-> David29 15.07.23 00:32:47: U prdele jim to může být, ale nakonec "já" (hodně zobecněně) jsem ten, kdo je platí. Takže zas tak u prdele ne
A že zrovna ty se začneš ohánět pravidlama BOZP... holt nová doba asi Věřím, že bezpečáci to zvládnou nějak vyřešit, aniž by kvůli tomu nafťák musel bafat a já se pořád zvládnu vyspat...
skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 451 až 500) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
00:37:15
15.07.2023
15.07.2023
dragon_cb_cz
00:32:47
15.07.2023
15.07.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Bagrák nic slyšet nepotřebuje - ten ví kam se bude hejbat. Bavím se o lidech okolo, kteří nemaj tušení co bagrák zamejšlí a už vůbec se nemůžou dívat za sebe
Každá pohybující věc má vydávat nějak zvuk - to je prostě základ BOZP.
Ty v provozu neděláš - nemáš ani tušení jak to funguje
A mimochodem - věř, že všem těm pracujícím je úplně u prdele, že ty se potřebuješ vyspat
-> StepaNoFUN: Za určitých podmínek určitě - já se bavím o práci, kde se pohybujou lidi a dle toho zvuku i dělaj, uhnou apod.
A nevím teda, jakou to má výdrž.. Jako pokud mi mix nebude na 100% fungovat cca 12h, je to k ničemu
Každá pohybující věc má vydávat nějak zvuk - to je prostě základ BOZP.
Ty v provozu neděláš - nemáš ani tušení jak to funguje
A mimochodem - věř, že všem těm pracujícím je úplně u prdele, že ty se potřebuješ vyspat
-> StepaNoFUN: Za určitých podmínek určitě - já se bavím o práci, kde se pohybujou lidi a dle toho zvuku i dělaj, uhnou apod.
A nevím teda, jakou to má výdrž.. Jako pokud mi mix nebude na 100% fungovat cca 12h, je to k ničemu
23:57:18
14.07.2023
14.07.2023
dragon_cb_cz
-> David29 14.07.23 23:27:53: Sorry jako, ale mně je upřímně řečeno úplně jedno, co si o tom myslí obsluha. Pro mě jakožto někoho, kdo to má poslouchat tam kde bydlí, je ta volba úplně jasná. Chci se vyspat. Zbytek si zařiďte. Já ve svojí práci si taky nevystačím se status quo z roku 1960 a musím se trochu posouvat. Pokud někdo k práci potřebuje brblání dieselu a bez něj se neobejde, tak je mi líto, ale jeho hodnota na pracovním trhu asi výhledově půjde dost do prdele.
A jako všude "důkaz praxí" - těm týpkům v Oslo zjevně tyhle věci u prdele, bagrák měl v uších sluchátka a dělal si svoje a žádná mrtvola se tam za celou dobu nekonala....
A jako všude "důkaz praxí" - těm týpkům v Oslo zjevně tyhle věci u prdele, bagrák měl v uších sluchátka a dělal si svoje a žádná mrtvola se tam za celou dobu nekonala....
23:51:36
14.07.2023
14.07.2023
StepaNoFUN
-> David29: ja bych to az zase tak kriticky nehodnotil. Mam k tomu hromadu ale, nicmene to uz se mi touhle dobou nechce psat. Mozna zejtra.
Nicmene za urcitejch podminek si dokazu masiny na baterie predstavit.
Nicmene za urcitejch podminek si dokazu masiny na baterie predstavit.
23:27:53
14.07.2023
14.07.2023
David29
-> dragon_cb_cz 14.07.23 18:04:38: Kolik už bylo přejetejch a zmrzačenejch lidí pracovním strojem, co dělá i kravál..
Tímhle začalo i pípání u návěsu, protože to byla klasika - kamion začal couvat, ale vzadu u návěsu ticho. Takže se zavedlo pípání
A zkus do tématu "Bagráci" se zeptat, co je lepší. Ono i podle samotnýho zvuku se jako spolupracovník orientuješ - já to třeba tak mám na pumpě:
Slyším že jdou otáčky nahoru, tak taky přidám plyn (nebo zastavuju, když slyším jak jdou otáčky dolu)
Když mám vedle sebe rameno, tak na zvuk reaguju tím, že očkávám pohyb ramene atd...
