skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> srdcar 120L: Vrba má zřejmě na mysli nežádoucí fíčuru kontaktního zapalka spočívající v tom, že energie jiskry je bohužel závislá na napětí v síti v okamžiku startu. Kultivovaný bělošský zapalování má obvykle energii jiskry konstantní bez ohledu na napájecí napětí (řekněme od favo-ETZ výše). Provozovat kontaktní rozdělovač u lpg spotřebáku je čirej masochismus :)
-> Vrba: Prosim tě vysvětli výraz " slabé zapalování " nějak nechápu. Když je slabá baterka, tak ji snad nabiju, abych mohl experimentovat i bez ostatní elektriky.
V první řadě si seřiď karburátor na benzin, aby motor běžel rovnoměrně a pak něco laboruj s plynem. Když nejde správně na benzin, nemůže jít správně na plyn!!!!
Na reduktoru je šroub, teď nevím jestli máš BRC, Lovato či jiný systém, kterým se dá v určitém rozmezí nastavit volnoběh, ale nejdřív musí dobře běžet na benzin.
V první řadě si seřiď karburátor na benzin, aby motor běžel rovnoměrně a pak něco laboruj s plynem. Když nejde správně na benzin, nemůže jít správně na plyn!!!!
Na reduktoru je šroub, teď nevím jestli máš BRC, Lovato či jiný systém, kterým se dá v určitém rozmezí nastavit volnoběh, ale nejdřív musí dobře běžet na benzin.
-> Chali: -> Kocvin: Dobre,majú len pol roka takže budú v pohode.
-> isti: Normálně se s tím dá jezdit já jsem to taky tak měl.. Jde tady spíš o nájezd
-> isti: můžeš s nima jezdit i na benál,pokud nejsou stoletý
Mám otázku ohladom sviečok.
Motor ktorím som jazdil na plynovej skodovke som teraz dal do druhého auta a používám na benzín.Sviečky som tam nechal tie čo som kúpil ešte pre plyn,sú to značky brisk dr17s silver.Môžem s nimi jazdiť kludne na benzín alebo by som mal radšej vymeniť?
Motor ktorím som jazdil na plynovej skodovke som teraz dal do druhého auta a používám na benzín.Sviečky som tam nechal tie čo som kúpil ešte pre plyn,sú to značky brisk dr17s silver.Môžem s nimi jazdiť kludne na benzín alebo by som mal radšej vymeniť?
-> Vrba: skus aspon sklepnut tie sviecky na 0,5 mm mohlo by to pomoct
-> vhml: Sytic tam je,ale jeste nemam dodelanou komplet elektriku,takze nefunguje. Nicméně ja mám problém ve slabém zapalovaní a uz vlažnej motor nechytne,...
-> Vrba 23.09.13 09:25:40: studenej start - pokud tam nemáš plnovej sytič, tak podrž 5 sekund plnej plyn. Ono se ho trochu natlačí do sání a chytne to.
-> Vrba: rozkolisany volnobeh moze robit netesnost sacieho potrubia ... lpg je na to strasne citlive .... skrtak obmedzuje len maximalny prietok plynuv hadici vo vysokych otackach. Nemeraj podla meraku natankuj plnu do vypnutia pistole ujdi xy kilometrov a tankuj znova do vypnutia. Tie budiky na nadrzi su silne orientacne asi ako palivomer v skodovke
Ked som vtedy isiel od vas za Zlinom mi zhasla posledna kontrolka na prepinaci a zacala svietit rezerva, pumpa na hraniciach mala zavrete a tankoval som az 20 km od domu. Vsetko som presiel na plyn a kontrolka na nadrzi davno ukazala nulu a presiel som este mrte kilometrov
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Vrba: Nám felda 1.3 Mpi žere tak 9 ... a máme tušim podtlak
-> MOLSO: To zní až neuvěřitelně. No a ten krouták odspodku je vlastnost a nebo problém v reduktoru,kdy dává odspod bohatší směs? Příjde mi to,že ten skrtak reaguje az tak od 3500 otaček a spodek je stejnej (pokud to nezavru natoli,ze to nejde tocit nad 4000). On ten reduktor je totiz nerepasovaná skladová zásoba,takže nevim v jakém stavu jsou membrány. Kazdopádně nic nikde neuniká a všechno funguje. Jen je rozkolísanej volnoběh a spotreba dle meraku na nadrzi mi prijde větší než oněch 7-8L. Ale přesnou spotřebu zatim nevím.
