Elektromobilita

prohledat
1381 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 04.09.2021 do 15.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
13:23:55
03.10.2024
palinator
-> Borderer:

A jaký je teda to řešení? Kritika zaznívá pořád, ale málokdy slyšim nějakej konstruktivní návrh. Proč se vlastně do toho motá EU, když největší ohýbání vnitřního i globálního trhu dělá skrze subvence Čína a i v těch zelených technologiích roste v mnohem větším objemu, než celej Západ. Nehledě na to, že ty věci i vyvíjí a vyrábí. Nebo ty poučky o chudejch v Číně neplatěj?



Jo, v tom máš pravdu a není to jen o EV, ale obecně o všech autech. A když se zeptáš, proč je v nabídce tolik SUV, tak dostaneš odpověď, že to lidi chtějí. A je úplně jedno, že je to k hovnu, a že jsem teď jel naposledy do Prahy z Pardubic s naftovým Karoqem za 7,5/100.

S těma elektrikama je to ale trochu pochopitelný, že jdou "od nejdražších". Jednak je to technologicky něco nového, co určité lidi přitahuje a jsou ochotni za to zaplatit spoustu peněz. Druhak v nějakém premiovějším segmentu snáze rozpustíš vysokou výrobní cenu těch aut. Třeťak to mnohdy kupujou firmy, který ty auta brzo otočej, takže propadnou první dražší ojetiny na trh soukromejch aut. Tím, jak budou hlavně baterie nadále zlevňovat, tak se samozřejmě začnou objevovat menší a menší auta, ale musí pro ně být zajištěna nějaká poptávka. Když se dělalo Citigo iV, tak na tom prej byla ztráta několik set tisíc na vyrobeným kusu, ale vyrábělo se to jen proto, aby se ohnuly flotilový emise.
13:05:26
03.10.2024
Borderer
-> palinator: Všeobecně se ztotožňuju v tím, co si napsal - v tom máš pravdu. Jenže problém je v tom, že naši zelení politici v Bruselu nebo i ve strakovce vidí (chtějí vidět) pouze tvou stranu mince a tu tlačí. Zatímco já mám před očima celej život tu druhou. Vlastně je to přesně to, co popsal King - "lack of experience ". Ve výsledku je to tak složitej problém, že to nemá plošný, jednoduchý řešení, což zase není politicky průchozí - ne s tím systémem, který vládne v EU. Ve výsledku z toho profitujou akorát ti, co by na to měli stejně a plebs se nějak postará....tedy...do té doby, než dojezdí jedničkový fabie atp...



ad ty dotace - co je Tesla nebo Enyaq jinýho, než sociální postavení? Dyť auta jsou z ekologickýho i prostorovýho hlediska do města a blízkého okolí nesmysl. Pokud by to bylo s tou ekologií myšleno opravdu vážně, dáš "až 200 000" někomu, kdo si chce koupit relativně kapesní Dacii Spring, co se dá sehnat do půl míče a ne někomu, kdo musí mít auto startující někde kolem 1,1 milionu.
upraveno 2x, naposled 03.10.2024 13:14:14
12:52:06
03.10.2024
CHIP
-> palinator: Nedaj se tu dávat lajci .. takže aspoň takto. 156
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 12:52:32
12:44:35
03.10.2024
palinator
-> Borderer 03.10.24 10:01:11:

V tom máš pravdu.

Ale obecně bez dotací se zelený (resp. udržitelný) řešení dělaj těžko. Pokud by totiž šly dělat stejně draho nebo levněji, dávno by se používaly. Když by se šlo do důsledku, tak se v devadesátkách nemuselo dělat ani odsíření. Lidi by byli bohatší a koho serou nějaký lesy v Krkonoších?



Představa konzervativců je asi taková, že až vytěžíme poslední kostku uhlí pod převráceným Podkrušnohořím, tak se vrhneme postupně na mazut a na plyn, protože pro současnou generaci je toho dost. Pak sice nebude mít z čeho udělat silnici, ale konečně komodity zdražej tak, že začnem přemejšlet o nějakejch OZE a elektrovehiklech. Mezitim půl Evropy zdechne zimou a hlady.



A s tou dopravou. Já fakt nechci cpát do vlaku někoho, kdo má spoj úplně nahovno, kdo po cestě musí vyřešit vyzvednutí tří dětí nebo je nemohoucí. Ale ve vlaku co jezdim do práce já (bohužel je to pořád nejrychlejší, v úterý jsem jel služebákem tu samou trasu o 15 minut pomaleji dveře-dveře), tak v trojvozový soupravě je tak do 10 normálních dospělých. Drtivá většina jsou studenti/žáci, pak lidi který maj hodně hluboko do kapsy, případně chlastaj/nemaj řidičák, v létě pak nějaký vejletníci, tu a tam nějakej doochodec.

