skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
15:50:33
21.06.2024
21.06.2024
minno
-> palinator: Lak sa pekne leskne
15:14:55
21.06.2024
21.06.2024
palinator
-> minno:
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...
Vcelku dobrá cena, pokud to nebyla bouračka...
14:37:53
21.06.2024
21.06.2024
minno
-> palinator: Priznal cenu 15 t. €., dovoz z DE. Moc času som nemal, takže som toho moc nepotestoval a nezisťoval, stihol som otočiť len asi 15 km okruh a vyfotiť si zasraný motor
14:18:41
21.06.2024
21.06.2024
palinator
-> minno:
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
Kolik ho to stálo? Má to tepelné čerpadlo? Výhřev sedaček to má, to je fajn... Nemá to virtuální budíky, což je u auta tohohle typu škoda.
13:59:00
21.06.2024
21.06.2024
minno
-> palinator 20.06.24 15:44:25: To netuším, kolega kúpil 4-ročnú jazdenku s 30tkm, položil mi kľúče na stôl a že vždy si bol vyskúšať moje autá, tak choď vyskúšať aj toto
-> Milan 136: Nečuraboce
-> Milan 136: Nečuraboce
16:06:23
20.06.2024
20.06.2024
Milan 136
-> minno 20.06.24 13:46:07: Čuraboce taky?
15:44:25
20.06.2024
20.06.2024
palinator
-> minno:
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..
33 kWh?
Je to v prvom rade velmi pohodlný voz, ktorý nevyžaduje zvláštnú námahu pri jazdě..
13:46:07
20.06.2024
20.06.2024
minno
Aj mne sa dnes dostal pod ruky akýsi slabý nevýkonný voz, čo ide len 160 a točí 10000 už pri 100
16:36:00
07.06.2024
07.06.2024
michael
13:07:31
14.03.2024
14.03.2024
Borderer
-> Jarda/felda: Tak tak. V tý práci stejně musí bejt za svůj plat, ale ten den nemusí řešit svoje auto, dostane pětikilo a já druhej den odpoledne auto se STK.
13:00:06
14.03.2024
14.03.2024
saskyn2
-> Jarda/felda 14.03.24 09:01:47: Tak ale určitě ho neznají všichni, ale chápu že to je pak výhoda. Tady servis dělá komplet 4800, já to dělám 4000 a jak říkám je to na hovno práce, protože s tím strávím 3 hodiny, ale zase si člověk vyčistí hlavu a odpočine si.
09:23:52
14.03.2024
14.03.2024
palinator
-> Bukaj 13.03.24 20:31:11:
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
S dnešním flexibilním panelem to vychází na 175 Wp/m2, nejlepší rámové panely mají kolem 220 Wp/m2
Dobře postavená elektrárna dává v maximu v létě přibližně 85% jmenovitého výkonu. Vzhledem k různému sklonu panelů a vyšší teplotě panelů u auta (blízkost rozpáleného povrchu), bych dal spíše 75%.
Auto s 3m2 panelů by dalo v maximu nějakých 400 W. Za celý slunečný den v červenci je elektrárna schopna dát sedminásobek skutečně dosahovaného maxima, tj. 2,8 kWh. Takové malé autíčko by mohlo mít spotřebu (pokud by se tetelilo po městě) někde kolem 7 kWh/100, takže ano, za slunečného dne by se ti na těch 30 km stihlo nabít.
Jenže to je absolutně dokonalá situace, která třeba v loňském květnu nastala zhruba 7x. Průměrná denní výroba za celý měsíc je o 1/3 nižší (a to bylo příznivé počasí). Takže denně bys nabil 20 km za předpokladu, že se to auto od svítání do soumraku ani nepohne, pokud ano, můžeš to dále dělit, nebál bych se říct na polovinu. Pokud ti na panely začne padat listí, nejen že daný článek přestane vyrábět, ale stane se diodou - spotřebičem, takže pro ostatní vyrábějící články vytvoří úbytek napětí. Pokud se panel zasviní, účinnost opět klesne.
Pokud bys chtěl takové malé autíčko, tak v cenách před 10 lety by 10kWh baterie stála něco kolem 200 000 Kč ve výrobních cenách. Dnešní ceny jsou pětinové a měly by se propsat do výrobních cen EV (a v Číně už to docela jde).
Hmotnost takové baterie by pak byla něco mezi 80-150 kg, záleží na provedení a na modernosti použitých článků.
Pokud bys každej den ujel 10 km, pak by to přes léto asi nějak vyšlo. V dubnu/říjnu jsi už ale zhruba na polovině výroby, v zimě na šestině. Topení neuvažujeme.
I kdyby se zásadně vylepšila účinnost panelů (běžný pokrok je v řádu desetin % za rok), pořád to použitelné nebude. Jednodušší je podle mě vytvořit auto, který nebudeš potřebovat nabíjet tak často tím, že dáš kapacitnější baterii. Pokrok v bateriích je navíc mnohem rychlejší, než u panelů.
09:01:47
14.03.2024
14.03.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: přímo technik on ušetří protože se "veze zadarmo" a ty s tím nemáš starosti
08:34:21
14.03.2024
14.03.2024
Jarda/felda
-> ajok 13.03.24 21:07:22: rusove ted prodávají přes čínu potažmo aliexpress
03:11:38
14.03.2024
14.03.2024
ajok
-> saskyn2 13.03.24 22:02:18: obcas jim to seberou a jde to do spalovny... jestli dostanou nejaky pokuty nevim
22:02:18
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: A jak to dělaji s vietnamcema co prodávají padělaný adidas? Však na tom je taky výrobce napsanej. Tohle je přesně ten samý případ.
