skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoojetiny - problém Htp
-> Milan 136: zajimalo by me,proc se tomu tak deje???Ten ventil musi byt evidentne prehraty.Nejake kvalitnejsi nez origo asi neexistuji,co?
-> jarda.u1: standart
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Dekuju moc za vycerpavajici informace a pridavam fotku meho seznameni s HTP
A takhle jsou na tom vsechny 3 vyfukove ventily...Najeto 85 000 km![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A takhle jsou na tom vsechny 3 vyfukove ventily...Najeto 85 000 km
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
a tady máš aretaci vačky u 6-ventilu - přípravek dáš místo čidla otáček
-> jarda.u1: tak tady to máš pane
přípravek pro aretaci klikového hřídele (konec zalejzá do otvoru v setrvačníku)
přípravek pro aretaci klikového hřídele (konec zalejzá do otvoru v setrvačníku)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Dekuju za informace
.Jeste by me zajimalo,jak je ten kolik do setrvaku,tak ten je 2x odstupnovany na prumeru jestli se nemylim...mohl bys mi zmerit vsechny prumery toho koliku?Delam ted motor svagrovi a pokud ho nesezenu nikde na pujceni,tak si ho budu muset vyrobit.Kvuli jednomu motoru se mi nechce kupovat ta sada,ale mam kamarada soustruznika,tak bych ho pozadal jestli by mi ho nevytocil na soustruhu....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> jarda.u1: já jsem koupil celou sadu, protože dělám s tema motorama denne, máš tam jeden na aretaci setrváku to je stejný pro 6 i 12V a jeden pro aretaci vačky 6-ventil + 2x aretace vaček u 12V.
shop.lemaxsk.eu/Autotechn ika/.../Areta%C4%8Dn%C3%BD -pr%C3%ADpravok--%C5%A0KOD A
shop.lemaxsk.eu/Autotechn ika/.../Areta%C4%8Dn%C3%BD -pr%C3%ADpravok--%C5%A0KOD A
-> minno:
Mě to připomíná Orloj.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mě to připomíná Orloj.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: nemel bys prosim fotku pripravku na nastaveni rozvodu u 6-ti ventilu?Popr.nejake rozmery pripravku.Diky
To s tim koleckem bez pera to jeste jde kolega si ted hraje s ford puma benzin a tam snad neni na celych rozvodech jedinej klinek vse jen utazene srouby a s modlitbou ze treni bude mit dostatek sily ![38](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/38.gif)
takze uz vim kde to okoukaly ......![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![38](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/38.gif)
takze uz vim kde to okoukaly ......
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno:
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
nuž málokedy má človek príležitosť vidieť výrobok, ktorý by dával tak ostentatívne najavo vysoký podiel kurvítok použitých pri jeho výrobe. Akoby priam kričal: Kúp si ma a užijeme si spolu kopec srandy pri servisných úkonoch![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
nuž málokedy má človek príležitosť vidieť výrobok, ktorý by dával tak ostentatívne najavo vysoký podiel kurvítok použitých pri jeho výrobe. Akoby priam kričal: Kúp si ma a užijeme si spolu kopec srandy pri servisných úkonoch
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: nie je ten motor nejaký čudný aj svojou veľkosťou, tvarom? príde mi to ako ohavná veľká ozruta![78](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
-> Mr.Lumpy: ne, asi dětská hračka![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 03.06.11 16:26:27 napsal:
dvě vačky ve víkuchovanec nebo motor-excel? :-D
dvě vačky ve víkuchovanec nebo motor-excel? :-D
-> haso 02.06.11 22:11:22: Nevím, kolik času tam mistr napsal, ale s ohledáním, rozebráním, opravou svazku a zase složením a vyzkoušením mi to trvalo cca 10 hodin
a ješte pár foto - takhle vypadá htp zespoda![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
a nové rozvody + kompletace
tak dnes potkaný 12V 47kw najeto 56tis km
všechny sací ventily K.O.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> haso: ak rátaš že octavia je tuším 27€ normo hodina a vydelíš si to a odrátaš nejaký ten materiál z tej ceny máš to
-> afro100: za kolko = cas...citat este viem
-> haso: Milan 136 02.06.11 21:27:52 napsal:
Když jsme u těch oprav![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...Oprava stála cca 7500Kč. …
Když jsme u těch oprav
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...Oprava stála cca 7500Kč. …
-> Milan 136: tyyjo...my sme davali dole palubku na passate a vymienali radiator kurenia a trvalo nam to cele 19hodin odkedy to voslo do garaze az po vydenie z nej...never ending story...
za kolko taketo operacie za palubkou zvlada servis?
lebo od kamarata chceli 6tis sk v servise, tak im povedal ze diky![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
za kolko taketo operacie za palubkou zvlada servis?
lebo od kamarata chceli 6tis sk v servise, tak im povedal ze diky
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: vždyť jo
já to opravil, zákazník to zaplatí a víc je to jeho věc
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Milan 136: však tebe to môže byť jedno nie? ak príjmací dá robiť toto tak robíš a neriešiš
-> suri: dle platných pracovních pozic v else
je to nafocený, tak jsem zvědavej, jak se k tomu experti postaví až to tam pojedou vymáhat
je to nafocený, tak jsem zvědavej, jak se k tomu experti postaví až to tam pojedou vymáhat
-> Milan 136: a ako sa to berie ? na normohodiny ako demontáž palubovky?
