-> suri: tak kurvy v servise jaký jsou nevim, s tim zkušenost nemam, ale s prodejci ND ano a řikam že takovej přistup se mi teda nelibi... ještě že máme 2dealery vedle sebe, ta pani naproti je celkem v pohodě
jinak teda ceny servisů jsou strašný a musim se smát když slyšim co platí za výměnu oleje a takový blbosti.. ale to bude asi všude stejný, to není jen o škodovce
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoojetiny - problém Htp
-> Milan 136: povedz niečo bližšie
-> mb136gl: zkušenosti jsou
-> mb136gl: včera či kedy bola 1,8 na prehliadke a aj 1,4 octa minulý týždeň , dnes 1,2 na montáž defendlocku nová
-> suri: skvele, ešte by bodol niekto so skúsenosťami s 1.4 TSi, 1.8 TSi a 2.0 TFSi,,, ale na tie 1.8 som zatiaľ nepočul veľa chváli..
-> mb136gl: ja môžem zase referovať 77kw YETI
-> Tommyk: a potom nadáva na tie kurvy v servise
Kamoš si kúpil fábiu 1.2 TSi 77kw, zatiaľ má len 4000 km, trochu počkajte a keď bude virt existovať aj tak o 5 rokov potom tu bude možno vlákno AUTOOJETINY - PROBLÉM TSi tak tu napíšem ako drží jemu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: mam na to stejnej názor ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tommyk: ono to väčšinou dojebe ten medzikus medzi volantom a sedačkou a čuduje sa prečo nemá záruku
Ono to TSI taky neni stavěný na závody ale pro běžnou jízdu, kde se to turbo v klidu dochladí samo, tím že už třeba jen parkujete do garáže či tím, že jedete kus přes město domů
a kdyby náhodou to někdo zdechnul hned po ostrý jízdě, tak je tam to dochlazování, který tomu aspon trochu pomůže.
stejně většina těch co tomu budou topit tak, že se to turbo ohřeje do fialova o tom něco vědí a nechaj to schladit.. takže asi tak
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
stejně většina těch co tomu budou topit tak, že se to turbo ohřeje do fialova o tom něco vědí a nechaj to schladit.. takže asi tak
-> darklord: ja som to nekomentoval , určite to blbosť nebude
-> suri: neviem aku ma teplotnu kapacitu olej a voda, ale mozno mas pravdu ze vodne chladenie bude lepsie. Len teda nerozumiem naco by helmuti navrhovali dochladzovanie turba ked je to tak nahovno ako tu vsetci vypravate. Ono vzhladom na to aky maly ten motor a to turbo je by som s kludom v dusi to dochladenie vobec nehrotil a nechal to fungovat tak ako to je. Uz niesme v dobe 1.9TD ktora po jazde na dialnici vyzadovala este 20 kilometrov jazdy na volnobeh
-> darklord: vieš dobre že mazanie olejom som myslel ako chladenie tak nechytaj za slovíčka
aj tak mi to príde o ničom to dochladzovanie , keď sa horucí motor vypne a turbo sa zastaví tak ten horúci olej aj tak zostane na ložiskách , akurát že voda to turbo potom schladí rýchlejšie
-> suri: no pises o mazani olejiom a ze je nieco ucinnejsie, tak ma to zaujalo. Neviem na co ine by bolo dochladzovacie cerpadlo v okruhu ak nie na dochladenie turba (motoru samotneho az tak nie ked sa divam na tu schemu) po jazde.
-> darklord: môžeš to obsíkať po jazde
olejom to mažeš vždy ale chladíš to aj vodou nie len olejom
ja som myslel že máš niečo konkrétnejšie k TSI nie to čo mám
olejom to mažeš vždy ale chladíš to aj vodou nie len olejom
ja som myslel že máš niečo konkrétnejšie k TSI nie to čo mám
-> suri: cim inym ako olejom chces mazat? maslom?
Ad dochladzovanie: img692.imageshack.us/img6 92/.../12tsiokruhchlazen.j pg
Ad dochladzovanie: img692.imageshack.us/img6 92/.../12tsiokruhchlazen.j pg
-> Skili: mne je to jedno , ja mám feliciu a tá nemá žiadne takéto starosti :-D
-> suri: to urcite... ta voda tam je prej proto aby ta teplota nespadla skokokem a neudelaly se tam ty skvarky ale pokud s tim pojedes furt plnej a pak to hned vypnes tak to turbo ti fakt nepodekuje a rovnou si rekne o vymenu
-> Skili: vždy to bude asi účinnejšie ako mazanie olejom
-> suri: zahreje kdyz tomu trochu tlapnes (mam vyzkouseno na 1.8T) ale i na to malym motoru se to dokaze pekne rozzhavit
-> Matthes, záškodník z TechWebu: skôr sa to ani pri jazde nezahreje na takú hranicu ako diesel
-> Matthes, záškodník z TechWebu: presne tak... zapecou se loziska a voda nepomuze ale ta voda je dobra v tom ze prece jenom to riziko je mensi
darklord 31.05.11 19:32:24 napsal:
→ Skili: Ja sa toho nebojim, TSI ma automaticke
dochladzovanie, takze aj ked to zdechnes horuce, je tam vodne cerpadlo ktore
zenie vodu skrz chladic kym sa to nezchladi skade máš také info?
