicí kapaliny a nasávaného vzduchu 215°C, otáčky na volnoběh 197 atd.).
Tady u toho taky říkal tatínek synovi, že to bylo v době kdy Fiat ještě dělal hezký auta 

-> Jirik_Tuňák1983: Jo, Alfa a Lancia, to jsou smutný vývojový linky..

-> Jozka 08.09.24 15:21:15: Člověk se diví, jak se v tom plácá automobilka dnes a jaké skvosty vyráběla a jaké jméno měla tehdá. 

-> MATTESS: To bych si i prohlídl - já viděl doposavad dvě (nebo tři nejvejš).. Ale vyrobeno jich bylo relativně dost (wiki tvrdí, že "around 3900").
-> Jozka: shodou náhod se jeden z účastníků při cestě domů stavěl na srazu ve Šťáhlavech a dle jeho slov jich bylo 48
-> MATTESS 06.09.24 22:36:04: To je půlka všech vyrobenejch snad? 