Takže ono je sice hezký, že "čumilové" maj ticho, ale pracovat s tím musí bejt na hovno. A říct "tak zavedem pípání" - za prvé pípá to až současně s pohybem (což je logický) a při jakkékoliv činnost to bude pípat stejně... A jestli si mám vybrat co chci poslouchat - tak radši motor
Však i na stavbě mi běhaj lopaty okolo auta - a jak přidám plyn, tak se rozutečou a uhnou..
Tímhle začalo i pípání u návěsu, protože to byla klasika - kamion začal couvat, ale vzadu u návěsu ticho. Takže se zavedlo pípání
A zkus do tématu "Bagráci" se zeptat, co je lepší. Ono i podle samotnýho zvuku se jako spolupracovník orientuješ - já to třeba tak mám na pumpě:
Slyším že jdou otáčky nahoru, tak taky přidám plyn (nebo zastavuju, když slyším jak jdou otáčky dolu)
Když mám vedle sebe rameno, tak na zvuk reaguju tím, že očkávám pohyb ramene atd...
Takže ono je sice hezký, že "čumilové" maj ticho, ale pracovat s tím musí bejt na hovno. A říct "tak zavedem pípání" - za prvé pípá to až současně s pohybem (což je logický) a při jakkékoliv činnost to bude pípat stejně... A jestli si mám vybrat co chci poslouchat - tak radši motor
Však i na stavbě mi běhaj lopaty okolo auta - a jak přidám plyn, tak se rozutečou a uhnou..
22:28:41
14.07.2023
14.07.2023
pavucina
-> rsvancara 14.07.23 13:11:44: promin, ale pusobi na me jako nakej strejda, kterej to zna akorat z 30 let staryho favorita.
Tvl Liberec -> Hradec je 100km….
Tvl Liberec -> Hradec je 100km….
18:04:38
14.07.2023
14.07.2023
dragon_cb_cz
-> vhml 14.07.23 16:04:03: Přesně, dokud neškrtal o beton nebo něco podobnýho, tak skrz zavřený okno ani netušíš, že se venku něco děje...
16:04:03
14.07.2023
14.07.2023
vhml
-> dragon_cb_cz 14.07.23 15:54:30: kdepak, bagrovani neslysis. Jen motor a různý vrzání hydrauliky.
15:54:30
14.07.2023
14.07.2023
dragon_cb_cz
-> vhml 14.07.23 14:56:18: Ty jo, tak značku si nepamatuju A spíš než jako "hlukový smog" jsem to myslel tak, že vlastně z domova člověk jiný než spalovací pohony pro tyhle stroje nezná, takže prostě má pocit, že to k nim patří a fakt mě nenapadlo, že by to mohlo být výrazně jinak. Vždycky jsem měl pocit, že ta samotná práce tvoří většinu toho hluku.... ani prd.
14:56:18
14.07.2023
14.07.2023
vhml
-> dragon_cb_cz 14.07.23 14:40:36: byly to alespoň Volva s pohonama z naší fabriky?
Jak je ten zvuk spalováku pracovních strojů monotonni, tak ho rychle prestanes vnimat a vsimnes si toho prave hlavne az kdyz se to vypne. Ale hlukovej smog to proste je nezanedbatelnej.
Jak je ten zvuk spalováku pracovních strojů monotonni, tak ho rychle prestanes vnimat a vsimnes si toho prave hlavne az kdyz se to vypne. Ale hlukovej smog to proste je nezanedbatelnej.
14:40:36
14.07.2023
14.07.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer 14.07.23 12:24:22: Jasně, proti tomu ani popel. Taky bych ale řekl, že svůj vliv na to má i skutečnost, že prostě nabídka těch elektrických aut podobné velikosti a užití zatím asi není nijak velká? Nemám přehled, tohle vůbec nesleduju.
Jinak už jsem to tu zmiňoval, ale teď jsem měl i možnost zažít - u toho kamaráda doma dělají komplet rekonstrukci ulice - inženýrské sítě atd. Veškerá mechanizace typu bagry atd je elektrická. A ten rozdíl v hlučnosti je enormní. Nikdy mě nenapadlo, jak velkou část hluku podobných strojů dělá ten motor, tak nějak to člověk bere, že to k nim patří. A vůbec... Tihle mohli pracovat kousek od otevřeného okna a dokud zrovna lžící neshraboval materiál z betonovýho podkladu, tak se dalo v klidu spát.
