Elektromobilita

prohledat
1387 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 04.09.2021 do 18.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
13:32:54
02.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 12:30:15:

Baterky v mobilu nebo noťasu vůbec nesrovnávej. To jsou levný LCO mrdky, který jsou stavěný na maximální specifickou kapacitu, mají z principu zoufalý vybíjecí i nabíjecí proudy a přesto se používají rychlonabíječky. Přitom se to zahřívá jako prase i k 50°C a to nesnáší žádná běžná lithiová baterka. Navíc aby ty mobily něco vydržely a neměly zbytečně velké (a drahé) baterie, tak se to nabíjí na 4,3 V na článek, což je něco jako když ze 110kW motoru uděláš 150 kW bez změn na hardwaru.

Mimochodem, když už jsme u mobilovejch baterek, tak mám mobil přes 4 roky starej, trochu lepší Xiaomi a nepozoruju změnu ve výdrži. Od pátka do pondělí to zpravidla vydrží, když na tom nevisim. Zato u koloběžky pokles kapacity pociťuju (byť jde o NMC baterie, podobné technologie jako jsou u dražších EV), ale to je dané tim, že jí každej pracovní den dávám sodu, na kterou není stavěná. Z 16 A mám soft na 24 A, pálim to 10 minut do kopce téměř pořád na maximální proud, nahoře je baterka ohřátá o 20°C a sežere za tu dobu 35% kapacity.



Ano, auto za 50 v elektrice už nikdy nebude. Na druhou stranu je to určitej offset, stačí když ty peníze jednou někde seženeš a pak už je víckrát vydávat nebudeš, protože to dostaneš na šroťáku zpátky. Jinak bych trochu chtěl vidět, jak těm provozovatelům aut za 50 vychází náklady na servis. Po letech běžné praxe, kdy emisema prošlo všechno i se svítícíma chybama na diagnostice, se do toho začíná dost šlapat, což těm různejm vrakům začíná vystavovat stopku. Projdou akorát ty nejstarší s volnejma limitama a s jednotkou, která na sebe nic nebonzne.



Každopádně je to irelevantní, protože zákaz spalováku má bejt až ve 2035, a to je ještě vcelku pravděpodobné že se od toho ustoupí (a bylo by to dobře). Takže i v roce 2050 budou k mání krásné EURO8 auta za 50 a lidi budou spokojeně za pár korun jezdit.

Jen nevim proč se mi při tý představě vybavuje tahle hláška 3



Máš pravdu, Honimíre. Až na to, že vůbec
13:27:16
02.10.2024
saskyn2
-> Bukaj 02.10.24 13:15:31: jenže takových lidí bude celkem hodně a hodně z nich nebude mít komu ty náklady naúčtovat3
13:24:35
02.10.2024
saskyn2
-> Sita 02.10.24 13:14:47: Ano, to souhlas, ale nutno dodat že to co ušetřil tobě na provozu zase nevydělal stát na spotřební dani, což stát bude muset do budoucna při větším počtu elektromobilů nějak jinak vyřešit očesáním danového poplatníka jiným způsobem. A další problém je, že když si za těch čtvrt míče koupíš ten 10 letý fosil tak tak nějak počítáš že bez invetice dalšího čtvrt míče budeš dalších 10 let jezdit a pak to jako 20 leté ještě prodáš za 50 třeba Bukajovi, což u toho elektra ti tam hapruje výměna baterky v ceně půlky novýho auta, kterou bude muset někdo chca nechca zaplatit, aby to auto došlo jednou až k Bukajovi...
13:15:31
02.10.2024
Bukaj
-> saskyn2: Tak já budu asi nadosmrti jezdit škodovkama, případně jinejma autama v podobné cenové kategorii. Když bude dražší benzín, tak holt budu jezdit míň a účtovat vyšší kilometrovou sazbu...
13:14:47
02.10.2024
Sita
-> saskyn2 02.10.24 12:30:15: ale pro uplnost by bylo dobry dodat, ze fosilni golf se stejnou vybavou stal v 2014 cca 650-700 (?) a dnes bude taky za 1/4M (akorat s dvakrat vyssim najezdem) a taky ti ten egolf neco usetril na provozu, takze ten provar zase neni tak hroznej. Realne tak o 200.000 vic nez s fosilem, coz zase za 10 let neni takovy dramo...

