skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování krok za krokem
-> Eidy: Ach tak. Teď jsem byl mimo mísu. :-D
-> Stepan FUN: Myslím mojí Záclonu skoda-virt.cz/cz/.../1050
5-eidy-zelena-zaclona 

-> Eidy: Nebude. Sežen starý světlo. Rozlešti ho a stříkni... Záclona může bejt z čehokoli...
-> Stepan FUN: Jo, kdybych tak věděl, z čeho ty světla jsou... Asi nezbyde než to vyzkoušet. Záclona na to bude vhodný adept. 

-> Eidy: Laminát je OK. Ale plast je svinstvo... A třeba na PE/PP Ti to nebude nikdy pořádně držet ani se základem. Vždycky to bude jenom vrstva na vrstvě.
-> Stepan FUN: Aha, takže odmaštění a zmatování nepomůže? A na laminát je to ok?
-> Eidy: Existuje. Ne všechny to maj a většinou to nejsou ty nejlevnější řady. Ale problém je lakování plastů... Otázkou je, jak se bude chovat (co se průhlednosti týká) primer na plasy pod lakem. To jsem ještě nezkoušel. A bez primeru je to "sebevražda".
-> Stepan FUN: Tos mě ale vůbec nepotěšil. A existuje teda lak s UV ochranou?
-> Eidy: Spíš ne, než jo. A nebude to vypadat origo, protože ten lak na tom bude vidět. Každopádně musel bys mít nějakej hodně dobrej lak a ten bude za balík...
A otázka je, jestli se nezačne loupat...
A otázka je, jestli se nezačne loupat...
Chci se zeptat na čirý lak. Má to UV ochranu? Jde mi o zadní lampy. Kóča je pořád zavřená v garáži a přesto je na zadních světlech vidět šisování. Co když vezmu úplně nový a nalakuju je? Ochrání to plast před stárnutím?
-> vhml: Musíš víc brzdit motorem..
Nebo pokud chcete fakt echt luxus, můžete nažhavit kontakty, ještě lepší než komax je "protisprejerská&quo
t; barva na vagóny metra, na tý brzdovej prach ani neulpívá - ale zatím jsem neviděl v maloprodeji: www.mankiewicz.com/en/...
/topclean.html
Zastoupení mají někde na Praze 9..

Zastoupení mají někde na Praze 9..
-> Tommyk 12.02.14 21:17:49: nějakou syntetikou mám stříklí plecháče a to je ještě větší neštěstí...
-> m8rinek: mam komax na oboch sadach kol a ciernota ide pekne dolu
Řešim podobnej problém, jen jde o nápravu, ta se bude tryskat tak jako tak, jen je otázka zda ji dát na komax (jednoduchý řešení), nebo PUR či Epox? Barva zřejmě Chemolak...
-> vhml: hele nevim jak pur, ale já mám na kolech u feldy nějakou obyčejnou plotovku - syntetika - a brzdovej prach jde dolů setřít klidně i prstem. Sice jinak ta barva stála uplně za houby, ale na tohle je dobrá.. :D
Další lakovací akcí budou kola. Otázka zní čím stříkat, aby se do laku nelepil bordel z brzd. Do současného laku ( netuším původ ) se lepí a nelze odstranit. Capri kola stříklá metalízou stačí spláchnout wapkou a jsou jako nový.
Budu stříkat PURem www.sincolor.cz/Naterove- hmoty/.../PUR-vrchni-email -RAL-9010-bila-leskly-0-75 l.html
Stačí na to samotný PUR? Nebo do něj přimíchám bezbarvý lak? Nebo to pak ještě nastříkám bezbarvým? Nebo s tím bezbarvý lak nemá nic společnýho?
Budu stříkat PURem www.sincolor.cz/Naterove- hmoty/.../PUR-vrchni-email -RAL-9010-bila-leskly-0-75 l.html
Stačí na to samotný PUR? Nebo do něj přimíchám bezbarvý lak? Nebo to pak ještě nastříkám bezbarvým? Nebo s tím bezbarvý lak nemá nic společnýho?
-> Nwkt: je to zvlášť, něco jak báze a lak. co stojí nevim, ale řikal mi týpek co to dělá za ty sloupky mat 300, lesk 400, takže v tom snad takovej rozdíl nebude
-> Tommyk: Lesklej je drahej jak prase ne?
-> Tommyk: Pokud to bude origo dip a bude to na dveřích nahoře, tak to bude dle mě dobrý. Údržba je špatná, když to máš na kolech, špína se do toho zažírá a taky pokud použiješ nějakou napodobeninu z číny. Byla o tom diskuze na ahc, jen jí nemůžu v rychlosti najít. 