Kde jsou ti ostatní? Vždyť v obci musí bejt 2000 pracujících. Spousta lidí mi řiká, že jsem blázen že jezdim vlakem. Je to pro ně ponižující. Stání v koloně je totiž symbolem společenského postavení. Když se zeptám obráceně já, proč ten nebo onen nejezdí veřejnou dopravou/na kole/pěšky, tak je mi odpovězeno "pfff" nebo "protože proto". Nebo prostě na to maj dost peněz a je jim to jedno. Pak ale můžou klidně mít to EV, když to pro ně není kritická věc, aby měli ráno na mlíko.
upraveno 3x, naposled 03.10.2024 12:49:40
12:16:48
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> David29 03.10.24 11:32:04: S tebou se o tom nemá cenu vůbec bavit, protože zrovna ty ses tady ve vedlejším tématu holedbal, že je lepší si někde odstříknout, než se vázat. Tudíž tomu rozumíš asi jako koza pletení. Povíme si, až z toho vzejde nějaký potomek..Doba, po kterou musíš dítě vyzvedávat, je minimálně 4 - 5 let. Někde to může být i déle (dle lokality). Když vezmeš v potaz městské školy, tak jsou zařízení, kde nejsi klidný ani v době, kdy dítě navštěvuje už šestou třídu.

S tím, jestli dítě chodí do školky celej život, jsi mne donutil se zamyslet, zda jsi chtěl vtipně glosovat nebo jsi tak jednoduchej. 1
upraveno 2x, naposled 03.10.2024 12:17:59
12:08:02
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
11:35:04
03.10.2024
King
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.24 10:44:25: Hele, to je klasika - "lack of experience " . Ano, jsou mezi nami taci, co maji kliku, ze svoji praci muzou delat prakticky odkukoliv na svete. My, co jsme se tak dobre neucili, tak halt musime do prace nebo za zakaznikama cestovat. Jako zarnej priklad yntelektuala, kterej puvodne chtel div ne zakazovat IAD, je Matysek Stropnickejch. Ten si bydlel v Praheee v byte od rodicu a daval knizeci rady prostemu lidu. Pak si koupil se svym "manzelem " zamecek v dire u Sedlcan a najednou kouka, ze on ani jeho sousedi se bez auta proste neobejdou. Kdyz ja neco nepotrebuju, tak to klidne zakazte tem ostatnim!1
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 11:35:23
11:32:04
03.10.2024
David29
-> Jirik_Tuňák1983: A do školky dítě chodí celej život?

Dle toho mám teda pocit, že drtivá většina lidí má děti ve školkách a pochopitelně je vyzvedávaj oba rodiče 3



Třeba Praha je dopravně o víkendu úplně v klidu - všechny ty kolony způsobujou dojížděči. Proč ne - mýto žádný, parkování se "nějak" vyřeší nebo levně zaplatí
10:44:25
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 03.10.24 09:56:57: Přijde mi, že trpíš nějakou nedostatečností, protože už po několikáté nám zde opakuješ pořád to samé dokola, teď jsi to navíc ještě doplnil, že lidi mají přemýšlet dopředu. Jak přemýšlet? Tak, aby to pasovalo do tvého modelu? Nějak se nemohu zbavit dojmu, že nám ho podloudně vnucuješ.

"Po ruke" jsem měl všechno do 43 let. Naopak jsme zjistili, že do města v podstatě nepotřebujeme, protože tady se dá v okolí sehnat hodně věcí levněji. Kultura? Možná by ses divil, kolik kulturních akcí pro lidi a děti obce organizují, včetně autobusů do divadel apod. Školy to samé. Pro někoho je kultura příroda a srny v polích, pro jiného poblitej chodník a hluk velkoměsta. To je nekonečná debata. Možná by stačilo, kdybys přestal lidi z vesnic přesouvat do skupiny nesvéprávných blbů, kteří si to z tvého pohledu "špatně rozmysleli". Ty paneláku naležato....
10:12:51
03.10.2024
Borderer
-> darklord: Napovím ti jednoduchými čísly. V ČR žije v obcích DO 1 500 obyvatel přes 2,5 milionu lidí dle sčítání z roku 2020. I 1/20 z toho počtu by i pro tvé město znamenalo totální kolaps z pohledu infrastruktury. :-)
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 11:51:33
10:01:11
03.10.2024
Borderer
-> palinator: Saskyn už mne předběhl. :-) Kdyby byly vysoký dotace na lidový EV na úrovni trabanta z pohledu osmdesátek, tak to ještě pochopím, ale bleju z toho, že dotujeme auto za 1,5 míče někomu, kdo průměrný plat v ČR vydělá za týden....Tak se pak nediv, že to lidem zvedá mandle a stavěj se na zadní už z principu.
09:56:57
03.10.2024
darklord
-> Jirik_Tuňák1983 03.10.24 08:55:09: pritom je to jednoduche - stahujem sa do mesta kvoli tomu, ze je tam dostupnost vsetkeho, od prace cez sluzby az po kulturu. Ano, pociatocna investicia je vyssia, ale potom zbytok zivota setris kvanta casu prave tym ze je vsetko poruke. Len to chce trochu rozmyslat dopredu. Skolku, skolu mam vo vedlajsej ulici, do prace mhd ci cyklobuznit, v zime v ramci pohybu aj peso. A potom tu je druha skupina, co do mesta aj tak musi lrist za pracou ale potom jooooj nie ja chcem "klid, vlastny dom, zahradu" a tak sa nastahuje do "panelaku nalezato" kdesi v piciriti a potom vyplakava kazdy den ze joooj zapcha, drahy benzin, neni kde zaparkovat atd. Tak kto je hlupak? Ludia prestali rozmyslat a neuvedomuju si celu cenu svojich rozhodnuti. Mne sa zvysena cena byvania a parkovania uz za tych par rokov nasobne vratila na usetrenom case, takze si v klude jazdite autami v zapchach...
09:53:29
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 03.10.24 09:34:25: Já mám příjezd busu na náměstí, kde je nádraží v 7:07, ale v 7:07 odjíždí i onen vlak. To člověk nemá šanci přeběhnout. Další jede v 7:52. Pak už zpět nemáme šanci posbírat děti. 3 Buď čekáš dlouho před nebo po.