-> Vrba: jazdim jak prasa (ved vies
) spotreba pri dennom jazdeni 13 km do prace a 13 km spat + behacky po meste cca 8.2
ked idem dlhsiu trasu naraz (vylet za vami minuly rok, cesta na zraz) tak spotreba klesa na nejakych 7 - 7,3
Rekord som mal spotrebu 6.27l/100 minuly mesiac. Ale to bola vyletna jazda s neztazenym autom a jazdou v klobuku s platom vajec z zadnym oknom![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
ked idem dlhsiu trasu naraz (vylet za vami minuly rok, cesta na zraz) tak spotreba klesa na nejakych 7 - 7,3
Rekord som mal spotrebu 6.27l/100 minuly mesiac. Ale to bola vyletna jazda s neztazenym autom a jazdou v klobuku s platom vajec z zadnym oknom
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: Zapalko je mi jasné. Stačí aby to mělo kolem 40 st a uz nechytá.Po ránu ani nebafne. Mám sice letní baterku a ohrkané svíčky,ale i tak je ta jiskra evidentne slabá. Kolik máš běžnou spotřebu?A pri jakém stylu jízdy?
-> Vrba: a este mala rada - hod tam bezkontakt. V chladnom počasí to bude chytať ochotnejšie, a sviečky sklepni na 0.5 - 0.55mm.
-> Vrba: na reduktore musis najst polohu kedy to ma najvyssie otracky - a pri povolovani aj dotahovani srobu potom vzdy otacky klesaju. Škrťák sa neboj skúšať povolovať - mal by si ho nastaviť tak, že sa odvezieš, zastavíš, povolíš napr o 1/8 otáčky a skúsiš sa odviezť a malo by to ísť lepšie a lepšie .... a takto pokračuješ až kým necítiš po povolení zlepšenie akcelerácie. Potom to vrátiš naspat o to posledné poootočenie. Ak by to žralo moc, mozes to este o 1/8 - 2/8 otacky priškrtiť
toť vsio![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
toť vsio
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Namontoval jsem LPG a potřeboval bych si ověřit nastavení. Motor jede hezky,az na kolisani volnobehu.Teple starty na drc,zastudena se nebere a startuju na benzin a pak hned přepínám na plyn. Volnoběh se chytne až po zahřátí. Spotřebu zatím nevím. Nastavení škrtaku mám 0,5 otáčky+ nejaké drobné od zatažení. Volnoběh nastavenej cca otačku od zatažení-to už se motor "srovná" a další povolování nemá vliv. Až pokud se to povolí hodně,tak se motor zase rozhodí bohatou směsí. Jě to správny postup takto nastavený LPG a nebo by se mělo více obohatit? A co nastavení škrtáku? Když uběru,ztratí to tah v otáčkách.Když přidám,vzroste krouták v celém spektru,ale zase se asi bude zvedat spotřeba. Mám to tedy nastavené správně? Odspod to jede mnohem líp než na benzin,je tohle vlastnost nebo porucha? :-) Motor sírie 136 + kontaktní zapalko. LPG Lovato podtlak.
EDIT: Pro co nejlepší spotřebu má smysl to co nejvíce škrtit na obou šroubech a nebo se nejlepší spotřeby dosáhne při nastavení "akorát" ? Zdá se mi,že v nízkých otáčkách se příliš neprojevuje nastavení škrtáku a pořád to jede odspodu jako nafta.
EDIT: Pro co nejlepší spotřebu má smysl to co nejvíce škrtit na obou šroubech a nebo se nejlepší spotřeby dosáhne při nastavení "akorát" ? Zdá se mi,že v nízkých otáčkách se příliš neprojevuje nastavení škrtáku a pořád to jede odspodu jako nafta.
