skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
21:56:09
29.07.2024
29.07.2024
pavucina
-> palinator: Rozhodne souhlas, jsem to napsal moc strikne, spis mi slo o interier a ovládání auta, než o to ze je to cista predelavka z ICE i s prednim nahonem. Proste ve zkratce na MEB platformu posadit golfa s upravenou aero, atd...
09:51:09
29.07.2024
29.07.2024
palinator
-> pavucina:
Tak já si myslim, že ten přední náhon u Golfa je přežitek a překážka pro určitej fun factor. Už těch 100 kW to má problém ve městě přenést na silnici. Celkově mi nepřijde dobrý dělat elektriku ze spalováku, stejně to auto má tolik specifickejch dílů, že plug and play to není.
Co mi vadí, že každý elektrický auto, který vznikne na papíře jako novostavba, je prostě hnusný. Interiér se mi líbí snad jen v Mercedesech, exteriér mě nejmíň uráží asi u Tesly.
To nemůžou vzít designéra od běžného ICE VW a obalit platformu něčim na pohled konzervativním? Mně přijde, že se pořád BEV snaží odlišovat seč to jen jde, ale domnívám se že ti, na který to zabíralo, už EV mají a ostatní to jen odrazuje.
Tak já si myslim, že ten přední náhon u Golfa je přežitek a překážka pro určitej fun factor. Už těch 100 kW to má problém ve městě přenést na silnici. Celkově mi nepřijde dobrý dělat elektriku ze spalováku, stejně to auto má tolik specifickejch dílů, že plug and play to není.
Co mi vadí, že každý elektrický auto, který vznikne na papíře jako novostavba, je prostě hnusný. Interiér se mi líbí snad jen v Mercedesech, exteriér mě nejmíň uráží asi u Tesly.
To nemůžou vzít designéra od běžného ICE VW a obalit platformu něčim na pohled konzervativním? Mně přijde, že se pořád BEV snaží odlišovat seč to jen jde, ale domnívám se že ti, na který to zabíralo, už EV mají a ostatní to jen odrazuje.
19:24:16
27.07.2024
27.07.2024
Nwkt
-> U-Geen: fakt to nechceš
09:23:00
27.07.2024
27.07.2024
pavucina
-> palinator: Bohužel dost veci je legislativne (treba ten line assist), a zbytek jde docela slusne donastavit a nebude to nabrzdovat zatacky atd...
Jinak to auto ma 1800kg, 2300kg je tipuji maximální hmotnost.
Doufam ze tam jednou zacnou davat ten vylepsenej 210kW motor co je ted v ID7.
Ale co si budem, presto že jezdím teslou(kde už i já řákám, ze do 130 jako kráva), tak se mi porad nejvic libi koncept eGolfa, ale skoda, že to nedostalo facelift v podobe lepsi baterie a motorů, proste normální auto, jen na elektriku.
Jinak to auto ma 1800kg, 2300kg je tipuji maximální hmotnost.
Doufam ze tam jednou zacnou davat ten vylepsenej 210kW motor co je ted v ID7.
Ale co si budem, presto že jezdím teslou(kde už i já řákám, ze do 130 jako kráva), tak se mi porad nejvic libi koncept eGolfa, ale skoda, že to nedostalo facelift v podobe lepsi baterie a motorů, proste normální auto, jen na elektriku.
14:47:28
26.07.2024
26.07.2024
U-Geen
-> palinator: hele me se to - mezi EV - docela libi... ale jeste jsem to nepotkal nazivo.
13:29:25
26.07.2024
26.07.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Jenže jsou úzké/blízko u sedačky... kámoš to řeší tak, že se opírá o spolujezdcovu opěrku. Pro menší postavy to možná vyhovuje.
Jenže jsou úzké/blízko u sedačky... kámoš to řeší tak, že se opírá o spolujezdcovu opěrku. Pro menší postavy to možná vyhovuje.
13:27:18
26.07.2024
26.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 26.07.24 12:24:45: Tak zrovna ty dělené opěrky mi i přijdou super. Každý si nastaví výšku podle sebe a nečmrdláte o sebe lokty. Tím spíše, když je řidič nebo spolujezdec chlupatej a potí se.