Pak se někdo zeptá, jestli potřebuješ tři auta. Jasně, když se jedno vymrdá, tak máš do čeho přelézt.
09:34:25
03.10.2024
StepaNoFUN
tak jsem schválně koukal, jak bych se dostal hromadnou dopravou do práce...

Odjezd 6:21 ze zastávky 1,5km od domu, příjezd do práce po desáté dopolední.

Poslední autobus směrem zpátky jede 15:54, příjezd na tu vzdálenou zastávku 17:39.

Tudíž je hromadná doprava pro mně na tohle nepoužitelná.

Mladej jezdí do školy ve vedlejší vesnici a tam to busem jakž takž jde...
09:33:47
03.10.2024
saskyn2
-> palinator 03.10.24 08:29:39: No trápit by je to nemuselo, pokud by ta chudá polovina nemusela ty elektromobily tý bohatý polovině dotovat emisníma povolenkama a jinejma socialistickejma zrůdnostma47

Jak říkám žij a nech žít, stejně jako mě netrápí že Ty máš elektro, tak bych byl rád aby nikoho netrápilo, že pro mě je aktuálně nepoužitelný(nebo s výraznými omezeními) A to platí i pro stát.

-> Milan 136: Já hlídám děti3
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 09:34:40
09:21:05
03.10.2024
Milan 136
Vy nechodíte do práce? Nebo tam děláte hovno a máte čas vypisovat tyhle slohy? Já nemám čas si je ani přečíst 3
09:17:53
03.10.2024
saskyn2
-> palinator 03.10.24 08:24:20: Počkej já už se v těch špekulacích ztrácím3 Takže nedostupnost individuální dopravy teda podle tebe zlevní baráky na vsi o milion, tj. podle mě teda ale pak ty samý baráky ve městě nutně musí zdražit. No a když takhle funguje individuální doprava tak stejně tak bude fungovat zrušení vlaků, aby sis pod sebou ve finále nepodřezal větev3 Jinak jo máš pravdu když někdo půjde do města tak si to auto teda nekoupí, to mi nedošlo. A jak to bude s těma školkama atd jak tu psal -> Tomaso435 03.10.24 06:47:19: 3

-> Borderer 03.10.24 08:20:53: Asi tak nějak...

-> David29 03.10.24 08:47:14: to s tou vesnicí-Prahou není úplně tak pravda, záleží jak daleko to máš na nádraží, jaký čas potřebuješ jet a na další spoustě proměnných. Např od nás z chalupy domů jedeš autem 25 minut, veřejnou dopravou asi 4h. Ale uznávám že třeba skrz Prahu má ve většině případů mhd nad autem navrch, proto jsem si koupil skůtra3
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 09:36:08
08:55:09
03.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> David29 03.10.24 08:47:14: Protože zrovna třeba ta půlhodina způsobí problém s vyzvednutím dítěte ve školce, která jede do štyr. Teď by mohl třeba potemník napsat, že si lidi neměli děti pořizovat. 3



Co se týká Prahy, tu nelze dávat za příklad, neboť tam to bývá prostě jinak než ve zbytku ČR.
upraveno 1x, naposled 03.10.2024 08:56:31
08:47:14
03.10.2024
David29
Jasně že spojení vesnice-vesnice stojí za prd a je vlastně dílem náhody, pokud tam jede přímej spoj.