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu
-> Jarda/felda 13.03.24 21:05:02: Ted úplně nevím jak to myslíš, jako že přímo technik, nebo někdo kdo to tam vozí? Já vím jak to funguje, však ty technický lidem taky dělám. Je to teda blbě placená práce, ale zase se u toho člověk nepředře a vyčistí si hlavu
21:07:22
13.03.2024
13.03.2024
ajok
-> Bukaj: neco takovyho jsem potkal v Madarsku asi 30km od Rumunska, rikal jsem si, ze je dost nebezpecne, aby nekdo pri predjizdeni nestrejchl o ten panel
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
www.salesio-sp.ac.jp/hp/. ../sp-impulse.html
-> Jarda/felda 13.03.24 21:06:54: jsem nasel na ali homokardany na nivu, tak premyslim, jestli je zkusit :), za zlomek ceny a vypadaji jak origo...
21:06:54
13.03.2024
13.03.2024
Jarda/felda
-> ajok 13.03.24 19:21:57: podvod je to až ve chvíly kdy jim prokážeš úmysl což by se dělo asi těžko pokud na tom je "výrobce" napsanej
21:05:02
13.03.2024
13.03.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 13.03.24 15:07:48: tak třeba na stk je člověk od nás z města jeden den večer předáš auto a druhý den večer vyzvedneš
20:57:54
13.03.2024
13.03.2024
minno
20:31:11
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> palinator 13.03.24 09:04:49: Však jsem tím narážel na SUV - různé ty nafouklé Tesly, Porsche a další elektroauta, u nichž jsou výhody EV zabity rozměry a váhou...
Jinak ten Aixam má docela rozumné parametry - blíží se to tomu, co jsem nahodil. Jen tomu chybí ty soláry na pomalé dobíjení/udržování
Za jak dlouho myslíš, že by během slunečných dní dokázaly soláry o ploše 3m2 (hrubý odhad plochy, kterou by šlo na autě využít) dobít baterie na 30 km jízdy? Předpokládám, že by to u nějakého takového lehkého mrňavého autí bylo reálné, ne?
Jinak ten Aixam má docela rozumné parametry - blíží se to tomu, co jsem nahodil. Jen tomu chybí ty soláry na pomalé dobíjení/udržování
Za jak dlouho myslíš, že by během slunečných dní dokázaly soláry o ploše 3m2 (hrubý odhad plochy, kterou by šlo na autě využít) dobít baterie na 30 km jízdy? Předpokládám, že by to u nějakého takového lehkého mrňavého autí bylo reálné, ne?
20:22:02
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> Borderer 13.03.24 08:59:25: Citigo je poměrně velký a těžký auto...
19:21:57
13.03.2024
13.03.2024
ajok
-> saskyn2 13.03.24 10:36:27: Jirko, ale todle uz je podvod :( , normalne by se po nich melo jit a trestat, jeste bych pochopil, kdyz by to bylo TRVV
Docela by me zajimalo, kolik jsem uz koupil fejkovych dilu a myslel si, ze to je origo a desim se toho u oleju.
Docela by me zajimalo, kolik jsem uz koupil fejkovych dilu a myslel si, ze to je origo a desim se toho u oleju.
15:22:55
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
Zařizování STK dělají 3 moji známí... Čínskej kabel má možná doma kdekdo, ale pak chodí, že mu nejde to a toto a že se nikam nedostane přes CAN.
Zařizování STK dělají 3 moji známí... Čínskej kabel má možná doma kdekdo, ale pak chodí, že mu nejde to a toto a že se nikam nedostane přes CAN.
15:07:48
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> palinator:
Ještě mě ted napadlo zařizování stk. Ale tam teda potřebuješ zase někoho známého a hlavně se to teda dost blbě kombinuje s běžnou pracovní dobou, tak to by pro tebe asi taky nebylo.
Jako jo, to máš pravdu v Praze to je určitě lepší, ale zase že by tě za 500 jako hodinového manžela srazili ze schodů tomu bych nevěřil
Diagnostika je dobrej kšeft když pak následuje i oprava. Samotná diagnostika je na hovno protože jednak ten čínskej kabel má doma kde kdo, druhak když někdo chce jen diagnostiku, znamená to že chce šetřit a pak si to pak bude doma opravovat sám. Já taky dělám základní diagnostiku z pár korun většinou 200-300. Někdo se s tím nemaže, stačí se podívat na stráky autoservisu garant, tam jede diagnostika od 2500 bez dph, ale to by mě každej jak říkáš srazil ze schodů.
No a pak jsou exoti co volaj že chtějí zdiagnostikovat/zjistit cože jim bouchá na nápravě že si to opravěj doma sami. To nevíš jestli se máš smát, nebo jim nadávat do čůráků. Jako jasně budu rozebírat půl zarezlýho lakatoše, abych zjistil kde je jaká vůle abych to pak složil a oni si to doma promazaný pěkně na pohodičku vyměnili. Naštěstí takových není moc a dokážu je celkem rychle odfiltrovat.
Ještě mě ted napadlo zařizování stk. Ale tam teda potřebuješ zase někoho známého a hlavně se to teda dost blbě kombinuje s běžnou pracovní dobou, tak to by pro tebe asi taky nebylo.
