
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování krok za krokem
-> Tomáššš 10.10.15 11:51:01: dnes pršalo uz mas nalakovane
?

-> Tomáššš: na youtube mas tisice videi jak doma lakovat, staci si jen vybrat :)
-> Sejki: uz sa nebudem bat lakovania po burke 

-> Tomáššš: nevim, ja problem nemel, staci lakovat pod pristreskem...
-> Bukaj: ja že vlhkosť sama o sebe vadí prí lakovani 

-> Tomáššš: Vlhkost váže prach ze vzduchu a padne na zem. A pokud na lakované ploše není vysrážená voda, tak ok 

-> Sejki: preco po dazdi ? Kvoli prachu,ze klesol s kvapkami vody ? A co vlhkost z dazda ? 

-> Přema: copak, dulezitej je podklad a pak nejlepe lakovat po desti :)
-> LUKAS: hmm slušné, asi musíš mít už trochu nastříkáno aby jsi to takhle dal v domácích podmínkách 

Tak najvačšia vyzva lakovanie kapoty O1 mam za sebou na garažove lakovanie a pištol z OBI si myslim podarené.
-> Mr._Nosferatu: na fabce mám na blatníku dulek jak na duhovou kuličku a nic. na lemu mám prasklinu a to tak o 2mm zahlej dovnitř... si nevybereš asi
-> Mr._Nosferatu: Na spotřebáku fildě mám taky v předních levých dveřích promáčklinu(přímo v hraně v prostřed) a lak neprasknul....
Jinak kdyby někdo věděl jak to dostat do roviny bez toho aby při bouchnutí dveřma se to zase celé nevrátilo zpět tak dejte vědět....
Jinak kdyby někdo věděl jak to dostat do roviny bez toho aby při bouchnutí dveřma se to zase celé nevrátilo zpět tak dejte vědět....
-> Skili: To chapu, ale divny je he to neprasklo pri vzniku ty promackliny
-> Mr._Nosferatu: protože si to nahřál a byl opatrnej..., ta promáčklina vypadá jak kdyby do toho nekdo kopnul nebo fláknul něčím celkem měkkým.
-> Přema: Přesně tak - ale šikovnej chlapík, podobně jsem rovnal "torpedo" před čelním sklem u MB a až takhle dobře to nedopadlo.
-> LUKAS: Po kroupách běžná věc, ale tady mi nejdou do hlavy 2 věci, jak to že neprasknul lak, a za druhý že je to promáčklý kolem lemu, bejt to od jinýho auta, odnese to i ten lem ...
-> LUKAS: kolikrát to máš na takto přístupných místech? a ještě k tomu tak aby se dalo za něco zapáčit? 

https://www.youtube.com/w
atch?v=oqMdKLES7bc priam zazrak ...mate niekto stym skusenost stakymto vytahovanim ,,,?
-> palinator: tedkom sem videl nově lakovanou šáde v PU a perfektní....ale akryl je akryl ...
-> Přema: s tím bezbarvým ti neporadím ...neviděl sem zatím nikoho kdo má na laku ještě bezbarvý lak.Základ stačí i Synorex,je to ověřený a funguje to.Jestli chceš něco lepšího tak to je lepší se poptat přímo tam kde prodávají autolaky.
-> Přema: s tím bezbarvým ti neporadím ...neviděl sem zatím nikoho kdo má na laku ještě bezbarvý lak.Základ stačí i Synorex,je to ověřený a funguje to.Jestli chceš něco lepšího tak to je lepší se poptat přímo tam kde prodávají autolaky.
-> Stepan FUN: No ja som ho stim oboznamil, je tam viac lakovačky(kapota,blatnik atd atd.) a cchel aj toto spravit ale ak to nepojde tak mu to necham tak stlpik.
-> LUKAS: Vykašlat se na takovej kšeft, nebo vyříznout okno, opravit a znova ho nalepit. Samozřejmě s tím seznámit zákazníka, že to bude stát o tolik a tolik víc, protože je debil a postup opravy je opačnej.
Smozřejmě prohlubeň by kit spravil, ale jestli dobře vidím, tak je tam boule směrem k oknu a do tý prostě praštit musíš.
Edit2: toho cínu bych se docela bál okolo toho okna...
Smozřejmě prohlubeň by kit spravil, ale jestli dobře vidím, tak je tam boule směrem k oknu a do tý prostě praštit musíš.
Edit2: toho cínu bych se docela bál okolo toho okna...
dost hlboke..uvažoval som to vybrusit na kov a naniest cin a na to až git....
Ako by ste postupili tu pri takomto premačknuti..zakaznik si tam dal nalepit už sklo tak reverznim kladivom by bol risk trieskat aby to neruplo..