Ale spoje vesnice - Praha jsou dobrý... Ačkoliv třeba z Jílového to jezdí snad každou půlhodinu (?), tak stejně lidi z této oblasti jezdí autem
08:29:39
03.10.2024
palinator
-> Borderer 03.10.24 08:20:53:

Kdyby se prodeje EV v ČR zestonásobily, tak to pořád tu tvou polovinu vůbec nemusí nijak trápit.
08:24:20
03.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 18:30:37:

Jak to souvisí s nárůstem dopravy? Pokud se někdo do města nahrne kvůli nedostupnosti aut, tak si ho díky MHD asi nepůjde koupit aby stál někde v koloně ne? A ty co si ho kvůli zlevněný nemovitosti dovolit budou moci, tak ho dnes mají stejně a v té koloně už dávno stojí. 3
08:20:53
03.10.2024
Borderer
Já nevím, ve kterých částech ČR žijete, ale redukce potřeby individuální dopravy je možná tak akorát návratem komoušů k vládě, znovuzaložením kolchozu, JZD nebo pily v každý prdeli. Nebo to vzít z gruntu po vzoru Havířova nebo Pripjati, pár prdelí srovnat se zemí a postavit si k fabrice vlastní městečko pro zaměstnance.

Je nutný si připustit, že jsme si to nechali rozkrást a co se nestihlo, to jsme pro jistotu rovnou prodali nebo pozavírali sami. Reálně přestěhovali jednotky nebo nižší desítky pracovních míst z každý prdele do velkých fabrik a realita dnešních dnů je taková, že lidi musí dojíždět i 50 km denně kvůli tomu, aby bouchali na pásu plíny pro mimina nebo díly pro SUBku škodovky.

Použitelné autobusové spojení už takřka neexistuje, lokálky jsme zrušili a lidem nezbývá nic jinýho, než tím autem do 50 tisíc denně dojíždět, aby nechcípli hlady. Společnost se přes 30 let ubírá směrem, který je na individuální dopravě založen a návrat zpět nikdo nezaplatí (rozhodně ne ten "hodnej" kapitalista, kterej jede na zisk).



Uvědomte si, že kolem EV kopou hlavně ti, co tohle řeší a pro ně je drahý auto nebo auto s potencionální ohromnou investicí existenční problém....Jenže co sem tak nějak časem pochytil, tyhle standartní problémy poloviny populace ČR typického zastánce EV zrovna nepálí.



PS: Že bude nejnižší cena EV dle ceny ve výkupu? A jak je to asi dnes? Spalovák má taky zbytkovou hodnotu...a jak to funguje? Koupíš si ho za cenu šrotu, ale s fatální závadou ti daj na vrakovišti tak akorát hovno, když je živí rozdíl položek "nasál sem", "prodal suroviny", "prodal díly". Takže realita bude taková, že levný EV sice bude klidně za 50-100 tisíc, ale když chcípne baterka, dostane dotyčný dotyčný leda tak kapesníčky na cestu, kdyby si chtěl pobrečet.
06:47:19
03.10.2024
Tomaso435
-> darklord 02.10.24 17:02:33: a teď si vem že najednou se město zvětší o několik desítek či stovek tisíc obyvatel. V tu chvíli bude potřeba už nějaký MHD protože ve městě kolem 25 000 obyvatel nic takového prostě neexistuje protože to je zbytečné. No a ty děti se budou vozit na vesnice do školek a do škol zase těma zkurvenýma autama protože v těch městech není nic už takhle. Díky té demokracii vlastně se s těma dětma do školky už vlastně ani nepočítá.... To dřív opravdu nehrozilo.
19:38:08
02.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 02.10.24 18:30:37: Samozřejmě. Co a za kolik jsme pořídili jsme si už psali. Ale já vylezu večer ven se psem, po mnoha letech jsem viděl hvězdy, malý a velký vůz, které při světelném smogu ve městě prostě neuvidíš. A to ticho, klid, to jsem v podstatě až doteď nepoznal. Žena mi napíše, že vyjíždí z práce a za 12 minut volným tempem je doma. Ale autem, no. To spojení trochu hapruje. Ke škole jezdí dobře, do civilizace už to tak dobře vzájemně nenavazuje

Nejvíc pochvalně brumlají lidi, kteří mají to štěstí a něco jim tam jezdí. Až jim ty spoje zruší, tak jsem zvědavý, jak rychle přehodnotí svůj postoj. 3
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 19:40:06
19:13:15
02.10.2024
Jarda/felda
-> darklord 02.10.24 17:02:33: to že prostě bydlení není 8 8
18:30:37
02.10.2024
saskyn2
-> darklord 02.10.24 17:24:54: Jo nasraný lidi se tomu 100% přispůsobí. Ale záleží kterým směrem a jestli pak tady nebudeš plakat a s láskou vzpomínat na Fica3 To jen k tomu co si kdo nechce připustit47

-> palinator 02.10.24 17:43:11: Jo a ve městě zase zdraží žejo. A já tady budu stát ještě větší kolony než ted. Ale jako dobrý, že elektromobilita bude nedostupností zlevnovat bydlení na vsi je asi nejlepší dnešní dedukce3 To bych teda rovnou i zrušil vlaky a autobusy. Pak se budou baráky rovnou rozdávat zadarmo3

-> Jirik_Tuňák1983 02.10.24 18:16:36: Jo souhlas, ale musíš uznat že dostupnost bydlení ve městě je pro dost lidí z říše snů a nevím jak si to pán temnot představuje že by všichni bydleli jen ve městech, vždyt to je strašná hovadina.
18:16:36
02.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 02.10.24 17:18:50: Připiš si tam ještě ovzduší, klid, nepotkávání takové kumulace degešů, co píšou ty výkřiky do tmy 3, zaflusaný nádraží, kopice fetek a bezďáků a tak by se dalo pokračovat.