Jinak už jsem to tu zmiňoval, ale teď jsem měl i možnost zažít - u toho kamaráda doma dělají komplet rekonstrukci ulice - inženýrské sítě atd. Veškerá mechanizace typu bagry atd je elektrická. A ten rozdíl v hlučnosti je enormní. Nikdy mě nenapadlo, jak velkou část hluku podobných strojů dělá ten motor, tak nějak to člověk bere, že to k nim patří. A vůbec... Tihle mohli pracovat kousek od otevřeného okna a dokud zrovna lžící neshraboval materiál z betonovýho podkladu, tak se dalo v klidu spát.
14:31:43
14.07.2023
14.07.2023
dragon_cb_cz
-> Sita 14.07.23 12:07:33: Myslím, že v Norsku s jeho energetickým mixem to moc nedává smysl - ta sluneční elektřina by byla výrazně dražší než ta vodní, které mají přebytky. A asi to teda spíš dává smysl na místech, kde ty auta stojí dýl? Protože výkon toho panelu asi pro nějkaý rychlodobíjení nebude...
13:11:44
14.07.2023
14.07.2023
rsvancara
-> Borderer 13.07.23 07:38:46: Jako bych slyšel Kalinu (řas 3:46, který jen tlumočí co mu říkají sami majitelé EV) :)
12:24:22
14.07.2023
14.07.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: To mělo bejt spíš lehké oboření proti tomu "kde jsou spalováky na vymření", protože osobně to považuju za nesmysl. Jinak ano, jezdíme střed a sever. Lidi daleko od sebe, nabíječky sem tam nějaká a ve škodovce sme si připadali jak v angličáku, protože každý druhý auto bylo čistokrevná Amerika. Na druhou stranu je to pak opravdu vzor, protože to jak je využívají dává smysl. Ve městě a po okolí jedeš na elektriku a když chceš někam dál, vezmeš si pořádný auto (v případě hybrida nastartuješ)....to bohužel eurosráčům v Bruselu nedochází.
12:07:33
14.07.2023
14.07.2023
Sita
-> dragon_cb_cz 10.07.23 23:41:41: trochu se divim, ze uz ty stanice rovnou nemaji vybudovany jako carporty s FVE na strese, ale asi by to zpozdovalo a zdrazovalo budovani. Btw, potkal jsi to tam nekde, pripadne cestou? Ja to vnimam jako super napad na vsechny parkoviste, ale v realu jsem to nikde zatim nevidel :D
12:03:30
13.07.2023
13.07.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer 13.07.23 07:38:46: opustil, ale asi záleží kterým směrem jedeš. My byli na jihu a u pobřeží. Pokud jste byli spíš na severu nebo někde v horách, tak věřím, že je to tam jiné.
Což ale tak úplně nesouvisí s tou původní myšlenkou, ne? Důvody proč to tam tak je asi budou jiného rázu než nedostatek nabíječek na rušných dálničních tazích....
Což ale tak úplně nesouvisí s tou původní myšlenkou, ne? Důvody proč to tam tak je asi budou jiného rázu než nedostatek nabíječek na rušných dálničních tazích....
07:38:46
13.07.2023
13.07.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: A opustil si ty hlavní tahy? V týhle zemi, "kde jsou spalováky na vymření" totiž potkáš elektromobil hlavně ve velkých městech a jejich okolí (což dává smysl). Na venkově dál vévodí RAMy a podobný obrovský pick-upy. Během týdne sme tam potkali jedinou Teslu.
22:46:15
11.07.2023
11.07.2023
pavucina
-> StepaNoFUN: ty neco platis za to, ze musis tankovat na benzince ?
EV nemusi videt rychlonabijecku klidne celej zivot.
A nemel by to spis platit provozovatel nabijeci stanice a to zhohlednit v cene nabijeni ?
Docela by me zajimalo, jak to resi seversky zeme, kde ta hustota zalidneni je nic moc a presto v kazdy prdeli je rychlonabijecka, nebo rovnou hub rychlonabijecek. Kdyby to byl takovy problem, tak uz na autoforum je napsano, jak to bylo strasne drahy a kdo to zaplatil, kvuli te zle elektromobilite.
Jak se tu psalo, podstatne vetsi problem bude zmena zdroju elektriny… to je zmena, ktera je proste nevyhnutelna.
Transformace distribuce a zdroju proste musi prijit a neco k ji k tomu donuti, nemuze byt vse pri starem, protoze to je lepsi (ale hlavne z duvodu, ze se s tim nemusi nic delat).
Trosku mi to pripomina dobu okolo 2011, kdyz jsem tu pdal o vstrikovani s jednotkou ve skodovce a taky to byla cerna draha magie.
