skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Sami: Jsem s plynem podtlak u mojí 130 spokojenej měl jsem i litinovou hlavu upravenou na sedla + ventily s fáčka , na plyn startuju do -10 st občas projedu motor na benzín aby se pročistil, po 8 letech jsem měnil membranu ve reduktoru na plyn, bracha měl ve fiatu palio sekvenční vstřikovaní plynu a aby to běželo co nejmín na benzín tak pošteloval čidlo na teplotu asi tam přidal odpor ...
doly120 11.02.12 11:30:45 napsal:
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová
stříkačka?
u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího
výkonu? :)
Trošku bych to poopravil - karbec je oproti jednobodu ve výhodě, protože lpg vyžaduje kvůli pomalejšímu hoření vyšší předstih, což je s mech. rozdělovačem trivka, ale u např. BMM to jednoduše zrealizovat nejde. Regulace lpg pomocí signálu z lambdy je jenom taková úlitba ekologii, ale prakticky je to jenom zdroj problémů.
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová
stříkačka?

výkonu? :)
Trošku bych to poopravil - karbec je oproti jednobodu ve výhodě, protože lpg vyžaduje kvůli pomalejšímu hoření vyšší předstih, což je s mech. rozdělovačem trivka, ale u např. BMM to jednoduše zrealizovat nejde. Regulace lpg pomocí signálu z lambdy je jenom taková úlitba ekologii, ale prakticky je to jenom zdroj problémů.
-> ZdeněkH: pokud budes mit vstrikovaní plynu tak tam je to rizeno pocitacem pri dosazeni urcite teploty vody. Zpravidla kolem 30-40 stupnu
Kdo tomu rozumí chtěl bych se zeptat. Potřeboval bych udělat na dvouch autech plyn. Nevím jaké mají vstřikování asi nějaké to novější. První auto je Hyundai 2l. O nádrži uvažuju jedině toroid. Druhé by byl citrouš xantia 1,8 74kw
Hrozně mě ale zajímá jedna věc. Jak je to s přepnutím na plyn po startu? Když jsem měl škodovku tam se dalo na plyn i startovat. Je mi jasné, že toto nepůjde, ale po jaké době se to přepne? Často jezdím i krátké cesty tak abych nejezdil furt na benzín pak by se mi přestavba nevyplatila
Hrozně mě ale zajímá jedna věc. Jak je to s přepnutím na plyn po startu? Když jsem měl škodovku tam se dalo na plyn i startovat. Je mi jasné, že toto nepůjde, ale po jaké době se to přepne? Často jezdím i krátké cesty tak abych nejezdil furt na benzín pak by se mi přestavba nevyplatila
-> vhml: to druhé by mělo být lepší,když je to s regulací od lambda sondy :)
-> Tommyk: 1 velkej ne.
Jsou 4 provedení LPG
Jen tupé neřízené podtlakové přisávání, typické pro škodu 120 atd
Podobné tupé podtlakové prisavaní, lec s regulací od lambda sondy - vetsina felicii atd.
4 bodove vstrikovaní plynné fáze - dnes vicemene standart u vetsiny aut.
4 bodove vstrikovani kapalné fáze - zatim spise hudba budoucnosti vzhledem k cene
Jsou 4 provedení LPG
Jen tupé neřízené podtlakové přisávání, typické pro škodu 120 atd
Podobné tupé podtlakové prisavaní, lec s regulací od lambda sondy - vetsina felicii atd.
4 bodove vstrikovaní plynné fáze - dnes vicemene standart u vetsiny aut.
4 bodove vstrikovani kapalné fáze - zatim spise hudba budoucnosti vzhledem k cene
-> vhml: neco podobnyho jsem chtel rict :-)
-> doly120: pro lpg jsou samostatny vstrikovace (nevim teda jak to funguje u fava) ale co jsem delal chvili montaze LPG, tak se davali vstrikovace primo do sani (vyvrtala se pro ne dira). Takze jak rika vhml, zalezi na provedeni. muzou ti dat 4 vstrikovace nebo jenom 1velkej..
jestli ne, opravte mě prosim :-D
-> doly120: pro lpg jsou samostatny vstrikovace (nevim teda jak to funguje u fava) ale co jsem delal chvili montaze LPG, tak se davali vstrikovace primo do sani (vyvrtala se pro ne dira). Takze jak rika vhml, zalezi na provedeni. muzou ti dat 4 vstrikovace nebo jenom 1velkej..
jestli ne, opravte mě prosim :-D
-> doly120: vzhledem k tomu ze oboje pri provozu na plyn plni pouze funkci skrtici klapky tak je to uplne jedno. Zavisi na provedeni LPG.
tak mě napadá,je lepší karbec na plyn nebo jednobodová stříkačka?
u čeho se dosáhne nižší spotřeby a lepšího výkonu? :)