Jako jo, to máš pravdu v Praze to je určitě lepší, ale zase že by tě za 500 jako hodinového manžela srazili ze schodů tomu bych nevěřil
Diagnostika je dobrej kšeft když pak následuje i oprava. Samotná diagnostika je na hovno protože jednak ten čínskej kabel má doma kde kdo, druhak když někdo chce jen diagnostiku, znamená to že chce šetřit a pak si to pak bude doma opravovat sám. Já taky dělám základní diagnostiku z pár korun většinou 200-300. Někdo se s tím nemaže, stačí se podívat na stráky autoservisu garant, tam jede diagnostika od 2500 bez dph, ale to by mě každej jak říkáš srazil ze schodů.
No a pak jsou exoti co volaj že chtějí zdiagnostikovat/zjistit cože jim bouchá na nápravě že si to opravěj doma sami. To nevíš jestli se máš smát, nebo jim nadávat do čůráků. Jako jasně budu rozebírat půl zarezlýho lakatoše, abych zjistil kde je jaká vůle abych to pak složil a oni si to doma promazaný pěkně na pohodičku vyměnili. Naštěstí takových není moc a dokážu je celkem rychle odfiltrovat.
12:51:28
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
To vybereš možná v Praze.. tady by tě už za 500 srazili ze schodů.
Ani tu blbou diagnostiku tu nikdo nepotřebuje... a když, tak jsou z toho 3 stovky.
Občas někomu přehodim kola nebo vyměnim olej, ale to je vždycky jen tim že jsou ještě víc líný než já
To vybereš možná v Praze.. tady by tě už za 500 srazili ze schodů.
Ani tu blbou diagnostiku tu nikdo nepotřebuje... a když, tak jsou z toho 3 stovky.
Občas někomu přehodim kola nebo vyměnim olej, ale to je vždycky jen tim že jsou ještě víc líný než já
11:53:08
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> palinator: když v tomto máme každý více méně omezený rozhled v tom svém oboru. Prostě to co si psal tomu prd rozumím a nemůžu ti v tom něco poradit. Můžu ti to vždycky doporučovat jen ze svého pohledu. Treba plneni klimatizaci je fajn, je to teda jen jako přivýdělek ale kolem 100t/rok cistyho to udělá. Kdyby to clovek spojil ještě s hledanim uniku dusikem tak by to bylo ještě jednou tolik. Pak mě ještě napadlo hodinový manžel-vymeniš gumičky za 10kč na prokapavajicim kohoutku vybereš 2000 Asi na to teda musíš něco malinko umět ale to se taky naučíš. Ale je mi jasný že doporučuji něco co bych byl schopný dělat já a z mého pohledu, to si musíš fakt přebrat sám.
10:52:05
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
No já ti nějaký věci vypsal, ale nic z toho není rentabilní. Kdysi jsem dělal ty retrofity čepu skládání na koloběžky. Na tom jsem asi 10k vydělal, dokonce jsem si nechal pouzdra točit na soustruhu aby tam nebyly otřepy od řezání. Byl to v podstatě ukradenej DIY nápad, se kterým jsem měl myšlenku, že služba lidem bude v tom, že nemusej komponenty na výrobu složitě shánět a objednávat. Takže posranou sestavu za 10 Kč v materiálu jsem prodával za 200 + pošta. Protože to furt vycházelo na polovinu toho, než by to lidi sháněli sami po jednom. Výroba jednoho kusu mě trvala asi 5 minut i se zabalením do pytlíčku a do obálky.
Cenu jsem nastavil takto vysokou jen proto, aby se mi to pro jednotky lidí vyplatilo řešit. Jenže jich bylo několik desítek. Dokonce se mi podařilo prodat se slevou asi 10 kusů na Slovensko nějakýmu borcovi, kterej to chtěl distribuovat tam.
No.. ale tim jsem asi skončil. A pak asi před 15 lety jsem měl zajímavou brigádu, kdy jsem měl sbírat z veřejně dostupných zdrojů mailové adresy firem pro zasílání reklamních sdělení. Ručně jsem se dostal asi na 100 Kč/h, pak jsem si za 2500 Kč nechal napsat skript, kterej to z firem.cz dělal poloautomaticky, tak se mi podařilo zvednout efektivitu asi na 2000 Kč/h, což byly už docela peníze tenkrát. Pak vyschl zdroj.
No já ti nějaký věci vypsal, ale nic z toho není rentabilní. Kdysi jsem dělal ty retrofity čepu skládání na koloběžky. Na tom jsem asi 10k vydělal, dokonce jsem si nechal pouzdra točit na soustruhu aby tam nebyly otřepy od řezání. Byl to v podstatě ukradenej DIY nápad, se kterým jsem měl myšlenku, že služba lidem bude v tom, že nemusej komponenty na výrobu složitě shánět a objednávat. Takže posranou sestavu za 10 Kč v materiálu jsem prodával za 200 + pošta. Protože to furt vycházelo na polovinu toho, než by to lidi sháněli sami po jednom. Výroba jednoho kusu mě trvala asi 5 minut i se zabalením do pytlíčku a do obálky.
Cenu jsem nastavil takto vysokou jen proto, aby se mi to pro jednotky lidí vyplatilo řešit. Jenže jich bylo několik desítek. Dokonce se mi podařilo prodat se slevou asi 10 kusů na Slovensko nějakýmu borcovi, kterej to chtěl distribuovat tam.