nemá někdo zkušenost:
potrebuju nadrž do rapida, nechá se tam dostat 60ka nebo se musím spokojit s 45 www.lpg-shop.cz/lpg-nadrz e-valcove
přecijen by se mi na delsi cesty vetsi nadrz hodila, ale abych zaklopil sedacky :)
mooc díky
tak jsem to meril a 60ku tam bez vetsich uprav nedam :/
potrebuju nadrž do rapida, nechá se tam dostat 60ka nebo se musím spokojit s 45 www.lpg-shop.cz/lpg-nadrz e-valcove
přecijen by se mi na delsi cesty vetsi nadrz hodila, ale abych zaklopil sedacky :)
mooc díky
tak jsem to meril a 60ku tam bez vetsich uprav nedam :/
To ja taky delam :) ptal jsem se pro zajimavost...diky
-> jarda19: Zobrazovat spotřebu LPG palubákem, kterej údaje odvozuje z doby otevření benzínovýho vstřiku je bohužel dost komplikovaný. LPGista zásadně dělí natankovaný litry ujetýma stovkama km :)
Zdar pokud budu chtit do svy feldy 1,6 na plyn dat palubni pc, bude mi ukazovat spotrebu plynu na 100km?? Diky
-> Vrba: nesetkal jsem se s tim, ze by to bylo jine, pouze zakonceni je vetsinou potreba vymenit
-> Vrba: pri najhorsom nechas vymenit trubku popod auto, inak by som v tom problem nevidel
Chci se zeptat,zda jsou prípojky k tlakové nádrzi stejné u ruzných výrobců LPG sestav? Mám směšovač LOVATO a je tedy možné k němu připojit pouze nádrž LOVATO a nebo jakoukoliv jinou nádrž?
Jarda: feldy jsou motorově totožné. Já mám právě lpg s rok starou nádrží ale auto rozbité... tak mě napadlo přehodit to s téhle do té nové. myslel jsem že by to mohlo byt levnější teda..
-> rakosnicek: jo, musi mit R01, ale demontaz+montaz, to si muzes rovnou dat nove a alespon budes mit nadrz na 10let, jedine si to udelat sam a s nekym, kdo ma opravneni se domluvit za nejaky poplatek na papirech
cena za tu demontaz+montaz bude 6-9tis.kč
sebek-paseka mi rikali montaz za 3500, ale to už nejakou dobu je
cadek za montaz 6tis.kč
a nove LPG do fely mpi u neho bylo za 12900kč
jestli jsou ty fely se stejnym motorem, tak se Ti cena nebude navysovat dalsima komponentama
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
cena za tu demontaz+montaz bude 6-9tis.kč
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
sebek-paseka mi rikali montaz za 3500, ale to už nejakou dobu je
cadek za montaz 6tis.kč
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
jestli jsou ty fely se stejnym motorem, tak se Ti cena nebude navysovat dalsima komponentama
Ahoj
Neví někdo zde se dá přemontovat lpg z jedné felicie do druhe?? pudjde to potom na uřadě přihlásit??? díky
Neví někdo zde se dá přemontovat lpg z jedné felicie do druhe?? pudjde to potom na uřadě přihlásit??? díky
-> Jarda: Rozdělovač i zapalovací cívka zůstaly původní, ze 120 L, proto jsem to uváděl. Elektronické bezkontaktní zapalování mě zlobilo když zapršelo, asi někam šla voda kam neměla. Po dešti jsem nemohl většinou nastartovat, tak jsem na Fávo motor dal rozdělovač zpět ze 120-tky a funguje dosud.
-> srdcar 120L: taky u ETZ jseš s VN trochu jinde, tak se nediv![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: Zapomněl jsem však dodat, že pokud jsem jezdil na 120 motoru, tak měděné kabely nic nedělaly, ani koncovky, popsané problémy nastaly až na motoru z Favorita 136 L.
Záleží hlavně na stavu a vůli rozdělovače a vůli rozvodů. Když je to v pořádku, dobře nastavené a správně seřízený karburátor i celá palivová soustava, tak to bude startovat a jezdit dobře i v zimě jak s odpory, tak i bez nich, to až tak velký význam by mít nemělo.
Záleží hlavně na stavu a vůli rozdělovače a vůli rozvodů. Když je to v pořádku, dobře nastavené a správně seřízený karburátor i celá palivová soustava, tak to bude startovat a jezdit dobře i v zimě jak s odpory, tak i bez nich, to až tak velký význam by mít nemělo.
-> srdcar 120L: jazdim mendene kable uz skoro rok. zatial s tym problem nebol a chcel by som to aspon vyskusat ci by to nejak pomohlo pri studenych startoch.
-> Jarda: diky za prispevok asi to vyskusam![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jarda: diky za prispevok asi to vyskusam
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MOLSO 23.08.13 18:51:28: Moc bych nedoporučoval vyřadit odpory. Já jsem na svíčkách udělal odtrh 0,6 mm, dal jsem tam měděné vysokonapěťové kabely, po 5 kOhm odrušené koncovky na obou stranách kabelů, palec s odporem, koncovka 5 kOhm do rozdělovače z cívky, sice to jezdilo, ale odcházely mi fajfky u svíček a praskaly izolátory odrušených svíček. Nikdy před tím jsem se s něčím podobným nesetkal. Tak jsem tam dal zpátky uhlíkové kabely a je klid. Fajfky i svíčky drží a jezdí to nastejno.