12:24:45
26.07.2024
26.07.2024
palinator
Dneska mě svezl kámoš ve faceliftované ID3. Působí to, jako kdyby to vyvíjeli inženýři z Aliexpressu. Podvozek, pohon, brzdy, dojezd, všechno velmi dobré, ale ve špatném autě. Ovládání všeho přes dotykové ovládání, po každém "startu" se reaktivuje line assist, k jeho vypnutí je potřeba asi 5 úkonů. Pořád to auto kecá do řízení, nabrzďuje do křižovatek, brzdí to kvůli provozu, že jsou zbytečně dlouhé mezery, neustálá rekuperace "vycucaná z prstu" zhoršuje spotřebu, člověk musí furt plynem korigovat, aby se auto chovalo nějak normálně. Tenhle fašismus teda začal už s e-Golfem, ale ten jen nabrzďuje na rychlostní omezení, které má nahrané kdesi v mapách a při troše zkušenosti se dá eliminovat nebo si na to zvyknout. U ID3 je těch manipulací potřeba dělat mnohem víc.
Co je ale fakt super - jede to jako kráva, i když měla baterka jen 40 %. Váží to skoro 2,3 tuny, papírově to má 150 kW, ale pocitově to jede výrazně líp, než 100kW e-Golf, kterej váží necelých 1,7 t. Super je podvozek, jeho jistota a zároveň komfort, ticho na palubě i na rozbité cestě. Dobré jsou i sedačky, konkrétní kus měl nějakou světlou alcantaru, elektricky ovládané, masážní přední sedačky. Špatné jsou dělené loketní opěrky, jak z 307 nebo autobusu. Pro EV jsou dobře vyřešené brzdy, které mají dlouhý krok pedálu a jde tak citlivě dávkovat míra rekuperace, čímž je více využitelná.
Kámoš má to auto jako přidělené služební, jezdí křížem krážem přes půl republiky a dojezd, resp. případné rychlonabíjení, ho prý neomezuje - dojezd i po dálnici přes 400 km. Sere ho spíš provedení toho auta, mj. i tlačítka multifunkčního volantu, volič "převodovky", je to celý takový hnusný zevnitř i zvenku. Technologicky ale paráda.
Foto ilustrační
Konec hlášení v elektrickém jazyce
Co je ale fakt super - jede to jako kráva, i když měla baterka jen 40 %. Váží to skoro 2,3 tuny, papírově to má 150 kW, ale pocitově to jede výrazně líp, než 100kW e-Golf, kterej váží necelých 1,7 t. Super je podvozek, jeho jistota a zároveň komfort, ticho na palubě i na rozbité cestě. Dobré jsou i sedačky, konkrétní kus měl nějakou světlou alcantaru, elektricky ovládané, masážní přední sedačky. Špatné jsou dělené loketní opěrky, jak z 307 nebo autobusu. Pro EV jsou dobře vyřešené brzdy, které mají dlouhý krok pedálu a jde tak citlivě dávkovat míra rekuperace, čímž je více využitelná.
Kámoš má to auto jako přidělené služební, jezdí křížem krážem přes půl republiky a dojezd, resp. případné rychlonabíjení, ho prý neomezuje - dojezd i po dálnici přes 400 km. Sere ho spíš provedení toho auta, mj. i tlačítka multifunkčního volantu, volič "převodovky", je to celý takový hnusný zevnitř i zvenku. Technologicky ale paráda.
Foto ilustrační
Konec hlášení v elektrickém jazyce
22:07:14
12.07.2024
12.07.2024
Bukaj
-> 11mAjA11 11.07.24 20:53:05: Ale tohle není případ neznalosti, tady jde především o selhání komunikace s klientem a problém s egem některých zodpovědných lidí - neschopnost připustit, že chybili a vlastní (nebo kolegovu) chybu vůbec uznat a adekvátně reagovat (omluva a návrh řešení).
Takový přístup ("mrtvý brouk") bych možná očekával od někoho, kdo mi prodá třeba bazarového walkmana za pár stovek, ale rozhodně ne při koupi nového vozu (bez ohledu na značku a kupní cenu)...
Takový přístup ("mrtvý brouk") bych možná očekával od někoho, kdo mi prodá třeba bazarového walkmana za pár stovek, ale rozhodně ne při koupi nového vozu (bez ohledu na značku a kupní cenu)...