No.. ale tim jsem asi skončil. A pak asi před 15 lety jsem měl zajímavou brigádu, kdy jsem měl sbírat z veřejně dostupných zdrojů mailové adresy firem pro zasílání reklamních sdělení. Ručně jsem se dostal asi na 100 Kč/h, pak jsem si za 2500 Kč nechal napsat skript, kterej to z firem.cz dělal poloautomaticky, tak se mi podařilo zvednout efektivitu asi na 2000 Kč/h, což byly už docela peníze tenkrát. Pak vyschl zdroj.
10:44:31
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> palinator: To byl příklad co lidi dělají, já přeci netuším co umíš nebo tě baví...ale když člověk chce tak to vždycky jde.
PS ty motorky určitě ne, protože já přeprodávám origo a fakt mě tihle kokoti co vydávají čínu za origo dost serou
PS ty motorky určitě ne, protože já přeprodávám origo a fakt mě tihle kokoti co vydávají čínu za origo dost serou
10:37:26
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
Hmm... doufám, že uznáš důvody, proč si timhle přivydělávat nechci. Stejně jako nechci doma na dvorku pálit vraky a pouštět provozní náplně do trávy.
Hmm... doufám, že uznáš důvody, proč si timhle přivydělávat nechci. Stejně jako nechci doma na dvorku pálit vraky a pouštět provozní náplně do trávy.
10:36:27
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> palinator: Je to fejk. Všechny mají stejnou datumovku, ten nápis TRW je psaný trochu jiným fontem písma, ten kovovej střed zalitej v plastu má trochu menší zuby a hlavně tomu chybí výrobní číslo. Ale jinak je to velice podařená kopie a 90% eshopů v CZ prodává ty fejkový.
10:09:59
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
Na Aliexpresu se dá koupit TRW nebo je to nějakej fake?
Na Aliexpresu se dá koupit TRW nebo je to nějakej fake?
09:58:08
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> palinator: Hele ono jak něco začneš dělat ve velkém tak tě to přestane bavit. Každopádně tohle musíš sám vymyslet. Podívej příklad jak lidi vydělávají. auto.bazos.cz/inzerat/...
/motorek-passat-612hran-b6
3caudilancia-trw.php
www.aliexpress.com/item/1 005004233629845.html?spm=a 2g0o....
www.aliexpress.com/item/1 005004233629845.html?spm=a 2g0o....
09:45:32
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:
Jo, obsluhu kotle nebo kamen nepočítám. To mě vyloženě baví a u kotle mám vždycky otevřenýho lahváče. Jinak jo, mám to zdarma, doveze mi to, jen mu pomůžu naložit i jeho fůru.
Onehdy jsem se pokoušel dělat sady na pravidelnou údržbu u aut, ale zájem o to nebyl. Z aliexpresu jsem spekuloval nad ND na koloběžku, ale zjistil jsem, že bych se cenově moc nelišil od zavedeného eshopu v ČR. Když budu péct chleba, tak to taky moc peněz zrovna nehodí i kdybych kilo chleba prodával za kilo, což mimochodem stejně nikdo nekoupí.
Nenapadlo tě, že kdyby bylo výhodný dělat něco, co mě zároveň baví, tak že už to dávno dělám?
Jasně, můžu třeba skládat akupacky do koloběžek, to dělá komerčně málo lidí. A je k tomu dobrej důvod. Málokdo pak chce řešit, když ten pack z kdovíjakýho důvodu shoří s půlkou paneláku. A pro pár tisíc měsíčně navíc to podle mě smysl nemá.
Jo, obsluhu kotle nebo kamen nepočítám. To mě vyloženě baví a u kotle mám vždycky otevřenýho lahváče. Jinak jo, mám to zdarma, doveze mi to, jen mu pomůžu naložit i jeho fůru.
Onehdy jsem se pokoušel dělat sady na pravidelnou údržbu u aut, ale zájem o to nebyl. Z aliexpresu jsem spekuloval nad ND na koloběžku, ale zjistil jsem, že bych se cenově moc nelišil od zavedeného eshopu v ČR. Když budu péct chleba, tak to taky moc peněz zrovna nehodí i kdybych kilo chleba prodával za kilo, což mimochodem stejně nikdo nekoupí.
Nenapadlo tě, že kdyby bylo výhodný dělat něco, co mě zároveň baví, tak že už to dávno dělám?
Jasně, můžu třeba skládat akupacky do koloběžek, to dělá komerčně málo lidí. A je k tomu dobrej důvod. Málokdo pak chce řešit, když ten pack z kdovíjakýho důvodu shoří s půlkou paneláku. A pro pár tisíc měsíčně navíc to podle mě smysl nemá.
09:27:24
13.03.2024
13.03.2024
saskyn2
-> Borderer 13.03.24 07:43:43: Hele když budeš chtít tak vždycky něco najdeš. Ale dobře i kdyby to tak bylo, tak tenhle argument bych bral od někoho kdo bydlí v bytě, pokud bydlíš v baráku, tak asi víš moc dobře že práce je pořád
-> darklord 12.03.24 23:47:02: To je taky argument jak noha. Takže když musím stavět těch pár jízd co jedu s dětma, tak budu stavět i všechny ostatní A jo, já chápu že se to dá přežít, ale otázka je proč, co z toho, jako že ušetřím 20Kč? Tak to si to užij Vždycky se musím smát když po dálnici předjíždím ty plahočící se Tesly za dva míče a říkám si c oz toho ti lidi mají, prachy jim očividně nechybí.