EV nemusi videt rychlonabijecku klidne celej zivot.
A nemel by to spis platit provozovatel nabijeci stanice a to zhohlednit v cene nabijeni ?
Docela by me zajimalo, jak to resi seversky zeme, kde ta hustota zalidneni je nic moc a presto v kazdy prdeli je rychlonabijecka, nebo rovnou hub rychlonabijecek. Kdyby to byl takovy problem, tak uz na autoforum je napsano, jak to bylo strasne drahy a kdo to zaplatil, kvuli te zle elektromobilite.
Jak se tu psalo, podstatne vetsi problem bude zmena zdroju elektriny… to je zmena, ktera je proste nevyhnutelna.
Transformace distribuce a zdroju proste musi prijit a neco k ji k tomu donuti, nemuze byt vse pri starem, protoze to je lepsi (ale hlavne z duvodu, ze se s tim nemusi nic delat).
Trosku mi to pripomina dobu okolo 2011, kdyz jsem tu pdal o vstrikovani s jednotkou ve skodovce a taky to byla cerna draha magie.
18:40:51
11.07.2023
11.07.2023
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 11.07.23 18:29:51: Těch 750 Kč asi distribuci bude platit spíš provozovatel nabíjecí stanice, ne?
18:29:51
11.07.2023
11.07.2023
StepaNoFUN
-> palinator: Toho co píšeš, jsem si vědom. Nicméně ta odbočka/linka 110kV něco stojí, trafo něco stojí, transformační ztráty něco stojej a rezervovanej příkon taky.
A kdo to ve finále zaplatí? Jsou 2 možnosti. Buď majitelé EV (který budou chtít mít rezervovanej příkon 125kW v každý prdeli ideálně jen pro sebe), nebo nakonec my všichni.
Ono když to vezmu, tak je to stejný jako odběr. 125kW při 400V je cca 300A, budu počítat tedy 3x100A => momentální platba za "jistič" 3x100A pro elektromobilitu je 750,- Kč/měsíc.
Takže každej, kdo bude mít elektromobil, bude i když najede 0km, nebo bude nabíjet jen doma z běžnýho příkonu, kterej si doma platí (ale bude chtít mít možnst "tankovat" kdekoli), bude platit 750,- Kč měsíčně Distribuci?
A kdo to ve finále zaplatí? Jsou 2 možnosti. Buď majitelé EV (který budou chtít mít rezervovanej příkon 125kW v každý prdeli ideálně jen pro sebe), nebo nakonec my všichni.
Ono když to vezmu, tak je to stejný jako odběr. 125kW při 400V je cca 300A, budu počítat tedy 3x100A => momentální platba za "jistič" 3x100A pro elektromobilitu je 750,- Kč/měsíc.
Takže každej, kdo bude mít elektromobil, bude i když najede 0km, nebo bude nabíjet jen doma z běžnýho příkonu, kterej si doma platí (ale bude chtít mít možnst "tankovat" kdekoli), bude platit 750,- Kč měsíčně Distribuci?
16:29:57
11.07.2023
11.07.2023
dragon_cb_cz
-> pavucina 11.07.23 14:27:05: Za celou dobu jsem nepotkal jedinou plnou nabíječku, max tak z půlky a většinou ani to ne. Takže pokud se to nenechá totálně vyhnít, tak problém fakt nečekám.
16:04:40
11.07.2023
11.07.2023
palinator
-> StepaNoFUN:
Tak tu a tam nějakou linku ZVN/VVN/VN to bude chtít posílit. Nakonec, posiluje se to od doby co je přenosovka přenosovkou a distribuce distribucí. Bude to sice trochu závislý na geografii, ale jinak celkem řešitelný. Když se někde elektrifikuje trať, kde si mašina v klidu cucne 8 MW, obvykle s tím nejsou větší problémy, než postavit dvoulinkové vedení 110 kV z nejbližší rozvodny, případně udělat odbočku. Pravdou je, že u trakce se počítá s nějakým trvalým, hodinovým a špičkovým výkonem - ta mašina na 8 MW zcela jistě nepojede dýl než jednotky minut a i kdyby jela, tak velmi pravděpodobně brzy začne odebírat na sousední měnírně. U nabíječek je to horší. Tam to plným výkonem dokáže valit dost dlouho a běžné třífázové prodlužováky po hodině nabíjení hřejou solidně - a to se těch 16 A v mém případě bere jen ze dvou fází.