-> MOLSO: ja mam ve vsech lpg autech cinskej palec bez odporu a je to s nim lepsi... s origo to v nizkejch cukalo, elektrodovou vzdalenost zachovavam 0,7, kabely uhlikove![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
p.s. mam teda taky vsude ETZ
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
p.s. mam teda taky vsude ETZ
Znova sa sem vraciam so svojimi otravnými otázkami
Jednou zo základných podmienok dobrej prevádzky na LPG je mať zapalko v 100 % stave. Plyn potrebuje väčšiu energiu iskry, má väčší izolačný odpor ako benzín a z toho dôvodu sa sklepávajú elektródy na sviečkach až na hodnotu 0.5mm
Teraz otázka - môžem zvýšiť energiu iskry a výkon zapaľovacej sústavy vyradením odrušovacích odporov ? napr. premostením odporu v palci, použitím jednoduchých medených káblov miesto uhlíkových a sviečok bez odporu ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jednou zo základných podmienok dobrej prevádzky na LPG je mať zapalko v 100 % stave. Plyn potrebuje väčšiu energiu iskry, má väčší izolačný odpor ako benzín a z toho dôvodu sa sklepávajú elektródy na sviečkach až na hodnotu 0.5mm
Teraz otázka - môžem zvýšiť energiu iskry a výkon zapaľovacej sústavy vyradením odrušovacích odporov ? napr. premostením odporu v palci, použitím jednoduchých medených káblov miesto uhlíkových a sviečok bez odporu ?
-> King: tiez rad citam taketo prispevky ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: cece tieto tvoje obcasne navraty do historie mi vzdy dvihnu naladu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo máš pravdu - nedalo mi to a juknul jsem do Cedrycha pro 1000-110R a tam se ještě makovice utahuje na kilopondmetry :)
-> srdcar 120L:
Nemá cenu z toho dělat takovou vědu - prostě LPG hoří z principu pomalejc a jeho odolnost proti detonacím je na úrovni benzínů s OČ 100+. Dlouhodobý zkušenosti říkaj, že zvětšení zákl. předstihu o 5-10st. oproti benálu není na škodu. Eliminuje se tím mj. riziko dohořívání chudý LPG směsi ve výfuku, což je obzvlášť pro litinový makovice záser. Samozřejmě, že co mech. rozdělovač, to originál, takže se nedá paušalizovat. Nicméně pro moje někdejší denní dojíždění do Práglu s maximální snahou o úsporu (jeden plat, dluhy a manželka v hnízdě s 2 ks darmožroutů :) byla jediným řešením chudší směs a vysokej předstih - fungovalo to. To není žádnej můj vynález - různý vychytávky na zvětšení předstihu se cpaly třeba i do BMM, u systémů s knock sensorem to částečně řešej adaptační mechanismy.
A mojí oblíbenou disciplínu porovnávání si pipíšků asi vyhraju - na stoprdu(pozdějc 136) jsem namotal za 6 let na lpg 180tkm a dalších 50tkm na filetě :) A když si odmyslím kapitolu s dosluhujícím 105kovým motorem, tak fávomotor v shade ve spolupráci s 1kW reduktorovým statérem blafnul celkem ochotně na LPG i při -20C (míň u nás v Polabí už nebylo :) Pamatuji si, že jednou spadly teploty na těch -20C skoro ze dne na den a ráno odjíždělo do práce najednou víc sídlišťáků. Ropáci - totální beznaděj, benzíňáci - odjel jeden ze 3 po důkladný prověrce startéru a aku a jeden nejmenovaný LPGista váhal, jestli zbaběle startovat benál, ale nakonec tu hozenou rukavici zvednul a engine po 2s startování bez problémů chytnul. Ovšem extrémní podmínky neustála pružina stěrače. Ovšem sousedi nemohli nějak pobrat, že stará škochtle mizí plynulou jízdou bez kuckání v oblacích páry v dáli :) A po 60km v Praze se interiér ohřál natolik, že jsem si provokativně vyhrnul rukávy na mikině a provokoval pražáky, co klepali kosu v péřovkách a kulichách :)
-> srdcar 120L:
Nemá cenu z toho dělat takovou vědu - prostě LPG hoří z principu pomalejc a jeho odolnost proti detonacím je na úrovni benzínů s OČ 100+. Dlouhodobý zkušenosti říkaj, že zvětšení zákl. předstihu o 5-10st. oproti benálu není na škodu. Eliminuje se tím mj. riziko dohořívání chudý LPG směsi ve výfuku, což je obzvlášť pro litinový makovice záser. Samozřejmě, že co mech. rozdělovač, to originál, takže se nedá paušalizovat. Nicméně pro moje někdejší denní dojíždění do Práglu s maximální snahou o úsporu (jeden plat, dluhy a manželka v hnízdě s 2 ks darmožroutů :) byla jediným řešením chudší směs a vysokej předstih - fungovalo to. To není žádnej můj vynález - různý vychytávky na zvětšení předstihu se cpaly třeba i do BMM, u systémů s knock sensorem to částečně řešej adaptační mechanismy.