-> palinator 13.03.24 07:52:19: Tak pokud chceš tak v dnešní době jsou ty možnosti obrovský, švagrová třeba přeprodává věci z aliexpresu, nebo zrovna nedávno se chlubil cigoš z Rakovníka že doma rozhazuje vraky co pokoupí a že mu to hodí 90 měsíčně plus má dalších 30 na dávkách na děti atd a ted si koupil barák na Tenerife protože tam nejsou rasisti a hlavně tam úřady nevidí a neseberou dávky Nebo já nevím, přeci ti tady nebudu radit co máš dělat, to musíš vědět sám co umíš, nebo co tě baví. Nejhorší je si nevážit vlastního času, jednou na to taky přijdeš. A i ty 200/h mi přijdou dost přehnaný, to je možná jestli máš automat a dřevo ti někdo zdarma doveze. Pokud máš normální kotel kam to musíš ládovat a nedej bože si jet ty stromy nakácet, tak si myslím že budeš někde kolem 50/h. Ale dělej jak chceš, já ti nic nenutím, však jsme se tu o tom bavili že tě to baví, stejně jako to má Bukaj s Karburátorama nebo já se slepicema
-> darklord 12.03.24 23:47:02: To je taky argument jak noha. Takže když musím stavět těch pár jízd co jedu s dětma, tak budu stavět i všechny ostatní A jo, já chápu že se to dá přežít, ale otázka je proč, co z toho, jako že ušetřím 20Kč? Tak to si to užij Vždycky se musím smát když po dálnici předjíždím ty plahočící se Tesly za dva míče a říkám si c oz toho ti lidi mají, prachy jim očividně nechybí.
-> palinator 13.03.24 07:52:19: Tak pokud chceš tak v dnešní době jsou ty možnosti obrovský, švagrová třeba přeprodává věci z aliexpresu, nebo zrovna nedávno se chlubil cigoš z Rakovníka že doma rozhazuje vraky co pokoupí a že mu to hodí 90 měsíčně plus má dalších 30 na dávkách na děti atd a ted si koupil barák na Tenerife protože tam nejsou rasisti a hlavně tam úřady nevidí a neseberou dávky Nebo já nevím, přeci ti tady nebudu radit co máš dělat, to musíš vědět sám co umíš, nebo co tě baví. Nejhorší je si nevážit vlastního času, jednou na to taky přijdeš. A i ty 200/h mi přijdou dost přehnaný, to je možná jestli máš automat a dřevo ti někdo zdarma doveze. Pokud máš normální kotel kam to musíš ládovat a nedej bože si jet ty stromy nakácet, tak si myslím že budeš někde kolem 50/h. Ale dělej jak chceš, já ti nic nenutím, však jsme se tu o tom bavili že tě to baví, stejně jako to má Bukaj s Karburátorama nebo já se slepicema
09:10:35
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> Borderer:
Citigo bylo výrobně strašně drahý, i když ano, po modernizaci už velice hezky použitelný. Naráží to na fakt, že aby se EV svoji prodejní cenou ospravedlnily, musely se narvat (výrobně relativně levnou) výbavou a nebo rovnou poslat do vyšších tříd. Nicméně doba se mění a postupem času to zase spadne dolů do nižších tříd, díky technologickému pokroku. Pak se ovšem může stát, že budou ceny kolísat, protože při větší dostupnosti EV dojde i k výrazně vyšší poptávce po svatý čtveřici lithium, nikl, mangan, kobalt do baterek a po neodymu a podobnejch srandách do BLDC motorů.
Do jaké míry je to řešitelné, nevím. U baterií se hledají různé cesty, dokonce i bez lithia, u motorů si nejsem jist, jak řešit jinak silné permanentní magnety bez toho, aniž by se udělal krok zpět směrem k elektricky buzeným motorům.
Citigo bylo výrobně strašně drahý, i když ano, po modernizaci už velice hezky použitelný. Naráží to na fakt, že aby se EV svoji prodejní cenou ospravedlnily, musely se narvat (výrobně relativně levnou) výbavou a nebo rovnou poslat do vyšších tříd. Nicméně doba se mění a postupem času to zase spadne dolů do nižších tříd, díky technologickému pokroku. Pak se ovšem může stát, že budou ceny kolísat, protože při větší dostupnosti EV dojde i k výrazně vyšší poptávce po svatý čtveřici lithium, nikl, mangan, kobalt do baterek a po neodymu a podobnejch srandách do BLDC motorů.
Do jaké míry je to řešitelné, nevím. U baterií se hledají různé cesty, dokonce i bez lithia, u motorů si nejsem jist, jak řešit jinak silné permanentní magnety bez toho, aniž by se udělal krok zpět směrem k elektricky buzeným motorům.
09:04:49
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:
Máš to nějaký pomotaný.
1,5t elektroauto bude jedno z těch nejlehčích. Golf, který rozhodně není velikosti dodávky, váží skoro 1700. Vnitřním prostorem ovšem rozhodně není velikosti 120. Poměr velikost/hmotnost/vnitřní prostor je bída u SUV a u nich je úplně jedno, jestli je to na elektriku nebo na benzín, stojej za hovno všechny.
