Baterky v mobilu nebo noťasu vůbec nesrovnávej. To jsou levný LCO mrdky, který jsou stavěný na maximální specifickou kapacitu, mají z principu zoufalý vybíjecí i nabíjecí proudy a přesto se používají rychlonabíječky. Přitom se to zahřívá jako prase i k 50°C a to nesnáší žádná běžná lithiová baterka. Navíc aby ty mobily něco vydržely a neměly zbytečně velké (a drahé) baterie, tak se to nabíjí na 4,3 V na článek, což je něco jako když ze 110kW motoru uděláš 150 kW bez změn na hardwaru.
Mimochodem, když už jsme u mobilovejch baterek, tak mám mobil přes 4 roky starej, trochu lepší Xiaomi a nepozoruju změnu ve výdrži. Od pátka do pondělí to zpravidla vydrží, když na tom nevisim. Zato u koloběžky pokles kapacity pociťuju (byť jde o NMC baterie, podobné technologie jako jsou u dražších EV), ale to je dané tim, že jí každej pracovní den dávám sodu, na kterou není stavěná. Z 16 A mám soft na 24 A, pálim to 10 minut do kopce téměř pořád na maximální proud, nahoře je baterka ohřátá o 20°C a sežere za tu dobu 35% kapacity.
Ano, auto za 50 v elektrice už nikdy nebude. Na druhou stranu je to určitej offset, stačí když ty peníze jednou někde seženeš a pak už je víckrát vydávat nebudeš, protože to dostaneš na šroťáku zpátky. Jinak bych trochu chtěl vidět, jak těm provozovatelům aut za 50 vychází náklady na servis. Po letech běžné praxe, kdy emisema prošlo všechno i se svítícíma chybama na diagnostice, se do toho začíná dost šlapat, což těm různejm vrakům začíná vystavovat stopku. Projdou akorát ty nejstarší s volnejma limitama a s jednotkou, která na sebe nic nebonzne.
Každopádně je to irelevantní, protože zákaz spalováku má bejt až ve 2035, a to je ještě vcelku pravděpodobné že se od toho ustoupí (a bylo by to dobře). Takže i v roce 2050 budou k mání krásné EURO8 auta za 50 a lidi budou spokojeně za pár korun jezdit.
Jen nevim proč se mi při tý představě vybavuje tahle hláška