-> Chali: Vdaka.
našiel som hned :)

-> LUKAS: V kufru pod kobercem vlevo je štítek.
Ahojte,kde najdem kod alebo odtien farby na Oct.1
-> Evž@: Polyuretan bych chtěl dát do na podlahu do interiéru a na spodek auta... no slyšel jsem že se lakuje něčím, vím že dávají 3-4 vrstvy pak na to dávají právě bezbarvý a nadávají tomu báze... Pod ten akryl mám dát co? můžu epoxid základ tak jako na podlahu a podvozek, nebo se dá koupit plnič normálně v plechovce?
-> Evž@:
PU je na traktor nebo na Tatru
PU je na traktor nebo na Tatru

-> Přema: na akryl sa už bezfarebný lak obvykle nedáva....
-> Přema: myslíš jako vrchní finální lak?Na užovce mám třeba akrylát a velká spokojenost,někdo používá PU(polyuretanové) jsou levnější a efekt též dobrý.S bezbarvým lakem zkušenost nemám.
Chlapi, čím lakovat karoserii? více méně jde o skelet a nějaké drobnosti. Použít akryl plus bezbarvý lak(báze) nebo automobilová barva? (nevím co je ta automobilovka zač) případně čím jste lakovali vy? díky...
Jen tak mimochodem - nenašel by se nějaký ochotný a šikovný virťák, který by mi byl ochoten kvalitně, rychle a za rozumnou cenu (priorita dle pořadí) olakovat cca třetinu škodovky?
Optimálně do 14 dnů (pojedu na svatbu a jediné auto, které mám pojízdné a s platnou TK bude poněkud flekaté po výměně blatníků a dalších opravách)...
Optimálně do 14 dnů (pojedu na svatbu a jediné auto, které mám pojízdné a s platnou TK bude poněkud flekaté po výměně blatníků a dalších opravách)...
-> colaczech:
Kdysi v ranných 90. jsem občas umýval kamarádovi taxikářovi škodovku 120L 88 a tak shnilou škodovku jsem v té době nikde neviděl. Ale je pravda, že kamarád se o ní nestaral a navíc byla bílá (nejhorší kvalita barvy, co se eMek týče). V 95 si koupil novou Feldu a v 2001, když auto stálo u nás na zahradě, zatímco majitel byl na léto v USA jsem také konstatoval, že tak shnilou Feldu jsem ještě neviděl...
Tak nevím, jestli to bylo auty, nebo majitelem, každopádně by z kamaráda byl dobrej tester kvality vozů
Kdysi v ranných 90. jsem občas umýval kamarádovi taxikářovi škodovku 120L 88 a tak shnilou škodovku jsem v té době nikde neviděl. Ale je pravda, že kamarád se o ní nestaral a navíc byla bílá (nejhorší kvalita barvy, co se eMek týče). V 95 si koupil novou Feldu a v 2001, když auto stálo u nás na zahradě, zatímco majitel byl na léto v USA jsem také konstatoval, že tak shnilou Feldu jsem ještě neviděl...

