skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi do Shade
-> OTA-MTX 01.05.21 20:47:25: to ja samozrejme viem, ale mam pocit ze nie vsetci...
-> darklord: žel nie
-> Nwkt: zapojil jsem to ten drát z čidla do budíku, ale favorití s ním nekamarádí a nic neukáže
-> Nwkt 01.05.21 20:14:12: a ma to mpi cidlo rovnaku charakteristiku ako cidlo 742?
-> OTA-MTX: To čidlo je dvojitý, jedno pro jednotku, druhý do budíku. Jestli chceš vědět na jaký piny, tak bych musel kouknout do schématu
-> OTA-MTX: potrebujes este jeden otvor na druhe cidlo 

Ještě dotaz. Když máte MPI teplotní čidlo takhle umístěné tak odkud berete teplotou chladící kapaliny pro obyč budík?

Udělal jsem základní nastavení klapky (díky za rady Štěpánovi). Volnoběh už drží, reakce na pedál dobrá. Zatím jsem neměl čas to projet. Snad to bude ok
-> OTA-MTX: podivej se ve spravci zarizeni, jakej tam mas namapovanej COM.
-> pavucina: taky doufám, momentáně mi program z motordiag.cz nechce načíst USB
-> OTA-MTX: Tak pohoda, jeste aby to byl k té klapce co tam máš, ptž pro ovládání klapky jsou 3-4 mapy, a samozřejme pro každou klapku jsou jiné. A pak jeste zbylé mapy pro start, volnobeh, aby take byly pro vetsi klapku a vlastne to sání.
-> pavucina: je tam SW k větší klapce...
-> OTA-MTX: Rovnou pocitej, ze pokud chces aby ti to fungovalo na vetsi klapce jak má (starty, volnobeh za tepla/studena), tak se to musi znova chipnout, upravit mapy, kde se resi klapka ;). Ani dobrý základní nastavení to nevyresi.
www.motordiag.cz/msm/inde
x.php
Novinky verze 1.51:
Podpora upravených = načipovaných jednotek SIMOS2 od firmy MOTOR-EXCEL

Novinky verze 1.51:
Podpora upravených = načipovaných jednotek SIMOS2 od firmy MOTOR-EXCEL

Tak snad jsme na dobré cestě, diagnostika už chybu nehlásí a klapka komunikuje s VAGem. Sice se viditelně neotevře, ale aspoň to studené chytlo hned bez manuálního otevření. Také volnoběh je úplně o nečem jiném.
Na vině byly přeházené dráty v konektoru. zapojoval mi to kdosi před lety tak mě nenapadlo to zjišťovat.
Teď ještě zbývá udělat to co tu aktuálně řešíte; základní nastavení, to bude zajímavý:D Ohřátý motor už bez přidání nechytne, občas to po přidání neudrží volnoběh a zhasne. Vyhledám nějakého odborníka, který mě nepošle do hajzlu se zbastleným autem:)
Na vině byly přeházené dráty v konektoru. zapojoval mi to kdosi před lety tak mě nenapadlo to zjišťovat.
Teď ještě zbývá udělat to co tu aktuálně řešíte; základní nastavení, to bude zajímavý:D Ohřátý motor už bez přidání nechytne, občas to po přidání neudrží volnoběh a zhasne. Vyhledám nějakého odborníka, který mě nepošle do hajzlu se zbastleným autem:)
-> darklord: V pohodě. Já jsem po tom nikdy nepátral, ale vím, že ten program od MD docela do jednotky zasahuje, tak jsem konstatoval, že bych s tím byl u upravený opatrnej. Teď už vím, že to je OK. Potvrdil mi to jeden z úpravců jednotek.
-> StepaNoFUN: no ved to som pisal. Program nezmazes ani nijak inak neznicis (teda kladivom ano)
Tak jsem se pro tu prdel ptal člověka, co ví - Použití toho programu je OK i na upravený jednotky. Není šance se přes kabel dostat do paměti jednotky, ve který je program.
Zase jsem o něco chytřejší, i když je to informace, kterou asi už nikdy nepoužiju. :-)
Zase jsem o něco chytřejší, i když je to informace, kterou asi už nikdy nepoužiju. :-)
-> darklord: Nikdy jsem po tom nepatral (nemel jsem duvod). Jen rikam, ze bych s tim byl opatrnej. Ne ze to nejde.
-> StepaNoFUN 26.04.21 14:02:20: někdo z feliciaklubu měl verzi upravenou na čipovaný jednotky 

