Bufik

prohledat
110 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 08.12.2009 do 08.01.2016, založil/a I-Ionzalo
řadit dle data
19:29:57
13.11.2013
varok
Původně jsem uvažoval používat směs fritovacího oleje, popř. vyjetého oleje z auta smíchaného s naftou, ale to už je asi moc opruz. Zkusím někde sehnat bionaftu a vyzkouším. Jestli to bude jako jsem byl na vojně a jeli jsme na korbě Tatry 815 s roztrhanou plachtou, tak alespoň nepůjde štíplavý smrad, ale vůně jako z pekárny. 3

Moc děkuji za vysvětlení.
17:59:01
13.11.2013
StepaNoFUN
-> varok: Pokud je to autobusák, tak opravdu u moderních bufů jsou biosračky zakázaný a píšou to v návodu k obsluze "vozu". ;-) Konkrétně minimálně SOR to má v návodu na 100%.

Pokud to budeš míchat 1:1 neviděl bych problém. Ale jak jsem psal - zbytečně dlouho to v tom nenechávej...
15:06:14
13.11.2013
varok
Zatím mám v garáži bufíka 6CON3 což je v podstatě jako zde řešený 6BON3. Otázku jsem myslel všeobecně pro všechny starší typy, jako co mám já, nebo ten z tatry 815 X7-1M nebo jak to má označení. Ano, samozřejmě bych to tam lil jen v době velkých mrazů co bych topil každý den. Ten kluk je řidič autobusu a prý je to zakázané, ale asi tam mají nějaké modernější bufíky.

Takže když budu do toho bufíka z tatry 138/148 a V3S 6BON3 lít bionaftu ta to nevadí? A nebo když už, tak stane se něco, kdybych tu bionaftu ředil s klasickou naftou třeba 1:1?
08:38:08
13.11.2013
StepaNoFUN
-> varok: Do jakejch bufíků? Myslíš z T148/T815? Nebo mluvíš o novejch Webastech/Eberspracherech , případně Atesech?

Pokud je to verze č.1, tak to bionaftu zkousne. Jedinej problém je, že ji tam nesmíš nechat dlouho "stát", protože má tendenci gelovatět a zanášet potrubí a čerpadlo. Takže pokud s tím budeš topit pravidelně, tak no problem, pokud jednou za čas, tak bych se toho bál.

