skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1370 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 04.09.2021 do 05.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Syny: Kratky trasy, studenej motor... Vypalit jizdou po dalnici nebo pres diagnostiku.
-> King 06.10.24 09:22:11: Jak se da poresit "klasicky ucpanej DPF"? A proc je vubec "klasicky ucpanej"? Sice jsem mel na Golfu o 100 tkm min, ale DPF byla zrovna jedna z mala veci, co fungovalo bez problemu 

-> saskyn2 04.10.24 12:09:18: Zrovna minulej tejden nejak Dajana browsovala vecer mezi "televiznima novinama " na ruznejch tv kanalech a 2x tam zaznelo, kterak se na emisich caruje, aby prosly ruzny "dymovnice ", takze bych to videl jako palebnou pripravu na dalsi srouboutahovani. Prece neni mozny aby muj 18-letej dehtovej mnichovskej vrak s 360tkm na hrbu prosel emisema s prstem v nose a na STK s vysledkem 0-0-0!
Ale stalo me to 1500 navrch za "pripravu a procedeni STK" v servisu. Ta priprava spocivala v tom, ze jsem si sam udelal komplet zadni brzdy vc. rucky, vymenil zadni měchy a poresil klasicky ucpanej DPF, servis ma vlastni emisku, a na STK s tim jezdi doochodce-brigadnik. Ale outsorcing je jistota


-> Sita: Souhlasím, až na to že tu statistiku podle známejch tu dělal právě palinátor, já tu hned na začátku psal tohle-> saskyn2 03.10.24 17:42:36: Lidi do kolbenky asi částečně ano, ale víš o těch lidech prd, jestli z tý kolbenky jedou nakupovat do Makra, vyzvedávat děcko, nebo nebo za dědkem do důchodáku vezou nákup. To platí i pro -> palinator 03.10.24 12:44:35: soudit někoho a tvrdit že stání v koloně je důkazem společenského postavení je píčovina na ntou a jen důkaz jaký máš malý rozhled, ty lidi vůbec neznáš a nevíš jejich důvody
jako s tou statistikou ma Palinator pravdu, to fakt nejde extrapolovat podle par svejch znamejch :D
Ale jinak souhlasim ted s Bordererem ohledne STK a ja bych to jeste rozsiril na autoskoly. Syn ted dela autoskolu a reknu vam: nenauci ho tam poradne nic, drahy je to jak blazen a jeste trva roky nez se mistri uraci mu dat termin na jizdy... Chybi mi moznost si kluka pripravit sam a poslat ho rovnou na zaverecky :D
Ale jinak souhlasim ted s Bordererem ohledne STK a ja bych to jeste rozsiril na autoskoly. Syn ted dela autoskolu a reknu vam: nenauci ho tam poradne nic, drahy je to jak blazen a jeste trva roky nez se mistri uraci mu dat termin na jizdy... Chybi mi moznost si kluka pripravit sam a poslat ho rovnou na zaverecky :D
-> saskyn2: Jak se rozpalinátoroval, což? 
Předpokládám, že mi napíše něco ve smyslu "a ty jdi taky do prdele".

Předpokládám, že mi napíše něco ve smyslu "a ty jdi taky do prdele".

-> Borderer 04.10.24 14:03:16: Ač si tím pod sebou podřezávám větev protože se na realizaci stk také občas přiživím, tak musím chca nechca přiznat že v tomhle s tebou musím souhlasit, stk je jen zbytečná buzerace na které se živí obrovský moloch lidí a přínos to má prakticky nulový. Ale ono to bohužel v našem státě takhle funguje všude, účedník vymyslí lejstro k jehož realizaci nabere další dva úředníky. Někde jsem četl že počet státních zaměstnanců se od roku 1990 skoro zdvojnásobil, tak jak asi máme mít na důchody, když odvody stát platí za dvojnásobek lidí.
-> palinator: No a jakej je rozdíl pro tebe, jako nabouranýho, že to do tebe poslal starej, ohnilej pekáč s dírou v podlaze nebo zdravej kus? Auto máš zbořený tak jako tak a výsledný stav majitele pekáče je čistě jeho věc.
-> saskyn2: Když já sem asi zastánce toho, co se nedávno stalo na Ukrajině - STK bylo skrze neukočírovatelnou korupci zrušeno a stav vozu je čistě věcí majitele. Jezdi si v čem chceš, ale jestli uděláš průser, protože ti selžou brzdy, sedřem z tebe kůži a půjdeš si sednout. To samý s emisema, jezdi si, ale jakmile zjistíme, ze neplníš, 30 dní a pak šup na přeměření.
Tvl. každej kolem sebe mává presumpcí neviny, ale v tomhle kolotoči je to přesně naopak a nikoho to nesere....
-> saskyn2: Když já sem asi zastánce toho, co se nedávno stalo na Ukrajině - STK bylo skrze neukočírovatelnou korupci zrušeno a stav vozu je čistě věcí majitele. Jezdi si v čem chceš, ale jestli uděláš průser, protože ti selžou brzdy, sedřem z tebe kůži a půjdeš si sednout. To samý s emisema, jezdi si, ale jakmile zjistíme, ze neplníš, 30 dní a pak šup na přeměření.
Tvl. každej kolem sebe mává presumpcí neviny, ale v tomhle kolotoči je to přesně naopak a nikoho to nesere....
-> palinator: njn bez práce nejsou koláče...a po digitalizaci a nutnosti dalšího papirovani a nedej bože nutnosti pasivních novostaveb bude ještě hůř, mnohem hůř...
-> saskyn2:
Nadávám na dostupnost bydlení, protože i pro mě to není úplně jednoduchý, aby to plnilo nějaký standardy a už vůbec si to nedovedu představit u někoho, kdo bere průměrnej nebo podprůměrnej plat.
Takže i kdybych měl už zrekonstruováno a zaplaceno, tak na to nadávat budu dál, protože to je ta nejklíčovější životní potřeba a přitom je reálně ze všeho nejhůř dostupná. Ať už do vlastnictví nebo nájmu.
Nadávám na dostupnost bydlení, protože i pro mě to není úplně jednoduchý, aby to plnilo nějaký standardy a už vůbec si to nedovedu představit u někoho, kdo bere průměrnej nebo podprůměrnej plat.
Takže i kdybych měl už zrekonstruováno a zaplaceno, tak na to nadávat budu dál, protože to je ta nejklíčovější životní potřeba a přitom je reálně ze všeho nejhůř dostupná. Ať už do vlastnictví nebo nájmu.
-> palinator 04.10.24 12:14:11: Tak to jsme se jen blbě pochopili, že existuje nějaký procento lidí který to fakt kriticky nepotřebujou to nejsme ve při
Ale já mluvil o tom že je docela velký procento který ho kriticky potřebují a fakt nemají na to si koupit ojetý auto za 250 a za 5 let do něj nacpat dalších 250 za baterky.
Nemáš zač děkovat, já myslím že to není úplně detailní rozbor, někdo by zajisté uměl udělat lepší, jen si pamatuju jak nadáváš na nedostupnost bydlení, tak jsem k tomu jen podotknul že problém bude právě v tom pracovním socialismu a vytvořených hodnotách, tak se nezlob