→ Skili: Ja sa toho nebojim, TSI ma automaticke
dochladzovanie, takze aj ked to zdechnes horuce, je tam vodne cerpadlo ktore
zenie vodu skrz chladic kym sa to nezchladi skade máš také info?
-> palinator: To je sice hezky, ale kdyz se zastavi turbo s rozzhavenejma lopatkama, tak ti chlazeni vodou nepomuze a voda dela sve.
-> Skili: Ja sa toho nebojim, TSI ma automaticke dochladzovanie, takze aj ked to zdechnes horuce, je tam vodne cerpadlo ktore zenie vodu skrz chladic kym sa to nezchladi
-> palinator: jo ma ale ja tomu zas tak moc neverim ale cas ukaze
-> Skili:
To turbo je vodou chlazený a má tuším el. doběhový čerpadlo, takže v tom to asi nebude.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
To turbo je vodou chlazený a má tuším el. doběhový čerpadlo, takže v tom to asi nebude.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: jj stara dobra 1.4
ja si myslim ze u TSi-cek budou odchzet turba protoze vetsina lidi co si to koupi nebude mit ani tuseni o tom ze to musi po zastaveni nechat chvilu bezet aby to turbo zchladlo
ja si myslim ze u TSi-cek budou odchzet turba protoze vetsina lidi co si to koupi nebude mit ani tuseni o tom ze to musi po zastaveni nechat chvilu bezet aby to turbo zchladlo
-> palinator: škoda že mpi nič nejde a spotreba tiež nič moc , osobne si myslím že sú horšie ako feliciové motory , tieto po 250tkm čo som videl boli riadne vyhonené na piestoch aj pri dobrej údržbe , včera a dnes som robil tesnenie pod hlavou a rozvod , nové hadice s kolegom , rozvod vyťahaný viac ako som mal na felicii po 143 000km a má to skutočných 60tkm , hold to nechodí v otáčkach ale žena čo to drží 1500-2500 ot a potom to tak vyzerá
na tsi tuším je prípis na zmenu tlaku turba inak nič zatiaľ
na tsi tuším je prípis na zmenu tlaku turba inak nič zatiaľ
-> suri:
Uvidíme, ten motor je konstrukčně dost čerstvý, na to aby se vyvozovaly závěry. Zatím ho docela chválej, ale prověří ho až sám čas. Na HTP se taky zezačátku až tak nenadávalo.
1,4 MPI je sice zastaralej, ale nesmrtelnej motor a z celý benzinový motorový palety se mi ve Fabii líbil nejvíc.
Uvidíme, ten motor je konstrukčně dost čerstvý, na to aby se vyvozovaly závěry. Zatím ho docela chválej, ale prověří ho až sám čas. Na HTP se taky zezačátku až tak nenadávalo.
1,4 MPI je sice zastaralej, ale nesmrtelnej motor a z celý benzinový motorový palety se mi ve Fabii líbil nejvíc.
-> Skili: tak ale to už nie sú také časté závady , ona aj tá 1,4MPi škodovácka nie je taký zázrak ale aspoň to držalo -> palinator: z dnešnej produkcie toto , to je jedno aký obsah - podľa auta
-> suri: ano sype a nejen motor i topeni se sralo
ps: 1.2 htp je polovicni sestivalec ale s plnohodnotnou spotrebou
-> Skili: škoda že je to skôr výnimka , hold sa to sype a nedorátali to
takova pekna diskuze tak to sem napisu vlastni zkusenost...