-> Tuxik: mám v plánu to koupit a vyzkoušet na kousku plechu. tak pak dám kdyžtak vědět. Ale prej se to špatně uržuje, nevim teda jak lesklej plastidip.. to chci já..
možná by byla lepší folie, každopádně toto si myslím je na aplikaci jednodušší
možná by byla lepší folie, každopádně toto si myslím je na aplikaci jednodušší

-> Tommyk: pridavam se k otazce plastidipu ve spreji, mam presne stejne umysly :) Ramy dveri a sloupky mam v cerne matne barve, ale plastidip mne laka
Pánové otázka, jak se to zachová, když bych na polyuretan (např axapur plus) stříknul mokrý do mokrýho toto: www.stardustcolors.cz/cs/
.../464-krystalicky-perlov
y-lak-extreme-15l-.html
oboje je 2k... Nevím jak se bude tvářit akryl (předpokládám že ta perla je akryl) na pur jakožto podklad... Jestli to třeba nepopraská nebo tak něco...
oboje je 2k... Nevím jak se bude tvářit akryl (předpokládám že ta perla je akryl) na pur jakožto podklad... Jestli to třeba nepopraská nebo tak něco...
Dobrej, že se vůbec ptám, jaký výhody nabízí lvlp pistole? Co jsem koukal tak tlak je u některých sakra malej okolo 1.5 baru, což je o 2 míň než jsem zvyklej... Má smysl si něco takovýho pořizovat, na domácí stříkání jednou za uherák?
edit: Tak jsem docela zmatenej...
U některých hvlp pistolek údaje: tlak 4.5 atm 150 l/nim, 2.5 atm 380 l/min...
A u lvlp obdobně...
Tak já už nevím co je co a prase aby se v tom vyznalo...
Každopádně ta moje hvlp magg jde na 3.5 atm a 160 l/min jak fik... Asi si akorát k ní koupím trysky a kašlu na pokusy s jinýma, když se mi osvědčila a funguje tak jak od pistole očekávám...
edit: Tak jsem docela zmatenej...
U některých hvlp pistolek údaje: tlak 4.5 atm 150 l/nim, 2.5 atm 380 l/min...
A u lvlp obdobně...
Tak já už nevím co je co a prase aby se v tom vyznalo...
Každopádně ta moje hvlp magg jde na 3.5 atm a 160 l/min jak fik... Asi si akorát k ní koupím trysky a kašlu na pokusy s jinýma, když se mi osvědčila a funguje tak jak od pistole očekávám...
Nemáte někdo zkušenosti s plasti dipem ve spreji? Chtěl bych tim vzít sloupky, rámy dveří..
-> Stepan FUN: Uz jsem to vycetl i jinde, mam zalepeno a jdu na to. Diky.
-> Tuner#2: Skoro hned. Jenom nechat lehce zavadnout a hned stříkat lak.
Dotaz. Mam origo sprej zelena metla a druhy je kryci lak. Jak dlouho po nastrikani metly se ma davat vrchni lak?
-> Jozka: Jo, co si pamatuji, tak první auto, na kterém jsem se s podobným jevem setkal, byl Peugeot 405 Combi (tmavě šedá metalíza), který v devadesátých letech vlastnil otec mého kamaráda. Tam se loupal ochranný lak z plastových krytů zadních sloupků...
A pak samozřejmě 90% aut s metalízou a neodborně opravovaným lakem. ten vrchní bezbarvý lak nějak nepřilne k podkladu a loupe se (také poznatek spíše z devadesátých až nultých let - počátky českého garážového metalízování :-D )
A pak samozřejmě 90% aut s metalízou a neodborně opravovaným lakem. ten vrchní bezbarvý lak nějak nepřilne k podkladu a loupe se (také poznatek spíše z devadesátých až nultých let - počátky českého garážového metalízování :-D )
-> ZdeněkH - zrušená registrace 14.01.14 15:51:47: Tohle chování (většinou tmavých) laků kapot a hlavně střech ale bude asi fakt francouzká specialita.. Statisticky (pozorováním ulice z balkónu při pokuřování
) bych odhadl, že 9 aut z 10ti takhle napadených jsou Peugeoty a Citroeny, sem tam Renault, z nefrantíků pak opakovaně Fiaty Tipo a Opely Corsa..