10:40:40
12.07.2024
12.07.2024
palinator
-> 11mAjA11:
Tak ono když jdeš ve VW řešit nestandardní chování Climatronicu a ptáš se, jestli se neřešilo nějaký TPI nebo něco, aby se přehrál software a jeden parametr šel VAGem přizpůsobit (hází to totiž chybu), tak nakonec mluvíš se šéfem servisu, kterej z tebe dělá debila že "závada se neprojevila" a když teda chci ukázat, jak se neprojevila (Climatronic se po uspání jednotek resetuje do defaultních 22°C), tak mi řekne, že to pak nastavil zpět na 22°C.
Nakonec to končí na tom, že se mě ptá, jak to auto jezdí, že s tim k nim jezdí "jeden pán"....
Možná jsem to tu popisoval, ale je to fakt otravný pokaždý přenastavovat Climatronic na LO, aby to vztekle netopilo 5kW přímotopem po každým otočení klíčku po dobu 8 měsíců v roce.
Tak ono když jdeš ve VW řešit nestandardní chování Climatronicu a ptáš se, jestli se neřešilo nějaký TPI nebo něco, aby se přehrál software a jeden parametr šel VAGem přizpůsobit (hází to totiž chybu), tak nakonec mluvíš se šéfem servisu, kterej z tebe dělá debila že "závada se neprojevila" a když teda chci ukázat, jak se neprojevila (Climatronic se po uspání jednotek resetuje do defaultních 22°C), tak mi řekne, že to pak nastavil zpět na 22°C.
Nakonec to končí na tom, že se mě ptá, jak to auto jezdí, že s tim k nim jezdí "jeden pán"....
Možná jsem to tu popisoval, ale je to fakt otravný pokaždý přenastavovat Climatronic na LO, aby to vztekle netopilo 5kW přímotopem po každým otočení klíčku po dobu 8 měsíců v roce.
20:53:05
11.07.2024
11.07.2024
11mAjA11
Problém servisní sítě Hyun je opravdu tristní přístup ke školení odborných pracovníků v servisech..v Česku to není úplně největší extrém, ale žádná sláva to teda není..
Bohužel Ioniq 6 je velká neznámá troufnu si říct pro velkou většinu servisů v Evropě..v Koreji to asi bude lepší..ale je tu pořád to ale..je to velice složitá změť komponentů..to jen tak obecně, že EV opravdu nemůže opravovat kde kdo jen tak..
Bohužel Ioniq 6 je velká neznámá troufnu si říct pro velkou většinu servisů v Evropě..v Koreji to asi bude lepší..ale je tu pořád to ale..je to velice složitá změť komponentů..to jen tak obecně, že EV opravdu nemůže opravovat kde kdo jen tak..
08:28:39
11.07.2024
11.07.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
To už jsem před nějakou dobou viděl a do té doby jsem netušil, jak složité EV taky umí být..
To už jsem před nějakou dobou viděl a do té doby jsem netušil, jak složité EV taky umí být..
14:48:07
10.07.2024
10.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 10.07.24 14:36:56: Nevím, neznám ani jedno.
14:36:56
10.07.2024
10.07.2024
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Poslechl bych si to radsi od akcelerace electric..který s tímto příapdme přišel jako první. Kanál nejrychlejší tesla je takový no... škoda slov.
14:18:38
10.07.2024
10.07.2024
Jirik_Tuňák1983
21:56:10
01.07.2024
01.07.2024
castrol
-> michael:
05:51:37
01.07.2024
01.07.2024
michael
22:23:09
30.06.2024
30.06.2024
palinator
-> Bukaj 30.06.24 09:39:03:
Jj, když jsem se ve Xantii svezl, nikdy jsem neměl větší pocit z auta, že je "všechno jinak". Včetně toho hydropéra, kde jsem nepochopil, jak to může tak dobře fungovat.
-> Bukaj:
A jak ovlivní emisní systém motoru podtlakové ovládání bužuterie u dieselu?
Spíš to má úplně stejnej důvod, jako se přešlo od pneumatickejch centrálů k elektrice. To elektrické ovládání zlevnilo a není důvod tahat svazky podtlakových hadic, který jsou jen zdrojem poruch a zdrojem živin pro kuny. Navíc třeba elektrický aktuator turba má mnohem lepší schopnosti, než podtlaková membrána.
Jj, když jsem se ve Xantii svezl, nikdy jsem neměl větší pocit z auta, že je "všechno jinak". Včetně toho hydropéra, kde jsem nepochopil, jak to může tak dobře fungovat.