Nemáš zač děkovat, já myslím že to není úplně detailní rozbor, někdo by zajisté uměl udělat lepší, jen si pamatuju jak nadáváš na nedostupnost bydlení, tak jsem k tomu jen podotknul že problém bude právě v tom pracovním socialismu a vytvořených hodnotách, tak se nezlob


-> saskyn2:
Tyvole od začátku jsem psal, že někdo (bude jich většina) auto prostě potřebuje, do toho nijak nekéruju a je to pro něj kritická věc. Ale taky jsem napsal, že existuje nemalý procento těch, který to fakt kriticky nepotřebujou nebo nepotřebujou mít v rodině auta 3. Takový pak nepotřebujou brečet nad tim, že neseženou auto za 20, ale budou muset koupit něco za kilo.
Tetka a strejc z Prahy jezdili roky po Praze sockou a teď na to serou "protože se jim nechce", takže fakt nejsou všichni Pražáci tak uvědomělý, jak píšeš.
A děkuju za rozbor mé osoby, mé práce a odměny, kterou za ní dostávám. Asi se budeš divit, ale investice do infrastruktury neprobíhají v čase rovnoměrně a naše firma si může dovolit takový socialismus, že neprovozuje styl "v prosinci ho vyhodíme a v březnu zase někoho naberem až bude práce víc". Můžeš mi klidně poradit jinou práci v oboru, za kterou dostanu víc. Ono to totiž zatim bylo vždycky obráceně. Peněz míň za víc práce.
-> Borderer:
Myslíš že v případě nehody se shnilej škopek chová stejně jako zdravej?
Tyvole od začátku jsem psal, že někdo (bude jich většina) auto prostě potřebuje, do toho nijak nekéruju a je to pro něj kritická věc. Ale taky jsem napsal, že existuje nemalý procento těch, který to fakt kriticky nepotřebujou nebo nepotřebujou mít v rodině auta 3. Takový pak nepotřebujou brečet nad tim, že neseženou auto za 20, ale budou muset koupit něco za kilo.
Tetka a strejc z Prahy jezdili roky po Praze sockou a teď na to serou "protože se jim nechce", takže fakt nejsou všichni Pražáci tak uvědomělý, jak píšeš.
A děkuju za rozbor mé osoby, mé práce a odměny, kterou za ní dostávám. Asi se budeš divit, ale investice do infrastruktury neprobíhají v čase rovnoměrně a naše firma si může dovolit takový socialismus, že neprovozuje styl "v prosinci ho vyhodíme a v březnu zase někoho naberem až bude práce víc". Můžeš mi klidně poradit jinou práci v oboru, za kterou dostanu víc. Ono to totiž zatim bylo vždycky obráceně. Peněz míň za víc práce.
-> Borderer:
Myslíš že v případě nehody se shnilej škopek chová stejně jako zdravej?
-> Borderer: To mi připomnělo jak tu Palinátor nadával na ten shnilej autobus. Akorát se teda dodatečně zjistilo, že v článku pro ovce někdo(samozřejmě omylem
) zapomněl dodat že byl na moldavskejch značkách, tj. tady nikdy technickou neabsolvoval