-> ZdeněkH: ja som to videl na strasne vela autach pri mori, podla mna to moze byt aj nejakym posobenim soli a slnka, ci nie?
ale je pravda, mali to hlavne citroeny
ale je pravda, mali to hlavne citroeny
-> Bukaj: Hele ale tohle by mohlo být stejné. Na kapotě je taky jaksi divně popraskanej lak a navíc nefunguje pojistka proti otevření. Prostě zatáhnu v kabině za táhlo a můžu rovnou zvednout kapotu. Dovedu si to tedy představit.
Fakt jsem si ale myslel původně bůhví jaká havárka nebo plamínek.
Fakt jsem si ale myslel původně bůhví jaká havárka nebo plamínek.
-> ZdeněkH: Šéf má tohle na střeše, kapotě a blatníku u Xantie (tmavě zelená metalíza) - kdysi, když auto bylo celkem nový (tak před 10 lety) měl na dálnici příhodu, že se mu otevřela kapota a práskla mu do okna a střechy
Tehdy se to opravilo a po cca pěti letech to udělalo přesně to, co máš na fotce.
Vyreklamoval opravu (lakýrník je jeho známej), před čtyřmi lety to lakýra přelakoval (kapotu, blatník, střechu) a předloni to na střeše zase začlo vylézat. Na jaře půjde Xantia do šrotu, tak už se to neřeší...
Asi nějaká vlastnost Xantií, že jim nějak divně pracuje střecha...?

Tehdy se to opravilo a po cca pěti letech to udělalo přesně to, co máš na fotce.
Vyreklamoval opravu (lakýrník je jeho známej), před čtyřmi lety to lakýra přelakoval (kapotu, blatník, střechu) a předloni to na střeše zase začlo vylézat. Na jaře půjde Xantia do šrotu, tak už se to neřeší...

Asi nějaká vlastnost Xantií, že jim nějak divně pracuje střecha...?
uz som to videl na aute a na 100pro nebolo opravovane
-> Tomaso435: No no jen nedělej z frantíka póvl. Hele před tímhle autem jsem měl němce (opel) a jako jo lak tam byl lepší, ale jinak hrůza auto. Ke všemu přístup jak prase, spotřeba byla vysoká jak státní dluh a v dílech sežralo víc peněz než tohle za dobu co ho mám.
-> ZdeněkH: Kdysi nám tohle udělal tmavej P309 taky... celá střecha volezlá.
-> ZdeněkH:
no tak sme doma 


-> ZdeněkH: čeče na naší filetě tohle udělal origo lak zelená metla na haupně a předním nárazníku...
kamarád na audi 80 má to samý
Mě právě zajímalo co tam kdo vyváděl, že to udělalo tohle
-> Tomaso435: xantii 

-> ZdeněkH: jojo, "děkan" jak mu všichni řikáme, má totálně pyč celou kapotu. C sloupky vršky blatníků... :-D a jeden maník tady, na xantii kapotu ve prostředku...
co to máš vubec za pixlu ?
co to máš vubec za pixlu ?
-> ZdeněkH - zrušená registrace 13.01.14 19:00:10: třeba u tmavých pežotů naprosto normální věc :-)
-> ZdeněkH: Z nějakýho důvodu byla opravovaná střecha a po čase se nesnes podklad s vrchem.
-> Tomaso435: To jako fakt to co je na foto je všude? Já jsem to ještě na žádném svém autě takhle neměl. Vrchní lak nebo teňoučká vrstva na kterou ses blbě podíval a už to lezlo dolů, ale tohle ne.
-> ZdeněkH: já ti k tomu řeknu jen, že co maj v práci kuci citráky starý tak maj takhle nějak kompletní auto tam, kde nejvíc praží slunce. kapoty střechy... někde fakt komplet je to pryč.
Pardon, že prudím tady, ale přijde mi to nejlepší.
Jedná se o starší auto a starší lak podle vzhledu. Zajímalo by mě co se s tím mohlo stát? Ten vzorek na obrázku je na autě jen na dvouch místech. Nad řidičem a nad spolujezdcem. Plamen? Kýbl kytu? Ale k čemu v tom místě bouračka by ho potřebovala asi víc a všude a jinde nic není. Na střeše je pak o kus dál už jen oprýskaný vrchní průhledný lak (nebo co to je) a je tam trochu mapa jinak nic.
Jedná se o starší auto a starší lak podle vzhledu. Zajímalo by mě co se s tím mohlo stát? Ten vzorek na obrázku je na autě jen na dvouch místech. Nad řidičem a nad spolujezdcem. Plamen? Kýbl kytu? Ale k čemu v tom místě bouračka by ho potřebovala asi víc a všude a jinde nic není. Na střeše je pak o kus dál už jen oprýskaný vrchní průhledný lak (nebo co to je) a je tam trochu mapa jinak nic.
-> LUKAS: Rozstřikový ředidlo jsem v životě nepoužil... ani jsem to nikdy nezkoušel.
-> Karel.: nalakuj to cele to zastrekove riedidlo čo sa použiva pre prechod stareho a noveho laku vždy to je trochu vidiet.
-> Stepan FUN: no právě, aji to bude jednodušší stříknout celý,tak uvidím