-> King: otazka zni kde o vikendu natankovat ci jak jinak se dozit pondeli, kdyz na benzin to nevim proc jede pouze na plnej plyn a stejne dost pochybne :-D
-> vhml: Tak jest. Plyn se z nadrze tlaci jenom tlakem plynny faze v nadrzi a pri minus 20 je tlak v nadrzi minimalni.
Je možný, že v v rámci současného mrazu kolem těch -20 se snižuje ,,kapacita nádrže" ?
Měl bych mít plyn ještě na 50km, ale už se to dusí jako když plyn dochází. Předpokládám, že plyn v nádrži je, ale jen má nízký tlak. Jest tak?
Měl bych mít plyn ještě na 50km, ale už se to dusí jako když plyn dochází. Předpokládám, že plyn v nádrži je, ale jen má nízký tlak. Jest tak?
-> vhml: To je sice správná úvaha, ale právě tankování v mrazu je výhodnější, protože se platí za objem LPG, ale při nižší teplotě odebereš ze stojanu o pár gramů navíc díky vyšší hustotě LPG. Když budeme teoretizovat dál, tak větší spotřeba v mrazech má jeden z důvodů i to, že je vyšší hustota vzduchu a tudíž vyšší arodynamická složka jízdních odporů. Můžu jenom potvrdit, protože spotřeba mýho služebního ropáka je při speedování na dálnici v mrazech brutální :)
Já v tom mrazu povylezl z 9,5 na 10.
Nemůže to být i hustotou plynu ( tankuju vždy do plné), která bude na promrzlé čerpačce jiná než v létě? Předpokládám, že asi jo.
Nemůže to být i hustotou plynu ( tankuju vždy do plné), která bude na promrzlé čerpačce jiná než v létě? Předpokládám, že asi jo.
-> Jarda: nojo,je zima zase

tak ja ted zaznamenal na rapidu spotrebu 9,3l :(, oproti chorvatsku, kde jsem mel o 2l min je to na nasr...

-> myschaak AZNP K.Hora: 15,90? Tak to máš hezké,tady 16,90 (sice koruna ale i tak
)

-> vhml: 15,90 16,30 17,10 tři pumpy cop nejčastějc beru
-> myschaak AZNP K.Hora: za kolik máte plyn? U náš 16,20 - 17,10
-> Jarda: no tak jsou to většinu crcačky a to by mě v benzínu sežralo a je to ještě podtlak...auto jsem už s plynem koupil,při nákupu měla najeto poctivejch 66tkm,1.majitel a stála mě před 2ma rokama 95tkč....což mi přišlo dosti berný...teď má 110tkm..ještě uvidim ale buď jí rok,možná dva nechám a pak půjde dál....jezdí za cca 1,6kč/km,tu je plyn levnej oproti zbytku republiky,neříkám oproti všude!
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: a co koupit nedomrdany, ktery ma najeto rozumne? :-D
-> Jarda: to nám žere pikap
-> Jarda: to nám žere pikap
-> vhml: to mluvis o fabce? protoze to mi tak brala ta cervena fela i rapid... (ten ted teda po snizeni komprese spis k 9l)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: jj, nikdo nedava do auta plyn, aby se na to chodil divat do garaze, takze v 90 procentech pripadu jsou to odjeta auta
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: jj, nikdo nedava do auta plyn, aby se na to chodil divat do garaze, takze v 90 procentech pripadu jsou to odjeta auta
-> vhml: který bude mít najeto 500.000km a pěkne domrdaný
-> Jarda: sekvence kolem 8-8,5.
Ideální je koupit uz prestaveny auto no.
Ideální je koupit uz prestaveny auto no.
-> myschaak AZNP K.Hora 02.02.12 19:32:24: hmm tak to se teda moc nevyplati :/ benzinu 6,5 a LPG 10, takze na LPG to je 1,69kc/km a na benal 2,17kc/km, takze necelejch 50h/km
ale jo, po 30tis. km se to LPG zaplati...
nevi nekdo, kolik to zere se sekvenckou?
me prave taky brala cervena felda LPG stejne jako rapid - cekal jsem tenkrat min :(
ale jo, po 30tis. km se to LPG zaplati...
nevi nekdo, kolik to zere se sekvenckou?
me prave taky brala cervena felda LPG stejne jako rapid - cekal jsem tenkrat min :(
-> Sami: Dobří jsou ve Fryštaku,žadný domací podmínky,profi firma,za mě doporučuju

-> doly120: nemám sekvenci,stále jen podtlak takže mpi mám jen když jednu na benzín,jinak je to stejnej systém jako u karbce či jednobodu
-> myschaak AZNP K.Hora: Tolik? sem čekal méne,když je to mpi...
-> doly120: 10l/100km....je to těžký auto,zlatá felda v plynu....
-> myschaak AZNP K.Hora: to musí mít slušnou spotřebu co? :)
-> doly120: klasický Mpičko....50kw
-> Sami: pohledám ti webovku,měl jsme tam jen dobré zkušenosti,a bratr taky
-> myschaak AZNP K.Hora: Ahá,to máš 16ventil nebo 8?
Co je to za fígl?