To není vždy jen o penězích, někdo k tomu prostě tak nějak dospěje. Osobně se mi z města už zvedal žaludek.
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 18:17:01
17:43:11
02.10.2024
palinator
-> saskyn2:

Když nikdo nebude chtít bydlet na dědině, kvůli nedostupnosti veřejné dopravy a drahým autům, co se asi stane? Budou se prodávat byty a baráky. O kolik takovej barák nebo byt může kvůli tomu zlevnit? O milion? Za to si můžeš koupit těch aut deset.
17:24:54
02.10.2024
darklord
-> saskyn2: tak ale ona penazenka ludi donuti zase sa prisposobit ked nebudu mat na auta. Len ty to stale nechces nejak pripustit...
17:18:50
02.10.2024
saskyn2
-> darklord: Tvl to je zase výkřik do tmy. Peněženka, co asi jinýho. A nevím jak bys nadšeně výskal kdyby se ti do Blavy přistěhoval další milion lidí a ty si všude akorát čekal ve frontách...
17:02:33
02.10.2024
darklord
-> Tomaso435: a kto nuti ludi byvat po kdejakych prdeliach?
16:52:58
02.10.2024
palinator
-> Tomaso435:

Hádej 3



A třeba naše díra tyhle spoje má... a jsem v práci rychleji než autem, co mi trvalo v úterý 30 km přes hodinu.
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 16:54:03
16:25:00
02.10.2024
Tomaso435
A ještě si uvědomte, že drtivá většina byť nízkopříjmmových lidí, má "jakýkoliv" auto jen kvůli takový blbosti, jako je ježdění do práce. Protože spoje tzv na ranní, školák, na odpolední, ze školy, z ranní, na noční, z odpolední a z noční, prostě jenom v naší demokratické republice již neexistují...







-> palinator: hele, ty tvoje metry textu tady, to tvoříš doma ve svém osobním volnu, nebo v práci protože tam nemáš co dělat? :-D
16:16:59
02.10.2024
Bukaj
-> saskyn2: Souhlasím s -> pavucina 02.10.24 15:07:51: 6

Nikdy tu nebylo tak "dobře", aby vlastnictví automobilu byla samozřejmost, ani tak "špatně", aby to byla nutnost...4

Asi "nejlépe" bylo (v tomto ohledu) začátkem milénia, kdy ojetinu šlo získat za pár šlupek nebo zadara a náklady na přihlášení (povinné ručení, poplatek státu, nebyla "ekodaň",...) a provozování (dostupnost servisu, levné služby a relativně levné PHM, nebyly placené zóny, parkoviště, nízká cena dálniční známky...) byly minimální.



V dnešní době tvoří náklady na "změnu vozu" už dost podstatnou částku, takže prodražují pořízení těch nejlevnějších ojetin a naopak podporují udržování starších vozů "dokud nás STK nerozdělí".



To, že přijde doba, kdy bude provozovaných aut méně, než dnes, bych nepovažoval za krok zpět, ale naopak - pokud lidé nebudou systémem nuceni auto vlastnit, bude to win-win. 4
15:34:53
02.10.2024
saskyn2
-> pavucina: To že nemají na nový je v pořádku, problém co jsme řešili že celkem podstatná část populace nebude mít nikdy ani na ojetý elektro4

A to že se nový spalováky daní a automobilky z nich musí platit emisní pokuty který pak promítnají do jejich ceny prakticky znamená že budeš jezdit za autem bez katu, kouřícíma starejma hovnama co nevideli seřízení od výroby ještě o to dýl, protože lidi na nový nemaj jak si sám podotknul.

A s tím ojebáváním stk sice asi šrouby přitáhnou, ale představa že to skončí je naprosto nereálná, však ti lidé jsou voliči a pokud jim vezmeš auto a nedáš na nový, tak budou setsakra nasraný voliči.
15:07:51
02.10.2024
pavucina
Je to špatný, ale proč se pořád řeší, že nové EV stojí tolik, a že na to lidi nemaj, no uprimne nemaj ani na nový spalovací a to už pekne dlouho, a když už teda mení stroj, tak si koupí ojetinu o který moc neví. A vubec s prominutím nemá smysl řešit, že na nové EV nemá člověk, co proste jezdí s autem za 50k a je to dokonce jeho presvedčení. To je už uplne nesmyslná diskuze.