EDIT: Mimochodem, bratranec v roce 2001 kupoval novou Fabii Combi 1.4 16V 74kW v trochu lepsi vybave (tusim Comfort?) za 450.000. Celou dobu ji meli v rodine (dojizdela ji mama), nenajeli na ni ani 200tkm a v roce 2021 ji prodali za 20.000, proste procentuelne vyjadreno ani fabie neni automaticky spasa...
upraveno 3x, naposled 02.10.2024 13:22:41
13:13:22
02.10.2024
saskyn2
-> Bukaj: No já bych to srovnával, protože budou tlaky na cenu a tudíž to ošidit tak aby to vydrželo záruku. Jo 80% po 10 letech je krásný, otázka jestli to je při ideáním používání a kolik to bude mít v reálu když lidi budou používat rychlonabíječky atd. A pořád jak psal Palinátor je to auto za 250 a přesně si uhodil hřebíček na hlavičku, jaký bude pro Tebe za 50t auto? Žádný, protože na nový mít nebudeš, 10 letý taky ne a kdyby náhodou si 250 uškudlil, tak tě i tak za 5 let čeká investice do nový baterky v nesmyslný ceně a logicky třeba 15letý nebo 20 letý s novou baterkou ti nikdo za 50 taky neprodá. Takže co si v tvém případě koupíš? Bud budeš jezdit mhd, nebo si setsakra připlatíš...
13:00:25
02.10.2024
Bukaj
-> saskyn2: S mobilama bych to nesrovnával. U mobilu jsou dneska ty dva roky plánovaná životnost (neříkám, že je to tak správně, ale je to tak), u aut je to něco úplně jiného. Tam je plánovaná životnost cca 10 let a i po těch deseti letech (alespoň co jsem porůznu četl) ty baterky jsou na 80% nové baterie, což mi nepřijde nijak katastrofické...4



Sám bych si i elektromobil ze zvědavosti pořídil, kdyby se nějaké na trhu objevovaly v kategorii jako ty mé škodovky (kolem 50 tisíc Kč), ale to je utopie. Pravda - kdysi jsem mohl mít za 40 tisíc Eltru bez baterek - ale baterky dalších cca 90...7
12:30:15
02.10.2024
saskyn2
-> palinator 02.10.24 10:31:51: No já bych s vývojem baterek nebyl zase takový optimista, podívej jakou má výdrž baterka na 2r starém mobilu. Ale těžko říct jak půjde vývoj, pokud jak říkáš, tak to samozřejmě bude mít smysl pro stále víc a víc lidí.

-> palinator 02.10.24 10:37:31: Jenže ceny aut za posledních 10 let výrazně vzrostly, takže ty starší se díky tomu prodávají taky dráž. Ale to je celkem jedno, i kdyby to bylo jak píšeš a cena za 10 let klesla jen o 860000 tak to je 86t ročně, což je pro většinu českých domácností jezdících v jedničkový fábii naprosto nepředstavitelné číslo, to si můžou dovolit lidi co dneska mají na nový auto, ale co si koupí ti, co dneska kupují auto za 50 a jezdí s ním dalších 10 let? Pro ty nic takového existovat nebude, protože na nový elektro přes mega ani na jetý kde bude investice do baterek prostě a jednoduše nikdy nenašetří.
11:19:11
02.10.2024
Jarda/felda
-> palinator: v tom dojezdu bylo geniální řešení v BMW I3 rex, škoda že už se to nevyrábí 8
10:37:31
02.10.2024
palinator
Jinak k ceně desetiletého auta, které už jako nové bylo pěkně blbě použitelné vzhledem k maličké baterce, titěrnému dojezdu, navíc s nechlazenejma baterkama tejranejma častým intenzivním dobíjením, takže jejich degradace jde mnohem rychleji.

Nebál bych se říct, že auto nahovno, skutečně jen na ježdění někde po městě. Ten náš facelift je o něco míň nahovno kvůli o 50% větší baterce.



Původní cena byla tuším kolem 1,1 milionu.



auto.bazos.cz/inzerat/... /volkswagen-e-golf-242-kwh .php
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 10:39:20
10:31:51
02.10.2024
palinator
-> saskyn2:

V zásadě souhlas, jen bych to trochu parametrizoval.



Reálně si myslím, že baterky budou mít časovou životnost větší, než 10 let. To neznamená, že neodejde nějakej modul klidně i v záruce. To ale neznamená vyhodit celou baterku, prostě se to bude kanibalizovat a opravovat v ceně jako za složitější rozvody. Ale ano, pro tak malý nájezdy bych elektriku zatím neřešil.