-> palinator: Přesně tak a pak normálního člověka s tak nějak udržovaným "veteránem" vyhoděj za banalitu, aby plnili kvóty....na druhou stranu co je komu po tom, že někdo chce jezdit v rezatým škopku, pokud je technicky v pořádku? Díra v prahu nikoho zranit nemůže a ze statistik vyplývá, že počet nehod zaviněných stavem vozidla je minimální.
-> palinator 04.10.24 10:45:01: Tak hlavně že si nám tu vnutil sebe, tvoje známý a přítelkyni a pak napíšeš že neuznávám nějaký statistiky a beru všechno podle "takhle to dělám já, tak to tak dělá každej"
Tak se holt smiř s tím že všichni to nemaj jak Ty. Co znám lidi tak fakt nejezdí autem protože chtějí, ale protože to má smysl, ale třeba je to v Praze jinak a tenhle společenský status k nám z Pardubic taky jednou dojde.
A nezlob se trochu si kopnu mimo téma. Fakt bych se chtěl v práci tak nudit, abych si mohl povídat s ChatGPT. Přesně takovýhle lidi pak nejvíc řvou o nedostupnosti bydlení protože holt za takovou práci dostanou odpovídající odměnu...
Tak se holt smiř s tím že všichni to nemaj jak Ty. Co znám lidi tak fakt nejezdí autem protože chtějí, ale protože to má smysl, ale třeba je to v Praze jinak a tenhle společenský status k nám z Pardubic taky jednou dojde.
A nezlob se trochu si kopnu mimo téma. Fakt bych se chtěl v práci tak nudit, abych si mohl povídat s ChatGPT. Přesně takovýhle lidi pak nejvíc řvou o nedostupnosti bydlení protože holt za takovou práci dostanou odpovídající odměnu...
-> Borderer:
Co mi nestačí? Mně stačí vidět jak se auta "do práce" na technickou připravujou. Shnilý hnusný plesnivý škopky, díry se zalepěj sklolaminátem, rez překreje bitumenem, emise se naměřej na jinym autě a jde se od toho. Zaplatí se pětikilo navíc za "správný poplatok" a jeto.
Co mi nestačí? Mně stačí vidět jak se auta "do práce" na technickou připravujou. Shnilý hnusný plesnivý škopky, díry se zalepěj sklolaminátem, rez překreje bitumenem, emise se naměřej na jinym autě a jde se od toho. Zaplatí se pětikilo navíc za "správný poplatok" a jeto.
-> saskyn2 03.10.24 17:42:36:
Jasně, ty známý a příbuzný se kterejma se o tom bavim vůbec neznám. Neznal jsem i svou přítelkyni, která měla pracoviště 7 minut chůze od nádraží, ale já kvůli ní musel jak píčus na koloběžce projet (případně jít pěšky) půl města, protože chtěla jezdit autem. Mnohdy jsem 3 km před cílem vystoupil a jel na koloběžce, protože to po cyklostezce bylo rychlejší než na zacpaný silnici. A že by domu tahala denně rohlíky nebo Primalex jsem si teda za těch 6 let fakt nevšim.
Kolegové kteří se mě ptali proč jezdim vlakem, jestli kvůli prachum nebo čemu, mi asi taky chtěli podprahově vnutit kýbl Primalexu.
Ty absolutně neuznáváš nějaký statistiky a bereš všechno podle "takhle to dělám já, tak to tak dělá každej". Přitom to není pravda a budou desítky procent těch, který jezděj autem úplně k hovnu v rozsahu minimálně pár dní v týdnu. Platí to i pro služební cesty. I tady se na delší vzdálenosti snažim využívat vlak, i když stojí nový auto před barákem. Kolega ne, ten si vezme auto, i když to vlakem vyjde o půl hodiny rychlejc i s cestou na nádr.
E: Pro prdel jsem dal dotaz na ChatGPT a tam mi napsali, že se odhaduje asi 20-30% jízd, které by mohly být nahrazeny veřejnou dopravu bez objektivního snížení komfortu nebo rychlosti přepravy. Platí pro městskou oblast s dobrou dostupností veřejné dopravy.
"Hlavní překážkou je často spíše zvyk, preference pro pohodlí a psychologické faktory, než reálné nevýhody veřejné dopravy."
Jasně, ty známý a příbuzný se kterejma se o tom bavim vůbec neznám. Neznal jsem i svou přítelkyni, která měla pracoviště 7 minut chůze od nádraží, ale já kvůli ní musel jak píčus na koloběžce projet (případně jít pěšky) půl města, protože chtěla jezdit autem. Mnohdy jsem 3 km před cílem vystoupil a jel na koloběžce, protože to po cyklostezce bylo rychlejší než na zacpaný silnici. A že by domu tahala denně rohlíky nebo Primalex jsem si teda za těch 6 let fakt nevšim.
Kolegové kteří se mě ptali proč jezdim vlakem, jestli kvůli prachum nebo čemu, mi asi taky chtěli podprahově vnutit kýbl Primalexu.
Ty absolutně neuznáváš nějaký statistiky a bereš všechno podle "takhle to dělám já, tak to tak dělá každej". Přitom to není pravda a budou desítky procent těch, který jezděj autem úplně k hovnu v rozsahu minimálně pár dní v týdnu. Platí to i pro služební cesty. I tady se na delší vzdálenosti snažim využívat vlak, i když stojí nový auto před barákem. Kolega ne, ten si vezme auto, i když to vlakem vyjde o půl hodiny rychlejc i s cestou na nádr.
E: Pro prdel jsem dal dotaz na ChatGPT a tam mi napsali, že se odhaduje asi 20-30% jízd, které by mohly být nahrazeny veřejnou dopravu bez objektivního snížení komfortu nebo rychlosti přepravy. Platí pro městskou oblast s dobrou dostupností veřejné dopravy.
"Hlavní překážkou je často spíše zvyk, preference pro pohodlí a psychologické faktory, než reálné nevýhody veřejné dopravy."
-> palinator: Ekovýpalný, emisní povolenky pro koncovýho uživatele na veškerej fosil nebo buzerace na STK ti nestačí? Neříkám, že má po silnici jezdit kdejakej šrot, ale ve výsledku je i tohle jen byznys s přidanou hodnotou nula....byť je pravda, že třeba zde modelový vůz jedničková Fabie ekovýpalný neplatí, ale v době zavedení to taky bolelo dost lidí.
-> King: To si myslíš špatně