Ale to je proste vývoj, dřív se jezdilo s benzinovou malorážkou, s TDI nebo velkobojemovým motorem taky nejezdil každej, to že se zvedla uroven lidí nebo auta zlevnily do nesmyslu, že si je lidi mohli dovolit se časem stane i u EV. A nebo možná ne a kompletne se zmení pohled na invidualní přepravu. Proste nemusí mít každý auto.

Ztráta hodnoty auta: ted ve firme resime první vážný problém s autem, je to Kodiaq 2,0TDI, kde prasklo DPF, šlo srát turbo, 2x EGR, hlava.. oprava vyčíslena 180k a není to finální cena. Najeto 140kkm 4 roky staré auto. Ano firma skudlila a nemelo to prodlouženou záruku. A ted co s tím ? Dát do toho 200k+ nebo to prodat -300k oproti trhu...

Do vývoje baterii do EV se pořádne šlape 10let, a to velmi intenzivne, stačí se podívat co jezdilo v 2014 a co jezdí ted, rychlosti nabíjení, dojezdy, výkony, váha/kapacita. A troufnu si říct, že nejsme ani v půlce co z toho pujde dostat. To jde ruku v ruce s nižší cenou.

To stejné je vývoj motoru, ano chápu tlačí se to do nesmyslu, ale opravdu mi vadí jezdit za autem bez katu, kouřícíma starejma hovnama co nevideli seřízení od výroby, to je špatně a ve výsledku lidi serou na udrzbu, tak se endá nic delat a zprisnuje se...

A ve výsledku jeden z pár duvodu proč nad tím lidi opovrhují je, že se to "přikazuje"... Já jsem docela ideální případ pro jezdeni EV, tak s ním jezdím, je to v součtu ekonomické, no není, pokud to srovnávam s 25let starou audi na plyn....

A co bych si mel koupit třeba 5-10let staré auto, abych nezahučel na případném servisu, když se neco vysere nebo to neprojde emisema a nebyl to totální sociál co vubec nejede (přece jen 50tkm za rok nechci jezdit v sociální výbavě)? Ale tohle lidem začne docházet, až se přestanou ojebávat kontroly emisí a STK, to bude velké mrzení.
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 15:08:03
14:59:46
02.10.2024
palinator
-> saskyn2:

S DPH je to kolem 100 mld.



No myslim to tak, že pokud ti ve šrotě daj 100 tKč, tak nejlevnější auto na Bazoši bude stát 100 tKč. Pokud ti ve šrotě zaplatěj 10 tKč, bude nejlevnější auto na Bazoši stát 10 tKč.

Prostě dráždí. Berou to jako názorovej střet. Teď třeba soused má problém se 2 sousedama, který tvrděj že od tý doby co má fotovoltaiku, tak maj na mobilu slabej signál.



Koho zajímá že ten problém blbě sestavenejch hovorů je kvůli něčemu úplně jinýmu. Hlavní je si kopnout.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od palinator vložen 02.10.2024 14:59:46
upraveno 1x, naposled 02.10.2024 15:02:47
14:40:49
02.10.2024
saskyn2
-> palinator 02.10.24 14:16:38: Ale já psal o daních z paliva, ne jen spotřební, no tak k tou připočti ještě dph co stát vybere z paliva a pouč mě na čem všem dalším má stát vyšší příjmy.

-> palinator 02.10.24 14:08:11: Nerozumím jak to myslíš, to auto musíš odevzdat na ekolikvidaci a představa že z toho někdo vytěží 100tkč a odevzdá ti je je úplně mimo. Jasně dostaneš za to asi víc jak za spalovák, ale nebude to žádnej velkej zázrak jak si myslíš. S tím zbytkem souhlas, nevím proč někomu něco vnucovat, tak at si to každý udělá podle sebe, kdo chce at si koupí elektro, kdo chce spalovák at si koupí spalovák, proč pořád něco nutit násilím...a to platí i pro stát. A už vůbec nevím proč by něčí auto mělo někoho dráždit, at si každej své finance vysolí za co chce ne? Někdo to vyhodí za auto, jiný investuje do pozemků nebo akcií, další projede ve forbesu...a dokud nikdo z nich nenatáhne prázdnou ruku ke státu potažmo všem ostatním spoluobčanům tak je to naprosto v pořádku a není na tom nic co by mě mělo nějak rozčilovat...
14:16:38
02.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 14:03:54:

Tak to víš špatně, výběr spotřební daně na paliva je asi 70 mld. ročně, což dělá 4,5% daňových příjmů. Jen o málo míň udělá daň z cigár. 3
14:08:11
02.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 13:57:43:

V takovém případě by se auto zase prodávalo za cenu šrotu a problém s nemajetnejma by byl vyřešen ne?

Já si teda myslim že se kolem toho dělá úplně zbytečnej flame, na kterým se hlavně živěj populisti. Chápu problém, že se automobilkám nevyplatí dělat spalovací Citigo, to je ekologicky kontraproduktivní a mělo by se s tím něco dělat.