Samozřejmě, že takové EV zkonstruovat jde, dokonce se i něco v tom stylu prodává (a není důvod, aby se nemohla prodávat nějaká modifikace taková, jak jsi ji vyspecifikoval).
www.aixam.cz/cs/.../pack
Problém je pouze v jedné jediné věci. Baterky. NMC jsou drahé, ale relativně malé a lehké. LFP jsou levnější, ale větší a těžší. Každým rokem baterie zlevňují a při stejné kapacitě se zmenšují. Životnost roste. Už nyní není nijak podstatný důvod hmotnost a rozměry baterií - už při současné technologii dokážeš postavit auto s dojezdem, který je pro drtivou většinu lidí přijatelný. Problém je cena. Hmotnost tě může srát jen kvůli valivému odporu a že se ti to na heveru hůř zvedá. Oproti nějakému obtloustlému spalováku to EV kompenzuje rekuperací, která sice zdaleka není 100% účinná, ale velká část kinetické energie, kterou potřebuješ eliminovat, se prostě vrátí do zdroje. Proto jsou jízdní výkony ve městě tak fajn.
Jinak ještě k tomu 10kW autíčku. On ten výkon na axeleratsi po městě možná může i stačit, ale je dobrý mít nějakou rezervu právě pro brzdění. Resp. omezují to hlavně schopnosti baterie snášet vysoké nabíjecí proudy. I u toho Golfa by člověk někdy uvítal o 100 kW víc, aby ta brzdná dráha v rekuperaci byla kratší. Ale pokud to nejsou nějaké prudké kopce a člověk trochu předvídá, tak většinou kotouče škrábne až pod 8 km/h.
Máš to nějaký pomotaný.
1,5t elektroauto bude jedno z těch nejlehčích. Golf, který rozhodně není velikosti dodávky, váží skoro 1700. Vnitřním prostorem ovšem rozhodně není velikosti 120. Poměr velikost/hmotnost/vnitřní prostor je bída u SUV a u nich je úplně jedno, jestli je to na elektriku nebo na benzín, stojej za hovno všechny.
Samozřejmě, že takové EV zkonstruovat jde, dokonce se i něco v tom stylu prodává (a není důvod, aby se nemohla prodávat nějaká modifikace taková, jak jsi ji vyspecifikoval).
www.aixam.cz/cs/.../pack
Problém je pouze v jedné jediné věci. Baterky. NMC jsou drahé, ale relativně malé a lehké. LFP jsou levnější, ale větší a těžší. Každým rokem baterie zlevňují a při stejné kapacitě se zmenšují. Životnost roste. Už nyní není nijak podstatný důvod hmotnost a rozměry baterií - už při současné technologii dokážeš postavit auto s dojezdem, který je pro drtivou většinu lidí přijatelný. Problém je cena. Hmotnost tě může srát jen kvůli valivému odporu a že se ti to na heveru hůř zvedá. Oproti nějakému obtloustlému spalováku to EV kompenzuje rekuperací, která sice zdaleka není 100% účinná, ale velká část kinetické energie, kterou potřebuješ eliminovat, se prostě vrátí do zdroje. Proto jsou jízdní výkony ve městě tak fajn.
Jinak ještě k tomu 10kW autíčku. On ten výkon na axeleratsi po městě možná může i stačit, ale je dobrý mít nějakou rezervu právě pro brzdění. Resp. omezují to hlavně schopnosti baterie snášet vysoké nabíjecí proudy. I u toho Golfa by člověk někdy uvítal o 100 kW víc, aby ta brzdná dráha v rekuperaci byla kratší. Ale pokud to nejsou nějaké prudké kopce a člověk trochu předvídá, tak většinou kotouče škrábne až pod 8 km/h.
08:59:25
13.03.2024
13.03.2024
Borderer
-> Bukaj: Něco takovýho už tady bylo - eCitigo. A pokud nepočítám různý elektromotorky ala Twizy, tak takových elektroaut moc není. Takže vlastně o tu ekologii zase tak nejde.
08:44:34
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> palinator 13.03.24 08:33:44: Tak nepotřebuju mít elektroauto, vážící půldruhé tuny, velikosti dodávky s vnitřním prostorem Škody 120. Stačilo by nějaké přibližovadlo velikosti Malucha, třeba s duralovým rámem a laminátovou karoserií, s pohonnou jednotkou 10 kW, maximálkou 85 km/hod., dojezdem třeba 100 km a celkovou hmotností 500 Kg včetně akumulátorů. Věřím, že něco takového by zkonstruovat šlo...
08:39:29
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> Borderer 13.03.24 07:43:43: Byť to mám jako Saskyn, že kdybych zamakal víc v práci, tak bych vydělal víc, než ušetřím děláním dřeva na zimu, tak na druhou stranu si sám volím, co chci dělat a peníze pro mne nejsou rozhodující faktor - takže radši, než dělat za 450,-/hod. nějakou práci, která mne nebaví nebo do které se mi zrovna teď nechce, tak jdu štípat dříví, rozebírat převodovku, vrtat se v motoru, případně opravovat karburátory za v přepočtu nějakých 120,-/hod.
08:33:44
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:
No, rezervy v konstrukci solárních panelů jsou, ale rozhodně ne k pohonu auta. To ti nikdy nemůže smysluplně vyjít, i kdybys měl účinnost panelu 100%.
No, rezervy v konstrukci solárních panelů jsou, ale rozhodně ne k pohonu auta. To ti nikdy nemůže smysluplně vyjít, i kdybys měl účinnost panelu 100%.