-> Bukaj:
A jak ovlivní emisní systém motoru podtlakové ovládání bužuterie u dieselu?
Spíš to má úplně stejnej důvod, jako se přešlo od pneumatickejch centrálů k elektrice. To elektrické ovládání zlevnilo a není důvod tahat svazky podtlakových hadic, který jsou jen zdrojem poruch a zdrojem živin pro kuny. Navíc třeba elektrický aktuator turba má mnohem lepší schopnosti, než podtlaková membrána.
13:13:18
30.06.2024
30.06.2024
minno
-> Bukaj: Tzv. rovnáky na ohybáky
09:45:00
30.06.2024
30.06.2024
Bukaj
-> minno 29.06.24 20:11:41: Já si myslím, že to bude zase kvůli emisním normám - elektronický posilovač neovlivní emisní systém motoru tak jako podtlakový, který bere podtlak v sání (i drobná změna podtlaku v sacím potrubí může negativně ovlivnit emise a je to věc, se kterou nejde nic udělat, naplánovat atd.). Elektronická součástka sice zatěžuje motor přes alternátor (vyšší potřeba elektrické energie - vyšší emise), ale tak nějak z principu funkce lze zátěž převést na akumulátor ("na dluh") a alternátorem zatěžovat motor ve vhodnějším režimu ("inteligentní dobíjení")...
V praxi to pak třeba ne vždy funguje, ale dle metodiky měření se vozidlo vejde do EURO XY
V praxi to pak třeba ne vždy funguje, ale dle metodiky měření se vozidlo vejde do EURO XY
09:39:03
30.06.2024
30.06.2024
Bukaj
-> Syny 29.06.24 14:23:34: Pocit, "jako by tam byla pružina" jsem měl vždycky, když jsem kdysi ve firmě sedl to Xantie z roku 1996 - to auto pro mne na ovládání bylo dost UFO...
20:16:05
29.06.2024
29.06.2024
Milan 136
-> vhml 29.06.24 20:02:14: Dost možná také. Se tam podívej, vypadá to jinak.
20:11:41
29.06.2024
29.06.2024
minno
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: Hm, to je celkom škoda u áut, kde to vyslovene netreba. Pekná jednoduchá mechanika, ktorá obvykle prežije auto a oni to nahradia elektrikou Aj keď na druhú stranu, ten jeden komponent to už aj tak nespasí.
20:02:14
29.06.2024
29.06.2024
vhml
-> Milan 136 29.06.24 19:26:27: a B8? To bych si vzdycky vymlatil zuby, kdyz chci pribrzdit, ale on uz ma pribrzdeno adaptak protoze se to z kopce rozjelo.
19:26:27
29.06.2024
29.06.2024
Milan 136
-> Syny 29.06.24 14:23:34: Nevím. Ale to bude mít nejspíš taky.
14:52:52
29.06.2024
29.06.2024
MVM
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Ok. Tohle jsem v životě nepotkal. Zase další elektronika do auta..
14:23:34
29.06.2024
29.06.2024
Syny
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: A nevis co maj novy caddyny? Tu kdyz jsem dostal do ruky, tak tam ty brzdy jsou hodne divny. Jako by tam byla pruzina, ci jak to popsat.
13:55:18
29.06.2024
29.06.2024
Milan 136
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Přesně tak, určitě elektrika.
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
13:08:54
27.06.2024
27.06.2024
minno
-> palinator 27.06.24 12:45:59: A záhada rozlúsknutá
12:45:59
27.06.2024
27.06.2024
palinator
-> Bukaj:
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš? Tohle tady zcela jistě není. Neznám přesně jak to funguje, ale je to nějaká elektromechanika. Poznat je to i na chodu pedálu, kdy se to s tebou pere, aby brzdy moc nebrzdily a brzdilo se rekuperací, a když už při nízkejch rychlostech rekuperovat nelze, tak se trochu propadne pedál a jsou slyšet kotouče, jak drhnou.
Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš? Tohle tady zcela jistě není. Neznám přesně jak to funguje, ale je to nějaká elektromechanika. Poznat je to i na chodu pedálu, kdy se to s tebou pere, aby brzdy moc nebrzdily a brzdilo se rekuperací, a když už při nízkejch rychlostech rekuperovat nelze, tak se trochu propadne pedál a jsou slyšet kotouče, jak drhnou.
Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.