Tak nevím, jestli to bylo auty, nebo majitelem, každopádně by z kamaráda byl dobrej tester kvality vozů

-> rsvancara 09.09.15 08:25:51: To by mohl potvrdit můj byvalý kolega z práce. Koupil si v mládí v 88 novou 120tku a měl ji až do té doby než ji poslal do šrotu. A co říkal tak do dvou let od novoty mu proreznul prah tak, že v něm měl díru pod celými řidičovými dveřmi. A že byl zručný, tak si prah vyklepal z plechové střešní vlnovky a ten přinýtoval na ten zrezlý původní. Prah tam vydržel než šlo auto do hutí, nekdy v roce 2005, to si koupil novou fabku. Nadával že ta 120 dost hnila od začátku.
-> minno: No a GLička co jsem viděl by se všechny daly zamést na lopátku (stačilo víc praštit dveřma a něco upadlo) :-D
Zapomínáte ale na to, že to máčení bylo kataforetický, proto se nanesla vrstva daná elektrostatickejma možnostma, který byly všude stejný. To co se elektrostaticky neudrželo, se spláchlo. Takže na tuhle část bych stejkance nesváděl.
-> rsvancara: Nu, jsem sice byl v Kvasinách v roce 1980 na takový jakoby exkurzi, ale z karosářskejch procesů si pamatuju jen nějakýho předního dělníka, kterej kastle objížděl v bílejch rukavicích a dělal na nich tajný značky (kolečka, vlnovky, kolečka s křížkama apod.). Ze zbytku fabriky ve mě zůstal stejnej dojem jako z řetízkárny v ČZM Strakonice (= manufaktura ze začátku 20. století). Ale dojem může být zkreslenej, bylo mi nějakých 16, nemuseli nám ukázat všechno a na řadu 742 pak něco zmodernizovat mohli..
Mimochodem u 742 a odvozenech jsou antikorozní procesy zmapovaný velice dobře v dobovým tisku, chlubili se tím, kde se dalo, takže tam už spekulovat netřeba, stačí si to dohledat..
Mimochodem u 742 a odvozenech jsou antikorozní procesy zmapovaný velice dobře v dobovým tisku, chlubili se tím, kde se dalo, takže tam už spekulovat netřeba, stačí si to dohledat..
-> rsvancara 09.09.15 08:25:51: No neviem, moja 120L je z 05/1988 a antikorózna ochrana z fabriky bola teda výborná.
-> Jozka 03.09.15 20:21:19: Nevím jestli zrovna Kvasiny byly podfinancovaný. Vždyť tam montovaly top modely (Erka, Rapidy, 135/136GL atd...) a pravděpodobně taky všechny GLička.
Mimochodem legenda praví, že GLi vznikaly ručně na "reworku" z karburátorových 135tek. Našel jsem ale drobný důkaz, který tomuhle neodpovídá. Na plechu nad převodovkou je nástřik plastizolu (a ten plech je specifický, protože má díru pro kabelový svazek k řídící jednotce). Což znamená, že tam ten plech s dírou musel být ještě před nástřikem podvozku, tudíž se o autu už před lakem vědělo, že bude GLi. Plechů jsem viděl asi 4 ks, měly to tak všechny.
Mimochodem legenda praví, že GLi vznikaly ručně na "reworku" z karburátorových 135tek. Našel jsem ale drobný důkaz, který tomuhle neodpovídá. Na plechu nad převodovkou je nástřik plastizolu (a ten plech je specifický, protože má díru pro kabelový svazek k řídící jednotce). Což znamená, že tam ten plech s dírou musel být ještě před nástřikem podvozku, tudíž se o autu už před lakem vědělo, že bude GLi. Plechů jsem viděl asi 4 ks, měly to tak všechny.
Kvalita antikorozní ochrany spadla u škodovek 742 výrazně níž někde okolo roku 88-89. Nejlepší kastle které jsem zatím viděl (i když nebyly garážované) byly cca okolo roku 86.
Jinak nevím, o čem se hádáte, video je i komentované (takže vidím i slyším) a odpovídá to zhruba tomu, co píše Tuner2
Jinak nevím, o čem se hádáte, video je i komentované (takže vidím i slyším) a odpovídá to zhruba tomu, co píše Tuner2
tak se panove trochu uklidnime ne?
Tak ono i ta zakladovka, ve kterej se to macelo, asi mohla stect a kdyz se to pak postrika vrchni barvou, tak mame razem i tajemne barevne stejkance...
-> Tuner#2: debile seš ty a dokazuješ to poslední dobou docela často :thumbsup
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.15 10:39:10: Na schazovací narážky jsou tu jiní experti...
-> aDAm 04.09.15 10:52:06: Ty seš fakt debil, máčení bylo kvůli dutinám a ne vrchnímu laku tak tady mylně uváděl Jiřík s argumentem barvy i na spodku. Na spodku je barva až po plastizolu, který byl až po uschnutí kasle po máčení a i malému dítěti bude jasné, že po lázni to bude nanesené všude (nicméně hlavní smysl jsou dutiny a antikorozní ochrana plechu a svárů všude tam kam se nedostane plastizol a následně barva)...