-> saskyn2: Je jich dost. Nemluvě o tom, že spousta z nich by klidně mohlo mít HO jako za covidu
Pak zde máme většinovej zájem.
Ono kdyby bylo dost rodičů, co jezdí pro dítko po 16h - školky a družiny dřív běžně fungovali i déle, jen se to třeba po 16h sloučilo do jedné třídy, nebo já měl třeba i babičku.
Fakt zlatej covid, to se jezdilo krásně.. Jsem pro mýto do Prahy a složitější parkování všema deseti. A nemusí to být nic platného 24/7, stačí dopolední hodiny všedního dne. Tím by se to vyfiltrovalo a jezdili by autem skutečně jen ti, co to potřebují
Nejhorší to je okolo kancelářských budov - auta na zákazu, na chodníku, ČS v obležení zaparkovaných aut. A pokud jsou kancly někde u sídliště, tak někdo místní je bez šance zaparkovat.
Kdyby MP aspon jezdila a odtahovala ty, co stojej jak nemaj - už to by stačilo a motivovalo by to spousta lidí tím autem prostě nejet


-> saskyn2: Je jich dost. Nemluvě o tom, že spousta z nich by klidně mohlo mít HO jako za covidu
Pak zde máme většinovej zájem.
Ono kdyby bylo dost rodičů, co jezdí pro dítko po 16h - školky a družiny dřív běžně fungovali i déle, jen se to třeba po 16h sloučilo do jedné třídy, nebo já měl třeba i babičku.
Fakt zlatej covid, to se jezdilo krásně.. Jsem pro mýto do Prahy a složitější parkování všema deseti. A nemusí to být nic platného 24/7, stačí dopolední hodiny všedního dne. Tím by se to vyfiltrovalo a jezdili by autem skutečně jen ti, co to potřebují
Nejhorší to je okolo kancelářských budov - auta na zákazu, na chodníku, ČS v obležení zaparkovaných aut. A pokud jsou kancly někde u sídliště, tak někdo místní je bez šance zaparkovat.
Kdyby MP aspon jezdila a odtahovala ty, co stojej jak nemaj - už to by stačilo a motivovalo by to spousta lidí tím autem prostě nejet
No jo kluci, ale to jsme jinde. Ja mkuvim o zamestnaneckym pomeru a 8h pracovni dobe...
-> StepaNoFUN: Dneska jsem dělal 17-17.30 a úplně mi to stačilo

-> Jirik_Tuňák1983 03.10.24 20:13:00: Jo tak to bych taky bral

-> StepaNoFUN 03.10.24 20:10:34: Já bych dělal nejraději od 9:00 do 12:00, ale na to nemám pozici ani společenské postavení. 

Ty woe ja kdybych mohl, tak delam radsi 10-18... Nekolik let jsem tak delal a bylo to pro me super. Bohuzel tady to tak moc nejde. A to i kdyz jsem si vlastne v podstate svym panem.
-> Jirik_Tuňák1983: Dejv je myslim naplava, jako ostatne vetsina Prahajzlu

-> David29 03.10.24 19:07:05: A kvůli tomu, že ty jsi se narodil do Vltavy, tak musíš zovat výchozí destinace kolbenkářů prdelemi? 

-> David29: Hele netvrdím že takový nejsou, ale myslím že je zbytečný to paušalizovat, prostě těch co to auto potřebujou je hodně. A ber to tak že ty co ho nepotřebujou a stejně používají vlastně platí daně na to aby se mohla dotovat mhd, takže systém je win-win.
Hele ty lidi z kolbenky co znám - maj děti velký, případně je obstarává druhej rodič. Oni sami prostě jedou jen do práce a pak domů do svojí prdele.
Jeden je třeba úplně bezdětnej
Jeden je třeba úplně bezdětnej
-> Jirik_Tuňák1983: kohiutka je vysledek toho, ze sem už pár let neotevřel noťas, ale datluju na malým tlf jak týnejdžr... :-D
-> Tomaso435 03.10.24 18:12:25: Líbí se mi tvoje názory.
Jinak u některých profesí přidej, klidně i od 9:00.
Ale vysvětli mi prosím, co je to ta "kohiutka". To je nějaký slang vašeho gangu?

Ale vysvětli mi prosím, co je to ta "kohiutka". To je nějaký slang vašeho gangu?