U verze č.2, neboli novejch bufíků je to v návodu k obsluze přímo zakázaný. Dokonce co vím, tak místní autobusy jezděj přes léto na bio (myslím že 50%biosraček) a přes zimu tankujou jenom ten minimální předepsanej poměr. Právě kvůli topení...
04:54:31
13.11.2013
varok
A já bych chtěl poprosit. Může se do těchto bufíků používat Bionafta? Jeden kluk mi říkal, že ne, že se ten bufík zničí. Nebo třeba použít naftu s fritovacím olejem? Děkuji
19:08:21
10.10.2013
Shader
Tááák, dneska se podařilo zprovoznit buf. Problém byl v množství čerpané nafty (bylo ji hodně). Vyměnil jsem čerpadlo, které mělo podstatně nižší otáčky (potenciometr nefunkční) a bufik topí. Akorát ze sáni ještě trošičku ukapáva nafta, nic extrémního! Je to běžný jev, nebo by se to mělo zregulovat právě nefunkčním potenciometrem? A ještě taková jedna otázka, je možno použit místo nafty nějké jiné, levnější médium? Máte něco odzkoušeno? Dík.
20:28:21
10.09.2013
StepaNoFUN
-> Shader: Jak jsem už někde předtím psal - kompletní rozborka, vyčištění spalovací komory a opětovné složení... Nebo nejlépe dojet někam, kde je "dělají" výměnou...
19:26:14
10.09.2013
Shader
Tak se dneska podařilo rozjet bufa, po výměně žhavky za novou to blaflo. Z prvu jsem vyčadil asi půlku vesnice 3 než všechen ten "bordel" a neshořelá nafta po neúspěšných startech odešla výfukem ven! Po cca 5min mlhy se vše ustálilo a bufik topil... ale ze sáni sršela neustále nafta, i po snížení otáček čerpadla nafta stále tekla sáním. Tak nevím, kde je problém. Se asi na to vyse*ru a koupím něco pořádného!!!
upraveno 1x, naposled 10.09.2013 20:51:58
18:00:38
08.09.2013
varok
Dobrý den, zjistil jsem, že nemám bufíka přímo zde popisovaného 6 bon 3, ale 6con 3. Nevím jaký je mezi těmito typy rozdíl, jediné čeho jsem si všiml je to, že čerpadlo má nátrubek na hadičku na opačnou stranu. Tedy ne ven jako zde na fotkách, ale směrem dovnitř. Stále nemůžu doladit ten chod na nižší výkon. Když to mám zapnuté na maximum, tak vše asi klape jak má. Chvílí zakouří, ale po pár sekundách se to upraví a nekouří. Když to ale přepnu na ten nižší výkon, začne hrozně hulit. Nevíte prosím někdo, čím by to mohlo být? Vnitřek celý vyčištěn, zkoušel jsem štelovat dávku čerpadla tím potenciometrem na čerpadlu, ale bez výsledku. Trošku se mění intenzita kouře, ale kouří to pořád. Už jsem si opatřil i silnější trafo. Kdysy jsem měl 24V 8,3A, nyní mám 24V 20A, ale nic se nezměnilo, kouří pořád. Kdybych to nechával na vyšší výkon, tak bych se nafty nedoplatil.
21:12:44
07.09.2013
red.bill
-> Shader: dole je odkaz na návod tak na to mrkni... v pondělí zkusím zjistit co se dá
19:09:04
07.09.2013
Shader
-> red.bill: Super, dík. Nemáš možnost zjístit hodnotu potenciometru na čerpadle? Dík.
13:32:39
07.09.2013
red.bill
-> Shader: špatně seřízený moc/málo nafty, případně blbě rozprašuje... když vzpomenu v práci mrknu do návodu
09:11:36
07.09.2013
Shader
Po nějaké době se zase pokouším zprovoznit bufík 6 BON 3. Zapojení je OK, ale nejde ho nastartovat. Vše funkční... nažhavím, spustím buf a nic. Po chvíli jen začne odkapávat neshořelá nafta. Když držím žhavení za chodu, tak nafta hoří (kouř z výfuku), když pustím nic, zase odkapáva nafta. Nevíte čím to je? Dík.
17:31:57
10.03.2013
varok
Tak dnes jsem to opět rozebral, trošku vyčistil i uvnitř co šlo a poskládal. Ta krabička, tedy tzv. ŘJ z bufíku tatry 815 má ale ovládat jiné čerpadlo, vibrační, ne? Ventilátor nevím jestli je stejný jako u mého 6BON3. Když se všechno zapojí přesně jak má u tohoto typu a ovládá se to jak má, tak si myslím že by taky neměl být problém. Musím dodělat nějaký pořádný zdroj, ten co mám nyní je jen provizorka a dost hřeje při delším používání.
08:34:44
10.03.2013
StepaNoFUN
-> varok: Jenom mimochodem - doporučoval bych "řídící jednotku" z T 815. Pak jenom zapneš a dál se nestaráš. Samo nažhaví, samo sepne čerpadlo a větrák... Když chcípáš, tak prostě vypneš a ono si to samo toho bufíka dochladí. Je to pak blbuvzdorný.
07:48:02
10.03.2013
varok
Aha, tak to jsem ještě nedělal. Zatím jsem vyndal jen motorky čerpadla a ventilátoru, ty spalovací prostory jsem ještě neměl vyndané. Děkuji za rady.
21:43:36
08.03.2013
StepaNoFUN
-> varok: Komplet rozkuchat a vyčistit vnitřek spalovacího prostoru. ;-)
20:36:17
08.03.2013
varok
A tím hořákem je myšleno co prosím? Ta trubička od čerpadla?
17:59:51
08.03.2013
StepaNoFUN
-> varok: Spíš by to chtělo vyčistit hořák a vnitřek bufíku. Nicméně vždy jsem to řešil výměnou za repasovanej kus. Na vlastní repasi není nálada, ani čas...
17:52:07
08.03.2013
varok
Teď jsem znovu otevřel čerpadlo a díval se, jestli to nemám nějak špatně poskládané, tedy spíše zapojené. Nee, zapojeno to jinak být nemůže. Nechal jsem tam totiž kousek původních vývodů a na ně jsem teprve připájel nové káblíky, protože ty staré už byly v dost špatném stavu. Podle otáček vypadá, že to je jak má být. Takže nevím. Ale to kouření uvažuji, jestli to není spíše ventilátorem. Zdá se mi, že ty vyšší otáčky jsou asi jak mají být, ale ta menší rychlost se mi otáčky zdají moc nízké. Tak jestli náhodou to není tak, že to nestačí dodávat dostatečné množství vzduchu, nafty je akorát, ale jelikož je málo vzduchu, tak je to moc bohaté a kouří to.