Nechápu ale, kolik se kolem elektromobility motá mýtů, rozumů z clickbajtových článků a nenávisti od některých politiků.

Pak vzniká situace, kdy se hádají 2 osoby, stejného věku, stejného bohatství, stejného způsobu života, kde jen "jeden věří, druhý nevěří". Když jsem tu psal o tom, že jsem Éčko nasál v podstatě náhodou a jen se to zrovna hodilo, protože se mohlo poslat do píči nefungující Foržotvo, tak jste si ťukali na hlavu, že o tom povídám jako o experimentu. Abych měl osobní zkušenost. Riziko jsem si uvědomoval, naštěstí jsme to koupili pod tržní cenou od kámoše, kterej to vydražil od zaměstnavatele na kšeft. Třeba se nějakej průser stane, ale zatim je to zcela bez závad, baterka žádnou závratnou degradaci nemá a je to za 20 000 km jen pozitivní překvapení. Co jsem teda neočekával, jak moc to bude dráždit lidi.
14:03:54
02.10.2024
saskyn2
-> palinator 02.10.24 13:56:17: no já nemyslel spotřební daň na elektriku, ale i když i to je v nějaký částečný formě možné třeba nad nějako spotřebu, nebo nějakým poplatkem co je dneska oze. Ale spíš jak říkáš buď mýto, nebo vyloženě daň z vlastnictví auta, nicméně pokud vím tak v současné době je to druhý nejvyšší příjem státu a někde ho bude muset vybrat na 100pro
13:57:43
02.10.2024
saskyn2
-> palinator 02.10.24 13:32:54: se obávám že na ekolikvidaci se nažvejknou hlavně firmy který ji budou provádět a ne majitel vraku, stejně jako je to dneska u spalovaku 4

Jinak jo souhlas, než tu budou jezdit samý elektro bude ještě setsakra trvat, mnohem dyl jak si politici představují a když ne, tak dojde lidem trpelivost a vymění dřív politiky než to auto a oni to moc dobře vědí 3
13:56:17
02.10.2024
palinator
A ano, ze spotřební daně něco zmizí. Ale určitě nebude uvalena daň na elektřinu, protože by to byla echt gold zmrdovina, která by těžce zasáhla všechny krom bohatých. Stačí že se to děje s OZE už teď skrze distribuci a POZE.

Spíš je možné, že nastoupí něco jako ošlapné, tedy mýtné.



Jinak ještě k té ekonomice provozu. U EV je divnej trend, že to stojí na kolech jako kráva. 19" ve standardu. Dát 1500 nebo 5000 za gumu mi přijde celkem rozdíl. Bývá to všechno vybavený k prasknutí, což všechno akorát zdražuje provoz a spoustě lidem to nic nepřinese. Drahý povinný ručení, drahý havarijky, kvůli drahýmu plnění po nehodách. Docela hledám, co tam vychází levněji na provoz (mimo PHM). Jasně, není tam servis k motoru, při troše štěstí ten elektromotor přežije auto bez sáhnutí. Není tam spojka, je tam z převodovky jen stálej převod. Motory bejvaj vzadu, takže mohou být jednodušší hřídele, nápravy. Brzdy nevim jestli vydržej víc nebo dřív shnijou 3. Ale třeba ty gumy jsou poměrně častá položka.
13:43:00
02.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 13:24:35:

Jenže ty baterky taky budou taková hrůza jako dneska, kde se to dá řešit prakticky jen s autorizákem. Jednak se budou dělat výzisky, druhak se toho chytne aftermarket a začne bouchat moduly ze soudobejch článků. V roce 2023 stály NMC baterky na úrovni packu pod 150 dolarů/kWh a cena dál klesá. LFP jsou ještě levnější. Takže půjde o to, kdo se nechá okrást a kdo toho naopak využije jako díru na trhu a začne to klepat neautorizovaně.

Takže baterka určitě nebude stát cenu auta, ale teď by vyšla třeba na 150 litrů, za 5 let to bude 150 litrů s dvojnásobnou kapacitou. A fakt si nemyslim, že by v prodeji byly auta jen kvůli tomu, že to má zdechlou baterku.
13:32:54
02.10.2024
palinator
-> saskyn2 02.10.24 12:30:15:

Baterky v mobilu nebo noťasu vůbec nesrovnávej. To jsou levný LCO mrdky, který jsou stavěný na maximální specifickou kapacitu, mají z principu zoufalý vybíjecí i nabíjecí proudy a přesto se používají rychlonabíječky. Přitom se to zahřívá jako prase i k 50°C a to nesnáší žádná běžná lithiová baterka. Navíc aby ty mobily něco vydržely a neměly zbytečně velké (a drahé) baterie, tak se to nabíjí na 4,3 V na článek, což je něco jako když ze 110kW motoru uděláš 150 kW bez změn na hardwaru.