Myslím, že investičně bude náročnější přizpůsobit síť fotovoltaikám a hlavně zahraničním tranzitům, ono potahat z Německa další 2 GW by nebyl vůbec žádnej problém (a bylo by to samozřejmě žádoucí), jen k tomu chybí vedení.
Platba za jistič se asi bude zvedat z toho důvodu, že existuje riziko stále většího cílení spotřeby a nemožnosti cílit výrobu z FVE. Spotřebitelé budou stále více motivováni skrze spotové tarify, spotřebovávat elektřinu v určitý čas, kdy je určitá nadvýroba, mimo toto okno bude elektřina stále dražší. Upozadí se tedy zájmy distribuce a přenosovky (která chtěla, aby odběr byl co možná nejrovnoměrněji během dne rozložen) a spotřebovávat se bude více tehdy, kdy se více vyrábí (kde je tlak na cenu směrem dolů). Uhelce bylo jedno, jestli elektřinu pro bojler vyrobí ráno nebo večer.
Každopádně si myslím, že vzhledem k rychlosti elektrifikace naší dopravy, tohle nebude problém rychleji, než se přenosovka a distribuce posílí. S FVE si už tak jistej nejsem.
Tak tu a tam nějakou linku ZVN/VVN/VN to bude chtít posílit. Nakonec, posiluje se to od doby co je přenosovka přenosovkou a distribuce distribucí. Bude to sice trochu závislý na geografii, ale jinak celkem řešitelný. Když se někde elektrifikuje trať, kde si mašina v klidu cucne 8 MW, obvykle s tím nejsou větší problémy, než postavit dvoulinkové vedení 110 kV z nejbližší rozvodny, případně udělat odbočku. Pravdou je, že u trakce se počítá s nějakým trvalým, hodinovým a špičkovým výkonem - ta mašina na 8 MW zcela jistě nepojede dýl než jednotky minut a i kdyby jela, tak velmi pravděpodobně brzy začne odebírat na sousední měnírně. U nabíječek je to horší. Tam to plným výkonem dokáže valit dost dlouho a běžné třífázové prodlužováky po hodině nabíjení hřejou solidně - a to se těch 16 A v mém případě bere jen ze dvou fází.
Myslím, že investičně bude náročnější přizpůsobit síť fotovoltaikám a hlavně zahraničním tranzitům, ono potahat z Německa další 2 GW by nebyl vůbec žádnej problém (a bylo by to samozřejmě žádoucí), jen k tomu chybí vedení.
Platba za jistič se asi bude zvedat z toho důvodu, že existuje riziko stále většího cílení spotřeby a nemožnosti cílit výrobu z FVE. Spotřebitelé budou stále více motivováni skrze spotové tarify, spotřebovávat elektřinu v určitý čas, kdy je určitá nadvýroba, mimo toto okno bude elektřina stále dražší. Upozadí se tedy zájmy distribuce a přenosovky (která chtěla, aby odběr byl co možná nejrovnoměrněji během dne rozložen) a spotřebovávat se bude více tehdy, kdy se více vyrábí (kde je tlak na cenu směrem dolů). Uhelce bylo jedno, jestli elektřinu pro bojler vyrobí ráno nebo večer.
Každopádně si myslím, že vzhledem k rychlosti elektrifikace naší dopravy, tohle nebude problém rychleji, než se přenosovka a distribuce posílí. S FVE si už tak jistej nejsem.
14:55:01
11.07.2023
11.07.2023
StepaNoFUN
-> pavucina: Tak ono nejde snad ani o výstavbu těch stanic jako takovejch, ale o to aby to dala přenosová soustava. Ta nabíječka je jen koncovej článek. Musej to dát rozvodny a musej se k tomu postavit trafa...
Čož je docela prdel v době, kdy se bojuje za to, že chtěj zpoplatnit rezervovanej příkon docela šílenou částkou. Takže na baráky si budem dávat ideálně 16tky jističe a nabíječky nebude stačit 300A..
Čož je docela prdel v době, kdy se bojuje za to, že chtěj zpoplatnit rezervovanej příkon docela šílenou částkou. Takže na baráky si budem dávat ideálně 16tky jističe a nabíječky nebude stačit 300A..
14:27:05
11.07.2023
11.07.2023
pavucina
Pokud nezaostane infrastruktura za prodejem aut, tak sae toho opravdu nebojím. Sledoval jsem jak vypadají nabíječky po ceste do Chorvatska, když se tam stehuje pulka evropy, a jo tam problém byl, ale vzhledem k tomu, že se tam nabíječky postavali jeste před boomem a ted na to nikdo nešahnul, se není čemu divit.
