Nízkoemisní zony Praha

prohledat
194 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 26.10.2014 do 30.06.2020, založil/a Herman
řadit dle data
23:41:05
10.06.2020
dragon_cb_cz
-> pavucina 10.06.20 23:00:36: Já bych s tím taky jezdil hned, jen neřešit cenu mi jaksi brání moje ekonomická realita 3



-> Matthes, záškodník z TechWebu 10.06.20 19:27:58: Může být, ale to je v zásadě detail, kdo jezdí autem pravidelně víc než nízké jednotky km za den je v tom za rok stejně za desítky tisíc a ta dálnička už je fakt nepodstatná. Spíš je to pitomý když má člověk aut víc, aby jí platil na všechny...
23:00:36
10.06.2020
pavucina
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To já si rad zaplatim, most hned za ricanama na Ruzyni pekne houpe ve 200.. kdyz si ráno neciknu o 200, tak mam spatny den.. Nerikam, ze by se mi nelibilo jet uz z Ujezda po privadeci do Bechovic a tam valit na Vestec.. ale to asi driv umru, nez by se mi to splnilo....



Nafta patri do kamen... Zvlaste ty nizke euro... To je proste svinstvo co to vypousti o tom žádná... Benzín je na tom lip.. Ale zase primovstrik má jeste mensi prachové castice nez nafta.. Ono si nevyberes, proste když si mesto rekne, to sem nepustim, tak to tam proste nepustí...



Jinak o vikendu budu mit pujceno Citigo IV, tak kdyby chtel nekdo svezt a pochopit co je na tom dobrý, tak mi napiste okolo Prahy nemám problém 4 . Proste se odprostrete od ceny, a zkuste to... Ja mam rad benzinovy motory(momentálne V8), ale do prace bych s tim jezdil hned.
upraveno 1x, naposled 10.06.2020 23:04:38
19:27:58
10.06.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Dle me by hlavne celej okruh mel bejt zadarmo bez znamky, alespon do 3,5t. Zmrdi chtej vytlacit auta z mesta, ale prestat kasirovat okruh, to ne...
18:54:07
10.06.2020
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Viz -> palinator 10.06.20 18:12:47: , jednak si pleteš CO a CO2, druhak pleteš mezi sebou skleníkový a toxický emise. Tady jde o to druhý. A tam prostě těžko přímo proti sobě srovnávat benzín a naftu, obecný přesvědčení je takový, že u těch veteránů o kterých mluvíme (EURO3 a starší) jsou na tom benzíny prostě o něco líp, tak proto je to nastavený takhle.



Stejně je to irelevantní debata. Ty kategorizace jsou X let starý a pokud se to v ČR skutečně dostane do praxe, tak se téměř jistě budou aktualizovat. Doba se posunula a kde podle starých tabulek stačilo EURO4 by teď nejspíš mohl být problém i s EURO5... ale jelikož se vedení Prahy vyjádřilo, že dokud nebude okruh, tak nezájem, tak to asi nebude tak žhavý. Protože při současným průvanu ve státním rozpočtu okruh nebude asi ještě hodně dlouho 3
18:12:47
10.06.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:

Ty zas pleteš dohromady hrušky s jabkama, CO s CO2 a ani jedno se pokud vím neřeší. A CO2 co se týče nízkoemisních zón ani omylem.
18:03:28
10.06.2020
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Tak třeba hybrid je ekologický pokud produkuje pod 50, nad už je to normální auto bez výhod, tak proč je to u těch zón zas jinak ?



Nebylo by nejlepší povolit vjezd jen sdilenym elektromobilum ?
17:59:10
10.06.2020
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu 10.06.20 17:55:59: Tady ale přece vůbec nejde o CO. Resp. kolik CO podle tebe produkuje libovolný auto s katem? 4
17:55:59
10.06.2020
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: třeba v tom že tam s benzínovou felicii smíš, ale s naftou ne ....