Já to startuji tak, že asi 10 sekund žhavím, jinak mi odchází svíčka. Zapnu ventilátor i čerpadlo na vyšší rychlost, zatím to mám zapojené jen provizorně. Ještě asi dvě až tři sekundy držím žhavení a potom pustím. Uvnitř jde slyšet takové blafnutí a bufík hoří jak má. Když ale přepnu na nižší rychlost, tak se mi právě zdá, že má ventilátor moc nízké otáčky. Okamžitě se začne z výfuku kouřit, jako z vymláceného diesel motoru.
upraveno 1x, naposled 08.03.2013 17:52:24
13:58:24
08.03.2013
Klubko_
-> varok: otacky ventilatoru a cerpadla se meni tak, jak popisujes.

Navod z prirucky neznam, ale muzi ti rict, jak to startuju ja. Na vyssi rychlost nastartuju, necham par minut bezet na vyssi a pak zkusim prepnout na nizsi. Kdyz to zacne kourit nebo zdechat, prepinam zas na vyssi.
20:09:39
06.03.2013
varok
Discoveru znám i z jiného fora. Psal jsem mu na tom foru i mail, ale asi nemá čas, nebo už mě má plnou pr...l. 10

Ano, Discovera šikovný, díval jsem se na nějaké jeho projekty a musím ho opravdu hodně pochválit. Umí si s věcmi hodně pohrát, ne jenom s bufíky.

Takže, když zapnu bufíka na tu větší rychlost, tak se točí i čerpadlo, i ventilátor vyššíma otáčkama. Když dám tu menší rychlost, tak se točí pomaleji i čerpadlo i ventilátor? Co jsem četl tady i na jiných serverech, tak pořád nevím, jestli to není třeba normální, jestli se nemusí třeba nechat běžet na vyšší rychlost nějakou dobu, třeba 30min a až teprve potom přepnout?
18:45:57
06.03.2013
Klubko_
-> varok: zkus kontaktovat Discoveru. Ma to docela zmaknuty.

Co se tyce tech otacek ventilatoru a cerpadla, tak jo. Meni se stejne.

Ja mam kominek o celkove delce cca 2m a sani neco okolo 1-1,5m.
14:37:24
06.03.2013
varok
To tady nikdo nepoužívá bufík? Nevěděl by prosím tedy někdo, co má vliv u bufíka na to, že při nižší rychlosti kouří?
04:41:17
04.03.2013
varok
Já mám ten samý bufík, který tady dával předtím Discovera. Typ 6BON3, tedy z tatry 138/148, někdy se prý dával i do V3S. Mám tam takový rám z plechu, prostě dva třmeny po stranách u vík a dole je to obdélník z vinklů. Mám to sáním a výfukem dolů a položené na dřevěných hranolcích, asi 10cm nad zemí. Nevím když to hodně kouří, co tomu chybí. Ještě jsem se chtěl zeptat. Když je to už nastartované, tak vyšší rychlost je ventilátor na vyšší otáčky i čerpadlo a nižší rychlost jsou nižší otáčky ventilátoru i čerpadla, nebo jen čerpadlo má mít nižší otáčky, ale ventilátor pořád ty vyšší?
22:24:12
03.03.2013
Klubko_
-> varok: zacni tim, jakej to mas. Zkousels to ve spravne poloze? Ja mam z V3S a kdyz jsem ho zkousel, mel jsem ho polozen na zemi a nechtel nastartovat a kouril. Pak jsem ho dal sanim i vyfukem dolu a kourit prestal.
15:55:32
03.03.2013
varok
Dobrý den, je to už delší dobu, co jste tady řešili bufíky, ale nemáte s nimi prosím někdo nějaké zkušenosti? Jednoho jsem koupil, je starší z bazoše. Motorky ventilátoru a čerpadla jsem si jakoby zrepasoval. Včera jsem to poprvé nakopnul. Celý den jsem si s tím hrál i dnes dopoledne. Mám ale menší problémy. Zapojeno to mám zatím provizorně. Bufík jede na obě rychlosti, ale při té nižší hrozně kouří. Při té vyšší zezačátku taky kouří, ale po zahřátí, asi po 2 minutách kouřit přestane. Když přepnu na nižší rychlost, je hrozné zadymování. Nevíte prosím někdo, co s tím je? Zatím to mám bez jakéhokoliv sání i výfuku. Nemůže to třeba dělat to, že tam nemám žádný výfuk? Jde mi tam moc nafty, nebo čím to může být? Děkuji předem za rady.
upraveno 1x, naposled 03.03.2013 17:09:31
11:53:07
23.03.2012
storm123
Tak už funguje 2
08:25:53
23.03.2012
Discovera
-> storm123: je mrtvej kolego 4 to je největší problém těchto bufíků ale jestli chceš mám doma funkční ten sám na 12V