Otec (kdysi v davnoveku) koupil do autoskoly funglovku fobii htp myslim ze to byla 2002-ka (nejhorsi auto jaky jsme kdy v autoskole meli) v autoskole si najezdila neco pres 230 tisic (mozna i vic uz je to dlouho) a po 160t uz zrala olej jak prase, sem tam jela na 2 valce (i pred tim byli problemy ale o tom se nebudu tak moc rozepisovat) a potom se dala babce aby to jeste dojezdila.... kdyz jsem s tim jel naposled (asi pred rokem a 5-ti dny) tak mi to pri 50 kdyz sem zrychloval zacalo zdechat a malem do me vletel nejakej blbecek co se na mel lepil a cekal ze kdyz z vyfuku vyletelo tolik sedyho dymu tak to i zrychli. Asi 2 mesice potom sla do bazaru kde rikali ze tam hodi novej motor a proda se dal (tak se i stalo)... kdyz se prodavala mela skoro 330t (servisak ve skodovce rikal ze je to zazrak ze ten motor prezil tak dlouho)... co sem chtel rict je ze ten motor neni spatne vymyslenej ale vyrobenej... a skodovka by se mela naucit jak jednat se zakazniky
Otec (kdysi v davnoveku) koupil do autoskoly funglovku fobii htp myslim ze to byla 2002-ka (nejhorsi auto jaky jsme kdy v autoskole meli) v autoskole si najezdila neco pres 230 tisic (mozna i vic uz je to dlouho) a po 160t uz zrala olej jak prase, sem tam jela na 2 valce (i pred tim byli problemy ale o tom se nebudu tak moc rozepisovat) a potom se dala babce aby to jeste dojezdila.... kdyz jsem s tim jel naposled (asi pred rokem a 5-ti dny) tak mi to pri 50 kdyz sem zrychloval zacalo zdechat a malem do me vletel nejakej blbecek co se na mel lepil a cekal ze kdyz z vyfuku vyletelo tolik sedyho dymu tak to i zrychli. Asi 2 mesice potom sla do bazaru kde rikali ze tam hodi novej motor a proda se dal (tak se i stalo)... kdyz se prodavala mela skoro 330t (servisak ve skodovce rikal ze je to zazrak ze ten motor prezil tak dlouho)... co sem chtel rict je ze ten motor neni spatne vymyslenej ale vyrobenej... a skodovka by se mela naucit jak jednat se zakazniky
-> palinator: a ono originál diely ak si vezmeš ceny , čističe , handry , čistiaca kvapalina , umytie , umýuvanie jednotlivých dielov , kadejaké pasty vazelíny tmely - v cene cca 1000kč za 100g tubu sa to nazbiera , ale hold ak máš na také auto tak si to asi zaplatíš alebo fušuješ doma
-> suri: No to bylo na hovinkach mam dojem.
-> škodec: sú aj iné príhody , napríklad dnes takú ako učni baníci kedysi v handlovej sa po robote čistili veľkým kompresorom , ofukovali sa navzájom a jeden druhému strčil do zadku - roztrhalo mu črevá , ten kompresor potiahne zbíjačku
ja poznam pripad kedy auto po vymene oleja v servise stratilo filter a stastie ze sa nezadrelo..pricina: malo dotiahnuty
No nejedna sa o htp ale chybu servisu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: drahý ako sa to vezme , ide sa na normo hodiny lebo sa tak musí to nie je servis kde podľa tváre dáš cenu , a hodinová taxa je podľa auta -> Matthes, záškodník z TechWebu: lenže ja poznám xxx servisov kde sa fušuje a dokopy asi len jeden dobrý kde by som si auto dal , ak sa zídu lemplovia tak nepomôže nikto
-> suri:
Je servis a servis. Někde jsou podvodníci a lemplové a někde jsou v pohodě, ale nepopíráš snad, že jsou trochu drahý.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je servis a servis. Někde jsou podvodníci a lemplové a někde jsou v pohodě, ale nepopíráš snad, že jsou trochu drahý.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: No ale neni davno co Cokin vypravel, jak odjel ze servisu se sluzebakem a malem mu upadlo kolo
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: ja sa čudujem tým rečiam o tom že v servise sa fušuje , kašlú na zákazníka a pod . , kto si to pozrie z druhej strany pochopí že asi nemá pravdu , viem porovnávať
-> suri:
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King: tak odhliadnúc od HTP motora , sú to také zlé autá?
-> Matsoft: Ale jak vidíš, najdou se tady i tací, kteří mojí nadsázku to považují za samozřejmost - je to přece Škoda=spolehlivé a levné auto s levnými náhr. díly a servisem :)
Škoda slov :)
Škoda slov :)
-> King 31.05.11 00:17:14: no u trihrnku tomu tak zrejme je![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> VeTeV: si přečti první příspěvek..
Labros 30.11.09 10:28:22 napsal: EGR ventil u 47kW verze ústící kousek pod škrticí klapku, takže se zanáší už po 50tkm – druhý zdroj problémů s volnoběhem, klapka nedosedá do volnoběhu a servo ji pořád ovládá, až se spálí.
Labros 30.11.09 10:28:22 napsal: EGR ventil u 47kW verze ústící kousek pod škrticí klapku, takže se zanáší už po 50tkm – druhý zdroj problémů s volnoběhem, klapka nedosedá do volnoběhu a servo ji pořád ovládá, až se spálí.