A mojí oblíbenou disciplínu porovnávání si pipíšků asi vyhraju - na stoprdu(pozdějc 136) jsem namotal za 6 let na lpg 180tkm a dalších 50tkm na filetě :) A když si odmyslím kapitolu s dosluhujícím 105kovým motorem, tak fávomotor v shade ve spolupráci s 1kW reduktorovým statérem blafnul celkem ochotně na LPG i při -20C (míň u nás v Polabí už nebylo :) Pamatuji si, že jednou spadly teploty na těch -20C skoro ze dne na den a ráno odjíždělo do práce najednou víc sídlišťáků. Ropáci - totální beznaděj, benzíňáci - odjel jeden ze 3 po důkladný prověrce startéru a aku a jeden nejmenovaný LPGista váhal, jestli zbaběle startovat benál, ale nakonec tu hozenou rukavici zvednul a engine po 2s startování bez problémů chytnul. Ovšem extrémní podmínky neustála pružina stěrače. Ovšem sousedi nemohli nějak pobrat, že stará škochtle mizí plynulou jízdou bez kuckání v oblacích páry v dáli :) A po 60km v Praze se interiér ohřál natolik, že jsem si provokativně vyhrnul rukávy na mikině a provokoval pražáky, co klepali kosu v péřovkách a kulichách :)
-> Luky: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: 1) Omlouvám se, jedná se Nm a ne kp, nějak se mi to pomotalo
2) Ty znáš rychlost hoření LPG, ze kterého odvodíš jak nastavit základní předstih? Já tedy ne.
Mám šáde na LPG od r.1996, najeto na něm nějakých 170000 km, předstih základ do 4 stupňů stavím po celou dobu a nevidím žádný problém se starty ani s provozem. Start na benzín jen v zimě, při teplotě pod - 12 st.C.
2) Ty znáš rychlost hoření LPG, ze kterého odvodíš jak nastavit základní předstih? Já tedy ne.
Mám šáde na LPG od r.1996, najeto na něm nějakých 170000 km, předstih základ do 4 stupňů stavím po celou dobu a nevidím žádný problém se starty ani s provozem. Start na benzín jen v zimě, při teplotě pod - 12 st.C.
-> Luky: Dobrej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: a u litra jsou litropondy?
-> King: čéče, já ti mám pocit že v dílenskej příručce ke kilu ještě kilopondy jsou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> srdcar 120L: 2 poznamky: u auta na lpg se prepoklada, ze bude jezdit prevazne na lpg. Nastaveni zakl. Predstihu se musi podridit rychlosti horeni lpg, jinak je to cesta do pekel. Benzin se stejne pouziva vetsinou na studeny starty a tam vyssi predstih tolik nevadi.
Jinak bych se primlouval za pouzivani SI jednotek, protoze kp se uz nepouzivalo ani v servisnim manualu S100 a mladsi rocniky by z toho mohli bejt zmateny :-)
Jinak bych se primlouval za pouzivani SI jednotek, protoze kp se uz nepouzivalo ani v servisnim manualu S100 a mladsi rocniky by z toho mohli bejt zmateny :-)
-> MajoLR 20.04.13 08:03:53: ako sa to chovalo ked to bolo nad vyfukom, nebol problem z prisavanim tepleho vzduchu ?