S každým novým modelem je to auto čím dál vhodnější i pro lidi z paneláku. Dojezd 500 km prostě lidem bohatě stačí a je na nich, jestli jak trubky budou stát někde 20 minut na nabíječce a nebo to nabijou někde u Lídlu, v nákupáku, u bazénu nebo kdekoliv jinde. Uznávám, je na to potřeba myslet, stejně jako že to auto máš mrsknout někam na zahradu, pokud nemáš kabel u vrat.

S každým novým modelem je to auto čím dál vhodnější i pro velké nájezdy. Prostě k tomu průsečíku, kdy EV bude lepší už takřka úplně ve všem, dojde dříve, než si spousta lidí dokáže připustit. Kapacity baterek stále rostou, přitom koncové prodejní ceny klesají. A není důvod se domnívat, že by se ten trend měl zastavit.

S tím pádem hodnoty bych to taky zase tak nepřeháněl, protože specifickou věcí EV bude výrazně větší zbytková hodnota i úplného šrotu, protože je to obrovská sbírka kovů i nekovů. Vyměklé baterky, které zůstanou funkční, se pak budou prodávat do baráku k FVE. Radši teda do nějaké akumulátorovny 3

Další věc je, jakou rychlostí se vozový park obnovuje. Na to, abys dosáhl 20% podílu registrovanejch aut, budeš potřebovat řadu let a elektromobilky by klidně mohly jet naplno.

Pak teda nastává otázka, jestli bude dostatek materiálů pro baterky, dostatek mědi, přizpůsobená energetická infrastruktura, ozeleněná nebo ojádrovaná energetika, aby to celý dávalo nějakej smysl...
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 10:32:28
10:12:35
02.10.2024
saskyn2
-> palinator: Já jsem se o tom ted bavil s kolegou na geometrii. Je to nadšenec do „novot“ a má na to úplně stejný názor jak já. Elektro je super svezení, ticho, skvělá akcelerace, ale prostě není pro každého. Říkal že za 10 let najezdil 39.000km. V reálu to bude tak cca životnost baterek a po těch 10 letech bude to auto prodejný tak za 1/10 svý původní ceny, to se mu vyplatí jezdit raději taxikem kterej mu bude každý den stát u baráku, otvírat dveře a říkat pane3

Elektro je pro lidi co jezdí pravidelně krátký trasy při který to může dobít. Není to pro lidi z paneláku, není to pro lidi co jezdí minimum km, není to pro lidi který jezděj extremně dlouhý trasy a není to ani pro lidi který jsou líný např zajíždět na zahradu kvůli dobíjení. Takže když to shrnu tak výhodný je to pro cca 20% populace. To teda neřeším ekonomiku, která je aktuálně zvrácena pokutama pro automobilky a dotacema pro elelktro a spotřební daní na benzín. Tahle výhoda pomine jakmile to bude mít dostatečný počet lidí, protože stát ty prachy někde brát musí. Stačí se podívat do minulosti, taky stát štědře dotoval plynový kotle a ted všichni budou platit povolenky...
09:59:27
02.10.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Udělal jsem edit...
09:57:52
02.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 02.10.24 09:53:52: To nic nemění na tom modelu, co popsal pán. Nebo z tvého pohledu ano?
09:53:52
02.10.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jakože o 150 litrů levnější Karoq, v sociální výbavě a turbovaným litrem, to nějak vytrhne?



Já pořád nevim proč by si měli lidi s podprůměrným platem nárokovat nový auta. Aut je jako sraček v ceně od dvou tisíc do několika milionů, nikdo není existenčně ohrožen (ne)mobilitou a ještě dlouhý roky tomu tak bude dál. Jen to bude těžší o to, že jsou auta čím dál složitější a servisně nákladnější.

Hláška o ojetině z firmy je úplně mimo, protože stejnou optikou by se dalo nahlížet na trh spalováků, kde objevení toho že je motor roky tejranej je mnohem těžší, než zdiagnostikovat EV a koneckonců, dokázat ho vůbec nějakým macešským chováním zkurvit.
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 09:57:24
21:29:32
01.10.2024
Jirik_Tuňák1983
Asi tak....