-> aDAm 04.09.15 10:52:06: Ty seš fakt debil, máčení bylo kvůli dutinám a ne vrchnímu laku tak tady mylně uváděl Jiřík s argumentem barvy i na spodku. Na spodku je barva až po plastizolu, který byl až po uschnutí kasle po máčení a i malému dítěti bude jasné, že po lázni to bude nanesené všude (nicméně hlavní smysl jsou dutiny a antikorozní ochrana plechu a svárů všude tam kam se nedostane plastizol a následně barva)...
-> Tuner#2: koukám že pán je expert...máčením se dělá antikorozní ochrana a základní nátěr celého auta a nikoliv dutin, nebo máš snad pocit že soudruzi dali barvě před vstupem do kádě přísný rozkaz kde se může přichytit a kde ne?
-> Jirik_Tuňák1983: hele ten proces lakování se nijak závratně nezměnil, snad jen teď dělají lepší antikoro. Ale výsledkem výstupu z máčecích lázní a z pece byla bouda v základové barvě na kterou pak přišel kit, primer, barva. To že sou někde stékance v intoši je nejspíš tím že to tam lojza tlačil pistoli déle než je zdrávo, robot ti udělal jen venky, vnitřky museli OPici
-> Jirik_Tuňák1983: hele ten proces lakování se nijak závratně nezměnil, snad jen teď dělají lepší antikoro. Ale výsledkem výstupu z máčecích lázní a z pece byla bouda v základové barvě na kterou pak přišel kit, primer, barva. To že sou někde stékance v intoši je nejspíš tím že to tam lojza tlačil pistoli déle než je zdrávo, robot ti udělal jen venky, vnitřky museli OPici
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.09.15 20:03:44: Já napíšu "nevím to jistě", ale ty si nedáš pokoj s těma opakovanýma narážkama a shazováním, že? Asi máš skutečně nějaký psychický problém, který bys měl začít urgentně řešit.
-> Tuner#2: To máčení holý kastle je ochrana úplně všeho plechu, nejen dutin + mnohem líp na tom drží barva.. Zajímavá legenda praví, že podfinancovaný Kvasiny měly lázeň po Feliciích a proto jim jako jedinejm zadohrabům výrazně hnije střecha..

Máčením se ošetřovali jen dutiny, kasle se až po střechu potopila a pak vytáhla. Proto jsou v podlaze vyseknuté ty podkovy, kterýma to vytíkalo ven. Tak po uschnutí se stříkal plastizol (čas 5:01 ve videu) a následně se klasicky lakovala karoserie. barva na spodku sice je, ale mnohdy nedokonale a prosvítal plastizol. Stačí se občas ohnout pod původní auto a nevymejšlet teorie s máčemím do barvy 

-> Jirik_Tuňák1983: no, asi pravda....
-> minno: Nevím to jistě, ale nemáčely se karoserie dříve? Pak by to vysvětlovalo i občasné stékance barvy v interieru z děr a nalakovaný i spodek.
https://www.youtube.com/w atch?v=4lURb6hcnEs
https://www.youtube.com/w atch?v=4lURb6hcnEs