![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoojetiny - problém Htp
-> m8rinek: no to je dost divny
Ale u toho V5 me prekvapilo, proc tam nedali uz rovnou 6tej, kdyz tam misto na nej je a je tam zbytecne prazdno :) Navic i na vibrace to musi bejt dost na prd dle me - kdyz na jednu stranu te dou 3 a na druhou 2 pisty...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: To je ještě prd konstrukce... Tohle je věc...
www.buchlaky.estranky.cz/ img/.../honda-nr750-1992-g hosted.jpg
imageshack.us/f/.../800px ovalpistonyi6.jpg
4val do V, 8ventilů na válec, 2ojnice na píst, TS, oválný píst :)
www.buchlaky.estranky.cz/ img/.../honda-nr750-1992-g hosted.jpg
imageshack.us/f/.../800px ovalpistonyi6.jpg
4val do V, 8ventilů na válec, 2ojnice na píst, TS, oválný píst :)
-> Jirik_Tuňák: Sak jasny, ale i ten olej co tece jak voda se zacne honit az po otaceni klikovky a to uz je blbe... Kdyby bylo el. cerpadlo, tak funkce je uplne stejna s tim, ze se te to natlakuje jeste pred startem a uz mazes hend po nastartovani... A problem udelat to by rozhodne nebyl...
-> Syny: To se zase honí olejema, který šplouchaj v kanystru jak voda. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák: Na OHCcku uz napinak bude, pac to je retez dlouhej, ale na OHV je to docela zbytecny - u skodovky urcite. Stejne ale nevim (kdyz u HTP blblo preskakovani remene nez se napnul tlakem oleje po startu) proc se do aut uz davno nemontuje elektronicky cerpadlo oleje, ktery spene po otoceni klickem do 1. polohy... Nejen, ze by to odstranilo tenhle problem, ale taky by to znacne prodlouzilo zivotnost motorum, ktery maj nejvetsi opotrebeni prave pri startu nez zacne motor mazat...
-> m8rinek: kurva 5ti val do V![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> m8rinek: kurva 5ti val do V
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jedinej 100% funkční rozvod.... static.blogo.it/motoblog/
.../big_honda_vfr_2009_3.j
pg
-> Syny: On je taky Žigul OHC, takže dlouhej řetěz mít musí, pokud má jeden.
Ale i na to žigovi to občas selhalo. Pak to chřestilo jak dieselovej Mercedes, ale nevybavuji si prasknutí nebo přeskočení řetězu a tatík taky ne a to je měli služební. Tady něco ze součástek napínáku ze Žigula (řetěz).
Stejně bych se z toho HTP poblil.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Stejně bych se z toho HTP poblil.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák: Ano retez na obrazku je, ale napinak tam nebyl... Jinak ten retez ma asi drobet jinou delku oproti skodovackemu, tak proto Skodovka napinak nema... Tam by nebyl ani kam dat skoro.
-> Syny: Tyvole, máš tam na obrázku řetěz, dvouřadej i s kolama.
Tady máš teda napínáky na řetězy.
lada-dily.cz/produkty/vaz -2103--2106.html?&item s...
Tady máš teda napínáky na řetězy.
lada-dily.cz/produkty/vaz -2103--2106.html?&item s...
-> Jirik_Tuňák: Tam vidim napinak na remen...
-> kamikaze: Dle me u OHV neni potreba diky kratkemu retezu napinani...
-> kamikaze: Dle me u OHV neni potreba diky kratkemu retezu napinani...
-> kamikaze: Žigul měl taky napínák a dvouřadej řetěz. Takže nevím. Asi výrobní náklady a hmotnost.
www.autodilykrc.cz/eshop/ .../lada?eshophlede...
www.autodilykrc.cz/eshop/ .../lada?eshophlede...
-> Jirik_Tuňák 01.06.11 23:44:48: Hodně blbě a navíc to není nic levného.
-> kamikaze 01.06.11 23:57:26: Audi - náskok díky technice aneb motor do V a variabilní časování vaček.
-> kamikaze 01.06.11 23:57:26: Audi - náskok díky technice aneb motor do V a variabilní časování vaček.
-> Tuner#2: Sakra co to je za řetězovej zmatek, 4 řetězy (pokud jsem napočítal správně)
Když koukám na to HTP, proč má šáde dvojitej řetěz. Absence napínání?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Když koukám na to HTP, proč má šáde dvojitej řetěz. Absence napínání?
-> Nwkt 01.06.11 23:12:41: To je ale řemen. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 Tam se asi blbě zjišťuje, kterej řetěz je volnej a chrastí, což?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2 Tam se asi blbě zjišťuje, kterej řetěz je volnej a chrastí, což?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: To je retezovej rozvod jako prase ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Tak to je masakr![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Tak to je masakr
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Máte možnost porovnat řetězové rozvody i u jiných současných modelú od různých značek? Např. na japoncích, Opel, Ford apod.? Nebo fotky?
Jinak ty shurikeny na tom HTP jsou fakt srandovní.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak ty shurikeny na tom HTP jsou fakt srandovní.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> škodec: som mal na trojkolke lepsi ozubeny prevod ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: juu trojkolka a babetta predbehli htp ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: to mas lego duplo lego technik merkur a fabiu HTP
potom dalsi stupen je nejaka trojkolka bicykel babetta ...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
potom dalsi stupen je nejaka trojkolka bicykel babetta ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
omg, mám dosť
-> Kuladmin: na HTP neni klinek na vačce - drží to jen na tech prolisech v plechu
-> Kuladmin: 1.4 16V myslim
A na cem ze neni ani klinek, na te vacce? a to je ta hridel valcova nebo ,,aspon,, kuzelova?