Superchargery mají 6-8 stání V2 (max 125kW a pokud dva sousední obsazene, tak to dělí na půl) To nemuze fungovat.
Ale zápádní evropa je už ted nesmyslná, každý kousek 20-40 stojanů...
Superchargery mají 6-8 stání V2 (max 125kW a pokud dva sousední obsazene, tak to dělí na půl) To nemuze fungovat.
Ale zápádní evropa je už ted nesmyslná, každý kousek 20-40 stojanů...
23:41:41
10.07.2023
10.07.2023
dragon_cb_cz
Nedávno tu někdo projevil obavu, jestli na cestě na dovču bude na nabíječce místo. Tak aktuální report ze země, kde už spalováky jsou druh na vymření říká, že to asi nebude tak žhavý - foceno na myslím turisticky "hlavním tahu" z Oslo směr Kristiansand:
12:16:46
27.06.2023
27.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.06.23 08:45:38: A proto si hodně lidí pořizuje domů bazény. Resp. pořizovalo, to byla taková ta bazénová vlna. Ne každej snese přecpaná koupaliště a veřejné bazény, kam chodí cikorky chcát, umýt se a strkat žiletky do tobogánů jako v Plzni.
08:45:38
27.06.2023
27.06.2023
dragon_cb_cz
Mám to stejně, když chci plavat, tak plavat a ne se s někým postrkovat v bazénu kde je víc lidí jak vody. Bohužel ale spousta českých rybníků je docela humus a jakmile se oteplí, tak voda v nich je hnusná
No a to že Alča v práci dělá rozbory vody z koupališť pro hygienu taky úplně nepomáhá
No a to že Alča v práci dělá rozbory vody z koupališť pro hygienu taky úplně nepomáhá
07:04:02
27.06.2023
27.06.2023
Bukaj
-> David29: Mám to podobně. Koupu se rád, ale tam, kde nejsou lidi a ani nemám plavky. Ten lom u Berouna je fajn - chodíme tam, když jsme na soustředku se sborem - na jaře, když se ještě lidi nekoupou a na podzim, když už se lidi nekoupou
Jinak teď v červnu a přes léto je ideální čas na koupání za světla neděle v devět hodin večer - to už jsou přírodní koupaliště většinou pustá
Jinak teď v červnu a přes léto je ideální čas na koupání za světla neděle v devět hodin večer - to už jsou přírodní koupaliště většinou pustá
06:08:21
27.06.2023
27.06.2023
David29
Taky to neznám
Já jsem takhle objevil koupání v lomu u Berouna - čuměním do letecké mapy. Na internetech se o tom dalo něco najít, že se tam lze koupat, byť oficiálně tam je vstup zakázán... Bylo to super, lidí fakt málo a voda super.
No a další rok o tom psali na novinkách.cz a už to bylo v prdeli
Já, kterej nesnáší davy lidí, se moc v létě koupat nechodím - pro mě prostě není kam. To když, tak si udělám koupačku za tmy, kdy lidi nevotravujou
Já jsem takhle objevil koupání v lomu u Berouna - čuměním do letecké mapy. Na internetech se o tom dalo něco najít, že se tam lze koupat, byť oficiálně tam je vstup zakázán... Bylo to super, lidí fakt málo a voda super.
No a další rok o tom psali na novinkách.cz a už to bylo v prdeli
Já, kterej nesnáší davy lidí, se moc v létě koupat nechodím - pro mě prostě není kam. To když, tak si udělám koupačku za tmy, kdy lidi nevotravujou
00:31:42
27.06.2023
27.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 23:35:28: Tak pokud to nehledáš, tak se tam asi moc nedostaneš... autem rozhodně Jedna z věcí co jsem zjistil, když jsem začal víc jezdit na kole - kolika věcí si člověk nevšimne, když jezdí autem.
23:35:28
26.06.2023
26.06.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Hnedle vedle vás - to jsem nikdy nezaregistroval...
15:07:04
26.06.2023
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Jo, taky jsem nad tím přemýšlel, ale nechat mi v obytný zóně bublat X hodin nastartovaný motor, tak už bych svině byl a to nepovolený parkování bych nahlásil. Teď je to ještě dobrý, ale přes prázdninytu občas ty lidi parkujou fakt jak debilové.