4

...celej bufík samozřejmě
upraveno 1x, naposled 23.03.2012 08:26:54
02:39:41
21.03.2012
storm123
Tak sem dostal od známýho 6 BON 3, ale nefunguje palivový čerpadlo. motorek se točí ale s čerpadlem otočit nejde. zkusil sem ho rozebrat, vyčistit a dal novou vazelinu a pořád se nechce hejbat jakmile ho sešroubuju.
09:19:03
18.02.2011
Discovera
-> kamil3011: Někdo zřejmě měnil kabely na čerpadle. Tmavomodrý by měl být mínus pól čerpadla motoru tedy jde do svorkovnice pin číslo 5 zleva
09:03:17
18.02.2011
Discovera
-> kamil3011: do meilu ti posílám čitelné schéma elektroinstalace bufíka 6BON3 24V nafta. Pojistky ve schématu neřeš...jako by tam nebyly...dej tam jen jednu na výstup trafa napájení.
23:30:04
17.02.2011
kamil3011
Ahojky, prosím, pošlite mi niekto dopád detailných fotiek váško bufa, obzvlášť elektroinštalácie....A prosím, točí sa vám doprava ventilátor? ako zapojím ten tretí kábel z motoru cerpadla a fukara? na fukare mam Cerveny, Zlty, Modry.

Na cerpadle Modry, Tmavomodry, Zlty



Prosim odpovedajti aj na mail, velmi mi tým pomôzete, ,dakujeeeem kamilhamrak11@gmail.com
06:36:59
14.02.2011
kamil3011
upraveno 1x, naposled 17.02.2011 23:26:15
00:39:01
14.02.2011
Discovera
Schéma není špatně viz. můj Buf....



schéma na netu není zrovna nejlepší kvalita, ale problém je v lidech....často prohodí kabely na třech místech....nezpůsobí to poškození BONu, ale jeho špatnou funkci.

Mohu poslat zvětšené a zvýrazněné schéma.
upraveno 1x, naposled 14.02.2011 00:41:32
23:46:59
13.02.2011
kamil3011
Ahojte osadenstvo....mám bufa doma, ale je bez kabeláže....má dvojrýchlostný motor aj cerpadlo, je tam ten magneton a elekttoventil paliva, nechýba poistka prehriaťia....



6 bon 3 myslím, ze je to....



Ide mi ale o to, ze kto to tu máte dobre zapojené, či mi tu nedohodíte pár detailných foto...

Podla oryginál schemy zapojiť je nemozne...je necitatelna...a kamos povedal, ze aj zla....(elektroventil by bol otvorený iba pri prvom rýchlostnom stupni cerpadla, pri druhom by uz uzavrel )1



Pomôzete mi niekto?
01:19:44
11.02.2011
richmondn
Neskutočne krásna práca ale aj ja som našiel niečo pre teba



na spúšťanie bufíku treba 24V cca15A



Tak je treba zdroj cca 20A aby bola rezerva



V GME treba objednať zdroj:



www.distrelec.sk/ishop/.. ./TSP_eng_TDS.pdf



Ale prečítaj aj do konca..... 8 strana z PDF



nájdeš tam zaujímavé zapojenie malého zdroja a akumulátora čo sadá využiť aj inde nakoniec na kúrenie v garaži som našiel



www.truma combi E6



Pozdravujem



PS: ked štartuješ nedými? kam ide výfuk?