-> VeTeV:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 01.06.11 19:56:57: to mam snad i na olejovym čerpadle bytelnější kolo ...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: ty kravo toje prdel - Merkur jsem mel moc rád, koukám konstruktéři v Bolce taky a dotáhli to do "funkčního" díla ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: tak potom mám iné skúsenosti , poznám koľko asi 15? mechanikov a všetci vedia svoje a poradia si , určite nie len menenie dielov zaradom , to isté klampiari a lakýrovia vedia
King 01.06.11 09:37:40 napsal:
→ suri: abych zapomněl utáhnout matice/šrouby na kolech jako
nejmenovaný a dnes už po zásluze neexistující servis Fordu.
Koukam, ze servisy Ford maji casto problemy s utahovanim kol. Znamymu takhle malem upadlo kolo na transitu
A ten servis funguje dodnes ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
→ suri: abych zapomněl utáhnout matice/šrouby na kolech jako
nejmenovaný a dnes už po zásluze neexistující servis Fordu.
Koukam, ze servisy Ford maji casto problemy s utahovanim kol. Znamymu takhle malem upadlo kolo na transitu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> suri: Píšeš tady opakovaně o "fušování doma" - není žádným tajemstvím, že tzn. značkové servisy zaměstnávaj ve velký míře lemply, který se hoděj maximálně na výměny olejů a brzdovejch destiček. Čest světlým výjímkám třeba tady na fóru. Proto je jaksi pochopitelná aktivita majitelů, co si základní servisní úkony dělaj v garáži a často v lepší kvalitě, než značkovej servis. Osobně jsem se ve svejch i cizích škodovkách vrtal snad stokrát, ale nikdy se mi třeba nestalo, abych zapomněl utáhnout matice/šrouby na kolech jako nejmenovaný a dnes už po zásluze neexistující servis Fordu.
K tomu dochlazování turba - jezdím už třetí služební mondeo (2.0 tdci)a žádný dochlazování turba jsem nikdy nepraktikoval ani nevím, že by to dělal někdo z kolegů. Nikdy žádná závada turba a to nikdo z nás nejezdí předpisově či ekonomicky :)
K tomu dochlazování turba - jezdím už třetí služební mondeo (2.0 tdci)a žádný dochlazování turba jsem nikdy nepraktikoval ani nevím, že by to dělal někdo z kolegů. Nikdy žádná závada turba a to nikdo z nás nejezdí předpisově či ekonomicky :)
-> Tommyk: Byl sem tam autem dvakrat za celou dobu studia
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
ne že bych tam byl často, ale nikdy sem tam škodovku neviděl. jezdíš tam s ní?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tommyk: Nojo smrad :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na ktery uz nejsem
ale tam jako ty, na SMAD ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tommyk: Na jakou VS?
-> suri: par dni, nevim presne..
byl jsem tam na zkoušku, měl jsem tam jit pracovat, ale nakonec jsem šel na VŠ ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tommyk: a koľko si tam bol?
-> suri: co ja sem byl ve škodovce jako "servisman" tak to bylo samy htp..
celej den
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: jj tomu čo to písal to potom vysvetlili ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> mb136gl: 1.8 tsi nemá žádnej řemen, ale řetěz
-> Tommyk: tak htp moc do servisu na prehliadky ani nechodia , len služobáky a tí ludia čo sa o auto boja a nenechajú fušovať niekomu doma , ale htp moc často zase na prehliadky nepríde
-> suri: tak ono zrovna HTP milion nestoji, ikdyz mozna ve vesledku se servisem i vic.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tommyk: vieš kto dá milion za auto má na servis a nebude to robiť doma na chodníku , starať sa čo z olejom a pod
Ak si môžem dovoliť OT tak citácia k 1.8 TSi z iného fóra:
Od roku 2010 máme vo firme 10 Škodoviekt s motormi 1,8 tsi. Ide o 1ks Superb, 1ks Scout, 2ks Octavie 4x4 combi a ostatok sú normálne Octavie. Po asi 50 až 60tis. km sa na Scoute, Superbe a dvoch Octaviach opakovala tá istá závada a to preskočený rozvodový remeň. Na Scoute a Superbe to bolo bez poškodenia motora ostatné poškodené. Superb robil problémy už po 30tis. km 1x skončil na odťahovke (elektronika motora). S opravamy v Śkodovke problémy nie sú, len dávam tieto skúsenosti do pozornosti majiteľom týchto aút z roku 2010. Určite nás spoľahlivosť tohto ináč celkom slušného motora nepotešila. Na ostatných Škodovkách sa zatiať problémy nevyskytujú, ale tie majú najazdené okolo 30-40tis. km.
Od roku 2010 máme vo firme 10 Škodoviekt s motormi 1,8 tsi. Ide o 1ks Superb, 1ks Scout, 2ks Octavie 4x4 combi a ostatok sú normálne Octavie. Po asi 50 až 60tis. km sa na Scoute, Superbe a dvoch Octaviach opakovala tá istá závada a to preskočený rozvodový remeň. Na Scoute a Superbe to bolo bez poškodenia motora ostatné poškodené. Superb robil problémy už po 30tis. km 1x skončil na odťahovke (elektronika motora). S opravamy v Śkodovke problémy nie sú, len dávam tieto skúsenosti do pozornosti majiteľom týchto aút z roku 2010. Určite nás spoľahlivosť tohto ináč celkom slušného motora nepotešila. Na ostatných Škodovkách sa zatiať problémy nevyskytujú, ale tie majú najazdené okolo 30-40tis. km.