skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seat Leon
-> michael 20.04.19 20:07:09: Ono mi nešlo ani o materiály, ale to co dnes skoro všechny automobilky dělají. Dveřní panel vylisovaný z jednoho dílu, resp. problém je v tom, že to je až moc vidět, na tom je přidělané madlo jako když tam nepatří (případ zrovna toho Leona) a aby plocha nebyla až moc monolitní, udělá se tam nějaký prolis. Už je to jen o tom, jak se to podaří zamaskovat a některému výrobci se to podaří méně, u jiného modelu třeba více. Co se týká toho Leona, zde si vybavuji z dřívějška nějaké recenze, kde byla kritizována až přílišná jednoduchost a ponurost interiéru. Ale je to levnější a taky menší rizeto rezonancí, což chápu taky. Blbě to udělané samozřejmě není, ale jen to prostě musí padnout do oka a na toto jsem furt čuměl.
-> suri:
"Chtěl bych poukázat na kvalitu výroby našich dodavatelů, jmenovitě národního podniku PAL Kbely, zejména komplet kabeláže na Lucas, kde je zhruba 70% dodávek nekvalitní."
- AZNP Mladá Boleslav, leta páně 1989 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
"Chtěl bych poukázat na kvalitu výroby našich dodavatelů, jmenovitě národního podniku PAL Kbely, zejména komplet kabeláže na Lucas, kde je zhruba 70% dodávek nekvalitní."
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: auto.bazos.cz/inzerat/...
/Seat-Leon-CUPRA-DSG.php keby bol manuál
-> Milan 136: minimálne tá elektrika je lepšie izolovaná ako v SUPIII
-> Jirik_Tuňák1983: Výplně dveří mi nepřijdou zase, tak hrozné. Jsou kvalitnější než třeba v Octavii, protože jsem potaženy alkantarou, ale hlavně nyní již konečně do Cupry dávají 7 rychlostní dzg.
-> Jirik_Tuňák1983 20.04.19 00:06:26: Ten interiér by mohl být hezčí a kvalitnější, to ano. Ale jako celek mi to přijde fajn. Trochu už jsem se v tom vrtal![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 19.04.19 22:49:23: I když je to takové černé opticky plastově působící? Ty dveřní výplně jsou fakt nic moc i vzhledově.
-> Milan 136: v FR se mi líbily sedačky, ty mi seděly
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.19 21:01:14: Kolega má 5F FR a mně se to líbí![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MATTESS 19.04.19 21:28:11: Možná ještě počkám (jak jsem říkal, zvažoval jsem pustit obě auta) a uvidím na kolik spadnou ještě auta, která jsou na můj rozpočet až příliš nová.
-> Jirik_Tuňák1983: Na Leona jsem měl taky zálusk, ale z interiéru jsem taky nadšenej nebyl
Byl jsem si očuchat Seat Leon Cupra 290 z 2016, protože to má skorosoused v FR, líbí se mi to a říkal jsem si, že by to možná byl i možný kundidát na další vůz, ale z toho interiéru jsem měl trochu trauma, protože ten je vyloženě úděsnej, zejména ztvárnění a provedení dveřních výplní a skelet palubovky je taky takovej nijakej. Do té doby jsem v tom nikdy neseděl, takže jsem na to nebyl nijak připraven. Proč je jich v inzerci mimochodem z roku 2016 tolik? Provází je nějaká kletba? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Konektor uskřípnut, dráty spojeny a vše funguje, děkuji za rady ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha: muzes vzit tu svorkovnici z desticky, kousek kabelu, na nej nakrimpovat piny a pichnout to do ni, aby byla smycka hned u toho, kdyz tam nechces dlouhej kablik. Nic lepsiho s tim nevymyslis
-> Milan 136: To připáskování se mi úplně nelíbí, ale je pravda, že přesně nevím, kudy to tam vede, jestli by to bylo nějak možné. Spíš asi zkusím propojit ty dráty v konektoru a připojit tam jenom jeho, pokud je to tedy takto jednoduché, jak tu říkal MVM.
-> kpt.Budha: tak to jedine fakt jen pripojit ten kabel a k necemu pripaskovat, at je utesnena ta svorkovnice.
-> Milan 136: Podle mě nemám moc kam, v místech toho výřezu je pořád materiál desky.
-> kpt.Budha: pokud by mely, tak tam cvaknes ty draty z my fotky a je to. Pokud ne, tak bych je tam cvaknul stejne a nekam ne tam prichytil
-> kpt.Budha: tak pokial je to priamo fotka z tvojho auta co si sem dal, tak tie snimace su tam samozrejme len nacvaknute, a v tych dvoch doskach je vidno tiez diera na snimac..