00:42:46
27.06.2024
27.06.2024
Bukaj
-> minno 26.06.24 12:42:33: Tak zrovna tohle je zřejmé (popis jednotek "%PWR x 10" mi byl celkem jasný), ale ty ostatní věci zase až tak ne
14:32:06
26.06.2024
26.06.2024
MVM
-> minno: Jelikož Audi R8,Lambo, a podobny vw auta používají klasický membránový podtlakový posilovač a k tomu elektrickou vývěvu. Nedivil bych se kdyby to měl i golf
13:25:16
26.06.2024
26.06.2024
vhml
-> minno 26.06.24 12:42:33: je to prostě ukazatel aktuálního výkonu. Jak z baterií, tak do nich. Dokonce je to na tom budíku i napsaný :-)
12:57:49
26.06.2024
26.06.2024
minno
Mňa by zaujímalo, ako je riešený brzdový posilňovač na tom e-Golfe. Čisto elektronicky (snímače a motorček), alebo pneumaticko-elektronicky (podtlakový posilňovač + výveva)?
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd
12:42:33
26.06.2024
26.06.2024
minno
-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Hodnoty doprava na tom združenom budíku vyzerajú ako otáčkomer, ale bude to ako píše vhml. Počas jazdy to pri svižnej akcelerácii skákalo k 10 (100%) a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h to ukazovalo okolo 20 (20%). Uvádzam to správne?
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer Keď som sa ho na to pýtal, prečo to tak skáče, tak mi povedal niečo v zmysle, že to je len taký fejkový otáčkomer, na oblbnutie šoféra ako to upaľuje
Musím ho upozorniť.
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer Keď som sa ho na to pýtal, prečo to tak skáče, tak mi povedal niečo v zmysle, že to je len taký fejkový otáčkomer, na oblbnutie šoféra ako to upaľuje
Musím ho upozorniť.
11:34:40
26.06.2024
26.06.2024
COL
Jo, to by šlo i v (elektro)autě a použitá nafta by se likvidovala v pomocném spalovaku
11:31:05
26.06.2024
26.06.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Abyste nežili v nevědomosti, tak některý řídící jednotky u Johna Deera se chladí naftou Samozřejmě na nízkotlaký větvi...
11:26:16
26.06.2024
26.06.2024
COL
-> Bukaj: vůbec, vodou se chladí nejen pohon a věci kolem něj, ale i řídicí jednotky s velkým výpočetním výkonem.
09:59:06
26.06.2024
26.06.2024
vhml
-> Bukaj 26.06.24 09:55:00: že by elektromobilisti nostalgicky zavzpomínali na kravál škody 100 s větrákem :-)
09:55:00
26.06.2024
26.06.2024
Bukaj
-> vhml: Aha, doteď jsem žil v tom, že elektromobily jsou chlazené vzduchem...
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
09:37:35
26.06.2024
26.06.2024
vhml
-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Doprava jsou to desetiprocenta zatížení motoru a doleva rekuperace. Vodou to samozrejme chlazené je. Čím jiným taky? A nejenom mtoor, ale i výkonová elektronika
23:35:34
25.06.2024
25.06.2024
Bukaj
-> minno 21.06.24 14:37:53: Koukám - to je chlazené vodou?
23:27:31
25.06.2024
25.06.2024
Bukaj
-> minno 20.06.24 13:46:07: Co ukazuje ten levý sdružený budík?
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...
To zelené pole většího budíku je aktivní při dobíjení (ručička ukazuje aktuální stav nabití) a ty desetiprocenta napravo od nuly je ukazatel okamžité zátěže elektromotoru? Nebo je to zelené pole ukazatel rekuperačního dobíjení za jízdy?
A ten malý budíček - to ani nehádám, protože nepřečtu nápisy na něm...
13:54:23
25.06.2024
25.06.2024
minno
-> palinator 25.06.24 13:03:37: To si vystihol pekne. Asi tak.
13:03:37
25.06.2024
25.06.2024
palinator
-> pavucina:
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
Je ovšem vcelku relevantní hledat ekonomickou výhodnost oproti spalováku v cenové relaci 50K v době, kdy budou EV ve věku, ve kterém jsou tyto levné spalováky. Což je otázka, na kterou nikdo nezná odpověď a můžeme se o tom jen dohadovat.