-> Skili: ten má mnohem větší úhel válců a hlavně jen jedno kolo na vačce na hlavě a ne dvě
Když jsme u těch oprav
Přijela Octavia II FL , garance, že nejde klima.
Začalo to klasika výpisy online, měření., do kompresoru nešlo buzení....
Pak jsem si všimnul, že je tam namontovanej antiradar a už jsem tušil, že je zle.
Nějakej idiot, co to montoval vrtal díru do průchodky, aby protáhl ty kabely dovnitř.
Ovšem byl tak šikovnej, že provrtal kabelovej svazek vedoucí z motorového prostoru dovnitř-cca 4 cm průměr!!!
Takže kvůli tomu, abych se do toho místa dostal...
Baterka s držákem, filtr, torpédo, stěrače atd
Vevnitř bylo potřeba vyndat držák relé a řj palubní sítě. Tomu samozřejmě předcházela demontáž palubky, výztuhy na který drží palubka a pak až ten držák.
po dni rozebírání bylo možno opravit dva dráty..
všichni říkali, že by takhle nechtěli vidět svoje auto![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Oprava stála cca 7500Kč. ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přijela Octavia II FL , garance, že nejde klima.
Začalo to klasika výpisy online, měření., do kompresoru nešlo buzení....
Pak jsem si všimnul, že je tam namontovanej antiradar a už jsem tušil, že je zle.
Nějakej idiot, co to montoval vrtal díru do průchodky, aby protáhl ty kabely dovnitř.
Ovšem byl tak šikovnej, že provrtal kabelovej svazek vedoucí z motorového prostoru dovnitř-cca 4 cm průměr!!!
Takže kvůli tomu, abych se do toho místa dostal...
Baterka s držákem, filtr, torpédo, stěrače atd
Vevnitř bylo potřeba vyndat držák relé a řj palubní sítě. Tomu samozřejmě předcházela demontáž palubky, výztuhy na který drží palubka a pak až ten držák.
po dni rozebírání bylo možno opravit dva dráty..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
všichni říkali, že by takhle nechtěli vidět svoje auto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Oprava stála cca 7500Kč. ...
-> Milan 136: ja myslel jestli to neni ten benzin
-> Milan 136: 570 tuším to bolo , objednával som
-> Tuner#2: to je bohužel dneska normální...
-> suri: ta piezo na RS možná i víc, z hlavy nevím
-> suri: ta piezo na RS možná i víc, z hlavy nevím
-> Skili: určite nie
-> Skili: to není. ani 2.8 ani 2.5 TDI
-> Nwkt 01.06.11 23:12:41: to je ze superba? (skodovacka v6?)
-> Tuner#2: ako sa to vezme , oni sú nejaké predpisy aby sa zarobilo a bola dodržaná kvalita , aj hlavy sa bežne nerovnajú ale rovno menia pretože to narobí dosť problémov
Mě se líbilo podívání jednoho kamaráda (taky člen virtu).
Mercedes benz, 7q automat a začlo to špatně řadit, až to přestalo vůbec. Oprava navržena v servisu výměnou, cena 220.000,- a nakonec to vyřešila známost v ZF a tam řekli, že to dělá jedno gufero uvnitř a olej natekl tam kam neměl. Oprava v materiálu asi 150,-
Dneska se neopravuje, ale mění celé díly![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Mercedes benz, 7q automat a začlo to špatně řadit, až to přestalo vůbec. Oprava navržena v servisu výměnou, cena 220.000,- a nakonec to vyřešila známost v ZF a tam řekli, že to dělá jedno gufero uvnitř a olej natekl tam kam neměl. Oprava v materiálu asi 150,-
Dneska se neopravuje, ale mění celé díly
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Milan 136: koľko je tryska? cca 16 000 korun našich nie? cez 500€ to bolo
-> suri: my měnili během 14 dnů dvěm a pak zbylý dvě
a 100 litrů v pr...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: neboj , iné automobilky nie sú na tom lepšie , dnes tryska na Rse PDčku zase ďalšia , dve už boli menené , klasika skrat na kostru
Ono s těma VW/Audi to taky není růžový. Neskutečný, jak se serou Q7 a Touaregy....
Třeba minulý týden proběhla výměna převodovky na Amaroku se 1700km![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Třeba minulý týden proběhla výměna převodovky na Amaroku se 1700km
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: veru , aj ten excenter čo sa má ťahať 50Nm nikto nevedel či je to dobre že tie zuby sú tak natesno alebo nie
-> suri 02.06.11 16:10:53: a stejně je mu to hovno platný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: rozvod ozubenými kolesami má aj 2,5 5 Valec VW
mne sa páči rozvod V6 superba
mne sa páči rozvod V6 superba
-> Syny: a ted si k tomu vem že lidi jsou prasata, olej nemení, nebo mění po 30tis km longlife sráče, jak to asi pak v tom htp motoru vypadá .. co na to řekne ten zakarbonovanej napínák, čerpadlo, a pidi hydroštely ..
když po složení motoru měřím tlaky a zkouším jestli sedí rozvod, tak než kontrolka zasignalizuje náběh tlaku oleje, točím motor startérem zhruba 8-10x po dobu cca 6-8 vteřin !
když po složení motoru měřím tlaky a zkouším jestli sedí rozvod, tak než kontrolka zasignalizuje náběh tlaku oleje, točím motor startérem zhruba 8-10x po dobu cca 6-8 vteřin !