-> Jirik_Tuňák1983: eurovajca

-> David29 03.10.24 16:43:20: tyjo 8-16 můžou dělat snad jen Pražáci. Osobně preferuju od co nejdřív do co nejmíň, abych něco ještě moh dělat doma. A né pak poslouchat takový kokoty co rusej noční klid nachcaný , jen proto že dělaj az od 8 a ne od 5.30. . . .
Jinak spousta lidí nepochopí, že člověk denně něco vozí. Páč v paneláku stačí jen vydělat, otočit kolečkem u topení a.kohiutku a to je celá paneláková činnost. A tu štětku a malej Primalex si donesou jednou za 5 let v batůžku to je fakt ...
Jinak spousta lidí nepochopí, že člověk denně něco vozí. Páč v paneláku stačí jen vydělat, otočit kolečkem u topení a.kohiutku a to je celá paneláková činnost. A tu štětku a malej Primalex si donesou jednou za 5 let v batůžku to je fakt ...
-> David29 03.10.24 16:43:20: Ti kluci z učňáku jeli po škole vyzvednout jednoho potomka do školky, druhého do školy, nakoupit a případně se ještě stavěli u rodiče, který čeká na umělé koleno?
To je to, co popisuje Jirka a je to případ např. mojí ženy. Vy jste snad s Potemníkem z jednoho eurovejce. 