08:25:56
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> palinator 13.03.24 07:10:21: Však píšu, že jsou ještě rezervy v konstrukci solárních panelů pro použití k pohonu auta...
Ještě bych to mohl vždy za deště postavit pod okap a mít tam malou vodní elektrárničku
Ještě bych to mohl vždy za deště postavit pod okap a mít tam malou vodní elektrárničku
07:52:19
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> Borderer:
Přesně.. mně napadlo jestli nechodit po práci dělat někam na dohodu, třeba jezdit busem nebo něco takovýho. Jenže to jsou drobný zhruba stejný, jako bych dělal to dřevo.
A dělat něco, kde si vydělám víc na fulltime? Možná jako řemeslník - jenže nemám praxi. A poměr plat/práce by se vydělil asi deseti.
Přesně.. mně napadlo jestli nechodit po práci dělat někam na dohodu, třeba jezdit busem nebo něco takovýho. Jenže to jsou drobný zhruba stejný, jako bych dělal to dřevo.
A dělat něco, kde si vydělám víc na fulltime? Možná jako řemeslník - jenže nemám praxi. A poměr plat/práce by se vydělil asi deseti.
07:43:43
13.03.2024
13.03.2024
Borderer
-> saskyn2: Jenže ty to furt bereš ze svého úhlu pohledu, že když zamakáš ten den dýl, tak máš o to víc vyděláno. Jsou taky lidi, co maj tarifní plat, ať jsou přesčasy nebo se jdou do práce akorát nasnídat a vypít kafe. Tzn. proč nejít dělat to dřevo, když byl bych v práci zadarmo? Nebo jít z práce ještě na brigošku, abych vydělal ty násobky? Koukni se na to taky z tohoto směru.
07:10:21
13.03.2024
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:
Celkový solární příkon Slunce v našich podmínkách je asi 1000 W/m2, ve všech vlnových délkách. Víc snad dodávat nemusim Speciálně ještě zmíním vámi zmiňovaný líný lidi, který auto nemyjou nikdy a tomu by odpovídal pokles výkonu o 3/4
Flexibilní panely si na kapoty a střechu můžeš nalepit už teď. Ukrmíš tim v létě ventilaci.
Celkový solární příkon Slunce v našich podmínkách je asi 1000 W/m2, ve všech vlnových délkách. Víc snad dodávat nemusim Speciálně ještě zmíním vámi zmiňovaný líný lidi, který auto nemyjou nikdy a tomu by odpovídal pokles výkonu o 3/4
Flexibilní panely si na kapoty a střechu můžeš nalepit už teď. Ukrmíš tim v létě ventilaci.
00:28:44
13.03.2024
13.03.2024
Bukaj
-> darklord:
Já to mám opačně - když někam jedu s dcerou, tak stavíme furt kvůli mně - mám hyperaktivní močák... Ale to je zastávka v řádu desítek vteřin.
Zato dcery se zeptám, jestli se jí nechce čůrat, ona řekne, že trochu jo, ale že to ještě vydrží a když si za další tři hodiny na to znovu vzpomenu, tak řekne, že si teda odskočí, až budu zase stavět
Jinak já to mám tak, že auto je pro mne jakýsi "prostředek ke svobodě" - když si usmyslím, tak sednu a jedu, kam chci
A dokázal bych si představit i že bych měl elektromobil - ale takovej, kterej se nedobíjí přes kabel, ale kterej má na střeše a kapotě solární panely a dobíjí se furt, když svítí slunko. Na zimu bych ho strčil do garáže, odpojil baterku a vytáhl Volvo
Jen nevím, jestli se takového elektromobilu dožiju - sice jsem v minulosti zaznamenal nějaké první solární vlaštovky, ale stále nic sériového, takže asi zatím jsou výrazné limity v konstrukcích solárních panelů...?
Jinak další věc, co s elektromobilem nemůžeš - vzít si na delší plánovanou trasu "palivo navíc" (jako benzín do kanystrů). Vlastně jo, můžeš si s sebou vzít ty kanystry s benzínem a k tomu elektrocentrálu...
Já to mám opačně - když někam jedu s dcerou, tak stavíme furt kvůli mně - mám hyperaktivní močák... Ale to je zastávka v řádu desítek vteřin.
Zato dcery se zeptám, jestli se jí nechce čůrat, ona řekne, že trochu jo, ale že to ještě vydrží a když si za další tři hodiny na to znovu vzpomenu, tak řekne, že si teda odskočí, až budu zase stavět
Jinak já to mám tak, že auto je pro mne jakýsi "prostředek ke svobodě" - když si usmyslím, tak sednu a jedu, kam chci
A dokázal bych si představit i že bych měl elektromobil - ale takovej, kterej se nedobíjí přes kabel, ale kterej má na střeše a kapotě solární panely a dobíjí se furt, když svítí slunko. Na zimu bych ho strčil do garáže, odpojil baterku a vytáhl Volvo
Jen nevím, jestli se takového elektromobilu dožiju - sice jsem v minulosti zaznamenal nějaké první solární vlaštovky, ale stále nic sériového, takže asi zatím jsou výrazné limity v konstrukcích solárních panelů...?
Jinak další věc, co s elektromobilem nemůžeš - vzít si na delší plánovanou trasu "palivo navíc" (jako benzín do kanystrů). Vlastně jo, můžeš si s sebou vzít ty kanystry s benzínem a k tomu elektrocentrálu...