-> Bukaj 26.06.23 14:05:05: www.koupalistekolovraty.c z/ Ale v létě je tam teda hlava na hlavě, takže tam vůbec nechodím
-> Bukaj 26.06.23 14:05:05: www.koupalistekolovraty.c z/ Ale v létě je tam teda hlava na hlavě, takže tam vůbec nechodím
14:32:57
26.06.2023
26.06.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Nevím jak tohle průchozí.. Ty nesmíš mít nastartováno bezdůvodně.
No a běh klimatizace už důvod je
No a běh klimatizace už důvod je
14:22:33
26.06.2023
26.06.2023
saskyn2
-> Bukaj: celkem vyhlášeny bazén. Taky tam jezdíme s dětmi
14:05:05
26.06.2023
26.06.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 26.06.23 08:58:12: U vás je nějakej koupák?
12:34:31
26.06.2023
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer 26.06.23 12:04:00: Jo, je to možný - ale nechat někdo bublat V8čku v obytný zóně z tohodle důvodu, tak už to městapo volám stopro...
-> charon 26.06.23 12:10:22: Mám to stejně. Já i manželka jsme charakterem tras pro EV ideální uživatelé (vlastně i naše "dlouhý" trasy by se v pohodě daly - přes 200km jedeme zcela výjimečně), ale ta ekonomika jaksi nevychází
-> charon 26.06.23 12:10:22: Mám to stejně. Já i manželka jsme charakterem tras pro EV ideální uživatelé (vlastně i naše "dlouhý" trasy by se v pohodě daly - přes 200km jedeme zcela výjimečně), ale ta ekonomika jaksi nevychází
12:10:22
26.06.2023
26.06.2023
charon
Já bych si třeba elektromobil dovedl představit pro manželku hnedka - ona jezdi s děckama do skolky naprosto typicke trasy pro elektromobil - denně do 20 km a minimálně 4x nastartovat ... Pro sebe konecne taky - ja jezdim 30 km denne a z toho nejmene 2 starty.
Bohužel rozpočet není nafukovací a nez projedim tech minimálně cca 100 000 CZK v palivu, kdyz vezmu porizovacku pouzitelneho benzinu / elektromobilu i když bych nabijel bych ze solaru, tak mi to proste smysl nedava. Servis nepocitam - gumy a tlumice potrebujou obe, ruceni a STK taky, olej a filtry jsou 1000 CZK rocne a rozvody jsou 3000/za sest let. To by ale zas vykompenzoval nakup a instalace solaru na nabijeni ...
Bohužel rozpočet není nafukovací a nez projedim tech minimálně cca 100 000 CZK v palivu, kdyz vezmu porizovacku pouzitelneho benzinu / elektromobilu i když bych nabijel bych ze solaru, tak mi to proste smysl nedava. Servis nepocitam - gumy a tlumice potrebujou obe, ruceni a STK taky, olej a filtry jsou 1000 CZK rocne a rozvody jsou 3000/za sest let. To by ale zas vykompenzoval nakup a instalace solaru na nabijeni ...
12:04:00
26.06.2023
26.06.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: Nedivil bych se, kdyby tohle uměl i ten Challenger. Strýc si pořídil Durango Hellcat a na dálku si to umí vychladit nebo vytopit. Jen s tím rozdílem, že tam ta V8ma klape na volnoběh, no.
11:34:42
26.06.2023
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> palinator: Jsem tak nějak doufal, že tyhle věci jsou standard... holt das Auto...
10:56:04
26.06.2023
26.06.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
To umí i Éčko. Na displeji nacvakáš čas odjezdu a jestli to má před odjezdem vychladit/vytopit.Ideální je, když je to ještě na kabelu. Když si zaplatíš konektivitu, dá se to ovládat i dálkově mobilem. Ale já jsem škrt.
To umí i Éčko. Na displeji nacvakáš čas odjezdu a jestli to má před odjezdem vychladit/vytopit.Ideální je, když je to ještě na kabelu. Když si zaplatíš konektivitu, dá se to ovládat i dálkově mobilem. Ale já jsem škrt.
08:58:12
26.06.2023
26.06.2023
dragon_cb_cz
Já si teda cestu 1200km bez zastávky nedovedu představit v žádným autě - ani kdybych ho nemusel řídit. Každopádně o víkendu jsem si u nás u domu vyfotil tenhle kontrast. A jakkoliv se mi o dost víc líbí ten Challenger, tak myslím, že po návratu z koupaliště bude určitě spokojenější majitel Tesly - foukání klimatizace bylo sice tiché, ale slyšitelné.