-> David29: Lidi do kolbenky asi částečně ano, ale víš o těch lidech prd, jestli z tý kolbenky jedou nakupovat do Makra, vyzvedávat děcko, nebo nebo za dědkem do důchodáku vezou nákup. To platí i pro -> palinator 03.10.24 12:44:35: soudit někoho a tvrdit že stání v koloně je důkazem společenského postavení je píčovina na ntou a jen důkaz jaký máš malý rozhled, ty lidi vůbec neznáš a nevíš jejich důvody proč musí použít auto. A věř že kdyby to bylo ekonomicky výhodné a rentabilní, tak všichni s radostí do toho vlaku/autobusu přesedneme, ale když potřebuju jet do Hornbachu pro 15kg kýbl s primalexem a můžu si vybrat jestli ho hodím do kufru auta, celou akci zvládnu za půl hodiny, a bude mě to stát 20Kč, nebo ho potáhnu autobusem hodinu a půl a bude mě to stát 50Kč plus dalších XXX Kč ve ztraceném čase, tak bych musel být úplný idiot abych nepoužil auto.
-> Bukaj: Co jsem u tebe pochopil, jezdíš dost nepravidelně.
Já se bavím o lidech, co jezdí do kolbenky 8 - 16h a jejich model je ráno vstát, jet autem do Prahy a tam to na celou směnu zahodit a po skončení zase jet domů
To jsou ti lidé, co tu dopravu v Praze komplikují a ani nemusí - přesněji můžou jet bud MHD, nebo holt bydlet v Praze
Z učnáku si pamatuju kluky, co jezdili z Kladna - jelikož neměli ŘP, tak pochopitelně MHD. Nemám pocit, že by z toho umřeli
Já se bavím o lidech, co jezdí do kolbenky 8 - 16h a jejich model je ráno vstát, jet autem do Prahy a tam to na celou směnu zahodit a po skončení zase jet domů
To jsou ti lidé, co tu dopravu v Praze komplikují a ani nemusí - přesněji můžou jet bud MHD, nebo holt bydlet v Praze
Z učnáku si pamatuju kluky, co jezdili z Kladna - jelikož neměli ŘP, tak pochopitelně MHD. Nemám pocit, že by z toho umřeli
-> Borderer:
Jo, s tim by se souhlasit dalo.
E: ale on nikdo neříká, že se stávající auta nemají dojezdit. Spíš se tu začaly dělat tenze s tím, že se bojuje s korupcí na STK, takže by se právě spousta aut, která jsou provozována dávno za hranicí smrti, měla konečně vyhodit do šrotu.
Jo, s tim by se souhlasit dalo.
E: ale on nikdo neříká, že se stávající auta nemají dojezdit. Spíš se tu začaly dělat tenze s tím, že se bojuje s korupcí na STK, takže by se právě spousta aut, která jsou provozována dávno za hranicí smrti, měla konečně vyhodit do šrotu.
-> palinator: Řešení je nastíněno níže, podpora malých el. vozítek, který se s dotací stanou cenovým konkurentem nejlevnějších aut typu Sandero. A jestli lidi chtějí lepší nebo módní výstřelek, nevidím důvod jim to dotovat. Souběžně s tímhle by se měly nechat bez restrikcí (jak přímých, tak druhotných) dožít konvenční motory a pokud jsou tvé vize o bateriích atp. správné, je jen otázkou času, kdy vymizí samy.
Beztak by bylo nejlepší pro ekologii stávající auta dojezdit do smrti a pak teprve vyrobit nové....ale to už jsme zase u toho, že kolečka kapitalismu se musí točit.
...a nebo si konečně přiznat, že nám je nějaká ekologie úplně u prdele, ale automobilky už v celém EV mají tolik peněz, že to skrze lobbing u politiků musí donutit lidi EV kupovat.
Beztak by bylo nejlepší pro ekologii stávající auta dojezdit do smrti a pak teprve vyrobit nové....ale to už jsme zase u toho, že kolečka kapitalismu se musí točit.
...a nebo si konečně přiznat, že nám je nějaká ekologie úplně u prdele, ale automobilky už v celém EV mají tolik peněz, že to skrze lobbing u politiků musí donutit lidi EV kupovat.
Jen pro info, u nás v montovně je aktuální stav produkce EV (8%) vs. spalovák (92%). Kdy plánovaná produkce EV byla ročně necelých 5800 vozů (čili aktuálně sme skoro 3500 vozu v mínusu oproti plánu..) nějak to EV uvadá..uvidíme příští rok..
-> StepaNoFUN 03.10.24 09:34:25: Na to, že bydlím cca 5 km vzdušnou čarou (10 km po silnici) od hranice Prahy (a cca 8 km od Davidem zmiňovaného Jílového -> David29 03.10.24 08:47:14: ), autobus PID tu jezdí ve špičce co 30 minut (a kdybych popošel po silnici na zastávku do vedlejší vsi, tak co 10-15 minut), tak stejně, než se tím courákem, co vymetá každou díru, dostanu aspoň na Metro, tak je to 40 minut - navíc ještě na úplně blbou stranu Prahy, kam nikdy nepotřebuji jet...
...navíc na této straně Prahy není žádné záchytné parkoviště (pokud je, tak o něm nevím - nevyužíval bych jej tak jako tak), takže se nelze divit, že všichni, kteří dojíždějí, jedou autem až do města.
Navíc - jak už zde také někdo zmiňoval - pokud jde o rodinu s dětmi, také je auto nutnost. Dokud děti chodí jen do školky, tak to většinou jde i bez auta, i když chodit s dětmi do školky po frekventované okresce bez chodníků také není nic moc. Ale jakmile jde dítě do školy, už je častěji potřeba jej tam vozit, pak různé kroužky a tak a když má rodina víc, než jedno dítě, tak často musí rozvážet či vyzvedávat oba rodiče (případně funguje i sousedská výpomoc, ale opět je potřeba mít to auto)...
...navíc na této straně Prahy není žádné záchytné parkoviště (pokud je, tak o něm nevím - nevyužíval bych jej tak jako tak), takže se nelze divit, že všichni, kteří dojíždějí, jedou autem až do města.
Navíc - jak už zde také někdo zmiňoval - pokud jde o rodinu s dětmi, také je auto nutnost. Dokud děti chodí jen do školky, tak to většinou jde i bez auta, i když chodit s dětmi do školky po frekventované okresce bez chodníků také není nic moc. Ale jakmile jde dítě do školy, už je častěji potřeba jej tam vozit, pak různé kroužky a tak a když má rodina víc, než jedno dítě, tak často musí rozvážet či vyzvedávat oba rodiče (případně funguje i sousedská výpomoc, ale opět je potřeba mít to auto)...
-> Borderer:
A jaký je teda to řešení? Kritika zaznívá pořád, ale málokdy slyšim nějakej konstruktivní návrh. Proč se vlastně do toho motá EU, když největší ohýbání vnitřního i globálního trhu dělá skrze subvence Čína a i v těch zelených technologiích roste v mnohem větším objemu, než celej Západ. Nehledě na to, že ty věci i vyvíjí a vyrábí. Nebo ty poučky o chudejch v Číně neplatěj?
Jo, v tom máš pravdu a není to jen o EV, ale obecně o všech autech. A když se zeptáš, proč je v nabídce tolik SUV, tak dostaneš odpověď, že to lidi chtějí. A je úplně jedno, že je to k hovnu, a že jsem teď jel naposledy do Prahy z Pardubic s naftovým Karoqem za 7,5/100.
S těma elektrikama je to ale trochu pochopitelný, že jdou "od nejdražších". Jednak je to technologicky něco nového, co určité lidi přitahuje a jsou ochotni za to zaplatit spoustu peněz. Druhak v nějakém premiovějším segmentu snáze rozpustíš vysokou výrobní cenu těch aut. Třeťak to mnohdy kupujou firmy, který ty auta brzo otočej, takže propadnou první dražší ojetiny na trh soukromejch aut. Tím, jak budou hlavně baterie nadále zlevňovat, tak se samozřejmě začnou objevovat menší a menší auta, ale musí pro ně být zajištěna nějaká poptávka. Když se dělalo Citigo iV, tak na tom prej byla ztráta několik set tisíc na vyrobeným kusu, ale vyrábělo se to jen proto, aby se ohnuly flotilový emise.
A jaký je teda to řešení? Kritika zaznívá pořád, ale málokdy slyšim nějakej konstruktivní návrh. Proč se vlastně do toho motá EU, když největší ohýbání vnitřního i globálního trhu dělá skrze subvence Čína a i v těch zelených technologiích roste v mnohem větším objemu, než celej Západ. Nehledě na to, že ty věci i vyvíjí a vyrábí. Nebo ty poučky o chudejch v Číně neplatěj?
Jo, v tom máš pravdu a není to jen o EV, ale obecně o všech autech. A když se zeptáš, proč je v nabídce tolik SUV, tak dostaneš odpověď, že to lidi chtějí. A je úplně jedno, že je to k hovnu, a že jsem teď jel naposledy do Prahy z Pardubic s naftovým Karoqem za 7,5/100.
S těma elektrikama je to ale trochu pochopitelný, že jdou "od nejdražších". Jednak je to technologicky něco nového, co určité lidi přitahuje a jsou ochotni za to zaplatit spoustu peněz. Druhak v nějakém premiovějším segmentu snáze rozpustíš vysokou výrobní cenu těch aut. Třeťak to mnohdy kupujou firmy, který ty auta brzo otočej, takže propadnou první dražší ojetiny na trh soukromejch aut. Tím, jak budou hlavně baterie nadále zlevňovat, tak se samozřejmě začnou objevovat menší a menší auta, ale musí pro ně být zajištěna nějaká poptávka. Když se dělalo Citigo iV, tak na tom prej byla ztráta několik set tisíc na vyrobeným kusu, ale vyrábělo se to jen proto, aby se ohnuly flotilový emise.
-> palinator: Všeobecně se ztotožňuju v tím, co si napsal - v tom máš pravdu. Jenže problém je v tom, že naši zelení politici v Bruselu nebo i ve strakovce vidí (chtějí vidět) pouze tvou stranu mince a tu tlačí. Zatímco já mám před očima celej život tu druhou. Vlastně je to přesně to, co popsal King - "lack of experience ". Ve výsledku je to tak složitej problém, že to nemá plošný, jednoduchý řešení, což zase není politicky průchozí - ne s tím systémem, který vládne v EU. Ve výsledku z toho profitujou akorát ti, co by na to měli stejně a plebs se nějak postará....tedy...do té doby, než dojezdí jedničkový fabie atp...
ad ty dotace - co je Tesla nebo Enyaq jinýho, než sociální postavení? Dyť auta jsou z ekologickýho i prostorovýho hlediska do města a blízkého okolí nesmysl. Pokud by to bylo s tou ekologií myšleno opravdu vážně, dáš "až 200 000" někomu, kdo si chce koupit relativně kapesní Dacii Spring, co se dá sehnat do půl míče a ne někomu, kdo musí mít auto startující někde kolem 1,1 milionu.
ad ty dotace - co je Tesla nebo Enyaq jinýho, než sociální postavení? Dyť auta jsou z ekologickýho i prostorovýho hlediska do města a blízkého okolí nesmysl. Pokud by to bylo s tou ekologií myšleno opravdu vážně, dáš "až 200 000" někomu, kdo si chce koupit relativně kapesní Dacii Spring, co se dá sehnat do půl míče a ne někomu, kdo musí mít auto startující někde kolem 1,1 milionu.
-> palinator: Nedaj se tu dávat lajci .. takže aspoň takto. 