Pavel Pudil

Před 53 minutami

S cenou od 800 tisíc z toho žádný trhák nebude.

Ne v okamžiku kdy si cílová skupina, což je u mě střední třída má spořit na důchody, vychovat dvě a více dětí, zrekonstruovat bydlení na energetický neutrální ....... To se bavíme o investicích v řádu milionů a na to s průměrným platem 45 tisíc na který ještě dvě třetiny lidí nedosáhnou v životě nemůžete ušetřit. O nevěřím tomu, že se najde tolik šílenců, který si koupí ojetý elektromobil který drandil ve firmě. Iluze.



www.seznamzpravy.cz/clane k/tech-technologie-skoda-a uto-suv-elroq-cena-261784
upraveno 1x, naposled 01.10.2024 21:29:43
10:19:09
29.08.2024
palinator
-> pavucina:

Jo, to je dobrá otázka. 3 Jelikož člověk nenabíjí s elektroměrem a pokaždý má jinou cenu elektřiny, tak je to všechno dost odhad. Doma nabíjím celkem za 6,5 Kč/kWh v NT, teď by to mělo klesnout na 5 Kč/kWh. Když se mi podaří někde nasát elektřinu z FVE se spotem, tak řekněme mezi 0,50-2 Kč. Dlouhodobá spotřeba auta i se ztrátami a případným předtápěním bude někde kolem 15 kWh/100. Podle PC v letním půlroce i s klimatizací není problém jezdit za 11 kWh/100. Rychlost 100 km/h mimo obec, v obci podle potřeby, do 70 km/h. Dálnice nemám nikde v okolí. Samozřejmě když je trasa rychlá, tak se to tomu autu vůbec, ale vůbec nelíbí a spotřeba roste raketově. ID je na tohle prej mnohem lepší.

Pokud budu brát worst-case případ, tak dlouhodobě to vychází na cca 1 Kč/km v palivu. Servisní dokumentaci k tomu nevedu, protože klasické aplikace budou vykazovat nesmysly. Možná si udělám vlastní v Excelu. Každopádně to auto za 18000 km chtělo jen sadu letních kol 6000+11000 ALU (levnej rozměr 205/55 R16), občas to umejt, vyluxovat, jednou se měnila brzdovka 2480, dám tam novej pylák (350?) a zbytek jen prohlídky (1280?).

Takže za servis 1,17 Kč/km? 3 A když odečtu ty hliníkáče, tak 0,56 Kč/km? Au. 3



Jen pojistka je teda drahá jako prase. A samozřejmě až lehne baterka nebo to celý shoří.
upraveno 3x, naposled 29.08.2024 10:21:37
22:19:00
28.08.2024
Nwkt
-> Jarda/felda 28.08.24 20:46:55: záleží co vše s tím souvisí, pokud i kalibrace lidarů/kamer tak to neumí každý obyč servis
20:54:19
28.08.2024
pavucina
-> Jarda/felda: Tak muže, ale auto je do 80kkm v záruce, tak nehodlám řešit, že tam neco zkurvili, a pak nevymění něco na záruku. A jsem si jistý, že před koncem záruky, kdy to dám do servisu(nemusel bych), vymeni vsechny 4 tehlice, pulku ramen atd... Oni řikají, že když jsou siláče opotřebení na 20%(nevím jak to měří), tak je automaticky mění. To bych byl blbej to tam nedat.
20:46:55
28.08.2024
Jarda/felda
-> pavucina 28.08.24 19:16:58: a to tu geometrii nemůže udělat každý servis za nějakých 15 stovek ? 1
19:16:58
28.08.2024
pavucina
-> palinator: Za kolik ti to jezdí na km ?



Jinak střípek z provozu Tesly 3 Perfomance 2022:

Nacenení geometrie 6300,- To mě nasralo, reklamance na hlučný podvozek termín za měsíc, den předem posunutí o další měsíc 3 . Jak všichni rikají, ze to do serivsu nemusí, tak nemusí, ale když tam potřebujes, tak to stojí za to.
upraveno 1x, naposled 28.08.2024 19:17:27
08:06:39
28.08.2024
palinator
Střípek z provozu.. Rozšířená prohlídka + výměna brzdové kapaliny: 2480,-