-> Milan 136: Myslím, že nemají.
-> kpt.Budha: ty desky co bys mel bez kabelu maji ten vyrez v tom nosnym plechu?
-> kpt.Budha 16.01.18 07:15:14: jakoze do origo brzd? Tam mas ten system, co je tam ten dratek nacvaklej v tom nosnym plechu?
-> kpt.Budha: Já mám na auta který jezdí třeba po okruhu udělaný smyčky (ze starých káblíků destiček i s koncovkama) který tam zapojim aby kontrolka nesvítila. (Pochopitelně to musíš kontrolovat vizuálně) Potom při zpětným přechodu na klasiku zapojim nový desky i se signalizací ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Milan 136: Nedaří se mi sehnat destičky s čidlem. Takže když bych vzal staré konektory a propojil je přímo, tak by to mělo fungovat...i když je to na mě dost divoké řešení ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha: kdyz to je odpojene/prerusene, sviti kontrolka. Takze ty draty propojit, nebo idealne odkodovat v panelu pristroju. Z hlediska utesnenj ty svorkovnice je vhodny tam ten protikus se "snimacem" nechat. Kdyz bys to jen odpojil a nechal byt, tak tam pujde vlhkost a ty draty zezelenaji az k panelu. Jakej duvod ma tahle otazka? Davas jiny brzdy?
Zkusím zneužít toto téma - tušíte prosím Vás někdo, jak je zapojeno čidlo opotřebení brzdových destiček? Když se obrousí destička, obrousí se zároveň čidlo a přeruší se obvod? Nebo naopak čidlo se dotkne kotouče a obvod se uzavře? Jde mi v zásadě o to, co bude palubka hlásit, když čidlo nedám? Jestli bude svítit nebo ne a případně jestli někdo netušíte, jak proti tomu bojovat? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jo, je to 1M. Tak dik
-> suri 10.10.17 20:04:03: jo soráč, na 1M jo tam je 30
-> saskyn2: 1M?
-> suri: leon? To bych teda neřekl. 12hran je 24 a 6hran 27
-> ogi: 30
Nevite jaka velikost 12hranu je na matici poloosy? Na internetu jsem nasel dve mozny velikosti, co ma koncern. Chci si klic orech koupit, tak abych neobjednal blbe...
Pošli mi kdyžtak do SZ tel., v případě zájmu se ozvu. Nevim jak to teď časově zkloubim. Dík
-> ogi: Jj mám. Prakticky kdykoliv po práci (cca 17:00)
Ty mas diag? To by bylo super, kdy a kde by se ti to hodilo?
-> ogi: Můžeš se stavit u mě ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jo, dík, v typu jsem se upsal, opraveno. Takže diagnostika mě nemine.
-> ogi: je to 1M , bez diagnostiky nezistíš nič , najskôr KO niektorý snímač otáčok kolies
Pánové, co se šťouráte nejen v embečkách, ale i v jinejch koncernovejch kyblíkach, mam dotaz. Mam Seat Leon 1M (první generace) 1,9TDi 81kW. Rok 2001.
V pátek se mi cestou z práce rozsvítily dvě kontrolky, viz. foto. Ve chvíli, kdy se rozsvítili jsem nebrzdil.
Po cca. 3min/km jsem zastavil, když jsem vypnul zapalko a znova nastartoval, kontrolky svítily stále. Tak jsem zkusil vypnout zapnout tlačítko TCS, ta spodní se rozsvěcoval/zhasínala, horní svítila pořád. Spodní zhasla. Auto jsem chcípnul a pak cca. 2hoďky stálo. Když jsem se vrátil a nastartoval svítily opět obě. A svítí dodnes.
Co by to mohlo být, na so se zaměřit než pojedu na diagnostiku?
Dík
V pátek se mi cestou z práce rozsvítily dvě kontrolky, viz. foto. Ve chvíli, kdy se rozsvítili jsem nebrzdil.
Po cca. 3min/km jsem zastavil, když jsem vypnul zapalko a znova nastartoval, kontrolky svítily stále. Tak jsem zkusil vypnout zapnout tlačítko TCS, ta spodní se rozsvěcoval/zhasínala, horní svítila pořád. Spodní zhasla. Auto jsem chcípnul a pak cca. 2hoďky stálo. Když jsem se vrátil a nastartoval svítily opět obě. A svítí dodnes.
Co by to mohlo být, na so se zaměřit než pojedu na diagnostiku?
Dík