-> StepaNoFUN 26.04.21 14:02:20: a vies o tom ze ta jednotka obsahuje minimalne dve EPROMky, pricom ta ktora obsahuje "software" je zapisatelna iba raz?
-> Jarda/felda: Já bych s tím HardResetem byl opatrnej. Ono to přepisuje celou eeprom jednotky a jelikož se jedná o načipovanou jednotku, tak aby z ní nebyla rázem sériová.
Ale to by to normálně startovalo, jen to drželo blbej (myslím moc vysokej) volnoběh.
Ale to by to normálně startovalo, jen to drželo blbej (myslím moc vysokej) volnoběh.
-> Jarda/felda: Jo, což já ho mám i někde v compu. Já to jen zmínil, zda to nemůže souviset s problémem

-> kury 26.04.21 07:39:45: motordiag ten program míval na stránkách 

-> kury 26.04.21 07:39:45: Jo. To vůbec není prdel nastavit. Teda nastavit jo, ale vymazat učební hodnoty je u toho Simosu problém.
U mpi je nejaka pakarna s klapkou.Na jeji reset a kalibraci byl nejaky jiny program ne?
-> Milan 136: Ano je pootevřená stále.
Jednotka ji umí otevřít i dovřít.
Jednotka ji umí otevřít i dovřít.
-> OTA-MTX 25.04.21 18:53:02: Nemá ji Felda pootevřenou stále? Už si to taky nevybavuji.
Dneska jsem zkoušel obě moje klapky v Octavii 1.8T a obě se po zapnutí zapalování pootevřou, takže bude problém jinde. Dával jsem i seriovou jednotku, ale pořád nic. Má to vůbec felicia MPI, že se pootevře klapka jako u Octavie? Momentálně nemám kde vyzkoušet.
-> OTA-MTX: pěkný,pěkný, leč světlá vyjímka. Většinou jsou ty sestavy udělané na seriových komponentech a ten výsledek nestojí za nic.
-> Milan 136: ano, ale v té době s malou klapkou a litinovými svody a daty od M-E
-> OTA-MTX 21.04.21 18:51:54: To jsi jezdil v tý modrý Feldě?
-> RoboSK: -> pavucina: taková jiná verze minikitu, nedá:D
-> pavucina: se sériovou jednotkou bych se asi ani nerozjel, je v ní stejný HW jako jsi popsal níže už léta
-> pavucina: se sériovou jednotkou bych se asi ani nerozjel, je v ní stejný HW jako jsi popsal níže už léta
-> OTA-MTX 20.04.21 13:13:31: Sání pěkný, kde se dá sehnat ?
Jinak pravě elektrika se seriovou jednotkou bude ten nejvetsi skrtič výkonu, už jen klapka bude problém s volnoběhem, nekdy to ta jednotka chytí, někdy bude houpat nebo nebude držet vubec. Pak určite problem palivo, předstih.
Kdysi jsem MPI chipoval, ale to už je sakra historie, měnit paměti v jednotce... Jde tam dát patice, že menis jen pameti, před 10 lety jsem sehnal flash pameti, ale o rok pozdeji už nešli koupit, třeba ted nejaka nahrada bude, ale je to proste zlo.
Jinak pravě elektrika se seriovou jednotkou bude ten nejvetsi skrtič výkonu, už jen klapka bude problém s volnoběhem, nekdy to ta jednotka chytí, někdy bude houpat nebo nebude držet vubec. Pak určite problem palivo, předstih.
Kdysi jsem MPI chipoval, ale to už je sakra historie, měnit paměti v jednotce... Jde tam dát patice, že menis jen pameti, před 10 lety jsem sehnal flash pameti, ale o rok pozdeji už nešli koupit, třeba ted nejaka nahrada bude, ale je to proste zlo.
-> dragon_cb_cz: Tak to ja s BMM jo, proste jak to jednou přestalo fungovat, tak to proste nešlo opravit... Vyměnil jsme vsechno a stejne to nejelo
A to není jenom moje zkušenost. Ale pokud to jede, tak supr všechno, od startu přes chování po spotřebu.. tam proste karbec neni a nemuze byt.
Ale naopak s MPi jsem mel jen jedinej problém. A to byla montáž snímače klepání, uplně se nepovedlo a bez nej to jede sakra spatne.