Vloni normální prohlídka za cca 1300,-
08:49:07
23.08.2024
Borderer
-> Bukaj: Spíš zajímavý, že se tam dle všeho od roku 2019 nic moc nezměnilo a raketovej boom elektroaut se nekoná. Taky si pamatuju, že na dálnici E6, připadně i sinice "I. třídy" od Göteborgu na jih samá tesla, e-golfy atd. Ale severněji sme za celou dovolenou potkali jediného znuděného Teslistu, kterak se nudí na nabíječce....a po našem asi tříhodinovém výletu se tam stále nudil... 3
07:45:47
23.08.2024
vhml
-> Bukaj 23.08.24 07:32:37: to nějak i souhlasí s tímhle
Levná dovolená? Do Norska elektromobilem! Ujeli jsme 9500 km za 14 dnů
07:32:37
23.08.2024
Bukaj
Kdyby někoho zajímalo, jak to aktuálně vypadá s elektromobilitou ve Skandinávii...

(data nejsou statisticky věrohodná, pouze odpozorováno v provozu)2

Švédsko (a koneckonců i Dánsko) jsou na tom s četností elektromobilů asi na podobné úrovni, jako Německo a možná se k tomu částečně přibližuje i Česko - na venkově je elektrovůz spíše raritou, ve městech poměrně běžná záležitost.

V Norsku je elektromobilů (skutečných EV, ne hybridů) znatelně více, hlavně na jihu a tam, kde hustota osídlení nabízí i hustší síť dobíjecích stanic. V odlehlejších částech země je to podobné, jako všude jinde - spoléhá se hlavně na klasické spalováky.

Asi nejzajímavější je to ve velkých městech a na dálnicích na jihu země - tam už je poměr EV:fosil cca 1:1 (pokud počítám pouze osobní vozy, ne užitkové)...

...například v odpoplední špičce na průtahu skrz Oslo a navazujících dálnicích (takový ekvivalent pražské jižní/štěrboholské spojky a prvních 30 km D11 nebo D1) byly EV možná i v mírné převaze (cca 65:58 EV:fosil, pak mne přestalo bavit to počítat)... 9

Jinak mimo osobáků a speciálních vozů (jednoúčelová městská vozítka pro údržbu či rozvoz čehosi) je asi jediný seriový "neosobák" v provozu k vidění ten nový "tranďák" (myslím, že se to jmenuje VW ID-Buzz nebo tak nějak?)...
zvětšit Elektromobilita - obrázek od Bukaj vložen 23.08.2024 07:32:37
14:13:39
31.07.2024
David29
-> King: Spousty z nich hlavně ví, že auto bržděním dobíjí. Takže jízdní styl pomalu na 140 a pak brzdit taky není vyjímkou 3
19:39:47
30.07.2024
Tomaso435
-> gim 30.07.24 13:13:35: D11, tam se snad jinak nejezdí. Krom teda kraje od Čerňáku, kde pravý pruh je rychlejší a v levým jak vláček všichni střídavě zrychlují a prudce brzdí.



Jinak jezdím vždy prázdným pravým. Ty v levo beru už po těch letech jen jako překážku.
13:13:35
30.07.2024
gim
-> King: to mi stačilo minulý týden D11 cesta směr Krkonoše. Odpolední páteční provoz a polák v plachtovým Ducatu - od nájezdu u Ikea do Poděbrad v levém pruhu pevných 115 nebo méně. Nepřidal, neuhnul. Před sebou 2km místa v obou pruzích, na fotonovou léčbu nedočkavý, ani jejich troubení a posunky nereagoval, jel si svoji. V rámci ušetření nervů, jsem se zařadil u sjezdu na Č.Brod do pravého mezi kamčáky a do Poděbrad jsem ho souvislou jízdou asi 5x předjel. Předpokládám že takto pokračoval až do Jaroměře. Já to vzdal a jel jsem raději na Jičín.
12:36:49
30.07.2024
Jozka
-> King: Tímto stylem jsem kdysi absolvoval trasu Praha - Hannover jako spolujezdec v dodávce.. Dodnes tu jízdu vedu v top five mezi hororovými..3
12:14:15
30.07.2024
King
-> palinator 30.07.24 10:25:59: Ne, min to zere v pravym, kde se povesis za kamion a ten te za hubicku dotahne z Praheee az do Rise1
10:25:59
30.07.2024
palinator
-> King:

V levym to míň žere? 3
09:48:46
30.07.2024
King
Jenom takovej postreh z letnich sluzebek - co predvadej svatecni Nemci, Danove a Rakusaci treba na D8 na Dresden je hlina, ale ty pacienti v elektrovozitkach, co se dokazou batolit dlouhy kilometry 110-120 v levym - to je top. Ze se da jet treba kilometr vyrazne rychlejc v pravym - to nikoho nevzrusuje1
09:07:53
30.07.2024
palinator
-> pavucina:

Třeba se jednou dočkáme vozu "pro konzervativnější zákazníky".. 6



Dřív tuhle roli hrála právě Škodovka, který strohej a nezajímavej design byl vytýkán. Dneska je ta doba už pryč a je to automobilka, která se už od Hyundaie, Fordu nebo VW ničim neodlišuje. Alespoň tedy designovým a ergonomickým jazykem.
21:56:09
29.07.2024
pavucina
-> palinator: Rozhodne souhlas, jsem to napsal moc strikne, spis mi slo o interier a ovládání auta, než o to ze je to cista predelavka z ICE i s prednim nahonem. Proste ve zkratce na MEB platformu posadit golfa s upravenou aero, atd...
09:51:09
29.07.2024
palinator
-> pavucina:

Tak já si myslim, že ten přední náhon u Golfa je přežitek a překážka pro určitej fun factor. Už těch 100 kW to má problém ve městě přenést na silnici. Celkově mi nepřijde dobrý dělat elektriku ze spalováku, stejně to auto má tolik specifickejch dílů, že plug and play to není.

Co mi vadí, že každý elektrický auto, který vznikne na papíře jako novostavba, je prostě hnusný. Interiér se mi líbí snad jen v Mercedesech, exteriér mě nejmíň uráží asi u Tesly.



To nemůžou vzít designéra od běžného ICE VW a obalit platformu něčim na pohled konzervativním? Mně přijde, že se pořád BEV snaží odlišovat seč to jen jde, ale domnívám se že ti, na který to zabíralo, už EV mají a ostatní to jen odrazuje.
19:24:16
27.07.2024
Nwkt
-> U-Geen: fakt to nechceš
09:23:00
27.07.2024
pavucina
-> palinator: Bohužel dost veci je legislativne (treba ten line assist), a zbytek jde docela slusne donastavit a nebude to nabrzdovat zatacky atd...

Jinak to auto ma 1800kg, 2300kg je tipuji maximální hmotnost.

Doufam ze tam jednou zacnou davat ten vylepsenej 210kW motor co je ted v ID7.



Ale co si budem, presto že jezdím teslou(kde už i já řákám, ze do 130 jako kráva), tak se mi porad nejvic libi koncept eGolfa, ale skoda, že to nedostalo facelift v podobe lepsi baterie a motorů, proste normální auto, jen na elektriku.
14:47:28
26.07.2024
U-Geen
-> palinator: hele me se to - mezi EV - docela libi... ale jeste jsem to nepotkal nazivo.
13:29:25
26.07.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Jenže jsou úzké/blízko u sedačky... kámoš to řeší tak, že se opírá o spolujezdcovu opěrku. 3 Pro menší postavy to možná vyhovuje.
upraveno 1x, naposled 26.07.2024 13:29:47
13:27:18
26.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 26.07.24 12:24:45: Tak zrovna ty dělené opěrky mi i přijdou super. Každý si nastaví výšku podle sebe a nečmrdláte o sebe lokty. Tím spíše, když je řidič nebo spolujezdec chlupatej a potí se. 1
12:24:45
26.07.2024
palinator
Dneska mě svezl kámoš ve faceliftované ID3. Působí to, jako kdyby to vyvíjeli inženýři z Aliexpressu. Podvozek, pohon, brzdy, dojezd, všechno velmi dobré, ale ve špatném autě. Ovládání všeho přes dotykové ovládání, po každém "startu" se reaktivuje line assist, k jeho vypnutí je potřeba asi 5 úkonů. Pořád to auto kecá do řízení, nabrzďuje do křižovatek, brzdí to kvůli provozu, že jsou zbytečně dlouhé mezery, neustálá rekuperace "vycucaná z prstu" zhoršuje spotřebu, člověk musí furt plynem korigovat, aby se auto chovalo nějak normálně. Tenhle fašismus teda začal už s e-Golfem, ale ten jen nabrzďuje na rychlostní omezení, které má nahrané kdesi v mapách a při troše zkušenosti se dá eliminovat nebo si na to zvyknout. U ID3 je těch manipulací potřeba dělat mnohem víc.