Tak dnes som spravil pokus - priškrtenie nasavacej trubky by King (izolepa tuning)
Celkom ma to prekvapilo, pri 2500 - 3000 ten motor značne ožil, predtým sa to na plyn nechcelo rozkotúlať nad 140km/h a dnes tachometrických 155 a to ešte s lahkou nohou
Len ma zaujíma o kolko sa dvihne spotreba s takouto úpravou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Celkom ma to prekvapilo, pri 2500 - 3000 ten motor značne ožil, predtým sa to na plyn nechcelo rozkotúlať nad 140km/h a dnes tachometrických 155 a to ešte s lahkou nohou
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> isti: Jo, 20/20 je na osmikanálu základ. 540ka rozdělovač tam sice patří, ale pokud nemám vyloženě rozjetej kus, tak mi přijde, že si s ním moc nerozumí - aby to pod plným plynem nedetonovalo, tak s Naturalem 95 musím docal výrazně stáhnout předstih, někam k nule...
OK,ventily pôjdú na 20/20 ale to sa stavý iba kvôli plynu,či favo motory si stavia tak?Pítám sa preto lebo ten motor možno čoskoro pôjde do bielej a tá je na benzín.A je rozdiel pri nastavení u ocelovej tičke a u alumíniovej?(sú tam všetky ocelové)A majú nejakú výhodu alu tičky?
Ja momentový klúč nemám tak si hlavu dotiahnem ako sviňa a potom sa to už nedá notiahnúť.Ale viem to tak že sa alumíniové hlavy by sa nemali dotiahnúť iba pri montáži a aj vtedy s dosť malím kp.
Rozdelovač tam bol pri kúpe bezkontaktový ale to sme vymenili lebo auto nechcelo naštartovať(vlastne naštartovalo ale hneď zdohlo,ale to nebola chyba rozdelovača ale blbo sme napojili káble na cívku )ale to už späť nedám lebo má dosť velkú vôlu.Teraz je tam skoro nový 540 s predsthom 6stuňov ktorý asi pôjde na 5.Ale tak nechápem aj u stotridsiatkových motoroch sa to stavilo na 6či7stupňov síce na benzín.A u predchádzajúcého motora to bolo na 10stupňov,síce to klepalo pri každom radení akoby to kladivom búchali.
Vodu v oleji môže spôsobyť vela vecí.Pokrivená hlava,prasknutá hlava či blok,utopené vložky atď,ale teraz je v tom čistí olej len na výčku je emulzia ale na to je ešte čas aby to zmizlo.
Motor som kúpil tento rok z Čiech vraj v dobrej kondícii a bezproblémový.Iba z hlavy bolo vytrhnutý šrob pre uchytenie víka ventilov a bolo v tom kapuccino ale o tom si predajca nejak zabudol ma informovaťBolo to von min rok z auta a kto vie kde to bolo uložené.
S predohrevom si to zapamätám
Ja momentový klúč nemám tak si hlavu dotiahnem ako sviňa a potom sa to už nedá notiahnúť.Ale viem to tak že sa alumíniové hlavy by sa nemali dotiahnúť iba pri montáži a aj vtedy s dosť malím kp.
Rozdelovač tam bol pri kúpe bezkontaktový ale to sme vymenili lebo auto nechcelo naštartovať(vlastne naštartovalo ale hneď zdohlo,ale to nebola chyba rozdelovača ale blbo sme napojili káble na cívku )ale to už späť nedám lebo má dosť velkú vôlu.Teraz je tam skoro nový 540 s predsthom 6stuňov ktorý asi pôjde na 5.Ale tak nechápem aj u stotridsiatkových motoroch sa to stavilo na 6či7stupňov síce na benzín.A u predchádzajúcého motora to bolo na 10stupňov,síce to klepalo pri každom radení akoby to kladivom búchali.
Vodu v oleji môže spôsobyť vela vecí.Pokrivená hlava,prasknutá hlava či blok,utopené vložky atď,ale teraz je v tom čistí olej len na výčku je emulzia ale na to je ešte čas aby to zmizlo.
Motor som kúpil tento rok z Čiech vraj v dobrej kondícii a bezproblémový.Iba z hlavy bolo vytrhnutý šrob pre uchytenie víka ventilov a bolo v tom kapuccino ale o tom si predajca nejak zabudol ma informovaťBolo to von min rok z auta a kto vie kde to bolo uložené.
S predohrevom si to zapamätám
-> aceboss: Já neříkám že tím něčemu uškodí, já říkám že jsem žil v dojmu, že se to u hliníkových hlav prostě nedělá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Čemu tím přetažením uškodíš?
-> srdcar 120L: Já měl za to, že hliníkové hlavy se dotáhnou pouze při montáži a dále se nedotahují?