Ale tak logicky, čím horší euro, tím víc emisní, nízkoemisní=euro6



Nebo benzín euro1 produkuje míň CO na km než nafta euro3?
17:47:45
10.06.2020
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu 10.06.20 15:58:11: Proč diskriminační? Stejná EURO norma přece nemusí znamenat stejnou "zátěž" nebo jak to nazvat. Tipoval bych, že u nafťáků rozhodla vyšší produkce NOx-ů a pevných částic. Jestli to je nebo není správně je jiná věc, ale právně v tom problém fakt nebude.
15:58:11
10.06.2020
Mr._Nosferatu
Mě vy spíš zajímalo jak může být legální diskriminace naftových motorů, u benzín u stačí mít katalizátor (euro1) ale u nafty musí být euro 4 nemělo by to být stejný, když je to nízkoemisní ?
15:47:24
10.06.2020
King
-> pavucina: Ze jo? Ja si zase vybavuju povidani o projednavani pravidel pro mesta pri vytvareni nizkoemisne buzeracnich zon. Vcera dopoledne na radiozurnalu. Jenom doufam, ze se taky spletli, protoze drazdit lidi v soucasnym srabu jeste timhle - to by mohlo skoncit milionem chvilek s vidlema a cepama :-)
11:12:02
10.06.2020
pavucina
Bud semi o tom zdálo, nebo to čera ráno řikali an ČT24, ale tedka o tom ani tuk.. Ze by se také napálili starým článkem ? 3
19:47:25
09.06.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 09.06.20 12:10:56: Prej linčování. 3 To je zase novotvar.
18:10:39
09.06.2020
dragon_cb_cz
-> Borderer 09.06.20 13:20:18: To víš, státní správa 3
14:31:59
09.06.2020
stepan
-> palinator: A co na 120L bez papírů? To už by šlo, ne? 4
upraveno 1x, naposled 09.06.2020 14:32:12
14:13:02
09.06.2020
palinator
-> StepaNoFUN:

Na 120L s papírama z o pět let starší GLS? 3
13:56:41
09.06.2020
StepaNoFUN
-> palinator: Na škodovku bys měl dostat testaci ne? A na historický vozidla by se to nemělo vztahovat. ;-)
13:20:18
09.06.2020
Borderer
-> dragon_cb_cz: Vyskočilo to na mne, když sem hledal na mžp jako aktualita. 3
13:08:40
09.06.2020
dragon_cb_cz
-> Borderer 09.06.20 10:42:52: Myslíš že se to stává realitou díky 4 roky starému článku, jo? 4 www.pressreader.com/czech -republic/.../281487865384 773
12:10:56
09.06.2020
Borderer
-> palinator: Tipuji veřejné linčování poblíž farmářských trhů - přece nebudou házez po odsouzených chemicky ošetřený rajčata... 3
12:08:08
09.06.2020
palinator
-> Borderer:

Hlavně doufám, že se za takovej vjezd bude dávat 7 bodů nebo rovnou papíry do čistírny. Přeci jen je to dost hrdelní zločin. 47
11:58:31
09.06.2020
Borderer
-> palinator: Mne to celkem nadzvedlo, ale pak sem si řekl, že když už do centra budu muset, vezmu místo Škochtle řádně namazanou Jawu, když už teda řeší ty emise. 3
10:48:17
09.06.2020
palinator
-> Borderer:

Konečně budu moct auto úplně zlikvidovat, když s nim stejně nebudu moct nikam jezdit. 3 A za ušetřený peníze na škodovku tu pokutu zaplatim 3
10:42:52
09.06.2020
Borderer
www.mzp.cz/cz/articles_16 0204_MFD_NEZ?fbclid=IwA... Tak žeby se to stávalo realitou? A rovnou to nechat na městech, ať si páchají co chtějí...
upraveno 1x, naposled 09.06.2020 10:43:26
08:07:31
03.02.2015
dragon_cb_cz
-> King: Aaaa, pán je staromilec... ale tak co čekat od Kolíňáka 1
02:32:10
03.02.2015
Jozka
Hoši, hoši.. zkrátka uzavřené prostory - rozdíl je akorát v tom, že detektory třeba na propan-butn sledujou jeho hromadění u podlahy a detektory na metan (zemní plyn) pod stropem.. běžná technická praxe všude na světě krom Jamajky.. 4
22:59:32
02.02.2015
King
-> dragon_cb_cz: Jasne, je to na pomezí lučby a silozpytu :-)
22:54:20
02.02.2015
King
-> Bukaj: Protože to zrychlení (a tím pádem sila pusobici na hmotu membrany) při přejezdu jakýkoliv nerovnosti je imho vetsi, než při průjezdu zatackou. Perovani sice něco absorbuje, prumernej CZ přejezd by nutně znamenal chcipnuti motoru (tedy u "případu", co pres nej jezdej na volnobeh :-)
22:28:12
02.02.2015
Bukaj
-> King 29.01.15 14:12:01: A proč vlastně reduktor nemontujou "naležáka"? To by eliminovalo tento neduh - leda při skoku ze skály by auto možná chcíplo...3