Je to hlučné?
upraveno 1x, naposled 11.02.2011 01:21:15
21:58:56
21.11.2010
Discovera
21:58:19
21.11.2010
Discovera
21:57:57
21.11.2010
Discovera
21:57:36
21.11.2010
Discovera
Tak dávám svoje provedení 6BON3 24V nafta. Na půjčený zdroj jel jak víno...s mým jede jen se nedá nažhavit....a teď babo raď, když jsem limitovaný prostorem. toroid 24V 4,16A 25A mustkáč usměrnovač a poněkud malej 3300u/35V kondík. viz. poslední foto. Jak já nesnáším zimu. Takže topíme 6
zvětšit Bufik - obrázek od Discovera vložen 21.11.2010 21:57:36
22:33:58
12.10.2010
Discovera
Hlučnost je hodně závislá na prodloužení jak nasávaného, tak i spalovaného vzduchu (hlavně spalovaného....stačí filtr do škodovky s filtrboxem a je ticho). Následně výstup teplého vzduchu...tam to není tragické, ale 30čísel neuškodí....Důležité je nezúžovat výfukovou trubku..raději o číslo větší...postačí hliníková roztahovací roura co se dá koupit na digestoř třebas v OBI....teplota to neroztaví. Ta následně nesmí být delší než 5m (to je maximum a spíše škodí vložce)...nejlépe 3m nebo méně....nedělat velké ohyby (víc jak 90st).



V neposlední řadě jde o stav samotného topení...jestli je to vrak s propálenou vložkou nečekej zázraky.....
21:41:02
12.10.2010
pistaa
-> Discovera: da sa pri tom ako idu spat? ake su hlucne? dik
17:54:01
12.10.2010
Discovera
-> Klubko_: Výhradně nafta jak píše petr.s je přeci jen spolehlivější (ikdyž občas to zakouří, když je zasraná nebo špatná žhavící svíčka) samotný bufík je výkonější než benzínový 12V...ta 815-ka co tam na aukru je má 8300W a to už i oproti V3S je o něco výkonější. Já mám z ventry a tu 815ku a po GO (V3S) je k nezaplacení...hučí jen když mám špatný (krátky) spalovaný přívod vzduchu. 30cm přívod ohřívaného, ale také neuškodí...pak je bufík nádherně tichoučký a jemně ševelí. Dal bych ti jeden (mám 3 nové V3S a jednu novou 815), ale za ty nové kousky jsem musel zaplatit:-( takže ty bych zadara nedal.....nicméně jsem nechtěl dopusti, aby zkončily ve šrotě.....byly původně zabalené a mastné původním olejem i s nějakou skladovou kartou 6
14:47:45
09.10.2010
petr s
-> Klubko_: Ta nafta je spolehlivější a nebudou ti vadit tolik výpary z nádrže
14:01:00
09.10.2010
Klubko_
13:59:47
09.10.2010
Klubko_
-> petr s: v cem shledavas vyhodu? Rikam si, ze i kdyby to benzinovy melo drazsi provoz, tak me tech par hodin topeni za vikend asi nezabije.
13:53:47
09.10.2010
petr s
-> Klubko_: Čekej na naftu
13:42:12
09.10.2010
Klubko_
tusi nekdo, jakou to ma spotrebu? Z

acinam nad tim premyslet do garaze. A nevim, esi sahnout po tomhle, nebo vyckavat na naftovy napr. V3S.

U techto 2 shledavam vyhodou 12V napajeni, ale nevim, esi to nebude mit vyrazne drazsi provoz, jak naftovy.



aukro.cz/item1260144220_b enzinove_topeni_tatra_603. html

aukro.cz/item1261390753_t openi_tatra_603.html
00:35:28
11.02.2010
sliwowitz
-> Majklsto: nakoniec bola chyba v cerpadle, obe (divne) davali menej paliva nez bolo treba... v mojej prirucke nepisali, kde sa cerpadlo steluje, nasiel som to az v inej knihe...

takze bufik uz hajcuje jak besny...
Extreme Tyres