-> Borderer 03.10.24 10:01:11:
V tom máš pravdu.
Ale obecně bez dotací se zelený (resp. udržitelný) řešení dělaj těžko. Pokud by totiž šly dělat stejně draho nebo levněji, dávno by se používaly. Když by se šlo do důsledku, tak se v devadesátkách nemuselo dělat ani odsíření. Lidi by byli bohatší a koho serou nějaký lesy v Krkonoších?
Představa konzervativců je asi taková, že až vytěžíme poslední kostku uhlí pod převráceným Podkrušnohořím, tak se vrhneme postupně na mazut a na plyn, protože pro současnou generaci je toho dost. Pak sice nebude mít z čeho udělat silnici, ale konečně komodity zdražej tak, že začnem přemejšlet o nějakejch OZE a elektrovehiklech. Mezitim půl Evropy zdechne zimou a hlady.
A s tou dopravou. Já fakt nechci cpát do vlaku někoho, kdo má spoj úplně nahovno, kdo po cestě musí vyřešit vyzvednutí tří dětí nebo je nemohoucí. Ale ve vlaku co jezdim do práce já (bohužel je to pořád nejrychlejší, v úterý jsem jel služebákem tu samou trasu o 15 minut pomaleji dveře-dveře), tak v trojvozový soupravě je tak do 10 normálních dospělých. Drtivá většina jsou studenti/žáci, pak lidi který maj hodně hluboko do kapsy, případně chlastaj/nemaj řidičák, v létě pak nějaký vejletníci, tu a tam nějakej doochodec.
Kde jsou ti ostatní? Vždyť v obci musí bejt 2000 pracujících. Spousta lidí mi řiká, že jsem blázen že jezdim vlakem. Je to pro ně ponižující. Stání v koloně je totiž symbolem společenského postavení. Když se zeptám obráceně já, proč ten nebo onen nejezdí veřejnou dopravou/na kole/pěšky, tak je mi odpovězeno "pfff" nebo "protože proto". Nebo prostě na to maj dost peněz a je jim to jedno. Pak ale můžou klidně mít to EV, když to pro ně není kritická věc, aby měli ráno na mlíko.
V tom máš pravdu.
Ale obecně bez dotací se zelený (resp. udržitelný) řešení dělaj těžko. Pokud by totiž šly dělat stejně draho nebo levněji, dávno by se používaly. Když by se šlo do důsledku, tak se v devadesátkách nemuselo dělat ani odsíření. Lidi by byli bohatší a koho serou nějaký lesy v Krkonoších?
Představa konzervativců je asi taková, že až vytěžíme poslední kostku uhlí pod převráceným Podkrušnohořím, tak se vrhneme postupně na mazut a na plyn, protože pro současnou generaci je toho dost. Pak sice nebude mít z čeho udělat silnici, ale konečně komodity zdražej tak, že začnem přemejšlet o nějakejch OZE a elektrovehiklech. Mezitim půl Evropy zdechne zimou a hlady.
A s tou dopravou. Já fakt nechci cpát do vlaku někoho, kdo má spoj úplně nahovno, kdo po cestě musí vyřešit vyzvednutí tří dětí nebo je nemohoucí. Ale ve vlaku co jezdim do práce já (bohužel je to pořád nejrychlejší, v úterý jsem jel služebákem tu samou trasu o 15 minut pomaleji dveře-dveře), tak v trojvozový soupravě je tak do 10 normálních dospělých. Drtivá většina jsou studenti/žáci, pak lidi který maj hodně hluboko do kapsy, případně chlastaj/nemaj řidičák, v létě pak nějaký vejletníci, tu a tam nějakej doochodec.
Kde jsou ti ostatní? Vždyť v obci musí bejt 2000 pracujících. Spousta lidí mi řiká, že jsem blázen že jezdim vlakem. Je to pro ně ponižující. Stání v koloně je totiž symbolem společenského postavení. Když se zeptám obráceně já, proč ten nebo onen nejezdí veřejnou dopravou/na kole/pěšky, tak je mi odpovězeno "pfff" nebo "protože proto". Nebo prostě na to maj dost peněz a je jim to jedno. Pak ale můžou klidně mít to EV, když to pro ně není kritická věc, aby měli ráno na mlíko.
-> David29 03.10.24 11:32:04: S tebou se o tom nemá cenu vůbec bavit, protože zrovna ty ses tady ve vedlejším tématu holedbal, že je lepší si někde odstříknout, než se vázat. Tudíž tomu rozumíš asi jako koza pletení. Povíme si, až z toho vzejde nějaký potomek..Doba, po kterou musíš dítě vyzvedávat, je minimálně 4 - 5 let. Někde to může být i déle (dle lokality). Když vezmeš v potaz městské školy, tak jsou zařízení, kde nejsi klidný ani v době, kdy dítě navštěvuje už šestou třídu.
S tím, jestli dítě chodí do školky celej život, jsi mne donutil se zamyslet, zda jsi chtěl vtipně glosovat nebo jsi tak jednoduchej.
S tím, jestli dítě chodí do školky celej život, jsi mne donutil se zamyslet, zda jsi chtěl vtipně glosovat nebo jsi tak jednoduchej.