Ono nejde jen o životnost na úrovni článků, která nakonec nemusí být tak špatná, jak se traduje. Ono ve finále po těch 20 a více letech se taky vyhazují spalováky, které neprojdou technickou a emisema, byť mají třeba jen 150 tkm najeto - už jen proto, že jsou všelijak shnilé, zničené bouračkama apod. Je taky otázka, jestli EV bude vůbec někdy stát 50K - vzhledem k tomu že je to docela hmotnej soubor prvků vzácnejch zemin a drahých kovů.
Nicméně s EV bude možná o něco horší život, ve smyslu provozu nějakejch (i doslova) vraků. Bál bych se kusů po větších nehodách, bál bych se aut shnilých (on když pack ztratí svou těsnost, tak to pak končí na špatném izolačním stavu), bál bych se aut opravených někým, kdo kabel podobného průřezu připojoval tak akorát ke startéru...
Další věc, že EV přestávají být principiálně tak jednoduchá, jak byla ve svých nultých generacích. Vodní okruhy, olejové okruhy, čerpadla, tepelná čerpadla... Už občas prosáknou první vlaštovky o závadách na nabíjecích portech, na palubních nabíječích, na 12V systémech, závady motorových ložisek kvůli bludným proudům... fakt to nedokážu kvantifikovat, takže možná straším zbytečně, ale snažim se informovat, abych nežil v nějakých naivních představách. Potíž je v tom, že neautorizované opravny moc neexistujou a ty autorizované si nechají všechno zaplatit, že je z toho člověku mdlo.
12:52:50
25.06.2024
25.06.2024
pavucina
-> ajok: ¨Hele jasně, proste hledat ekonomickou výhodnost oproti autům v hodnotě 50k nedává smysl, to tak proste je. Hledat se to musí ve stejné cenové kategorii.
03:12:45
25.06.2024
25.06.2024
ajok
-> pavucina 24.06.24 21:43:04: jeste existuje VW fabie OHV, sice je hnusnejsi, sere se v tom vic elektrika, nez ve felde, ale zas je bytelnejsi a naklady oproti felde jsou vyssi jen nepatrne
21:43:04
24.06.2024
24.06.2024
pavucina
-> palinator: S tou feldou máš samozřejme pravdu, že ekonomicky to golf nevyhraje, a nikdy jsme proti tomu nic nemel, at si s tim lidi jezdí do práce, ale minulou středu známa bourala sotva v 30km/h do traktoru, který stál... No radsí bych byl trosku v mínusu, než vylejzal pochroumanej z feldy za 10k...
00:23:21
22.06.2024
22.06.2024
palinator
-> Syny:
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
To je na dlouho..
Postrky 30 km do města teď vycházejí na 250 km na nabití do plna... V zimě to bude podle mrazu a sraček od 140 do 200. Výhodou je, když jde auto předtopit, protože ve vymrzlým autě to zprvu topí 5 kW.
Vzhledem k tomu, že nabíjíme u baráku, tak nás nestojí moc námahy otevřít víčko a jebnout tam kabel třeba po 100 km. Snažím se nabíjet o víkendu, jen pro ten pocit, že je tehdy elektřina uhelná minimálně.
Letos nám pojišťovna poslala flastr za překročený kilometry. Něco kolem 18000 km za rok. 3x jsme museli využít veřejnou nabíječku. Za stejnou dobu moje Ovce ujela letos 1000 km, zbytek nafty vyjezdil kámoš, kterýmu jsem to auto půjčil.
Ale zcela upřímně si tohle konkrétní auto nedovedu představit u paneláku. Sice se to dá řešit nabíjením u obchoďáků, ale je to přinejmenším stresující a navíc přeci jen poněkud drahé.
Kdo má možnost nabíjet z FVE, tak pro důstojné auto na jízdy do 200 km na jízdu bych už nic jiného než EV nevolil.
Nemám teda FVE (občas u známých něco za 2-3 Kč naberu). A proti Feldě koupený s poslední TK to ekonomicky taky nevyhraje.
Rychlost nabíjení si spočítej... Výkonem od 2,3 do cca 30 kW při 33kWh baterce.. Typicky doma na 7,5 kW z 2x230 V @16 A
20:20:53
21.06.2024
21.06.2024
Syny
-> palinator: Kolik na tom mas realnej dojezd v lete a v zime? Dej priklad nejakych podminek treba. A jak dlouho se to nabiji?