23:47:02
12.03.2024
12.03.2024
darklord
-> Bukaj 12.03.24 22:36:46: no to je presne o tom ako ja kedysi. Kym som si to neskusil, tak elektro bolo total no-go. Ale sli sme s kolegom na chatu (XC 40 recharge) a ked som si uvedomil ze s detmi aj tak stojime na rovnakej trase aspon 3x20 minut, tak mi vyslo ze na moj "bezny" presun by to proste vychadzalo uplne v pohode. A letne "chorvatsko" si v klude odbijem eroplanom + pozicovna (ak by vobec bolo nutne mat auto). A tojotu nenatankujem z 3f zsuvky
22:36:46
12.03.2024
12.03.2024
Bukaj
-> saskyn2 12.03.24 10:13:40: Jo, souhlas.
Mne neskutečně prudí už i tankování LPG, kdy trvá asi minutu, než se tam těch 40 l natlačí (a většinou po celou dobu musím držet čudlík na stojanu), natož někde půlhodiny tvrdnout, než se nabije EV u rychlonabíječky...
Ale to je o přístupu. LPG taky nenatankuju všude a jsou kvůli němu různá omezení (vjezdy do podzemí apod.). S EV to chce víc plánovat dopředu (což je disciplína, kterou absolutně nezvládám - rozhoduju se dle aktuální situace a rád improvizuju) a holt to není vůz pro každého.
Na LPG se mi nejvíc líbí právě ten dojezd - když natankuju u škodovky plnou benzínu a plnou LPG, tak mám dojezd kolem 1000 Km. Kdyby ty EV hybridy byly skutečné plnohodnotné vozy s alternativním pohonem (třeba 100 Km dojezd na elektriku a k tomu dalších 700 na benzin/naftu), s možností kdykoli přepnout z jednoho pohonu na jiný, tak bych to bral, ale vyráběné hybridy jsou pouze daňová úlitba - dojezd 5 - 15 km na baterku je směšný...
Jinak taky jsem línej - bránu na zahradu ani nezavírám a spousta lidí tady v obci si udělala stání pro auta tak, že zrušili kus plotu u své zahrady a oplotili takový výklenek, kam se vejdou 2 auta - a nemusejí otevírat bránu a zajíždět do zahrady...
Mne neskutečně prudí už i tankování LPG, kdy trvá asi minutu, než se tam těch 40 l natlačí (a většinou po celou dobu musím držet čudlík na stojanu), natož někde půlhodiny tvrdnout, než se nabije EV u rychlonabíječky...
Ale to je o přístupu. LPG taky nenatankuju všude a jsou kvůli němu různá omezení (vjezdy do podzemí apod.). S EV to chce víc plánovat dopředu (což je disciplína, kterou absolutně nezvládám - rozhoduju se dle aktuální situace a rád improvizuju) a holt to není vůz pro každého.
Na LPG se mi nejvíc líbí právě ten dojezd - když natankuju u škodovky plnou benzínu a plnou LPG, tak mám dojezd kolem 1000 Km. Kdyby ty EV hybridy byly skutečné plnohodnotné vozy s alternativním pohonem (třeba 100 Km dojezd na elektriku a k tomu dalších 700 na benzin/naftu), s možností kdykoli přepnout z jednoho pohonu na jiný, tak bych to bral, ale vyráběné hybridy jsou pouze daňová úlitba - dojezd 5 - 15 km na baterku je směšný...
Jinak taky jsem línej - bránu na zahradu ani nezavírám a spousta lidí tady v obci si udělala stání pro auta tak, že zrušili kus plotu u své zahrady a oplotili takový výklenek, kam se vejdou 2 auta - a nemusejí otevírat bránu a zajíždět do zahrady...
20:11:12
12.03.2024
12.03.2024
palinator
-> saskyn2 12.03.24 16:59:14:
Neexistuje možnost vydělat navíc násobky toho, co ušetřím za topení. A barák se samozřejmě bude plácat jak půjde, vůbec to nesouvisí s tim, že teď dělám dřevo, v tuto chvíli není nic, co pro ten barák můžu udělat dopředu.
Jinak za dřevo nic neplatim takže to vychází cca na 200 za hodinu.
-> Jumbo 12.03.24 19:24:21:
No právě že třeba mezi O3 v TDI a TSI nezaznamenávám tak velký rozdíl jako ty. Navíc na dálnici při plynulé jízdě hlavní roli hraje aerodynamika. Hmotnost jen kvůli valivému odporu. Hodně záleží na jízdním stylu. Ale třeba má IV větší odpory v samotném pohonu. Ani nevim jak je ten hybrid udělaný - planetová převodovka?
Neexistuje možnost vydělat navíc násobky toho, co ušetřím za topení. A barák se samozřejmě bude plácat jak půjde, vůbec to nesouvisí s tim, že teď dělám dřevo, v tuto chvíli není nic, co pro ten barák můžu udělat dopředu.
Jinak za dřevo nic neplatim takže to vychází cca na 200 za hodinu.
-> Jumbo 12.03.24 19:24:21:
No právě že třeba mezi O3 v TDI a TSI nezaznamenávám tak velký rozdíl jako ty. Navíc na dálnici při plynulé jízdě hlavní roli hraje aerodynamika. Hmotnost jen kvůli valivému odporu. Hodně záleží na jízdním stylu. Ale třeba má IV větší odpory v samotném pohonu. Ani nevim jak je ten hybrid udělaný - planetová převodovka?