Co je ale fakt super - jede to jako kráva, i když měla baterka jen 40 %. Váží to skoro 2,3 tuny, papírově to má 150 kW, ale pocitově to jede výrazně líp, než 100kW e-Golf, kterej váží necelých 1,7 t. Super je podvozek, jeho jistota a zároveň komfort, ticho na palubě i na rozbité cestě. Dobré jsou i sedačky, konkrétní kus měl nějakou světlou alcantaru, elektricky ovládané, masážní přední sedačky. Špatné jsou dělené loketní opěrky, jak z 307 nebo autobusu. Pro EV jsou dobře vyřešené brzdy, které mají dlouhý krok pedálu a jde tak citlivě dávkovat míra rekuperace, čímž je více využitelná.

Kámoš má to auto jako přidělené služební, jezdí křížem krážem přes půl republiky a dojezd, resp. případné rychlonabíjení, ho prý neomezuje - dojezd i po dálnici přes 400 km. Sere ho spíš provedení toho auta, mj. i tlačítka multifunkčního volantu, volič "převodovky", je to celý takový hnusný zevnitř i zvenku. Technologicky ale paráda.



Foto ilustrační



Konec hlášení v elektrickém jazyce
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 26.07.2024 12:24:45
22:07:14
12.07.2024
Bukaj
-> 11mAjA11 11.07.24 20:53:05: Ale tohle není případ neznalosti, tady jde především o selhání komunikace s klientem a problém s egem některých zodpovědných lidí - neschopnost připustit, že chybili a vlastní (nebo kolegovu) chybu vůbec uznat a adekvátně reagovat (omluva a návrh řešení).

Takový přístup ("mrtvý brouk") bych možná očekával od někoho, kdo mi prodá třeba bazarového walkmana za pár stovek, ale rozhodně ne při koupi nového vozu (bez ohledu na značku a kupní cenu)...8
10:40:40
12.07.2024
palinator
-> 11mAjA11:

Tak ono když jdeš ve VW řešit nestandardní chování Climatronicu a ptáš se, jestli se neřešilo nějaký TPI nebo něco, aby se přehrál software a jeden parametr šel VAGem přizpůsobit (hází to totiž chybu), tak nakonec mluvíš se šéfem servisu, kterej z tebe dělá debila že "závada se neprojevila" a když teda chci ukázat, jak se neprojevila (Climatronic se po uspání jednotek resetuje do defaultních 22°C), tak mi řekne, že to pak nastavil zpět na 22°C. 3

Nakonec to končí na tom, že se mě ptá, jak to auto jezdí, že s tim k nim jezdí "jeden pán"....



Možná jsem to tu popisoval, ale je to fakt otravný pokaždý přenastavovat Climatronic na LO, aby to vztekle netopilo 5kW přímotopem po každým otočení klíčku po dobu 8 měsíců v roce.
upraveno 2x, naposled 12.07.2024 10:42:38
20:53:05
11.07.2024
11mAjA11
Problém servisní sítě Hyun je opravdu tristní přístup ke školení odborných pracovníků v servisech..v Česku to není úplně největší extrém, ale žádná sláva to teda není..

Bohužel Ioniq 6 je velká neznámá troufnu si říct pro velkou většinu servisů v Evropě..v Koreji to asi bude lepší..ale je tu pořád to ale..je to velice složitá změť komponentů..to jen tak obecně, že EV opravdu nemůže opravovat kde kdo jen tak..
08:28:39
11.07.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

To už jsem před nějakou dobou viděl a do té doby jsem netušil, jak složité EV taky umí být.. 8
14:48:07
10.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 10.07.24 14:36:56: Nevím, neznám ani jedno.
14:36:56
10.07.2024
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Poslechl bych si to radsi od akcelerace electric..který s tímto příapdme přišel jako první. Kanál nejrychlejší tesla je takový no... škoda slov.
14:18:38
10.07.2024
Jirik_Tuňák1983
Pán velmi příjemný na poslech.



Vyhrožování, právníci, ignorace a arogance - Hyundai Domanský a šílený příběh Petra Nováka | 4K
21:56:10
01.07.2024
castrol
-> michael: 157
05:51:37
01.07.2024
michael
PRVÁ JAZDA | Škoda Elroq | Menší brat Enyaqu, ale iba v kufri | Motoring TA3
Extreme Tyres