Ale naopak s MPi jsem mel jen jedinej problém. A to byla montáž snímače klepání, uplně se nepovedlo a bez nej to jede sakra spatne.
-> Kocvin 20.04.21 14:18:33: Otázkou je, jestli je BMM zdroj větších problémů, než SEDR... S BMM jsem problém nikdy neměl, se SEDR-em jich bylo...
-> vhml: Jenže vyměnit sání není takovej opruz.
Říkám, nehledat v tom logiku, jenom mne to vrtá v hlavě od tý doby, co sem viděl, že si někdo převařil sání z fa na SEDR. Šlo by jen o využití dílů doma a čistě mojí zvědavost. Nehoním koně, možná jen uživatelskou přívětivost a poté, co mi málem škodovka shořela od náústku, tak i bezpečnost.
Říkám, nehledat v tom logiku, jenom mne to vrtá v hlavě od tý doby, co sem viděl, že si někdo převařil sání z fa na SEDR. Šlo by jen o využití dílů doma a čistě mojí zvědavost. Nehoním koně, možná jen uživatelskou přívětivost a poté, co mi málem škodovka shořela od náústku, tak i bezpečnost.
-> OTA-MTX: čo je to za zaujímavé sanie ? 

-> Borderer 20.04.21 15:03:27: a co si myslis ze ked na 742 napasujes bmm, ze to snad prejde?
-> Borderer 20.04.21 15:03:27: to tě spíš vyhodí s BMM než s favoritem.
-> Kocvin: Já vim, sem divnej, asi jako reduktorovej startér, měl sem ho v autě tejden a pak ho zase vyndal - chyběl mi ten typickej zvuk při startování.
Tohle mne láká, protože budu za chvíli likvidovat BMM feldu a měnit co STK motor je taky opruz. 


-> OTA-MTX 20.04.21 13:13:31: To na sériové sání úplně nevypadá 

-> Borderer 20.04.21 13:52:22: pokial to das na 130 motor tak by som v tom problem asi nevidel, upravit sanie, zotrvak by mal pasovat. Mozno este 136B vacku k tomu a musi to jazdit.
-> Borderer: To ses zařekl teda pěkně blbě...
Jinak roubovat tam předpotopní bmm, zbytečný zdroj problémů mi přijde jako nesmysl.. Dát pořádné zapalování, koupit Weber DG nebo DF, odladit a máš pokoj..

Jinak roubovat tam předpotopní bmm, zbytečný zdroj problémů mi přijde jako nesmysl.. Dát pořádné zapalování, koupit Weber DG nebo DF, odladit a máš pokoj..
Když to tu čtu, nezkoušel někdo naroubovat BMM na klasickej pětikanál? Je to naprosto nerentabilní volovina, ale mohla by to být docela zajímavost. Zařekl sem se, že fa/fe motor do škodovky nikdy. :))
-> Vrba: trčí to tu jako vidle z hnoje, ale já tam z feldy mám vpodstate jen elektroniku a vstřiky

Nechci vam do toho zházet vidle, dokážu si představit co je s tím práce a vývoje, ale,... Není to škoda práce, hrát si s úpravou motoru, dávat jinou klapku, řešit elektriku pro feliciovou jednotku a pak to celé zabít montáží "restrikce výkonu" v podobě toho feliciového sacího potrubí? Viděli jste někdy ten sací kanál v tom? Na tom se nikdy nepodaří udělat dobrý výsledek, co se týče parametrů.
-> Milan 136: zkoušel jsem dvě klapky a obě to samé, jinak jsme to dnes ohřál a teplé chytá v pohodě