Ale chuť zavolat Městapo jsem měl na oba stejnou teda...
Ale chuť zavolat Městapo jsem měl na oba stejnou teda...
00:20:38
26.06.2023
26.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: Když ty nádrže dnes mají kvůli váze nebo hybridním pohonům 45 litrů a člověk může být rád.
00:14:02
26.06.2023
26.06.2023
saskyn2
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: ale jo to souhlas
00:10:29
26.06.2023
26.06.2023
palinator
Já taky beru tu jednu cestu za rok do Chorvatska jako false argument. Horší je to s tou ekonomikou. A to nemusím počítat bezcenný vraždy, ale auto třeba 5 let starý. Před 3 lety by to vycházelo lépe.
23:57:59
25.06.2023
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2: Já tu cestu sem dával protože jsem ji podnikl, jinak ano mě si ted na tom to chytil, ale všichni zarytí odpůrci ti touhle cestou budou argumentovat a jezdí ji jednou ročně.
Jinak, když si tady pročtěs moje komentáře dozadu, tak jsem psal, že ano, ten kdo jezdí 1000km často, tak je naučeněj a bude ho to zdržovat. Ale pro zbylých 98%, který na to nejsou zvyklý a tuhle cestou podniknou 1-2x do roka to už je a stále více bude lichý argument.
Ano např. TM3 Long range potřebuje na této ceste nabíjet 45minut.
Jinak, když si tady pročtěs moje komentáře dozadu, tak jsem psal, že ano, ten kdo jezdí 1000km často, tak je naučeněj a bude ho to zdržovat. Ale pro zbylých 98%, který na to nejsou zvyklý a tuhle cestou podniknou 1-2x do roka to už je a stále více bude lichý argument.
Ano např. TM3 Long range potřebuje na této ceste nabíjet 45minut.
23:51:25
25.06.2023
25.06.2023
saskyn2
-> pavucina: Já se nechci vysmívat, ale právě takovou podobnou cestu si tady řešil ty. Naopak já jsem psal že na určitý jízdní profil(krátký častý trasy s možností dobíjet) je elektromobil super. Jinak nevím kde si přišel na to že takovou cestu jezdím jednou ročně Fakt tomu stačí 45 minut na 1200km cestu?
-> pavucina 25.06.23 23:46:03: S Pašíkem
-> pavucina 25.06.23 23:46:03: S Pašíkem
23:46:03
25.06.2023
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2: S kterým autem jezdíš dálky 1200km na nádrž, a tankování trvá 5minut předpokládám ?
23:44:46
25.06.2023
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2:
Já se nechci vysmívat, ale proč proboha každej řeší tu jednu jedinou cestu za rok do Chorvatska(kde je už tak draho, že ani ty nejvetsi odpurci tam přestanou jezdit), a tím je to pro něj nepoužitelný. Dyt auto velikosti octavie na té ceste nabíjí 45min. A těch nabiječek je po ceste tolik, že i při rozmarech dětí to dodržíš.
Na rovinu říkám, že sebemrskačství byla cesta se citigem dál jak 400km, ted už se tomu jen směju.
Naopak naprosto nerozporuju: pořizovací cena s kombinací malého nájezdu -> proste není návratnost, a vnucování.
-> Jarda/felda: To je právě ten problém, že je to zatím strašná džungle. Ale to je vývoj.
Já se nechci vysmívat, ale proč proboha každej řeší tu jednu jedinou cestu za rok do Chorvatska(kde je už tak draho, že ani ty nejvetsi odpurci tam přestanou jezdit), a tím je to pro něj nepoužitelný. Dyt auto velikosti octavie na té ceste nabíjí 45min. A těch nabiječek je po ceste tolik, že i při rozmarech dětí to dodržíš.
Na rovinu říkám, že sebemrskačství byla cesta se citigem dál jak 400km, ted už se tomu jen směju.
Naopak naprosto nerozporuju: pořizovací cena s kombinací malého nájezdu -> proste není návratnost, a vnucování.
-> Jarda/felda: To je právě ten problém, že je to zatím strašná džungle. Ale to je vývoj.
23:41:53
25.06.2023
25.06.2023
saskyn2
-> Jarda/felda: A je hezký jak zapomínáte že třeba ty nabíječky taky můžou být obsazený atd. Prostě jsem zvyklej jet s čistou hlavou a jedním dotankováním po 1200+ km a ne takovýhle hovna, sorry to nechám sebemrskačům, který to očividně baví...