-> myschaak AZNP K.Hora: Ahá,to máš 16ventil nebo 8?
Co je to za fígl?

-> doly120: v podtstatě nemůžu protože pokaždý když zhasne motor tak mám jen dvě polohy..buď startuju na benzín a na benzín běží stále,nebo startuju na benzín a po 2200ot se automaticky přepne na plyn,což může bejt třeba 1s po nastartování....ale našel jsem fígl jak na to....co se týká šáde tak když jsem jí měl tak startovala na plyn celou zimu třeba...-20c zvládala
-> OndraJ21: zeleny nezapojeny, na multiventil rozdvojka z modreho
doly120: Tak to už by bylo třeba jedno jestli bych jel třeba do Zlína nebo do Fulneku. Je tam něco zajímavého?
-> Sami: co fulnek? to už máš asi z ruky co?
-> King: To já nevymyslel, já jsem přes kastle a plechy
To mi říkal ten kdo mi to předělával

-> King: To já nevymyslel, já jsem přes kastle a plechy


Jestli někdo ví o firmě, která levně dělá LPG v okolí Vsetín, Rožnov, Valmez, napište, díky :)
-> doly120: Ale, ale, ale :) U karbu nebo jednobodu není žádnej důvod startovat na benzín
Pokud je to slušně seštelovaný a na LPG start stačí "cvrnk" nebo pár otáček startéru, ničemu to nevadí. Stoprda jsem startoval na plyn 7 let i v 20C mrazech a no problem (resp. v mrazech jsem si to moh dovolit až se 136 motorem, protože 105tka byla už drobátko za zenitem :) To "ničení membrán" má nějaký logický vysvětlení nebo je to nějaká teorie opravářů zemědělských strojů s licencí na montáž LPG? :)

-> myschaak AZNP K.Hora: počkej,ani v létě to nemůžeš startovat na plyn rovnou? V zimě by se neměl startovat ani karbec na plyn,pry se ničí membrány,,,,
Prosím o radu, ví někdo, kde má být zapojený zelený kabel na podtlakovém LOVTECU? Je značený jako reserve, podle schématu má jít na multiventil, jenže tam jsou jen fastony na cívku. Takže nezapojovat?
-> Sami: viz níže - jedná se o standardní přestavbu s podtlakovým systémem pro karburátor. Počítej tak s rokem návratnosti nákladů. U 130tky může bejt někdy problém se zaklepáváním ventilů - nejsou stavěný na bezolovo. Ale vzhledem k poměrně slušnýmu k.p. a možnosti nastavit větší předstih, to nemusí tolik vadit, jako u 105/120.
Chci se zeptat, na kolik by zhruba vyšlo předělat mého Rapida 130 na plyn? Uvažuju o tom, že bych si to nechal na jaře předělat. V létě mám spotřebu kolem 7 litrů, teď v zimě 9. Denně najezdím kolem 50km. Asi by se to vyplatilo že? :)
-> doly120: tak v podstatě u tohohle auta není možnost startovat hned na plyn,takže bez benzínu nejedeš....ale mám fígl...hlavně fábie nemá sytič plynu jako máš na karbecech,takže si nemůžeš tlačítkem prysytit,to bude hl. problém
-> myschaak AZNP K.Hora: to sem si myslele že fabka bude startovat i na plyn :)
Mě dneska chytlo fávo v -20 na plyn,až sem byl překvapený,sem to včera zapoměl přepnout na benál :)
Mě dneska chytlo fávo v -20 na plyn,až sem byl překvapený,sem to včera zapoměl přepnout na benál :)
-> havlik: jééé,mrkni mi strejdo)...1.3mpi maj hranatej konektor,1.4mpi některý ten a některý ten:/
-> myschaak AZNP K.Hora: jo někde se mi váleli v garáži asi dvě sady z 1.4MPI ale nejsem si jistej jestli už sem je nevyhodil
-> havlik: až do teď to na plyn chytalo,správně bych měl startovat jen na benzín ale vstřiky KO,takže jsou na pořadu dne
-> myschaak AZNP K.Hora: si udelej do sani diru kam budes strikat startovaci spraj:))
-> Jarda: včera fábie start na plyn v -12C ani neškytla....musim sehnat benzínový vstřiky