-> Jirik_Tuňák1983 03.10.24 10:44:25: Hele, to je klasika - "lack of experience " . Ano, jsou mezi nami taci, co maji kliku, ze svoji praci muzou delat prakticky odkukoliv na svete. My, co jsme se tak dobre neucili, tak halt musime do prace nebo za zakaznikama cestovat. Jako zarnej priklad yntelektuala, kterej puvodne chtel div ne zakazovat IAD, je Matysek Stropnickejch. Ten si bydlel v Praheee v byte od rodicu a daval knizeci rady prostemu lidu. Pak si koupil se svym "manzelem " zamecek v dire u Sedlcan a najednou kouka, ze on ani jeho sousedi se bez auta proste neobejdou. Kdyz ja neco nepotrebuju, tak to klidne zakazte tem ostatnim!

-> Jirik_Tuňák1983: A do školky dítě chodí celej život?
Dle toho mám teda pocit, že drtivá většina lidí má děti ve školkách a pochopitelně je vyzvedávaj oba rodiče
Třeba Praha je dopravně o víkendu úplně v klidu - všechny ty kolony způsobujou dojížděči. Proč ne - mýto žádný, parkování se "nějak" vyřeší nebo levně zaplatí
Dle toho mám teda pocit, že drtivá většina lidí má děti ve školkách a pochopitelně je vyzvedávaj oba rodiče

Třeba Praha je dopravně o víkendu úplně v klidu - všechny ty kolony způsobujou dojížděči. Proč ne - mýto žádný, parkování se "nějak" vyřeší nebo levně zaplatí
-> darklord 03.10.24 09:56:57: Přijde mi, že trpíš nějakou nedostatečností, protože už po několikáté nám zde opakuješ pořád to samé dokola, teď jsi to navíc ještě doplnil, že lidi mají přemýšlet dopředu. Jak přemýšlet? Tak, aby to pasovalo do tvého modelu? Nějak se nemohu zbavit dojmu, že nám ho podloudně vnucuješ.
"Po ruke" jsem měl všechno do 43 let. Naopak jsme zjistili, že do města v podstatě nepotřebujeme, protože tady se dá v okolí sehnat hodně věcí levněji. Kultura? Možná by ses divil, kolik kulturních akcí pro lidi a děti obce organizují, včetně autobusů do divadel apod. Školy to samé. Pro někoho je kultura příroda a srny v polích, pro jiného poblitej chodník a hluk velkoměsta. To je nekonečná debata. Možná by stačilo, kdybys přestal lidi z vesnic přesouvat do skupiny nesvéprávných blbů, kteří si to z tvého pohledu "špatně rozmysleli". Ty paneláku naležato....
"Po ruke" jsem měl všechno do 43 let. Naopak jsme zjistili, že do města v podstatě nepotřebujeme, protože tady se dá v okolí sehnat hodně věcí levněji. Kultura? Možná by ses divil, kolik kulturních akcí pro lidi a děti obce organizují, včetně autobusů do divadel apod. Školy to samé. Pro někoho je kultura příroda a srny v polích, pro jiného poblitej chodník a hluk velkoměsta. To je nekonečná debata. Možná by stačilo, kdybys přestal lidi z vesnic přesouvat do skupiny nesvéprávných blbů, kteří si to z tvého pohledu "špatně rozmysleli". Ty paneláku naležato....
-> darklord: Napovím ti jednoduchými čísly. V ČR žije v obcích DO 1 500 obyvatel přes 2,5 milionu lidí dle sčítání z roku 2020. I 1/20 z toho počtu by i pro tvé město znamenalo totální kolaps z pohledu infrastruktury. :-)
-> palinator: Saskyn už mne předběhl. :-) Kdyby byly vysoký dotace na lidový EV na úrovni trabanta z pohledu osmdesátek, tak to ještě pochopím, ale bleju z toho, že dotujeme auto za 1,5 míče někomu, kdo průměrný plat v ČR vydělá za týden....Tak se pak nediv, že to lidem zvedá mandle a stavěj se na zadní už z principu.