U škodovky tento jev pozoruji pouze na otáčkoměru, nechcípá to, jen to ubere, nebo přidá otáčky. A jen v konkrétních úsecích silnic (serpentiny ze Zvole do Vraného apod)...
16:25:57
30.01.2015
dragon_cb_cz
-> King: To by bylo jen v případě, že by si mysleli, že lehčí plyn klesá. Pokud ví, že lehčí plyn stoupá ale přesto CNG zakážou, je to neznalost chemie bych řekl 1
16:19:49
30.01.2015
King
-> Luky: A není spis ten zákaz parkování CNG kvůli neznalosti fyziky? ;-)
10:26:27
30.01.2015
Jozka
.. vyhláška č. 23/2008 Sb., v platném znění .. § 21

"Garáž, která slouží pro parkování vozidel s pohonem na plynná paliva, musí být vybavena detektory úniku plynu a účinným větráním."



Mimochodem, naopak tahle poslední úprava v roce 2011 tuším odbourala strikní zákaz parkování plynivek v podzemních hromadných garážích stanovením podmínek, za kterých lze.
10:13:50
30.01.2015
Jozka
-> Luky: / -> dragon_cb_cz: Však proto taky píšu, že je to ustanovení ÚSMĚVNÝ - i kdyby se na to stavební úřad přímo zeptal, jestli je pro LPG auto plánovaný, tak prostě každej řekne, že není, čímž je celá záležitost navždy vyřízená (teda pokud skutečně nedojde k nějaký explozi, pak by to bylo užívání stavby v rozporu s jejím určením a mohla by se toho chytit pojištovna).



Navíc dost pochybuju, že o tom ustanovení někdy někdo na nějakým stavebním odboru obecním nebo magistrátním vůbec kdy slyšel..4
09:14:57
30.01.2015
dragon_cb_cz
-> Luky: Já to pochopil tak, že by tam ten plyňák při kolaudaci musel stát 1
08:56:55
30.01.2015
Luky
-> Jozka: jak se v okamžiku kolaudace pozná, že tam bude parkovat plyňák?
08:54:40
30.01.2015
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: O tom silně pochybuju, leda do garáží vybavenejch přiměřeným odvětráváním.



-> Luky: Taky si myslím... s tím CNG je to nepříjemné, tam by se to snad pohnout mohlo 8



-> Jozka: O tomhle fakt dost pochybuju...
08:05:33
30.01.2015
Jozka
-> Luky: Lobuje se i za daleko větší hovadiny.. "plynaři" mají podezřele dlouhý prsty..