Mimochodem, když už jsme u mobilovejch baterek, tak mám mobil přes 4 roky starej, trochu lepší Xiaomi a nepozoruju změnu ve výdrži. Od pátka do pondělí to zpravidla vydrží, když na tom nevisim. Zato u koloběžky pokles kapacity pociťuju (byť jde o NMC baterie, podobné technologie jako jsou u dražších EV), ale to je dané tim, že jí každej pracovní den dávám sodu, na kterou není stavěná. Z 16 A mám soft na 24 A, pálim to 10 minut do kopce téměř pořád na maximální proud, nahoře je baterka ohřátá o 20°C a sežere za tu dobu 35% kapacity.



Ano, auto za 50 v elektrice už nikdy nebude. Na druhou stranu je to určitej offset, stačí když ty peníze jednou někde seženeš a pak už je víckrát vydávat nebudeš, protože to dostaneš na šroťáku zpátky. Jinak bych trochu chtěl vidět, jak těm provozovatelům aut za 50 vychází náklady na servis. Po letech běžné praxe, kdy emisema prošlo všechno i se svítícíma chybama na diagnostice, se do toho začíná dost šlapat, což těm různejm vrakům začíná vystavovat stopku. Projdou akorát ty nejstarší s volnejma limitama a s jednotkou, která na sebe nic nebonzne.



Každopádně je to irelevantní, protože zákaz spalováku má bejt až ve 2035, a to je ještě vcelku pravděpodobné že se od toho ustoupí (a bylo by to dobře). Takže i v roce 2050 budou k mání krásné EURO8 auta za 50 a lidi budou spokojeně za pár korun jezdit.

Jen nevim proč se mi při tý představě vybavuje tahle hláška 3



Máš pravdu, Honimíre. Až na to, že vůbec
13:27:16
02.10.2024
saskyn2
-> Bukaj 02.10.24 13:15:31: jenže takových lidí bude celkem hodně a hodně z nich nebude mít komu ty náklady naúčtovat3
13:24:35
02.10.2024
saskyn2
-> Sita 02.10.24 13:14:47: Ano, to souhlas, ale nutno dodat že to co ušetřil tobě na provozu zase nevydělal stát na spotřební dani, což stát bude muset do budoucna při větším počtu elektromobilů nějak jinak vyřešit očesáním danového poplatníka jiným způsobem. A další problém je, že když si za těch čtvrt míče koupíš ten 10 letý fosil tak tak nějak počítáš že bez invetice dalšího čtvrt míče budeš dalších 10 let jezdit a pak to jako 20 leté ještě prodáš za 50 třeba Bukajovi, což u toho elektra ti tam hapruje výměna baterky v ceně půlky novýho auta, kterou bude muset někdo chca nechca zaplatit, aby to auto došlo jednou až k Bukajovi...
13:15:31
02.10.2024
Bukaj
-> saskyn2: Tak já budu asi nadosmrti jezdit škodovkama, případně jinejma autama v podobné cenové kategorii. Když bude dražší benzín, tak holt budu jezdit míň a účtovat vyšší kilometrovou sazbu...
13:14:47
02.10.2024
Sita
-> saskyn2 02.10.24 12:30:15: ale pro uplnost by bylo dobry dodat, ze fosilni golf se stejnou vybavou stal v 2014 cca 650-700 (?) a dnes bude taky za 1/4M (akorat s dvakrat vyssim najezdem) a taky ti ten egolf neco usetril na provozu, takze ten provar zase neni tak hroznej. Realne tak o 200.000 vic nez s fosilem, coz zase za 10 let neni takovy dramo...

EDIT: Mimochodem, bratranec v roce 2001 kupoval novou Fabii Combi 1.4 16V 74kW v trochu lepsi vybave (tusim Comfort?) za 450.000. Celou dobu ji meli v rodine (dojizdela ji mama), nenajeli na ni ani 200tkm a v roce 2021 ji prodali za 20.000, proste procentuelne vyjadreno ani fabie neni automaticky spasa...
upraveno 3x, naposled 02.10.2024 13:22:41
13:13:22
02.10.2024
saskyn2
-> Bukaj: No já bych to srovnával, protože budou tlaky na cenu a tudíž to ošidit tak aby to vydrželo záruku. Jo 80% po 10 letech je krásný, otázka jestli to je při ideáním používání a kolik to bude mít v reálu když lidi budou používat rychlonabíječky atd. A pořád jak psal Palinátor je to auto za 250 a přesně si uhodil hřebíček na hlavičku, jaký bude pro Tebe za 50t auto? Žádný, protože na nový mít nebudeš, 10 letý taky ne a kdyby náhodou si 250 uškudlil, tak tě i tak za 5 let čeká investice do nový baterky v nesmyslný ceně a logicky třeba 15letý nebo 20 letý s novou baterkou ti nikdo za 50 taky neprodá. Takže co si v tvém případě koupíš? Bud budeš jezdit mhd, nebo si setsakra připlatíš...
Extreme Tyres