-> Jarda: Pevně instalovaný snad ještě ne (loňský info), ale přenosnej čichač dneska stojí relativně málo, takže ten si opatřil už kdejakej provozovatel.. Jinak existuje dokonce jedno úsměvný ustanovení stavebních předpisů - i soukromá garáž v RD by měla být vybavena signalizací "metanu", pokud v ní bude parkovat LPG auto - alespoň tedy v okamžiku kolaudace, neb je to podmínka pro zkolaudování stavby..5
07:23:11
30.01.2015
Luky
-> Jarda/felda: LPG do podzemí povolit? To bych nečekal... Jako že je někde kvůli neznalosti chemie provozovatelem zbytečně zakázán vjezd CNG je známá věc. Ale že by fakt povolili LPG?
03:44:42
30.01.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Jozka: oni maji cidla na LPG9 ja myslel, ze maji jen kourova cidla... tak to me mohlo vyjit draho parkovani v podzemi ve Vidni pred dvema roky, tenkrat se mi nejak nedarilo nastartovat a uz ke me bezel hlidac, pak se to podarilo s plne seslapnutym plynem a ujel jsem mu :)
upraveno 1x, naposled 30.01.2015 03:45:06
01:26:13
30.01.2015
Jozka
-> Jarda/felda: Povolení samotný problém úplně neřeší.. v případě, že čidla načichaj, stejně člověk ty hasiče pak zatáhne..10
00:32:46
30.01.2015
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 29.01.15 23:36:05: je jenom otázkou času kdy povolí do podzemí lpg 4
23:36:05
29.01.2015
dragon_cb_cz
-> King: Njn ale shade a felda jsou přeci jen trochu jiná záležitost než turbínou krmenej motor.. jako asi bych si na to zvyknul, to zas ne že ne, a do druhýho spotřebáku (fobie 1.4MPI) jsem o tom i přemýšlel, právě kvůli NEZ, ale nakonec se jako jednodušší varianta jeví prostě chrochtáka přepsat na segru která bydlí na žižkově a jezdit s ním do Prahy vesele dál... Možnost parkovat v podzemí je vítaný bonus.
22:28:30
29.01.2015
King
-> dragon_cb_cz: Jak říkám, je to otázka nastavení, údržby a vhodnosti daný LPG sady pro auto/motor. Na shade ani feldě jsem žádný problémy neměl* a při předjíždění byl minimální rozdíl mezi LPG a benzínem.



*) Problémy samozřejmě byly, ale při celkovým nájezdu na plyn asi 250tkm by byl zázrak, aby se něco nevysypalo :-)
22:20:05
29.01.2015
King
-> Luky: Obávám se, že při vertikální montáži by to chcípalo při přejetí každýho kanálu :-)
20:22:20
29.01.2015
dragon_cb_cz
-> Jarda: Jo, ja nerikam ze je to zrovna casta vec - ale zase dost nebezpecna a auta s posilovacem rizeni (specialne pro zenskou).



Me spis sralo to predjizdeni, to ze se nemuzu spolehnout na to jak to auto pojede je proste pruser... na benzin to tahne jak vino az do omezovace, na plyn si to dela co chce.



A to uz vubec nemluvim o podzemnich garazich :/
18:36:22
29.01.2015
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: sekvencky maji klasický reduktor, na fabii to tak mame4 me se to chcipnuti v zatacce podarilo asi 1x v zivote, tj. za cca 700tis. km
14:20:59
29.01.2015
dragon_cb_cz
-> King: Já zas netuším jestli to má nebo nemá klasický membránový reduktor, tuším, že je to sekvenční vstřik (mimo jiné kvůli turbu) ale detaily nevím...
14:17:43
29.01.2015
Luky
-> King: a byl by problém to naistalovat ve vertikální ose? Pak by byly problémy jen při skákání přes přejezdy, což se děje maximálně jednou za 10 let 1
14:12:01
29.01.2015
King
-> dragon_cb_cz: Netusim, co je to za system za 40 litru, ale principialne se to tyka vsech LPG systemu s klasickym membranovym reduktorem. Bud se reduktor namontuje jeho osou ve smeru jizdy, ale pak na memrany pusobej sily pri akceleraci/brzdeni (coz se z pochopitelnych duvodu nepouziva) a nebo kolmo na smer jizdy, ale pak je zase problem pri razantnejsim prujezdu zatacek. V LPG komunite panoval nazor, ze se ten problem tyka jenom ponekud "nekonvencnich" ridicu, kteri rezou zatacky s vyrazenou rychlosti, takze normalni sofer ho nema moznost pozorovat :-)
10:01:49
29.01.2015
dragon_cb_cz
-> King: No ja tomu teda rikam bug. Kdyby se to stalo u stary skochtle, tak prosim, ale u LPG sestavy za vic nez 40 tisíc mi to přijde jako bug docela zásadní...
Extreme Tyres